Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 augusti 2011 - 20:39

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Allt har fungerat fint sedan den senaste uppdateringen tills för en stund sedan då det började ösregna utomhus (vilket inte är boxens fel). Nu får jag bara felmeddelanden om att jag inte abonnerar på tv-kanalerna i fråga samt mosaikmönster. Dessutom missar jag "Real housewives of Beverly Hills".

Kontenta: Den senaste uppdateringen ställer boxen i direktkontakt med vädergudarna. Uppdatera inte. :)

Redigerat av Unregistered1573, 15 augusti 2011 - 20:40.

Postad 15 augusti 2011 - 21:09

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Hej,

För att kunna använda marksänd TV på den inspelningsbara HD-boxen 500 GB, medföljer det vid beställning en extern tuner "en dongel". Den terresta kabeln ska anslutas till dongeln, som sen ska installeras till USB ingången.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Smidigt. Ingår clownnäsa och propellerkeps också vid beställning?

Postad 16 augusti 2011 - 00:15

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
CD har nu bevisat att man inte värnar om sina kunder.
Jag kommer försvinna från deras databas i oktober när mitt abonnemang går ut, det är en sak som är säker...

Postad 16 augusti 2011 - 09:30

Unregisteredd3931438
  • Unregisteredd3931438
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Nej, det är väl bara att konstatera att kundvård är ett begrepp som Canal Digital inte känner till. Med tanke på de många problem – under flera års tid – som Sagem-boxen, och därmed vi kunder, har lidit av, är det minst sagt märkligt att de inte har ett kanonerbjudande till de befintliga kunderna. Skulle de erbjuda en "gratis" ADB-box samt att de exempelvis bjuder på kortavgiften det första året, skulle jag kunna tänka mig att ta tillbaka min uppsägning och teckna mig för ytterligare 24 månader. Aldrig att jag betalar tre papp för den nya boxen. Den må vara hur bra som helst, men det hjälper inte.

Jag gillar Canal Digitals kanalutbud och att de har en hel del HD-kanaler men nu har jag tröttnat. För mig är det obegripligt att de inte gör något för att få tillbaka förtroendet från alla "Sagem-kunder" som har fått stå ut med den usla boxen i åratal.

Postad 16 augusti 2011 - 10:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Undrar om den tar emot kanaler från andra satelliter än Thor?

Hej AC3,

Den inspelningsbara HD-boxen 500 GB, tar inte emot andra satelliter än Thor.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 16 augusti 2011 - 10:22

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Nu har jag inte räknat på detta men spontant verkar det "löna sig" att säga upp sitt abonnemang, ta ett nytt vi webben - 195kr i engångskostnad, 2499kr för ADB boxen. Då ingår en parabol, kablage, montering samt att de första tre månaderna är gratis.

Canal Digital - varför värnar ni inte om befintliga kunder, kunder som har ett h-vete med den box ni förstörde för ca. 1 år sedan!? Varför krångla till det med det jag beskriver ovan? Eller har jag tänkt lite för snabbt i mitt ovanstående resonemang? Jag baserar det på er web och det erbjudande en fått tidigare med att betala 2995kr för ADB boxen om han förlänger sitt befintliga abonnemang i 24 månander. Sen att ni inte tar ert ansvar för de problem ni skapat för oss helt i onödan övergår mitt förstånd.

Postad 16 augusti 2011 - 10:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Finns det ngt datum än om när de ska börja sälja ADB boxen,hittade inget på hemsidan om de?

Hej hippo6,

Den inspelningsbara HD-boxen 500 GB säljs från och med den 15/8 och leveranstiden ligger på 5-10 arbetsdagar. Mer information om boxen finner du på vår hemsida, http://www.canaldigi...R2/Beskrivning/.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 16 augusti 2011 - 10:28

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen har boxen låst sig vid tre tillfällen. Dessutom hade något hänt vid en timerinspelning inatt mellan 01:00 och 03:00 så imorse stod det rec på displayen men boxen hade hängt sig och inget var inspelat...

Redigerat av Unregistered59e42bf8, 16 augusti 2011 - 10:29.

Postad 16 augusti 2011 - 10:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Nu tycker jag att vi tar och separerar ut allt som har med ADB-boxen att göra till denna tråd:
https://www.minhembi...howtopic=283397

Redigerat av Monshi, 16 augusti 2011 - 13:54.

Postad 16 augusti 2011 - 13:14

thedarkone
  • thedarkone
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Vanligtvis skulle jag redan beställt boxen, gillar att ha nya saker först ;). Men efter senaste årets totala fiasko med Sagem boxen så kommer jag att vänta och se, fast frågan är väl om det räcker dock. Jag menar då jag köpte den gamla inspelningsbara boxen för 3 år sen tyckte jag att den funkade kanon, lite småbuggar men det viktiga krånglade aldrig för mig.

Så ska man våga lita på att även om den nya boxen funkar perfekt nu, att de inte förstör den totalt senare, som de gjorde med sagem boxen?

Postad 16 augusti 2011 - 19:19

Unregistered33f76fa1
  • Unregistered33f76fa1
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej

Även jag drabbades av felet med att min boxer pvr 101-st slog av sig och sedan börja göra en uppdatering. men det blinkar bara 00 sen 01 sen händer inget mer förs jag får upp nåt error. Sen startar allt om och börjar om igen.

Så jag får inte ens fram någon bild så jag kan göra en återställning,

Tänkte höra om det är någon som funnit en lösning på det en?

Prata med canal digital idag och dom sa att dom skulle skicka mig en ny nätadapter men jag är skeptiskt till att det är den det är fel på.

Har även testat att göra följande för att tvinga fram uppdatateringen utan att det hjälper:

Håll inne powerknappen på fronten ett par sek.
När displayen visar 88:88 trycker du på fjären i snabb följad. OK sen MENU
Nu ska displauer visa 01-- osv.

Jag har detta fel med... har inte kunnat se på TV sen de försökte uppdatera den.. Det bara står 01 ER03 efter ett tag.

Vet någon hur man blir av med det?

Postad 16 augusti 2011 - 19:30

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Skulle kunna tänka mig att förlänga mitt abbonemang om jag fick den nya boxen för ca 1000kr. I annat fall blir det till att säga upp det. Är mycket missnöjd med CD.

Får väl prova Viasat. Sonen vill ha Premier leauge och jag vill ha F1.

Postad 16 augusti 2011 - 19:35

Unregistered7f6431cf
  • Unregistered7f6431cf
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
En ny nätadapter kommer troligen att lösa ditt problem. Jag hade ungefär samma problem men min sa Er07 efter ett tag. Problemet löstes med en nätadapter. Det verkar som om boxen äter nätadaptrar... ;)

Redigerat av Unregistered7f6431cf, 16 augusti 2011 - 19:36.

Postad 16 augusti 2011 - 19:48

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0
Som "besvärlig" kund (dvs kund som haft mycket strul med Sagemboxen och haft åtskilliga kontakter med CD) har jag blivit erbjuden ADB-boxen för 1499:- + 99:- i frakt, motprestationen är 24 månaders bindning.

Ett första tecken om kundvård av oss befintilga kunder?, man får vara glad för det lilla. ;)

24 månaders bindning känns sådär, tvekar fortfarande att ta erbjudandet - synpunkter?

Sedan måste jag ändå ge kundtjänsten en eloge, de är verkligen på tårna även om man ibland hört lösningarna förut, problemet är inte kundtjänst utan den urusla programvaran i Sagemboxen.

Postad 16 augusti 2011 - 20:21

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
2499 är ju priset annars med bindningstid 24mån inkl parabol och inkoppling.

Prisvärt eller inte det kan vara värt en del o få kasta den gamla boxen i soptunnan ;)

Postad 16 augusti 2011 - 20:31

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Som "besvärlig" kund (dvs kund som haft mycket strul med Sagemboxen och haft åtskilliga kontakter med CD) har jag blivit erbjuden ADB-boxen för 1499:- + 99:- i frakt, motprestationen är 24 månaders bindning.

Ett första tecken om kundvård av oss befintilga kunder?, man får vara glad för det lilla. :D

24 månaders bindning känns sådär, tvekar fortfarande att ta erbjudandet - synpunkter?

Sedan måste jag ändå ge kundtjänsten en eloge, de är verkligen på tårna även om man ibland hört lösningarna förut, problemet är inte kundtjänst utan den urusla programvaran i Sagemboxen.

Det var ett bra erbjudande som du fick ;) Sj fick jag den för 2999:- samt 3st fri månader som en liten kompensation!

Läser man på denna sida så finns det ett litet minus för den nya oxå... http://digitalt.tv/d...hd-pvr-5720-sx/
Som jag tolkar det så går det ej att spela in 2st program samtidigt just nu..

Postad 16 augusti 2011 - 20:33

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Det var ett bra erbjudande som du fick ;) Sj fick jag den för 2999:- samt 3st fri månader som en liten kompensation!

Läser man på denna sida så finns det ett litet minus för den nya oxå... http://digitalt.tv/d...hd-pvr-5720-sx/
Som jag tolkar det så går det ej att spela in 2st program samtidigt just nu..

Det står om det i tråden som handlar om den nya boxen.

/Fredrik

Postad 16 augusti 2011 - 20:57

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Det står om det i tråden som handlar om den nya boxen.

/Fredrik

Sorry, har missat att det fanns en ADB tråd! ;)

Postad 16 augusti 2011 - 21:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Hade jag inte vetat om det själv så hade jag ju skrivit i denna tråd med. ;)

/Fredrik

Postad 17 augusti 2011 - 05:30

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Vanligtvis skulle jag redan beställt boxen...
...Så ska man våga lita på att även om den nya boxen funkar perfekt nu, att de inte förstör den totalt senare, som de gjorde med sagem boxen?

Om jag kommer ihåg rätt hade Canal Digital stabil mjukvara i endast tre månader. Dvs nästan fungerande, felfri box. Boxen var ju rena skämtet flera år även innan dess.

Jag skulle heller inte våga köpa en ADB-box första året, thedarkon.

Postad 17 augusti 2011 - 08:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Nu har jag inte räknat på detta men spontant verkar det "löna sig" att säga upp sitt abonnemang, ta ett nytt vi webben - 195kr i engångskostnad, 2499kr för ADB boxen. Då ingår en parabol, kablage, montering samt att de första tre månaderna är gratis.

Canal Digital - varför värnar ni inte om befintliga kunder, kunder som har ett h-vete med den box ni förstörde för ca. 1 år sedan!? Varför krångla till det med det jag beskriver ovan? Eller har jag tänkt lite för snabbt i mitt ovanstående resonemang? Jag baserar det på er web och det erbjudande en fått tidigare med att betala 2995kr för ADB boxen om han förlänger sitt befintliga abonnemang i 24 månander. Sen att ni inte tar ert ansvar för de problem ni skapat för oss helt i onödan övergår mitt förstånd.

Hej ABSiNSANE,

För oss finns det ett stort värde i att behålla och att värna om våra befintliga kunder och det gör vi genom olika lojalitetskampanger. Engångsavgiften på 195 kr är felaktigt, då startavgiften i vår höstkampang är på 695 kr.
Du få gärna lämna dina kontaktuppgifter i ett PM så att vi kan kontakta dig för att reda ut saker och ting i ärendet.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 17 augusti 2011 - 08:16

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Hej Mikaela,

Du glömde er sedvanliga webbrabatt på 500kr.

PM kommer under dagen.

Postad 17 augusti 2011 - 12:53

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hej på Er !

Ber redan i förväg om ursäkt för att jag inte orkar läsa de 100 sidor som tillkommit sedan jag senast följde denna tråd.

Jag har haft denna box sedan den släpptes i stort sätt....har varit med om allt Ni andra varit med om....fast lite mindre strul har jag nog haft trots allt. Jag har t.ex aldrig bytt ut min box....ej heller bytt näradapter...är jag ensam om det tro ? :)

Jag uppgraderade tyvärr till näst senaste FW....men när de släppte något i våras så uppdaterade jag den inte....fick trycka på "uppdatera inte" varje gång jag startade boxen...men enligt det jag läste då så gjorde jag rätt.

Min box fungerar troligen ganska bra nu också...men på sommaren är jag ute och åker båt och kollar aldrig på tv i biorummet....det blir nu på hösten. Har med andra ord inte ens startat min box på över två månader...så...vad har hänt nu under sommaren ?

Finns det någon ny FW ?

Såg i trådlistan att CD har släppt en ny box...hur är den ?

Får vi som har detta problembarn byta för en billig slant ?

Tack på förhand !!

mvh
Svansen

Postad 17 augusti 2011 - 14:31

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hej ABSiNSANE,

För oss finns det ett stort värde i att behålla och att värna om våra befintliga kunder och det gör vi genom olika lojalitetskampanger. Engångsavgiften på 195 kr är felaktigt, då startavgiften i vår höstkampang är på 695 kr.
Du få gärna lämna dina kontaktuppgifter i ett PM så att vi kan kontakta dig för att reda ut saker och ting i ärendet.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Hej,

Glädjande med bra kundsupport och tillmötesgående. Äntligen!

Så vad kostar det/är ert erbjudande till alla oss som:
- har haft alla SW + HW problemen längs denna långa resa (bytt flera boxar och strömadapters) och sitter med senaste box sedan mer än 3 år, som vill gå med på ert ADB tillmötesgående till oss befintliga och långvariga kunder?

och hur skall vi gå tillväga för att teckna upp detta "special-/kompensations erbjudande" till oss?

mvh S7, kund sedan 2001

Postad 17 augusti 2011 - 19:10

eas76
  • eas76
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej
Är på gång att skaffa parabol hos canaldigital,har skummat igenom denna tråd lite (är ju rätt lång)
Är lite sugen på en inspelningsbarbox och sagemen ligger lagom i pris nu,men frågan är om man vågar satsa på den
efter man läst denna tråd.Nu efter senaste uppdateringen hur funkar det för er,är det mest problem med inspelningar,
funkar det bra när man bara ska titt på tv snabba kanalbyten tex.

Mvh eas76

Postad 17 augusti 2011 - 19:20

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Hej
Är på gång att skaffa parabol hos canaldigital,har skummat igenom denna tråd lite (är ju rätt lång)
Är lite sugen på en inspelningsbarbox och sagemen ligger lagom i pris nu,men frågan är om man vågar satsa på den
efter man läst denna tråd.Nu efter senaste uppdateringen hur funkar det för er,är det mest problem med inspelningar,

Mvh eas76

Min box fungerar bra, fast har inte haft så stora problem någon gång med denna box. Har bytt box en gång, den ballade ur totalt efter den först VOD mjukvaran.

Men jag verkar klarat mig ganska bra, finns många som har enorma problem så det verkar skilja sig från box till box. Fast boxen känns ju lite b när man tar i den, plastig, alltid varm mm. Fjärren är ett skämt tycker jag, seg som sirap, kör med multifjärr, är som natt och dag.

Skulle jag ha bestämt mig idag att bli kund hos CD skulle jag helt klart skippat Sagem boxen och kört på den nya.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 17 augusti 2011 - 19:21.

Postad 17 augusti 2011 - 19:36

eas76
  • eas76
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ja det är kanske så men tycker det är lite surt att slänga ut 2500 på en box,kanske får bli viasat i stället där kostar boxen 1500,och den verkar ju funka

Postad 17 augusti 2011 - 19:42

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Ja det är kanske så men tycker det är lite surt att slänga ut 2500 på en box,kanske får bli viasat i stället där kostar boxen 1500,och den verkar ju funka

Fast utbudet är väl det som avgör val av operatör i första hand? , i alla fall enligt mig. CD utklassar Viasat i allt utom Premier League och kanske Champions League.

Tycker 1000 kr i prisskillnad är ingenting i och med att du binder upp dig i oftast 24 månader.

/Fredrik

Postad 17 augusti 2011 - 19:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hej

Mvh eas76

Om du funderar på Canal Digital säger jag ADB alla dagar i veckan. Det är en modernare box som ska fungera bättre. Om några dagar lär det dyka upp recensioner här i tråden om ADB-boxen.

fast det är klart, Sagem-boxen fungerar men...den har några år på nacken numera.

Postad 17 augusti 2011 - 20:03

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Om du funderar på Canal Digital säger jag ADB alla dagar i veckan. Det är en modernare box som ska fungera bättre. Om några dagar lär det dyka upp recensioner här i tråden om ADB-boxen.

fast det är klart, Sagem-boxen fungerar men...den har några år på nacken numera.

Sagem-boxen funkar inte!

Postad 17 augusti 2011 - 20:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Sagem-boxen funkar inte!

Jo det gör den, för de som bara tittar på TV och inte spelar in. Och jag vill tro att av de boxar CD har ute i Sverige så fungerar åtminstone hälften så att köpa en ny så har man åtminstone 50% chans att få en som fungerar...bra.

Min Sagem-box har skött sig större delen av tiden.

Postad 17 augusti 2011 - 20:21

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
I så fall är väl den utan hårddisk ett bättre val? Kostar dessutom nada...

Postad 17 augusti 2011 - 20:23

drgluttonius
  • drgluttonius
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har fått ett riktigt skumt problem efter senaste FW uppdateringen, Aspect ratio verkar ha förändrats, delar av bilden är alltså "utanför" TV skärmen (Panasonic P50C3E). Att ändra via TVn (provat 16:9, Auto, 4:3 osv) ger inget resultat, och kan inte ändra något vad jag kan se i menyn till digitalboxen! Hur kunde detta uppstå?

Postad 17 augusti 2011 - 21:20

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Har fått ett riktigt skumt problem efter senaste FW uppdateringen, Aspect ratio verkar ha förändrats, delar av bilden är alltså "utanför" TV skärmen (Panasonic P50C3E). Att ändra via TVn (provat 16:9, Auto, 4:3 osv) ger inget resultat, och kan inte ändra något vad jag kan se i menyn till digitalboxen! Hur kunde detta uppstå?

Hmm. Märkligt. Tyvärr använder jag mig av en Harmony-kontroll. På den kan jag ändra ratio genom att trycka på "exit". Vet inte vad som gäller på orginalfjärren dock.

För övrigt har jag ännu mer problem med med felaktig tid på klockan nu efter uppdateringen. Vet faktiskt inte om det påverkar inspelningar än...

Postad 17 augusti 2011 - 21:34

Janne99
  • Janne99
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

"TV" knappen ändrar bildformatet på boxen.

Redigerat av Janne99, 17 augusti 2011 - 21:49.

Postad 18 augusti 2011 - 08:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Hej,

Glädjande med bra kundsupport och tillmötesgående. Äntligen!

Så vad kostar det/är ert erbjudande till alla oss som:
- har haft alla SW + HW problemen längs denna långa resa (bytt flera boxar och strömadapters) och sitter med senaste box sedan mer än 3 år, som vill gå med på ert ADB tillmötesgående till oss befintliga och långvariga kunder?

och hur skall vi gå tillväga för att teckna upp detta "special-/kompensations erbjudande" till oss?

mvh S7, kund sedan 2001

Hej sanby7,

Tack för ditt inlägg, väldigt kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande.

Vi vill beklaga för det problem du har haft med den inspelningsbara HD-box och om du fortfarande har problem med boxen får du gärna ringa in till oss så hjälper vi dig givetvis. Vi hanterar problem med boxen precis på samma sätt som generella reklamationsärenden.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 18 augusti 2011 - 15:25

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hej sanby7,

Tack för ditt inlägg, väldigt kul att höra att du är nöjd med vårt bemötande.

Vi vill beklaga för det problem du har haft med den inspelningsbara HD-box och om du fortfarande har problem med boxen får du gärna ringa in till oss så hjälper vi dig givetvis. Vi hanterar problem med boxen precis på samma sätt som generella reklamationsärenden.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Hej,

Tack för svar.
Ett förtydligande dock: jag är nöjd med senaste bemötandet i ovan ref inlägg, i övrigt har det varit katastrof och inget tillmötesgående alls främst, främst per telefon med "supporten".

Har ringt flera gånger redan och då fått samma svar som många andra: "formatera, ny strömadaptor"
Senaste samtalet var ang "schemalagdainspelningsproblemet" (som ni skall ha löst i senaste sw), var svaret från er kundsupport att "detta fel är okänt" (och detta trots att ni bekräftade det i denna tråd dagarna efter mitt samtal) och "då din box är mer än 3år, kan vi inte göra något. Troligen ett HW problem, då vi inte känner till problemet, så utan garanti kan vi bara erbjuda dig att köpa en ny box".

Summering:
Så vad är ert/CanalDigitals "För oss finns det ett stort värde i att behålla och att värna om våra befintliga kunder"-erbjudande till oss?
Eller är det samma för nya/kunder som inte haft problem som gäller, att förlänga 24månader + startavgift på 695kr + boxkostnad 2499kr?
Så samma fråga igen till er/CanalDigital:
vad får vi som kompensations erbjudande för allt lidande/beta-testande, dvs hur får vi ert "värde att behålla och värna om oss som befintlig och långvarig kund, oss tillgodo? Vad gör ni för speciellt/special för oss?

Det är nu (med tex bra pris på den nya boxen) ni avgör om det är "kul" eller ej. Upp till er att visa er godwill och att ni vill ha oss kvar, det är vi som (fortfarande) är era kunder.

Mvh S7

Postad 18 augusti 2011 - 18:48

stefanlindqvist
  • stefanlindqvist
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
... sade upp mitt abbonemang igår. Få se hur man kommer att göra. Det löper ut helt den 31 december.
Sneglat lite på Viasat men skulle Canal Digital erbjuda en bra deal med nya boxen ... kanske man blir kvar?
Men då ska det vara en bra deal!

/Stefan

Postad 18 augusti 2011 - 19:08

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

... sade upp mitt abbonemang igår. Få se hur man kommer att göra. Det löper ut helt den 31 december.
Sneglat lite på Viasat men skulle Canal Digital erbjuda en bra deal med nya boxen ... kanske man blir kvar?
Men då ska det vara en bra deal!

/Stefan

Håller med. Dom får komma med ett riktigt bra erbjudande om jag ska förlänga mitt avtal framöver. Tycker egentligen att dom borde byta ut våra boxar mot den nya, men det kan man väl bara drömma om. Fast nån kompensation ska man fanimej ha efter allt strul.

Postad 19 augusti 2011 - 11:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Hej,

Tack för svar.
Ett förtydligande dock: jag är nöjd med senaste bemötandet i ovan ref inlägg, i övrigt har det varit katastrof och inget tillmötesgående alls främst, främst per telefon med "supporten".

Har ringt flera gånger redan och då fått samma svar som många andra: "formatera, ny strömadaptor"
Senaste samtalet var ang "schemalagdainspelningsproblemet" (som ni skall ha löst i senaste sw), var svaret från er kundsupport att "detta fel är okänt" (och detta trots att ni bekräftade det i denna tråd dagarna efter mitt samtal) och "då din box är mer än 3år, kan vi inte göra något. Troligen ett HW problem, då vi inte känner till problemet, så utan garanti kan vi bara erbjuda dig att köpa en ny box".

Summering:
Så vad är ert/CanalDigitals "För oss finns det ett stort värde i att behålla och att värna om våra befintliga kunder"-erbjudande till oss?
Eller är det samma för nya/kunder som inte haft problem som gäller, att förlänga 24månader + startavgift på 695kr + boxkostnad 2499kr?
Så samma fråga igen till er/CanalDigital:
vad får vi som kompensations erbjudande för allt lidande/beta-testande, dvs hur får vi ert "värde att behålla och värna om oss som befintlig och långvarig kund, oss tillgodo? Vad gör ni för speciellt/special för oss?

Det är nu (med tex bra pris på den nya boxen) ni avgör om det är "kul" eller ej. Upp till er att visa er godwill och att ni vill ha oss kvar, det är vi som (fortfarande) är era kunder.

Mvh S7

Hej S7

Just nu får vi en del frågor kring kompensation och eventuella rabatter
på våra boxar. Vi försöker att hjälpa er så gott det går via dessa forum men när det gäller
dom frågorna är det en fråga om individuella bedömningar.

Jag vill därför rekommendera dig att skicka ett PM med dina kunduppgifter till
oss så att vi kan titta på ditt ärende och kontakta dig.

Med vänliga hälsningar
Mikael

Postad 19 augusti 2011 - 11:51

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ CD

Så endast via pm & liknande kommer ni att ta upp detta med kompensation, eller?

Hur ska ni avgöra vem som ska ha stor / liten kompensation ?

Dom som ringt dagligen?
Dom som bytt 15 boxar 27 nätadapprar ?
Eller dom som många med mig vart missnöjda sen start & framförallt sista året men som har kunskapen
& reservboxar att använda, tack o lov, & därför inte ser nån mening att ringa kundtjänst.

Har under det sista året fått 1 hel månad tillgodo, räknar därför med ett riktigt bra erbjudande på ADB'n.

Tack på förhand

Ps. svar önskas här & inte via pm Ds.

Postad 19 augusti 2011 - 13:15

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

@ CD

Dom som ringt dagligen?
Eller dom som många med mig vart missnöjda sen start & framförallt sista året men som har kunskapen
& reservboxar att använda, tack o lov, & därför inte ser nån mening att ringa kundtjänst.

Har under det sista året fått 1 hel månad tillgodo, räknar därför med ett riktigt bra erbjudande på ADB'n.

Tack på förhand

Jag är i samma sits. Fick 3-4 utbytesboxar för några år sen + 1 månad gratis förra hösten. Har ej orkat ringa sen. Räcker att titta på denna tråden där bästa info finns. Kundtjänst känns fullständigt menlöst att kontakta.

Förövrigt hjälpte inte alla boxbyten mitt problem då men jag orkade inte fortsätta driva vidare då. Gav helt enkelt upp. Det är väl så CD kundsupport löser sina ärenden till slut.

Redigerat av vilse, 19 augusti 2011 - 13:19.

Postad 19 augusti 2011 - 13:26

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

@ CD

Dom som ringt dagligen?

Tack på förhand

Ja det undrar jag lite också. Jag har haft tur (antar jag att man kan säga) då jag sluppit byta ut boxen. Dock har den strulat konstant sedan jag fick den. Jag har dock valt att ligga lågt då jag vet att mina fel inte avhjälps med en ny box.

Postad 19 augusti 2011 - 13:46

VLH
  • VLH
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!
Efter att under en längre tid haft problem med att få igång boxen (lyckades dock uppdatera sw till 0.9.5) så startar boxen nu inte alls :)
Det enda som visas är 00 01 Er01 Er03 om och om igen...
Är det läge för att formatera om hårddisken och hur gör man det i så fall?

Jag har haft massor av problem med inspelningar, hängningar, strömadaptrar, sw uppdateringar osv, men det orkar jag inte ta upp nu.

Postad 19 augusti 2011 - 14:02

Unregisteredc9540265
  • Unregisteredc9540265
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej!
Efter att under en längre tid haft problem med att få igång boxen (lyckades dock uppdatera sw till 0.9.5) så startar boxen nu inte alls :)
Är det läge för att formatera om hårddisken och hur gör man det i så fall?

Jag har haft massor av problem med inspelningar, hängningar, strömadaptrar, sw uppdateringar osv, men det orkar jag inte ta upp nu.

Jag har sedan 1 vecka haft exakt samma problem som du, det har varit svårare och svårare att få igång boxen och till slut gav den helt upp och vid start stod det bara felkod 'pb03' och tryckte man vidare kom samma som du får med '00 01 Er01 Er03'

Även jag lyckades trycka igenom uppdateringen innan den gav upp helt.

Efter lite googlande verkade det som om det antingen var strömadaptern eller hårddisken som var paj (den lyckades ju inte spinna igång disken)

Jag ringde canal digital igår torsdag och förklarade läget.. Efter att ha pratat igenom vad jag gjort så höll damen på kundtjänst med mig om min analys och skickade en ny adapter trots att jag inte har garanti kvar eller nåt (den är 3-4 år gammal).

24 timmar senare idag fredag låg där en nätadapter i brevlådan och boxen fungerar nu helt ok igen.

Jag vill ge beröm till canal digital för snabb och bra hantering.

Postad 19 augusti 2011 - 19:02

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Tycker att jag har samma problem på vissa kanaler sen senaste uppdateringen, på vissa kanaler ser man inte hela bilden.
Dessutom har ju inspelningen via EPG'n pajat. visserligen spelar den in, men även alla repriser samt gamla säsonger av allt som är programmerat.
Och det har blivit svårt att starta boxen om det pågår en inspelning, eller den startar oh visar grönt ljus, men ingen bild...

Surt med ADB-boxen att det ska behöva bli så dyrt för oss när de inte lyckas fixa denna box. :)

Postad 19 augusti 2011 - 19:08

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Det är möjligt att din nätadapter eller hårddisk börjar svikta så som andra redan informerat om.

Jag kompletterar dessa råd med en förklaring på felkoderna:
Er01, Er02 -The upgrade failed. Some information was missed out.
Er03 - The internal memory is not large enough to receive the upgrade.

Det verkar ju lite långsökt att det skulle finnas apparater ute med mindre minne installerat än vad som är vanligt så den verkliga orsaken är nog snarare en instabil box med dålig strömförsörjning eller något annat hårdvarufel.

Frågar man CD:s support brukar de kunna hjälpa till - eller ge tips på vad man kan testa själv om garantin gått ut och personen man pratar med hellre följer reglerna än att få nöjda och positiva kunder.

Redigerat av Priskvark, 19 augusti 2011 - 19:12.

Postad 19 augusti 2011 - 19:42

toams67
  • toams67
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

@ CD

Dom som ringt dagligen?

Tack på förhand

Det undrar Jag oxå.
Jag har haft istort alla buggar och elände som alla andra här men inte ringt kundtjänst och klagat.
Boxen fungerade bra ända tills den j*vla on demand uppdateringen kom med sämre bild och alla ****s kval som följd....
Hur blir man då bemött om man vill pruta på den nya boxen?! Den borde vara gratis till alla Sagem användare!
Mitt abb har löpt ut för länge sedan så det står mig fritt att byta leverantör.

Postad 19 augusti 2011 - 21:38

VLH
  • VLH
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har sedan 1 vecka haft exakt samma problem som du, det har varit svårare och svårare att få igång boxen och till slut gav den helt upp och vid start stod det bara felkod 'pb03' och tryckte man vidare kom samma som du får med '00 01 Er01 Er03'

Även jag lyckades trycka igenom uppdateringen innan den gav upp helt.

Efter lite googlande verkade det som om det antingen var strömadaptern eller hårddisken som var paj (den lyckades ju inte spinna igång disken)

Jag ringde canal digital igår torsdag och förklarade läget.. Efter att ha pratat igenom vad jag gjort så höll damen på kundtjänst med mig om min analys och skickade en ny adapter trots att jag inte har garanti kvar eller nåt (den är 3-4 år gammal).

24 timmar senare idag fredag låg där en nätadapter i brevlådan och boxen fungerar nu helt ok igen.

Jag vill ge beröm till canal digital för snabb och bra hantering.

Kul att det funkade för dig. Jag har redan fått två nätadaptrar (med strömbrytare på kabeln), men det hjälper inte.
Någon som har koll på hur man formaterar hårddisken?

Postad 19 augusti 2011 - 23:22

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Märker nu i regnet att Sagem funkar sämre än min gamla box.
Har haft problem med "ingen signal" ibland när det regnar, oftast bara på HD-kanalerna och det kan jag väl köpa har jag tänkt.
Men nu när jag inte fick signal på någon kanal testade jag kortet i min gamla box och det blev bild.
:)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.