Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 oktober 2011 - 20:52

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Jag har väldigt god insyn och jag kan säga att problemen med den gamla hdpvren nästan har avtagit helt. Jämfört med i januari då cd trots full bemanning (över 120 personer) hade köer så har resten av året varit lekande lugnt på kundtjänsten enligt mina källor. Självklart finns det fortfarande en del som fortfarande har problem med denna box, och det är bara ni som har strul som hörs på internet. Knappast att de som är nöjda av hundratusentals kunder ens hittar till en sådan här tråd för att bara skriva att de är nöjda.

Haha, grattis till tidernas mest genomskinliga lögn! Troll.

Postad 04 oktober 2011 - 07:15

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
De flesta har väl givit upp, man kan lika gärna gå och köra huvudet i väggen istället för att försöka få CD att fixa alla buggar. Hitills har varje uppdatering de levererat haft någon ny bugg inbyggd.Mvh HSE.

Postad 04 oktober 2011 - 19:49

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Kalle Kalle Trollkarl

Bifogad fil(er)

Postad 04 oktober 2011 - 20:13

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Oh nej! Jag som har tänkt byta från Boxer abonnemang till CD blir synnerligen skeptisk efter ha läst några sidor i denna tråd.
Vågar jag verkligen byta?
Min svärfar har sedan lång tid tillbaka använt 2 st inspelningsbara Sagem boxar till CD och är fortfarande väldigt nöjd med dessa. Lite strul kanske han har haft men långt ifrån den omfattning av strul som ni har eller haft.

Postad 04 oktober 2011 - 21:33

Moose101
  • Moose101
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
För några veckor skrev jag till CD's kundtjänst och förklarade att jag som trogen kund nu tappat tålamodet och är nära att ge upp.
Allt beroende på strul med boxen. Jag frågade med detta som bakgrund om de var beredda att ge mig ett erbjudande jag inte kan motstå på den nya boxen från ADB.
Några dagar senare ringer en representant från CD och ger mig följande deal:
Om jag är beredd att förlänga mitt abonnemang med 24 månader får jag köpa boxen för endast 2995 kr, vad tror du om det?
- Fast det är ju 500 kr MER än vad vem som helst kan köpa den för på er hemsida, svarar jag.
- Öh, vi kan också ge dig två månader fritt abonnemang, kontrar CD.
- Vem som helst får TRE månader fritt, Är detta ett ERBJUDANDE till en trogen men missnöjd kund?
CD-killen blir rätt stum och tackar för sig.Ingen har hört av sig efter detta.

Helt fantastiskt. CD's känsla för hur man hanterar missnöjda kunder saknar motstycke.
Har inte bestämt vad jag ska byta till, någon som är NÖJD med sin box/leverantör?

Postad 06 oktober 2011 - 07:26

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Jag har väldigt god insyn och jag kan säga att problemen med den gamla hdpvren nästan har avtagit helt. Jämfört med i januari då cd trots full bemanning (över 120 personer) hade köer så har resten av året varit lekande lugnt på kundtjänsten enligt mina källor. Självklart finns det fortfarande en del som fortfarande har problem med denna box, och det är bara ni som har strul som hörs på internet. Knappast att de som är nöjda av hundratusentals kunder ens hittar till en sådan här tråd för att bara skriva att de är nöjda.

Jag vet att man inte skall mata troll, men om det nu är så att resten av året varit lekande lugnt, varför svarar inte CD på frågor inom 48 timmar (som de lovar i "kvittomailet"?
Kan inte du med din goda insyn upplysa oss okunniga om hur lugnet på kundtjänsten gör att CD numera inte hinner svara i tid? Just att svara inom 48 timmar klarade CD av även när det enl. dig var mycket att göra.

Postad 06 oktober 2011 - 20:34

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Om någon från CD säger att problemen försvunnit så är det en fullständig lögn. Men det låter ändå rimligt för att komma från CD.

Även om den inte alls missar lika många inspelningar längre så finns problemet fortfarande där, tillsammans med några andra fundamentala fel.
  • Missar inspelningar
  • Går inte att titta på inspelat material då det bara pixlar sig och ljudet försvinner.
  • Boxen hänger sig, ibland bara sådär, ibland när man gör någonting. Fullt normalt enl CD.
  • Ingen programinformation om man spelar in på två kanaler samtidigt.
Sen finns det ju en hel hög rena försämringar av funktionen som kommer med uppdateringarna. Den största tycker nog jag är "spolfuktionen" är helt värdelös, det går inte att spela fort. Bilden fryser när man spolar så man ser inte vart man hamnar. Dessutom om man spolar i snabbaste läget (som inte är snabbt) så verkar boxen inte kunna hantera signaler från boxen direkt så den spolar alltid ett par sekunder längre än vad som är planen. Sen tar det ytterligare några sekunder innan ljudet kommer.

Postad 07 oktober 2011 - 06:55

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Om någon från CD säger att problemen försvunnit så är det en fullständig lögn. Men det låter ändå rimligt för att komma från CD.

Även om den inte alls missar lika många inspelningar längre så finns problemet fortfarande där, tillsammans med några andra fundamentala fel.

• Missar inspelningar
  • Går inte att titta på inspelat material då det bara pixlar sig och ljudet försvinner.
  • Boxen hänger sig, ibland bara sådär, ibland när man gör någonting. Fullt normalt enl CD.
  • Ingen programinformation om man spelar in på två kanaler samtidigt.
Sen finns det ju en hel hög rena försämringar av funktionen som kommer med uppdateringarna. Den största tycker nog jag är "spolfuktionen" är helt värdelös, det går inte att spela fort. Bilden fryser när man spolar så man ser inte vart man hamnar. Dessutom om man spolar i snabbaste läget (som inte är snabbt) så verkar boxen inte kunna hantera signaler från boxen direkt så den spolar alltid ett par sekunder längre än vad som är planen. Sen tar det ytterligare några sekunder innan ljudet kommer.

Problemet med att det inte gick att titta på vissa program när en inspelning pågick blev jag faktiskt av med efter sista uppdateringen. Därimot retar det mig att det pixlar till sig då och då när man tittar på en inspelning, det problemet fanns inte innan. Och varför går det inte att snabbspola och se textningen samtidigt? Nu täcks texningen av en idiotisk graf som skall visa hur man ligger till i inspelningen.Och fortfarande hoppar oftast boxen tillbaka när jag tar fram listan på inspelningar och skall stega ned för att välja ett program. Mvh HSE.

Postad 07 oktober 2011 - 07:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Mycket märkligt fenomen. Gjorde en serie-timer på Grey's Anatomy för ett par dagar sedan. Upptäckte igår att den bara spealde in repriserna men inte de nya avsnitten på Torsdagar? Hur är detta möjligt? Ingen annan timer-inspelning uppför sig så!

Postad 07 oktober 2011 - 08:38

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Mycket märkligt fenomen. Gjorde en serie-timer på Grey's Anatomy för ett par dagar sedan. Upptäckte igår att den bara spealde in repriserna men inte de nya avsnitten på Torsdagar? Hur är detta möjligt? Ingen annan timer-inspelning uppför sig så!

Upptäckte också igår att serieinspelningen av Robinson tagits bort, missade det avsnittet igår.

Redigerat av Travolta, 07 oktober 2011 - 08:39.

Postad 07 oktober 2011 - 18:31

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Problemet med att det inte gick att titta på vissa program när en inspelning pågick blev jag faktiskt av med efter sista uppdateringen. Därimot retar det mig att det pixlar till sig då och då när man tittar på en inspelning, det problemet fanns inte innan. Och varför går det inte att snabbspola och se textningen samtidigt? Nu täcks texningen av en idiotisk graf som skall visa hur man ligger till i inspelningen.Och fortfarande hoppar oftast boxen tillbaka när jag tar fram listan på inspelningar och skall stega ned för att välja ett program. Mvh HSE.

Japp, problemet med livetittningen har försvunnit, men med ojämna mellanrum så blir det fortfarande svarta inspelningar med "ingen programinformation". Dock mycket mer sällan än innan.

Postad 08 oktober 2011 - 22:15

Unregisteredc15a8686
  • Unregisteredc15a8686
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nu hände ngt nytt...
Följande meddelande "Ett fel uppstod, boxen startar om inom 10 sekunder"

Tack för den...

Postad 08 oktober 2011 - 23:19

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Serieinspelningen för Robinson är också borta från mig. Kan dock nämna att det är samma sak på ADB-boxen. Så det är inte boxen det är fel på denna gång, låter mer som informationen som håller koll på när, var, hur nåt ska spelas in inte stämmer. Vet inte hur det hela med serieinspelning fungerar - nån som kan förklara hur det fungerar?

Jag fick en ny box för ett tag sedan då jag inte alltid kan titta på ett program när jag spelar in. Bilden är svart och det är inget ljud. I förrgår och ikväll kom problemet tillbaka. Nån fler som har detta problem eller är jag, som oftast, ensam om de problem jag stöter på?

Som det fungerar nu för mig med denna box så blir jag så uppgiven och irriterad. Sen verkar ju problemet mot min och CDs förmodan finnas då jag har exakt samma problematik på utbytesboxen...

Postad 09 oktober 2011 - 01:52

Berns
  • Berns
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag fick en ny box för ett tag sedan då jag inte alltid kan titta på ett program när jag spelar in. Bilden är svart och det är inget ljud. I förrgår och ikväll kom problemet tillbaka. Nån fler som har detta problem eller är jag, som oftast, ensam om de problem jag stöter på?

Som nämnts ovan är det fler, bla jag som har problemet. Blev bättre efter senaste uppdateringen. Men som vanligt när man har med CDs inkompetens att göra så är det inget som blir gjort ordentligt uppenbarligen.

Postad 10 oktober 2011 - 06:57

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Fick nytt problem i går kväll, satte på boxen och fick bild o ljud, växlade kanal och svart ruta men ljud och textning fungerade. Bytte kanal ett flertal gånger men samma sak. Stängde av boxen för att återstarta den men då låste den sig totalt, försökte stänga av och återstarta på panelen men det enda som fungerade var att bryta strömmen till den. Sedan fungerade den som vanligt igen. Undrar om inte detta är släckt med de "svarta inspelningarna" so diskuteras här. Mvh HSE.

Postad 10 oktober 2011 - 07:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Upptäckte också igår att serieinspelningen av Robinson tagits bort, missade det avsnittet igår.

Hej Serieinspelningar på Robinson fungerar ej på någon av våra inspelningsbara boxar för tillfället, detta är felanmält och vi undersöker det vidare för att finna en lösning så fort det bara går.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 11 oktober 2011 - 18:15

warleod
  • warleod
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är det någon mer som tycker att tillgängligt utrymme på hårddisken minskar hela tiden?

Jag har själv ca.12 timmar inspelat material och boxen säger 84% upptaget, samtidigt tycker den att jag skall ha ca.19 timmar kvar att spela in på.
Känns som att det kommit efter senaste uppdateringen.

Pratade precis med CD och fick rådet att formatera om boxen, får väl göra det vid tillfälle, om ingen här har nåt annat bra tips.

Redigerat av warleod, 11 oktober 2011 - 18:17.

Postad 12 oktober 2011 - 16:57

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte får 4:3-format längre? När det skall vara det alltså? Helt plötsligt dras allt ut till 16:9 och jag måste ändra inställning på TV:n för att få det rätt. Sen måste jag ändra tillbaka när det är 16:9-sändningar igen. Detta ska boxen ta hand om men den verkar skicka ut fel format. Har inte haft detta problemet förut.

Postad 13 oktober 2011 - 10:56

pluto66
  • pluto66
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har fått problem med att signalen försvinner ibland efter den senaste uppdateringen?

Postad 14 oktober 2011 - 06:57

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Efter att min box faktiskt fungerat någolunda bra efter sista uppdateringen har den börjat med att låsa sig så man får bryta strömmen för att få igång den mins en gång om dagen. Och flera serieinspelningar har blivit avhuggna, senast fick jag första 5 min och inget mer. Svårbegripligt, har den startat inspelningen måste det vara något fel i EPGn om den tror att programmet bara är 5min långt. På sidorna som handlar om den nya boxen läser man att många också där har stora problem med inspelningarna så man kan undra hur smart det är att hålla igång flera generationer av inspelningsbara boxar samtidigt. Programvaran måste ju fungera till båda så den gamla boxen borde begränsa den nya boxens kapasitet om ni förstår vad jag menar. Bättre CD bytte alla gamla boxar till nya och hade en programvara som var skräddarsydd för den. Mvh HSE.

Postad 14 oktober 2011 - 08:34

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Hej Serieinspelningar på Robinson fungerar ej på någon av våra inspelningsbara boxar för tillfället, detta är felanmält och vi undersöker det vidare för att finna en lösning så fort det bara går.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Tack för info. Igår spelades Robinson in, tyvärr så hängde sig boxen efter 15 minuter och jag fick starta om boxen och tappade en del av programmet. Sedan klipptes slutet bort och spelades inte in.

Postad 14 oktober 2011 - 13:47

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Tack för info. Igår spelades Robinson in, tyvärr så hängde sig boxen efter 15 minuter och jag fick starta om boxen och tappade en del av programmet. Sedan klipptes slutet bort och spelades inte in.

Så bra! Hoppas du kunde njuta av din inspelning, rekommendera gärna denna box till alla du känner....

Postad 16 oktober 2011 - 12:41

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Nästa problem (?) i högen:
Har totalt nio stycken program inspelade på ungefär en timme styck och min hårddisk är fylld till 88%. Hur kan detta vara möjligt?

Postad 16 oktober 2011 - 21:12

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Nästa problem (?) i högen:
Har totalt nio stycken program inspelade på ungefär en timme styck och min hårddisk är fylld till 88%. Hur kan detta vara möjligt?

Detta beror helt enkelt på att boxen inte fungerar. Ring till supporten vetja. De kommer att överösa dig med fina tips såsom att göra en fabriksåterställning, kanske formatera om hårddisken och byta nätverksadapter. Fungerar inte det så prova att slakta en kalkon på boxen som ett offer till boxguden. Det är nog mer sannolikt att det fungerar...

Postad 16 oktober 2011 - 21:17

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Detta beror helt enkelt på att boxen inte fungerar. Ring till supporten vetja. De kommer att överösa dig med fina tips såsom att göra en fabriksåterställning, kanske formatera om hårddisken och byta nätverksadapter. Fungerar inte det så prova att slakta en kalkon på boxen som ett offer till boxguden. Det är nog mer sannolikt att det fungerar...

Har redan varit i kontakt med supporten så pass många gånger, av andra anledningar, att kalkonen redan varit på tapeten.

Konstaterade att ett program på ca en timme motsvarar ca 2-3 % av hårdiskens utrymme. Nio program skulle således betyda MAX 27 %. Var har då resterande 61 % tagit vägen?

Postad 17 oktober 2011 - 07:01

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Efter att min box faktiskt fungerat någolunda bra efter sista uppdateringen har den börjat med att låsa sig så man får bryta strömmen för att få igång den mins en gång om dagen. Och flera serieinspelningar har blivit avhuggna, senast fick jag första 5 min och inget mer. Svårbegripligt, har den startat inspelningen måste det vara något fel i EPGn om den tror att programmet bara är 5min långt. På sidorna som handlar om den nya boxen läser man att många också där har stora problem med inspelningarna så man kan undra hur smart det är att hålla igång flera generationer av inspelningsbara boxar samtidigt. Programvaran måste ju fungera till båda så den gamla boxen borde begränsa den nya boxens kapasitet om ni förstår vad jag menar. Bättre CD bytte alla gamla boxar till nya och hade en programvara som var skräddarsydd för den. Mvh HSE.

Min box gav upp definitivt på fredagen. Troligen hårddisken. Så jag har beställt den nya boxen istället, tyvärr tycks också den vara drabbad av CD buggsjukan om man läser det forumet....Men jag tackar för mig på detta forumet i alla fall. Mvh HSE.

Postad 17 oktober 2011 - 09:33

guhagg
  • guhagg
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag hade samma sak. Det var flera inspelade program som jag hade raderat som hade återkommit i listan. Inte nog med det utan utrymmet de tog på hårddisken var mycket större. Ett program som var en timme tog mellan 5 och 10% av hårddiskens utrymme.
Gå igenom listan och radera.
Tyvärr löser detta inte problemet alla gånger utan jag har fått göra en fabriksinställning också men för det mesta räcker det att starta om mottagaren med reset-knappen och därefter radera de inspelade program som har dykt upp igen.

Postad 17 oktober 2011 - 09:46

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Jag har förvisso inte fått tillbaka några av mina raderade program i listan, men ska prova ditt råd med att gå igenom listan och radera så snart jag har sett de inspelade programen...

Postad 18 oktober 2011 - 20:11

Unregistered356d76bd
  • Unregistered356d76bd
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Blå skärm igen och strul. Sa upp Cd i dag i ren ilska över denna odugliga box.
Blev erbjuden en 24 månaders förlängning och köpa en box för 500kr???
Har ju pröjsat dom typ 600kr i månaden i tjugå år. Suck!

Postad 18 oktober 2011 - 21:16

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Idag när jag startade boxen var min box fylld till 22%. Märk väl att jag varken har spelat in eller raderat program sedan mitt problem inträffade...

Postad 19 oktober 2011 - 14:03

Unregisteredd3eb7b8e
  • Unregisteredd3eb7b8e
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Idag när jag startade boxen var min box fylld till 22%. Märk väl att jag varken har spelat in eller raderat program sedan mitt problem inträffade...

Jag raderade alla mina inspelningar, för att jag tyckte jag hade konstiga värden på nyttjandegraden av disken, gick från 75% använt till 41% (Hade väntat mig runt 0% men så fel man kan ha...). Som bonus när alla inspelningar var raderade fick jag ett nytt fräsch tema. Mycket bättre än det "gamla", mer kräm i färgerna känns det som...

Postad bild

Postad 19 oktober 2011 - 14:11

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Härligt! Visste inte att boxen bjöd på sköna påskägg också... ;)

Postad 19 oktober 2011 - 20:13

popeye65
  • popeye65
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jaha, då har man fått nya problem med den nya boxen jag fick för någon månad sen.
När man startar upp boxen så kan man glömma att skifta kanal på några minuter, mottagaren svarar ej på fjärren, och efter ett tag så kommer alla knapptryckningarna som man har gjort på rad efter varandra :huh: .
Boxen låser sig allt oftare i my tv och det är bara en reset med den "käcka" strömbrytaren på nätagreggatet som funkar.
När man spelar in ett program och sedan vill se på det från början, så hänger bilden inte med när man spolar <_< så man vet inte riktigt var man är någonstans i programmet.
Dessa problem hade jag inte med den gamla boxen, den stängde bara av sig i tid och otid :(
Nä, nu får det snart komma en uppdatering som löser de flesta problemen, annars så ser jag mig också efter något annat att fylla tv tiden med i höst och vinter.

Postad 19 oktober 2011 - 20:33

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Vi flyttade in i ett radhus för ett tag sedan och där är det CD som gäller. CD har 18 analoga kanaler i föreningen.

I samband med adressändringen kunde man klicka i att olika företag kunde ringa upp med flytterbjudanden och där ibland CD. Två ggr ringde en säljare från CD och ville pracka på oss ett abonnemang med Parabol. Förklarade att grannarna här inte har paraboler och att det jag ville ha var samma 18 kanaler vi har analogt idag fast digitalt.

Det gick inte sa han båda gångerna. Parabol var ett krav så jag tackade nej.

Efterson CD's säljare verkar koko frågar jag här.

På CD's hemsida visas bara om jag minns rätt en digitalbox för 2995:- om man bara vill ha de 20 kanalerna för 35:- i månaden. min fråga är, finns det ingen annan box? 'vill inte kunna spela in nåt utan bara ha bättre bild.

Postad 19 oktober 2011 - 21:08

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jaha, då har man fått nya problem med den nya boxen jag fick för någon månad sen.
När man startar upp boxen så kan man glömma att skifta kanal på några minuter, mottagaren svarar ej på fjärren, och efter ett tag så kommer alla knapptryckningarna som man har gjort på rad efter varandra :huh: .
Boxen låser sig allt oftare i my tv och det är bara en reset med den &quot;käcka&quot; strömbrytaren på nätagreggatet som funkar.
När man spelar in ett program och sedan vill se på det från början, så hänger bilden inte med när man spolar &lt;_&lt; så man vet inte riktigt var man är någonstans i programmet.
Dessa problem hade jag inte med den gamla boxen, den stängde bara av sig i tid och otid :(
Nä, nu får det snart komma en uppdatering som löser de flesta problemen, annars så ser jag mig också efter något annat att fylla tv tiden med i höst och vinter.

Trodde dessa felen var på alla boxar? Jag har dem i alla fall...

Postad 20 oktober 2011 - 09:17

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Boxen låser sig allt oftare i my tv och det är bara en reset med den "käcka" strömbrytaren på nätagreggatet som funkar.
När man spelar in ett program och sedan vill se på det från början, så hänger bilden inte med när man spolar <_< så man vet inte riktigt var man är någonstans i programmet.

Jag tycker också att detta låter som rätt normalt beteende på denna box. Tack och lov hänger sig min box nästan aldrig längre, någon "boxen kommer att starta om 10 sek" i veckan går ju att stå ut med ,sist det hände var ca 30 sek efter slutsignalen Sverge-Holland så där hadde man tur.
Men spolningen är olidligt långsam och bilden hänger inte alls med.
En annan sak som jag tycker blivet sämmre sista tiden är att ljudet dröjer upp till 5 sek efter spolning och programbyte.

Jag undrar om CD har gett upp SAGEM boxen, känns inte som det är någon ny uppdatering på gång. Dom har nog fullt upp med ADB-5720SX.

Undra varför dom inte döpt om den till tex, ADB-5720CD då den inte verkar ha något mer än skalet gemensamt med ADB orginalet nu när CD lagt sina tummlösa tjocka fingrar i programvaran och gjort sitt bästa för att förstört denna tidigare "prisbelönta" box.
Även på ADBn har CD skalat bort nästan alla bra funktioner och lyckats få den instabil??? Why???
http://www.adbglobal...heet_5720sx.pdf

Hoppas CD lärt sig läxan och inte pillar något alls i TiVo boxen, det kanske till och med skulle göra att den kunde börja säljas innom någon månad, då CD slipper testa hur mycket buggar och problem dom lyckats bygga in i den.
Snälla CD sälj TiVo som den är utan massa kladd!!!

Postad 20 oktober 2011 - 11:24

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Jag tycker också att detta låter som rätt normalt beteende på denna box. Tack och lov hänger sig min box nästan aldrig längre, någon "boxen kommer att starta om 10 sek" i veckan går ju att stå ut med ,sist det hände var ca 30 sek efter slutsignalen Sverge-Holland så där hadde man tur.
Men spolningen är olidligt långsam och bilden hänger inte alls med.
En annan sak som jag tycker blivet sämmre sista tiden är att ljudet dröjer upp till 5 sek efter spolning och programbyte.

Jag undrar om CD har gett upp SAGEM boxen, känns inte som det är någon ny uppdatering på gång. Dom har nog fullt upp med ADB-5720SX.

Undra varför dom inte döpt om den till tex, ADB-5720CD då den inte verkar ha något mer än skalet gemensamt med ADB orginalet nu när CD lagt sina tummlösa tjocka fingrar i programvaran och gjort sitt bästa för att förstört denna tidigare "prisbelönta" box.
Även på ADBn har CD skalat bort nästan alla bra funktioner och lyckats få den instabil??? Why???
http://www.adbglobal...heet_5720sx.pdf

Hoppas CD lärt sig läxan och inte pillar något alls i TiVo boxen, det kanske till och med skulle göra att den kunde börja säljas innom någon månad, då CD slipper testa hur mycket buggar och problem dom lyckats bygga in i den.
Snälla CD sälj TiVo som den är utan massa kladd!!!

Jag har nu fått den nya ADB boxen och det som slår mig är hur lika allt är i menyer o.s.v. Till och med fjärren är den samma, det underlättar onekligen starten, bara att ansluta och så är allt som förut bara mycket snabbare. Just detta är nog vad CD tänkt sig, oavsett vilken box du har så skall det se ut och fungera likadant. Så räkna med att oavsett vilken box CD kommer att tillhandahålla så byts programvaran ut till en egen CD variant. Mvh HSE.

Postad 20 oktober 2011 - 11:59

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Ja popeye65, det låter precis även som vår box.
Den stänger av sig minst en gång varje dag...

Postad 20 oktober 2011 - 16:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Vi flyttade in i ett radhus för ett tag sedan och där är det CD som gäller. CD har 18 analoga kanaler i föreningen.

I samband med adressändringen kunde man klicka i att olika företag kunde ringa upp med flytterbjudanden och där ibland CD. Två ggr ringde en säljare från CD och ville pracka på oss ett abonnemang med Parabol. Förklarade att grannarna här inte har paraboler och att det jag ville ha var samma 18 kanaler vi har analogt idag fast digitalt.

Det gick inte sa han båda gångerna. Parabol var ett krav så jag tackade nej.

Efterson CD's säljare verkar koko frågar jag här.

På CD's hemsida visas bara om jag minns rätt en digitalbox för 2995:- om man bara vill ha de 20 kanalerna för 35:- i månaden. min fråga är, finns det ingen annan box? 'vill inte kunna spela in nåt utan bara ha bättre bild.

Hej clarken,

Vid nytecknande av kabelabonnemang så gäller kampanjen som beksrivs här: http://www.canaldigi...-i-tre-manader/.

Det vill säga att HD-boxen kostar 399kr och en Inspelningsbar HD-box 1899kr. Erbjudandet innebär då att man kan välja ett mindre paket att abonnera på efter frimånaderna (om man hör av sig om bytet inom de första två månaderna). Vill man man att inte teckna erbjudandet gäller priserna 2995kr för HDbox och 4995kr för Inspelningsbar HD-box.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 20 oktober 2011 - 19:28

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Hej clarken,

Vid nytecknande av kabelabonnemang så gäller kampanjen som beksrivs här: http://www.canaldigi...-i-tre-manader/.

Det vill säga att HD-boxen kostar 399kr och en Inspelningsbar HD-box 1899kr. Erbjudandet innebär då att man kan välja ett mindre paket att abonnera på efter frimånaderna  (om man hör av sig om bytet inom de första två månaderna). Vill man man att inte teckna erbjudandet gäller priserna 2995kr för HDbox och 4995kr för Inspelningsbar HD-box.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

tack Miriam.Det löste sig kanon.Tänk om grabben som ringde oss sagt detta :)

Postad 21 oktober 2011 - 05:07

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Jahapp,,, där gick strömadaptern efter nästan fyra år. Vilken ny rekomenderas ?

Postad 21 oktober 2011 - 07:11

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Jahapp,,, där gick strömadaptern efter nästan fyra år. Vilken ny rekomenderas ?

Billigast blir nog att ringa CD och be dem skicka en ny, många tycks ha fått en ny gratis även om garantin gått ut....Mvh HSE.

Postad 21 oktober 2011 - 07:14

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Ring Canal Digital. De älskar att dela ut strömadaptrar...

Postad 21 oktober 2011 - 08:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Ring Canal Digital. De älskar att dela ut strömadaptrar...

Japp - i värsta fall tar de 79 kr för den.
Bästa alternativet.

Postad 21 oktober 2011 - 08:59

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Bästa alternativet är väl att förpassa boxen som gud glömde till han där nere så att han kan elda med skiten...just de ja den brinner ju inte ens..

Redigerat av Falukorv, 21 oktober 2011 - 09:00.

Postad 21 oktober 2011 - 11:40

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Bästa alternativet är väl att förpassa boxen som gud glömde till han där nere så att han kan elda med skiten...just de ja den brinner ju inte ens..

Hehe
Gå til youtube og søk med "sony pis of shit".
Jeg lo så jeg datt av stolen, men så driver jeg med mye med bokser da :)

Postad 22 oktober 2011 - 11:06

gummiturbon
  • gummiturbon
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Billigast blir nog att ringa CD och be dem skicka en ny, många tycks ha fått en ny gratis även om garantin gått ut....Mvh HSE.

Funderar på att koppla direkt från ett bilbatteri och en ctek laddare. Kanske inte, men då skulle väl amperen räcka. Har väldiga problem att starta min box och skulle det väl gå så ber den mig sätta i kortet som givetvis redan sitter i. Har man tur sluter den fråga efter en halvtimme. Ringde CD och, jodå en ny strömadapter löser alla problem. Får se hur det blir med det. Skulle iaf få den gratis trots att garantin gått ut för något år sedan.

Postad 24 oktober 2011 - 17:22

stathagen
  • stathagen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Går det inte att få in alla kanaler från THor-satelliten med denna box? På min gamla box får jag in massa fria kanaler som jag inte får in på denna.

Postad 24 oktober 2011 - 17:53

Janne99
  • Janne99
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Går det inte att få in alla kanaler från THor-satelliten med denna box? På min gamla box får jag in massa fria kanaler som jag inte får in på denna.

Nej, endast CD:s utbud.

Postad 24 oktober 2011 - 20:46

janne1985
  • janne1985
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla glada boxanvändare. Jag är inne på min tredje hd box, andra nätdelen, otaliga uppdateringar och formateringar av hårddisk mm sedan mars. Jag har hört, off the record, att denna box är en besvikelse för CD och därför så togs 500 gb boxen fram så snabbt. Den senaste boxen fick jag i fredags, 21 okt, och den började att låsa sig direkt. Nu ikväll så startade jag boxen kl 17.58 och den initierade till kl 18.20 innan den gick igång. Nytt record. Jag mailade igår till dom och informerade om att jag hade filmat när jag satt och försökte skifta kanal. Både fjärr och box syns på filmen och man hör klicket och ser led blinket tydligt på boxen. Jag vill ha den nya boxen mot en mellanskillnad men inte. Har du ingen kompis med cd så du kan ta dit boxen? Kan du ansluta direkt i väggen med spänningen? Kan du ta boxen till affären där du köpte den och koppla på den och kolla där. Ska jag sitta där och vänta? Betalar cd mig per timme tro, för förlorad inkomst? Om dom inte går med på byte så köper jag en ny på Conrads och slänger ut den andra för 10 kr:) på blocket. Jag har arbetat med elektronik och detta är en undermålig produkt. Vi får se vad som händer i morgon.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.