Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 25 oktober 2011 - 08:13
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Hej alla glada boxanvändare. Jag är inne på min tredje hd box, andra nätdelen, otaliga uppdateringar och formateringar av hårddisk mm sedan mars. Jag har hört, off the record, att denna box är en besvikelse för CD och därför så togs 500 gb boxen fram så snabbt. Den senaste boxen fick jag i fredags, 21 okt, och den började att låsa sig direkt. Nu ikväll så startade jag boxen kl 17.58 och den initierade till kl 18.20 innan den gick igång. Nytt record. Jag mailade igår till dom och informerade om att jag hade filmat när jag satt och försökte skifta kanal. Både fjärr och box syns på filmen och man hör klicket och ser led blinket tydligt på boxen. Jag vill ha den nya boxen mot en mellanskillnad men inte. Har du ingen kompis med cd så du kan ta dit boxen? Kan du ansluta direkt i väggen med spänningen? Kan du ta boxen till affären där du köpte den och koppla på den och kolla där. Ska jag sitta där och vänta? Betalar cd mig per timme tro, för förlorad inkomst? Om dom inte går med på byte så köper jag en ny på Conrads och slänger ut den andra för 10 kr:) på blocket. Jag har arbetat med elektronik och detta är en undermålig produkt. Vi får se vad som händer i morgon.
Hej Janne1985, Anledningen att vi har bett dig testa din box på annan plats är för att säkerhetsställa att signalen är OK. Det är till stor hjälp vad det gäller att lokalisera vad som kan vara fel. Skicka gärna dina kontaktuppgifter och kundnummer till oss via ett PM så ber vi en utav våra tekniker att ta kontakt med dig för felsökning. Med vänliga hälsningar, Miriam
Postad 25 oktober 2011 - 14:46
micke_andersson
-
micke_andersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag raderade alla mina inspelningar, för att jag tyckte jag hade konstiga värden på nyttjandegraden av disken, gick från 75% använt till 41% (Hade väntat mig runt 0% men så fel man kan ha...). Som bonus när alla inspelningar var raderade fick jag ett nytt fräsch tema. Mycket bättre än det "gamla", mer kräm i färgerna känns det som...

Måste var ett av de roligare inläggen på detta forum.. helt klart 100% humor iallafall! Har liknande problem med nyttjandegraden av disken men har inte testat radera allt.
Postad 25 oktober 2011 - 15:30
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Snyggt! "Barba Pappa Theme"
Postad 25 oktober 2011 - 19:14
handbrake
-
handbrake
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jahapp, mailade supporten och berättade, igen, om mitt missnöje med Sagem-boxen. Jag förklarade oxå i mailet att jag var intresserad av att skaffa Adb-boxen om jag fick ett bra erbjudande. "Vi återkommer inom 48 timmar" får man som auto-reply. Detta var den 13:e oktober. Lite mer än 48 timmar sedan. Har fortfarande inte hört något från Canal Digital.
Så om man inte vill sitta i telefonkö och väljer att skicka ett litet mail istället blir man tydligen totalt nonchalerad. Oerhört oprofessionellt av Canal Digital att inte ens ge nån form av tecken på liv. Även om man inte kan svara på mailet inom 48 timmar pga arbetsbelastning (?) så kan man väl sätta någon på att skicka svar där detta framgår och att de åtminstone arbetar med att beta av mailkön. Att utlova svar inom 48 timmar och att sedan inte höra av sig på nästan två veckor är väl ändå inte kundvård?
Nån från Canal Digital som kan förklara vad som pågår?
Postad 25 oktober 2011 - 20:08
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Sitter i samma sits.... skickade ett liknande mail för minst 3 månader sen där jag tyckte att det kunde vara på sin plats att ge mig en ADB-box gratis.
FF inget svar, har ställt samma fråga / krav här ....
CD's kundteknik är nästan lika usel som Sagem boxen.
Har trots allt vart kund sen början av 80-talet så lite godwill vore på sin plats !!!
Postad 26 oktober 2011 - 07:45
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Jahapp, mailade supporten och berättade, igen, om mitt missnöje med Sagem-boxen. Jag förklarade oxå i mailet att jag var intresserad av att skaffa Adb-boxen om jag fick ett bra erbjudande. "Vi återkommer inom 48 timmar" får man som auto-reply. Detta var den 13:e oktober. Lite mer än 48 timmar sedan. Har fortfarande inte hört något från Canal Digital. Så om man inte vill sitta i telefonkö och väljer att skicka ett litet mail istället blir man tydligen totalt nonchalerad. Oerhört oprofessionellt av Canal Digital att inte ens ge nån form av tecken på liv. Även om man inte kan svara på mailet inom 48 timmar pga arbetsbelastning (?) så kan man väl sätta någon på att skicka svar där detta framgår och att de åtminstone arbetar med att beta av mailkön. Att utlova svar inom 48 timmar och att sedan inte höra av sig på nästan två veckor är väl ändå inte kundvård? Nån från Canal Digital som kan förklara vad som pågår?
Hej handbrake samt pl1sk3n Skicka oss gärna den e-postadress som ni skickade in er förfrågan i ett PM till oss så kan vi undersöka varför det ej besvarats samt ge ersvar på frågorna. Ni kan även ta med kundnummer eller personnummer så kan vi se till att ni blir kontaktade. vänligen Mikael
Postad 26 oktober 2011 - 12:13
Unregistered2f2370a8
-
Unregistered2f2370a8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej handbrake samt pl1sk3n Skicka oss gärna den e-postadress som ni skickade in er förfrågan i ett PM till oss så kan vi undersöka varför det ej besvarats samt ge ersvar på frågorna. Ni kan även ta med kundnummer eller personnummer så kan vi se till att ni blir kontaktade. vänligen Mikael
Detta är ett fristående forum där deltagare ställer frågor och är intresserade av alla svar. Att CD helst bara vill svara till den enskilde frågaren är oförskämt! CD blandar ihop detta fristående forum med nån slags supportfunktion. Helt fel. Vi är alla intresserade av svaren från CD så lägg ut dem här på forumet så vi kan ta del och kanske lära oss av egna och andras misstag.
Postad 26 oktober 2011 - 18:20
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
@ Movie42,
Kan bara hålla med dig, även jag har tryckt på detta förut......
Man vill ju inte misstänka att CD särbehandlar vissa kunder.
Vi som haft Sagem boxen sen start hade all anledning att va missnöjda då den va kraftigt CD-fierad, inga fria kanaler & sat osv.
Det va ju trots allt saker som på förhand inte va tillgängliga i boxen,några av dessa saker skulle komma i senare uppdateringar, not!!!
När den sen vart ännu sämre vid införandet av VOD som ingen vill ha gjorde ju inte saken bättre direkt.
Det är då som CD's kundtjänst borde få mandat att vårda sina kunder, gamla som nya.
Det var ju då som boxen för många vart i stort sett oanvändbar som pvr framför allt!!.
Ska dock ta mig tid att kontakta CD igen så får vi se vad som händer.
Om CD inte vill lägga ut svar här så får väll vi se till att informera varandra istället........
C u / p
Postad 26 oktober 2011 - 22:21
pekadan
-
pekadan
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Efter att min box faktiskt fungerat någolunda bra efter sista uppdateringen har den börjat med att låsa sig så man får bryta strömmen för att få igång den mins en gång om dagen. Och flera serieinspelningar har blivit avhuggna, senast fick jag första 5 min och inget mer. Svårbegripligt, har den startat inspelningen måste det vara något fel i EPGn om den tror att programmet bara är 5min långt. På sidorna som handlar om den nya boxen läser man att många också där har stora problem med inspelningarna så man kan undra hur smart det är att hålla igång flera generationer av inspelningsbara boxar samtidigt. Programvaran måste ju fungera till båda så den gamla boxen borde begränsa den nya boxens kapasitet om ni förstår vad jag menar. Bättre CD bytte alla gamla boxar till nya och hade en programvara som var skräddarsydd för den. Mvh HSE.
Hej hopp! Vill egentligen bara meddela att jag fått *exakt* samma problem som HSE beskriver efter sista uppdateringen. Lite lugnande att läsa detta på sätt o vis eftersom jag trodde att min burk fått hårdvarufel denna gång (eftersom den kräver minst en omstart per TV-tittar-stund och schemalagda inspelningar försvinner titt-som-tätt). Samtidigt förgrymmande att fanskapet aldrig ska börja fungera tillfredsställande. Varje uppdatering introducerar minst två nya tokfel för varje fel som fixats. Testar tillverkaren aldrig de nya versionerna innan release!? De flesta buggar ska väl normalt vara fixade efter ett fåtal uppdateringar. Nu har de ju hållt på i flera år med att försöka få apparaten att sluta strula! Helt otroligt faktiskt... :-(
Postad 26 oktober 2011 - 22:29
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
...... Nu har de ju hållt på i flera år med att försöka få apparaten att sluta strula! Helt otroligt faktiskt... :-(
Jag fattar inte att de inte kan lägga upp en lista med olika mjukvaror så att kunden själv kan välja, som det t.ex. finns till VU+. Strular man till det med en sådan box är det bara att flacha om den med något annat. http://openpli.org/download/vuuno/
Redigerat av AC3, 26 oktober 2011 - 22:29.
Postad 26 oktober 2011 - 22:29
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hej hopp! Vill egentligen bara meddela att jag fått *exakt* samma problem som HSE beskriver efter sista uppdateringen. Lite lugnande att läsa detta på sätt o vis eftersom jag trodde att min burk fått hårdvarufel denna gång (eftersom den kräver minst en omstart per TV-tittar-stund och schemalagda inspelningar försvinner titt-som-tätt). Samtidigt förgrymmande att fanskapet aldrig ska börja fungera tillfredsställande. Varje uppdatering introducerar minst två nya tokfel för varje fel som fixats. Testar tillverkaren aldrig de nya versionerna innan release!? De flesta buggar ska väl normalt vara fixade efter ett fåtal uppdateringar. Nu har de ju hållt på i flera år med att försöka få apparaten att sluta strula! Helt otroligt faktiskt... :-(
Faktum är jag också måste bryta strömmen minst 1 ggr/dag. Jag har bild men omöjligt att byta kanal (via fjärr eller frontknapparna). Har formaterat om hela boxen men samma fel
Postad 27 oktober 2011 - 07:42
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Faktum är jag också måste bryta strömmen minst 1 ggr/dag. Jag har bild men omöjligt att byta kanal (via fjärr eller frontknapparna). Har formaterat om hela boxen men samma fel
Jag har också råkat ut för detta fenomenet. 3 ggr har jag fått formattera om sen ringde jag CD. By box ligger för uthämtning på posten idag men jag meddelade CD att det är sista gången jag byter boxen mot en likadan. Nästa gång får de fundera ut en bättre lösning som kan fungera för mig som kund. Tror jag är uppe i 4 eller 5 boxbyten nu.
Postad 27 oktober 2011 - 08:20
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Angående inspelningar så spelade jag in 8 avsnit av "Halvåtta hos mig" via serieinspelning. De två första gick bra, de två andra började 19:58 och slutade 20:00. Sedan inga inspelningar förrän den sista som började 18:30 och slutade 19:00.
Jag spelar också in "Äntligen Hemma" via serieinspelning och valde en tisdag 20:00. Inget spelas in av detta, däremot spelas gamla program som går vardagar 14:05 i stället.
Man kan få gråa hår för mindre.
Postad 27 oktober 2011 - 08:40
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
I mitt fall var det nog hårdisken som gav upp. Slutade med att jag inte kunde titta på programen som var inspelade på hårdisken eftersom den lade ned och låste sig efter några minuter. Så jag gav upp och köpte den nya boxen istället. Känns som att ha bytt från en Lada till en BMW....Mvh HSE.
Postad 27 oktober 2011 - 08:51
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Det här med att serieinspelningar spelar in alla gamla repriser är sjukt irriterande.
Vissa program går ju nästan varje dag med gamla repriser och det nya avsnittet går en gång per vecka.
Blir väldigt mycket att rensa...
Postad 27 oktober 2011 - 08:51
J35Draken
-
J35Draken
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Har inte uppdaterat med de tre senaste utgåvorna... jag vågar helt enkelt inte... så jag behöver "endast" starta om "skiten" en till två ggr i vk! Det som dock irriterar mig mest är alla missarna på förprogrammerade inspelningar. Om jag kan, så direktinspelar jag - så att jag ser att den har "tagit" kommandot och verkligen spelar in. De den brukar göra annars - är att den visa att kommandot tagits emot... men trots det så sker det inte någon inspelning på den utsatta tiden. Annars så är det frysningarna som gör att jag måste starta om. Är så ******** jä... trött på sk....! Byt ut hela rasket eller släck ner fanst...et!
Postad 27 oktober 2011 - 09:13
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
I mitt fall var det nog hårdisken som gav upp. Slutade med att jag inte kunde titta på programen som var inspelade på hårdisken eftersom den lade ned och låste sig efter några minuter. Så jag gav upp och köpte den nya boxen istället. Känns som att ha bytt från en Lada till en BMW....Mvh HSE.
Är den så pass mycket bättre?
Postad 27 oktober 2011 - 09:16
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Är den så pass mycket bättre?
Ja. om man bortser från att den inte klarar parallella inspelningar ännu så är den det. Läs i tråden om den, fråga där
Postad 27 oktober 2011 - 10:31
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Får väll oxå ställa mig till skaran av box som börjat hänga sig efter senaste uppdateringen.. Min låser sig och vill inte byta kanal eller stänga av. Provat med både fjärr och på boxen. Bild visar den dock utan problem under tiden... Är bara strömbrytning som hjälper sedan en oändlighet innan den startar upp igen... suck!!!!
Postad 27 oktober 2011 - 18:09
Unregistered356d76bd
-
Unregistered356d76bd
-
Användare
-
-
122 inlägg
Min motagare funkar bara med scart.När jag kör hdmi så är det bara blå skärm så den skickar alltså endå en blå bild
Jag har resettat och formaterat boxen och ändrat alla tre olika upplösningar utan att det blir någon skillnad?
Den verkar bara skicka ut komositsignal via scarten så bilden är ju grymt dålig på 42" 
Är det någon som har något förslag på åtgärd så skulle jag bli jätte glad?
Postad 27 oktober 2011 - 18:11
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Min motagare funkar bara med scart.När jag kör hdmi så är det bara blå skärm så den skickar alltså endå en blå bild Jag har resettat och formaterat boxen och ändrat alla tre olika upplösningar utan att det blir någon skillnad? Den verkar bara skicka ut komositsignal via scarten så bilden är ju grymt dålig på 42"  Är det någon som har något förslag på åtgärd så skulle jag bli jätte glad?
Provat byta hdmi kabel? /Fredrik
Postad 27 oktober 2011 - 18:44
Unregistered356d76bd
-
Unregistered356d76bd
-
Användare
-
-
122 inlägg
Provat byta hdmi kabel? /Fredrik
Nä det har jag inte gjort.Det är en hdmi till dvi och jag har ingen annan att prova med.Kan det vara möjligt att kabeln går sönder av att bara sitta där? Är det någon som råkat ut för det?
Postad 27 oktober 2011 - 18:55
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Har det fungerat förut med denna kabel? Är inget fel med en sådan kabel om din tv saknar hdmi. Det ska väl boxen klara av.
Men alla kablar kan ju gå sönder.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 27 oktober 2011 - 18:58.
Postad 27 oktober 2011 - 19:03
Unregistered356d76bd
-
Unregistered356d76bd
-
Användare
-
-
122 inlägg
Har det fungerat förut med denna kabel? Är inget fel med en sådan kabel om din tv saknar hdmi. Det ska väl boxen klara av. Men alla kablar kan ju gå sönder. /Fredrik
Ja det har funkat sedan boxen var ny.Vet inte om det är fyra fem år eller något sådant. För övrigt så är det ju helt klart den sämsta boxen jag haft.Min gamla Samsung 9500 kör ju åttor runt den här.Men den har ju inte 5.1 ljud tyvär.
Redigerat av Unregistered356d76bd, 27 oktober 2011 - 19:04.
Postad 27 oktober 2011 - 22:49
Falukorv
-
Falukorv
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Skandal att man som jag o många andra inte får nån vettig rabatt på den nya boxen, har haft skiten sen den kom men efter ett tag lidit i det tysta eftersom man inte orkat klaga om o om igen om samma skit...finns annat att lägga tid på än att sitta i telekö hos CD och förklara för ett gäng ******* ....
Har nån lyckats få bra rabatt på den nya?
Postad 28 oktober 2011 - 07:01
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Skandal att man som jag o många andra inte får nån vettig rabatt på den nya boxen, har haft skiten sen den kom men efter ett tag lidit i det tysta eftersom man inte orkat klaga om o om igen om samma skit...finns annat att lägga tid på än att sitta i telekö hos CD och förklara för ett gäng ******* .... Har nån lyckats få bra rabatt på den nya?
Som jag tolkat det kan man få en liten blygsam rabatt om man tjatat, klagat, skickat in sin box och varit allmänt högljudd. Jag har inte tyckt det varit någon idé att ringa och klaga eftersom felen jag har inte avhjälps genom att den skickas in. Men tydligen var det fel taktik.
Postad 28 oktober 2011 - 08:37
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Min motagare funkar bara med scart.När jag kör hdmi så är det bara blå skärm så den skickar alltså endå en blå bild Jag har resettat och formaterat boxen och ändrat alla tre olika upplösningar utan att det blir någon skillnad? Den verkar bara skicka ut komositsignal via scarten så bilden är ju grymt dålig på 42"  Är det någon som har något förslag på åtgärd så skulle jag bli jätte glad?
Har din TV stöd för HDCP? Jag tror det är där skon klämmer. Canal Digital slog på HDCP i våras, tyvärr ingen legal lösning annan än att köpa en ny TV.
Postad 28 oktober 2011 - 21:25
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Forumräv
-
-
999 inlägg
Jag pratade med några av CD.s nöjda användare för ett tag sen. Det bästa dom köpt, man kan pausa och spela in o.s.v.
Hade dom köpt den nya ADB-boxen? Ånej, det var den gamla Sagem####!!!
Förklarade då vilka problem jag har med min:
... Jo, den hänger sig i menyerna ibland ....
.... Jo, man får starta om den med en norsk ibland ...
o.s.v. Men nöjda var dom!!!!
Nåväl, den här "nöjda" kunden har kastat in handduken. Nu får boxen agera som standardbox utan PVR i 3 mån.
3 månader för att stänga ett abonnemang? Vad säger KO om det? .... Hur svårt kan det va?
CD erbjöd sig att skicka en ny box gratis, men har läst här om folk som är inne på sin X:e box utan bättring, så det kändes mer som att förlänga plågan.
Om 3 mån. får vi se: om man då få ett bra erbjudande på ADB-boxen och om den inte är ett nytt "Sagemfiasko" i forumet, eller om man ska gå över till fiber?  Ha det gött, ni som är kvar i Sagemträsket.
Postad 28 oktober 2011 - 22:21
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
KO säger nog inget om 3 månader för att stänga ett abonnemang, förr var det 12 månader innan KO sa till CD att ändra sina avtal om jag minns rätt.
Men om du vill ha kvar CD så kan du säkert prata till dej ett bra pris på ADB-boxen efter att ditt avtal har gått ut.
Jag ångrar mej inte en sekund på den. Den är så mycket bättre på alla sätt förutom dubbla inspelningar då.
Men det kanske kommer lagom till när du ska byta box
Redigerat av Mazak, 28 oktober 2011 - 22:22.
Postad 31 oktober 2011 - 20:47
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hade just en 15 min telefondate med supporten igen. Påtalade vilka fel som finns kvar (missade inspeningar, pixlar vid uppspelning, hänger sig osv osv), som i princip funnits sen dag 1 och allt vi gjort för att lösa det.
Hon hade inte någon lösning förutom att skicka det till reklamationsavdelningen. Men är det verkligen en lösning? Felen kommer ju finnas kvar ändå? Frågade om dom hade någon mjukvaruuppdatering på gång, fick svaret "naeee, jag vet ju att dom arbetar med det, men jag vet inte när. Troligtvis i början på nästa år"....
Ärendet är ÅTERIGEN hos reklamationsavdelningen, föga troligt att vi kommer fram till någon lösning denna gången heller. Men var ju ett tag sen vi pratade så dom kanske har kommit på bättre tankar...
Tålamod är en CanalDigtialkunds bästa vän...
Postad 31 oktober 2011 - 21:25
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Ny bugg (eller så har den alltid funnits) upptäckt ikväll. Min fru blev lagom nöjd när hon upptäckte att boxen inte hanterade övergången till vintertid – kvällens inspelning av Bonde söker fru på TV3 kl 20.00 blev inte av. Den spelade inte in det utan programmet som började 21.00! Ett glädjeämne är dock att ADB boxen klarade av att spela in redan inställda serieinspelningar fastän tiden ställts tillbaka en timme!
Postad 01 november 2011 - 15:46
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Ny bugg (eller så har den alltid funnits) upptäckt ikväll. Min fru blev lagom nöjd när hon upptäckte att boxen inte hanterade övergången till vintertid – kvällens inspelning av Bonde söker fru på TV3 kl 20.00 blev inte av. Den spelade inte in det utan programmet som började 21.00! Ett glädjeämne är dock att ADB boxen klarade av att spela in redan inställda serieinspelningar fastän tiden ställts tillbaka en timme!
Men klockan på displayen har börjat gå rätt igen! Det var senast det var vintertid som det hände...
Redigerat av Berns, 01 november 2011 - 17:27.
Postad 01 november 2011 - 18:03
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Klockan på min box visar inte mycket rätt. Innan vintertiden inföll, i lördags, så visade displayen 22.xx mitt på dan. Bröt jag strömmen så ställdes tiden rätt. Imorse, 7.26, så visade displayen 22.26 - bröt då strömmen och tidangivelsen blev sen rätt. Ny bugg? Enbart jag som är drabbad?
Postad 01 november 2011 - 18:30
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
............ CD erbjöd sig att skicka en ny box gratis, men har läst här om folk som är inne på sin X:e box utan bättring, så det kändes mer som att förlänga plågan...........
Var det fel på alla Sagemboxarna?
Postad 01 november 2011 - 21:11
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Var det fel på alla Sagemboxarna?
Är det inte lättare att räkna upp vad som är rätt?
Postad 01 november 2011 - 22:50
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Men klockan på displayen har börjat gå rätt igen! Det var senast det var vintertid som det hände... 
Precis! Lyckades spela in två program idag helt utan problem (helt otroligt).
Postad 02 november 2011 - 07:48
Berns
-
Berns
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Klockan går rätt 6 månader om året!
Postad 02 november 2011 - 09:30
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Jag undrade om det finns någon box som fungerar? Av inläggen ovan att döma verkar det ju vara fel på alla boxar.
Postad 02 november 2011 - 16:45
LabanV
-
LabanV
-
Användare
-
-
189 inlägg
Min box fungerar bra med den gamla mjukvaran (ej VOD). Har låst sig och missat inspelningar två ggr. under ett år den 31/3 och den 31/9. Boxen verkar tro att mars har 28 dagar och att september har 31 dagar.
Postad 02 november 2011 - 17:13
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Jag har också avstått från uppgradering (trots brev från CD med hot om vilka ****s kval som väntar mig om jag låter bli) så även jag har mjukvaran utan VOD. En försvarlig mängd med buggar, och dito hängningar, men jämfört med andra boxar jag testat har den i huvudsak varit pålitlig när det gäller timerinspelningar och det använder jag mycket. Ibland har den inte förstått att den har två tuners utan bara spelat in från en kanal tills det programmet tagit slut och sedan fortsatt spela in slutet av programmet på den andra kanalen, men det har varit undantag. Får jag uppfattningen från mina olycksbröder i detta forum att det finns en uppgradering som totalt sett funkar bättre än det jag har kanske jag vågar ta steget, eller så slinter jag väl på fjärrkontrollen en vacker dag och uppgraderar av misstag.
Postad 02 november 2011 - 17:22
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Min box fungerar relativt bra med senaste uppdateringen. Lite seg i uppstarten och någon hängning varannan vecka är allt.
Den spelar in allt jag vill än så länge. Ser ingen anledning att byta till den nya förrän den kommer med bl a dubbla inspelningar.
/Fredrik
Postad 02 november 2011 - 17:28
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag har också avstått från uppgradering (trots brev från CD med hot om vilka ****s kval som väntar mig om jag låter bli) så även jag har mjukvaran utan VOD. En försvarlig mängd med buggar, och dito hängningar, men jämfört med andra boxar jag testat har den i huvudsak varit pålitlig när det gäller timerinspelningar och det använder jag mycket. Ibland har den inte förstått att den har två tuners utan bara spelat in från en kanal tills det programmet tagit slut och sedan fortsatt spela in slutet av programmet på den andra kanalen, men det har varit undantag. Får jag uppfattningen från mina olycksbröder i detta forum att det finns en uppgradering som totalt sett funkar bättre än det jag har kanske jag vågar ta steget, eller så slinter jag väl på fjärrkontrollen en vacker dag och uppgraderar av misstag.
"vilka ****s kval som väntar mig om jag låter bli", samma kval som du får lida om du uppdaterar. Jag vet ju vilket jag skulle välja
Postad 03 november 2011 - 11:38
Falukorv
-
Falukorv
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Min box pajade efter 2 år o 3 mån pga en av deras underbara uppdateringar, funkade innan uppdateringen men gick inte i gång efter, svaret från CD synd köp en ny!
Men för helv... den har aldrig varit helt funktionell och anmäldes inom 36 mån ni ska bevisa att den inte var sönder från början.. svaret åter igen synd köp en ny ... vi kan inte ha sönder din box ...vilka jubelidioter..svarade att om jag lämnar min bil på service efter garanti tiden utgått och det finns ny program vara som de då laddar och bilen inte startar tror du då att de skulle säga: Synd köp en ny bil!! ?? Tror ni muppen på deras reklamations avdelning svarade på den frågan?? han svarade återigen syrligt: Köp en ny o sluta tjafsa med oss, din box är inte vårt problem.
Bilfirman skulle ta sitt ansvar o fixa bilen!!
Ett skämt är vad Sagem boxen är och CD är så ynkryggade att de inte kan ta ansvar för en undermålig produkt som de lurat på oss, vilket seriöst företag som helst skulle ha gjort det.
Spelade in senast i går o efter knappt halva filmen hamnar text i osynk ..bara att sluta se.
Man borde faen åka till deras huvudkontor o fylla deras entré med skitboxar.
Skönt att få ut en del igen..
Svara på den ni CD men ni för väl ingen logg så mina samtal finns nog inte längre...fy faen
En stekt Falukorv....av ilska..
Postad 03 november 2011 - 11:43
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Vår box har börjat strula som sjutton igen senaste veckan. Halva inspelningar är fan inte OK. Särskilt på serier som man bara kan se på TV och ej visas i repris...
Skärpning nu CD.
Postad 05 november 2011 - 10:47
Unregistered356d76bd
-
Unregistered356d76bd
-
Användare
-
-
122 inlägg
Har din TV stöd för HDCP? Jag tror det är där skon klämmer. Canal Digital slog på HDCP i våras, tyvärr ingen legal lösning annan än att köpa en ny TV.
Bra fråga? På kartongen så stog det HD-Ready? Jag har en Samsung dvd som skickar hd-signal men jag har för mig att Fyndbörsen flashade den så att HDCP är inaktivt på den men där blir det bild i vilket fall. Har nu provat med en ny kabel utan framgång. Konstigt att den har funkat tills för en fjortondagar sedan om CD slog på HDCP i våras? Har försökt hitta någon ny inställning men utan framgång. Går det att flasha till en äldre mjukvara? Ja just det jag har provat boxen på min 32" lg och då funkar det så det känns som att HDCP kan vara boven i dramat. TV jag kör på är en 42" firstline = Top of the line
Postad 05 november 2011 - 11:25
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
HD-fury är en pryl som tar bort HDCP signalen. http://www.rejoy.se/...er-blue-editionNödvändigt för att köra HD signal till en gammal CRT projektor och äldre plattskärmar.
Postad 05 november 2011 - 11:25
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
ne nu har jag fått nog av detta och 5 till med mej släktingar och vänner har vi nu alla sagt upp skiten...
trött på cd,s alla lögner och tomma löften ...
Postad 05 november 2011 - 12:06
Tullio
-
Tullio
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
I veckan gav min box upp... Blinkar 01 vid start, oftast går den igång om jag startar om genom att hålla in "on" knappen i några sekunder. Men nu är jag trött på skiten och köpte en Miraclebox 9 istället. Bättre bild, snabbare, 2 samtidiga inställningar osv. Vilket lyft!
ADB-boxen var inget alternativ så länge CD vidhåller sin prispolicy och idiotin att göra egen mjukvara, dessutom vill jag inte vara utan möjligheten att spela in två program samtidigt.
Ajöss Sagem, jag kanske skulle fira genom att gå ut och sätta en yxa i sk-tboxen?
Postad 05 november 2011 - 12:12
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
I veckan gav min box upp... Blinkar 01 vid start, oftast går den igång om jag startar om genom att hålla in "on" knappen i några sekunder. Men nu är jag trött på skiten och köpte en Miraclebox 9 istället. Bättre bild, snabbare, 2 samtidiga inställningar osv. Vilket lyft! ADB-boxen var inget alternativ så länge CD vidhåller sin prispolicy och idiotin att göra egen mjukvara, dessutom vill jag inte vara utan möjligheten att spela in två program samtidigt. Ajöss Sagem, jag kanske skulle fira genom att gå ut och sätta en yxa i sk-tboxen?
jag köpte oxo en Miracle 9 istället oj vilken skillnad det va i bildkvalite ojojoj... och va snabb den är i jämförelse och roligt att kunna ta in alla frikanaler och massa roliga plugins och programvaror att labba med... men i ren princip sak sa jag upp anal digital endå och ska få alla omkring mej att göra det samma
Postad 05 november 2011 - 18:43
Unregistered356d76bd
-
Unregistered356d76bd
-
Användare
-
-
122 inlägg
HD-fury är en pryl som tar bort HDCP signalen. http://www.rejoy.se/...er-blue-edition
Nödvändigt för att köra HD signal till en gammal CRT projektor och äldre plattskärmar.
Synd att CD fixade en mjukvara då som gjorde att jag inte kan använda den längre då utan att köpa dyra extratillbehör.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|