Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 januari 2012 - 15:32

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Den är väldigt lik denna boxen:
Sagem DTR94320S

Den uppdateras genom USB.

http://www.sagemcomd...are-updates/89/

Vet inte om det bara är skalet som är likvärdigt.

Postad 04 januari 2012 - 15:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Kurvis, testa...

Postad 04 januari 2012 - 17:18

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Skall faktiskt ta och göra det :-)

Postad 06 januari 2012 - 22:41

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hur gick det Kurvis? Brickad eller?

Postad 07 januari 2012 - 00:48

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Har inte testat ännu. Förhoppningen är att testa det i helgen.

Postad 08 januari 2012 - 13:27

mrbanan
  • mrbanan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej
Finns det ngn snäll människa som kan tala om hur man formaterar hdd på HD PVR 101-ST med den senaste programvaran
Tack på förhand

Postad 08 januari 2012 - 14:03

warleod
  • warleod
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
på fjärren, ganska snabbt:
menu
röd knapp
353
teletext
2

Postad 09 januari 2012 - 00:48

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Två månader kvar på garantin på min inspelingsbara HD bos (Sagem). Och nu börjar strulet på allvar. "Problem med att ta emot signalen". Andra problem är att mottagaren hänger sig och får startas om i tid och otid. Bilden hackar till då och då och pixlar. Idag programmerade jag en inspelning. När jag kollade senare var boxen frusen och inspelningen åt ****.
Pratade tidigare med kundtjänst och gjorde då på deras inrådan en fabriksåterställning samt omladdning av den senaste mjukvaran. Men inger hjälper. Snarare har det blivit värre . Kundtjänst vill pröva med den nya strömadaptern ( den med avstängningsknapp på).
Har tidigare pratat med tevefirman som installerat parabolen och allt är kontrollmätt och OK signalstyrkan bra.
1 Skulle en formatering av hårddisken lösa problemen?
2 Har ngn annan ramlat på problem av detta slaget och har de varit förknippade med strömadaptern.
Eller... ska jag reklamera boxen på garantin och begära en ny innan det är för sent? Vill gärna behålla den gamla då jag kan spela in två kanaler samtidigt, något som den nya uppenbarligen ännu inte klarar av .

Redigerat av Unregistered8a335878, 09 januari 2012 - 00:56.

Postad 09 januari 2012 - 02:55

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Du behöver nog iaf inte oroa dig över ADB-boxen... den kommer du inte få som utbytesbox. Risken är nog snarare att du får en Sagem med andra problem tex brummande fläkt.

Tror dina alternativ är:

1. Gör som CD säger... byt adapter, formatera hd byt till en eller flera "nya" Sagemboxar
2. Starta ett h*es bråk och försök få en bra deal på en ny ADB-box. Den verkar faktiskt aningens bättre
3. Byt till VU+ eller liknande
4. Byt leverantör

Två månader kvar på garantin på min inspelingsbara HD bos (Sagem). Och nu börjar strulet på allvar. "Problem med att ta emot signalen". Andra problem är att mottagaren hänger sig och får startas om i tid och otid. Bilden hackar till då och då och pixlar. Idag programmerade jag en inspelning. När jag kollade senare var boxen frusen och inspelningen åt ****.
Pratade tidigare med kundtjänst och gjorde då på deras inrådan en fabriksåterställning samt omladdning av den senaste mjukvaran. Men inger hjälper. Snarare har det blivit värre . Kundtjänst vill pröva med den nya strömadaptern ( den med avstängningsknapp på).
Har tidigare pratat med tevefirman som installerat parabolen och allt är kontrollmätt och OK signalstyrkan bra.
1 Skulle en formatering av hårddisken lösa problemen?
2 Har ngn annan ramlat på problem av detta slaget och har de varit förknippade med strömadaptern.
Eller... ska jag reklamera boxen på garantin och begära en ny innan det är för sent? Vill gärna behålla den gamla då jag kan spela in två kanaler samtidigt, något som den nya uppenbarligen ännu inte klarar av .

Postad 09 januari 2012 - 17:28

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Jag fick min nya strömadapter idag. Och den kunde ha satt eld på mitt hus. Boxen blev tosig, laddade upp program, hängde sig och stängde till sist av sig. När jag skulle bryta strömmen med vippströmbrytaren visade det sig att den var glödhet.
Eftersom jag inte gillar tanken att mitt hus skulle börja brinna ( har sett alldels för många bränder bl a orsakade ev elfel, i jobbet) så blev det ett samtal med supporten igen. Jag får en ny likadan box. Och så får vi se. Brummet klarar jag eftersom jag alltid lyssnar med lurar pga hörselskada.
Nästa box eller om jag skaffar en till hemma kanske blir en ADB box, när man kan spela in två kanaler samtidigt.
Avslutningsvis tack för svaret.

VARNING VARNING VARNING. Med erfarenhet av vad jag skrivit ovan så skulle jag rekommendera alla som har en liknande strömadapter med strömbrytare att regelbundet känna på brytaren. Börjar boxen konstra ska ni definitivt göra det. Det skadar ju aldrig heller att se till att det inte finns ngt brännbart som snabbt kan fatta eld i närheten av den.

Postad 09 januari 2012 - 19:05

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Lät inte alls trevligt men vore på någotvis lite tragikomiskt om den fantastiska skapelsen till box började bränna ner hus också. Vad sägs om det? Först hatar man boxen varenda tv-kväll under 24 månaders bindningstid (läs strafftid) när man till slut närmar sig frigivning så fjuttar boxen på hela huset man bor i.

Men... det kanske skulle föra det goda med sig att alla andra stackars ägare fick lite mer gehör för klagomålen :-)

Jag fick min nya strömadapter idag. Och den kunde ha satt eld på mitt hus. Boxen blev tosig, laddade upp program, hängde sig och stängde till sist av sig. När jag skulle bryta strömmen med vippströmbrytaren visade det sig att den var glödhet.
Eftersom jag inte gillar tanken att mitt hus skulle börja brinna ( har sett alldels för många bränder bl a orsakade ev elfel, i jobbet) så blev det ett samtal med supporten igen. Jag får en ny likadan box. Och så får vi se. Brummet klarar jag eftersom jag alltid lyssnar med lurar pga hörselskada.
Nästa box eller om jag skaffar en till hemma kanske blir en ADB box, när man kan spela in två kanaler samtidigt.
Avslutningsvis tack för svaret.

VARNING VARNING VARNING. Med erfarenhet av vad jag skrivit ovan så skulle jag rekommendera alla som har en liknande strömadapter med strömbrytare att regelbundet känna på brytaren. Börjar boxen konstra ska ni definitivt göra det. Det skadar ju aldrig heller att se till att det inte finns ngt brännbart som snabbt kan fatta eld i närheten av den.

Redigerat av nilsa, 09 januari 2012 - 19:06.

Postad 09 januari 2012 - 21:34

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
@Kurvis
Testat ännu?

Postad 09 januari 2012 - 22:18

Immigranten
  • Immigranten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej. Ny gubbe här. Hoppas detta är rätt plats att fråga. Jag har en 101-ST och undrar om jag kan använda den till att titta och spela inn program från marknätet. Har parabol just nu men måste kapa kostnader och vill se fria kanaler gratis. Vad jag förstår måste jag köpa till en antenn, men går det annars bra att titta och spela inn? (Läste nån stans att marksända signaler inte är aktiverad i boxen.)

Kan man även banda på två kanaler samtidig via marknätet om man kopplar till två antenner?

Postad 10 januari 2012 - 09:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hej. Ny gubbe här.

Kan man även banda på två kanaler samtidig via marknätet om man kopplar till två antenner?

Det finns en ingång för DVB-T på boxen. Det vill säga, du kan ansluta en egen antenn till denna ingång och se de fria kanalerna i marknätet. Dock bara SD-varianten då HD-kanalerna sänds över DVB-T2 vilket denna box inte stöder.
Boxen har bara en mottagare för marksänd TV varvid du bara kan se på den kanal du spelar in eller på annat inspelat, går inte att se på en markkanal och spela in annan markkanal.

Du vill kapa kostnader, ha kvar boxen och dess funktioner?
Slå en signal till Canal Digital och säg att du vill se enbart SVT/de fria kanalerna. De kan då ge dig ett deponi-kort som låser upp dessa kanaler mot en viss engångskostnad. Svårt att hitta tjänsten på deras webb men de är skyldiga att erbjuda den.

Postad 10 januari 2012 - 14:21

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

@Kurvis
Testat ännu?

Det har inte getts möjlighet till detta ännu.
Möjligtvis kan jag testa ikväll.

Postad 10 januari 2012 - 16:42

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Pratade med en kollega idag som kör denna box, och hon påstod att de aldrig haft något problem med den.
Dock så hade endast en kabelinkopplad. Kan det kanske fungera bättre då?
Någon som inte spelar in varje dag som orkar testa?

Redigerat av h_z, 10 januari 2012 - 16:43.

Postad 10 januari 2012 - 18:43

Immigranten
  • Immigranten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Du vill kapa kostnader, ha kvar boxen och dess funktioner?
Slå en signal till Canal Digital och säg att du vill se enbart SVT/de fria kanalerna. De kan då ge dig ett deponi-kort som låser upp dessa kanaler mot en viss engångskostnad. Svårt att hitta tjänsten på deras webb men de är skyldiga att erbjuda den.

Takk för tipset. Det stämmer, dom kan erbjuda depositionskort med enbart dom fria kanalerna, men kortet kostar 800 kr och i nuläget är det dyrt för mig. Men dom gav mig 3 kostnadsfria månader, hvilket jag nappade på, sen får vi se til sommaren hur vi gör. Kan ju säga upp och köpa markantenn, det blir billigare. Är inte tv-teknik-geek :-)

Postad 10 januari 2012 - 19:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
En Tv-antenn kan kosta lite men oftast lite mer. Beror på var du bor, hur bra signal du har.
Se om du inte kan spara ihop 800 kr istället.

Postad 10 januari 2012 - 20:39

Immigranten
  • Immigranten
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ja, det kan ju gå över lite tid. Tack för hjälpen.

Postad 11 januari 2012 - 07:48

HSE
  • HSE
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Pratade med en kollega idag som kör denna box, och hon påstod att de aldrig haft något problem med den.
Dock så hade endast en kabelinkopplad. Kan det kanske fungera bättre då?
Någon som inte spelar in varje dag som orkar testa?

Med endast en kabel inkopplad går det ju inte att spela in ett program samtidigt som man tittar på ett annat! Fördelen kan ju vara att motagaren inte uppdaterar när det kommer ny programvara så de kanske fortfarande kör på den gamla. I så fall förklarar det att de inte har några problem, en stor orsak till problemen är ju att boxen inte räcker till för alla funktioner det byggs på med. Mvh HSE.

Postad 11 januari 2012 - 08:24

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Med endast en kabel inkopplad går det ju inte att spela in ett program samtidigt som man tittar på ett annat! Fördelen kan ju vara att motagaren inte uppdaterar när det kommer ny programvara så de kanske fortfarande kör på den gamla. I så fall förklarar det att de inte har några problem, en stor orsak till problemen är ju att boxen inte räcker till för alla funktioner det byggs på med. Mvh HSE.

Ah! Det kan ju så klart vara så att det körs på gammal programvara på många håll. Tänkte att jag tycker mig minnas att jag sett fler i tråden som kör med endast en kabel. Detta pga att de skaffat boxen och parabolen redan varit på plats.
Kanske det är denna grupp personer som är så nöjda i CD's kundundersökningar också...

Postad 12 januari 2012 - 10:10

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Då CD inte svarar i på direkta inlägg i den här tråden så passade jag på att ställa frågan om mjukvaruuppdateringar i en annan tråd:

Vilket kvartal kommer ni släppa den utlovade uppdateringen till Sagem HD PVR 101-ST?
Vet att detta inte är rätt tråd men i den andra tråden svarar ni ju inte längre.

CD:s svar:
Som du säker hört oss säga förut gällande frågan du ställer, så har vi inget exakt datum planerat. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra våra hd-boxar och givetvis supporteras alla våra boxar. När en mjukvara eller uppdatering är färdigutvecklad och testad, går vi ut med mer information om vad som ska förbättras och vilket datum den släpps.

Uppenbarligen kan de inte ens göra en bedömning på vilket kvartal de kan ha en mjukvara framme som kan distribueras.
Är lite inne på den som Monshi tog upp om deponikort... att på något sätt göra boxen användbar även om man inte nyttjar CD:s utbud.

För övrigt....jag kommer att testa usb-uppdateringen ikväll.

Redigerat av Kurvis, 12 januari 2012 - 10:27.

Postad 12 januari 2012 - 12:00

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Kurvis, vi är säkerligen många som väntar med spänning på hur det går med usb-uppdateringen!
Hoppas det funkar och blir till det bättre!

Postad 12 januari 2012 - 14:59

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
@ Kurvis
Väntar med spänning....

Postad 12 januari 2012 - 19:23

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Följde de engelska anvisningarna men det fungerade tyvärr inte. Provade även med CD:s återställning. / formattering men den tar inte usb-minnet.
Där måste finnas en shortcut till att uppdatera via usb, typ någon servicekod, som gör att usb öppnas.

Postad 12 januari 2012 - 21:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Följde de engelska anvisningarna men det fungerade tyvärr inte. Provade även med CD:s återställning. / formattering men den tar inte usb-minnet.
Där måste finnas en shortcut till att uppdatera via usb, typ någon servicekod, som gör att usb öppnas.

Måste och måste är nog att ta i. De kan ha valt att enbart låta LNB-ingången vara tillgänglig för uppdateringar/flashningar av mjukvaran.

Postad 13 januari 2012 - 06:32

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Cd har ju inaktiverat usb porten i sin mjukvara, så enda chansen är nog att få bort den helt, eller få den att bli korrupt på något sätt, och hoppas att boxen har någon typ av serviceläge/recoveryläge som den då faller tillbaks på

Postad 13 januari 2012 - 09:02

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Cd har ju inaktiverat usb porten i sin mjukvara, så enda chansen är nog att få bort den helt, eller få den att bli korrupt på något sätt, och hoppas att boxen har någon typ av serviceläge/recoveryläge som den då faller tillbaks på

eller mer tekniskt:
Din box är en dator. Den har något som liknar BIOS i din vanliga PC, en krets som bestämmer vad den gör innan operativet laddas.
I en ordinär PC letar BIOS efter operativet/startkoder på exempelvis HD, CD, (floppy) och, på senare år, USB.
CD kan mycket väl ha beställt att boxen enbart ska söka efter start-sektorer på HD och om dessa inte finns vänta på specifik signal via LNB.
Helt teoretiserat, jag vet inte, bara anar.
Kanske finns någon knappkombination som låser upp boxen? Eller krävs det fysisk kontakt inne i boxen? Kortsluta två kontakter? Eller kanske en ny BIOS som kan skrivas in via....
Det går nog, gäller bara att någon med tillräcklig kompetens och rätt utrustning tar sig an projektet.

Redigerat av Monshi, 13 januari 2012 - 09:15.

Postad 13 januari 2012 - 09:10

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

.....Det går nog, gäller bara att någon med tillräcklig kompetens och rät utrustning tar sig an projektet.

Men varför? Det är enklare att skaffa en VU+ ;)

Postad 13 januari 2012 - 09:15

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Men varför? Det är enklare att skaffa en VU+ ;)

Ja, det är sant. Jag säger bara att om man kunnat hacka xbox borde man väl kunna hacka en digitalbox? Borde inte vara i närheten lika svårt.
Fast enklare är det ju att köpa en bra box istället.

Postad 13 januari 2012 - 09:25

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Ja, det är sant. Jag säger bara att om man kunnat hacka xbox borde man väl kunna hacka en digitalbox? Borde inte vara i närheten lika svårt.
Fast enklare är det ju att köpa en bra box istället.

Det kanske är så "enkelt" att mjukvaran till CD boxen måste ligga i en speciell mapp på USB minnet?
När man ska flasha en VU+ så läser ju inte boxen vad som helst.

Postad 13 januari 2012 - 11:18

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Måste och måste är nog att ta i. De kan ha valt att enbart låta LNB-ingången vara tillgänglig för uppdateringar/flashningar av mjukvaran.

Kan jag aldrig tänka mig, det finns i stort sett alltid möjlighet att tvinga på ny mjukvara i denna typ av system, om inte annat för användning på serviceverkstäder. Därmed inte sagt att det är möjligt på denna box via just USB, det kan ju finnas någon anslutning inne i boxen som verkstäderna använder.
Normalt sett är det dessutom bara en del av mjukvaran som byts ut, och koden som används för att ladda in från USB kan vara "smart" nog att inte läsa in ny mjukvara som inte anses rätt för den aktuella hårdvaran. Det är väl inte utrett hur nära släkt denna box är med den vars mjukvara Kurvis försökte ladda på så kanske är det därför den vägrade ta emot ny mjukvara.

Postad 14 januari 2012 - 11:29

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Monshi: Visst var det väl lite att ta i, det där med att de måste finnas...men hade jag varit utvecklare / servieansvarig för en box av detta slaget så hade jag haft mer än 1 ingång in i boxen. Får du problem med LNB-ingång så skall man kunna ta sig in annan väg.

Skall denna boxen kunna få någon form av utveckling så krävs det att det öppnas lite möjligheter för oss användare. Du har rätt i det där med xbox...kan man fixa den så kan man fixa Sagem-boxen.

Frågan är om det inte hade varit en lättnad för CD som aktör att släppa dessa möjligheter och därmed bli av med en hel del klagomål. Som det är nu så kommer nog många boxar att fungera som bokstöd eller något annat och det känns ganska onödigt.

Postad 14 januari 2012 - 13:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Kurvis: Sant sant jag ska se om jag hittar något. Har ju en gammal box att bråka med...
Bifogad fil  DSC_0076.JPG   32,68K   25 Antal nerladdningar

Postad 14 januari 2012 - 13:16

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Även jag skall ta och öppna upp boxen och se vad som kan hittas.

Postad 14 januari 2012 - 13:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Även jag skall ta och öppna upp boxen och se vad som kan hittas.

inget spännande kan jag lova, inget spännande alls. Jag öppnade för att tysta fläkten en gång i tiden.

Postad 15 januari 2012 - 11:20

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag funderar allvarligt på att donera min box till någon som har ork, tid och kunskap nog att knäcka denna boxen.
Själv är jag inte så kunnig inom det området men det finns garanterat folk som hade fixat det.

Postad 16 januari 2012 - 11:10

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Nu har min boxjävel, efter att ha fungerat hyffsat bra den senaste tiden, börjat pixla alla HD.kanaler lite då och då. Signalen ligger på 63/69.

Postad 16 januari 2012 - 14:25

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Nu har min boxjävel, efter att ha fungerat hyffsat bra den senaste tiden, börjat pixla alla HD.kanaler lite då och då. Signalen ligger på 63/69.

Hör du av dig till kundtjänst så kommer du att få en installatörscheck på 500 kr så att du kan kolla dina kablar.
För min del så låg inte problemet i varken parabol eller kablar så det lilla konstaterandet kostade CD 500 kr.
Man kan ju undra hur många sådana checkar dom skickat ut som varit helt i onödan.

Postad 18 januari 2012 - 21:47

mrmani
  • mrmani
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Hade det problemet innan också men jag fick tipset här att vrida på mottagarhuvudet på parabolen lite.
Det löste det. Sök lite i forumet så hittar du säkert hur du ska göra.

Postad 21 januari 2012 - 15:29

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag har snackat med C.D. kundtjänst via e-mail och nu igårr ingde de och frågade om det hade löst sig. Eftersom det frotfarande pixlar sig så skickar den en check på 500:- för att jag ska kunna ordna det.
Bra C.D.! Det där uppskattades, framförallt att ni ringde upp och frågade om problemet kvarstod?!

Postad 22 januari 2012 - 20:46

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Bra jobbat från CD. Nu, ungefär 2 veckor efter det att jag sagt upp abonnemanget hos CD så hör de av sig och vill hjälpa mig då de läst att jag har problem med min Sagem-box. Helskönt med tanke på att jag rapporterat problem med denna boxen i flera års tid. Jag förklarade snällt att problemet var löst...genom att jag sagt upp mitt abonnemang. Bra jobbat CD.

Detta handlade inte om ett ev byte av boxen utan helt enkelt att försöka hjälpa mig med den boxen jag har (Sagem). Det verkar som att man inte samkör register internt ...

Redigerat av Kurvis, 22 januari 2012 - 21:34.

Postad 24 januari 2012 - 21:22

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej alla. det var jag som postade den 9 januari om den utbytesadaptern vars strömbrytare ville sätta eld på mitt hus. Jag fick ju en ny adapter och i avvaktan på en ny använde jag den gamla krånglande originalaren. När mottagaren började krångla igen "problem att ta emot signalen" kollade jag adaptern och då var också den strömbrytaren varm.
Min teori är att det är adaptern och mottagaren som i vissa fall inte tål varandra. Jag skulle också få en ny mottagare. och den anlände i söndags. Strömbrytaren var sval och fin och allt var bra tills i kväll. Efter två dagars användning!!
Först hängde sig boxen på EPG och sedan en timme senare dök ett bekant felmeddelande upp. "ett fel uppstod. boxen startar om om 10 sekunder" Så där rök en bit av en inspelning. Enda klena trösten är att strömbrytaren inte, i vart fall än så länge, vill sätta eld på huset.
Så här kan det ju bara inte få vara. I morron blir det ny kontakt med Canal digital. Vill man inte skicka mig en adb så kommer de att få fortsätta skicka mottagare och adaptar en masse. jag tolererar inga mer fel. Man blir lite sur när man får kassa grejer hitskickade.

Postad 24 januari 2012 - 23:14

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Har kört samma metod. Det slutade med att CD hävdade att garntin var utgången. Trots att de inte löst problemen jag anmält under garantitiden så står jag här med en box som de inte tar ansvar för.

Postad 26 januari 2012 - 16:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Hej alla. det var jag som postade den 9 januari om den utbytesadaptern vars strömbrytare ville sätta eld på mitt hus. Jag fick ju en ny adapter och i avvaktan på en ny använde jag den gamla krånglande originalaren. När mottagaren började krångla igen "problem att ta emot signalen" kollade jag adaptern och då var också den strömbrytaren varm.
Min teori är att det är adaptern och mottagaren som i vissa fall inte tål varandra. Jag skulle också få en ny mottagare. och den anlände i söndags. Strömbrytaren var sval och fin och allt var bra tills i kväll. Efter två dagars användning!!
Först hängde sig boxen på EPG och sedan en timme senare dök ett bekant felmeddelande upp. "ett fel uppstod. boxen startar om om 10 sekunder" Så där rök en bit av en inspelning. Enda klena trösten är att strömbrytaren inte, i vart fall än så länge, vill sätta eld på huset.
Så här kan det ju bara inte få vara. I morron blir det ny kontakt med Canal digital. Vill man inte skicka mig en adb så kommer de att få fortsätta skicka mottagare och adaptar en masse. jag tolererar inga mer fel. Man blir lite sur när man får kassa grejer hitskickade.

Hej Banjoatte,

En av våra teknikexperter kommer kontakta dig snarast.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 26 januari 2012 - 16:36

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Nu är det svårt att veta utan att ha möjlighet att mäta, men jag misstänker ett jordpotentialfel. Har du fler jordpunkter i antennanläggningen?

Postad 27 januari 2012 - 16:11

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
@Banjoatte, hur förlöpte samtalet med CD:s teknikexpert, och vad kom ni fram till? Står huset kvar?

Postad 27 januari 2012 - 19:08

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Boxjä*eln visar alltid 01-- med blink när jag startar upp den. En reset eller dra ur sladden löser det. Känd bugg eller håller den äntligen på att dö?
Den har börjat och tjata om Conax och sätt i kortet också med hängningar och pixling som resultat. Hänger det ihop kanske?

Redigerat av vilse, 28 januari 2012 - 09:52.

Postad 28 januari 2012 - 11:00

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Boxjä*eln visar alltid 01-- med blink när jag startar upp den. En reset eller dra ur sladden löser det. Känd bugg eller håller den äntligen på att dö?
Den har börjat och tjata om Conax och sätt i kortet också med hängningar och pixling som resultat. Hänger det ihop kanske?

Du kanske skulle testa med en formattering av disken.
Om inte det skulle fungera så får du höra av dig till CD:s support. Har du garanti kvar?

Postad 28 januari 2012 - 15:38

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
För en tid sedan fick jag samma fel på min box som VILSE. Boxen la av helt till slut. Jag trodde att det var hårddisken. Men efter tips här på forumet så ringde jag till CD och dom skickade en ny "strömgrunka". Sen dess har jag en bra box igen, med dom mindre irritationer som vi kan leva med.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.