Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 16 augusti 2012 - 13:25
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Tack för informationen, men helt ärligt tror jag inte denna box går att rädda. Den är ett dåligt bygge från början och jag har svårt att tro att det efter år av fixar och uppdateringar helt plötsligt skulle komma en ny version av programvaran som löser de problem som finns.
Finns det några planer för ett riktigt förmånligt erbjudande för att byta upp sig till den nya boxen?
Hej Travolta, De kunder som upplevt problem med boxen och vill hitta en annan lösning hänvisas till vår reklamationsavdelning. Om du vill kan du bifoga ditt kund- eller personnummer i ett PM till oss så vidarebefodrar vi dina kontaktuppgifter till rätt avdelning. Med vänliga hälsningar Emelie
Postad 16 augusti 2012 - 14:11
Unregisteredba5975fd
-
Unregisteredba5975fd
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Vilken mjukvaruversion fick du in i din box i går kväll?
Efter uppdatering har jag 0.9.5_H / 1.3.2804r Vet inte vad jag hade innan.
Postad 17 augusti 2012 - 08:15
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Det är den över 1 år gamla mjukvaran
Postad 17 augusti 2012 - 16:52
Unregisteredba5975fd
-
Unregisteredba5975fd
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Det är den över 1 år gamla mjukvaran
Ok , Jag har det "roliga" fenomenet att varje gång jag startar boxen så säger den att det finns en ny uppdatering, så jag brukar aldrig söka efter uppdateringar merrän 2 gånger om året , och nu är det kanske helt slut med uppdateringar
Postad 17 augusti 2012 - 18:40
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Grattis boalt. Den "nya" programvaran är kanon. Den varnar innan den startar om boxen mitt i ett program. Du kan inte göra något åt det, men den varnar åtminstone. Ibland bjussar den på helt lila bild, det är häftigt. En gång fick min för sig att hårddisken var full men den skojade bara lite. Efter en fabriksåterställning så visade det sig att det hela bara var ett roligt skämt! Det är ju alltid en fröjd att lägga in sin favoritlista igen med det smidiga interfacet i boxet.
Skit ner er Canal Digital...
Redigerat av Unregistered0d5a35d1, 17 augusti 2012 - 18:41.
Postad 17 augusti 2012 - 21:19
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Vår box varnar inte längre heller. Det blir bara svart helt plötsligt.
Spelas 2 program in när boxen är avstängd så får vi ingen bild. Bara svart, men man ser på displayen att man är inne i menyer. Jättefin tv-upplevelse av CD!
Är f-n riktigt less på det här nu.
Postad 17 augusti 2012 - 23:03
Hog30
-
Hog30
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej!
Hur gör jag för att formatera om hårddisken?
jag har provat att med "meny+röd+353+Text-TV+2
men det enda som händer då är att boxen startar om och jag får konfigurera boxen igen.
Postad 23 augusti 2012 - 15:31
Saftsvalle
-
Saftsvalle
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Har i fyra dagar fått meddelandet att kortet ej är isatt. Sjukt irriterande. Vissa stunder kommer texten upp varannan sekund. Jag ringde supporten och frågade om det var något fel på mitt kort. Svaret var, Nej det är en känd bugg med senaste mjukvaran som släpptes i våras. Min fråga var då. När kommer ny mjukvara då? Det vet jag inte men du får gärna köpa en ny stabil box av oss för 2995:- om du santidigt tecknar 24månaders förlängning. Riktigt tragiskt tycker jag.
Postad 23 augusti 2012 - 17:42
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Har i fyra dagar fått meddelandet att kortet ej är isatt. Sjukt irriterande. Vissa stunder kommer texten upp varannan sekund. Jag ringde supporten och frågade om det var något fel på mitt kort. Svaret var, Nej det är en känd bugg med senaste mjukvaran som släpptes i våras. Min fråga var då. När kommer ny mjukvara då? Det vet jag inte men du får gärna köpa en ny stabil box av oss för 2995:- om du santidigt tecknar 24månaders förlängning. Riktigt tragiskt tycker jag.
Vilka skämtare va! Först köper man en box för 2.995:- och när den inte fungerar längre efter att ha strulat hela tiden blir man erbjuden en annan "bättre" box för 2.995:-. Det påminner mig om bilnasarna som sålde bilar kring Södra Station i Stockholm på 70-talet.
Postad 23 augusti 2012 - 18:18
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Bråkande kortläsare kan vara, notera kan vara, första indikationen på att nätagget håller på att gå åt pipsvängen, bli uttröttat/svagt.
Som du inte kan få CD att skicka ett nytt. Det skadar inte att testa.
Postad 23 augusti 2012 - 21:10
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Förstår inte varför ni inte anlitar en advokat och gör en grupptalan mot CD. Som jag uppfattar det hade ni en fungerande box som blev kass med uppdateringen som kom för nåt år sedan. Intressant case när leverantören förstör en fungerande produkt. Det borde vara deras ansvar men jag vet inte om konsumenttjänstlagen tagit höjd för liknande fall. Hade jag haft en sån här box hade jag i all fall försökt
Postad 29 augusti 2012 - 10:41
bengt__s
-
bengt__s
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Skickade till slut ett argt och surt mail till dem, de ringde upp efter nån dag, nu slipper jag betala familjepaketet i ett halvår och de skickar den nya 500GB boxen som jag får avbetala med 129:- i månaden, får se om den boxen funkar bättre... ;-)
Postad 30 augusti 2012 - 14:31
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Och hur länge skall du gå och betala 129 kr i månaden?
Postad 30 augusti 2012 - 15:04
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Ser att mjukvaran fortfarande verkar kass. Ok, då ligger jag väl kvar på gamla mjukvaran ytterligare ett par månader då.
Synd bara att man var tvungen att koppla ur ena antennkabeln så att man inte tar en uppdatering av misstag. Begränsar anvädningen något, men valet verkar ju sämre.
Postad 31 augusti 2012 - 00:44
padwan
-
padwan
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Halloj
Jag får "för stor" bild på vissa kanaler. Bilden går alltså utanför vad TVn kan visa. Problemen uppstod för ett par dagar sedan (har inte upplevt detta tidigare. Haft boxen länge).
Jag har vad jag vet inte ändrat några inställningar på varken TV eller Digitalbox så jag gissar på att det är den nya mjukvaran som ställer till det. Har kollat runt i menyerna på både TV och digitalbox och allting verkar vara rätt inställt och inga ändringar får bilden att visas korrekt igen.
Hjälp
Postad 31 augusti 2012 - 05:45
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Halloj
Jag får "för stor" bild på vissa kanaler. Bilden går alltså utanför vad TVn kan visa. Problemen uppstod för ett par dagar sedan (har inte upplevt detta tidigare. Haft boxen länge).
Jag har vad jag vet inte ändrat några inställningar på varken TV eller Digitalbox så jag gissar på att det är den nya mjukvaran som ställer till det. Har kollat runt i menyerna på både TV och digitalbox och allting verkar vara rätt inställt och inga ändringar får bilden att visas korrekt igen.
Hjälp

Du har inte av misstag tryckt på "TV-knappen" som ändrar TV-formaten?
Postad 31 augusti 2012 - 05:46
Unregisteredba5975fd
-
Unregisteredba5975fd
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Halloj
Hjälp

Du vet väl att man kan ändra format med TV knappen ? Haha du hann före
Redigerat av Unregisteredba5975fd, 31 augusti 2012 - 05:48.
Postad 31 augusti 2012 - 08:32
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
På TV3 HD får jag för liten bild. En fyrkantig liten sak. Bara där. Alla andra kanaler är rätt.
Postad 31 augusti 2012 - 08:48
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Ska vi reda ut det här med bildformat en gång till kanske?
Alltså - HD kanalerna sänder alltid en hel bildruta i 16:9 format.
När det är ett 4:3 program om sänds läggs alltså svarta sorgkanter till bilden så att den fyller ut hela bildytan utan att själva bilden, programmet förvrängs på något vis.
Ja, det finns 4:3 program i tablåerna än.
Postad 31 augusti 2012 - 09:20
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Så kan det säkert vara. Men märkligt då att samma program blir rätt i motsvarande icke HD kanal. Såg nu att det även är på TV4 HD. Men ok på vanliga 4:an
Postad 31 augusti 2012 - 09:25
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Så kan det säkert vara. Men märkligt då att samma program blir rätt i motsvarande icke HD kanal. Såg nu att det även är på TV4 HD. Men ok på vanliga 4:an
Vet inte hur du har din box inställd. Men programmat nu på TV4 resp TV4 HD ser likadant ut hos mig, svarta kanter på sidan. 4:3 sändning som boxen visar utan att dra ut bilden. /Fredrik
Postad 31 augusti 2012 - 09:40
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Den är inställd på 16:9
Men visar olika beroende HD eller ej.
Nåja, det är väl det minsta problemet med boxen.
Postad 31 augusti 2012 - 10:13
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
ge exempel på program som ser rätt ut i SD och fel i HD.
Postad 31 augusti 2012 - 10:36
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Idag verkar det snarast vanligare med det omvända, rätt i HD (4:3 med svarta kanter) och fel i SD (utdraget till 16:9). SVT har börjat slarva med detta.
Postad 31 augusti 2012 - 10:42
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
alfista, inte din box, eller TV, som är inställd att dra ut 4:3 till 16:9.
Känns troligare att du kommit åt TV-knappen på fjärren.
Postad 31 augusti 2012 - 10:47
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
Nix, funkar som det skall på andra kanaler.
Postad 31 augusti 2012 - 12:04
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Vilka program är det som ser fel ut undrar jag då.
Postad 31 augusti 2012 - 12:53
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
På SVT har exempelvis minnenas television och Macken sänts i fel format på SD.
Vill minnas att jag kollade via marksänt och såg att det var likadant där.
Redigerat av alfista, 31 augusti 2012 - 12:55.
Postad 31 augusti 2012 - 13:15
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Iofs tittar jag bara på SVT på HD kanalerna normalt sett men ska kolla upp hur det ser ut om jag ser ett 4:3 program på HD kanalen.
Postad 31 augusti 2012 - 20:46
toams67
-
toams67
-
Rookie
-
3 inlägg
Har följt denna tråden väldigt länge.... Alla bekymmer som varit uppe har jag haft i mer eller mindre omfattning. Det var en kanon bra box innan VOD uppdateringarna efter dessa så blev det betydligt sämre bild och en jävla massa strul..
Ska säga upp mitt abb snarast och leta abb hos någon mer seriös leverantör...... om det nu finns....
Gillar Kanalutbudet hos anal digital men om man inte kan utnyttja det det till fullo så är det skit samma!!!!
Postad 01 september 2012 - 09:16
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Skickade till slut ett argt och surt mail till dem, de ringde upp efter nån dag, nu slipper jag betala familjepaketet i ett halvår och de skickar den nya 500GB boxen som jag får avbetala med 129:- i månaden, får se om den boxen funkar bättre... ;-)
Vad skrev du i det brevet? Verkade ju som det fungerade!
Postad 02 september 2012 - 08:17
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Vad skrev du i det brevet? Verkade ju som det fungerade!
Det vore också intressant att få veta hur många månader du ska betala 129 kr/mån.
Postad 02 september 2012 - 08:25
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Det vore också intressant att få veta hur många månader du ska betala 129 kr/mån.
om du tar en titt på CDs hemsida har de två modeller för köp av ADB-boxen. Antingen via månadskostnad 129 kr/mån eller direkt för 2 499 kr. 129 kr/mån i 24 av 27 månader ger 3 096 kr. Detta för nya kunder. Någon väg in för existerande kunder att uppgradera sig finns inte.
Postad 05 september 2012 - 21:48
HNZN
-
HNZN
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Någon här inne borde för allas skull söka den här tjänsten! http://www.metrojobb...l-canal-digital
Postad 06 september 2012 - 00:59
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
MIn hårddisk gick sönder igår. Jag testade den i datorn och datorn känner inte ens av att disken anslutits till den.
Därför köpte jag en ny disk idag en liten 2,5" WD på 500GB och hoppades att jag skulle kunna köra vidare. Men så blev det inte. Displayen på boxen visar under ett kort ögonblick "Er01" (The upgrade failed. Some information was missed out.). Därefter går den över och och visar 00-- där de två strecken blinkar.
Nu undrar jag om någon som bytt disk kommer ihåg vad som händer vid bytet. Behöver boxen ladda ner programvaran från satelliten och lägga på disken innan boxen fungerar? Efter några minuter ser jag att boxen gör någon slags time out, visar Er01 igen och så fortsätter den att blinka med -- i en ny cykel.
Jag har haft bedrövlig mottagning när det är blåsigt och/eller regnigt. Det skulle kunna betyda att min signal är så dålig att boxen inte förmår att ladda ner programvaran. Då hjälper en inställning av parabolen antagligen.
Men om boxen inte behöver installera programvaran på disken först är det möjligen ett mer omfattande problem med min box. Då är det nog dags att tänka i nya banor när det gäller både hårdvara och abonnemang.
Alltså vad gör boxen när den får en helt ny disk inmonterad?
Postad 06 september 2012 - 06:50
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Någon här inne borde för allas skull söka den här tjänsten! http://www.metrojobb...l-canal-digital
Ja, verkligen. Monshi, kom igen
Postad 06 september 2012 - 06:59
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
MIn hårddisk gick sönder igår. Jag testade den i datorn och datorn känner inte ens av att disken anslutits till den.
Därför köpte jag en ny disk idag en liten 2,5" WD på 500GB och hoppades att jag skulle kunna köra vidare. Men så blev det inte. Displayen på boxen visar under ett kort ögonblick "Er01" (The upgrade failed. Some information was missed out.). Därefter går den över och och visar 00-- där de två strecken blinkar.
Nu undrar jag om någon som bytt disk kommer ihåg vad som händer vid bytet. Behöver boxen ladda ner programvaran från satelliten och lägga på disken innan boxen fungerar? Efter några minuter ser jag att boxen gör någon slags time out, visar Er01 igen och så fortsätter den att blinka med -- i en ny cykel.
Jag har haft bedrövlig mottagning när det är blåsigt och/eller regnigt. Det skulle kunna betyda att min signal är så dålig att boxen inte förmår att ladda ner programvaran. Då hjälper en inställning av parabolen antagligen.
Men om boxen inte behöver installera programvaran på disken först är det möjligen ett mer omfattande problem med min box. Då är det nog dags att tänka i nya banor när det gäller både hårdvara och abonnemang.
Alltså vad gör boxen när den får en helt ny disk inmonterad?
Såvitt jag har förstått så är boxen känslig för vilken disk du sätter i. Läste nåt om att den skall vara strömsnål. Dessutom skall den väl vara formaterad i FAT32 filsystem. Är den det?
Postad 06 september 2012 - 07:30
Unregistered6a4c1249
-
Unregistered6a4c1249
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Såvitt jag har förstått så är boxen känslig för vilken disk du sätter i. Läste nåt om att den skall vara strömsnål. Dessutom skall den väl vara formaterad i FAT32 filsystem. Är den det?
Jag köpte också en liknande hdd för några år sedan om fick samma problem. Hittade ingen lösning utan fick ta en gammal hdd från min bror som vara samma storlek som den gamla. Då funkade det utan problem.
Postad 06 september 2012 - 08:32
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Boxen formaterar hårddisken och laddar ned mjukvara till den. Men den är känslig för vad som finns på hårddisken innan. Du kan testa att ladda ned UBMCD http://www.ultimateb....com/index.htmloch köra program på denna skiva som nollar disken helt. Med lite tur fungerar sedan disken i boxen. Disken ska helst inte vara formaterad alls när man stoppar in den i boxen enligt min erfarenhet.
Postad 06 september 2012 - 23:29
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Tack för svaren om hårddiskproblemet.
Jag får testa att ta hit en antenninstallatör som får se om parabolen behöver justeras eller uppgraderas. Monshi gav ju ett litet hopp när han säger att den laddar ner mjukvara till en ny disk.
Min disk är fabriksny och helt oformaterad, dvs den borde ha ett bra utgångsläge för boxen att hantera. Tyvärr fanns det ingen disk med exakt rätt kapacitet men jag hoppas att en för stor enhet inte kan skada. Så var det ju också före den ökända uppdateringen. Numera finns inte så mycket dokumenterat om vad som krävs.
Har för övrigt först testat en 3,5" Samsung som jag hade liggande. Den har först skrivits över med nollor i ett av de populära diskraderingsprogrammen (KillDisk). Men det fungerade ju inte. Det skulle kunnat bero på att det är en 7200-vars disk med höga prestanda som kräver mer ström än vad boxen kan leverera. Men om det var enda problemet så borde den lilla strömsnåla 2,5" disken kunnat vara en lösning.
Hoppas att jag får tag i någon som kan justera/fixa parabolen nästa vecka och att familjen visar lite tålamod under tiden. Vi har trots allt de fria markkanalerna att titta på med hjälp av en framplockad Dilog DT-550
Redigerat av Priskvark, 06 september 2012 - 23:32.
Postad 07 september 2012 - 07:57
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
PriskvarkDu kan testa, då menar jag verkligen testa, att klona din originaldisk till din nya disk. Kanske att du först sätter din nya disk i boxen och se om boxen ivartfall formaterar den, skapar de partitioner den behöver. Därefter kan du kanske kopiera över partitionerna var för sig till disken och kanske kanske boxen då startar upp. Mycket kanske här. En sak som inte går det är att klona 250 GB till en 500 GB disk rakt av, det godtar inte boxen. En ny disk borde vara ren från skräp men du kan inte vara säker, den här boxen är lite lynnig minst sagt.
Postad 07 september 2012 - 10:00
mrmonk
-
mrmonk
-
Användare
-
-
107 inlägg
För oss som är kabel-tv-kunder hos CanalDigital är detta fortfarande den enda PVR-boxen som de kan erbjuda (går under namnet Sagem HD PVR 102-CT). Helt sjukt att de inte tar bort boxen ur sortimentet då den snart är 5 år gammal och fortfarande brottas med stabilitetsproblem. Även om det är välkänt att CanalDigital försöker sälja bort sin kabeltv-verksamhet känns det inte schysst mot oss kunder.
I övrigt är mitt favoritfel om boxen hänger sig när man spelar in från två kanaler samtidigt. Då går den inte ens starta upp förrens någon av inspelningarna är avslutade.
Redigerat av mrmonk, 07 september 2012 - 10:00.
Postad 07 september 2012 - 10:06
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
------glöm----
Redigerat av Monshi, 07 september 2012 - 10:06.
Postad 07 september 2012 - 15:44
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej Alla,
Vi förstår det finns många frågor och synpunkter gällande aktuell boxmodell. Vi kan även meddela att en ny mjukvara är på gång att lanseras inom kort. Det pågår tester med den och vår förhoppning är att kunna få ut den publikt snart. Vi kan ej delge alla olika detaljer den innehåller ännu under pågående tester, stabilitetsfixar samt spolhastigheter är dock en del av de förbättringar som den kommer innehålla. När vi har mera aktuell information kommer vi meddela er.
Med vänlig hälsning Micke
Ännu ingen ny mjukvara som har varit på gång senaste halvåret. NÄR kommer den??????
Postad 07 september 2012 - 21:25
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Priskvark
Du kan testa, då menar jag verkligen testa, att klona din originaldisk till din nya disk. ... En ny disk borde vara ren från skräp men du kan inte vara säker, den här boxen är lite lynnig minst sagt.
Jodå, hade det gått så skulle jag testat. Men originaldisken (WD) är alltså stendöd. När jag kopplar upp den till min dator märker inte datorn att något händer. Så svåra haverier har jag sällan sett på diskar, att elektroniken är död. Svarvspån från diskytan har förekommit eller bara en massa skadade sektorer som är vanligare. Men det här är ju löjligt. Den har troligen lidit extra mycket i sitt nära umgänge med Sagemboxen. Som du säger, man vet aldrig med den här boxen så jag skall ta mig lite tid och nolla även den nya disken ifall det finns något på den som får boxen att tjura. Tack för hjälpen (som du ju ger många här)!
Postad 08 september 2012 - 08:04
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ännu ingen ny mjukvara som har varit på gång senaste halvåret. NÄR kommer den??????
Inom kort kan innebära 2014... Om det mot förmodan dyker upp någon uppdatering så lär väl den förstöra boxen för evigt.
Postad 08 september 2012 - 10:46
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Att windows har problem att hitta andra operativsystem är ju inget nytt.
Om hdd får ström så lyssna om disken surrar igång istället.
För övrigt så måste väll en fabriksny hdd initieras, sen ordnar nog boxen själva filsystemet......
Killdisk är ett bra program för att nolla en hdd, dock så är en 7200 varvad hdd för strömkrävande.
Detta är väll rätt uppenbart då boxen inte klarar av nått utan att krasha i tid o otid.
Men cd's alternativ box " världens bästa " verkar ju inte direkt buggfri heller.....
Postad 08 september 2012 - 14:32
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Att windows har problem att hitta andra operativsystem är ju inget nytt. ...
Det beror på vad man syftar på, skulle man kunna uttrycka lite kryptiskt. Om man tänker sig att en främmande disk skall dyka upp som en monterad enhet i mappen "Dator" lär man bli besviken. Men operativsystemet upptäcker givetvis när en ny hårdvara (som fungerar elektriskt) blir inkopplad. I fall någon här skulle vara intresserad så kan ni kontrollera just hårddiskar genom att göra följande (med det engelska begreppet inom parentes): Starta Kontrollpanalen (Control Panel) Välj Adminstartionsverktyg (Administrative Tools) Starta verktyget Datorhantering (Computer Management) Leta upp raden Lagring i vänsterspalten och klicka på Diskhantering (Disk Management) Nu dyker det upp en tvådelad vy där den övre visar initierade enheter och monterade volymer. I den nedre delen syns alla inkopplade enheter (som har en fungerande drivrutin!). Här kan man initiera och formatera sina diskar eller bara konstatera om de är i drift eller inte. En annan väg att gå är självklart också Enhetshanteraren i Kontrollpanelen. Om man väljer Diskenheter får man se vilka fysiska enheter som blivit inkopplade på datorn. Har man kopplat in ström och en fungerande SATA-kabel till en hårddisk och den inte dyker upp där finns det anledning att börja se sig om efter en ny disk. Tyvärr är det just så som disken till min box uppträder...
Redigerat av Priskvark, 08 september 2012 - 14:34.
Postad 08 september 2012 - 17:43
Unregistered0d5a35d1
-
Unregistered0d5a35d1
-
Användare
-
-
131 inlägg
Vänner, Jag har nu uppgraderat mig till den nya generationens HD-box, närmare bestämt ADB-boxen. Detta efter att blixten äntligen visade lite barmhärtighet och skonade Sagem-boxen från ytterligare lidande. Vila i frid, skitbox. Jag har redan nu funnit flera andra användningsområden till denna box. Jag förbannar mig själv för att jag inte har gjort detta tidigare. Boxen är ju fenomenal om man bara använder den till rätt saker. Se nedan! Ett kanonbra stöd till min gamla motorcykel. Mitt vanliga stöd börjar bli lite opålitligt men häpp, Sagem kommer till undsättning!  Handbromsen på bilen fungerar dåligt och man vill ju inte att bilen skall få för sig att rulla rakt in i grannens hus! Här kommer boxen verkligen till rätta!  Nä, skämt åsido. Vi vet ju alla att det faktiskt är här den egentligen hör hemma.....
Postad 08 september 2012 - 17:49
PDDNOS
-
PDDNOS
-
Forumräv
-
-
646 inlägg

Boxen som gud och CD glömde...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|