Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 februari 2008 - 22:27

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Undrar vem som kommer att abonnera på den, .....

Ja det kan man undra.
Jag tittar aldrig på TV4 Guld och TV4 Komedi och jag kommer inta att sakna TV4 SciFi heller.
TV4 borde satsa mindre på nisch kanaler och mer på HD tycker jag.

Postad 01 mars 2008 - 08:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Undrar vem som kommer att abonnera på den, .....

Ja det kan man undra.
Jag tittar aldrig på TV4 Guld och TV4 Komedi och jag kommer inta att sakna TV4 SciFi heller.
TV4 borde satsa mindre på nisch kanaler och mer på HD tycker jag.

De lär ju inte få många tittare om man ska betala för gamla reprisen i sunkig bildkvalitet ;)
CD har ju tidigare sagt att de har ett avtal med TV4 som säger att de får lägga till alla deras kanaler, gamla som nystartade, i Familjepaketet. Vad hände med det avtalet?

Redigerat av agpath, 01 mars 2008 - 08:22.

Postad 01 mars 2008 - 12:21

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Oj, nu kom vi ifrån trådskaparens ämne "Frågor som berör boxen och inget om CD." Förlåt aj jag själv också har bidragit med detta.

Börjar vänja mig vid boxens oljud men fortfarande härligt tyst när man stänger av den.

Efter 2 veckor tycker jag fortfarande att detta verkar vara den bästa box på marknaden frånsett oljudet och att timerinspelningar bryter tittandet om man tittar på något redan inspelat (att boxen är bunden till Canal Digitals kanaler bryr jag mig inte så mycket om i dagsläget).

Redigerat av ruva, 01 mars 2008 - 14:15.

Postad 01 mars 2008 - 15:55

mindwipe
  • mindwipe
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hur kommer man in i servicemenyn? Råkade trycka "uppdatera aldrig" eller vad det nu stod. Jag vill uppdatera boxen, hur gör jag?

edit: Ringde CD och dom hjälpte mig. Man ställer boxen i standby läge, sen sätter man på boxen från fjärren och när det står 8888 i dislayen trycker man "meny" "ok" och då börjar uppdateringen.

Men jag vill fortfarande komma in i servicemenyn, någon som vet?

Redigerat av mindwipe, 01 mars 2008 - 16:39.

Postad 01 mars 2008 - 16:23

prizm
  • prizm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,

När jag startar boxen får jag felkoden "P603", någon som vet vad det betyder?

Postad 01 mars 2008 - 16:39

Unregistered285c4efa
  • Unregistered285c4efa
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hej,

Canal Digitasl kundtjänst?

Postad 01 mars 2008 - 16:49

prizm
  • prizm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej,

Canal Digitasl kundtjänst?

Svaret var att starta om den vilket jag redan gjort ett par gånger, jag får väl ta ett nytt samtal med CDs kundtjänst.

Postad 01 mars 2008 - 18:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag kör analoga ljudkablar till TV:n samtidigt som jag kör DD via SPDIF till förstärkaren. Tycker det är den klart bästa lösningen eftersom jag då alltid får DD till hemmabioförstärkaren samtidigt som jag alltid för stereoljud till TV:n. Detta funkar bättre på PVR-boxen eftersom det analoga ljudet är klart högre än vad det var på den gamla HD-boxen.

Jag försökte igen att använda analogt ljud till TV'n, men det verkar inte som det fungerar på min Samsung TV. Jag har en HDMI ingång som är märkt HDMI/DVI och bredvid så har en ljudingång som det är märkt DVI. Troligen så finns det någon automatik i TV'n som gör att om man tar bild via HDMI och inte DVI så är inte den analoga ljudingången aktiverad, jag har inte sett någon funktion där man kan aktivera den. Någon som vet något om detta?

Redigerat av Unregistered124686ac, 01 mars 2008 - 18:10.

Postad 01 mars 2008 - 21:59

Unregistered326e4e65
  • Unregistered326e4e65
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tappar signal på både SAT1 och SAT2 någon gång då och då. Detta händer alltid på Eurosport och Eurosport2, frekvens 12476. Det spelar ingen roll vilken av koax-ledningarna som användes (SAT1 SAT2). Jag har Digiality´s LNB (quad), som jag köpte i januari som tidigt som jag fick HDD-boxen. Jag har ingen switch emellan utan koaxen går direkt LNB - HDDbox.
Är det någon som kan förstå om är ett problem i HDDboxen? Eller skall jag leta på annat ställe såsom i kontakter etc?

Har du någon DECT-telefon eller basstation till den som befinner sig nära boxen?
För dom kan släcka ut signalen från LNB'n om mottagaren är dåligt skärmad och/eller antennsignalen är svag.

Postad 01 mars 2008 - 22:15

Unregistered326e4e65
  • Unregistered326e4e65
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar. Det ska jag testa nästa gång det händer (jag har en dect intill boxen). Och det är bara eurosport och eurosport2 som drabbas!

Jan

Postad 02 mars 2008 - 09:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Hej allihopa.
Fick nyss reda på att det finns en ny HDPVR från Technisat
500GB 4-Vägs Diseq Dubbla Conax Dubbla kortplatser
4500:-. utan abonnemangskrav!
Testaade den ca två timmar hittade inget negativt överhvudtaget!
Den är på inköpslistan!

Den har funnits ett litet tag den.
Finns att köpa hos några svenska nätbutiker. (finns i lager)

Den är ju dock inte CD godkännd villket gör att du kan teckna ett nytt ab. med denna box.
Är det inte också så att du inte kan flytta över ditt befintliga programkort till en annan box då det är "ihopparat" med boxen?

Redigerat av TomasL, 02 mars 2008 - 09:23.

Postad 02 mars 2008 - 10:13

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Hej allihopa.
Fick nyss reda på att det finns en ny HDPVR från Technisat
500GB 4-Vägs Diseq Dubbla Conax Dubbla kortplatser
4500:-. utan abonnemangskrav!
Testaade den ca två timmar hittade inget negativt överhvudtaget!
Den är på inköpslistan!

Den har funnits ett litet tag den.
Finns att köpa hos några svenska nätbutiker. (finns i lager)

Den är ju dock inte CD godkännd villket gör att du kan teckna ett nytt ab. med denna box.
Är det inte också så att du inte kan flytta över ditt befintliga programkort till en annan box då det är "ihopparat" med boxen?

Det funkar bra att flytta korten mellan olika boxar jag har, Vantage 7100 ,Humax HDCI2000 + CD nya hd box och det funkar bra.
Ska väl tillägga att jag har ett programkort som kom med den gammla hd boxen.

Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 02 mars 2008 - 10:26.

Postad 02 mars 2008 - 10:42

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Oj, nu kom vi ifrån trådskaparens ämne "Frågor som berör boxen och inget om CD." Förlåt aj jag själv också har bidragit med detta.

Börjar vänja mig vid boxens oljud men fortfarande härligt tyst när man stänger av den.

Efter 2 veckor tycker jag fortfarande att detta verkar vara den bästa box på marknaden frånsett oljudet och att timerinspelningar bryter tittandet om man tittar på något redan inspelat (att boxen är bunden till Canal Digitals kanaler bryr jag mig inte så mycket om i dagsläget).

Är det Canal Digitals HD PVR vi pratar om? Går det inte att se på ett inspelat program samtidigt som man spelar in?

Postad 02 mars 2008 - 11:00

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Är det Canal Digitals HD PVR vi pratar om? Går det inte att se på ett inspelat program samtidigt som man spelar in?

Jo det går. Det är dock en bugg i programvaran som göt att när man tittar på en inspelning och en programerad inspelning startar så avbryts den man tittar på. Så man får starta om det man tittade på och spola fram till det stället man var på.

Tittar man på en Timeshift samtidigt som en inspelning starar så avbryts timeshiften och den lagrade informationen går förlorad, också en bugg i programvaran.

Redigerat av TomasL, 02 mars 2008 - 11:05.

Postad 02 mars 2008 - 11:10

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Det funkar bra att flytta korten mellan olika boxar jag har, Vantage 7100 ,Humax HDCI2000 + CD nya hd box och det funkar bra.
Ska väl tillägga att jag har ett programkort som kom med den gammla hd boxen.

Detta ska inte fungera enl. CD. Måste väl ha något med dit programkort att gör då.
Nedan text tagen ifrån CD hemsida:

Koppling av kort och box syftar till att skydda kanalbolagens sändningsrättigheter och dig som kund från att råka ut för olovlig hantering av ditt digital-TV-kort och abonnemang, dvs. pirateri.
Kopplingen innebär att man styr abonnemangssignalerna som finns på digital-TV-kortet så att de endast kan läsas av en digital-TV-box , vilket i praktiken innebär att ett digital-TV-kort hör samman med en digital-TV-box. Om du har MultiAbonnemang kan du byta kort mellan boxar av samma märke i hushållet.

TomasL

Postad 02 mars 2008 - 12:41

mindwipe
  • mindwipe
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hittade ett problem med favoritlistor, vet inte om det tagits upp i tråden tidigare för jag har inte hunnit/orkat läsa igenom hela.

När man ska programmera en inspelning manuellt så är det inte säkert att det blir rätt kanal när man väljer enligt kanalplats från favoritlistan, om den inte ligger på samma kanalplats som orginallistan. T.ex om jag ska spela in på tv6 så ligger den på plats 6 i min favoritlista, men skriver jag 0006 i timerinspelning så blir det tv4 plus... Den följer alltså orginallistan och inte favoritlistan. Sen att man måste skriva 0006 och inte bara 6 är lite irriterande och osmidigt. Lösningen är att stå på den favoritkanal man ska spela in på, då väljs den i timer menyn med kanalplatsen från orginalllistan.

Jag hoppas dom lägger lite jobb på att förbättra menyer och funktioner i kommande mjukvaruversioner för nu finns det mycket att önska.

Redigerat av mindwipe, 02 mars 2008 - 12:52.

Postad 02 mars 2008 - 12:46

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Men använder man epg till att sätta inspeningar spelar favoritlistorna ingen roll.Det blir rätt ändå.

Postad 02 mars 2008 - 13:48

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Men använder man epg till att sätta inspeningar spelar favoritlistorna ingen roll.Det blir rätt ändå.

Jo, det är rätt, men om man ska sätta upprepad inspelning så är det synd att man inte har bättre stöd vid inmatning. Istället för att behöva skriva in kanal så skulle man kunnat ha bläddrat mellan de kanaler som man har i sin favoritlista.

Postad 02 mars 2008 - 14:45

mindwipe
  • mindwipe
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
EPG'n har tyvärr alldeles för lite information, den har bara tablån någon dag framåt. Vill man programmera längre fram så måste man programmera manuellt. :P

Redigerat av mindwipe, 02 mars 2008 - 14:45.

Postad 02 mars 2008 - 18:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

EPG'n har tyvärr alldeles för lite information, den har bara tablån någon dag framåt. Vill man programmera längre fram så måste man programmera manuellt. :P

2 dagar framåt faktiskt. Det får vi nog skylla programleverantörerna på och inte CD eller boxen. Den är ju gjord för att kunna hantera en vecka.

Postad 02 mars 2008 - 19:04

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Hittade ett problem med favoritlistor, vet inte om det tagits upp i tråden tidigare för jag har inte hunnit/orkat läsa igenom hela.

När man ska programmera en inspelning manuellt så är det inte säkert att det blir rätt kanal när man väljer enligt kanalplats från favoritlistan, om den inte ligger på samma kanalplats som orginallistan. T.ex om jag ska spela in på tv6 så ligger den på plats 6 i min favoritlista, men skriver jag 0006 i timerinspelning så blir det tv4 plus... Den följer alltså orginallistan och inte favoritlistan. Sen att man måste skriva 0006 och inte bara 6 är lite irriterande och osmidigt. Lösningen är att stå på den favoritkanal man ska spela in på, då väljs den i timer menyn med kanalplatsen från orginalllistan.

Jag hoppas dom lägger lite jobb på att förbättra menyer och funktioner i kommande mjukvaruversioner för nu finns det mycket att önska.

Hur skulle boxen kunna veta vilken favilista du syftar på... vad skulle hända om du möblrade om i listan??????
Nä jag hoppas verkligen dom inte ändrar på detta.

Postad 02 mars 2008 - 19:37

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

EPG'n har tyvärr alldeles för lite information, den har bara tablån någon dag framåt. Vill man programmera längre fram så måste man programmera manuellt. ;)

2 dagar framåt faktiskt. Det får vi nog skylla programleverantörerna på och inte CD eller boxen. Den är ju gjord för att kunna hantera en vecka.

2 dagar är för dåligt. Men dessutom är EPG:n buggig (Den också. Föga överraskande). Det är ofta fel i tablåerna och så är informationen om programmen inte sällan alldeles för kortfattad.

Postad 02 mars 2008 - 19:42

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Tja,

Till och med till och med gamla Nokia 9902s som lanserades 2001 håller reda på kanalplats i favoritlista vid timer inspelning. Det är heller ingen svår fråga så länge som logiken bygger på att kanalen har en identitet (nokia) istället för att hänga upp det på ett innehållslöst kanalnummer som går mot CDs masterlist (vilket ju tyvärr Sagems stjärnprogrammerare tycks har tagit fasta på).

Förvånande att vi 2008 diskuterar hurvida det är möjligt att programmera inspelning, men Sagem och CDs partnerskap kommer säkert fortsättningsvis att ge oss överraskningar av det negativa slaget.

Postad 02 mars 2008 - 20:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Canal + är ju från början Fransk så det är nog mer politik än vilken tillverkare som gör bästa mjukvaran.

Postad 03 mars 2008 - 00:02

coolspot
  • coolspot
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Bugg som kanske redan är noterad men.. program inspelat som sänds i 720p spelas upp som 1080i. om skalningen görs vid inspelning eller uppspelning vet jag inte men jag spelade in det medans jag kollade sas och då visades det ju som 720p.. Har fortfarande problem med att den ibland varnar för att det är 2 aktiva inspelningar samtidigt när man programmerar från epg och även manuellt. Brukar fungera att lura den genom att ta bort den första och lägga till den andra först och sen gå tillbaks och välja den "första" som andra. 3 samtidiga inspelningar fungerar inte (2st sat och 1st dtt) samma varning som ovan fast 3. Ska testa att kolla på en dtt samtidigt som jag programmerar 2 sat och sedan manuellt trycka rec på dtt kanalen... funkar förmodligen inte, återkommer med resultat, tyst är den iaf och hänger sig aldrig förutom när det blåste så den är känslig för svag signal.

Postad 03 mars 2008 - 00:10

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jo det går. Det är dock en bugg i programvaran som göt att när man tittar på en inspelning och en programerad inspelning startar så avbryts den man tittar på. Så man får starta om det man tittade på och spola fram till det stället man var på.

Tittar man på en Timeshift samtidigt som en inspelning starar så avbryts timeshiften och den lagrade informationen går förlorad, också en bugg i programvaran.

Ja det låter ju skoj. Och här var Canal Digital på väg att vinna striden om mig som kund.

Faktum är att vi har en SD PVR (Philips) som har ungeför samma problem. Fast i det här fallet så slår den av sig själv efter avslutad timerinspelning. Sitter man då och tittar på en DVD film, ja då är det kört. Samma sak med timeshift.

Redigerat av Unregistereda40b8a00, 03 mars 2008 - 00:11.

Postad 03 mars 2008 - 11:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Bugg som kanske redan är noterad men.. program inspelat som sänds i 720p spelas upp som 1080i. om skalningen görs vid inspelning eller uppspelning vet jag inte men jag spelade in det medans jag kollade sas och då visades det ju som 720p.. Har fortfarande problem med att den ibland varnar för att det är 2 aktiva inspelningar samtidigt när man programmerar från epg och även manuellt. Brukar fungera att lura den genom att ta bort den första och lägga till den andra först och sen gå tillbaks och välja den "första" som andra. 3 samtidiga inspelningar fungerar inte (2st sat och 1st dtt) samma varning som ovan fast 3. Ska testa att kolla på en dtt samtidigt som jag programmerar 2 sat och sedan manuellt trycka rec på dtt kanalen... funkar förmodligen inte, återkommer med resultat, tyst är den iaf och hänger sig aldrig förutom när det blåste så den är känslig för svag signal.

Blir det 720p när du tittar direkt? Eller har du ändrat till 1080i? Jag tänker på den kända buggen som gäller detta. Inspelning görs alltid i det format som det sänds i, så det är uppspelningen som ändrar detta.

Postad 03 mars 2008 - 16:13

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Ja det låter ju skoj. Och här var Canal Digital på väg att vinna striden om mig som kund.

Faktum är att vi har en SD PVR (Philips) som har ungeför samma problem. Fast i det här fallet så slår den av sig själv efter avslutad timerinspelning. Sitter man då och tittar på en DVD film, ja då är det kört. Samma sak med timeshift.

Det kanske är vi som inte begriper nånting?

Det är likadant med min LG TV med inbyggd hårddisk. Tittar man på en en inspelning samtidigt som en inspelning
starar så man får starta om det man tittade på och spola fram till det stället man var på. Oerhört irriterande.

Men som sagt, det är ju tydligen det normala, är det vi svenskar som inte fattar nåt som koreaner (LG) och fransmän (Sagem) gör? Det kanske är en jättefiffig finess när det kommer till kritan???

Postad 03 mars 2008 - 16:17

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Ny uppdatering kommer Onsdag 13.00

Postad 03 mars 2008 - 17:26

Unregistered1454
  • Unregistered1454
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Ny uppdatering kommer Onsdag 13.00

Vet du vad den innehåller för fixar?

Postad 03 mars 2008 - 18:12

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
IR mottagning (Boxen är känslig för olika typer av ljus vilket kan göra så att fjärrkontrollen fungerar dåligt eller inte alls och till och med ger bildstörningar) Detta kommer garanterat att minimera antalet swopar på den här boxen.

HDMI (Kompatibiliteten med nya bildskärmar har varit till viss del bristfällig vilket kan ha givit kunden olika problem) T ex att boxen hänger sig i standby läge..

Stabilitetsfixar för inspelningsfunktioner eller egentligen funktioner kring hårddisken. Uppspelning, inspelning, spolning, paus, ja allt

Tidigare gick det inte att starta boxen under en programmerad inspelning om man slagit av den, men nu går det att starta boxen mitt I en inspelning och börja titta på programmet medans den fortsätter spela in.
Mer detaljerad information under Abonnemangsinformationen

Läppsynkproblemen på inspelat material är bättre

Postad 03 mars 2008 - 18:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Bra saker, men varför går det inte att fixa en så simpel grej som 5.1-ljud ut via HDMI?!
Man blir ju tokig!

Postad 03 mars 2008 - 18:59

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Bra saker, men varför går det inte att fixa en så simpel grej som 5.1-ljud ut via HDMI?!
Man blir ju tokig!

CanalDigital har lovat fixa 5.1 ljudet via HDMI inom 1 kvartalet, så de har några veckor på sig. :)

Postad 03 mars 2008 - 23:04

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Nu har jag tagit tjuren vid hornen och beställt boxen. Tryckte alldeles nyss på send-knappen. :) Hoppas verkligen att den fungerar som den ska.

Postad 04 mars 2008 - 09:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nu har jag tagit tjuren vid hornen och beställt boxen. Tryckte alldeles nyss på send-knappen. ;) Hoppas verkligen att den fungerar som den ska.

och hur "ska" den funka? :P Buggar kommer ju alltid att finnas. För varje ny version kommer säkerligen nya att introduceras. Såsom med alla programvara... :)

Postad 04 mars 2008 - 09:50

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0

Nu har jag tagit tjuren vid hornen och beställt boxen. Tryckte alldeles nyss på send-knappen. ;) Hoppas verkligen att den fungerar som den ska.

och hur "ska" den funka? :P Buggar kommer ju alltid att finnas. För varje ny version kommer säkerligen nya att introduceras. Såsom med alla programvara... :)

Det är sant! Dock verkar denna låda ha varit speciellt drabbad av buggar.

Postad 04 mars 2008 - 11:39

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Så, då har man varit i kontakt med CD kundsupport igen. Min box (#5) började att krångla i helgen, otroligt seg på alla sätt. Kommandon från fjärren så var det kanske vart 3:e kommando som gick fram. Fördröjningen, om kommandot gick in, var seeeeegt. Det var t.o.m. så att när jag spelade upp en inspelning så försvann ljudet helt ibland så man fick köra buggfix lösning med paus/play för att ljudet tillbaka. Att bläddra in inspelningslistan var också en seeeeeeg procedur.

Enligt support så kunde detta vara nätdelen (tänk att den också kan krångla ;) (inte bara boxen)). Symptomen enligt support pekade på nätdelen, det kan vara bra att veta för andra att det är möjligt att det kan vara nätdelen också om det blir en seghet. Nu vet jag inte ännu om det är den, men jag kommer att få en ny nätdel och box, så får vi se vad det är som brister. Kan också vara bra med att testa en ny box för att se om det har någon förbättring med missljudet på en senare leveranser.

Buggfixarna med hantering runt buggar runt inspelat och ljudsynk låter ju lovande i morgon, så det ska blir intressant att testa detta när det släpps. Tyvärr så ser inte DD via HDMI vara löst enligt CD idag.

Intressant att veta är att det ser ut som att HD-paket försvinner och ingår i familjepaketet som då stiger med 20:-

Redigerat av Unregistered124686ac, 04 mars 2008 - 11:40.

Postad 04 mars 2008 - 13:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Intressant att veta är att det ser ut som att HD-paket försvinner och ingår i familjepaketet som då stiger med 20:-

Redan från den 1/4 t o m. Då slipper vi som tecknat oss för 2 år med HD-paketet gratis i 6 månader att helt betala för detta även i framtiden :P
Taskigt dock för de som har Familjepaketet och en vanlig gammal TV att behöva betala för något de inte kan se ;)
Dock är ju detta suveränt om man har Multiabonnemang att kunna ha HD även på TV nr 2 utan extra kostnad.

Postad 04 mars 2008 - 14:42

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Redan från den 1/4 t o m. Då slipper vi som tecknat oss för 2 år med HD-paketet gratis i 6 månader att helt betala för detta även i framtiden :P
Taskigt dock för de som har Familjepaketet och en vanlig gammal TV att behöva betala för något de inte kan se ;)
Dock är ju detta suveränt om man har Multiabonnemang att kunna ha HD även på TV nr 2 utan extra kostnad.

Måste bara fråga. Kommer CD alltså att "baka in" HD kanalerna i familjepaketet från den 1/4 ???

Postad 04 mars 2008 - 15:03

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Måste bara fråga. Kommer CD alltså att "baka in" HD kanalerna i familjepaketet från den 1/4 ???

Ja, det ser så ut och priset går upp till 209:- (vilket man nog kan tycka det är värt), du kan se mer http://www.prylporta..._MKF729.dbp.asp

Fick också ett tillägg till buggfixen i morgon, att Läppsynkproblemen på inspelat material är bättre (gäller ej redan inspelat material före denna mjukvara). Vilket är bra att veta så man måste testa med nytt material.

Redigerat av Unregistered124686ac, 04 mars 2008 - 15:07.

Postad 04 mars 2008 - 15:19

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Senaste nytt som jag fick via mail från Canal digital:

Ny mjukvara till HD-PVR 101 ST
Imorgon vid 13:00 tiden skickar vi ut den nya mjukvaran på luft. (version 1.4.1)
Den förbättrar kommunikationen via IR, HDMI och stabiliserar användandet av hårddisk alternativen. (spela in, Spela upp, pausa m.m)
Om mottagaren inte tankas med automatik efter omstart kan du tvinga ner mjukvaran i boxen:
Sätt mottagaren i standby läge
Start upp mottagaren
När 8888 syns i displayen trycker du först OK därefter MENU på fjärrkontrollen.

På den vanliga HD-boxen (HD-Combo) gör du så här:
Dra ut nätkabeln, anslut nätkabel
Efter 1-2 sekunder trycker du OK sen INFO

Postad 04 mars 2008 - 17:20

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Jag pratade nyligen med canal digital och efter lite prut för lång å trogen tjänst så blev jag erbjuden HD paketet (HDTV boxen med hårddisk) för 1995:- istället för 2995:-
tusenlapp i rabatt alltså... tycker ni det e ok? visst tusingen billigare e ju inte fel,känns dock som att man skulle kunna pruta till sig lite mera med tanke på att jag har alla kanaler idag (för 299 per månad) visserligen ingen HD box men men ;)

känns som att det kan komma ett bättre erbjudande mot sommaren då EM börjar...
är sugen som tusan på att slå till dock :P

Postad 04 mars 2008 - 17:33

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Efter att man uppdaterat sin box blir den då helt nollställd så att man måste söka in kanaler osv igen?
Läser man manualen så verkar det inte behövas.
Där står det:
"När processen har slutförts slås dekodern på
automatiskt. Tryck på OK för att lämna
välkomstbilden och gå tillbaka till det senast visade
programmet."

Postad 04 mars 2008 - 17:42

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Stabilitetsfixar för inspelningsfunktioner eller egentligen funktioner kring hårddisken. Uppspelning, inspelning, spolning, paus, ja allt
Tidigare gick det inte att starta boxen under en programmerad inspelning om man slagit av den, men nu går det att starta boxen mitt I en inspelning och börja titta på programmet medans den fortsätter spela in.
Mer detaljerad information under Abonnemangsinformationen
Läppsynkproblemen på inspelat material är bättre

Har inte märkt något av de buggar buggfixen ska rätta till. Jag har till och med kunnat starta boxen under inspelning och kört programmet från början. Tycker det är en stabil Box förutom: Oljudet och att man avbryts när man ser inspelat material när ny inspelning börjar. Ska detta fixas?

Och

Eftersom jag idag spelar in 2 andra program på Boxen så fick frugan titta på bygglov genom MCE Mediacenter VGA, men vilken chock jag fick över att, när man vant sig vid CD Boxen, att bilden var så usel på Boxer4:an. Tyckte innan att jag fick en fantastisk bild genom MCE men inte nu längre. 5-0 till Boxen.

Redigerat av ruva, 04 mars 2008 - 20:10.

Postad 04 mars 2008 - 18:02

inji
  • inji
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Redan från den 1/4 t o m. Då slipper vi som tecknat oss för 2 år med HD-paketet gratis i 6 månader att helt betala för detta även i framtiden :rolleyes:
Taskigt dock för de som har Familjepaketet och en vanlig gammal TV att behöva betala för något de inte kan se :blink:

Inte så taskigt ändå :P
Jag har en gammal box (har följt denna tråden för att se hur det har utvecklats) och igår fick jag ett erbjudande om att uppgradera mig till en HD-box, men slippa prishöjningen ;) Dealen var alltså 189:- i månaden i ytterligare 24 månader, på detta sparar man alltså 20 kr i månaden och nästan en 500-lapp på hela perioden.

Taskigt? :)

Postad 04 mars 2008 - 19:31

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Som information så fick jag detta svar från CD idag:

"Tyvärr kan vi inte uppge ett exakt datum för mjukvaran som kommer att
aktivera 5.1ljud via HDMI. Våra tekniker jobbar på en lösning, och
kommer mest troligen att komma längre fram i vår."

Postad 05 mars 2008 - 08:59

Unregistered1454
  • Unregistered1454
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag pratade nyligen med canal digital och efter lite prut för lång å trogen tjänst så blev jag erbjuden HD paketet (HDTV boxen med hårddisk) för 1995:- istället för 2995:-
tusenlapp i rabatt alltså... tycker ni det e ok? visst tusingen billigare e ju inte fel,känns dock som att man skulle kunna pruta till sig lite mera med tanke på att jag har alla kanaler idag (för 299 per månad) visserligen ingen HD box men men :)

är sugen som tusan på att slå till dock :)

Jag sitter lugnt och väntar på att min uppsägningstid på Boxer ska ta slut... Verkar vara lite så att det kommer bättre erbjudande inom kort när Viasat börjar trycka på allvar och när det kommer beslut på Boxers nya kanaler. Enligt uppgift är det många som sagt upp sina Boxer-abonnemang nu också när 3an resp 5an finns tillgängliga via CD och Viasat. Kan bli en kul vår, tänk om man kan slippa startavgift och dessutom få ner priset på boxen 1000-1500kr...

Postad 05 mars 2008 - 11:59

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

tusenlapp i rabatt alltså... tycker ni det e ok? visst tusingen billigare e ju inte fel,känns dock som att man skulle kunna pruta till sig lite mera med tanke på att jag har alla kanaler idag (för 299 per månad) visserligen ingen HD box men men :)

är sugen som tusan på att slå till dock :)

Jag sitter lugnt och väntar på att min uppsägningstid på Boxer ska ta slut... Verkar vara lite så att det kommer bättre erbjudande inom kort när Viasat börjar trycka på allvar och när det kommer beslut på Boxers nya kanaler. Enligt uppgift är det många som sagt upp sina Boxer-abonnemang nu också när 3an resp 5an finns tillgängliga via CD och Viasat. Kan bli en kul vår, tänk om man kan slippa startavgift och dessutom få ner priset på boxen 1000-1500kr...

iom att jag redan är kund så "slipper" jag ju ny startavgift. känns som att erbjudandet ändå är hyffsat om man nu ändå ska ha dessa kanaler. viasat är inget alternativ för mig då jag tycker dom suger ;)

Postad 05 mars 2008 - 13:06

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Eftersom det har blivit så mycket snack om Canal Digital i övrigt i den andra tråden så startar jag en ny tråd som vi endast snacka om boxen i. Jag har samlat ihop frågor och svar som jag har hittat i den andra tråden.

Bara en liten påminnelse, denna tråd handlar om HD PVR-boxen, diskussioner om Canal Digital sker i andra trådar!
(BTW: laddar f n den nya mjukvaran....)

Redigerat av Tomas L, 05 mars 2008 - 13:36.

Postad 05 mars 2008 - 13:32

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Sitter hemma och jobbar och kan inte göra någon utförlig test, men jag märker direkt en tydlig skillnad på den nya mjukvaran: det går snabbare att manövrera i inspelningslistan, tidigare var den oerhört seg! Men tyvärr så sker detta inte helt felfritt, menybilden flimrar till med jämna mellanrum...(men uppspelning verkar funka OK, iaf under de 30 sek jag testade)

Redigerat av Tomas L, 05 mars 2008 - 13:32.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.