Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 april 2008 - 10:56

oaxen
  • oaxen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har nu varit i kontakt med Canal Digital, och enligt den person jag talade med så kände de till problemet och planerade att sända ut en fix för detta i början av April. Hoppas att det kan vara till hjälp.

Mvh Micke

Postad 03 april 2008 - 13:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag har nu varit i kontakt med Canal Digital, och enligt den person jag talade med så kände de till problemet och planerade att sända ut en fix för detta i början av April. Hoppas att det kan vara till hjälp.

Mvh Micke

Skulle det även lösa problemet med ommöbleringarna i listan?

Postad 03 april 2008 - 13:53

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0
Jag beställde en box den 14 Mars, och även jag fick beskedet att CanalDigital väntade hem nya boxar så det kunde ta 2-3 veckor innan leverans. Jag fick mitt svarta packet i Tisdags och med spänning koplade jag ihop allt igår. Man blir ju lite nervös efter att ha följt alla skriverier här under ett par år :)

Jag hade lite svårt att få igång boxen då det måste vart nått glapp eller nåt i nätsladden transformatorn men annars funkar allt än så länge perfect. INGET oljud från fläckt eller så :)

Man hör bara svagt hur hårddisken jobbar när man sappar runt och spelar in lite här och där.

Ett par frågor bara, jag har en LG 1366x768 ska jag köra 1080i eller 720p för bästa bild?

Vad är "ethernet kabeln" till?

Postad 03 april 2008 - 17:40

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag beställde en box den 14 Mars, och även jag fick beskedet att CanalDigital väntade hem nya boxar så det kunde ta 2-3 veckor innan leverans. Jag fick mitt svarta packet i Tisdags och med spänning koplade jag ihop allt igår. Man blir ju lite nervös efter att ha följt alla skriverier här under ett par år :)

Jag hade lite svårt att få igång boxen då det måste vart nått glapp eller nåt i nätsladden transformatorn men annars funkar allt än så länge perfect. INGET oljud från fläckt eller så :)

Man hör bara svagt hur hårddisken jobbar när man sappar runt och spelar in lite här och där.

Ett par frågor bara, jag har en LG 1366x768 ska jag köra 1080i eller 720p för bästa bild?

- I starten gå in och kolla temperaturen på hårddisken någon gång när den har varit på några timmar.

- Skulle gissa 1080i, mest för att nästan alla HD program sänds i 1080i. Tror inte att du märker någon skillnad, om du växlar. Bäst är dock att behålla det som det är för då byter den själv till 720p för SVT HD, har du ändrat någon gång så är den inställning fast och gäller alla kanaler, du måste då göra en fabriksåterställning om du vill ha tillbaka som det är från start

- Ethernet används inte alls (inte aktiverad)

Postad 03 april 2008 - 18:07

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Om inte HDD tempen går över 50C efter några timmar, så har du fått en ny modifierad tyst box.
Kan du ta reda på vad din box har för serienummer?
Det räcker att du skriver 7 sista siffror där av 3 sista som XXX om du inte vill avslöja hela din box SN, så får vi se vilka SN som är de nya modifierade boxar och vilka är gamla.

Min box har SN: 0199XXX (Sagem har tillverkat minst 199 000 defekta boxar :) ) och den låter som en modell flygplan.

Postad 03 april 2008 - 18:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Jag har haft min box 4-5månader nu

NOM.HW NHST 40CD06.00
Produkt Id A1 01
S/N 02300005xxxx

Ni som har fått box nyligen, kolla NOM.HW om det är samma nummer, kolla också Produkt Id.

Titta sedan om er serie börja med 023 eller om det är något annat, särskilt intressant om det kan vara något med 4, då någon pratade om den 4:batchen

Postad 03 april 2008 - 18:45

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Min box ligger på 43 grader efter några timmar. Inget oljud. SNR 023000227xxx, mjukvara 1.4.1.

Var det något som intresserar?

Redigerat av handbrake, 03 april 2008 - 18:46.

Postad 03 april 2008 - 20:09

miclak
  • miclak
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tjena!!

Ett nytt fenomen har drabbat mig nu, varje gång jag byter kanal så visas den blå info-rutan helt utan text i
1-2 sekunder och där kanal nr. och klockan ska stå är det bara en gröt av siffror.
Någon annan som har/haft detta problem.

Postad 03 april 2008 - 20:15

oibmeh
  • oibmeh
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Prova att köra en norsk reset (poff/pon) och se ifall det hjälper.

Jag har haft ett liknande problem förra veckan som berodde på att knapparna på fjärren började bli dåliga
och en knapp var intryckt hela tiden utan att det gick att se, vilken knapp jag än tryckte på
så fick jag endast upp den blå info-rutan. Jag fick en ny fjärr från CD, tog bara två dagar så
nu lirar det igen.

/oibmeh

Postad 03 april 2008 - 20:27

miclak
  • miclak
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej igen!!

Har redan testat det, har haft det här problemet i 2 dagar nu...

Har förövrigt märkt att alla boxar inte ser likadana ut, fick min första box i november och för ca. 4 veckor sedan fick jag min 3:e box och märkte då att texten ( HDTV och PVR101-ST ) på fronten inte satt på samma ställe.
Ska inte alla boxar se likadana ut om dom är tillverkade samtidigt??

//miclak

Postad 03 april 2008 - 21:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Prova att köra en norsk reset (poff/pon) och se ifall det hjälper.

Jag har haft ett liknande problem förra veckan som berodde på att knapparna på fjärren började bli dåliga
och en knapp var intryckt hela tiden utan att det gick att se, vilken knapp jag än tryckte på
så fick jag endast upp den blå info-rutan. Jag fick en ny fjärr från CD, tog bara två dagar så
nu lirar det igen.

/oibmeh

Funkar inte den norska reseten, så prova att ta en återställare.

Postad 03 april 2008 - 21:14

Plantium
  • Plantium
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
är det någon som har provat att använda SmartWi mellan två Hdtv boxar och hd-korten? skulle va skit bra o slippa betala 80:- för ett andra kor och sedan kortavgift!

Postad 03 april 2008 - 21:14

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej igen!!

Har redan testat det, har haft det här problemet i 2 dagar nu...

Har förövrigt märkt att alla boxar inte ser likadana ut, fick min första box i november och för ca. 4 veckor sedan fick jag min 3:e box och märkte då att texten ( HDTV och PVR101-ST ) på fronten inte satt på samma ställe.
Ska inte alla boxar se likadana ut om dom är tillverkade samtidigt??

//miclak

Enligt en på kundsupport på CD så ska det nu finnas 4 batcher av boxen, frågan är hur man ser det? Skulle var den 4:e som är ljudfixad.

Postad 03 april 2008 - 21:47

slomfe
  • slomfe
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har följt denna tråd sedan jag fick min PVR-box i oktober.Hade inga problem fram till den senaste uppgraderingen. Efter ständiga hängningar vid inspelningar eller inga inspelningar alls kotaktade jag CD. Mailade först till CD och klagade på den Nya uppgradrinegen och alla påföljande fel. Efter telefonkontakt med CD förra torsdagen fick jag löfte om en ny box om ca 3 veckor.Redan på tisdagen den 1 april! fick jag en ny och tänkte att det måste var ett aprilskämt.MEN!!! Den nya boxen ÄR HELT TYST.Jag har verkligen jämfört med den gamla. Alla hängningar vid inspelningar är borta. Jag har verkligen testat på alla möjliga sätt, som tidigare gett mig problem. Hustrun är numera glad att det funkar. Att några av buggarna på que:s lista är kvar att åtgärda kan man ju inte bortse i från. Men den Box jag har fått funkar som den mest kritiske önskar. Så nu skickar jag tillbaks den gamle boxen. CD har skött det perfekt!! Nej, jag har inget med CD att göra!!!

Redigerat av slomfe, 03 april 2008 - 21:50.

Postad 03 april 2008 - 21:51

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

........Eller ska man skippa Favoriter helt och alltid köra med A-listan?
Börjar bli frustrerad över detta nu.

Jag har skippat favoritlistorna helt. Kör bara med "A-listan". Fungerar fint med inspelningar, även på markkanalerna.

Kollade lite på "A-listan" och mitt främsta argument mot att använda den är att TV4HD inte ligger på plats 4 utan på plats 12. Tycker att det borde vara självklart att TV4HD ska ligga på plats 4 i en HD-mottagare. Vanliga TV4 fyller knappast någon funktion i en HD-box, så den har jag raderat ur min "B-lista". TV4 Öst i marknätet har jag ju dock nytta av ca 2 minuter om dagen när det är lokala nyheter, fast självklar inte lagt den på plats 4, utan sist så att det går snabbt att zappa uppåt till den.

Postad 04 april 2008 - 05:37

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

........Eller ska man skippa Favoriter helt och alltid köra med A-listan?
Börjar bli frustrerad över detta nu.

Jag har skippat favoritlistorna helt. Kör bara med "A-listan". Fungerar fint med inspelningar, även på markkanalerna.

Kollade lite på "A-listan" och mitt främsta argument mot att använda den är att TV4HD inte ligger på plats 4 utan på plats 12. Tycker att det borde vara självklart att TV4HD ska ligga på plats 4 i en HD-mottagare. Vanliga TV4 fyller knappast någon funktion i en HD-box, så den har jag raderat ur min "B-lista". TV4 Öst i marknätet har jag ju dock nytta av ca 2 minuter om dagen när det är lokala nyheter, fast självklar inte lagt den på plats 4, utan sist så att det går snabbt att zappa uppåt till den.

Jag skulle inte vilja vara utan Favoritlistor, jag kanske använder 30 kanaler av alla som finns och vill inte bläddra mig genom de som jag inte använder, särskilt i EPG'n. Tror nästan risken ökar för hängning med kanske 20-30 rad ner för att komma till rätt kanal. Upptäckte att om man trycker på ett kanalnummer i EPG så förflyttas man till den kanalen, kan vara en snabbförflyttning om man nu enbart har A listan (för man hamnar automatiskt på A-listan). Tycker dock att CD ska prova hängningsproblemen med favoritlistor, för det kan ändå utgöra en risk att det tar längre tid om en kanal ska "översättas"

Postad 04 april 2008 - 15:34

Unregisteredff40bcd8
  • Unregisteredff40bcd8
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Beställde min box i måndags och fick då svaret att dom var slut och att det skulle ta 3 veckor att få en...hmmm fick en i dag...surrar lite tyst men inget som stör när man har ljud på tv:n verkar helt ny....

Bra jobbat CD

Postad 04 april 2008 - 17:31

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jag signade upp dagen innan dig, men då via hemsidan deras. Har ej fått något levererat ännu.Väntar gärna några veckor bara jag får en bra box!
Ringde en lokal parabolmontör idag och kollade kötiden deras. Runt 10 dagar blev svaret. Helt okej! :)

/W

Postad 04 april 2008 - 22:51

Unregistered2df434f0
  • Unregistered2df434f0
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Fick min box idag. Kopplade om parabolen etc. och såg fram emot att äntligen kunna se lite HDTV. Satte på boxen och det enda som händer är att en röd/orange lampa blinkar. Något fel på nätaggregatet enligt kundservice. Får en ny box om 2-10 arbetdagar. Extremt irriterande och lite underligt att de inte kan ge ett klarare besked rörande leveranstiden på den nya boxen... :)

Fick den nya boxen redan idag. Extremt nöjd hittills. Boxen är i princip ljudlös och har hittills fungerat utan några problem. Medveten om att detta inlägg möjligen inte tillför någon egentlig information men det kan ju eventuellt vara en poäng för eventuella spekulanter att det verkar ha skett en förbättring av ljudnivå, alternativt att det inte finns någon anledning att acceptera en högljudd box då det nu tycks finnas bättre alternativ.

Liten uppdatering... Har nu stött på problem. Får informationen "Problem att ta emot signalen" på var och varannan kanal. Har en signalstyrka på 194 så jag är lite konfunderad. Noterade att andra stött på liknande problem men kan inte hitta någon lösning på problemet...

Redigerat av Unregistered2df434f0, 04 april 2008 - 23:28.

Postad 05 april 2008 - 00:03

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Har idag hjälpt mina föräldrar att installera deras nya plasma (LG 42PG6000). Kopplade in denna box via HDMI. Allt fungerade fint förutom SVT-HD. När jag byter till den kanalen så ibland försvinner ljudet. Ibland försvinner det när man byter ifrån SVT-HD till någon annan kanal. För att få tillbaka ljudet så måste jag "aktivera" HDMI ingången på TVn igen eller starta om boxen. Detta händer bara när man byter till eller ifrån SVT-HD. De andra HD kanalerna fungerar fint. Någon mera som råkat ut för detta? Boxen är uppdaterad.

Postad 05 april 2008 - 06:35

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har idag hjälpt mina föräldrar att installera deras nya plasma (LG 42PG6000). Kopplade in denna box via HDMI. Allt fungerade fint förutom SVT-HD. När jag byter till den kanalen så ibland försvinner ljudet. Ibland försvinner det när man byter ifrån SVT-HD till någon annan kanal. För att få tillbaka ljudet så måste jag "aktivera" HDMI ingången på TVn igen eller starta om boxen. Detta händer bara när man byter till eller ifrån SVT-HD. De andra HD kanalerna fungerar fint. Någon mera som råkat ut för detta? Boxen är uppdaterad.

Vet inte om det är någon liknade, men jag har sett (några gånger) att efter jag har varit på SVTHD så klipper ljud otroligt mycket, kommer upphackat (ej hörbart). Efter detta har hänt så gäller det sedan på samtliga kanaler. För att fixa det så är tvingad till att återuppstarta HDMI via TV, växla runt på ingångarna på TV så att jag får en uppdatering av länken. Den enda förklaringen är att det blir något med ljudlänken när jag växlar mellan 720p och 1080i. Kan vara värt att testa att låsa den på 1080i. Hade tidigare även problem att bilden påverkades på liknade sätt i växlingen mellan 720p och 1080i, men det har jag inte sett på länge. Just för att bilden försvann så har jag haft den låst på 1080i och det har fungerat bra, men efter en återställare för någon vecka sedan så har jag inte på nytt låst den till 1080i och då har jag fått ljudproblemet ung 3x under dessa veckor. Jag har en 2 år gammal Samsung

Postad 05 april 2008 - 07:03

tokloke
  • tokloke
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej
Jag har problem med att Tv-biljett kanalerna samt TV4 guld och komedi inte visas ibland. Får felmeddelande "problem med att ta emot signalen , kontrollera antenn"
Alla andra kanaler funkar utmärkt.
I går kunde jag se allsvenskan men inte idag.
Allt är installerat av installatör. Måste jag ringa hit dem för justering igen eller är det fel på boxen?
Mvh

För några dar sen fick jag också det där felmeddelandet. Så vitt jag kan förstå är det ett felaktigt felmeddelande ...
När jag startar om boxen funkar försvinner felmeddelandet och allt fungerar igen.

Förstår inte varför det där meddelandet har dykt upp nu...har haft boxen i flera månader. Signalstyrkan är ok.

Nån annan som fått det där felmeddelandet fast det inte tycks vara motiverat, dvs fast det inte är nåt fel på parabolen?

Det hjälpte inte att kasta ut trådlösa telefonen, inte heller bara att starta om.
Signalen ligger på 167 men det gör den även när det funkar (andra kanaler har ca 180) Behöver parabolen justeras eller?
Mvh

Postad 05 april 2008 - 07:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej
Jag har problem med att Tv-biljett kanalerna samt TV4 guld och komedi inte visas ibland. Får felmeddelande "problem med att ta emot signalen , kontrollera antenn"
Alla andra kanaler funkar utmärkt.
I går kunde jag se allsvenskan men inte idag.
Allt är installerat av installatör. Måste jag ringa hit dem för justering igen eller är det fel på boxen?
Mvh

För några dar sen fick jag också det där felmeddelandet. Så vitt jag kan förstå är det ett felaktigt felmeddelande ...
När jag startar om boxen funkar försvinner felmeddelandet och allt fungerar igen.

Förstår inte varför det där meddelandet har dykt upp nu...har haft boxen i flera månader. Signalstyrkan är ok.

Nån annan som fått det där felmeddelandet fast det inte tycks vara motiverat, dvs fast det inte är nåt fel på parabolen?

Det hjälpte inte att kasta ut trådlösa telefonen, inte heller bara att starta om.
Signalen ligger på 167 men det gör den även när det funkar (andra kanaler har ca 180) Behöver parabolen justeras eller?
Mvh

Du kan ju börja med att kontrollera och vri själva hornet något ska väl var i kl 5 eller likande. Hjälper inte detta så skulle jag kolla höjdvinkel på parabolen och sist i sidled. Min känsla är attt just sidled påverkar i huvudsak alla kanler och eftersom de flesta är bra så bordet det inte vara den som ska justeras, men jag kan ha helt fel.

Du kan ju också se om det är från båda antennkablarna, enklast där är väl att skifta plats vid mottagaren

Postad 05 april 2008 - 07:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har du bara ljudet via HDMI? Ställ in boxen på Stereo istället för Hembio.

Postad 05 april 2008 - 08:06

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Har du bara ljudet via HDMI? Ställ in boxen på Stereo istället för Hembio.

Japp, har bara ljudet via HDMI och boxen står på stereo.

Postad 05 april 2008 - 08:14

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Vet inte om det är någon liknade, men jag har sett (några gånger) att efter jag har varit på SVTHD så klipper ljud otroligt mycket, kommer upphackat (ej hörbart). Efter detta har hänt så gäller det sedan på samtliga kanaler. För att fixa det så är tvingad till att återuppstarta HDMI via TV, växla runt på ingångarna på TV så att jag får en uppdatering av länken. Den enda förklaringen är att det blir något med ljudlänken när jag växlar mellan 720p och 1080i. Kan vara värt att testa att låsa den på 1080i. Hade tidigare även problem att bilden påverkades på liknade sätt i växlingen mellan 720p och 1080i, men det har jag inte sett på länge. Just för att bilden försvann så har jag haft den låst på 1080i och det har fungerat bra, men efter en återställare för någon vecka sedan så har jag inte på nytt låst den till 1080i och då har jag fått ljudproblemet ung 3x under dessa veckor. Jag har en 2 år gammal Samsung

Känns som det är något liknande problem ja. Men för "mig" så försvinner ljudet helt när man byter till SVT-HD eller ifrån den kanalen. Ljudet är då borta på alla kanaler. Ända sättet att få tillbaka ljudet är som du säger att man måste växla ingångarna på TVn så att "länket" uppdateras.
Ska prova med att låsa boxen på 1080i.

Postad 05 april 2008 - 08:32

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Fick min box idag. Kopplade om parabolen etc. och såg fram emot att äntligen kunna se lite HDTV. Satte på boxen och det enda som händer är att en röd/orange lampa blinkar. Något fel på nätaggregatet enligt kundservice. Får en ny box om 2-10 arbetdagar. Extremt irriterande och lite underligt att de inte kan ge ett klarare besked rörande leveranstiden på den nya boxen... :)

Fick den nya boxen redan idag. Extremt nöjd hittills. Boxen är i princip ljudlös och har hittills fungerat utan några problem. Medveten om att detta inlägg möjligen inte tillför någon egentlig information men det kan ju eventuellt vara en poäng för eventuella spekulanter att det verkar ha skett en förbättring av ljudnivå, alternativt att det inte finns någon anledning att acceptera en högljudd box då det nu tycks finnas bättre alternativ.

Liten uppdatering... Har nu stött på problem. Får informationen "Problem att ta emot signalen" på var och varannan kanal. Har en signalstyrka på 194 så jag är lite konfunderad. Noterade att andra stött på liknande problem men kan inte hitta någon lösning på problemet...

Fick också det där meddelandet några gånger, men sedan försvann det...

Är signalstyrkan 195 på båda ingångarna?

Vet inte vad minimum ska vara nu. Signalstyrkan gjorde ett ordentligt hopp uppåt sedan senaste uppdateringen.

Förut har jag för mig minimun enligt CD var 110(100?). Det står flera gånger i denna låååånga tråd.
Men den siffran bör, som sagt, vara inaktuell nu.

Någon har säkert hört från CD vad den nya siffran skall vara?

Postad 05 april 2008 - 10:55

Unregistered2df434f0
  • Unregistered2df434f0
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Problem solved. Har flera lnb på parabolen och hade råkat blanda ihop sladdarna och koppla in en kabel genom en switch. Nu har jag kopplat lnb:n direkt till boxen och det är inga problem. Lite underligt att boxen inte kan hantera en switch men iofs inte nödvändigt eftersom den enbart kan ta in Thor...

Postad 05 april 2008 - 12:45

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Jag ringde kundtjänst i onsdags, för att byta ut min box på grund av fläkt ljudet. De skulle sicka en ny och igår så fick jag den. Resonans ljuder och vibrationerna är borta! :D Det enda man hör är svagt fläkt ljud som inte stör alls(som min bärbara dator). Det jag la märke till direkt var att den nya boxen hade den senaste mjukvaran redan vid leveransen, min förra box som jag fick ungefär 1 månad sedan hade den första mjukvaran vid leverans.

Den nya boxens S/N är 0218xxx, gamla boxen hade 0199xxx.
NOM.HW och Produkt-ID är samma som på gamla boxen.

Efter flera timmars användning så håller HDDn sig på 43 grader men precis som förut så ökar fläktens varvtal något när tempen går över 44 grader.

Nu ska jag njuta av Arsenal – Liverpool matchen i HD och hoppas att boxen håller sig på samma ljudnivå livet ut. :)

Postad 05 april 2008 - 15:32

Unregisteredff40bcd8
  • Unregisteredff40bcd8
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Serienummret på min box som jag fick igår är 0230XXX

helt tyst och funkar kanon.

Postad 05 april 2008 - 16:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
:) Verkligen glädjande att det nu kommer ut boxar där samtliga ser ut att fungera tillfredställande, det ger nytt hopp för mitt byte till box nr 6, eftersom den jag har nu både hänger sig och låter

Postad 05 april 2008 - 17:41

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Grattis kjeohls!

Hoppas min box jag snart får är lika tyst och fin som din! Går i väntans tider nu! :)

God fortsättning på helgen till er alla därute.

/W

Postad 05 april 2008 - 23:17

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Nu har jag testat att låsa boxen på 1080i och det verkar som det löst problemet. Har fungerat felfritt idag. Så det måste vara någon bugg i boxen vid den automatiska växlingen mellan 720p & 1080i.

Postad 05 april 2008 - 23:19

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Ingen har en lika tyst box som vi har.

Den tvärdog ikväll, det sa bara KLICK, sedan dess är den stendöd.

Någon som vet om det sitter en säkring någonstans?

Postad 06 april 2008 - 07:11

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Har era boxar bara lagt av?? min gjorde det nyss o är helt död...kanske överhettad men ska testa den igen, vet någon om garanti och så? för jag köpte den genom comhem.
/Robban

comhem..... feltråd kanske?

Otur att svara på inlägg om trasiga boxar så då är det nog min som dör nästa gång.

Finns det en säkring ska den sitta i anslutning av nätagregatet. Jag skulle gissa på att det är just nätagregatet som spökar på din box. Har du öppnat din någon gång? Här är en bild från grannens box. Den svarta lilla klumpen till vänster är där nätsladden går in.

Bifogad fil  elbox.JPG   50,34K   7 Antal nerladdningar

Redigerat av ruva, 06 april 2008 - 07:45.

Postad 06 april 2008 - 07:28

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Nu har jag testat att låsa boxen på 1080i och det verkar som det löst problemet. Har fungerat felfritt idag. Så det måste vara någon bugg i boxen vid den automatiska växlingen mellan 720p & 1080i.

Har lagt in det som bugg #40 i listan

Postad 06 april 2008 - 14:09

Beq
  • Beq
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kort och enkel fråga:

Mitt boxer-abonnemang har precis gått ut. Ska jag skaffa ett CD HDTV-abb med den här boxen, eller ska man vänta på något bättre? Man blir ju lite tveksam när man läser om alla problem.

Postad 06 april 2008 - 14:37

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Kort och enkel fråga:

Mitt boxer-abonnemang har precis gått ut. Ska jag skaffa ett CD HDTV-abb med den här boxen, eller ska man vänta på något bättre? Man blir ju lite tveksam när man läser om alla problem.

Nya boxar Canal Digital skickar ut är tysta och de mjukvaru buggar som finns kvar kommer Sagem förhoppningsvis att fixa. Är du bara intresserad av Canal Digitals egna kanaler är det den bästa boxen på marknaden. :)

Postad 06 april 2008 - 14:41

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Kort och enkel fråga:

Vill du ha bästa möjliga bild så köp denna box. Om du kan nöja dig med SD bild så kanske det finns stabilare boxar. Förhoppningsvis så når denna box dit någon gång, men jag tror inte vi har nått ända fram ännu, men att boxarna som nu skickas ut anses som tysta är ett gott steg.

Postad 06 april 2008 - 15:33

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Kort och enkel fråga:

Bilden och kanalutbudet är mycket bättre på Canal Digital än Boxer. Fast det svider lite i plånboken och tar du familjepaketet hamnar första räkningen på 4300 kr inklusive HD-box.

Postad 06 april 2008 - 16:09

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Har lagt in det som bugg #40 i listan

Låter bra.
Är för övrigt grymt nöjd med bilden denna box presterar ihop med en LG 42PG6000.

Redigerat av TomasL, 06 april 2008 - 16:10.

Postad 06 april 2008 - 19:16

Beq
  • Beq
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för svaren! Ska prata lite med Canal Digital, sen blir det nog en beställning.

Postad 07 april 2008 - 13:35

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Är det någon som sparat en inspelning på en extern DVD-inspelare?
Hur bra blir det isf?
Om det funkar hyfsat behöver man ju ingen avacerad sak. En DVD-inspelare utan hårddisk duger ju då alldeles utmärkt. Exempelvis en Sony RDR-GX350

Postad 07 april 2008 - 13:38

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Är det någon som sparat en inspelning på en extern DVD-inspelare?
Hur bra blir det isf?
Om det funkar hyfsat behöver man ju ingen avacerad sak. En DVD-inspelare utan hårddisk duger ju då alldeles utmärkt. Exempelvis en Sony RDR-GX350

Det fungerar fint med bra resultat, bäst blir om man ställer om den till att ge RGB på SCART utgången. Inspelningen sker i realtid, och du kan inte se på något annat under tiden (tyvärr).

Postad 07 april 2008 - 14:25

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Nu har jag efter en hel del läsande i denna tråd vågat ta beslutet att beställa. Var på Elgiganten idag för då får ja ju den "jätte" fina cykeln me :)

Ja är så sugen på HDtv att jag till å me har kvar ett år på boxer! Så jag hoppas verkligen de blir fin bild å ljud.

Är ju nervös efter allt prat om problem med boxen men verkar som de "nya" som kommer är bättre.
Jag kommer ge den ett betyg så fort jag använt den lite så får vi se. Tack för informationsrik tråd.

Postad 07 april 2008 - 18:24

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jag har precis hämtat ut mitt CD paket och det första jag gjorde var att ansluta PVR-en i vägguttaget. Är mycket nöjd med ljudnivån! :) Knappt hörbart! Serienumret är 0230xxx. Samma serie som någon annan här i tråden också fick. Tack, Canal Digital! Ser fram emot knivskarp bild på min R86:a Sammy nu! :P

Wasgo :P

Postad 07 april 2008 - 18:38

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Beställde den 31/3, fick också mitt paket på posten idag trots två-tre veckors utlovad leverans tid, inget emot mig vara boxen är okej var min tanke!

Har nu provstartat boxen som har ett 0230xxx serienummer och kan kostantera att den låter enligt mig mycket mer än min PS3:a så jag vet inte riktigt om jag är nöjd men den ljudnivån.

Redigerat av SwedishBadger, 07 april 2008 - 19:18.

Postad 07 april 2008 - 19:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Beställde den 31/3, fick också mitt paket på posten idag trots två-tre veckors utlovad leverans tid, inget emot mig vara boxen är okej var min tanke!

Inte hunnit koppla in något ännu men serienumret är 0230xxx så jag hoppas på det bästa! Editerar inlägget när jag provstartat boxen. :)

När ni säger att det är 0230xxx är det serienumret från slutet? För jag skulle tro att alla boxar börjar på 0230, det gör t.ex min box som är 5 månader gammal

Postad 07 april 2008 - 19:35

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0
Något har hänt iallafall :)

Fick min nya box idag och kryss i taket den är tyst!!!!!! Äntligen...

Och till och med den marksända delen fungerar.... please låt det fortsätta så här...
Min fjärde box men håller den denna standard är jag nöjd..

Phuuuuuu det tog tid men skam den som ger sig...

Postad 07 april 2008 - 19:44

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Fick också min box idag.
Och den är knäpptyst.. :)

//mackan

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.