HongKong kontakten nämde att han ska till "central" i morgon, som inte ligger långt ifrån "causeway bay" (där cattylink har sina kontor). Han hade inget emot att ge snowy o co ett litet besök.. Det ska bli intressant att höra vad han har att raportera.
Beställ INTE från Cattylink t.v.
Postad 16 juni 2004 - 11:32
HongKong kontakten nämde att han ska till "central" i morgon, som inte ligger långt ifrån "causeway bay" (där cattylink har sina kontor). Han hade inget emot att ge snowy o co ett litet besök.. Det ska bli intressant att höra vad han har att raportera.
Postad 16 juni 2004 - 12:09

Postad 16 juni 2004 - 12:40
Å andra sidan så är addressen på hemsidan en HK address och både telefon och fax har HK landsnummer.
Enligt det mail jag dfick från Snowy förra veckan ska min Xindak spelare skickas idag och jag bör väl i så fall få ett mail om detta med tracking-nummer.
Jag återkommer om jag hör något från dem.
Postad 16 juni 2004 - 14:25
Det är så sant. Jag själv använder PayPal för att det går snabbare än banköverföring och jag slipper ge ut mitt kreditkortsnummer som betalning. Jag lägger in kortet, betalar, tar bort kortet. Smidigt och snabbt. Säkert? Ingenting är säkert i den här världen..Vad jag vill få fram?
Att även om man använder PayPal så kan man förlora pengarna?![]()
Tyckte det var rätt självklart...
Många tror att bara för de använder betalningsserviceföretag så är de säkra vilket de inte är.
Men om du vill så kan jag skriva att banken, posten, polisen & grannens kusins brylling som jobbar i kiosken runt hörnet inte heller kan garantera att du får tillbaka hela summan, eller ens 1:-, efter man godkänt överföringen.
*edit* Att skriva inlägg när man är bakis hjälper varken stavningen eller meningsbyggadet...
Postad 17 juni 2004 - 12:25

Beställningarna går f-n så mkt snabbare... Tex min projektor från pricejapan tog totalt 4 dagar från beställning till leverans..
Postad 18 juni 2004 - 09:25

Postad 18 juni 2004 - 10:45
Enligt den mail som faktiskt nådde mig förra vecjan så skulle min Xindak spelare skickats i onsdags. Jag har dock fortfarande inte fått något tracking-nummer.
Om jag räknat rätt borde den dyka upp på måndag eller tisdag om den verkligen skickades som planerat, de ska bli spännande att se om jag får något, jag har dock inga stora förhoppningar

...och i Norge väntar de fortfarande på sina grejer så vitt jag vet.
Postad 18 juni 2004 - 20:07
Postad 19 juni 2004 - 16:46
Allt pekar ju på att cattylink ljuger och att vi aldrig kommer få vad vi betalat för. Men... jag tycker då det är aningen undligt att vissa faktisk fått vad de beställt efter att det blev tyst från dem... eller är det jag som har missuppfattat det hela?
Postad 19 juni 2004 - 16:51
Postad 21 juni 2004 - 05:08
Efter vad jag kan se så ser sidan ut som vanligt.

Tyvärr så når inga mail från mig fram till vare sig NYsound, Cattylink eller Coem. Det verkar som om någon eller något stoppar antingen mina mail fram eller deras svar tillbaka. Jag har svårt att tro att alla tre firmorna schappat och en del av er får ju svar.
Jag har ju det mesta ändå så jag struntar i Kinahifi ett tag nu och hoppas att det blir bättre med mailhanteringen i höst.

Postad 21 juni 2004 - 12:00

Så den skickades faktiskt den 16e som Snowy skrev i sitt mail till mig.
TYvärr inget spår av Hotspyurs grejer (som också skulle till mig pga att han är i Portugal), men det visar i alla fall att Cattyllink faktiskt kan leverera.
(om det nu inte visar sig att det ligger in tegelsten i paketet)
Postad 21 juni 2004 - 13:16
Tror du inte Hotspur´s cd också är med om de båda skulle till dig?
Jag är mycket nyfiken vad ni anser om dessa CDP
Postad 21 juni 2004 - 13:32

Men varför krånglar mailen på det här viset och helt plötsligt?. Jag fick ju svar hur lätt som helst innan..

Hursomhelst så får man väl göra nya försök då då

Postad 21 juni 2004 - 14:18
Postad 21 juni 2004 - 22:17
Man kan ju ha olika teorier om vad som pågår, det kan ju ex. vara till att de har ekonomiska problem och inte har råd att betala sina leverentörer just nu.
Om ekonimin "släpar efter" kanske det blir så att pengar från en kund betalar för leveransen till föregående kund.
Jag betalade TNT idag på eftermiddagen (Tull) så med lite tur dyker CDn upp i morgon, annars kommer den väl på onsdag.
Enda problemet är väl att TNT asällan kan ge besked om när de tänker komma och jag vill inte vara hemma en hel dag från jobbet
Tyvärr är nog inte Hotspurs grejer med, på fraktsedelns står det 1 st SCD-2. Dessutom väntar han på med än en CD-spelare.
Jag hoppas bara att alla andra får sina saker snart...
Jag har föresten ett företagsnamn på fraktsedeln som kanske kan vara nyttig:
Shenzen Global Net shipping
C/O Allied King Trading LTD.
Om någon som redan fått sina grejer har kvar sin fraktsedel vore det intressant att jämföra.
Postad 22 juni 2004 - 01:01
Jo, adressen på min fraktsedel är samma, förövrigt stämmer ej adresserna på fraktsedel och på hemsida överrens.
Intressant, adressen på fraktsedel "level 2 car park....nåt mer) Cattylink och snowy kanske är en som säljer ur skåpbilar på en parkering. Finns ju lite sådana skojare har man hört

Postad 22 juni 2004 - 09:09
Postad 22 juni 2004 - 16:04
Mvh
Dr_drövel
Postad 23 juni 2004 - 06:10

Postad 23 juni 2004 - 13:01

Jag sitter dock på jobbet så jag får vänta till ikväll med att öppna det.
Ska försöka ta några bilder med lånad kamera och lägga upp både här och på hififorum.
Postad 23 juni 2004 - 14:29

Postad 23 juni 2004 - 14:36

Matchen igår var inte mycket att ringa hem för. Total avsaknad av centralt mittfält och ett rundningsmärke till högerback. MEN..vi gick vidare

Det positiva är att vi gör vår sämsta match nu och ändå får med oss oavgjort. Danmark var klart värda avancemanget också. Kul

Nästa EM slutspel är både Norge och Finland med utöver Sverige och Danmark

Jag väntar med spänning på dina intryck av Xindaken Tobias..
Postad 23 juni 2004 - 18:47
Självklart kommer bilder här också så småningom, men eftersom jag använder hififorums bildserver tyckte jag det kunde vara bra om de fick komma först...
länk till tråden:
http://www.hififorum...?TOPIC_ID=30247
Postad 29 juni 2004 - 08:54
Postad 29 juni 2004 - 16:21
DEAR MR FRIDEFORS,
THIS IS MY PERSONAL EMAIL ACCOUNT AND I HOPE THAT THIS MAIL CAN REACH YOU.
IT IS STRANGE IT SEEMS THAT OUR MAILS CANNOT REACH SWEDEN, FINLAND AND MOST AREA OF NORWAY DURING THE PAST FEW WEEKS. I AM VERY FRUSTRATED ABOUT THIS.
WE HAVE RECEIVED THE NEW UPDATED SOFTWARE BATCH OF THE SCD-2 FINALLY AFTER THEIR FAILURE IN THE FIRST PRODUCTION OF THE UPDATED CIRCUIT BATCHES. THIS BATCH SEEMS TO BE PERFECT COMPARING WITH THEIR PREVIOUS BATCHES IN TERMS OF MACHANISM STABILITY AND DISC READING ACCURACY. A NEW SET HAS BEEN ON OUR OWN QA TEST AND WE WILL ARRANGE THE DELIVERY TO YOU WITH THE XINDAK SS-1 WHICH CLAIMED TO BE MISSED AND THE KORSUN KS99 OF WHICH THE QA TESTS PASSED ALREADY. DELIVERY PROCESS IS SCHEDULED ON JUNE 16, HONG KONG TIME. WE WILL INFORM YOU OF THE TRACKING NUMBER AFTER THAT.
WE ARE VERY SORRY FOR THE DELAY AND THIS IS WHOLLY DUE TO XINDAK'S FAILURE IN THE PROCESS; WE WISH FOR YOUR UNDERSTANDING.
SINCERELY,
SNOWY LAW
Postad 29 juni 2004 - 20:51

Än är det dock inte riktigt slut.. Det är nämligen så att jag har ju en hel del pengar innestående pågrund av operan de inte kunde leverera. När jag äntligen fick kontakt med snowy igen någon månad tillbaks var jag rädd för att kontakten skulle förloras igen så jag bad honom helt enkelt välja en lämplig förstärkare utgående från min kringutrustning och sedan skicka den.. jag skrev även att inget godkännande av valet från min sida var nödvändigt.. jag har inte hört ett ord från honom och någon förstärkare har inte dykt upp.... Om jag ska vara ärlig så har jag inte en aning om vad jag ska tro...
Jag väntar även på de 1000kronorna som vi skulle få tillbaks för frakten.
Redigerat av Unregistered3e0d82ed, 29 juni 2004 - 21:01.
Postad 30 juni 2004 - 13:32
Postad 11 juli 2004 - 15:41
Postad 11 juli 2004 - 22:19
När hade ni kontakt med snowy senast?
Postad 12 juli 2004 - 06:30
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar