Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Classic 8.0b/9.0

363 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Classic 9.0 (Stereoförsteg) 1 7 (1) Inga priser
Classic 8.0b (Slutsteg) 1 8,8 (9) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 20 augusti 2004 - 23:37

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
jag tror dom tar 5000,- danska i danmark, inte så farligt och nästan värt att handla därifrån istället. Fast det är snuskigt prisvärt ändå!
Mycket hög kvalitet på komponenter, bygge, ljud mm... inget på hi-fi klubben, till exempel, är lika bra pris/prestanda mässigt. På en bra lång väg, vad jag har lyssnat på iaf.

Postad 21 augusti 2004 - 00:01

loennan
  • loennan
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

jag tror dom tar 5000,- danska i danmark, inte så farligt och nästan värt att handla därifrån istället. Fast det är snuskigt prisvärt ändå!
Mycket hög kvalitet på komponenter, bygge, ljud mm... inget på hi-fi klubben, till exempel, är lika bra pris/prestanda mässigt. På en bra lång väg, vad jag har lyssnat på iaf.

för ett kit då eller? för om d får 8.0 för under 2000kr inkl allt från kina är det inte så prisvärt med 6000kr för detta från danmark så det måste väl vara en "anläggning"?

tänkte fråga var man hittar lite specar på detta? allt från strömstyrka till mått och vikt om du kanske vet detta?

Postad 21 augusti 2004 - 02:24

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

för ett kit då eller? för om d får 8.0 för under 2000kr inkl allt från kina är det inte så prisvärt med 6000kr för detta från danmark så det måste väl vara en "anläggning"?

tänkte fråga var man hittar lite specar på detta? allt från strömstyrka till mått och vikt om du kanske vet detta?

ja, riktigt samma är det ju inte kanske men det skiljer ju inte så där skitmycket heller (förutom i procent då!). Jämfört man med till exempel Korsun här i sverige och där i kina, så är ju skillnaden lite större. Sedan är det ju närmare att skicka om det blir nån defekt om man köper i Danmark. Fast å andra sidan är det säkert billigare att laga lokalt isf... nä jag håller med, det är ju rätt stor skillnad ändå. Notera att jag höftade lite när jag skrev 2000,- inklusive allt, mycket beror ju på frakt, om tullen lägger näsan i blöt osv.

Det är endast 8.0.B för 5000,- från Danmark.

Länk till specar, förutom A och effektkub då> http://www.audiocost...ic/Classic8.htm

Redigerat av Unregisteredb38af287, 21 augusti 2004 - 04:38.

Postad 21 augusti 2004 - 02:51

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Så här skrev iaf en kille från Nederländerna (tror jag det var) som jag hittade på ett forum, när jag frågade honom om hans Classic 9.0. och 8.0.B

(sorry Joakim jag tänkte berätta för dig först, men så tänkte jag att det var bäst att ta det här istället då detta blivit något av en 9.0. - 8.0.B tråd, folk suktar ju =)

Frågan jag ställde:

-------------------------------

Audio Asylum Email from Robert:
>
> Hi
>
> Im about to buy a new system and have been looking at the Classic 9.0 and
> the 8.0b´s. Can you describe these puppies a little so i can make up my
> mind and buy them?
>
> Do the 8.0B have power enough, and do you know anything about the toroid
> transformer? Electrinics in general in the classics, something to mention
> perhaps?
>
> Have you been modding them in any way?
>
> How do you describe the sound they produce, warm/cold, details, soundstage
> and so on?
>
> I noticed you have pretty nice speakers, and i have Canton RC-L´s... have
> you listened to the RC-L´s or any other gear with the classics, and how
> did that turn out?
>
> If you got a camera, i would be more than greatful if you took a close-up
> picture on both the 9.0 (wich i dont find any pictures of on the net!!!)
> and the 8.0B... im a bit curious about the finish, and the build quality.
> The "buttons" seems like a fun detail, maybe a closeup on the 8.0B´s power
> "button" and the led?...
>
> Many questions, but im just so curious!!!
>
> feel free to mention all that i havent tought of asking, i value your
> knowledge...
>
> sincerely - Robert - Sweden

--------------------------------------

Svaret: (notera AA Bellini och Donizetti, som han nämner, och kör en koll på nätet så ni får en hum om vad han jämför med, roligt att veta tyckte jag då jag inte kände till dessa)

----------------------------------------------

Hi Robert,

Before the 9.0 and 8.0 I had Audio Analogue Bellini and Donizetti
monoblocks. First I bought the 9.0 preamp and this gave a huge improvement:
much more depth and realism. The 9.0 is really a superb preamp. A few weeks
later I bought the 8.0 and again the changes were multiple and faisable: the
sound was more rounder and fuller, there was much more 'low' in the sound
without being uncontrolled. So the sound they produce can best be described
as analog but very detailed. The soundstage is huge. You can say the music
is right there. I am very pleased with this combo.

I did not do modifications, since I have them only one month... But it would
be possible to put better tubes in the 9.0 or to switch to bi-amping.

I never heard the Classic on other speakers than the 805 signatures, so I
can't make any comparison.

The build quality is very good to superb (see picture added). I haven't got
a digital camera, I got the pictures from the net. You can also look at
http://www.ardency.adr.dk/8.0.htm .

BTW. I bought these amps directly at www.coemaudio.com in HongKong. They
costed me about 750 euro for the whole combo !! The service from this firm
(the guy's name is Norman) is outstanding and they deliver ultra quickly
(order placed on tuesday and recieved two days later !!).

Hope you can use this info. I would recommend the 9.0 - 8.0b comb very much.
The only negative point is that the remote control is cheapy and the remote
volume adjustment is not very refined.

Renaat

---------------------------------------

Sedan skrev jag och berättade att jag redan hade beställt ett "kit" från Norman, och då svarade han: (utelämnade lite personligt, onödigt tjafs)

-----------------------------------------

Robert.

Remember the 9.0 needs more time to burn in than the 8.0; my experience is that the change of sound of the 9.0 after burning in is rather 'spectacular'.

Please let me know how things are sounding !

Damn: I forgot to tell you I'm selling my 9.0 because I bought a Audio Aero Prima DAC (I'll have it tomorrow) which I can use as a preamp. So if you should know someone who would be interested...

Greetings from Flanders,

Renaat

-----------------------------------------

Kul att veta att stor förändring är att vänta, i dubbel bemärkelse då 202:orna redan börjat slappna av. Till och med min tondöva flickvän som kom ner i källaren påpekade strax att det lät mycket bättre nu, mjukare liksom... =)

Det stämmer, det blir bättre och bättre!

Renaats anläggning/kringutrustning tänkte jag lista så ni får en uppfattning av vad han använder som referenser.

Han kör med rätt fin kringutrustning i form av:

Classic 8.0b stereo amp

Classic 9.0 tube preamp

B&W 805 Signature

Metronome T20 + Audio Aero Prima MKII DAC

Audio Analogue Cherubini

Heavens Gate Ultra Silence

NBS Omega 2, 3 ic

NBS Omega 3 power cords

Kimber Select KS 1021

SolidTech Feet of Silence

Masterbase

Postad 21 augusti 2004 - 21:02

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Har ju ej internet så har missat denna tråd, är på lånad lina nu och kan läsa lite iaf. :(

Classic 8.0 låter väldigt neutralt i mina öron med fast snabb och hyfsat tung bas och bra låg-volyms egenskaper. Mycket distinkt och detaljerat mellanregister som rymmer mycket känsla, verkligen, och en stor ljudbild och mycket klart detaljerat ljud överlag.

Håller helt klart med. Bas/mellan låter mkt bra, spöar iaf min Marantz som låg i 10k klassen. Diskanten däremot... vad tycker ni om den? Jag tycker den är lite platt, inte så mkt 3D och djup. Lite platt.

Men det när den var helt ny, har faktiskt inte testat med bara slutsteget nu när den är inbränd. Hur som helst... mkt mkt prisvärt steg! Vackert i racket dessutom.

Postad 22 augusti 2004 - 05:08

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Har ju ej internet så har missat denna tråd, är på lånad lina nu och kan läsa lite iaf. :(

Classic 8.0 låter väldigt neutralt i mina öron med fast snabb och hyfsat tung bas och bra låg-volyms egenskaper. Mycket distinkt och detaljerat mellanregister som rymmer mycket känsla, verkligen, och en stor ljudbild och mycket klart detaljerat ljud överlag.

Håller helt klart med. Bas/mellan låter mkt bra, spöar iaf min Marantz som låg i 10k klassen. Diskanten däremot... vad tycker ni om den? Jag tycker den är lite platt, inte så mkt 3D och djup. Lite platt.

Men det när den var helt ny, har faktiskt inte testat med bara slutsteget nu när den är inbränd. Hur som helst... mkt mkt prisvärt steg! Vackert i racket dessutom.

Jag tyckte nog att det var ganska hyfsat stor och fin 3D känsla med enbart steget som helt nyuppkopplat, men det kändes som jag tappade lite 3D när försteget kopplades in till förstone, nu kan jag bara konstatera att det är ett helt annat ljud i skällan, och grejorna har gått dygnet runt sedan jag fick dom nu... ska köra några dygn till.

Jag tycker du ska testa lite mot annat bara på kul :lol:

Det vore ju även kul för dig att testa lite med dina grejor och veta hur saker och ting utvecklat sig också. Det kan ju vara så att du tycker det låter annorlunda nu än tidigare, man vet aldrig förän man testat...

Jag lyssnade på lite annat förut ikväll och förstår nog till viss del hur lycklig jag är med dessa grejor för en spottstyver av vad andra betalat :D

Redigerat av Unregisteredb38af287, 23 augusti 2004 - 16:56.

Postad 22 augusti 2004 - 05:17

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Jag har kört lite olika Marantz (och är lite av ett fan av just Marantz produkter så långt dom har låtit BRA) och jag tycker att min gamla 7200:a eller 7400:a inte ens är i närheten, på långa vägar!

Som sig bör... :(

Postad 23 augusti 2004 - 15:15

mantic
  • mantic
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nån som har testat det ihop med classic 10.0 försteget? Skiljer ju en del i pris på det och 9.0:an..dessutom har det utgång för hörlurar och dubbla preouts.

Postad 24 augusti 2004 - 16:21

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Det låter ju skitbra det, hörlursuttag och dubbla (?) pre-outs... varför är det inte dubbla på 9.0? hmmm, spelar ingen större roll men. Och 10.0:an är ju snorbillig alltså! För nån ynka tusing så får man enormt mycket finish och prestanda för pengarna misstänker jag.

Berätta mer om hur det går! (funderingar mm)

Postad 25 augusti 2004 - 14:49

Unregistered4a117174
  • Unregistered4a117174
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hur tror ni det skulle låta om jag drev mina canton karat med detta slutsteg? Onkyon får agera försteg.

Eller ska man hoppa över allt detta och köpa primare på en gång? ;)

Postad 25 augusti 2004 - 20:52

Unregistereda0421c55
  • Unregistereda0421c55
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
megalomaniac , har du testat med RC-Ln än? Undrar hur ett 8.0 hanterar dessa, finns det tillräckligt med kraft för att spela ut?
Funderar på att inhandla 10.0 och 8.0 vid nästa gruppköp.

/tjalve

Postad 26 augusti 2004 - 11:34

bjarne
  • bjarne
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Hejhej

Har nu haft möjlighet att spela lite mer och att jämföra mitt classic 8.0 mot en intressannt kombatant.

I stort sett tycker jag att mina tidiga intryck kvarstår, se tidigare inlägg. Classic 8.0 imponerar. Jag tycker fortfarande inte att diskant eller mellanregister presenteras på ett hårt sätt - snarast neutralt - basen är relativt detaljrik och håller god kontroll över mina ergo 92 - (samma högtalare som 900, ergoserien bytte namn årsskiftet 01/02 ca) - så länge man inte krämar på för mycket. Det jag inte håller med mig själv om är min första tanke om jämförelse med NAD 272. Classicen har öppnat sig en del efter att ha spelat i några timmar, och har mer detaljfokusering och driv.
Med tanke på priset på detta steg så är det inget annat än ett megafynd! Räkna med ungefär 2500:- inkl allt.

Dock! Har du strömtörstande högtalare ska du kanske ändå se dig om efter någonting med större trafo och kondensatorbank. Eller invänta megalomaniacs recension av att biampa sina RC-L.

Ett hyllat steg på detta forum, och på andra ställen, Vincent SP331 ställde sin plats till förfogande i ett system där slutstationen var ett par Infinity kappa 90. Alltså ett par rejält stora golvare, med banddiskant och dubbla 10:or. Erkänt strömslukande bas, samt en avslöjande diskant med andra ord. Här märktes det tydligt att classic 8.0 inte har samma resurser som ett steg med en dubbelt så stor max effekt. Basen grumlade till sig ganska rejält - vilket gjorde att man spontant drog ned volymen en hel del - medan däremot mellanregister och diskant fortsatt hade ett bra bett utan tendens till hårdhet. I diskant och mellanregister var det inte en lika tydlig scenförändring, men t ex pianot förlorde något av den naturliga lyster som sp331 spelade med. Ljudbilden förlorade också något i bredd ocdh ljudet släppte inte på samma sätt som med vincenten. Presentationen var inte lika avslappnad kan man kanske sammanfatta intrycket - Men, man satt liksom inte och led precis. I jämförelsens ljus var skillnaderna dock tydliga.

Slutsatsen blir alltså här att classic 8.0 klarar stora och krävande golvhögtalare på ett relativt förtjänstfullt sätt. Min rekommendation skulle dock vara att satsa på något kraftigare om man kräver mycket ström. SP 331 var i princip bättre på alla parametrar, så om man väljer på att köpa ett classic 8.0 från danmark för 5000 DKR (ca 6000SKr) och ett SP331 för 8500:-(listpris) så skulle mitt val enkelt bli det senare. Men! Nu talar vi om ett pris på ca 2500-3000SKr, och då är detta mycket svårslaget. Huruvida en vertikal biamp, där man alltså ger varje högtalare tillgång varsin frörstärkares hela strömförsörjning råder bot på ovan nämnda brist på kontroll vet jag inte, men vi hoppas alla på Mega:s rapport på detta område. Vi har pris på neråt 5000:- för två och det är ju också billigt.

Har man däremot mer normala högtalare, t ex de jag har nu - vilka i vissas ögon säkert anses vara discoburkar och i andras ögon anses vara nästan nerdigt overkillande - så fungerar classicen bättre. Att dom sedan kan prestera på en helt annan nivå med betydligt kraftigare utrustning - har testat med såväl Rotel RB1090 och Primare 30.2 - är en helt annan sak.
Detta forum innehåller ju många hembioentusiaster och jag tror att ni får ett rejält uppsving i ljudet om ni kopplar era frontar till detta steg så länge ni inte har recievrar som ligger i 15kkr klassen och högre (var lite försiktig där...)

Classic 8.0 är ett mycket mycket prisvärt och bra steg, men man ska inte tro att det kan konkurrera med 20 000 kronors steg. Ett steg som Vincent SP331, som mer eller mindre regerar i sin prisklass,, samt kan konkurrerar med betydligt dyrare grejor är bättre på alla punkter. Detta classicsteg kan säkert dock konkurrera med andra steg upp till och kanske över 10kkr - se inlägget ovan där en holländare jämför det med AA Donizetti.

/mvh Bjarne

Redigerat av bjarne, 15 oktober 2004 - 21:54.

Postad 26 augusti 2004 - 13:08

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Ja han jämförde med en förstegs + dual mono konfiguration i form av Donizettis till och med =)
Fast det säger ju inte mycket om just effekten på dessa, det var mer ljudet i största allmänhet han tyckte blev bättre. Lite imponerande kan man ju ändå tycka att det är om det stämmer, Dessa AA har ju fått brutalt bra lovord med tanke på dessas pris...

Däremot kan jag nog hålla med Bjarne om att det kan behövas större grejor för att driva extrema högtalare, med mina Ergo 202 lät det riktigt bra på de flesta vis när dom fått gå ett tag.

Jag provade med RC-L också, uppe i vardagsrummet, och skillnaderna var märkbara. Det är ju till att börja med 4st 9" basar extra jämfört med 202, så ljudet blev "aningen" fylligare.

Basen går inte omkring och spänner musklerna för att visa sig stor och stark, utan yttrar sig brutalt i rejäla krevader när det ska vara så på inspelningen. När det väl händer så är det under ganska stor kontroll och med mycket bra dynamik, detaljerat och snabbt och allt vad man kan komma att tänka på, med mina RC-L iaf.
Hade jag haft tonkontroller så hade jag ju kunnat få den mer framträdande, eller att visa musklerna om man säger så, men det vill jag ju inte.
Sedan så kan det ju bli ännu brutalare än såhär med annan utrustning förstås, men för min del så räcker det här gott och väl.

Mellanregistret är ruskigt detaljerat och nyanserat samt får röster att framträda på ett väldigt trevligt sätt. Särskiljningen och utplaceringen av röster och instrument är också väldigt bra. För en fan av jazz, blues, klassiskt, singer-songwriter mm så kan detta vara väldigt goda egenskaper. Det är ett väldigt fint presterande mellanregister alltså.

Diskanten är också väldigt detaljerad och det vimlar av micro detaljer. Det är mycket bra skjuts i toppen på registret, och ibland känns det faktist bitvis som om den är lite väl skarp på hög volym och med viss musik, typ närmickat eller viss hårdrock.
Detta kan jag nog råda bot på till stor del då jag har dåligt dämpat i rummet iom att jag inte har en enda gardin uppe än, sedan har ju rummet och anläggningens placering viss inverkan också.
Nu kan jag ju ställa ner diskanten via RC-boxen också förstås, men jag strävar efter att inte pilla på dessa saker alls så vi får se vad som händer när jag sytt upp gardinerna mm.

Sammanfattat så måste jag säga att jag är mycket nöjd och lite överaskad över att Classic 8.0 klarar biffen så pass bra, oavsett sitt lilla pris och sin lilla fysiska storlek.
Jag har personligen inget alls att klaga på vad gäller dess drivning av mina RC-L oavsett register heller. Den driver minst lika bra som de NAD (C272), Vincent (sv233) jag har testat åtminstone, och det räcker för mig.
Väldigt trevlig karaktär på ljudet överlag och dynamik, timbre, detaljeringsgrad, soundtstage (jag har hört vidare/bredare, men det är bra ändå), timing mm är väl så bra.
När det ska vara tyst så är det tyst dessutom.

Ni som funderar på att handla bör ha riktigt tungdrivet för att inte få valuta för pengarna. Mina kompisar lyssnade lite förstrött igår och sade att "såhär bra har det inte låtit nån gång förut, det är liksom mer avslappnat och rent. skitbra ljud alltså!"
Det enda som kan vara en liten plump i mitt eget protokoll, är just den aningen skarpa toppen ibland, men på normal volym märker jag inte av den på samma vis.
Sedan så skulle ljudbilden kunnat få vara ännu större, det är här jag har mina största krav. Det ska vara ett ENORMT soundtstage! =)

Nu vill jag även belysa det faktum att jag fortfarande inte har kört bi-amp i vertikal konfiguration än... när jag gjort det så får jag säkerligen fler uppsving på flera plan. Det blir ju som med dubbla identiska monoblock, med allt vad det innebär för drivningen av högtalarna och ljudet...

Först ska jag bara sy upp gardinerna... (ja, jag vet att det går långsamt, men det är ju så tråååkigt!)

Redigerat av Unregisteredb38af287, 26 augusti 2004 - 13:15.

Postad 26 augusti 2004 - 13:39

mantic
  • mantic
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
mkt fina recensioner grabbar! tror ni effekten räcker för ett par audiovector C2mkII eller ska man satsa på nåt lite kraftigare för bästa resultat?

hur vet man om man har strömtörstiga högtalare förresten? låg impedans, hög power handling och låg känslighet? c2mkII har 8ohm/150w/90db enl. audiovectors hemsida.

Postad 26 augusti 2004 - 17:24

Unregistereda0421c55
  • Unregistereda0421c55
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Tackar så mycket för fina recensioner!
Ok, om jag handlar nu så är det ju första biten i mitt 2-kanals system dvs jag får väl se till att köpa ett par högtalare som passar classicen..

Angående Audiovector C2 så skall dessa inte vara något problem.
Har lyssnat flertalet gånger på dessa i butik + att en kompis har ett par, underbar högtalare.(sitter själv med 7st C-X till hemmabion)
Inte alls tungdrivet som tex Infinity kappa 90.

Problemet är att min budget inte tillåter 9.0 utan jag får nöja mig med 10.0, någon som vet nåt om den?

/tjalve

Postad 26 augusti 2004 - 17:33

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

mkt fina recensioner grabbar! tror ni effekten räcker för ett par audiovector C2mkII eller ska man satsa på nåt lite kraftigare för bästa resultat?

hur vet man om man har strömtörstiga högtalare förresten? låg impedans, hög power handling och låg känslighet? c2mkII har 8ohm/150w/90db enl. audiovectors hemsida.

Dina audiovector lär klara sig bra, det är rätt bra med pulver i Classicen. Du får tänka på att många "audiofiler" ofta använder, och är nöjda med, förstärkare som levererar långt under de 2X150 8ohm / 2X240 4ohm som 8.0 klarar.

Visst kan man tycka att mer är bättre och det stämmer ju i många fall, men du lär inte lida brist på juice iaf... har inte lyssnat på denna högtalare så jag vill inte uttala mig specifikt om hur det skulle låta heller, men bor du i närheten av Sundsvall så är du mer än välkommen att låna hem classicarna några dagar! ;)

Postad 26 augusti 2004 - 17:35

Unregistered6546e3e8
  • Unregistered6546e3e8
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hur klarar dem att driva Aurum Cantus leisure 2se måntro? ;)

Postad 26 augusti 2004 - 17:47

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Det är, som Bjarne sa, inga vincent 331:or men det beror väl lite på vad du tycker är tillräckligt och vilket sound du är ute efter. Sedan får man kolla lite på bestyckning av högtalaren och känsligheten osv... 90db> borde iaf inte vara några problem ;)

Postad 26 augusti 2004 - 17:49

mantic
  • mantic
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
megalomaniac: tack för erbjudandet! ..men jag bor i gbg så det e lite för långt bort ;)

Postad 26 augusti 2004 - 17:54

Unregistered6546e3e8
  • Unregistered6546e3e8
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Det är, som Bjarne sa, inga vincent 331:or men det beror väl lite på vad du tycker är tillräckligt och vilket sound du är ute efter. Sedan får man kolla lite på bestyckning av högtalaren och känsligheten osv... 90db> borde iaf inte vara några problem  ;)

hm.. aurum högtalarna ligger väl på 88db? Man kan väl köra med 2? ;)

Postad 26 augusti 2004 - 18:54

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
jag tror inte det är några problem med 88db heller, det finns nog med pulver i 8.0, men återigen så beror det väl lite på bestyckning och vad man förväntar sig av ljudet.
Det blir ofta bätttre med ännu mer pulver, men det är ju inget som lagar ett redan från början dåligt ljud tex... allt är relativt

Att köra med 2st 8.0 i vertikal bi-amp är ju en idé som jag är inne på. :wub:

Redigerat av Unregisteredb38af287, 26 augusti 2004 - 18:55.

Postad 26 augusti 2004 - 18:56

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

megalomaniac: tack för erbjudandet! ..men jag bor i gbg så det e lite för långt bort  :wub:

jag får väl åka ner och hälsa på mina polare i gbg så du får testa 8.0 och Bjarne får testa 9.0 :blink:

man vet aldrig

Postad 26 augusti 2004 - 19:48

Unregistered6546e3e8
  • Unregistered6546e3e8
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

jag tror inte det är några problem med 88db heller, det finns nog med pulver i 8.0, men återigen så beror det väl lite på bestyckning och vad man förväntar sig av ljudet.
Det blir ofta bätttre med ännu mer pulver, men det är ju inget som lagar ett redan från början dåligt ljud tex... allt är relativt

Att köra med 2st 8.0 i vertikal bi-amp är ju en idé som jag är inne på.  :wub:

Tänkte att jag kör ju mina le-109 på avr230'an och den är väl lägre specad men kanske har mer ström?

Postad 26 augusti 2004 - 21:26

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
knappast. :wub:

EDIT: tyckte själv att det kunde tolkas som att jag är spydig och vet bäst av alla, så jag måste ändra på formuleringen.

: Nä, jag skulle knappast tro att det är någon brist på ström i 8.0.
Jämfört med H/K:n så finns det nog så det räcker, det brukar inte slösas med pulver ens i H/Ks surround receivers.
Du kan nog lugnt utgå från att det blir ett rejält lyft jämfört med AVR 230:an till dina högtalare, rent effektmässigt åtminstone.

Redigerat av Unregisteredb38af287, 27 augusti 2004 - 00:22.

Postad 26 augusti 2004 - 22:23

bjarne
  • bjarne
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
> Mega: Sy fortare!!!
För allas upplysning vad gäller hårdhetsdiskussionen så ska vi kanske klargöra att du har marantzat dig - eller iallafall uttryckt din uppskattning för dessa - och jag yamahaat mig tidigare. Kanske en inte helt oväsentlig information, eller iallafall ett uttryck för våra respektive sätt att uttrycka oss...

men för min del så räcker det här gott och väl

och det tror jag är viktigt - för att bli lite politisk... Det är lätt att drömma, speciellt på forum där man kan frossa i andras recensioner och system. Betänk att jag i min beskrivning av classic 8:an har slusteg som kostar väldigt mycket mer i tankarna. Problemet är att "det finns alltid bättre grejor"

>mantic och tjalve: Tack!

>mantic: "för bästa resultat" ska du satsa på något kraftigare. Men för ett rimligt reultat kan classic 8:an mycket väl vara helt rätt. Är du beredd att lägga 10 000:- t ex kan det ju vara bättre att lägga 7500:. + dina högtalare på ett par bättre högtalare, samt köpa ett classic 8.0. Som du förstår försöker jag säga att det är en nästintill omöjlig fråga att svara på - vet dessutom inte vad du driver dom med idag. Har inte lyssnat på dina högtalare, men kan av specifikationerna inte se annat än att classic 8:an ska kunna göra ett bra jobb.
Jag bor f ö i gbg - PM:a mig så kan vi nog fixa till nåt
Effekthunger hörs i bristande kontroll. Men är man inte van så kanske det är svårt att känna igen. Gå in på din lokala hifibutik och be att få höra ett par effektiva men strömkrävande högtalare. Ett förtydligande ang testet mellan classic 8:an och SP331 är att det alltså inte handlar om hur högt man kan spela. Vi var inte i närheten avatt maxa. Kappa 90 har en effektivitet av 88dB har jag för mig. I detta fall var det anslaget, stunsen, attacken, efterklangen etc (hur ska jag beskriva?) som skiljde sig åt - kontroll! (Återigen, minns vad som är tillräckligt bra - en fullkomligt personlig referenspunkt.)

>tjalve - mitt enda tips är att skriva till Norman på Coem Audio. Han har hittills varit pålitlig i mina ögon/öron. Hans åsikter om de olika märkena är ganska generaliserande: Classic är detaljerat utan att vara kyligt! Xindak är varmt klass A ljud! Korsun är kallt, kraftfullt och detaljfokuserat. 10.0 är säkert ett fynd. Classic har nog ingen anledning att bygga i plast denna gång och inte heller att strunta totalt i sitt rykte vad gäller ljud. Med tanke på att det finns ett antal classic i sverige och dessa verkar vara tillfyllest kan du nog köpa utan bekymmer - frågan är väl mer om du är ute efter att rikta in ditt ljud åt något särskilt håll...

>ATI: Norman känner väl till den högtalaren - så där kan du nog få ett tips. Kappa 90 har banddiskant, och jag tycker inte att classicen hade sin svaghet där. Och, som sagt jag tror att kappa 90 har 88dB känslighet.

>mega: skulle vara strålande!frågade Norman om 9.0 och Xinda XA3200S (Jag tycker att det är helt strålande -så jag ifrågasatte att han rekommenderar 9.0 i sin prislista, men inte XA3200S) Norman uttryckte sig diplomatiskt (alla har rätt)

yes i have a very positive bias on the classic 9.0..i take the data from many many many customers. I do not use my ear to hear the amp..i hear the comment from professional and customers:

usually the customer is better on the side of Xindak
but the professsional is inclined on the performance of the Classic items.

this is personal taste

usually i do think same for the 9.0 ..the sound stage will burst into a much bigger dimension at around 120 hrs..i think this could also be the case for 3200??

så tänk på det mega är professionell men jag är den bättre kunden!

Oj, det blev ett långt inlägg till.... men det är alltid kul med respons och ett intressant meningsutbyte! Tack för ikväll/bjarne

edit:tangentslint

Redigerat av bjarne, 26 augusti 2004 - 22:29.

Postad 26 augusti 2004 - 23:15

Unregistereda0421c55
  • Unregistereda0421c55
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Tackar bjarne för hans beskrivning av de olika märkena.
Lite OT för jag kollar nu även på Xindak A100 / XA6800, ni får gärna kommentera i gruppköpstråden.
Det är väl bäst att hålla isär diskusionerna.

/tjalve

Postad 27 augusti 2004 - 00:17

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

> Mega: Sy fortare!!!
För allas upplysning vad gäller hårdhetsdiskussionen så ska vi kanske klargöra att du har marantzat dig - eller iallafall  uttryckt din uppskattning för dessa - och jag yamahaat mig tidigare. Kanske en inte helt oväsentlig information, eller iallafall ett uttryck för våra respektive sätt att uttrycka oss...

och det tror jag är viktigt - för att bli lite politisk... Det är lätt att drömma, speciellt på forum där man kan frossa i andras recensioner och system. Betänk att jag i min beskrivning av classic 8:an har slusteg som kostar väldigt mycket mer i tankarna. Problemet är att "det finns alltid bättre grejor"

>mantic och tjalve: Tack!

>mantic: "för bästa resultat" ska du satsa på något kraftigare. Men för ett rimligt reultat kan classic 8:an mycket väl vara helt rätt. Är du beredd att lägga 10 000:- t ex kan det ju vara bättre att lägga 7500:. + dina högtalare på ett par bättre högtalare, samt köpa ett classic 8.0. Som du förstår försöker jag säga att det är en nästintill omöjlig fråga att svara på - vet dessutom inte vad du driver dom med idag. Har inte lyssnat på dina högtalare, men kan av specifikationerna inte se annat än att classic 8:an ska kunna göra ett bra jobb.
Jag bor f ö i gbg - PM:a mig så kan vi nog fixa till nåt
Effekthunger hörs i bristande kontroll. Men är man inte van så kanske det är svårt att känna igen. Gå in på din lokala hifibutik och be att få höra ett par effektiva men strömkrävande högtalare. Ett förtydligande ang testet mellan classic 8:an och SP331 är att det alltså inte handlar om hur högt man kan spela. Vi var inte i närheten avatt maxa. Kappa 90 har en effektivitet av 88dB har jag för mig. I detta fall var det anslaget, stunsen, attacken, efterklangen etc (hur ska jag beskriva?) som skiljde sig åt - kontroll! (Återigen, minns vad som är tillräckligt bra - en fullkomligt personlig referenspunkt.)

>tjalve - mitt enda tips är att skriva till Norman på Coem Audio. Han har hittills varit pålitlig i mina ögon/öron. Hans åsikter om de olika märkena är ganska generaliserande: Classic är detaljerat utan att vara kyligt! Xindak är varmt klass A ljud! Korsun är kallt, kraftfullt och detaljfokuserat. 10.0 är säkert ett fynd. Classic har nog ingen anledning att bygga i plast denna gång och inte heller att strunta totalt i sitt rykte vad gäller ljud. Med tanke på att det finns ett antal classic i sverige och dessa verkar vara tillfyllest kan du nog köpa utan bekymmer - frågan är väl mer om du är ute efter att rikta in ditt ljud åt något särskilt håll...

>ATI: Norman känner väl till den högtalaren - så där kan du nog få ett tips. Kappa 90 har banddiskant, och jag tycker inte att classicen hade sin svaghet där. Och, som sagt jag tror att kappa 90 har 88dB känslighet.

>mega: skulle vara strålande!frågade Norman om 9.0 och Xinda XA3200S (Jag tycker att det är helt strålande -så jag ifrågasatte att han rekommenderar 9.0 i sin prislista, men inte XA3200S) Norman uttryckte sig diplomatiskt (alla har rätt)

yes i have a very positive bias on the classic 9.0..i take the data from many many many customers. I do not use my ear to hear the amp..i hear the comment from professional and customers:

usually the customer is better on the side of Xindak
but the professsional is inclined on the performance of the Classic items.

this is personal taste

usually i do think same for the 9.0 ..the sound stage will burst into a much bigger dimension at around 120 hrs..i think this could also be the case for 3200??

så tänk på det mega är professionell men jag är den bättre kunden!

Oj, det blev ett långt inlägg till.... men det är alltid kul med respons och ett intressant meningsutbyte! Tack för ikväll/bjarne

edit:tangentslint

Jag har sytt av nålen i maskinen, i all hast och brådska!!!

Angående Marantz så kan jag tycka att den är aningen avrullad i toppen, men ändå med stor detaljrikedom och microdetaljer så det räcker, oftast. Avrullad diskant brukar kännetecknas som ett mjukare ljud ofta. Det är detta jag gillar, men jag vet ändå skillnaden. Det ska låta knivskarpt, men inte göra ont. Det ska vara distinkt, men inte kirurgiskt.
Classicen är skarp på det viset att trumhinnorna tycker det känns som dom ska skäras ut (aningen överdrivet =) ibland, om man jämför med Marantzarna jag lyssnat på. (7400 har dom ändrat idealet på, så den är aningen mer "skarp" i ljudet än tidigare modeller)

Jag har även haft några Yamaha =)

vet inte riktigt vad du menade med citatet men jo, jag har lyssnat på ganska mycket också, och har drööömt mig iväg. Och ärligt talat så tycker jag att på det stora hela så är jag nöjd med den anläggning jag har just nu. Det blir inget utbyte av komponenter (förutom rör kanske, och ev moddning) på ett rejält tag. 2st 8.0 till blir det, plus en DAC och en Denon 3805 eller någon av Marantz nya. =)

Det finns alltid bättre grejor, men man måste veta vad man strävar efter och någon gång får det vara nog...

Ett förtydligande ang testet mellan classic 8:an och SP331 är att det alltså inte handlar om hur högt man kan spela.

Med mer pulver så kan man vinna mycket mer annat än bara volym. Det blir bättre kontroll, som du så riktigt påpekar, vidare får du en bättre upplevelse när det gäller låg-volyms egenskaper i form av att det "lever upp" och tappar inte kvalitetsmässigt även fast du kör relativt låg volym. Jämfört med en strömsvagare förstärkare.
Samt att du i många fall vinner ett par dimensioner till vad gäller soundstage och 3d upplevelse också.
Frågan är bara: jämfört med vad? Vad har du före? Vad får du efter? Till vilket pris?

Jag gillar personligen Vincent skarpt!, det jag har hört av dom, och jag skulle gärna addera lite av Vincent´s värme till Classicarna. Men kanske så släpper det också till, precis så som du skrivit om soundstagen bjarne, den som lever får se...

Ska köpa en ny nål imorgon... sedan ska jag testa det andra steget och se om det är någon skillnad.

Postad 27 augusti 2004 - 08:22

bjarne
  • bjarne
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
ang citatet så menade jag helt enkelt att detta är det viktiga. Det är alltid lätt att blicka uppåt och min kritik mot och för classic 8:an betyder ju inte att den är dålig, den passar säkert in som en av de bättre prylarna i många anläggningar.

OT >Tjalve: Jag tror du får chansa, eller vänta tills nästa gruppköp är i hamn. Efter det borde ganska många av kinaprylarna finas i Sverige. Tag sedan semester och packa in dina hötalare i bilen för en lyssningsrunda. Själv tycker jag att A200B specen verkar tilltalande. Ett "säkrare" kort kan ju annars vara en jolida 1501RC. Jolida är ett större märke internationellt, så det finns mer att hämta där i fråga om recensioner. Men det kaske blir för dyrt.

/bjarne

Postad 27 augusti 2004 - 08:56

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Tänkte bara tips om att det finns ett märke som heter "Bada" därborta som även dem tillverkar förstärkare. Både rör och transistor samt AV-försteg

länk:

http://www.kellytube...ndex_bada04.htm

Purer 3.3
Purer 3.8H
Dv-318 av dekoder

Alla dessa verkar intressanta.

Mvh
Henrik

Postad 27 augusti 2004 - 09:11

mantic
  • mantic
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
bjarne: Driver dom med en denon pma1055. du har pm!

Postad 28 augusti 2004 - 14:40

Unregistered6546e3e8
  • Unregistered6546e3e8
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad på 10.0 och 9.0? Är det "bara" att den har dubbla pre-outs? Vilken är att föredra? Ska isåfall bi-ampa 2st 8.0b till nåt av ovanstående försteg. Vill ha en ren 2-kanalsanläggning också. Går det överhuvudtaget att köra en sub till dem? Annars om ni vet några andra bra som ligger runt samma pris.

Postad 28 augusti 2004 - 17:35

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Vad är det för skillnad på 10.0 och 9.0? Är det "bara" att den har dubbla pre-outs? Vilken är att föredra? Ska isåfall bi-ampa 2st 8.0b till nåt av ovanstående försteg. Vill ha en ren 2-kanalsanläggning också. Går det överhuvudtaget att köra en sub till dem? Annars om ni vet några andra bra som ligger runt samma pris.

9.0 har Separerad nätdel samt rör

10.0 är transistorbaserad, ingen separerad nätdel, hörlursutgång.

/Henrik

Postad 29 augusti 2004 - 20:32

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Du kan köra sub via högnivå utan problem. OM subben fixar detsamma förstås.

Postad 10 september 2004 - 14:49

mantic
  • mantic
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nu har det gått ett tag..nåt nytt nu när grejerna e mer inspelade?

Postad 11 september 2004 - 12:53

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Jag har inte varit speciellt aktiv när det gäller hi-fi:n alls, inte när det gäller gardiner heller, det är mycket annat som har varit på tapeten.

Jag ska skärpa mig... ;)

Postad 13 september 2004 - 14:57

Unregistered9c8f60e6
  • Unregistered9c8f60e6
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
jag har nu blivit lite halvintresserad av detta steg. frågan är hur det lirar ihop med min H/K 4550 och Mythos 500-uppsättning, som i dagsläget spelar väl vasst och skarpt och saknar riktig botten. på vilket sätt är det troligt att ljudbilden förändras med detta steg, och bör jag kanske satsa på ett annat steg, i så fall vilket? :(

Postad 14 september 2004 - 00:46

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Efter ha kört bi-amp (Classic till bas/mellan, en Marantz till diskant) sen jag köpte steget eftersom jag inte gillade diskanten i Classic har jag nu testat att köra Classic till hela registret.

Skulle nämligen bara testa på skoj hur det lät och blev förvånad, till det positiva. Tror jag. :P Tyckte ju diskanten var på tok på hård och helt platt i början, men det var ju när steget var sprillans nytt och nu efter typ 2 månaders burn-in så är ljudet i diskant annourlunda. Absolut inte platt utan snarare mer luft och bredare ljudbild än min Marantz. Dock så är den fortfarande lite lite hård/vass jämfört med Marantz. Stora hela sett kan jag inte riktigt bestämma mig för vad jag gillar mest, men kommer iaf köra med endast Classic som förstärkning framöver.

Postad 16 september 2004 - 06:56

Shengya
  • Shengya
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
I dag (16/9)kostar en Classic 8.0b 446USD inklusive frakt om man köper den rakt upp och ner. I gruppköp -80USD för frakten men inte kommer man ned till 2.500SEK per enhet med tull och moms?! Kommentera gärna.

Postad 16 september 2004 - 15:40

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

I dag (16/9)kostar en Classic 8.0b 446USD inklusive frakt om man köper den rakt upp och ner. I gruppköp -80USD för frakten men inte kommer man ned till 2.500SEK per enhet med tull och moms?! Kommentera gärna.

Varifrån har du fått denna uppgift?

Postad 16 september 2004 - 16:20

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Nä det var en grov höftning från min sida, det blir nog mer runt 3000,- per 8.0:a

fast jag betalade 10 000,- med tull, frakt och moms mm. och då fick jag 2 par 8.0 och ett 9.0 försteg + 3 par kablar och t-kopplingar. Räkna själv, jag kanske fick aningen bättre pris ;)

EDIT: skrev "blev nog..." men ändrade till "blir nog" eftersom jag inte betalade fullt 3000,- per 8.0 ändå, och det kanske andra får göra (?). Jag fick ju ett rätt bra "paketpris" som sagt, så det går ju inte att jämföra med listpriserna.

Redigerat av Unregisteredb38af287, 16 september 2004 - 18:50.

Postad 16 september 2004 - 16:29

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Coem tar 264$. Frakten blir 13kg.x4$ (gruppköpspris).

Summa blir 316$+momms och tull på ca. 25%=395$

395$ är ca. 3000 Sek. Kan ju bli billigare om man får
ytterligare rabatt på gruppköpet.

Postad 16 september 2004 - 22:19

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Coem tar 264$. Frakten blir 13kg.x4$ (gruppköpspris).

Summa blir 316$+momms och tull på ca. 25%=395$

395$ är ca. 3000 Sek. Kan ju bli billigare om man får
ytterligare rabatt på gruppköpet.

Jag har lagt ut mitt steg på hifimagasinet för 3000kr. En del intressenter har mailat men om ngn är seriöst intresserad så skicka PM. Obs, säljes ENDAST pga att jag ska byta hela anläggning till 2-kanal med en integrerad förstärkare.
Jag skulle gissa på att man kan få steget lite granna billigare om rabatten blir bra men men... Steget är givetvis i absolut nyskick.

Postad 16 september 2004 - 22:58

mantic
  • mantic
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
TZS: Ska du satsa på kinaförstärkare igen, classic 6.6 kanske? Blir ju nyfiken..

Postad 17 september 2004 - 00:19

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Jag har lagt ut mitt steg på hifimagasinet för 3000kr.

He-He...såg annonsen och blev lite förvånad att någon tröttnat
så fort ;) !
Läste att du tyckte att diskanten var lite "skarp" (eller nåt ditåt).
Såg sedan i ditt galleri att du har B&W högtalare. Har för mig att
jag läst någonstans att B&W kan bli lite vassa i diskanten med
fel elektronik?!?!? Kan det vara deras "fel"??
Har du provat med några andra högtalare?
Jag tycker den är läcker...clean utan en massa knappar!
Precis som det ska vara.

Postad 17 september 2004 - 06:56

Shengya
  • Shengya
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Varifrån har du fått denna uppgift?

Från Norman, Coemaudio.

Postad 17 september 2004 - 13:05

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

TZS: Ska du satsa på kinaförstärkare igen, classic 6.6 kanske? Blir ju nyfiken..

Jajjemän. :D Lutar åt Cayin 265ai. Men är inte säker ännu... man blir lite stressad eftersom köpet avslutas måndag. Skulle egentligen vilja vänta lite längre.

så fort  !

Nej det är inte så att jag tröttnat, tycker utan tvekan det är en kanonsteg! Jag tror du har rätt att B&W kan bli lite skarpa med vissa förstärkare. Jag bytte kablar och spelade in steget ordentligt, diskanten blev betydligt bättre! Fanns ingen 3D i new-in-bow tyckte jag. Har ej provat med andra högtalare tyvärr. Men iaf, jag skulle gärna behållt steget med ska istället satsa på integrerad förstärkare, att köpa försteg som passar till Classic kostar nåt på 400USD, lite dyrt tycker jag..

Ingen som är intresserad? Har några som mailat via hifimagasinet, men om ngn på forumet vill köpa så kan det gå i förtur.

Postad 17 september 2004 - 14:00

Unregistered3ecb30f4
  • Unregistered3ecb30f4
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Jajjemän. :D Lutar åt Cayin 265ai. Men är inte säker ännu... man blir lite stressad eftersom köpet avslutas måndag. Skulle egentligen vilja vänta lite längre.

så fort  !

Nej det är inte så att jag tröttnat, tycker utan tvekan det är en kanonsteg! Jag tror du har rätt att B&W kan bli lite skarpa med vissa förstärkare. Jag bytte kablar och spelade in steget ordentligt, diskanten blev betydligt bättre! Fanns ingen 3D i new-in-bow tyckte jag. Har ej provat med andra högtalare tyvärr. Men iaf, jag skulle gärna behållt steget med ska istället satsa på integrerad förstärkare, att köpa försteg som passar till Classic kostar nåt på 400USD, lite dyrt tycker jag..

Ingen som är intresserad? Har några som mailat via hifimagasinet, men om ngn på forumet vill köpa så kan det gå i förtur.

Tjena TZS.

Ett alternativ till Cayin skulle kunna vara Xindak 6950

https://www.minhembi...69609&hl=xindak

Denna är också Klass A. Något billigare än Cayin. Har en snygg metallfjärrkontroll också.

Mvh
Henrik

Postad 17 september 2004 - 15:41

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

att köpa försteg som passar till Classic kostar nåt på 400USD, lite dyrt tycker jag..

Jag sitter och tittar på Coems prislista just nu..
"Classic Pre-amp 10.0 197$. Bör ju bli runt 2000Sek
levererat och klart. Finns också en dyrare variant
som heter 9.0 men det är ett rörförsteg (enligt Coem).
Kanske det du menar för det kostar 387$.

Annars har du Xindak XA 3200S. Kostar i USA 1495$.
Coem tar 381$. Lite dyrt det med kanske :D
Testaren i länken nedan anser att det är det bästa försteget
man kan köpa för under 2000 $ :wub: :rolleyes: !!

Länk: http://www.stereotim.../amp020504.shtm

Postad 17 september 2004 - 17:29

mantic
  • mantic
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
TZS: Blir förmodligen en 6.6 för mig med men e svårt att hitta info om den eftersom de flesta verkar köpa korsun. Här är en fransman som har testat classic 6.6 vs cayin 265ai Lite svårtolkat men det ser ut som att han gillade classicen bättre. Skulle också vilja ha mer tid men tveksamt om det skulle hjälpa mig..har inte lyckats bestämma mig på över en månad ändå :D

Postad 17 september 2004 - 17:44

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

TZS: Blir förmodligen en 6.6 för mig med men e svårt att hitta info om den eftersom de flesta verkar köpa korsun. Här är en fransman som har testat classic 6.6 vs cayin 265ai Lite svårtolkat men det ser ut som att han gillade classicen bättre. Skulle också vilja ha mer tid men tveksamt om det skulle hjälpa mig..har inte lyckats bestämma mig på över en månad ändå 

Tack för länken ska läsa senare. Jag förstår vilken situation du är i, det är ju påfrestande att ha beslutsångest. :D Även att jag har stort ha-begär och är ivrig så ska jag nog hoppa över detta gruppköp, vänta ännu mer på fler recensioner och intryck från folk.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.