* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 02 mars 2010 - 21:58
Danne1980
-
Danne1980
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Det var ett nytt problem. Undra om det är med utsändningen eller om det är i boxen det blir fel. Kan ni hjälpa mig med att svara på lite frågor kan jag försöka forska vidare.
Vilka boxar har detta problem? Drabbar det båda LAN och ADSL? Berör det bara ljudet i HDMI kabel? Funkar det om man kopplar direkt till TV?
Markus Johansson Telia Kundservice
Har också exakt detta problem. 1910 box LAN Har HDMI kopplat till en Onkyo TX-SR607 Har inte testat att koppla på nåt annat sätt. //Daniel
Postad 02 mars 2010 - 22:08
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Det var ett nytt problem. Undra om det är med utsändningen eller om det är i boxen det blir fel. Kan ni hjälpa mig med att svara på lite frågor kan jag försöka forska vidare.
Vilka boxar har detta problem? Drabbar det båda LAN och ADSL? Berör det bara ljudet i HDMI kabel? Funkar det om man kopplar direkt till TV?
1910 box ADSL Har HDMI kopplat till en Onkyo TX-SR607 Har inte testat att koppla på nåt annat sätt.
Postad 02 mars 2010 - 23:12
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
ADSL, 1910-box HDMI till Denon AVR 2310 Återkommer med andra kopplingsresultat imorgon kväll. (jobbade lite x-tra länge idag och måste upp tidigt imorrn) /M
Postad 03 mars 2010 - 00:54
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Har märkt samma sak nu under OS, utbudet av 5.1 har ju varit betydligt större under den tiden så jag har egentligen ingen referens mot tidigare. Haft ljud glitchar 1-2 ggr om man kollat några timmar 1910 ADSL HDMI --> Yamaha RXV-465 Har inte testat någon annan koppling
Postad 03 mars 2010 - 02:18
Low-Fi
-
Low-Fi
-
Rookie
-
9 inlägg
Fråga; finns det någon information om kommande HD-kanaler? Har gått från Comhem och saknar HD-utbudet man hade där.
Frågan kvarstår fortfarande...
Postad 03 mars 2010 - 06:53
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Frågan kvarstår fortfarande...
Nej, det har inte kommit någon officiell info vad jag vet. Men jag kan tänka mig att man även här avvaktar övergången till MPEG4 eftersom den bandbredd i nätet som befintliga kanaler tar då minskar så att det blir mer plats över för nya kanaler, men det är bara en gissning från min sida. /A
Postad 03 mars 2010 - 09:54
Sledgas
-
Sledgas
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Ser att jag har nästan samma utrustning som övriga. 1910 box, LAN, HDMI till Onkyo TX-SR507. Något verkar det ju vara med 1910-boxen, men jag byter till ny TV idag eller imorgon, så jag passar på att koppla in en ny 1963-box då. Jag meddelar om problemet försvinner med den! /Danne
Postad 03 mars 2010 - 09:58
MrVan
-
MrVan
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Nej, det har inte kommit någon officiell info vad jag vet. Men jag kan tänka mig att man även här avvaktar övergången till MPEG4 eftersom den bandbredd i nätet som befintliga kanaler tar då minskar så att det blir mer plats över för nya kanaler, men det är bara en gissning från min sida.
/A
När är det planerat att gå över till MPEG4?? mvh: MrVan
Postad 03 mars 2010 - 10:30
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Konkurrens ... ?
telia.jpg 42,8K
2 Antal nerladdningar
Vore det inte bättre att Telia hänvisade hit ... ?
Redigerat av anderswillhelmsson, 03 mars 2010 - 10:31.
Postad 03 mars 2010 - 10:42
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Konkurrens ... ?
telia.jpg 42,8K
2 Antal nerladdningar Vore det inte bättre att Telia hänvisade hit ... ?
Kanske det, men jag antar att Telias forum även kommer att behandla andra tjänster än bara Digital-TV... /A
Postad 03 mars 2010 - 10:54
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Dessutom så har ju Telia kontrollen över det forumet. De kan radera/redigera inlägg bäst de vill. De kan de inte göra här.
Tror även att man vänder sig till lite olika målgrupper.
Hur många +40 vet om minhembio.com?
Postad 03 mars 2010 - 10:59
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Har HDMI kopplat till en Onkyo TX-SR607
Har HDMI kopplat till en Onkyo TX-SR607
Ser att jag har nästan samma utrustning som övriga. 1910 box, LAN, HDMI till Onkyo TX-SR507.
Här ser man en gemensam nämnare på tre av er iaf, det skulle uppskattas om ni kunde prova om det blir samma fel direkt till TV:n. Haft ljud glitchar 1-2 ggr om man kollat några timmar HDMI --> Yamaha RXV-465
Som jag uppfattade felet från de ovan var det ungefär var 80:e sekund felet uppkom, och du verkar ju ha det mycket mera sällan? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 03 mars 2010 - 11:04
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Dessutom så har ju Telia kontrollen över det forumet. De kan radera/redigera inlägg bäst de vill. De kan de inte göra här.
Tror även att man vänder sig till lite olika målgrupper.
Jag
Postad 03 mars 2010 - 11:43
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Även om jag inte själv ingår i den kategorin så tror jag nog att du får ändra detta till i alla fall +50  Men man kan också se på mängden testosteronstinna inlägg att flertalet användare är -30  /A
Postad 03 mars 2010 - 11:49
Camper
-
Camper
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag vet inte om detta har tagits upp redan i tråden. Men Telia har kampanj nu på deras inspelningsbara Digitalbox VIP 1963. http://www.telia.se/...ip_1963.product50kr i 18 månader = 900 kr. Blev ett givet köp för mig.
Postad 03 mars 2010 - 12:13
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Här är ytterligare en....... som dessutom börjar närma sig 50+...
Postad 03 mars 2010 - 12:50
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Här är ytterligare en....... som dessutom börjar närma sig 50+... 
Jag tror nog att ni underskattar oss äldre. Själv är jag 60+
Postad 03 mars 2010 - 12:59
Unregisteredfd55fd6d
-
Unregisteredfd55fd6d
-
Rookie
-
9 inlägg
Postad 03 mars 2010 - 13:31
Unregisteredff8f752a
-
Unregisteredff8f752a
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag 
och jag, ser ut som att vi är i majoritet (om vi ska döma efter de snabba svaret ovanför  . Har tom en t-shirt från minhembio.com med mitt login på bröstet. Det du!
Postad 03 mars 2010 - 13:31
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag tror nog att ni underskattar oss äldre. Själv är jag 60+
Själv är jag bara 40+
Postad 03 mars 2010 - 13:58
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Självklart vet alla som använder detta forum å är över 40 om att detta forum finns....
Nu har jag inte koll på medlemsantalet för minhembio.com men jag antar att Telia har fler kunder än så.....
Postad 03 mars 2010 - 16:01
Camper
-
Camper
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Ok, nu när köttberget har gjort sig till känna kan vi återgå till att diskutera Telias digitalboxar.
Postad 03 mars 2010 - 17:14
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Här ser man en gemensam nämnare på tre av er iaf, det skulle uppskattas om ni kunde prova om det blir samma fel direkt till TV:n.
Som jag uppfattade felet från de ovan var det ungefär var 80:e sekund felet uppkom, och du verkar ju ha det mycket mera sällan?
Problemet är att veta när SVT sänder 5.1, den infon är inte lätt att hitta i förväg. Melodifestivalen är inget alternativ, hellre har jag glitchar än pinas av det
Postad 03 mars 2010 - 18:58
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Problemet är att veta när SVT sänder 5.1, den infon är inte lätt att hitta i förväg. Melodifestivalen är inget alternativ, hellre har jag glitchar än pinas av det 
För er som kan se HD materialet på SVT play tror jag att det materialet är i 5.1, det finns väl även andra program där som är med 5.1 ljud kanske? Jag har inte möjlighet att testa då jag inte har någon utrustning som klarar av 5.1 ljud.  Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 03 mars 2010 - 19:12
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Du kan gå in och testa med något "På Spåret" avsnitt under SVT Play. /A
Postad 03 mars 2010 - 19:46
TM
-
TM
-
Användare
-
-
184 inlägg
Funderar på att signa upp mig på Telias digitalTV (bor i Telia FiberLAN-hus) och har några funderingar med anledning av denna artikel i DN idag: Ny box krävs för att kunna se på HD-TVJag hade tänkt skaffa mig den inspelningsbara digitalboxen Motorola VIP 1963 och undrar om den kommer att behöva hantera den nya DVB-T2 komprimeringen, eller kommer Telia att ha en egen lösning på HD-upplöst digitaltv i sitt nät?
Postad 03 mars 2010 - 19:55
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Funderar på att signa upp mig på Telias digitalTV (bor i Telia FiberLAN-hus) och har några funderingar med anledning av denna artikel i DN idag: Ny box krävs för att kunna se på HD-TV Jag hade tänkt skaffa mig den inspelningsbara digitalboxen Motorola VIP 1963 och undrar om den kommer att behöva hantera den nya DVB-T2 komprimeringen, eller kommer Telia att ha en egen lösning på HD-upplöst digitaltv i sitt nät?
egen lösning.
Postad 03 mars 2010 - 20:08
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Funderar på att signa upp mig på Telias digitalTV (bor i Telia FiberLAN-hus) och har några funderingar med anledning av denna artikel i DN idag: Ny box krävs för att kunna se på HD-TV Jag hade tänkt skaffa mig den inspelningsbara digitalboxen Motorola VIP 1963 och undrar om den kommer att behöva hantera den nya DVB-T2 komprimeringen, eller kommer Telia att ha en egen lösning på HD-upplöst digitaltv i sitt nät?
Telias Digital-TV bygger på IP-TV och påverkas inte av detta. DVB består av ett flertal broadcast-standarder: DVB-T = Marksänd TV -> Boxer DVB-C = Kabel -> Com Hem DVB-S = Satellit -> Canal Digital Artikeln handlar om nästa version av den markbundna DVB-standarden som då benämns som DVB-T2 och kommer således bara att drabba de som kör det marksända nätet. /A
Postad 03 mars 2010 - 20:37
TM
-
TM
-
Användare
-
-
184 inlägg
Tack för snabbt svar!
Apropå Telia digitalTV & HDTV, erbjuds det några HDTV-kanaler/sändningar öht förutom det (gamla?) materialet på SVT Play?
Postad 03 mars 2010 - 20:47
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Tack för snabbt svar!
Apropå Telia digitalTV & HDTV, erbjuds det några HDTV-kanaler/sändningar öht förutom det (gamla?) materialet på SVT Play?
SVT HD finns för Fiber-lan anslutna kunder. /A
Postad 03 mars 2010 - 21:55
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
För er som kan se HD materialet på SVT play tror jag att det materialet är i 5.1, det finns väl även andra program där som är med 5.1 ljud kanske?
Jag har inte möjlighet att testa då jag inte har någon utrustning som klarar av 5.1 ljud. 
OK, nu har jag stått som ett fån på alla fyra framför TV:ns högtalare för att kunna detektera hack som kommer utan att receivern är inblandad. Med receiver så ser man ju i receiverns display att det blir ett avbrott i ljudet (5.1 - ikonen togglar) så där är det aldrig någon tvekan. Nu kopplade jag HDMI från 1910-boxen (ADSL) direkt till TV:n och slog på Quantum of Solice , Canal +, (Bond-film) och antog att den sände 5.1 (tror den gjort det varje gång den sänts förut) . HDMI - in på TV:n som accepterar Digitalt ljud och 1910 är inställt på Digitalt ljud ut. Jag har då lyckats uppfatta hack med 80 sek mellanrum även från TV-högtalarnas ljud. Dock, svårt är det med film i dialog-mode skall sägas att hitta små avbrott, med musik blir det lättare typ Melodifestivalen. En snabb, kontinuerlig låt avslöjar direkt. Med koppling direkt till TV:n från Box nu på lördag (melodifestivalen) så kommer det bli lättare för alla oss som upplevt ljudproblem att definitivt detektera hack även utan receiver, men jag är i princip 100 % säker att det inte är receiverproblem. Back to andra halvlek , Wales - Sverige... Fler rapporter efter matchen /M
Postad 03 mars 2010 - 22:53
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
För er som kan se HD materialet på SVT play tror jag att det materialet är i 5.1, det finns väl även andra program där som är med 5.1 ljud kanske?
Jag har inte möjlighet att testa då jag inte har någon utrustning som klarar av 5.1 ljud. 
OK, nu har jag stått som ett fån på alla fyra framför TV:ns högtalare för att kunna detektera hack som kommer utan att receivern är inblandad. ... Fler rapporter efter matchen
/M
OK vänner, nu är det färdigtestat. Eftertexterna på ovan nämnda Bond-film (mitt senaste inlägg) spelar musik en längre tid vilket gjorde det simpelt att detektera ljud-hack från TV-ljudet med exakt 80 sek mellanrum UTAN receiver inkopplad, så nu lämnar jag över detta till Telia... :-) Receivern är alltså INTE inblandad i ljudhacket för min egen del vilket borde hjälpa alla Denon, Onkyo,Yamaha - ägare etc att stå på sig att ngt ändrats/gått fel från Telias sida. Att ngn enskild kanalleverantör skulle gjort ngt fel ser jag som osannolikt då både SVT's och Canal+ 5.1 gett samma hack-resultat tidigare med receiver inkopplad. Ikväll har jag bara verifierat att C+ har hack med 1910 (ADSL) inkopplad direkt till TV. Har ej koll på vilka SVT-program som kör 5.1 ikväll, och känner mig nöjd med de resultat som framkommit. /Magnus
Redigerat av luma67, 03 mars 2010 - 23:01.
Postad 04 mars 2010 - 00:56
cinnamonman
-
cinnamonman
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
@ Marcus: Åter till hdmi hdcp felet. Har du koll på fr.o.m vilket serie nummer det nya chippet sitter i 1963? Kan ju vara bra att vet för att undvika utbyte i onödan.
Postad 04 mars 2010 - 08:21
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Vet inte exakt hur detta fel uppstår men det kommer på båda boxarna 1910/1963
På mornarna (har inte kollat kvällarna ännu) så blir det svart i rutan 1 sekund lite då å då. Som ett litet avbrott i sändningen av data ungefär.
Runt 07 har det varit de senaste dagarna, typ mitt i Sportnytt på SVT morgon.
Postad 04 mars 2010 - 09:06
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
@ Marcus: Åter till hdmi hdcp felet. Har du koll på fr.o.m vilket serie nummer det nya chippet sitter i 1963? Kan ju vara bra att vet för att undvika utbyte i onödan.
Tidigare har de inte gått ut med det, var väl någon här som trodde snarare att det skulle bli ännu fler som bytte om det utannonserades. Dvs de som inte har några problem men byter ändå.
Postad 04 mars 2010 - 09:45
MrVan
-
MrVan
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Hade inte du identifikationskod som började på 0? Om så är fallet är det ju ett känt fel som jag sagt beräknas åtgärdas i månadsskiftat mars/april.
Kan bara berätta att Min TV på Mina Sidor nu fungerar klockrent, så det gick lite fortare än vad som var planerat tydligen. Bara positivt.... mvh: MrVan
Postad 04 mars 2010 - 09:50
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
OK vänner, nu är det färdigtestat.
Eftertexterna på ovan nämnda Bond-film (mitt senaste inlägg) spelar musik en längre tid vilket gjorde det simpelt att detektera ljud-hack från TV-ljudet med exakt 80 sek mellanrum UTAN receiver inkopplad, så nu lämnar jag över detta till Telia... :-)
Receivern är alltså INTE inblandad i ljudhacket för min egen del vilket borde hjälpa alla Denon, Onkyo,Yamaha - ägare etc att stå på sig att ngt ändrats/gått fel från Telias sida. Att ngn enskild kanalleverantör skulle gjort ngt fel ser jag som osannolikt då både SVT's och Canal+ 5.1 gett samma hack-resultat tidigare med receiver inkopplad. Ikväll har jag bara verifierat att C+ har hack med 1910 (ADSL) inkopplad direkt till TV. Har ej koll på vilka SVT-program som kör 5.1 ikväll, och känner mig nöjd med de resultat som framkommit.
/Magnus
Samma här, hade hack i ljudet även när jag kopplade ljudet direkt till TV:n. Testade både på SVT och C+ kanalerna. Segt att behöva köra med text på te.x mästarnas mästare bara för att inte missa vad dom säger
Postad 04 mars 2010 - 09:50
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Kan bara berätta att Min TV på Mina Sidor nu fungerar klockrent, så det gick lite fortare än vad som var planerat tydligen. Bara positivt....
mvh: MrVan
mina sidor fungerar att spela in på för mig, men den kommer aldrig ihåg mina förvalda kanaler,jag får lägga till dem varje gång jag loggar in. trist! enligt Telias support ligger felet hos dem. jag har gjort allt möjligt i webläsaren för att tillåta cockies mm.
Postad 04 mars 2010 - 10:07
MrVan
-
MrVan
-
Amatör
-
-
88 inlägg
mina sidor fungerar att spela in på för mig, men den kommer aldrig ihåg mina förvalda kanaler,jag får lägga till dem varje gång jag loggar in. trist! enligt Telias support ligger felet hos dem. jag har gjort allt möjligt i webläsaren för att tillåta cockies mm.
Jag dementerar mitt tidigare inlägg om att det fungerar perfekt, har samma problem som dej, att kanalerna inte memoriseras. Som du nämde ligger felet hos Telia, men iofs så är det inte nåt större problem. mvh: MrVan
Postad 04 mars 2010 - 10:27
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
kvittar hur mycekt jag bråkar, någon sänt månadskostnad får jag icke trots att skiten inte fungerar fortfarande, textsynk etc är fortfarande ett problem. Finns det nåt i avtalet som kan göra att man säger upp boxen och lämnar tillbaka den i och med att tjänsten inte fungerar?
Postad 04 mars 2010 - 10:32
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
För er som väntat på Viasat hockey, läs på http://www.telia.se/...ter/tv/nyheter/Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 04 mars 2010 - 11:00
Danne1980
-
Danne1980
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
För er som väntat på Viasat hockey, läs på http://www.telia.se/...ter/tv/nyheter/
Herregud, de lägger till en hockeykanal och höjer priset med 40% (Viasat Sport). Vad händer med Viasat Sport HD? Lägg kanalerna som separata kanaler istället och ta 50 kr i månaden per kanal. Jaja, där ryker det abbonemanget.
Postad 04 mars 2010 - 11:02
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Skönt å lägga till en hockeykanal när hockeyn tar slut för säsongen... Visst lite slutspel hinner de med men de matcherna sänds ju ofta i kanal 9 etc.
Hur länge håller NHL på?
Postad 04 mars 2010 - 13:48
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Herregud, de lägger till en hockeykanal och höjer priset med 40% (Viasat Sport). Vad händer med Viasat Sport HD? Lägg kanalerna som separata kanaler istället och ta 50 kr i månaden per kanal.
Jaja, där ryker det abbonemanget.
Det är ju Viasat som du får härja med. Deras valspråk är: "Viasat ger dig underhållning på dina villkor."
Postad 04 mars 2010 - 13:59
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Ja det var en minst sagt saftig höjning med 40% för oss som inte är det minsta intresserade av ishockey. 139kr/mån nu för att se ett par Champions League-matcher per år  Varför inte ha Viasat Hockey separat om den är så dyr? Och VAR är Viasat Sport HD??
Edit: Vad är det för uppsägningstid på Viasat Sport om man inte har någon bindningstid? Man lär ju lätt säga upp den nu efter CL och sen köpa den igen i höst när CL drar igång igen.
Redigerat av blackburn_, 04 mars 2010 - 14:06.
Postad 04 mars 2010 - 14:07
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Ja det var en minst sagt saftig höjning med 40% för oss som inte är det minsta intresserade av ishockey. 139kr/mån nu för att se ett par Champions League-matcher per år Varför inte ha Viasat Hockey separat om den är så dyr? Och VAR är Viasat Sport HD??
Edit: Vad är det för uppsägningstid på Viasat Sport om man inte har någon bindningstid? Man lär ju lätt säga upp den nu efter CL och sen köpa den igen i höst när CL drar igång igen.
standard är tre månader. jag gjorde så förra året för att se slutspelet i cham league, hade det ung 3,5 månader.... Tycker erdan 99 var ganska högt för att just se lite champ league... men 139 i månaden för bara sportkanalerna är för mycket.... börjar känna att hade jag inte haft telia som enda fiberleverantör så hade jag bytt operatör. hoppas det kommer andra operatörer så småningom. viasat skulle jag kunna tänka mig att ha, men eftersom jag redan har nätverksuttag överallt så vill jag inte att det ska dras fula kablar för parabol på väggarna....
Redigerat av Bulldog76, 04 mars 2010 - 14:09.
Postad 04 mars 2010 - 15:08
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Herregud, de lägger till en hockeykanal och höjer priset med 40% (Viasat Sport). Vad händer med Viasat Sport HD? Lägg kanalerna som separata kanaler istället och ta 50 kr i månaden per kanal.
Canal+ höjer med 70 kr utan att lägga till en enda kanal...
Postad 04 mars 2010 - 17:42
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
standard är tre månader. jag gjorde så förra året för att se slutspelet i cham league, hade det ung 3,5 månader.... Tycker erdan 99 var ganska högt för att just se lite champ league... men 139 i månaden för bara sportkanalerna är för mycket....
börjar känna att hade jag inte haft telia som enda fiberleverantör så hade jag bytt operatör. hoppas det kommer andra operatörer så småningom. viasat skulle jag kunna tänka mig att ha, men eftersom jag redan har nätverksuttag överallt så vill jag inte att det ska dras fula kablar för parabol på väggarna....
Priset är samma för Viasat Sport paket hos ComHem, Tele2 etc. Så det bestämmer Viasat helt vilket pris som ska tas ut
Postad 04 mars 2010 - 18:13
Unregistered7544d3b4
-
Unregistered7544d3b4
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Canal+ höjer med 70 kr utan att lägga till en enda kanal...
Tur att man förutsåg det  Sa upp mitt Canal Digital abbonemang så det avslutas nu 31/3... Nu blir det Telias DigitalTV istället.
Postad 04 mars 2010 - 18:59
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Just det där felet har jag svårt att förstå hur det kan hända. Om bilden fryser helt och det hjälper förstår jag om det skulle hjälpa att byta fram och tillbaka för då beror det antagligen på att boxen inte spelar upp dataströmmen av någon anledning. Men om man har störningar så indikerar det att det är ju en störning på uppkopplingen och då borde det inte hjälpa att byta fram och tillbaka för att det ska fungera igen.
Har du en 1963 box och är timeshift aktiverat om så är fallet? Har du ADSL/LAN? (Enda sättet att titta på SVT HD över ADSL är via SVT PLAY) Har du ruckus?
Har 1910 och LAN. Tycker det är konstigt att jag var den enda som upplevt det.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|