* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34712 svar till detta ämne
Postad 19 juni 2010 - 15:22
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jag är ganska säker på att du inte vill ha ett svar av mig ännu. Ring dock inte något mer och fråga heller är du snäll...
Markus Johansson Telia Kundservice
Apropå att ringa flera gånger så hade jag i min ungdom praktik på en kundtjänst, vissa samtal var rätt underhållande faktiskt och visst var det flera som man tänkte "inte han igen" om... vissa kan vara rätt jobbiga faktiskt. De ville nog egentligen bara ha en kompis och prata av sig, för de hade inget problem som vi kunde hjälpa dem med. Någon ringde in för att visa sin hemsida osv... och det flera gånger, det var personer som alla på avdelnngen kände till. Tror kanal fem skullle kunna göra en serie om "kundtjänsten" precis som de gjort med "Ullared". När jag flyttade till lgh med fiber så kostad 100/100 699 kr/månad kommer ej ihåg 100/10.
Nu betalar jag 299 kr/mån för 10/10 inklusive Tv-Stor.
Du kan köpa en lös inspelningsbar digitalbox för typ 1800-2500 spänn beroende på tillfällig deal.
320:- tog de för 100/10 vill jag minnas. Nu har jag kollat med Kundtjänst på Telia och jag bor tydligen 1510 meter från stationen, så ingen HDTV för mig. Lite petigt tycker jag allt att det är.
Det borde väl funka även hos mig, om inte ledningarna är urgamla och trötta förståss.
Du får nog vänta in VDSL2.
Redigerat av Unregistered31511, 19 juni 2010 - 15:20.
Postad 19 juni 2010 - 17:13
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Om det inte blir HD till hösten så får det nog bli boxer istället. De lanserar ju bland annat Viasat sport HD i höst lagom till när PL drar igång. Då avslutar jag också mitt parabol-viasat och går tillbaka till parabol-CD och får HD-kanaler i överflöd  . Min nuvarande teliabox fungerar än så länge bara som backup om det skulle bli något fel på parabolen eller om det är tre samtidiga inspelningar på gång. Jag som adsl-kund skulle inte klara mig med bara telias lösning men med tiden är jag övertygad om att tekniken kommer att kunna vara konkurrenskraftig...
Postad 19 juni 2010 - 20:12
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
När man har den nya TV-guiden uppe och klickar på 'Info' för att se vad programmet handlar om så dyker den informationen upp, än så länge inga problem. Problemet kommer när man trycker på 'Back' för att få bort informationen, då stängs hela TV-guiden ner. För att inte stänga TV-guiden utan bara få bort informationen som man fått fram genom att trycka på 'Info' så måste man trycka på 'Info' igen. Kanske bara en vanesak man jag tycker det känns fel. 'Back' känns mer rätt för mig i varje fall.
Jag skulle just skriva in detta i min rapport till Telia då jag uppmärksammade att det redan fungerar så som du vill. Jag tror att du trycker på 'Exit' istället för 'Back'.
Postad 19 juni 2010 - 21:45
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Markus, Här kommer v1.30 av min rapport till Telia: http://mds.mdh.se/~d.../telia 1963.htmHälsa och tacka utveklarna för den tidslinjebaserade Tv-guiden. MYCKET bättre än den gamla! Dock måste den förbättras så att navigationen går snabbare (t.ex. mha pre-fetching), annars orkar man inte använda den utan fortsätter ändå använda andra alternativ (I mitt fall papperstidningar eller http://tvsajten.com/tv)
Redigerat av elofu17, 19 juni 2010 - 22:03.
Postad 19 juni 2010 - 23:48
Jonny74
-
Jonny74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Här kommer v1.30 av min rapport till Telia:
Mycket bra ihopsatt rapport, starkt jobbat
Postad 20 juni 2010 - 14:15
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Wimbledon tennisen kommer att finnas som pay-per-view 99 kr /dag
Postad 20 juni 2010 - 15:40
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Wimbledon tennisen kommer att finnas som pay-per-view 99 kr /dag
Låter dyrt, C+ har ju rättigheterna teckna dej för ett par månader där så har du alla dagar dagar för en hundring. Tyvärr för oss nya HD-kunder kommer vi enbart få se Wimbledon på C+Sport1 och således inga HD-sändningar. Hade suttit fint med VM och Wimbledon i HD samtidigt.
Postad 20 juni 2010 - 20:26
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Det går ju att teckna ett abonnemang via Internet/telefon och sedan utnyttja ångerrätten inom 14 dagar om man vill se tennisen free of charge.
Postad 20 juni 2010 - 22:20
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 262 inlägg
Eftersom jag aldrig har min box (1910) i standby, har jag märkt några gånger att den startar om av sig själv. Beror det på nåt fel eller känner den själv av om det finns uppdateringar?
Det är inte pga. nåt tillfälligt strömavbrott, för senaste gången hade jag time-shift igång på min DVD-inspelare och kunde se omstarten i repris när jag kom hem från jobbet. Inga 5 gröna prickar eller vad det brukar vara, utan direkt till de 2 uppräkningarna från 0 till 100%. Dvs. ungefär som det väl brukar se ut när man uppdaterar programvaran?
Postad 20 juni 2010 - 22:53
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Mycket bra ihopsatt rapport, starkt jobbat 
Tackar! Tillägg och synpunkter på sådant man inte håller med om (eller rena fel) önskas som vanligt.
Postad 21 juni 2010 - 01:05
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Har stått x antal gånger i tråden om detta problem! Tydligen klarar inte Zyxel modemet av att hantera de nyare boxarna, så det du behöver göra är att kontakta Telia igen och be dem skicka ny utrustning till dig. Tror det är deras Thomson Modem/router du behöver.
Annars sök här i tråden så står det nog exakt detaljerat från folk samt Telia Marcus om vad som behövs.
Aha där fick jag förklaringen! Jag har inte sett det du säger! För min del hade jag återkommande kontakter med Telia med felsökningar och till o med tekniker på hembesök innan de erbjöd mig Telia Smart med Thomson och då först försvann problemen med frysningar och drop outs!
Redigerat av ansgar, 21 juni 2010 - 01:21.
Postad 21 juni 2010 - 01:19
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Vilken bild det blir på svt hd!stor skillnad!(adsl)marcus räddade fotbolls vm!äntligen hd kanaler till min hd tv.
Usch vad jag är avis men grattis till er som kan se det!
Postad 21 juni 2010 - 01:28
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
................Har du bredbandstelefoni så behöver du inte använda dig av din Tilgin telefoniadapter utan du kommer att kunna använda Thomsons inbyggda för detta istället. Dvs du slipper iaf en produkt som kräver ström och utrymme. ....
Hmm det måste jag prova!
Postad 21 juni 2010 - 09:13
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Det går ju att teckna ett abonnemang via Internet/telefon och sedan utnyttja ångerrätten inom 14 dagar om man vill se tennisen free of charge.
Om man ringer upp SJÄLV - kan man verkligen ångra sig då, då har man ju SJÄLV tagit ett aktivt steg i tecknadet, och HUNNIT 'tänka igenom' det man beställt (innan man ringde upp). Ångertiden finns ju för att man annars kanske blir 'överraskad' av telefonförsäljaren, och alltså inte haft tid att tänka igenom sitt val.
Postad 21 juni 2010 - 09:18
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Tillägg och synpunkter på sådant man inte håller med om (eller rena fel) önskas som vanligt.
Hittar inte ditt inlägg med länken till mastodontlistan nu, men ändra raden ang. det där med 1,5x i uppspelningshastighet, till att lyda t ex "som flera boxar har, och de flesta dvd/hårddiskinspelare från t ex Pioneer, Sony, Panasonic m.fl", istället för att du har med delen med: "åtminstone en användare vill ha det", va_det_nu_stod.
Postad 21 juni 2010 - 12:29
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Åhå, är det så vanligt? Jag har aldrig haft det eller sett det trots att jag tycker att jag provat mycket... XBMC, PCH, Samsung-PVR, Sagem-PVR, VLC, Mediaplayer Classic... Nå, texten är uppdaterad nu. Fråga: Klarar dessa Pioneer/Sony/Panasonic-burkar verkligen av att spela upp DD5.1-ljud i högre takt än den avsedda? (Jag trodde att det var väldigt svårt) ...eller är det bara vanlig Stereo-signal som kan snabbas upp? Länken är förresten http://mds.mdh.se/~d.../telia 1963.htm
Redigerat av elofu17, 21 juni 2010 - 12:31.
Postad 21 juni 2010 - 12:46
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Åhå, är det så vanligt? Jag har aldrig haft det eller sett det trots att jag tycker att jag provat mycket... XBMC, PCH, Samsung-PVR, Sagem-PVR, VLC, Mediaplayer Classic...
Nu pratade ju jag om Spelare & inspelare, och inte Program. Men i åtminstone både VLC och Windows MediaPlayer kan man ju (oftast) klicka på >> för att få dem att spela upp i en snabbare hastighet. Nå, texten är uppdaterad nu.
Bra! Klarar dessa Pioneer/Sony/Panasonic-burkar verkligen av att spela upp DD5.1-ljud i högre takt än den avsedda? (Jag trodde att det var väldigt svårt) ...eller är det bara vanlig Stereo-signal som kan snabbas upp?
Vet ej. Tror inte såna signaler spelas in, och det jag pratade om är ju bara inspelat material, jag menade ju inte att man ska kunna spela upp Live-sänt material snabbare. Antagligen spelar ju bara de flesta inspelare bara in vanligt stereoljud, och DÅ funkar det iaf att spela upp snabbare!
Redigerat av anderswillhelmsson, 21 juni 2010 - 12:47.
Postad 21 juni 2010 - 12:53
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Om man ringer upp SJÄLV - kan man verkligen ångra sig då, då har man ju SJÄLV tagit ett aktivt steg i tecknadet, och HUNNIT 'tänka igenom' det man beställt (innan man ringde upp).
Ångertiden finns ju för att man annars kanske blir 'överraskad' av telefonförsäljaren, och alltså inte haft tid att tänka igenom sitt val.
Ångerrätten i distansavtalslagen gäller oavsett vem det är som ringt upp, och det är 14 dagar från det att man mottagit bekräftelsen på vad man beställt. Dock gäller inte ångerrätten om man använt tjänsten. Det går i våra system att kolla om kunden har använt tjänsten. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 21 juni 2010 - 13:05
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Hmm det måste jag prova!
Du måste be supporten eller kundtjänst att konfigurera om det så det blir i thomson modemet istället för i tilgin adaptern om man har en sådan. Man behöver dessutom koppla ur tilgin adaptern och göra factory reset på thomson modemet för att det ska fungera. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 21 juni 2010 - 14:57
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Aha där fick jag förklaringen! Jag har inte sett det du säger! För min del hade jag återkommande kontakter med Telia med felsökningar och till o med tekniker på hembesök innan de erbjöd mig Telia Smart med Thomson och då först försvann problemen med frysningar och drop outs!
Jag har åtminstone skrivit om det två gånger. Om ni har ett modem som har problemet får ni gärna säga till för vi skulle vilja ha en zyxelmodem som har felet. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 21 juni 2010 - 18:36
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Ångerrätten i distansavtalslagen gäller oavsett vem det är som ringt upp, och det är 14 dagar från det att man mottagit bekräftelsen på vad man beställt. Dock gäller inte ångerrätten om man använt tjänsten. Det går i våra system att kolla om kunden har använt tjänsten.
Vid distansavtal eller hemförsäljning börjar ångerfristen löpa den dag konsumenten mottar varan eller en väsentlig del av den. Ångerfristen kan emellertid aldrig börja räknas förrän den dag konsumenten tar emot den information han eller hon enligt lagen skall ha när ett avtal slutits (information om ångerrätt). Telia brukar hävda att ångerrätten gäller från det att man fått orderbekräftelsen, men de brukar följa lagen när man hänvisar till den. Egen erfarenhet.
Postad 21 juni 2010 - 20:46
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Eftersom jag aldrig har min box (1910) i standby, har jag märkt några gånger att den startar om av sig själv. Beror det på nåt fel eller känner den själv av om det finns uppdateringar? Det är inte pga. nåt tillfälligt strömavbrott, för senaste gången hade jag time-shift igång på min DVD-inspelare och kunde se omstarten i repris när jag kom hem från jobbet. Inga 5 gröna prickar eller vad det brukar vara, utan direkt till de 2 uppräkningarna från 0 till 100%. Dvs. ungefär som det väl brukar se ut när man uppdaterar programvaran?
Har hänt mej också ett par gånger den senaste tiden (under natten) Har samma box och har den aldrig i standby
Postad 22 juni 2010 - 06:10
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Markus,
Här kommer v1.30 av min rapport till Telia: http://mds.mdh.se/~d.../telia 1963.htm
Hälsa och tacka utveklarna för den tidslinjebaserade Tv-guiden. MYCKET bättre än den gamla! Dock måste den förbättras så att navigationen går snabbare (t.ex. mha pre-fetching), annars orkar man inte använda den utan fortsätter ändå använda andra alternativ (I mitt fall papperstidningar eller http://tvsajten.com/tv)
Lyssnar verkligen Telia på dina rapporter? Har inte direkt fått intrycket att Telia är ett bolag som bryr sig om sina kunder. Med tanke på din extremt gedigna lista på fel i programmering och utförande av tjänsten trots att tjänsten nu funnits i 5 år. Vid det här laget borde tjänsten vara betydligt mera mogen och avancerad kan man tycka. Men men Telia väljer väl att bara lyssna bara på upphovsrättsinnehavarna som vill att kundernas tjänster skall vara så handikappade som möjligt istället för kundvänliga. Ta bara en sån sak som att man inte kan permanent-spara sina inspelningar från den inspelningsbara boxen och föra över dem till tex DVD skiva, USB minne eller datorns HDD. Det vore ju lysande om man kunde tex sticka in ett USB minne i USB porten på boxen och därifrån föra över sina inspelningar. Men nej sånt går ju inte för sig (Porten inaktiverad) trots att vi i Sverige har laglig rätt att spara inspelningar. Näh Telia låter sånt bero för att göra innehållsleverantörerna glada på bekostnad av slutkonsumenterna!
Redigerat av Joakim_A, 22 juni 2010 - 06:11.
Postad 22 juni 2010 - 09:18
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Har inte direkt fått intrycket att Telia är ett bolag som bryr sig om sina kunder.
Möjligt, men trots det har man bäst NKI på de flesta områden. Näh Telia låter sånt bero för att göra innehållsleverantörerna glada på bekostnad av slutkonsumenterna! 
Jag undrar hur nöjda slutkunderna skulle vara om Telia bröt mot de avtal som finns med innehållsleverantörerna, eftersom resultatet av det blir att Telia sannolikt inte skulle få fortsätta sända de kanalerna. Sedan kan man ju ha åsikter kring hur innehållsleverantörerna ser på upphovsrätten, men det gör ju inte att Telia kan leka vilda västern och bryta mot avtal hit och dit. /A
Redigerat av hallberg, 22 juni 2010 - 09:31.
Postad 22 juni 2010 - 09:36
tommyq
-
tommyq
-
Användare
-
-
126 inlägg
En liten fråga... Hur gör man för att få den nya tv-guiden? Jag har en 1963-box som senast startades om igår, men jag har fortfarande den gamla guiden.
(Ps. inget nytt gällande inspelnings-app till android??)
Postad 22 juni 2010 - 09:42
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
En liten fråga... Hur gör man för att få den nya tv-guiden? Jag har en 1963-box som senast startades om igår, men jag har fortfarande den gamla guiden.
(Ps. inget nytt gällande inspelnings-app till android??)
Du borde ha fått en uppmaning att uppdatera programvaran i boxen. Annars kan du bryta strömmen till boxen och då kommer den att ladda den senaste mjukvaran. Vilken version på GUI har du? Du hittar den genom att gå in under Om tjänsten. /A
Redigerat av hallberg, 22 juni 2010 - 09:42.
Postad 22 juni 2010 - 10:42
EmilHemma
-
EmilHemma
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
@ Telia
Det har varit fel flera gånger i TV tablån, står att det ska vara Femmans växel men när jag spelat in programmet för att se på senare har det varit Cash-cab eller nått sånt. Det gäller Discoverys kanal, senast den 21 och 22 juni kl 11.00 samt 00.30. Jag har inte sett nått annat program som varit fel vad jag kan dra mig till minnes och det har funkat bra förut.
En annan fråga, har ni kommit en lösning på spåret vad gäller att kunna spela in program från Mina Sidor när man inte har ett bredbandsabbonemang kopplat till er? Finns planer på app för android?
Postad 22 juni 2010 - 10:58
Zeuz_1
-
Zeuz_1
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag har åtminstone skrivit om det två gånger.
Om ni har ett modem som har problemet får ni gärna säga till för vi skulle vilja ha en zyxelmodem som har felet.
Jag har problem... Har skickat ett PM till dig Markus.
Postad 22 juni 2010 - 13:57
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har problem... Har skickat ett PM till dig Markus.
Yep, och jag har svarat på det och beställt ut smart modem till dig. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 juni 2010 - 14:17
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det har varit fel flera gånger i TV tablån, står att det ska vara Femmans växel men när jag spelat in programmet för att se på senare har det varit Cash-cab eller nått sånt. Det gäller Discoverys kanal, senast den 21 och 22 juni kl 11.00 samt 00.30. Jag har inte sett nått annat program som varit fel vad jag kan dra mig till minnes och det har funkat bra förut.
Om jag tittar på http://www.tv.nu/igar så står det femmans växel där och det indikerar att Discovery har ändrat programmet sent eller av någon anledning inte lämnat ut korrekt tv tablå till någon. En annan fråga, har ni kommit en lösning på spåret vad gäller att kunna spela in program från Mina Sidor när man inte har ett bredbandsabbonemang kopplat till er?
Det har jag inte hört något om på länge, men om det inte fungerar så ska man nog inte räkna med att det kommer lösa sig under sommaren. Finns planer på app för android?
Inga direkta planer, man vill se hur stort intresset är innan man börjar utveckla det. Du får gäna skicka ditt önskemål här. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 22 juni 2010 - 14:20.
Postad 22 juni 2010 - 14:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Vad händer när du trycker på den gula knappen på fjärren eller väljer tv guide i menyn? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 juni 2010 - 15:13
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Inget svar till mig Markus innan du går på helg?? För jag har fått 7 olika svar idag från eran kundtjänst gällande min chans till HDTV, hade vart kul att se fotbollen i HD. Man pendlar mellan himmel och jord angående HD, ena stunden allt bra till att Telia inte har HD.
Om du provar nu, fungerar det då? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 juni 2010 - 16:51
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Känns som att jag har en monolog här nu Nåväl nu har jag hunnit i kapp med alla pm och hoppas jag kunnat svara på era frågor efter bästa förmåga samt att några kunder som inte varit i kontakt med mig verkligen fått HD nu med. Till er som behöver en 1003 för att kunna titta på HD kan ni beställa en på http://telia.se/nybox så kommer den på posten inom några dagar. Det har varit några kunder som haft problem med sina spellistor inte dyker upp i spotify i boxen har jag hört, ingen av er som haft det? Snart är det midsommar och jag får gå på semester, som det ser ut nu kommer jag nog finnas kvar ett tag efter semestern men senare i höst planerar de att det ska finnas kollegor på den digitala kundtjänsten i Göteborg som kommer att ta över och svara här... Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 juni 2010 - 17:39
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Om du provar nu, fungerar det då?
Fungerar, Tack för din hjälp Markus.Bara canal+ HD bilden är fryst på men jag har sett att folk har haft på sin box över natten och att detta har hjälpt, så detta skall jag testa. Gott nu blir det fotboll i HD EDIT: Ser ni att alla HD kanaler fryser efter ca 15 sec, men jag låter boxen stå på en dag och ser om det blir bättre i morgon
Redigerat av PBateman, 22 juni 2010 - 18:47.
Postad 22 juni 2010 - 19:19
EmilHemma
-
EmilHemma
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Om jag tittar på http://www.tv.nu/igar så står det femmans växel där och det indikerar att Discovery har ändrat programmet sent eller av någon anledning inte lämnat ut korrekt tv tablå till någon.
Om det bara hade varit vid ett enstaka tillfälle hade jag hållit med dig. Men det var samma sak nu här ikväll runt 19 tiden när det skulle gå, samma Cash-cab istället för femmans växel. Verkar vara som att de bytt ut hela programserien, utan att meddela
Postad 22 juni 2010 - 19:37
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Om det bara hade varit vid ett enstaka tillfälle hade jag hållit med dig. Men det var samma sak nu här ikväll runt 19 tiden när det skulle gå, samma Cash-cab istället för femmans växel. Verkar vara som att de bytt ut hela programserien, utan att meddela
Har du någon TV tidning eller hemsida på nätet som visar korrekt program? Discovery chanels hemsida visar inte något program alls den angivna tiden kan jag säga med om du inte sett det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 22 juni 2010 - 21:25
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Lyssnar verkligen Telia på dina rapporter? Har inte direkt fått intrycket att Telia är ett bolag som bryr sig om sina kunder.
Ingen aning faktiskt, det är det trista. Jag har inte fått någon feedback från någon hos Telia annat än Markus. Med tanke på att det finns buggar av kritisk karaktär (som skulle kunna fixas på bara några minuter) antar jag att de inte tar den allt för seriöst.
Redigerat av elofu17, 22 juni 2010 - 21:25.
Postad 22 juni 2010 - 21:32
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Man beställer viasat sport för att kunna se formel 1. Ok 99 kr dyrt men okay då, då lägger man till viasat hockey, nu kostar det 139kr, INTE intresserade av hockey. Man slår på trumman att man lyckas få premier leage och gör reklam för det, INTE intresserad, vad gör man höjer till 199kr!!! J..t dyrt för formel 1. INTE glad!!! Hur svårt ska det vara att se formel 1. Har bytt till telia från boxer bara för att kunna se formel 1.
Postad 22 juni 2010 - 21:39
EmilHemma
-
EmilHemma
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har du någon TV tidning eller hemsida på nätet som visar korrekt program?
Discovery chanels hemsida visar inte något program alls den angivna tiden kan jag säga med om du inte sett det.
enligt tv.nu skulle det gå femmans växel kl 19.30 (höftade tiden förut), har sett att det enligt discovery går wheeler deeler att bra tag, verkligheten ser inte så ut dock. Inte letat efter nån tidning som har korrekt program, bara konstaterat felet. Gissar det kommer vara samma sak imorgon kl 19.30.
Postad 22 juni 2010 - 21:52
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Man beställer viasat sport för att kunna se formel 1. Ok 99 kr dyrt men okay då, då lägger man till viasat hockey, nu kostar det 139kr, INTE intresserade av hockey. Man slår på trumman att man lyckas få premier leage och gör reklam för det, INTE intresserad, vad gör man höjer till 199kr!!! J..t dyrt för formel 1. INTE glad!!! Hur svårt ska det vara att se formel 1. Har bytt till telia från boxer bara för att kunna se formel 1.
Viasat Sport-paketet kostar väl fortfarande 139 kr/månad??
Postad 22 juni 2010 - 22:01
s99mac
-
s99mac
-
Rookie
-
9 inlägg
Efter några dagars besvikelse över att det inte är möjligt för mig att få HDTV via ADSL så tänkte jag höra hur och vad det är som avgör om ens telestation har kapacitet hög. Det visade sig att min station inte hade den höga kapaciteten och det vore intressant att veta vad det är som avgör vilka stationer som har kapaciteten och om det är någon utbyggnad på gång för att säkerställa att fler abonnenter kan ta del av HDTV utbudet (som man skulle kunna säga att vi redan betalar för).
Postad 22 juni 2010 - 22:03
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Kommer kosta 199 ifrån i höst, fick brev om det idag. Binder du upp dig på 12 månader innan dess behåller man 139 under bindningstiden.
Postad 22 juni 2010 - 22:18
Jonny74
-
Jonny74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Snart är det midsommar och jag får gå på semester, som det ser ut nu kommer jag nog finnas kvar ett tag efter semestern men senare i höst planerar de att det ska finnas kollegor på den digitala kundtjänsten i Göteborg som kommer att ta över och svara här...
Ha en trevlig semester det är du värd! Hoppas bara att det blir folk som är lika duktig och har lika bra koll som du som tar över stafettpinnen...
Postad 23 juni 2010 - 00:32
piffochpuff
-
piffochpuff
-
Rookie
-
7 inlägg
Telia borde ta efter ComHem gällande Viasat Sport kanaler. ComHem har idag enligt Viasat: "Månadsavgift: 139 kr/mån Även möjligt att abonnera styckvis på Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Motor eller Viasat Hockey styckvis för 99 kr/mån" (Samma pris som hos Telia just nu men lär väl komma en höjning där också så småningom, Telia har även just nu på sin sida 139 kr/mån) Detta gör att ni som endast är intresserad av Motorkanalen hade kunnat betala 99:-/mån för endast den kanalen istället för 199:-/mån för ALLA. Precis över 100% höjning inom loppet av några månader. Från 99 kronor / mån till 199:- / mån. Samtidigt börjar det gå upp för mig varför Canal Plus valde att inte bjuda över Viasat i förhandlingarna om Premier League. Canal Plus sa då att det berodde på att priset var orimligt högt och att de hade varit tvugna att höja priserna rejält för att kunna ha kvar det. Och nu med ytterligare en prishöjning hos Viasat till 199 kronor / mån börjar jag förstå att Premiere league rättigheterna ÄR DYRA. Tycker att alla som önskar detta skickar det HÄR som Markus tipsat om och även hänvisar till att det uppenbarligen inte är Viasat som sätter stopp för det då ComHem har den möjligheten idag. Känns som att fler röster hörs mer än en. Källa: http://www.viasat.se/node/123#tabs--2
Postad 23 juni 2010 - 05:48
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
De kan väl göra en premier leage-kanal för de som vill se och betala 60kr för det.
Postad 23 juni 2010 - 09:24
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Efter några dagars besvikelse över att det inte är möjligt för mig att få HDTV via ADSL så tänkte jag höra hur och vad det är som avgör om ens telestation har kapacitet hög. Det visade sig att min station inte hade den höga kapaciteten och det vore intressant att veta vad det är som avgör vilka stationer som har kapaciteten och om det är någon utbyggnad på gång för att säkerställa att fler abonnenter kan ta del av HDTV utbudet (som man skulle kunna säga att vi redan betalar för).
Det är lite ironiskt, men nyheten om att vissa av oss inte kan få HDTV via ADSL kommer ganska exakt som nyheten om HDTV i marknätet. För min del blir det därmed naturligt att säga upp Telia-abonnemanget efter sommaren.
Redigerat av Johnnyboy, 23 juni 2010 - 09:25.
Postad 23 juni 2010 - 09:32
Gizz
-
Gizz
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej,
Frågan har varit uppe tidigare men jag tror inte jag sett något svar.
Är det TV1000 (viasat) eller Telia som styr innehållet i programbiblioteket för TV1000? Innehållet som ligger där är väldigt magert. På Telias hemsida lanseras tjänsten som TV1000 play och det stämmer ju inte riktigt om man jämför vilket innehåll som TV1000 har i sitt play.
Mvh
Gizz
Postad 23 juni 2010 - 12:46
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ingen aning faktiskt, det är det trista. Jag har inte fått någon feedback från någon hos Telia annat än Markus.
Jag har fått lite återkoppling rörande den nya EPG:n från en person som jobbar med grafisk design och fick bland annat följande information. Det kommer mest troligt att byta så man hoppar så man får 8 kanaler istället för en ny när man scrollar utanför. Att spola knappen och hoppa knappen har samma funktion på 19xx fjärren beror på att knappen hoppa saknas på 1003 fjärren. De tittar över lite med färgsättningen, den design de ville ha från början gjorde att det blev mycket svår för folk som var färgblinda att se det, så det kommer nog kanske någon förändring senare. Man tittar på en funktion att hoppa till aktuell tid. Det är nog renderingen som tar tid och däför EPG känns sölig. Funktionen att göra gui:t i högre upplösning är inte någon prioriterad funktion, bland annat för att det tar tid att utveckla och för att det skulle innebära mer data för boxen att ladda och längre laddtider. Med tanke på att det finns buggar av kritisk karaktär (som skulle kunna fixas på bara några minuter) antar jag att de inte tar den allt för seriöst. 
Kan väl säga att varken jag eller någon annan ser några buggar som fixar sig med några minuters arbete. Det är några buggar som det nästan bara är ni på forumet som påpekar kan jag säga. En del fel är nästan totalt omöjliga att åtgärda för de är inte konsekvent samma fel utan det uppträder ibland eller olikt. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 23 juni 2010 - 14:06.
Postad 23 juni 2010 - 14:20
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Är det TV1000 (viasat) eller Telia som styr innehållet i programbiblioteket för TV1000? Innehållet som ligger där är väldigt magert. På Telias hemsida lanseras tjänsten som TV1000 play och det stämmer ju inte riktigt om man jämför vilket innehåll som TV1000 har i sitt play.
Det är alltid programleverantören som ansvarar för vilket material som finns tillgängligt på play tjänsterna. När materialet läggs upp styr även leverantören, vi vissa fall spelas materialet in med utrustning så det finns tillgängligt direkt när programmet har börjat och övriga fall läggs upp i efterhand. Just tv1000 play ansvarar Viasat för och lägger upp materialet när de vill. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 23 juni 2010 - 18:32
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Kommer kosta 199 ifrån i höst, fick brev om det idag. Binder du upp dig på 12 månader innan dess behåller man 139 under bindningstiden.
Stod det exakt när priset höjs? Funderar på att beställa men det känns inte så meningsfullt innan semestern... 139 kr/mån, eller 199 för den delen, känns inte såå farligt för EPL, CL och F1 om man är intresserad. (C+ Sport kostar ju 259...) Men när kommer Viasat Sport HD till Telia?
3 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|