Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34718 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 22 november 2007 - 21:20

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Det mest intressanta med samtalet var teknikerns påstående om att programkorten kommer att försvinna helt inom dom närmaste veckorna. Telia byter tydligen till ett nät baserat krypteringssystem, någon som vet vad det här kommer att innebära för önskan om fungerande HTPC lösningar?

Man skulle nästan kunna gissa att Telia går över till att använda Irdeto SoftClient. Finns även beskrivet lite här. Eftersom dom redan använder Irdeto då det gäller nuvarande programkorten, så verkar det ju rätt rimligt att det är Irdetos programvarubaserade lösning som Telia tänker sig använda.

/Peter Cigéhn

Hmm, känns ju lite som att det här mjukvarubaserade systemet inte direkt förbättrar oddsen att lyckas med HTPC projektet :)
Eller så gör Telia det här för att själva kunna erbjuda en HTPC proramvara, fast utan krånglet med PC kompatibla kortläsare :)

Postad 22 november 2007 - 21:37

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Var på "informationsmöte" i kväll angående bl.a. telias bredband/tv/telefoni.
Enligt representanten från telia skulle följande hända.
* Programkort kommer att försvinna
* HDTV kommer att lanseras under andra kvartalet, för närvarande håller man på att verifiera att boxarna som ska klara avkodningen "håller måttet".
* Det kommer att komma "instickskort" till dator för att kunna få in telias tv i "mediacenter lösningar".

Redigerat av Unregistered1cc1b926, 22 november 2007 - 21:38.

Postad 23 november 2007 - 10:34

Unregistered769b255e
  • Unregistered769b255e
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Var på "informationsmöte" i kväll angående bl.a. telias bredband/tv/telefoni.
Enligt representanten från telia skulle följande hända.
* Programkort kommer att försvinna
* HDTV kommer att lanseras under andra kvartalet, för närvarande håller man på att verifiera att boxarna som ska klara avkodningen "håller måttet".
* Det kommer att komma "instickskort" till dator för att kunna få in telias tv i "mediacenter lösningar".

Det där lät högintressant. Finns det mer detaljer?

Pessemisten i mig säger att mediacenterlösningen blir kass och att HDTV bara kommer i LAN och bara i 10 hus :D

Men det låter som att de satsar på de för mig viktigaste funktionerne (specifikt mediacenter). Hoppas detta blir bra och att man inte får vänta flera år på att dessa instickskort kommer.

Postad 23 november 2007 - 10:59

DataJanne
  • DataJanne
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
.....

Redigerat av DataJanne, 21 december 2007 - 02:20.

Postad 23 november 2007 - 13:44

Unregistered769b255e
  • Unregistered769b255e
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Min gissning är att "instickskortet" är en komplett box (för att inte exponera Softclient till PC:n) och presenterar sig som en Virtual Tuner/Capture-card för MCE.

Dvs. MCE väljer kanal och kortet levererar en MPEG2-ström precis som vilket DVB-T/C tuner kort som helst.

Hacker proof and for you, only 2995 SEK ;)

/Janne

Tja, ser inget fel i det. Är det så man får det så att man sedan kan köra vilken frontend man vill, dvs MCE, Mediaportal eller annat så är det precis vad jag vill ha. Jag drabbas ju utan tvekan av bristen att jag bara kan köra en kanal i taget, men det kommer jag ju aldrig ifrån med ADSL.

Hade man sedan kunnat plugga in sitt intranet istället för "TV-kabeln" från modemet så hade jag varit i himlen, men det lär ju aldrig hända :D

Postad 24 november 2007 - 16:15

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Nån annan som har Norska på Nickelodeon?

Postad 24 november 2007 - 16:42

mrymry
  • mrymry
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Nån annan som har Norska på Nickelodeon?

Typ alla, supporten sa att det var fel till alla kunder. det var dock i morse jag hörde det och de har tekniker som jobbar med det.

Postad 24 november 2007 - 16:42

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Telias IPTV var ett klart lyft jämfört med mitt gamla analoga kabel-TV nät men nu när jag smält det och tänker efter så är det ju fortfarande exakt samma gamla tråkiga skit i en ny kostym. Det slog mig nyss (jag är visst inte så värst snabbtänkt) att jag helt enkelt inte är tilltalad av det gamla förlegade konceptet med ett förutbestämt innehåll där jag måste anpassa min vardag efter innehållet. Jag vill tanka ner enskilda avsnitt/filmer som jag sedan kan titta på när jag vill. På det sättet är jag heller inte beroende av att ha en internetuppkoppling som klarar av att streama HD i realtid utan nerladdning kan om det krävs ta lite längre tid då jag helt enkelt kan välja att ladda ner program i förebyggande syfte. Kort sagt så som det redan fungerar idag på diverse mer eller mindre ljusskygga internetsajter men med skillnaden att jag vill göra det från officiella pålitliga lagliga källor. Ja källor i plural! Jag ska inte vara låst till en leverantör utan kan tanka från den som erbjuder just det avsnittet/filmen jag vill ha till bästa pris/kvalitet. DET är framtiden, inte några jäkla till- eller från-valspaket där jag tvingas betala en massa pengar för skräp jag inte är intresserad av vare sig jag tittar på det eller är helt borta från TV'n hela månaden. Eller att vi som inte bor i storstan inte ska ha tillgång till HD sändningar osv osv. Så enkelt är det. Vill någon programleverantör ta del av mina pengar så får de glatt anpassa sig till mina krav/behov, annars får de finna sig i att jag söker andra lösningar som uppfyller dem bättre. Jag ska nog skicka detta till Telia också, kanske något modifierat dock. Ifall de svarar något intressant så kanske jag publicerar det här senare.

Postad 24 november 2007 - 17:24

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Telias IPTV var ett klart lyft jämfört med mitt gamla analoga kabel-TV nät men nu när jag smält det och tänker efter så är det ju fortfarande exakt samma gamla tråkiga skit i en ny kostym. Det slog mig nyss (jag är visst inte så värst snabbtänkt) att jag helt enkelt inte är tilltalad av det gamla förlegade konceptet med ett förutbestämt innehåll där jag måste anpassa min vardag efter innehållet. Jag vill tanka ner enskilda avsnitt/filmer som jag sedan kan titta på när jag vill. På det sättet är jag heller inte beroende av att ha en internetuppkoppling som klarar av att streama HD i realtid utan nerladdning kan om det krävs ta lite längre tid då jag helt enkelt kan välja att ladda ner program i förebyggande syfte. Kort sagt så som det redan fungerar idag på diverse mer eller mindre ljusskygga internetsajter men med skillnaden att jag vill göra det från officiella pålitliga lagliga källor. Ja källor i plural! Jag ska inte vara låst till en leverantör utan kan tanka från den som erbjuder just det avsnittet/filmen jag vill ha till bästa pris/kvalitet. DET är framtiden, inte några jäkla till- eller från-valspaket där jag tvingas betala en massa pengar för skräp jag inte är intresserad av vare sig jag tittar på det eller är helt borta från TV'n hela månaden. Eller att vi som inte bor i storstan inte ska ha tillgång till HD sändningar osv osv. Så enkelt är det. Vill någon programleverantör ta del av mina pengar så får de glatt anpassa sig till mina krav/behov, annars får de finna sig i att jag söker andra lösningar som uppfyller dem bättre. Jag ska nog skicka detta till Telia också, kanske något modifierat dock. Ifall de svarar något intressant så kanske jag publicerar det här senare.

WORD Man! :)

Håller fullständigt med!

De som vill fortsätta tjäna pengar och på sikt tjäna mest med pengar måste anpassa sig till verkligheten och erbjuda det vi vill ha och inte tvärtom!

De som benhårt håller fast vid det gamla och tror att det går att styra upp tittarna med egna lösningar kommer
snart att finna att de står utan kunder.

Detsamma gäller för Telia.

Nu har de lyckats dra till sig en massa kunder genom att bjuda på och fortsätta bjuda på sin Digital-Tv.

Trevligt, men det räcker ju inte när de till sist börjar ta betalt.

Jag betalar gärna mera om jag får bestämma vad jag vill ha och när jag vill se det.

Kvaliteten måste också vara på topp med dagens HD-Upplösta tv-apparater!

K.

Postad 25 november 2007 - 11:20

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Saxat från intranätet. - Gällande programkorten.

Telia Digital-tv - programkorten tas bort!
Måndag 26 november lanserar vi en ny framtidssäker plattform som bland annat innebär att våra kunder inte längre behöver programkort för att kunna se digital-tv!
Den nya plattformen möjliggör hantering av stora kundvolymer och kryptering av programinnehållet. Samtidigt värnar vi om miljön då korten helt tas bort, samt att vi kan flytta funktionalitet från programkortet till digitalboxen.
Detta berör alla kunder, det vill säga kunder som har bredband via adsl alternativt via fiberlan.

Vad händer när vi tar bort programkorten?

Avgiften kvarstår för nya och befintliga kunder. Namnändras till Kort/krypteringsavgift.

Programkortet exkluderas i startpaket Telia Digital-tv för nya kunder. Ingen förändring gällande digitalboxen som fortsatt går ut enligt den rutin vi har idag.

Inga ersättningskort skickas ut för befintliga kunder som tappat/haft sönder sitt kort. Rutinen för ersättningskort tas helt bort.

Befintliga kunder kan ta bort programkortet ur digitalboxen alternativt låta det sitta kvar. Allt fungerar oavsett hur kunden gör.

Postad 25 november 2007 - 11:44

lorenzo08
  • lorenzo08
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

WORD Man! ;)

Håller fullständigt med!

De som vill fortsätta tjäna pengar och på sikt tjäna mest med pengar måste anpassa sig till verkligheten och erbjuda det vi vill ha och inte tvärtom!

De som benhårt håller fast vid det gamla och tror att det går att styra upp tittarna med egna lösningar kommer
snart att finna att de står utan kunder.

Detsamma gäller för Telia.

Nu har de lyckats dra till sig en massa kunder genom att bjuda på och fortsätta bjuda på sin Digital-Tv.

Trevligt, men det räcker ju inte när de till sist börjar ta betalt.

Jag betalar gärna mera om jag får bestämma vad jag vill ha och när jag vill se det.

Kvaliteten måste också vara på topp med dagens HD-Upplösta tv-apparater!

K.

Ja nu är det så att bilden faktiskt är sämre eftersom man kan se en massa komprimeringsartefakter i bilden i form av fyrkanter när det finns en massa detaljer i bilden samtidigt som det går snabb i sidled. färgerna är också sämre än i den analoga signalen samt att det tar typ hundra år att byta kanal - min satellitbox som är 5 år gammal är snabbare och ja jagevet att den e slö pga av sin "html" teknik men för f-n se till o byta till ngt snabbare.
Det enda som är possitivt är den info man kan få om resp program samt SF anytime (när det fungerar) för ngn hd signal har vi ju inte än så själva upplösningen är ju den samma som med den analoga.

Postad 25 november 2007 - 12:07

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Ringde Telia för att fråga om TV4 anytime. Har haft tjänsten (på två boaxar i hueset á 99:-/mån) ett par månader nu men tycker att det fungerar uruselt. Tar lång tid efter ordinarie sändning innan programmen finns tillgängliga samt extremt dålig bild på anytime sändningarna. Någon annan som håller med om att tjänsten inte fungerar som förväntat?

Det mest intressanta med samtalet var teknikerns påstående om att programkorten kommer att försvinna helt inom dom närmaste veckorna. Telia byter tydligen till ett nät baserat krypteringssystem, någon som vet vad det här kommer att innebära för önskan om fungerande HTPC lösningar?

Håller med till 100% angående TV4 anytime, jag har helt katastrofalt dålig kvalité på bild. Dessutom har jag inte lyckats att pausa/spola under sändning och råkar man byta kanal går det ju inte att komma tillbaka till sändningen utan då måste man gå igenom alla tröga menyer och starta om sändningen. Skall det vara så eller är det något som jag har missat? Sändningen verkar ju ligga på kanalplats 0 men bryts när jag byter kanal.

Postad 25 november 2007 - 12:18

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Jobbar du på Telia eller var intranätet en "skämtsam" förvrängning av internet?

Avgiften kvarstår för nya och befintliga kunder. Namnändras till Kort/krypteringsavgift.

Jag väntar på dagen då de samlar alla sina kunder på stortorget, dra ner byxorna och kör upp en flaggstång där bak på dem, spottar dem i ansiktet, proklamerar hur dumma i huvudet de är och sedan fakturerar dem för arbetet!

Eller vänta, var det det de nyss gjorde?

Redigerat av nipe, 25 november 2007 - 12:22.

Postad 25 november 2007 - 12:36

thecapeman
  • thecapeman
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Som framgår tidigare i tråden så jobbar han på Telia.

Postad 25 november 2007 - 12:37

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag väntar på dagen då de samlar alla sina kunder på stortorget, dra ner byxorna och kör upp en flaggstång där bak på dem, spottar dem i ansiktet, proklamerar hur dumma i huvudet de är och sedan fakturerar dem för arbetet!

Jodå, jag arbetar för Telia ibland. Just nu är jag dock aktiv student, men vissa helger orkar jag faktiskt jobba.

Sedan är det självklart en avgift för kryptering måste tas ut, företagen som tillhandhåller tjänsten gör det inte gratis. Men Telia gör arbetet enklare för kunderna.

Postad 25 november 2007 - 12:54

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Håller med till 100% angående TV4 anytime, jag har helt katastrofalt dålig kvalité på bild. Dessutom har jag inte lyckats att pausa/spola under sändning och råkar man byta kanal går det ju inte att komma tillbaka till sändningen utan då måste man gå igenom alla tröga menyer och starta om sändningen. Skall det vara så eller är det något som jag har missat? Sändningen verkar ju ligga på kanalplats 0 men bryts när jag byter kanal.

Låter precis som nånting du borde felrapportera till Telia. Hela syftet med en VoD-tjänst är ju att man skall kunna pausa och spola fram/tillbaka. Att det inte fungerar tycker jag låter som en ren bugg nånstans. Jag har själv inte TV4 paketet så jag har inte provat. Men de få gånger jag har använt VoD-tjänsten för vanliga filmer så tycker jag mig har kunna pausa spola fram/tillbaka utan problem. Dessutom har jag en minnesbild av att om man bytte till en annan kanal och sedan tillbaka till 0:an så fortsatte filmen där man var (jag kan dock komma ihåg fel).

Så jag tycker definivt du skall felrapportera till Telia. Du betalar i alla fall 99:- per månad och då ska ju sådan grundläggande funktionaliet som att pausa och spola fram/tillbaka fungera på en VoD-tjänst såsom den ingår i TV4 paketet.

/Peter Cigéhn

Postad 25 november 2007 - 14:24

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
*onödigt inlägg*

Redigerat av nipe, 25 november 2007 - 16:58.

Postad 25 november 2007 - 16:57

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1 469 inlägg
  • 0

Låter precis som nånting du borde felrapportera till Telia. Hela syftet med en VoD-tjänst är ju att man skall kunna pausa och spola fram/tillbaka. Att det inte fungerar tycker jag låter som en ren bugg nånstans. Jag har själv inte TV4 paketet så jag har inte provat. Men de få gånger jag har använt VoD-tjänsten för vanliga filmer så tycker jag mig har kunna pausa spola fram/tillbaka utan problem. Dessutom har jag en minnesbild av att om man bytte till en annan kanal och sedan tillbaka till 0:an så fortsatte filmen där man var (jag kan dock komma ihåg fel).

Så jag tycker definivt du skall felrapportera till Telia. Du betalar i alla fall 99:- per månad och då ska ju sådan grundläggande funktionaliet som att pausa och spola fram/tillbaka fungera på en VoD-tjänst såsom den ingår i TV4 paketet.

/Peter Cigéhn

Det är tydligen skillnad mellan filmer och TV4 Anytime. Det funkar inte att gå tillbaka till 0 på Anytime, bara på hyrfilmer. Har för mig att jag läste det i boxens hjälpmeny.

Postad 25 november 2007 - 19:11

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

/Peter Cigéhn

Det är tydligen skillnad mellan filmer och TV4 Anytime. Det funkar inte att gå tillbaka till 0 på Anytime, bara på hyrfilmer. Har för mig att jag läste det i boxens hjälpmeny.

Okej, så det är kanske inte är en bugg, men är definitivt en avsaknad av en fundamental feature kopplad till VoD-tjänsten. Något som jag tycker de med TV4 kanalpaketet också bör påpeka för Telia. Att bara ta upp det här på forumet hjälper ju föga. Sannolikheten för att Telia skall göra nånting åt det ökar ju mångfalt om man faktiskt tar upp det direkt med Telia, t ex via följande sida och länken Tv - teknisk support.

/Peter Cigéhn

Postad 25 november 2007 - 19:18

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Telia Digital-tv - programkorten tas bort!
Måndag 26 november lanserar vi en ny framtidssäker plattform som bland annat innebär att våra kunder inte längre behöver programkort för att kunna se digital-tv!
Den nya plattformen möjliggör hantering av stora kundvolymer och kryptering av programinnehållet. Samtidigt värnar vi om miljön då korten helt tas bort, samt att vi kan flytta funktionalitet från programkortet till digitalboxen.
Detta berör alla kunder, det vill säga kunder som har bredband via adsl alternativt via fiberlan.

Programkortet exkluderas i startpaket Telia Digital-tv för nya kunder. Ingen förändring gällande digitalboxen som fortsatt går ut enligt den rutin vi har idag.

Inga ersättningskort skickas ut för befintliga kunder som tappat/haft sönder sitt kort. Rutinen för ersättningskort tas helt bort.

Befintliga kunder kan ta bort programkortet ur digitalboxen alternativt låta det sitta kvar. Allt fungerar oavsett hur kunden gör.

Namnändringen vad gäller avgiften för programkorten verkar redan har slagit igenom om man tittar på sidan med prisinformation. Där står numera Kort/krypteringsavgift, 249 kr/halvår. Där finns numera heller inget pris angivet för ersättningskort då man tappat bort eller förstört sitt programkort. Så där har ändringen uppenbarligen redan slagit igenom! :)

/Peter Cigéhn

Postad 25 november 2007 - 19:22

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

/Peter Cigéhn

Okej, så det är kanske inte är en bugg, men är definitivt en avsaknad av en fundamental feature kopplad till VoD-tjänsten. Något som jag tycker de med TV4 kanalpaketet också bör påpeka för Telia. Att bara ta upp det här på forumet hjälper ju föga. Sannolikheten för att Telia skall göra nånting åt det ökar ju mångfalt om man faktiskt tar upp det direkt med Telia, t ex via följande sida och länken Tv - teknisk support.

/Peter Cigéhn

Bra då var det inte mej det var fel på, ska felrapportera detta. Tycker faktist man kan kräva det för 99 kr/månad

Inget nytt om några nya kanaler på gång förresten? :)

Postad 25 november 2007 - 19:37

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Hur kommer mina tre boxar veta vilket paket som en specifik box ska kunna visa?

Jag har tre boxar varav två har 27-kanalspaketet och den 3:e har ett paket som vi i området jag bor i har gratis så att säga...

Men utan kort så unika kodert/paket det enda jag kan tänka mig...

Postad 25 november 2007 - 19:45

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Jag har tre boxar varav två har 27-kanalspaketet och den 3:e har ett paket som vi i området jag bor i har gratis så att säga...

Lite nyfiken bara, extrapaketet som ni hade hos er, innehåller det några kanaler som vi "vanliga" kunder idag inte kan köpa?

Postad 25 november 2007 - 19:51

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Jag förutsätter att det alltid har varit, och även i framöver kommer att vara, identifikationskoden (och kontrollkoden) som styr vilket kanalpaket du har tillgång till, och inte själva programkortet.

Så det är beroende på vilken identifikationskod och kontrollkod som du "loggar in" boxen med som kommer att styra på vilken av dina tre boxar det är du har tillgång till vilket kanalpaket.

/Peter Cigéhn

Postad 25 november 2007 - 19:58

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

/Peter Cigéhn

/Peter Cigéhn

Bra då var det inte mej det var fel på, ska felrapportera detta. Tycker faktist man kan kräva det för 99 kr/månad

Jag tittade faktiskt på sidan som beskriver TV4 kanalpaketet och där står det utryckligen:

Så funkar det!
Gå in på Video-on-demand. Där finns en butik som heter TV4 Anytime. Här finns ett urval av program som du kan titta på utan extra kostnad. Du behöver ingen PIN-kod och tjänsten kan bara användas om du har Kanalpaket TV4.
När du hyr ett program kan du pausa, spola och stoppa precis som med an vanlig film.

Med tanke på detta så tycker jag definitivt att du skall felrapportera att du inte kan "pausa, spola och stoppa precis som en vanlig film" eftersom det är så Telia framställer att tjänsten skall fungera.

/Peter Cigéhn

Redigerat av Unregistered2c1997ae, 25 november 2007 - 19:59.

Postad 25 november 2007 - 20:08

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Jag förutsätter att det alltid har varit, och även i framöver kommer att vara, identifikationskoden (och kontrollkoden) som styr vilket kanalpaket du har tillgång till, och inte själva programkortet.

Så det är beroende på vilken identifikationskod och kontrollkod som du "loggar in" boxen med som kommer att styra på vilken av dina tre boxar det är du har tillgång till vilket kanalpaket.

/Peter Cigéhn

Vadå? Är det olika koder på korten idag? Jag har använt samma kod på alla kort...

Nix, inga andra kanaler bara 10 utav dom som finns i 27-paketet...

Postad 25 november 2007 - 20:31

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

/Peter Cigéhn

Vadå? Är det olika koder på korten idag? Jag har använt samma kod på alla kort...

Nix, inga andra kanaler bara 10 utav dom som finns i 27-paketet...

Är du helt säker?! Det har ju varit upp till diskussion i tråden tidigare om problemet om att "flytta" kanalpaket från en box till annan, dvs att man "loggar ut" boxarna och byter inloggning på dom. Problemet som uppstår (jag har själv provat och råkat ut för det) är att det vid inloggning klagas på att det redan finns en annan box inloggad med samma identifikationskod (och kontrollkod). Och att man skall vänta 15 minuter och prova att logga in igen.

Så jag undrar om du verkligen har loggat in alla dina tre boxar med samma identifikationskod. Det kan ju i och för sig vara så att identifikationskoden för gruppavtalet är lite speciell, och att man där kan logga in med samma identifikationskod på alla boxar. Jag bor själv på ett område där vi skall teckna gruppavtal och få ett liknande kanalpaket som ni verkar ha. Säkerligen är det samma kanalpaket även om det nämnts 11 kanaler för vår del, men det beror ju på om Barnkanalen och Kunskapskanelen räknas som en eller två olika kanaler. Räknar man den som en kanal så blir det 10 för vår del också.

Tyvärr så har inte detta gruppavtal börjat gälla så jag vet inte hur det kommer att funka i praktiken vad gäller identifikationskoder. Men för mina två nyvarande individuella abonnemang för Multi paketet så har jag definitivt två olika identifikationskoder, och där klagas det på att en annan box redan är inloggad om jag försöker använda samma identifikationskod på en annan box samtidigt (eller för snabbt efter utloggning).

Kolla gärna efter igen på dina tre boxar vilka identifikationskoder som dom är inloggade med. Detta syns om du väljer Om tjänsten i menyn och sedan Teknisk information och sedan tittar efter rubriken Användare. Har du verkligen samma "användare" på alla dina tre boxar?

Men visst, det kanske är som du beskriver. Jag har då alltid fått för mig att det är just identifikationskoden som styr kanalutbudet, och inte själva programkortet. Innan Telia aktiverade krypteringen så behövde du ju inte ens ha programkortet instoppat i boxen.

/Peter Cigéhn

Postad 25 november 2007 - 23:40

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Nu jobbar inte jag med Digital TV inom Telia, men vad jag förstått från mer insatta kompisar på firman så vill Telia inte ha "kort/krypteringsavgiften" men är "tvingade" att ha den av innehållsleverantörerna som inte vill att Telia skall förstöra deras jättebra betalningsmodell. Tycker själv att det är helt iq att ha en kortavgift och jag hoppas att Telia vågar ta bort den. Vad jag förstod så var leverantörerna redan idag upprörda över att Telia under gratisåret inte debiterar någon kortavgift. Man kan ju jämföra det med att vi på mobilsidan skulle börja ta betalt för att ha ett SIM-kort i telefonen. Skulle inte tro det!

Men om man tittar på övriga Digital TV-lösningar så verkar ju alla ha denna förbannade kortavgift och det är ju samma innehållsleverantörer oavsett vilken teknik som används.

Postad 26 november 2007 - 18:18

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Hmm... Det står att jag ska sätta i programkortet. Jag har startat om, skrivit in koden igen osv.
Verkar som Telia inte är riktigt klara med att ta bort korten ännu...

Postad 26 november 2007 - 18:33

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Hmm... Det står att jag ska sätta i programkortet. Jag har startat om, skrivit in koden igen osv.
Verkar som Telia inte är riktigt klara med att ta bort korten ännu...

Det har inte kommit någon programvaruuppdatering av boxen ännu. Jag förutsätter att en ny version måste släppas först innan korten kan tas bort. Än så länge är det den gamla versionen 4_0_1_45 (som har varit bruk sedan början/mitten av oktober) som fortfarande verkar var aktiv. Vänta tills boxen är uppdaterad med en nyare version än så...

/Peter Cigéhn

Postad 26 november 2007 - 23:11

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Ser man när boxen uppdaterar på nått sätt?
Jag stänger nästan aldrig av boxen men ibland bootar jag om den för att se om den uppdaterar men jag har aldrig varit med om nån uppdatering...

Postad 27 november 2007 - 19:18

Tat
  • Tat
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
beställde canal+ film precis. hur lång tid tar det innan det går igång?

Postad 27 november 2007 - 19:45

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Ser man när boxen uppdaterar på nått sätt?
Jag stänger nästan aldrig av boxen men ibland bootar jag om den för att se om den uppdaterar men jag har aldrig varit med om nån uppdatering...

Då du säger "bootar om", menar du då att rycker ut spänningsmatningen på boxen, eller bara att du stänger ned den i standby via fjärrkontrollen (så att lysdioden fram blir röd) och sedan startar om den?

Om du med "bootar om" menar att du rycker spänningsmatningen och "kallstartar" boxen så ser du i praktiken aldrig om en programvaruuppdatering görs, eller om det bara är "gammal" programvara som återladdas i boxen.

Om du däremot menar att du stänger ned boxen i standby via fjärrkontrollen och sedan "varmstartar" boxen så syns det tydligt om en uppdatering av programvara görs eller inte. I normalfallet, då ingen programvaruuppdatering görs, så visas bara den sista av de fem prickarna (eventuellt fjärde pricken också) en kort stund och sedan kommer timglaset direkt och visas sedan en liten stund.

Skulle det dock finnas en programvaruuppdatering så dyker inte timglaset upp på en gång utan boxen går tillbaka och börjar om från prick ett (på samma sätt som vid en "kallstart"). Detta är en tydlig indikering på att programvaran uppdateras.

Det är nämligen så att kontrollen om det finns ny programvara eller inte görs absolut först på den HTML sida som visar timglaset. Finns det ingen ny programvara så fortsätter bara boxen att visa timglaset och en massa HTML sidor och ikoner laddas ned (det är detta som görs under tiden då timglaset visas). Om det dock finns ny programvara så tvingar boxen sig själv att starta om, och går igenom prickarna från början. Själva programvaran laddas ned under tiden som prick nummer två blinkar.

/Peter Cigéhn

beställde canal+ film precis. hur lång tid tar det innan det går igång?

Ingen aning hur lång tid det kan ta. Prova att starta om boxen och se om du fått tillgång till ditt nya kanalpaket. Vid uppstart av boxen så kontrolleras vilka kanaler som du har tillgång till.

/Peter Cigéhn

PS. Du ångrade dig alltså?! Den 30 oktober skrev du och sa att du skulle säga upp ditt abonnemang. Men det har du alltså med andra ord inte gjort... :( DS.

Redigerat av Unregistered2c1997ae, 27 november 2007 - 19:47.

Postad 27 november 2007 - 19:48

Tat
  • Tat
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

PS. Du ångrade dig alltså?! Den 30 oktober skrev du sa att du skulle säga upp abonnemanget. Men det har du alltså med andra ord inte gjort... :( DS.

12 månaders bindningstid :)

Postad 27 november 2007 - 20:03

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0
Läsning för den intresserade: Artikeln Gratis IP-tv hopp för Telia i Elektroniktidningen.

/Peter Cigéhn

Postad 28 november 2007 - 01:27

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Hej undrar bara om Logitech fjärrar 525 eller 555 fungerar med boxarna? Eftersom man inte kan längre kolla på logitech´s hemsida vad som fungerar och så.

Tack på förhand!

/tvtittare

Postad 28 november 2007 - 01:37

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Då du säger "bootar om", menar du då att rycker ut spänningsmatningen på boxen, eller bara att du stänger ned den i standby via fjärrkontrollen (så att lysdioden fram blir röd) och sedan startar om den?

Bootar om = rycker ur strömadaptern...
Jag har ingen aning om det kommit nån ny FW idag men nu funkar det utan kort iaf...

EDIT Glömde ju tacka dig cigehn för ett utförligt svar (som vanligt) hur man märker om det laddas nån nya FW!

Redigerat av ktd, 28 november 2007 - 01:38.

Postad 28 november 2007 - 09:18

Unregistered469c857f
  • Unregistered469c857f
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Bor i en BRF med Telia FiberLAN, tidigare när man behövde programkort kunde jag inte starta vlc och haka på multicast-strömmen som boxen kollar på, ja förutom must carry. Men testade nu efter dom skippat programkortet, går utmärkt att kolla på strömmen som boxen kollar på. Vet inte om dom tillfälligt stängt av krypterningen i samband med att dom tagit bort programkortet, eller om det faktiskt fungerar när programkort ej behövs (krypteringen flyttats helt till mjukvaran kanske?)

Kanske goda nyheter för er som kör HTPC!

Redigerat av Unregistered469c857f, 28 november 2007 - 09:20.

Postad 28 november 2007 - 09:30

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Hej undrar bara om Logitech fjärrar 525 eller 555 fungerar med boxarna? Eftersom man inte kan längre kolla på logitech´s hemsida vad som fungerar och så.

Tack på förhand!

/tvtittare

525:an fungerar utmärkt. Så därmed tror jag att alla andra Logitech fjärrar fungerar med.

Postad 28 november 2007 - 12:03

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1 618 inlägg
  • 0

Tack på förhand!

/tvtittare

525:an fungerar utmärkt. Så därmed tror jag att alla andra Logitech fjärrar fungerar med.

Får du on/off att fungera? När jag provade klarar den bara av att skicka signal för att växla mellan on/off inte specifikt on eller off om du förstår vad jag menar.

Postad 28 november 2007 - 12:06

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Tack på förhand!

/tvtittare

Får du on/off att fungera? När jag provade klarar den bara av att skicka signal för att växla mellan on/off inte specifikt on eller off om du förstår vad jag menar.

Det du kan göra är att skicka signalerna från boxen till 525:an så att den får rätt signaler om det skulle vara något knas på Logitechs databas.
Som det är i dagsläget använder inte jag längre 525:an till just denna box då jag har den i ett annat rum. Men det fungerade perfekt när jag använde dem tillsammans iaf.

Postad 28 november 2007 - 15:13

Tat
  • Tat
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
fortfarande inget canal+ :)

lite dåligt att det inte fanns någon info om när och hur man får kanalerna

Postad 28 november 2007 - 15:18

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Jag beställde Canal + Total och hade alla Canal + kanaler efter 10 minuter...

Postad 28 november 2007 - 16:11

Tat
  • Tat
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

du behövde inte göra något? typ starta om boxen genom att tra ut sladden? dra ut/sätta in kortet?

Postad 28 november 2007 - 16:21

Unregistered008ba6c0
  • Unregistered008ba6c0
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

du behövde inte göra något? typ starta om boxen genom att tra ut sladden? dra ut/sätta in kortet?

Kortet spelar numera mindre roll eftersom Telia har slutat med kort. Inte heller dra ut sladden borde hjälpa.

Som det har skrivets tidigare i denna tråden ska alla kanaler komma automatiskt!!

Jag hade felanmält det. Det är ju faktiskt en tjänst man betalar för och den borde inte ta någon längre tid innan man får kanalerna!

Postad 28 november 2007 - 16:50

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

fortfarande inget canal+ ;)

Gjorde inte ett smack.
Satte på boxen och där var kanalerna...
Tycker att du,som redan nämnts,ska felanmäla saken.

Redigerat av Djingis Khan, 28 november 2007 - 16:51.

Postad 28 november 2007 - 17:49

Tat
  • Tat
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
ringde och kanalerna kom mer eller mindre direkt

min första order via internet hade visst inte gått fram även fast jag fick konfirmations mail :/

Postad 28 november 2007 - 20:14

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Jag har ingen aning om det kommit nån ny FW idag men nu funkar det utan kort iaf...

Bor i en BRF med Telia FiberLAN, tidigare när man behövde programkort kunde jag inte starta vlc och haka på multicast-strömmen som boxen kollar på, ja förutom must carry. Men testade nu efter dom skippat programkortet, går utmärkt att kolla på strömmen som boxen kollar på. Vet inte om dom tillfälligt stängt av krypterningen i samband med att dom tagit bort programkortet, eller om det faktiskt fungerar när programkort ej behövs (krypteringen flyttats helt till mjukvaran kanske?)

Kanske goda nyheter för er som kör HTPC!

Det har fortfarande kommit någon programvaruuppdatering av boxen. Det är fortfarande version 4_0_1_45 (daterad 2007-10-01). Syns om man går i menyn och väljer Om tjänsten och sedan Teknisk information. Versionsnummer syns högst upp efter Version och datum och klockslag efter Date. Vi bör nog vänta oss en version 4_0_1_46 (eller högre) samt ett lite nyare datum än 2007-10-01...

Så jag förutsätter att Telia har tvingats slå av kryptering eftersom man har gått med information om att inga programkort behövs efter den 26:e november men man har samtidigt inte lyckats få ut någon programvaruuppdatering där dekryptering sker i programvara. Istället så tvingas man slå av krypteringen för att det inte skall strula för nya kunder som inte får något programkort skickat till sig...

Och man har också slagit av krypteringen på alla kanaler. Och då menar jag alla... ;)

Men det är nog bara en tidsfråga innan krypteringen är påslagen igen. Så snart programvaruuppdateringen, troligtvis med SoftClient inbyggd, så kommer nog Telia att slå på krypteringen igen. Så detta är nog bara en väldigt tillfällig god nyhet för de med HTPC! :wub:

/Peter Cigéhn

Postad 29 november 2007 - 02:47

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jag gick igenom alla strömmar i VLC från 1 och uppåt för att kolla kanalerna nu när dom är okrypterade.
När jag kom till 51 så hoppade Tv3 igång. Ligger just nu och kolla på Tv3 på Macen i sängen. ;)

Jag har inte kollat om Tv3 finns via boxen. Ska göra det imorgon för jag måste flytta nätverkskabeln men det var ju goda nyheter. Om inte Tv3 redan finns så borde den ju komma eftersom dom sänder den i nätet...

*EDIT* Tv6 finns på 52...

Redigerat av ktd, 29 november 2007 - 02:51.

Postad 29 november 2007 - 07:48

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Jag gick igenom alla strömmar i VLC från 1 och uppåt för att kolla kanalerna nu när dom är okrypterade.
När jag kom till 51 så hoppade Tv3 igång. Ligger just nu och kolla på Tv3 på Macen i sängen. ;)

Jag har inte kollat om Tv3 finns via boxen. Ska göra det imorgon för jag måste flytta nätverkskabeln men det var ju goda nyheter. Om inte Tv3 redan finns så borde den ju komma eftersom dom sänder den i nätet...

*EDIT* Tv6 finns på 52...

Detta beror på att Telia har speciella avtal med vissa fastighetsägare, tex Byggebo i Mönsterås/Oskarshamn. Telia har alltså Viasats utbud men endast till kunder med dessa special avtal, så har det varit en längre tid.

Titta tex på den här Byggebo sidan:
http://ns1.byggebo.s...text.php?id=151

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.