fuskfaner, var köper man det?
Startad av
Unregistered3ea99c36
, Aug 24 2003 23:50
11 svar till detta ämne
Postad 24 August 2003 - 23:50
har två satelithögtalare i bokutförande, skulle vilja ha dom i körsbär, funkar det med fuskfaner? om,var får man tag i det?
Postad 25 August 2003 - 02:34
Hej!
Fuskfanér finns på Hi-Fi Kit, Ljudia och de flesta byggvarubutiker. Man köper på rulle i regel ca 50cm breda rullar om ca 3 meters lägd. Det finns två typer, självhäftande och de som stykes fast. Jag rekommenderar självhäftande då de som strykes fast med strykjärn är för tunna och det blir lätt bubblor. Det självhäftande kan man enklare åtgärda bubblormed en liten nål att punktera dem med - så finns fortfarande häftverkan.
Mvh,
Marcus
Fuskfanér finns på Hi-Fi Kit, Ljudia och de flesta byggvarubutiker. Man köper på rulle i regel ca 50cm breda rullar om ca 3 meters lägd. Det finns två typer, självhäftande och de som stykes fast. Jag rekommenderar självhäftande då de som strykes fast med strykjärn är för tunna och det blir lätt bubblor. Det självhäftande kan man enklare åtgärda bubblormed en liten nål att punktera dem med - så finns fortfarande häftverkan.
Mvh,
Marcus
Postad 25 August 2003 - 09:46
marcus:
Att fuskfanér finns på Ljudia och HiFikit har jag också nyligen hört. Dock går jag fullständigt bet på att hitta något sådant på deras respektive hemsidor. Kan du hjälpa mig att peka i rätt riktning på någon av sidorna?
mvh
Joel
Att fuskfanér finns på Ljudia och HiFikit har jag också nyligen hört. Dock går jag fullständigt bet på att hitta något sådant på deras respektive hemsidor. Kan du hjälpa mig att peka i rätt riktning på någon av sidorna?
mvh
Joel
Postad 25 August 2003 - 09:56
Här får du länken till Ljudia:marcus:
mvh
Joel
Ljudia Fuskfanér
Mvh
Igge
Postad 25 August 2003 - 10:29
Det finns på Coops byggavdelning, om du bor i närheten av något Coop.
Jag hjälpte en polare att klä hans sub, det blev bra. Var noga med att göra rent ytan bara(minsta dammpartikel syns) och ta en liten bit i taget när du ska sätta dit det annars blir det bubblor och veck.
Jag hjälpte en polare att klä hans sub, det blev bra. Var noga med att göra rent ytan bara(minsta dammpartikel syns) och ta en liten bit i taget när du ska sätta dit det annars blir det bubblor och veck.
Postad 27 August 2003 - 12:17
Inspirerad av tråden gjorde jag ett försök att klä min sub för att den bättre skall passa till mina övriga möbler. Har en mellanbrun bokhylla (Ikeas "Docent") och tv-bänk vilket inte alls matchade subben i ljust trä.
Har alltid varit skeptisk till denna typen av fuskfaner, men vad sjutton tänkte jag, det går ju alltid att ta bort igen. Men jag måste säga att resultatet blev kanonbra! Trots en hel del luriga hörn och kanter så blev det asbra! Men det kräver mycket tålamod och att man är noga och som Clarky_1 säger så syns verkligen var enda dammkorn som hamnar under folien.
Har alltid varit skeptisk till denna typen av fuskfaner, men vad sjutton tänkte jag, det går ju alltid att ta bort igen. Men jag måste säga att resultatet blev kanonbra! Trots en hel del luriga hörn och kanter så blev det asbra! Men det kräver mycket tålamod och att man är noga och som Clarky_1 säger så syns verkligen var enda dammkorn som hamnar under folien.
Postad 27 August 2003 - 12:29
Fuskfanér finns även på BRL under namnet DC-fix.
Bredd 45 cm, finns på rulle i längder på 1-15 meter. Extremt töjbart efter uppvärmning.
Finns i aluminium, bok, ek, pa-svart och röd.
Bredd 45 cm, finns på rulle i längder på 1-15 meter. Extremt töjbart efter uppvärmning.
Finns i aluminium, bok, ek, pa-svart och röd.
Postad 27 August 2003 - 13:24
Igge78: Tack för hjälpen! Precis vad jag letade efter.
MatteB: Verkar det vara någoon risk att det lämna kladdrester efter sig?
Mvh
Joel
MatteB: Verkar det vara någoon risk att det lämna kladdrester efter sig?
Mvh
Joel
Postad 27 August 2003 - 15:18
Har du klätt en slät yta och du drar av DC fixet/fuskfanéret kan det bli lite kladdrester, men dessa kan du enkelt ta bort med en trasa fuktad med lacknafta. Undvik starkare lösningsmdedl eftersom det kan förstöra originalytan (vinyl eller äkta klarlackat fanér).
Notera att fuskfanéret bara fäster bra en gång, drar du loss det kommer det INTE att fästa särskilt bra en andra gång. Släng i så fall biten och sätt dit en ny.
Mvh,
Marcus
Notera att fuskfanéret bara fäster bra en gång, drar du loss det kommer det INTE att fästa särskilt bra en andra gång. Släng i så fall biten och sätt dit en ny.
Mvh,
Marcus
Postad 28 August 2003 - 09:10
Hej,
Ungefär som en post-it lapp eller ett plåster då? Det låter ju säkert och bra. Jag vill sätta det på min svarta sub så att den matchar övriga högtalare men vill inte sabba pianolacken på en sub för 24.000.
Mvh
Joel
Ungefär som en post-it lapp eller ett plåster då? Det låter ju säkert och bra. Jag vill sätta det på min svarta sub så att den matchar övriga högtalare men vill inte sabba pianolacken på en sub för 24.000.
Mvh
Joel
Postad 28 August 2003 - 10:36
Jag skulle tro att din pianolack kommer klara sig bra. På min sub var det en del skarvar som var tvugna att hamna precis runt ett hörne vilket gjorde att det fläkt upp sig lite. Detta fixade jag med att limma dessa kanter, och det lär jag ju inte få bort men å andra sidan var jag så nöjd med resultatet att jag fuskfaneren lär bli kvar i överskådlig framtid.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?