* Officiell tråd - Harman/Kardon AVR-X35 *
289 svar till detta ämne
Postad 02 augusti 2005 - 19:58
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Fick hem min nya 435'a förra veckan. Riktigt trevlig maskin. Dock finns det ju alltid moln på himlen...
Har ett par intermittenta fel nämligen:
- Ibland reagerar inte huvudenheten på fjärrkontrollssignalen. Varken från huvudfjärren eller multiroom-fjärren. Håller i sig länge, brukar lösa upp sig efter en natts vila.
- När nu fjärren fungerar så tenderar ljudet att skena, både uppåt och nedåt. Här hjälper det att stänga av och sätta på, för att sedan inte nyttja fjärren mer den kvällen.
Ett permanent fel som uppstod efter ett par dagar:
- Ett brummande ljud som uppstår vid insignal från exvis digitalboxen.
Så det är bara att lämna in min nyköpta AVR-435, och vänta på att få den åter.
Köpte den på HIFI-huset i Örebro till ett bra pris (7800:-) utan att ens behöva prisförhandla. Tycker jag var rätt OK.
Kan dock inget annat än att rekommendera denna förstärkare, ger ett intryck av att vara välbyggd, snygg fjärrkontroll samt mycket bra fart i förstärkaren vid tvåkanalsljud.
Mvh
Johan Maxe
<{POST_SNAPBACK}>
Hej. Tänkte bara nämna att jag aldrig varit med om något av ovanstående problem med min 435'a. Får hoppas att dom kan åtgärda det åt dig. Ruggigt bra pris du fick iaf, har inte funnit den för under 8100:-. Kunde inte vänta utan ville ha med mig min under armen när jag såg den, så jag köpte den för 8495:-
Postad 02 augusti 2005 - 20:03
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Detta kommer antagligen förklaras som dumma frågor för den som redan kan svaret, och jag misstänker att det är majoriteten här inne. Det är dock två saker som jag är fundersam över;
1) Varför anges volymen i "minus" dB? Vet att de flesta gör på detta sättet, men förstår inte varför man börjar på minus, och rejält oxå. Allt ljud är väll +dB?
2) Varför är inte kontakterna bak på H/Kn guldplätterade? (Har 435'an)
3) Ni med H/K xx5'or, hur ser era högtalarskruvar ut, tar dom banankontakt? (mina ser ej ut som dom på H/Ks hemsida, dom är solida i plast i mitten)
Postad 03 augusti 2005 - 09:41
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6 401 inlägg
(mina ser ej ut som dom på H/Ks hemsida, dom är solida i plast i mitten)
Plasten är ett skydd mot klåfingriga barn, vilket går att pilla bort så passar banankontakterna sen.
Redigerat av Nomad, 03 augusti 2005 - 09:42.
Postad 05 augusti 2005 - 22:21
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
(mina ser ej ut som dom på H/Ks hemsida, dom är solida i plast i mitten)
Plasten är ett skydd mot klåfingriga barn, vilket går att pilla bort så passar banankontakterna sen. 
<{POST_SNAPBACK}>
Bwhaha, Jodå, håller definitivt mig borta iaf, så jag får väll anse att jag är ett klåfingrit barn! =) Skall pilla lite imorgon och se om jag inte kan få användning för banankontakterna  Nån som har nån aning om de andra frågorna?
Postad 07 augusti 2005 - 18:50
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
jag måste vara det klåfingriga barnet dom försöker skydda sig från... får inte bort skyddsplasten...
Hur skall jag få lös den?
Försökt med naglar mm, men ingen antydan till att den vill komma loss. Krävs det våld våld och vaselin för att få bort den, eller skall det gå enkelt?
Postad 07 augusti 2005 - 23:00
Unregistered94d65f28
-
Unregistered94d65f28
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
varför inte guld? förmodligen en kostnadsfråga...helt enkelt mindre påkostad. Jag har inte sett på de nya HK förstärkarna, men på min tidigare AVR-5500 så var det runda plastskruvar med en svart liten nippel eller vad man nu ska säga. Den står ut lite i förhållande till den övriga plastskruven. Ta en liten smal platt skruvmejsel eller annat tunnt som du kan komma emellan det lilla svarta huvudet på nippeln och plastskruven och bänd ut den. Sen kan du bara trycka in bananen...
Postad 08 augusti 2005 - 09:07
Unregistereddcdbc111
-
Unregistereddcdbc111
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Detta kommer antagligen förklaras som dumma frågor för den som redan kan svaret, och jag misstänker att det är majoriteten här inne. Det är dock två saker som jag är fundersam över;
1) Varför anges volymen i "minus" dB? Vet att de flesta gör på detta sättet, men förstår inte varför man börjar på minus, och rejält oxå. Allt ljud är väll +dB?
<{POST_SNAPBACK}>
Därför att det handlar om dämpning av signalen. Vid 0 dB så ger förstärkaren max effekt utan klippning (vid digital källa eller analog källa med 200 mV signalstyrka). Men så högt vill man ju inte alltid ha det, därför dämpar man signalen till slutstegen med volymkontrollen och hur mycket man dämpar anges i dB. För varje 3dB-steg dubblas/halveras effekten.
Postad 08 augusti 2005 - 10:20
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Ah, det förklarar det hela.
Tack för bra förklaring.
Postad 08 augusti 2005 - 11:26
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
varför inte guld? förmodligen en kostnadsfråga...helt enkelt mindre påkostad. Jag har inte sett på de nya HK förstärkarna, men på min tidigare AVR-5500 så var det runda plastskruvar med en svart liten nippel eller vad man nu ska säga. Den står ut lite i förhållande till den övriga plastskruven. Ta en liten smal platt skruvmejsel eller annat tunnt som du kan komma emellan det lilla svarta huvudet på nippeln och plastskruven och bänd ut den. Sen kan du bara trycka in bananen... 
<{POST_SNAPBACK}>
Aah, okii. Tack. Nu skall jag vålda!
Postad 08 augusti 2005 - 11:29
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Jag testade igår på min 635, och alla plastnipplar kom ut rätt enkelt om jag förskte med en nagel som jag tryckte in från undersidan på varje kontakt. Det var svårare om man försökte från ovansidan märkte jag så prova det.
/Micke
Postad 08 augusti 2005 - 15:19
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Ah. Tack för tipset om nageln från nederkant, lyckades få bort som små platsplopparna, äntligen! =)
Postad 08 augusti 2005 - 21:35
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Jag kommer nog köpa en 635 imorgon...
Det enda som jag behöver veta är hur stor bildförlusten är när man kör komponent igenom förstärkaren?
Det verkar ju skönt att kunna ha xbox, ps2 & digtalbox in i förstärkaren och köra allt komponent upp till plasman (dvdn kör jag DVI)!
*EDIT*
Och med hur stor bildförlust är jag inte intresserad av siffror utan upplevelse hur Du känner/ser på det...
Redigerat av ktd, 08 augusti 2005 - 21:36.
Postad 08 augusti 2005 - 21:40
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Jag kommer nog köpa en 635 imorgon...
Det enda som jag behöver veta är hur stor bildförlusten är när man kör komponent igenom förstärkaren?
Det verkar ju skönt att kunna ha xbox, ps2 & digtalbox in i förstärkaren och köra allt komponent upp till plasman (dvdn kör jag DVI)!
*EDIT* Och med hur stor bildförlust är jag inte intresserad av siffror utan upplevelse hur Du känner/ser på det... 
<{POST_SNAPBACK}>
Testade med min 435'a. Samma som 635'an förutom att 635'an klarar videoväxling oxå som jag uppfattat det. Jag märkte ingen påtaglig skillnad när jag slussade komponenten genom förstärkaren (ja, jag har ritkiga kablar). Det blev dock som så att jag kopplade rakt upp i plasman endå för att slippa förklara för frugan varför hon skall växla vissa källor på förstärkaren, och vissa på plasman. hade jag haft 635'an hade jag nog kört in allt i recievern, och sedan videoväxlat komponenten upp till plasman.
Postad 08 augusti 2005 - 21:46
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Det blev dock som så att jag kopplade rakt upp i plasman endå för att slippa förklara för frugan varför hon skall växla vissa källor på förstärkaren, och vissa på plasman.
LOL! hade jag haft 635'an hade jag nog kört in allt i recievern, och sedan videoväxlat komponenten upp till plasman.
<{POST_SNAPBACK}>
Då får det bli en sån imorgon! Tack för snabba svaret!
Postad 08 augusti 2005 - 21:54
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Det blev dock som så att jag kopplade rakt upp i plasman endå för att slippa förklara för frugan varför hon skall växla vissa källor på förstärkaren, och vissa på plasman. LOL!
Yepp, shit happens! =) "Jo, först växlar du till DVD på recievern, och sedan till komponent på plasman, då får du Xbox"... hade varit annorlunda med videoväxlar-funktionen som finns i 635'an  hade jag haft 635'an hade jag nog kört in allt i recievern, och sedan videoväxlat komponenten upp till plasman.
<{POST_SNAPBACK}> Då får det bli en sån imorgon!
Övertygad om att du kommer bli riktigt nöjd! Tack för snabba svaret!
<{POST_SNAPBACK}>
Nemas Problemas, Just fun! =)
Postad 08 augusti 2005 - 21:55
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
ps. kom ihåg att du inte får "snåla" med en 630, det är först i x35-serien som HDTV-biten stödjs. ds.
Postad 08 augusti 2005 - 22:32
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
ps. kom ihåg att du inte får "snåla" med en 630, det är först i x35-serien som HDTV-biten stödjs. ds.
<{POST_SNAPBACK}>
Skulle aldrig kunna köpa nått enklare i samma modell bara för att den kostar x-kronor mindre. Skulle alltid gå och tänka på att den andra skulle varit bättre...
Postad 09 augusti 2005 - 09:02
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
SÅ nu ska jag åka och hämta skönheten! http://www.inwarehou...4&category=WELADet här är en bra sista-veckan-på-semestern-ångest-botare!
Postad 09 augusti 2005 - 20:24
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
hmmm... inte direkt den start på nys stärken man räknat med.
Först så är det glapp i luckan som täcker fronkontakterna. Den stannar inte helt upp utan rasar ner lite gran så man ser en glipa mellan själva stärkaren och luckan. Starkt jobbat HK.
Sen finns det inte fjärrkoder till min Force 530T och HKn kan inte lära sig dom heller när jag håller kontrollerna emot varandra. Alla mina andra fjärran kan jag lära in så men när jag testar det jag lärt in i HK fjärren från Forcen händer nada.
Nån som har en äldre HK som fjärren kan styra Froce recivrar med?
Postad 09 augusti 2005 - 22:16
kuseman
-
kuseman
-
Användare
-
-
228 inlägg
Har för närvarnde en Yamaha 750 som driver ett par Beta 50:or och tycker att det inte riktigt är det "trycket" i högtalarna jag är ute efter och funderar då på att byta ut 750 till en avr335. Har läst på ganska många ställen att H/K och Infinity funkar bra ihop.
Någon som har den konfigurationen (335 o. Beta 50) och kan ge något utlåtande?
335:an har ju 7x55W i 8 ohm och 750 har ju lite mer effekt (7x95W i 8 ohm) så det va därför jag undra om det är lite mer "kraft" i H/K:n i jämförelse oavsett den mindre mängd watt som H/K:n har?
Postad 09 augusti 2005 - 23:57
Vigilante
-
Vigilante
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
H/K har bättre strömresurser än din 750. Garanterat!
Watt är inte allt.
Postad 10 augusti 2005 - 00:27
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Från HKs FAQ... Question: Why are Harman Kardon amplifiers so much more powerful than amplifiers with the same power ratings that are made by other companies?
Answer: A Harman Kardon 50-watt amplifier will sound better, louder and cleaner than most 100-watt amplifiers from other companies. The reason is very simple. We give "true" wattage ratings, and our amplifiers utilize something called High-Current Capability (HCC). Please see the comparison below for further explanation. Other companies (100 watts): Many companies have found new, convenient ways to get "big" wattage ratings on their amplifiers. They may take one frequency or tone (1kHz) and push it through one channel of amplification. This way the power supply only needs to supply power to one tone and one channel (no one listens to one tone through one speaker). This is not a difficult task for a power supply, so you get a nice, high rating like 100 watts. Now let's feed that one tone (1kHz) into 2 channels. Now the power supply has to supply power to 2 channels. The wattage rating is drastically reduced. Now let's take that one tone and make it ALL tones (pink noise). The power supply now has to supply power to all frequencies in both channels. Again, the wattage rating is drastically reduced. Now, your 100-watt amp is suddenly 50 watts (approximately).
Let's take it one step further. When you turn the amp up and begin to average the 50 watts of power, what happens to all of the dynamics/peaks in the sound? It can't get any louder, because the amp has hit its "ceiling," so the sound gets "clipped." The human ear typically can?t hear this clipping because peaks pass by so quickly but, nonetheless, the dynamics are gone.
Our amplifiers (50 watts):
We still rate our amplifiers the old-fashioned way - all frequencies with both channels driven. So "50 watts" is 50 watts. Twenty-five years ago, a 50-watt amp was very powerful. These days you can go to a store and hear a "300 watt" receiver and it won't impress; it lacks dynamic punch.
Now let's take it that extra step. When you turn the amp up and begin to average the 50 watts of power, the amp still needs to put out much more power every time a snare drum, triangle, or movie dynamic (e.g., hand slapping a face) hits. Our amps are able to instantaneously put out 20-100 amps (depending on the model) of high current to the speakers, allowing those dynamics to come through loud and clear, without any distortion. This brings the overall decibel average up, making it seem even louder that 50-watts.
Postad 10 augusti 2005 - 00:32
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Nu några timmar efter inköpet av HK AVR 635 säger jag bara WOW!
Mycket bättre/renare ljud än jag hade med min Denon AVR 2800.
Så det enda som inte är som jag vill än så länge är:
1. Inget stöd för Force fjärr. Man kan inte ens lära den koderna. Den har även problem med XBoxens fjärr men det går så där...
2. Den kommer inte ihåg olika högtalarinställningar på olika källor. Tex vill jag inte ha subban när jag kör CD men stänger jag av subben så är den avstängd på alla källor. så är inte gamla HK AVR 7000. Men iom att den spelar så mycket bättre än min Denon så gör det inte så mycket att subben är med. När jag körde CD 2.1 på Denonen lät det skit ur mina B&W men nu låter det tom riktigt bra med subben igång. Tom tjejen märkte skillnad!
Postad 10 augusti 2005 - 00:40
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
Själv tänker jag införskaffa Infinity Beta 40 som frontar och driva dessa med en H/K avr- 335 antagligen, sen blire väl c250/350 och Beta 10 som bakre. Hoppas det är tryck i 335an!
Postad 11 augusti 2005 - 01:49
Unregisteredea159534
-
Unregisteredea159534
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag skaffade en AVR-635:a förra veckan. Efter mycket testkörningar med diverse stereo och surroundljud var jag riktigt nöjd. Tyvärr hann jag bara börja se en film på låg volym (natt), innan jag märkte att ett mystiskt brum ständigt närvarade. Jag kopplade ur kontakt efter kontakt men ljudet vägrade lämna in. Till sist hade jag bara nätsladden och EN högtalare inkopplad men brummet var kvar. Jag provade även att byta uttag, tänkte det kan ju vara nätstörningar men icke!
Det var bara inse att det var något som var fel! Jobbigt att behöva skiljas ifrån denna välspelande best. Jag fick vara utan surround i 4 dagar innan jag fick låna en Pioneer VSX-859RDS av butiken där jag köpt (& lämmnat in) HK:n. Nu efter en kväll med Pionjären längtar jag nått oerhört efter att få höra 635:an producera ljud som bara den kan. Är föga imponerad av VSX:n, den "hittar på" ett mystiskt klickljud i centerkanalen som inte fanns på skivan med HK:n. Låter som om man veckar en vek plåtbit i en femkronas storlek, ni vet hur det kan låta...  Sedan blir det inte mycket dynamik i ljudet, utan det känns mest bara tråkigt. Tilläggas bör väl att jag aldrig varit nått fan av Pioneer.
Jag vill ha min HK nu!
Postad 11 augusti 2005 - 07:36
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Jag är oxå nått oerhört imponerad av ljudet min HK 635 producerar. Det är sån stor skillnad mot min Denon AVR 2800!
Nu när man spelar ashög så låter det bara högt och mycket inte det minsta fel som det kunde med Denonen.
Nu har jag oxå bytt så nu har jag en hel frontlucka.
Sen fick jag min Dreambox idag så förhopningsvis ska jag kunna kontrollera den fjärren eftersom jag ställer den i vardagsrummet och flyttar in Forcen i sovrummet...
*EDIT*
Stavfel och konstig formulering...
Redigerat av ktd, 12 augusti 2005 - 22:08.
Postad 12 augusti 2005 - 22:07
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
glapp i luckan som täcker fronkontakterna. Den stannar inte helt upp utan rasar ner lite gran så man ser en glipa mellan själva stärkaren och luckan.
Hmm... Detta problem har faktist jag med med min 435'a. Jag kan ha den "nästan stängd", men det verkar som att luckan är "för välsmord", så den orkar knappt hålla sig uppe... Får väll hälla cola i den eller något
Postad 12 augusti 2005 - 22:10
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Byt den! Det gjorde jag som sagt och nu ser den snygg och prydlig ut...
*EDIT*
Stavar som en kratta... Fort men fel när jag skriver...
Redigerat av ktd, 12 augusti 2005 - 22:29.
Postad 12 augusti 2005 - 22:27
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Postad 12 augusti 2005 - 22:28
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Garanti så klart! Byt stärkaren så du får en med en lucka som sitter som den ska...
Postad 12 augusti 2005 - 22:46
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
humm... vet faktist inte om jag orkar det. Allt som glappar är någon enstaka mm, samt att jag vet att jag tog den sista 435'an, så isf kommer dom behöva beställa... ash, får se hur jag gör...
[edit]: ändrade stavfel, cm -> mm, dramatisk skillnad i innebörd
Redigerat av jessej, 12 augusti 2005 - 22:50.
Postad 14 augusti 2005 - 22:22
wegeN
-
wegeN
-
Användare
-
-
160 inlägg
Behöver lite hjälp !
Funderar på 335 lr 435, tycker dock priset är lite väl saftigt på 435:an.
Är lite velig just nu... Ge mig lite fördelar och nackdelar mellan de olika modellerna.
Tänkte använda bildväxlaren så jag bara har en komponentkabel till min Z1:a. Kör med XTZ 99W2MT system.
Postad 15 augusti 2005 - 09:44
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
435'an stödjer 7.1-ljud, det gör inte 345'an. Då behöver du externt slutsteg.
Om jag inte är helt ute och cyklar så är det 635'an som har videoväxlingsmöjligheten, och att det är det som är det vitala som skiljer den från 435'an. blev det ännu dyrare nu? =)
Postad 15 augusti 2005 - 09:58
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Alla är 7.1 stärkare... Alla har bildväxlare men det är bara 635an som kan konvertera till komponent.. En liten jämförare kan du se på http://www.inwarehou...e891952,e891953*EDIT* Jag köpte en 635 förra veckan och är KANON nöjd! Slå till på en sån och du kommer inte bli besviken. Men den kan ju iof vara för dyr eftersom du tycker 435 ligger i högsta laget men jag tror inte att dom mindre modellerna är speciellt mycket sämre. Alla HK är ju bra maskiner...
Redigerat av ktd, 15 augusti 2005 - 10:02.
Postad 15 augusti 2005 - 11:53
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
uhm, det var lite det jag menade med videoväxlare, att kunna koppla in alla A/V-källor till stärkaren, och sedan alltid ha TV'n inställd på "Förstärkare" eller liknande, så man slipper växla på stärkare, OCH på tv, när man skall switcha från DVD till xbox tillexempel... och det kan jag väll enbart åstakomma ifall stärkaren kan växla alla inkommande video/audio-signaler till en gemensam utgång? är inte det videoväxlingsbiten?
Annars måste jag väll koppla igenom alla grejjer, och då växlar den väll inte video, utom då är det väll mer passthrough?
Postad 15 augusti 2005 - 12:02
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
HKns fjärr har en väldigt bra funkation som gör att man kan programera signalknappen så att förutom att byta på stärkaren också kan skicka en annan signal tex kanalbyte på Tvn.
Jag har min digitalbox, Xbox & Ps2 kopplat via komponent i förstärkaren men DVDn kör jag DVI och vill av naturliga själ inte köra den genom stärkaren så när jag trycker på DVD-kanppen på HK fjärren så har jag lagt in att Tvn slår över till DVI kanalen på Tv. Sen när jag trycker på Tv, xbox eller Ps2 på HK-fjärren så slår den tillbaka till komponent på Tvn. As smidigt... Det blir ju som om alla signaler skuller gå genom stärkaren typ...
Postad 15 augusti 2005 - 12:05
wegeN
-
wegeN
-
Användare
-
-
160 inlägg
Aha, så låt säga att jag endast vill ha komponentsladden upp till projjen, så måste jag minst ha 635:an ? Som det är nu så har jag 1 komponent från dvd:n o en videokabel från mottagaren. Tänkte köra in komponent och videokabel till stärkaren och plocka ut sinalen med 1 st komponent till projjen, men då behöver jag alltså en 635:a ? Vad har man då de bildingångarna i 435 till ? Krånglar inte de bara till det ?
Postad 15 augusti 2005 - 13:15
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Vad jag förstår så är det bara 635 som kan konvertera signaler till komponent. Dom andra måste du mata med komponent för att få ut komponent signal...
Vad jag läst så är det bara 635 som kör OSD i komponent utgången. Ska du in i OSDn på dom andra får du koppla in s-video eller kompositsladden...
Postad 15 augusti 2005 - 14:59
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Vad jag förstår så är det bara 635 som kan konvertera signaler till komponent. Dom andra måste du mata med komponent för att få ut komponent signal... Vad jag läst så är det bara 635 som kör OSD i komponent utgången. Ska du in i OSDn på dom andra får du koppla in s-video eller kompositsladden...
<{POST_SNAPBACK}>
Det kan förklara varför jag bara fick OSD över komposit och s-video, men aldrig på komponenten.... hurmpfh.
Postad 19 augusti 2005 - 16:09
Daniel86
-
Daniel86
-
Användare
-
-
190 inlägg
Har nu ägt AVR 235 i några veckor och jag hittar alltid nya inställningsmöjligheter till den.
Någon som kan rekomendera några bra inställningar till
Musik,Dvd film mm?
tack på förhand
Daniel
Postad 24 augusti 2005 - 14:35
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Dagens fråga:
fjärrkontrollen, höger långsida, ganska långt upp. Där finns en liten plast-plupp (givetvis det första jag pillade bort, och som även försvann). Bakom den finns ett hål liknande ett sådant för hörlurar, batteri-laddare, eller liknande...
Vad är detta?
Postad 30 augusti 2005 - 08:22
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
^^^Ingen som har svaret på den frågan? fortfarande inte?
tänkte bara nämna det att jag lämnat in min HK för att få "luckan" som inte orkar stanna helt uppe fixad.
Det intressanta här är väll antagligen att det är ett kännt problem! Och det är inga bekymmer, lämna in så fixar dom det utan problem....
Enda problemet är väntan nu när man "slitit ut hjärtat" ur hemmabion...
Satte dit min gamla Sony, och oj vad jag saknar HK'n...
(frugans kommentar; den måste ju vara trasig, skall det verkligen låta såhär?) Man blir bortskämd med HK
Postad 30 augusti 2005 - 09:05
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Jag lider med dig! Vara utan HKn... Inte bra...
Tur att min var trasig direkt när jag packade upp den eftersom jag kunde byta mot en ny direkt. Tycker inte om att lämna bort nya saker man köpt för (dyra)pengar...
Postad 30 augusti 2005 - 11:24
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Hade väll indirekt kunnat göra det jag med, förutom att det var den enda dom hade hemma... så det var inte så mycket att byta mot... =/
Postad 30 augusti 2005 - 14:39
Interlinc
-
Interlinc
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Nej, det är ju aldrig roligt när ens nya leksaker har fabrikatioinsfel. Speciellt inte om man inte kan lämna in och få en ny på en gång.. Extra jobbigt om man längtat efter prylen en längre tid.. vilket man oftast har
Postad 30 augusti 2005 - 14:48
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Ironiskt nog köpte jag den lokalt bara för att slippa vänta. Jag visste att jag kunde köpa den på distans för 300:- mindre m. fri frakt.... men då hade jag ju behövt väntat på leveransen...
Postad 05 september 2005 - 15:53
Samuelsson
-
Samuelsson
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
finns det ngt alternativt sätt att sätta i högtalar kablarna i en harman kardon förstärkare än att bara tvinna och skruva fast tex. spadar? trodde att den hade banankontakter men icke...
Postad 05 september 2005 - 16:20
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4 120 inlägg
Oftast på europeiska versioner av förstärkare så är dem försedda med gummipluttar eller annat som man måste avlägsna för att kunna använda banankontakter (som är det vanligaste kontaktdonet på förstärkarsidan.
Jag vet inte hur H/K gör, men yamaha har en liten plastbit som täcker för hålet, vilket gör att många tror att det är ett fabrikationsfel med för små hål.
//Loofy
Postad 11 september 2005 - 17:37
Lunna
-
Lunna
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tjena! Har följande setup hemma: Förstärkare: Onkyo 600E http://www.onkyousa....&class=ReceiverFront: Infinity Beta 50 Center: Infinity Beta C360 Surrond: Infinity Beta 20 Är sugen på att uppgradera förstärkaren då jag vill ha 7.1 med både lågnivå in och ut och stöd för lite nya format. Ljudet från min Onkyo 600 är helt ok men jag tycker at det borde kunna vara lite mer tryck i dom lägre registren. Det lutar mest åt en 335 så det jag undrar är hur den lirar ihop med min Beta serie. Har hört mycket gott om H/K och jag gillar utseendet på dom. Vet inte hur pass mycket kräm Beta högtalarna vill ha, man kanske måste ha en 435 för att verkligen kunna spela fullt ut? Vad har ni för åsikter om mina funderingar?
Postad 11 september 2005 - 17:48
Eftersom du vill spela högtalarna fullt ut så satsa helst på en 435:a. Med en bra förstärkare kan man få till en bra kontur på basen i betorna, den saknar jag mest när jag hade beta 50 hemma.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
2st Slutsteg till köket
Anton
2025-04-27 22:56:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|