635an har banakontakter. Som Loofy sa så får man pilla bort en plastbit som är intryckyt i kontakten först...finns det ngt alternativt sätt att sätta i högtalar kablarna i en harman kardon förstärkare än att bara tvinna och skruva fast tex. spadar? trodde att den hade banankontakter men icke...
* Officiell tråd - Harman/Kardon AVR-X35 *
Postad 11 september 2005 - 18:03
Postad 14 september 2005 - 20:40
Har nu en AVR 7000 men ska byta till någon i den nya serien.. vet dock inte vilken jag ska ha... ska endast ha den som för förstärkare.. och så ska jag så klart köra bak och center-kanalerna på den..
Någon som har någon i den nya serien att rekomendera?
kör frontarna med ett h/k signature steg

Redigerat av Unregistered8cacec98, 14 september 2005 - 20:42.
Postad 14 september 2005 - 20:53
635an har banakontakter. Som Loofy sa så får man pilla bort en plastbit som är intryckyt i kontakten först...
mmmm.. barnsäker... höll mig borta ett bra tag...
Nagel i nederkant är bästa sättet, eller något spetsigt.
Postad 24 september 2005 - 17:05
köpte idag avr-335:an. är än så länge mycket nöjd.
har en fråga: undrar om man kan köra komponent direkt från projektorn(infocus4805) till komponent på förstärkaren o ta ut bilden på det sättet? Samt vad gör man då för inställning på förstärkaren?
nån som vet?
tacksam för svar snarast
Med vänlig hälsning
PeugeotNisse
Postad 24 september 2005 - 18:29
Man brukar väl skicka bild till projektorn, inte från. Förstår inte vad du menar.hej på er alla!
har en fråga: undrar om man kan köra komponent direkt från projektorn(infocus4805) till komponent på förstärkaren o ta ut bilden på det sättet? Samt vad gör man då för inställning på förstärkaren?
nån som vet?
tacksam för svar snarast
Med vänlig hälsning
PeugeotNisse
Postad 25 september 2005 - 10:21
Man brukar väl skicka bild till projektorn, inte från. Förstår inte vad du menar.hej på er alla!
nån som vet?
tacksam för svar snarast
Med vänlig hälsning
PeugeotNisse
om du tänker till lite, zvedberg. så förstår säkert du också vad jag menar. bild TILL projektorn ja.
är du med nu då?
har du fortfarande nån bra idé om min tidigare fråga eller ville du bara göra dig lustig på forumet?
tack på förhand.
med vänlig hälsning
PeugeotNisse
Postad 25 september 2005 - 10:24
Det hela sker genom OSD-menyn, där man helt enkelt mappar ihop vilken komponent-IN som skall höra till den som går UT till projektorn.
Däremot om du var ute efter att låta förstärkaren videoväxla, så du kan ha enbart komponent till projektorn, och sedan i förstärkaren välja om IN-signalen skall komma från komponent, komposit, eller liknande, så har du problem. Detta pga att det först är i AVR-635'an som du kan köra videoväxling.
Postad 03 oktober 2005 - 22:31
Jag har möjligheten att köpa billigt en ett år gammal AVR 7000 .Är det nåt att ha? Har den Lip-Sync/Audio delay?
Tacksam för svar!
Mvh
IAS
Postad 03 oktober 2005 - 23:26

http://www.hometheat...m/receivers/43/
Verkar dock inte hitta något om att den har delayen.... vilket ofast brukar innebära att det inte är så...
Även lite tveksam till om den bara har ett år på nacken...
Undrar om den inte hade blivit ersatt för ett år sedan...
Postad 04 oktober 2005 - 07:42
Postad 04 oktober 2005 - 08:12
Tack før svar,er nyfiken på om du/Ktd kan få nogot svar ifrån din kompis om avr-en har Lipsync/audio delay?
mvh
IAS
Postad 04 oktober 2005 - 08:45
Men jag återkommer om jag får nått annat svar från polaren.
Annars köper du en AVR 635. Jag är JÄTTE nöjd med min!

Postad 04 oktober 2005 - 09:57
Situasjonen er at jag kan få denne AVR 7000 gratis,men jag vill inte ha problemer med ljudet/lip-sync på min 436 XDE :-) som er bestillt. Finns det noen måte (dvd/annat utstyr som kan kompansere for dette problem?
Till lycke med din AVR 635(nice), men den er litt for dyr for meg(min fru:-)).
Hadde tenkt på en Marantz SR5500?(den har Lip sync).
Mvh
IAS
Postad 04 oktober 2005 - 10:11
AVR-7000 gratis är dock ännu billigare

Det du behöver är något som fördröjer ljudet. Frågan är dock ifall det inte hjälper med AVR-7000. Kraftiga grejjer i kombination med schysst kablage brukar kunna hjälpa en del.
Om du endå får AVR-7000 gratis tycker jag att du skall ta den och testa. Om den inte hjälper så har du ju alltid testat, och då kan du ju ge den till mig

Postad 04 oktober 2005 - 10:24

Mvh
IAS
Postad 04 oktober 2005 - 13:19
Postad 04 oktober 2005 - 13:22

Postad 04 oktober 2005 - 13:29
Kan ju bero på kombinationen med dina högtalare och annan kringutrustning. Polarens AVR 7000 spelar riktigt bra. Men du är ju inte ett HK freak och sånt spelar ju också in. Ta mig tex. jag skulle ALDRIG kunna äga en Audi. Spelar ingen roll om det så skulle vara en RS4 eller nån annan modell...
Tillbaka till AVR 7000 lip sync problemet...
Det finns många DVD-spelare som har audio dely. Sen kan du ju köra XboxMediaCenter på en X-Box. Där kan du också ställa audio delay coh spela allt från cd till DVD (självklart funkar avi, mpg mfl format)...
Postad 04 oktober 2005 - 14:32
Självklart kan man alltid ta emot den om den är gratis

Sen har ju alla olika krav, 99.9% av befolkningen sitter ju med ett helt system som kostar mindre än vad en AVR-7000 kostar ny.
Over and out

Postad 04 oktober 2005 - 15:04
mjo, men om han får den gratis så kan kan väll hoppa över provlyssningen?
Håller med! BMW och HK skall det vara.
Och BMW's HiFi-paket, som är HK förståss =)
Postad 09 oktober 2005 - 08:05
Är riktigt nöjd med ljudet och tycker inte det blir massa obefogad bas eller mörkt ljud. Men det är en sak som jag inte är nöjd med och det är lågnivå-ingången. Den är nämligen direkt så signalen inte ska påverkas för mycket. Men jag som inte ska använda den till dvd-audio utan dator och spel vill ju kunna ställa upp basen till +4 för lite extra tryck i spelen.
Varför är det så? Finns det andra recivrar som är som H/K fast där 8kanals ingången går att ljustera? GIllade även funktionen med helt separata inställningar för dom olika ingångarna, även bas och diskant kunde vara olika.
Postad 22 oktober 2005 - 13:39
Jag ska nämligen köpa en sådan till veckan!
Tacksam för svar!!
Postad 25 oktober 2005 - 12:29
Någon som vet något mer om AVR-340 och AVR 740 som finns i deras katalog för 06.
Priser? När dom kommer?
AVR 740 Verkar va rätt fet... Och fin fjärris

Postad 27 oktober 2005 - 20:20
Postad 28 oktober 2005 - 08:29
HK DVD47'an ifrån 2006-katalogen ser ju riktigt schysst ut... men det är en liten detalj som jag stör mig över, bara för att jag inte får grepp på hurvida det stödjs eller inte...
Den "bla bla, HD, bla bla"... och ja, den klarar av att skala bilden till 720p/1080i, vilket i sig är riktigt bra, men hurvida klarar den faktist att spela upp HD? vad händer om jag trycker in en DVD-skiva med WMVHD på exempelvis?
Postad 01 november 2005 - 16:35
rondan
Postad 29 november 2005 - 13:53
(ja, 2006, duh! =) menar mer "under januari", "slutet Q1", eller liknande...)
Postad 29 november 2005 - 13:57
Nyfiken....
HK DVD47'an ifrån 2006-katalogen ser ju riktigt schysst ut... men det är en liten detalj som jag stör mig över, bara för att jag inte får grepp på hurvida det stödjs eller inte...
Den "bla bla, HD, bla bla"... och ja, den klarar av att skala bilden till 720p/1080i, vilket i sig är riktigt bra, men hurvida klarar den faktist att spela upp HD? vad händer om jag trycker in en DVD-skiva med WMVHD på exempelvis?
Står det inte rätt ut att den klarar det så gör den till 99,9% inte det. Det vore en stor grej om den fixa WMVHD så de skulle nog inte skippa den infon.
Postad 13 december 2005 - 08:49
Kan för närvarande inte se OSD då jag inte har den kabel som behövs för detta.
Jag har ljud i frontarna och centern,de bakre surround-högtalarna har jag inte kopplat in ännu.
Postad 19 december 2005 - 08:45
surroundkanalerna till att biampa frontarna? Går det att göra?
Postad 19 december 2005 - 12:47

Postad 19 december 2005 - 13:11
Fick du det borde det ju finnas med på fjärren också...
Postad 19 december 2005 - 13:21
Ezset är en mycket enklare variant, för mig micen sitter i fjärren, ingen mikrofon som kopplas till stärkaren.Nu vet jag inte hur det funkar på lågbudget varianterna men till min 635 kopplar man ju in en medföljande mic. Fick du med en sån och har 135an ingång för den?
Fick du det borde det ju finnas med på fjärren också...
Postad 19 december 2005 - 13:26
Postad 19 december 2005 - 15:56
Det är ju just det att funktionen inte finns i stärkaren utan i fjärren. Fjärren mäter upp signalen från stärkaren och ställer sedan in volymen på de olika kanalerna i stärkaren. För att kunna göra en billigare stärkare har man alltså även gjort en billigare fjärr.oki. då är det ju dåligt av HK och inte slänga in en mic i fjärren om funktionen ändå finns i stärkaren...
Postad 19 december 2005 - 16:15

Så man kan typ säga att fjärren känner av och skickar macron som ställer in volymen + avståndet på kanalerna eller?
Postad 19 december 2005 - 16:30
Jag valde som vanligt SBL o sen 6;an för en kallibrering av 6st hgt. Recivern började precis som alla andra med EZset cirkulera bruset från vänster till höger. 135;an gjorde db justeringarna som det ska vara,även fast den Inte har EZset. På nå vis så måste väl fjärren komunicera med stärkaren antar jag,shit the same. Det funkade iaf men den gick inte 2st helvarv utan den stannade vid centern bak på det 2;a varvet.
//Janne
Postad 19 december 2005 - 16:32
Det kan förklara den där konstiga porten uppe i höger hörn.
Har en 435'a... vad gäller för min del?
Postad 19 december 2005 - 16:35
Postad 19 december 2005 - 17:29
Vi med dom större modellerna har ju mic så det med fjärren gäller inte för oss...Sitter det en mic i fjärren? (fick med en kon-mick på pinne med lång schladd)
Postad 19 december 2005 - 17:42
Nja, snarare är det väl så att de nyare modellerna med en mer avancerad autoinställning har en lös mikrofon. De äldre större modellerna har EZ-set där mikrofonen sitter i fjärren. De mindre modellerna har ingen mikrofon alls.Vi med dom större modellerna har ju mic så det med fjärren gäller inte för oss...Sitter det en mic i fjärren? (fick med en kon-mick på pinne med lång schladd)
Postad 19 december 2005 - 22:00
Postad 21 december 2005 - 20:45
Jo, fast den här tråden handlar om x35 modellerna och dom är dom senaste...
jag har 235 och den har inte denna auto inst, så de gäller inte alla x35
Postad 21 december 2005 - 22:33
Men du kan försöka fixa en fjärr med mic i så kan du använda den.
Postad 22 december 2005 - 00:04

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar