Klipsch RF-35 till AV K-3 signatur
Postad 01 December 2007 - 00:04
Postad 01 December 2007 - 00:22
Postad 01 December 2007 - 08:52
Hmmmm ... du menar alltsÄ att de anpassar Äsikterna efter vad som passar dem ... Ja dÄ Àr ju deras "test" otroligt pÄlitligt ....Det Àr vÀl klart att han sÄgar klipsch nÀr han sitter och pratar med dig. Han Àr ju sÀljare och vill sÄklart krÀnga pÄ dig den bra mycket dyrare AudioVector'n
Han Àr vÀl inte dum heller.
Jag har hela tiden refererat till mina egna lyssningsintryck och Äsikter. Det Àr du som har refererat till tredje parts lyssningsintryck och som dÀrmed fÄr motivera dem. Det Àr en av anledningarna till att jag inte tagit upp nÀmnda H&M test i mina motibationer trots att den (m.fl tester) har liknande Äsikter som jag.Ja varför kan jag inte referera till en butiks egna test nÀr du refererar till dina egna hemmagjorda tester? Deras test Àr nog varken mer eller mindre partiskt Àn dina egna tester.
Hmmmmmmmmm ...Nu börjar det bli riktigt intressant. De har spelstilar som ligger "ljusÄr frÄn varandra". Hur kan dÄ bÄda korrekt Äterge kÀllmaterialet?Och Jo, klipsch och dynaudio har spelstilar som ligger ljusÄr ifrÄn varandra. Men det Àr ju som att jÀmföra Àpplen med pÀron lixom... Jag tycker om Bà DE Àpplen och pÀron och avstÄr inte frÄn det ena bara för att jag tycker om det andra.
Postad 01 December 2007 - 08:57
Live behöver inte betyda rockkonsert med stor PA-anlÀggning. Det kan Àven vara en pÄ akustisk gitarr, en pÄ stÄbas och en magisk sÄngare/erska som ska kÀnnas som de kör "unplugged" i rummet. Det Àr dÄ som jag menar att det blir uppenbart vad Klipsch har för nackdelar.Och vilka högtalare lÄter mest "live". Handen pÄ hjÀrtat.. LÄter Klipsch mest live, eller audiovector?
Postad 01 December 2007 - 09:05
VÀldigt OT, men jag föredrar apelsiner ...Hifisnubben hatar m.a.o. Àpplen..
Dessutom verkar vissa ha svÄrt att förstÄ att jag inte hatar t.ex. Klipsch. DÀremot passar deras spelstil inte mig och jag kommer aldrig nÄgonsin kunna gÄ med pÄ att de har ett "neutralt" ljud. Som jag sagt tidigare sÄ har jag ÀndÄ full respekt för de som har dem och kan t.o.m. förstÄ varför man vÀljer dem ... sÄ lÀnge man gör det för det de Àr bra pÄ. (tex lÀttdrivenhet, möjlighet att spela högt, aggresivt spelsÀtt osv) Om man dÀremot vÀljer dem för att de Àr de mest "neutrala" ...... DÄ har jag som sagt ingen förstÄelse alls.
Den typen av uttalande sÀger nog mest om den som uttalar dem.Ja
![]()
Eller sĂ„ tror han att pĂ€ron ĂR Ă€pplen?Viktigt att inte blanda Ă€rtorna med morötterna hĂ€r!
Har man inget att komma med i sakfrÄgan sÄ fÄr man försöka angripa personen... eller flumma ivÀg Ànnu mer...
Om du refererar till mig utgÄr jag frÄn att du förstÄr vad jag menar ...UngefÀr lika spretigt som Hifisnubben tycker Klipsch diskant Àr
Redigerat av Unregistered37573cc1, 01 December 2007 - 09:19.
Postad 01 December 2007 - 09:35
Postad 01 December 2007 - 16:27
Rörande definitionen pÄ H-Fi sÄ konstaterar jag att jag Àr inne pÄ widescreens linje HELT. Om sedan nÄgon annan tycker att hifi Àr att kunna spela högt eller med mycket bas eller nÄgot annat sÄ fÄr de vÀl ha den definitionen. Spelar inte mig nÄgon roll sÄ lÀnge de definierar vad de tycker Hi-Fi Àr. Tycker man inte att de behöver vara det som mest naturligt Äterger "originalet" sÄ fÄ det vÀl vara sÄ. I övrigt sÄ kan man ju diskutera i https://www.minhembi...s...c=172860 m.fl trÄdar dÀrdefintionsbegreppet redan varit uppe.
Det Àr ju det jag menar. Widescreen pÄpekar ordets innebrörd med hÀnvuisning frÄn en kÀlla. Och jag har ju hela tiden sagt att, visst, det stÀmmer, det Àr dess orginella innebörd. Men har med Ären utvidgats, hur mÄnga hade rÄd att satsa Ät Hi-fi hÄllet pÄ t.ex. 70-talet mot idag? Det Àr ju vida spritt hur man definierar ordet, vilket verkligen Àr tur, vÀrlden skulle vara mycket trÄkigare annars..
Postad 01 December 2007 - 16:38
Postad 01 December 2007 - 19:15
Mina anvÀnder jag som ett exempel eftersom det Àr feÄn tillverkaren som det Àr tal om.
JÀmförelsevis sÄ Äterger Audiovectors alla högtalare en konsert med nÀmnda aktörer som Slash osv pÄ ett mycket bÀttre sÀtt Àn Klipsh, det gÀller oavsett vilken musik man matar dom med. Det Àr ett faktum, vill man ha mer tryck sÄ föreslÄr jag en fyra till Ätta subwoofers.
Dynaudio Àr ocksÄ en högtalare som ger Klipsh rÄsop pÄ ALLA punkter utom just ljudtryck.
Cervin och Klipsh har sina fördelar men lÄngt fler nackdelar. Och lyssnar man pÄ metall skulle jag undvika dom vÀrre Àn döden för den toppen i Klipsh lÄter helt enkelt skit.
Ino Ă€r vĂ€l den som kommer nĂ€rmast pĂ„ att Ă„terge alla ljud sĂ„ likt orginalet det gĂ„r, men Ă€ven dom har brister, det Ă€r ju inte poĂ€ngen i sammanhanget utan att komma sĂ„ NĂRA som möjligt utan att tappa spelglĂ€dje och andra vitala punkter vid ljudĂ„tergivning.
Postad 02 December 2007 - 12:03
Var har jag utgett mig för att veta nÄgot eller inte? (Det kanske Àr din tolkning att det finns de som har mer pÄ fötterna Àn du?gör mig förvirrad pÄ om ni verkligen vet och kan sÄ mycket som ni utgör er för.
Haha, du mÄste ha nÄtt allvarligt fel pÄ dina öron om du tycker klipsch lÄter PA eller "onaturligt".
Eller sĂ„ tror han att pĂ€ron ĂR Ă€pplen?
Personligen tycker jag att tex uttalandet "Audiovector om nÄgot Àr vÀl brötigt och grötigt." Àr svÄrt att tolka pÄ sÄ jÀttemÄnga sÀtt.vad jag sÀger Àr inte att varken audiovector eller mina egna dynaudio lÄter varken bÀttre eller sÀmmre Àn Klipsch.
Personligen tycker jag absolut inte det om man jÀmför med Klipsch. JÀmför man med andra mÀrken kan man ju diskutera, men enligt min mening sÄ Àr det inte dÀr Klipsch har sin styrka.Att sÀga att audiovectorna som du har widescreen pÄ nÄgot vis skulle vara bÀst pÄ att Äterge musik sÄ som det lÄter i verkligheten Àr helt fel.
Det Àr Àven dÀrför det i den ursprungliga frÄgan Àr svÄrt att sÀga vad trÄdskaparen kommer att tycka och inte. EfterfrÄgade Audiovector och de gamal Klipscharna har rÀtt olika spelstil ... sÄ om han blir nöjd med det nya beror HELT pÄ vad man Àr ute efter. Aggresivitet i toppen eller mer svalt och korrekt?
Imponerande. Det Àr fÄ som Àr sÄ tighta med ljudkillarna att de fÄr stÄ vid mixerbordet vid konserten och/eller lÀgga slutliga mixen och dÀrmed kan delge exakt hur det Àr tÀnkt hur det Àr tÀnkt att lÄta ... För inte menar du vÀl att du har stÄtt pÄ en lÄngt ifrÄn ideal plats i publikhavet och fÄtt dina referensintryck? Eller att skillnaden frÄn dina konsertintryck och ljudet ur högtalarna inte kan ligga pÄ skivan?Jag har hört slash's gitarr i verkligheten och sÄ fÄr inte audiovector den till att lÄta. Jag har hört yngwie malmsteen spela med prags symphoniorkester i verkligheten, och sÄ lÄter det inte pÄ audiovector.
Jag hĂ„ller inte med dig. Visst förstĂ„r jag att du vĂ€ljer högtalare av olika karaktĂ€r för att fĂ„ fram det ljud du vill ha, men enligt min Ă„sikt Ă€r det inte detsamma som att Ă„terge ljudet naturligt. Ăn en gĂ„ng Ă€r det inte frĂ„gan om att dissa val av högtalare, men frĂ„gan Ă€r om man Ă€r medveten om varför man valt dem. Att fĂ„ dem att Ă„terge hur man sjĂ€lv vill att det "ska lĂ„ta" eller om man vĂ€ljer dem för att Ă„terge det som finns pĂ„ inspelningen.Personligen har jag sjĂ€lv högtalare av olika mĂ€rken och karaktĂ€r (klipsch och dynaudio) just för att kunna vĂ€lja de som spelar mest naturtroget för den musik jag skall spela just dĂ„. Jag anvĂ€nder mest mina dynaudio, men Ă€ven de har inte en chans att lĂ„ta som en riktig elgitarr eller som en riktig saxofon.
Att man kan tycka att Klipsch Àr bra att Äterge en elgitarr (hur man nu vet hur instÀllningarna gjorts pÄ den?) kan jag ha viss förstÄelse för (Àven om jag inte hÄller med
Kort sagt sÄ Àr inte jag av den uppfattningen att tvÄ sÄ olika spelstilar som Dynaudio och Klipsch bÄda Àr "neutrala", men till olika musik. AlltsÄ sÄ fÄr jag acceptera svaret som din uppfattning Àven om jag ur min synvnkel inte tycker det Àr svar pÄ frÄgan:
Hmmmmmmmmm ...Nu börjar det bli riktigt intressant. De har spelstilar som ligger "ljusÄr frÄn varandra". Hur kan dÄ bÄda korrekt Äterge kÀllmaterialet?
Postad 02 December 2007 - 12:15
Jag tror jag förstÄr hur du menar, men hÄller inte med dig. Min Äsikt Àr mer Än bredbildens hÄll, men tyckerinte det har nÄgon betydels dÄ jag vet hur din uppfattning Àr. Du tycker att ett neutralt ljud Àr hur lyssnaren uppfattar hur det ska lÄta och jag menar att ett neutralt ljud bara Äterger originalljuden som inspelningsteamet tÀnkt sig att det ska lÄta.Det Àr ju det jag menar. Widescreen pÄpekar ordets innebrörd med hÀnvuisning frÄn en kÀlla. Och jag har ju hela tiden sagt att, visst, det stÀmmer, det Àr dess orginella innebörd. Men har med Ären utvidgats, hur mÄnga hade rÄd att satsa Ät Hi-fi hÄllet pÄ t.ex. 70-talet mot idag? Det Àr ju vida spritt hur man definierar ordet, vilket verkligen Àr tur, vÀrlden skulle vara mycket trÄkigare annars..
Knappast eftersom högtalarna sÀllan har det frekvensomfÄnget ... eller möjlighet at spela pÄ originalvolym, men i annat fall förstÄr jag inte varför. Förklara gÀrna.Förresten lÀr det knappast finnas nÄgon högtalare i vÀrlden som kan Äterge ALLA ljud helt naturligt.
Hur menar du? Skulle en naurligt ljudande anlÀggningar inte Äterge det som Àr inspelat för att det kommit fler musikstilar?Att musikstilar som t.ex "Heavy metal" inte ens existerade dÄ ordet Hi-Fi tillkom bevisar bara ett er definition suger Àn mer.. inte att det inte Àr rÀtt alltsÄ.. bara att det i dagens vÀrld inte kÀnns korrekt
Postad 02 December 2007 - 12:49
TrÄden handlar om hurvida han blir nöjd med Audiovector, har han vÀxt ifrÄn imponatorbas som dessutom bara fungerar i fÄtal rum (sÀkert inte ens era), dÄ kommer han fÄ mycket mer ut av sina nya Audiovector Àn Klipsh.
Mina anvÀnder jag som ett exempel eftersom det Àr feÄn tillverkaren som det Àr tal om.
JÀmförelsevis sÄ Äterger Audiovectors alla högtalare en konsert med nÀmnda aktörer som Slash osv pÄ ett mycket bÀttre sÀtt Àn Klipsh, det gÀller oavsett vilken musik man matar dom med. Det Àr ett faktum, vill man ha mer tryck sÄ föreslÄr jag en fyra till Ätta subwoofers.
Dynaudio Àr ocksÄ en högtalare som ger Klipsh rÄsop pÄ ALLA punkter utom just ljudtryck.
Cervin och Klipsh har sina fördelar men lÄngt fler nackdelar. Och lyssnar man pÄ metall skulle jag undvika dom vÀrre Àn döden för den toppen i Klipsh lÄter helt enkelt skit.
Ino Ă€r vĂ€l den som kommer nĂ€rmast pĂ„ att Ă„terge alla ljud sĂ„ likt orginalet det gĂ„r, men Ă€ven dom har brister, det Ă€r ju inte poĂ€ngen i sammanhanget utan att komma sĂ„ NĂRA som möjligt utan att tappa spelglĂ€dje och andra vitala punkter vid ljudĂ„tergivning.
Lite trÄkigt att jÀmföra Klipsch med Cerwin Vega tycker jag.. Sen har inte Klipsch nÄgonting att göra med subwoofers ljud. helt annan ljudbild. Det exempelvis RF35 stÄr för Àr ju i första hand REN bas och kraftigt mellanregister.
Sen hur kan du veta att det Àr ett faktum att Dynaudio spelar bÀttre? du verkar ju inte lyssnat allt för mycket pÄ Klipsch ÀndÄ om du inte ens kan stava till dem..
Postad 02 December 2007 - 12:56
Hifisnubben: Imponerande. Det Àr fÄ som Àr sÄ tighta med ljudkillarna att de fÄr stÄ vid mixerbordet vid konserten och/eller lÀgga slutliga mixen och dÀrmed kan delge exakt hur det Àr tÀnkt hur det Àr tÀnkt att lÄta ... För inte menar du vÀl att du har stÄtt pÄ en lÄngt ifrÄn ideal plats i publikhavet och fÄtt dina referensintryck? Eller att skillnaden frÄn dina konsertintryck och ljudet ur högtalarna inte kan ligga pÄ skivan?
Det Àr vÀl just det som Àr den korrekta referensen till live-ljud?!, att stÄ i publikhavet och lyssna och ingen annanstans. (dock pÄ en ideal plats givetvis).
Nej sjÀlv satt jag pÄ Hetfields axlar nÀr Metallica spelade i Göteborg..
Postad 02 December 2007 - 13:50
IngÄende förklaringar om hur en högtalare karaktÀristiskt skiljer sig frÄn en annan gÄr inte hem. Att förklara tankesÀttet bakom Hi-fi gick inte hem.
Jag har lyssnat fullt tillrÀckligt pÄ Klipsch (notera C ) för att kunna uttala mej om nackdelar och förtjÀnster, vilket bÄde jag och hifisnubben har gjort. Att man kan gilla Klipsch för deras "rakt -i-ansiktet-spelstil" och deras förmÄga att spela högt Àr en sak, men det brukar sÄ smÄningom Àndra sig.
Att musikstilar Ă€ndrar sig innebĂ€r inte att det blir svĂ„rare för en korrekt högtalare att Ă„terge den typen av musik, snarare tvĂ€rtom. Ăr högtalaren fĂ€rgad och till viss del begrĂ€nsad fĂ„r den svĂ„rt att Ă„terge viss sorts musik.
Konstigt att du inte tycker att man kan jÀmföra Klipsch med CV eller Subwoofers ? Ta loss byglarna pÄ dina Klipsch och anslut bara mellan/diskant sÄ fÄr vi se hur roliga du tycker dom Àr utan basstöd.
Du som kör Dynaudio i hemmet, driver du dom med din Cambridge?
Postad 02 December 2007 - 13:53
Tror mÄnga av er skulle sÀtta sina Klipsch pÄ blocket illa kvickt.
Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 02 December 2007 - 13:55.
Postad 02 December 2007 - 15:12
FÄr ni chansen att lyssna pÄ ett par Canton Ergo RC L som trimmats in duktigt i rummet och med ordentlig kringutrustning,dÄ sÄ kan ni fÄ bra insyn i bÄda vÀrldar.
Tror mÄnga av er skulle sÀtta sina Klipsch pÄ blocket illa kvickt.
Canton RCL gillar jag verkligen, (kanske en hint om att jag inte enbart gillar Klipsch ljud utan Àven andra, fast pÄ ett annat sÀtt). var lite i uppropet ocksÄ nÀr jag köpte dem, synd att de bara verkar finnas i Tyskland. à andra sidan, hade jag införskaffat RCL sÄ hade denna diskutionen angÄende Klipsch, Hi-Fi med mera inte varit desamma och det kanske hade varit synd..
Postad 02 December 2007 - 15:20
och det lÄter likadant överallt och finns dÀrmed ett sÀtt som Àr "neutralt" med det resonemanget?Det Àr vÀl just det som Àr den korrekta referensen till live-ljud?!, att stÄ i publikhavet och lyssna och ingen annanstans. (dock pÄ en ideal plats givetvis).
Postad 03 December 2007 - 02:17
Och Widescreen, Vad var det med förklaringen med tankesÀttet av Hi-Fi som inte gick hem? jag tog det till banken..
Postad 03 December 2007 - 06:47
Klipsch gör inte bra högtalare om man bortser frÄn ljudtrycksdelen. Det Àr vÀl dÀrför dom alltid fÄr omdömmen som "party-burkar".
Postad 03 December 2007 - 12:36
Min poÀng Àr:Givetvis lÄter det inte likadant överallt, det vet du vÀl;) förhoppningsvis har man valt ut de bÀsta live-spelningarna nÀr man vÀljer att lÀgga dem pÄ skiva.
Vi Àr överens om att det inte lÄter lika pÄ alla stÀllen pÄ en konsert.
Min fundering Àr nÀmligen om det inte handlar om att skapa en kÀnsla av livetillfÀllet? DÄ har jag betydligt mer förstÄelse för resonemanget eftersom jag kan förstÄ om nÄgon tycker Maiden live lÄter som man vill att det ska lÄta pÄ ett par Klipsch pÄ hög volym (Àven om jag som sagt sjÀlv inte tycker det). DÀremot har jag som sagt inte lika mycket förstÄelse för om nÄgot tycker det Àr natutrligt. Naturligt för mig Àr alltsÄ att sÄ oförvanskat som möjligt Äterge det som finns pÄ kÀllmaterialet. Notera att kÀllmaterialet inte ens behöver vara det som man upplevt pÄ en konser - inte ens om kÀllmaterialet Àr frÄn den konsert man varit pÄ.
NÄja .. ingen mening att grÀva mer i det heller. Vi kanske bara tÀnker olika.
Jag tycker sjÀlv att man har en hyfsad insikt om man kan konsterara det. Det tyder pÄ att man vet att det Àr skillnader i anlÀggningar och man vet vad man sjÀlv prioriterar. Att det sedan inte Àr det som Àr mest "korrekt HiFimÀssigt" kan ju vara ett val man sjÀlv gör aktivt. Det Àr ju upp till var och en. (Jag har sjÀlv gjort det.)... nÀr jag tidigare refererat till Hi-Fi sÄ kan ni nog förstÄ att det inte Àr prio nummer 1 för mig.
Postad 04 December 2007 - 00:33
Min poÀng Àr:Givetvis lÄter det inte likadant överallt, det vet du vÀl;) förhoppningsvis har man valt ut de bÀsta live-spelningarna nÀr man vÀljer att lÀgga dem pÄ skiva.
Vi Àr överens om att det inte lÄter lika pÄ alla stÀllen pÄ en konsert.I mina ögon mÄste det dÄ vara mycket svÄrt att för det första hamna sÄ att man kommer pÄ ett stÀlle dÀr ljudet Àr som det kommer att vara pÄ den ljudupptagning Àr. (Om man inte stÄr jÀkligt perfekt, hur stor Àr chansen att ljudkillarna lÀgger spÄren för att inte lÄta sÄ bra som möjligt ...
) DÀrefter, med det korta ljudminne vi ÀndÄ har, komma ihÄg hur det lÀt tills jag kommer hem (eller till butiken/polaren(mÀssan eller vad det nu Àr). Till sist ha utrustning sÄ att det gÄr att fÄ det att lÄta exakt sÄ.
Min fundering Àr nÀmligen om det inte handlar om att skapa en kÀnsla av livetillfÀllet? DÄ har jag betydligt mer förstÄelse för resonemanget eftersom jag kan förstÄ om nÄgon tycker Maiden live lÄter som man vill att det ska lÄta pÄ ett par Klipsch pÄ hög volym (Àven om jag som sagt sjÀlv inte tycker det). DÀremot har jag som sagt inte lika mycket förstÄelse för om nÄgot tycker det Àr natutrligt. Naturligt för mig Àr alltsÄ att sÄ oförvanskat som möjligt Äterge det som finns pÄ kÀllmaterialet. Notera att kÀllmaterialet inte ens behöver vara det som man upplevt pÄ en konser - inte ens om kÀllmaterialet Àr frÄn den konsert man varit pÄ.
NÄja .. ingen mening att grÀva mer i det heller. Vi kanske bara tÀnker olika.Jag tycker sjÀlv att man har en hyfsad insikt om man kan konsterara det. Det tyder pÄ att man vet att det Àr skillnader i anlÀggningar och man vet vad man sjÀlv prioriterar. Att det sedan inte Àr det som Àr mest "korrekt HiFimÀssigt" kan ju vara ett val man sjÀlv gör aktivt. Det Àr ju upp till var och en. (Jag har sjÀlv gjort det.)... nÀr jag tidigare refererat till Hi-Fi sÄ kan ni nog förstÄ att det inte Àr prio nummer 1 för mig.
Just precis "kÀnslan". Det Àr vÀl det rÀtta ordet. Och sen om man skulle hamna sÄ perfekt idealiskt pÄ en concert som tidigare sagts sÄ Àr det nog inte mÄnga lyckligt lottade hÀr i vÀrlden som hört ljust det idealiska ljudet för just en concert, och Àn fÀrre ljudkillar..
Sen sÄ Àr ju den idealiska platsen personligen olika Àven hÀr. En del gillar att stÄ lÀngst fram, andra mitt i havet. Det kan jÀmföras med exempelvis bio, dÀr bÄde ljud och bild spelar in (inte att synens skull inte skulle spela in pÄ en cocnert dock) Mitt ideal, vare sig det rör sig om concert eller bio, har alltid varit "i mitten i mitten" sÄ att sÀga.
Postad 04 December 2007 - 01:59
Men nu har hifisnubben inte fel
.
Klipsch gör inte bra högtalare om man bortser frÄn ljudtrycksdelen. Det Àr vÀl dÀrför dom alltid fÄr omdömmen som "party-burkar".
Det omdömet har jag aldrig hört. Kolla med Ljudmakarn och andra stÀllen som sÀljer dom, om du sedan vill ha en lite mer opartisk bild av dom sÄ tjecka lite amerikanska sidor och annat folk vÀrlden över. Youtube t.ex.
Det lÄter ju vÀldigt opartiskt
Jaja tids nog inser ni vad vi menar....
Postad 04 December 2007 - 08:16
Ăr butiker mer opartiska Ă€n tidningar??????? (I vissa fall börjar man ju undra, men generellt?)Men nu har hifisnubben inte fel
.
Det omdömet har jag aldrig hört. Kolla med Ljudmakarn och andra stÀllen som sÀljer dom, om du sedan vill ha en lite mer opartisk bild av dom sÄ tjecka lite amerikanska sidor och annat folk vÀrlden över. Youtube t.ex.
Postad 04 December 2007 - 09:17
Till trÄdskaparen, har du lyssnat nÄgot och jÀmnfört sjÀlv? Personligen har jag inte hört K3 endast Klipsch sÄ kan inte utala mig hur ljudet skiljer. Om du nÀmnt det sÄ mÄste jag missat det.
Dock tror jag att första intrycket för dig kommer att vara att det kÀnns om nÄgon saknas, dÄ Klipsch Àr vÀldigt "i ansiktet" pÄ en. Samma kÀnsla som jag fick dÄ jag gick direkt frÄn Rs6 (tillsammans med Rotel) till Dynaudio. De kÀndes frÄn början vÀldigt instÀngda i jÀmnförelse men nÀr man lyssnat ett tag sÄ insÄg jag att det var Dynadudios ljud som jag föredrog.
// Sat
Postad 05 December 2007 - 00:36
Ăr butiker mer opartiska Ă€n tidningar??????? (I vissa fall börjar man ju undra, men generellt?)Men nu har hifisnubben inte fel
.
NĂ€r sa jag att de var det?
Postad 05 December 2007 - 01:40
Va??Haha ja det Àr ju helt sanslöst...
Ăr inte sĂ€ljaren mer partisk? Det beror pĂ„ vad han har störst marginaler pĂ„. TjĂ€nar han mer pĂ„ att krĂ€nga Klipsh sĂ„ vill han ha sĂ„lt dom. Marginalerna pĂ„ Audiovector Ă€r förmodligen lĂ€gre, speciellt nu nĂ€r dollarn Ă€r lĂ„g.
Oavsett sĚÀr Klipsh sÄ lÄngt ifrÄn Hi-Fi man kan komma, sorry boys!
tja...det Àr vad du tycker bara , du har ju aldrig presenterat nÄgot som helst bevis pÄ kunskap om dessa h-talare sÄ detta Àr ytterliggare en à sikt frÄn din sida.....inte sÄ viktigt med andra ord.
//CG-47
Postad 05 December 2007 - 09:09
Jag slarvlĂ€ste och ber om ursĂ€kt för det. Sorry.Ăr butiker mer opartiska Ă€n tidningar??????? (I vissa fall börjar man ju undra, men generellt?)
NĂ€r sa jag att de var det?
Ny formulering:
Vad Àr det som ska kollas med butikerna?
Vilka sidor Àr det du tÀnker pÄ rörande opartiskheten?
Postad 05 December 2007 - 14:56
Dom handlas i dollar och Audiovector handlas i' Dkkr. Vilka tror du har störst marginal?
Postad 06 December 2007 - 00:40
Jag slarvlĂ€ste och ber om ursĂ€kt för det. Sorry.Ăr butiker mer opartiska Ă€n tidningar??????? (I vissa fall börjar man ju undra, men generellt?)
NĂ€r sa jag att de var det?![]()
Ny formulering:
Vad Àr det som ska kollas med butikerna?
Vilka sidor Àr det du tÀnker pÄ rörande opartiskheten?
jag kommer inte ihĂ„g vad de sidor hette dĂ€r jag stött pĂ„ Klipsch, men det Ă€r ju bara att söka. pĂ„ div. sajter och forum. Tester finns ju en del ocksĂ„. För att fĂ„ fram att de inte uppfattas eller ĂR det som Widescreen antydde: I stil med att de inte duger till nĂ„tt annat Ă€n att vara "party-burkar", eller att Klipsch gör högtalare som i det stora Ă€r dĂ„liga utom pĂ„ nĂ„n enstaka punkt. SĂ„ uppfattar iallafall jag det hela och dĂ„ mĂ„ste man ju hugga tillbaka.
Rörande opartiskheten menade jag bara att det kanske Àr bÀttre att kolla vad folk som har hört dem, Àger dem etc. tycker, Àn att just kolla med butikerna som sÀljer dem, för de sistnÀmnde lÀr nog vara generell mer partiska. och dÄ kan han ju antyda det menar jag, att de framhÄller sina mÀrken som de sÀljer.
Postad 06 December 2007 - 00:44
Klipsch Àr ursprungligen en Amerikansk högtalare och Àgs av samma koncern som Jamo och Energy osv.
Dom handlas i dollar och Audiovector handlas i' Dkkr. Vilka tror du har störst marginal?
Klipsch Àr vÀl fortfarande en amerikansk högtalare och köpte nyligen upp Jamo vad jag vet.
Postad 06 December 2007 - 12:42
Postad 06 December 2007 - 14:22
Klipsch Àr ursprungligen en Amerikansk högtalare och Àgs av samma koncern som Jamo och Energy osv.
Det gÄr att lÀsa om Klipsch om hur lÀget Àr pÄ deras hemsida.....vilket inte du har, för dÄ hade saken varit vÀldigt klar
Klipsch Àr Amerikans Högtalare och har sÄ dom sista 60 Ären varit...,vad som har hÀnt Àr detta: Klipsch köpte upp Jamo för att ha en general agent i Europa.....Energy Àgs av Klipsch oxÄ.... och Àn idag Àr Klipsch huvud kontor i USA dÀr fabriken ligger och dÀrmed sÄ handlar man i dollar.....vad som dock tydligen Àr pÄ vÀg att hÀnda Àr att Jamo Àr pÄ vÀg att sÀljas igen eller har sÄlts t.o.m , orsak . Vet ej faktiskt....
men i företags branchen kan allt hÀnda...
men detta hade du kunnat ta reda pÄ om du bara Àngnade lite tid Ät att ta reda pÄ fakta...innan man sÀger saker som man TROR man vet nÄgot om...
//CG-47
Postad 06 December 2007 - 14:33
sÄ..Testa och lyssna Àr det enda sÀttet att fÄ ett bra svar... nu tycker jag att klipsch lÄter bra mycket mer HIFI Àn vad K-3 signatur , men jag Àr lite partisk dÄ jag har ett komplett Klipsch h-talar system , men jag vet vad jag pratar om iaf, men det Àr 2 olika typer av högtalare sÄ ...dÀrför kan man inte sÀga hur det komemr att bli i ditt rum för Àn man har testat...för rummet betydelse Àr oxÄ en viktig bit hÀr....och samma högtalare kan lÄta olika i olika rum...mend ety Àr det roliga med HIFI---man kan testa tills man Àr nöjd.....
//CG-47
Postad 06 December 2007 - 14:58
... och Ă€nnu mer skrĂ€mmande - det finns de som tycker Klipsch ĂR hifi ......för att frĂ„ga hĂ€r Ă€r lite vĂ€rdelöst dĂ„ folk har ideer om att Klipsch inte skulle vara hifi?
Till skillnad frÄn?men jag vet vad jag pratar om iaf
SÄ nÀr som vÄra uppfattningar om Klipsch Àr vi HELT överens i sakfrÄgan ...
Postad 06 December 2007 - 15:06
Redigerat av Flingan, 06 December 2007 - 15:07.
Postad 06 December 2007 - 15:28
Det gÄr att lÀsa om Klipsch om hur lÀget Àr pÄ deras hemsida.....vilket inte du har, för dÄ hade saken varit vÀldigt klar![]()
Klipsch Àr Amerikans Högtalare och har sÄ dom sista 60 Ären varit...,vad som har hÀnt Àr detta: Klipsch köpte upp Jamo för att ha en general agent i Europa.....Energy Àgs av Klipsch oxÄ.... och Àn idag Àr Klipsch huvud kontor i USA dÀr fabriken ligger och dÀrmed sÄ handlar man i dollar.....vad som dock tydligen Àr pÄ vÀg att hÀnda Àr att Jamo Àr pÄ vÀg att sÀljas igen eller har sÄlts t.o.m , orsak . Vet ej faktiskt....
men i företags branchen kan allt hÀnda...
men detta hade du kunnat ta reda pÄ om du bara Àngnade lite tid Ät att ta reda pÄ fakta...innan man sÀger saker som man TROR man vet nÄgot om...![]()
//CG-47
Vet inte riktigt riktigt vad du lÀste, va det mitt inlÀgg för det Àr ju vÀldigt likt det du skrev med undantag för att jag inte viste att Klipsch va sjÀlva koncernen.
Oavsett sÄ bekrÀftade du just det jag skrev, dollarn sjönk och sÄledes inköpspriset för handlaren. MEN du ska inte i din vildaste fantasi inbilla dej att svenska handlare sÀnkte sina ut-priser med samma procent.
Tyckte det verkade som att jag hade ordentlig koll pÄ det mesta förutom om det va Klipsch eller Energy som va kÀrnan i kedjan.
SĂ„ tydligen trodde jag inte utan visste
Att sÀga att jag tror saker och sedan skriva precis samma sak som jag redan skrivit, hur f-n fÄr du ihop det.
Lite kul att jag visste precis lika mycket som dej utan att ha varit inne pÄ deras sidor.
Postad 06 December 2007 - 16:00
Alla tycker vi olika och det Àr otroligt tur, ska sjÀlvklart ut och lyssna sjÀlv nu men det Àr ÀndÄ alltid kul att höra vad andra har för Äsikter
Postad 06 December 2007 - 17:24
Innan du sablar en Ă„sikt / synpunkt pĂ„ det sĂ€ttet sĂ„ hade det ju varit bra om du lĂ€st och Ă„tminstone försökt förstĂ„ vad som skrivits. Det du skriver Ă€r ju ett argument FĂR Widescreens pĂ„pekande inte tvĂ€rtom.Klipsch Ă€r ursprungligen en Amerikansk högtalare och Ă€gs av samma koncern som Jamo och Energy osv.
Det gÄr att lÀsa om Klipsch om hur lÀget Àr pÄ deras hemsida.....vilket inte du har, för dÄ hade saken varit vÀldigt klar![]()
Klipsch Àr Amerikans Högtalare och har sÄ dom sista 60 Ären varit.... och Àn idag Àr Klipsch huvud kontor i USA dÀr fabriken ligger och dÀrmed sÄ handlar man i dollar..... men detta hade du kunnat ta reda pÄ om du bara Àngnade lite tid Ät att ta reda pÄ fakta...innan man sÀger saker som man TROR man vet nÄgot om...![]()
En svag dollar gör alltsÄ att det Àr generellt intressant att köpa Amerikanska produkter (kanske Àven Klipsch) i dollar, dÄ det kan innebÀra finasiella vinster. Att sÀlja tex svenska produkter till Usa Àr dÀremot vÀldigt "down" i mÄnga branscher just nu (tex skog / papper). Precis som WS Àr jag övertygad om att ev förtjÀnster pÄ Klipsch pga den svaga dollarn inte kommer kunderna till godo (knappast heller butikerna?) utan att det Àr andra som stoppar de pengarna i fickan.
Nu har jag tyvÀrr inte lyssnat pÄ en enda modell frÄn Klipsch men dÀremot flera olika K3-modeller. PÄ vilket sÀtt / vilka omrÄden menar du att K 3 skulle vara "bra mycket mindre Hifi"?Klipschen har ett annat ljud Àn K-3 sÄ att jÀmföra dom Àr lite som att jÀmföra Àpplen och pÀron... det Àr 2 olika ljud i dom... nu tycker jag att klipsch lÄter bra mycket mer HIFI Àn vad K-3 signatur
Postad 09 December 2007 - 23:10
Postad 10 December 2007 - 01:46
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?