Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Devialet Phantom

152 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Devialet Phantom WiFi Bluetooth Högtalare (Bärbara Högtalare) 1 7.5 (1) Inga priser

Postad 11 September 2015 - 14:40

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Bifogad fil  phantom-trois-quars.jpg   71.01K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DevialetPhantom2Web.jpg   175.24K   0 Antal nerladdningar

De liknar något rakt ur Oblivion eller Portal-spelen och på insidan verkar det närmast röra sig om en innovation per kubikcentimeter. Med särskilt skräddarsydda hybridförstärkare (750 respektive 3000w peak för de två modellerna) och speciella ljudelement (diskant och mellanregister i koaxialkonfigurering och basar med hög slaglängd på vardera sida) placerade i högtrycksförhållanden har man tydligen lyckats få fram äkta subbas ur den lilla högtalaren, på pappret ner till otroliga 16 hz! Distorsionen sägs också vara försvinnande låg även på våldsamt ljudtryck och likaså brusnivån. Och som pricken över i:t är högtalaren trådlös och stödjer b la Tidal-streaming genom en dedikerad app! 

I teorin borde det klotformade kabinettet och koaxialementet innebära en mycket exakt ljudbild med låg förvrängning, och om basarna är såpass kapabla som det påstås rör det sig alltså om en fullregisterhögtalare du kan ha på köksbänken! Optimalt rekommenderas två stycken i stereo. Och med en tillvalsdosa ska det också gå utmärkt att köra multiroom, även om det lär bli kostsamt när en enstaka högtalare går loss på 16-20k kr beroende på modell. 

Någon här som lyssnat? Måste nog ge det till fransmännen att detta är den mest intressanta högtalare som släppts på väldigt länge och ska man tro mottagandet hittills verkar den ju nästan leva upp till tillverkarens lovord!

Postad 11 September 2015 - 16:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det där är tyvärr rent svammel. Nästan lika dålig marknadsföring som att bws pv1d spelar ner till 7.5 hz -3db enligt specarna. På två åttatummare.

Det är typ siffror som bagarns system mäktar med.

Postad 11 September 2015 - 16:52

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Lyssnade på dessa som hastigast hos Hifi Consult. Det var dock inte dessa som var målet för mitt besök så jag la max 10 minuter på dem.

Lät inte alls illa men man körde inga extrema ljudtryck när jag var där och den var väldigt underligt riggad just då, fick en känsla av att de nyligen var uppackade och främst stod på inspelning men med en stol placerad i hotspot så man kunde sätta sig och lyssna en stund. Frågade inte så mycket men båda dessa "Phantom" enheter var på något sätt sammanlänkade via kablage och en box. Kan mycket väl finnas alternativa sätt att koppla/köra dessa.

Ser i vilket fall precis lika mysko ut i verkligheten som på bild med sitt öga mitt i pannan och bultande öron. "diskanten fram och basar som får sidorna att röra sig"

Är man ute efter en futuristisk högtalare så kan det nog vara värt att kolla in dessa och nu vet ni var det finns ett par för demo.

Bättre riggade och med allmänt bättre förutsättningar så lät i vilket fall både Vienna och QLN Signatur "den nya" bättre rent ljudmässigt och dessa drevs av en Bladelius Thor mk3 och signalkälla var en av AVM:s maskiner. Blir ju helt andra pengar naturligtvis så det är väl inte så konstigt heller.

Redigerat av Blåtand, 11 September 2015 - 17:06.

Postad 11 September 2015 - 17:29

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

• 1344 inlägg
  • 0
Låter riktigt bra för sin storlek lirades på highend mässan i höstas. Man borde inte jämföra med stereo högtalare med förstärkare utan mer som typ en naim muso

Postad 12 September 2015 - 05:50

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Låter riktigt bra för sin storlek lirades på highend mässan i höstas. Man borde inte jämföra med stereo högtalare med förstärkare utan mer som typ en naim muso

Vet att jämförelsen haltar men det gör tyvärr den med MUSO också då du behöver lägga ca 35000 för att få ljud i stereo med phantom.

Redigerat av Blåtand, 12 September 2015 - 05:51.

Postad 12 September 2015 - 06:01

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Kan man köra den i Mono?

Alltså som ensam enhet.

Postad 12 September 2015 - 06:06

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Isf behöver man ju inte köpa två vilket blir bra mycket billigare än om man skulle köpa ett par :)

Redigerat av Unregistered2294, 12 September 2015 - 06:06.

Postad 12 September 2015 - 07:16

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0
Säljs styckvis och en enhet= 1 kanal
Tror de kostade ca. 17.000/st

Postad 12 September 2015 - 07:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Säljs styckvis och en enhet= 1 kanal
Tror de kostade ca. 17.000/st

Aaaaahahahahaha! Vilket rån! Det är ju fan som pv1d med mellanregister och diskant men bara en kanal!

Fast... Har dom lyckats med frontelementet bra så kan det ev vara värt det. Kef blade är värd massa pengar baserat på just frontelementet imo :)

Postad 12 September 2015 - 11:47

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Aaaaahahahahaha! Vilket rån! Det är ju fan som pv1d med mellanregister och diskant men bara en kanal!

Fast... Har dom lyckats med frontelementet bra så kan det ev vara värt det. Kef blade är värd massa pengar baserat på just frontelementet imo :)

Dom är lite lika KEF Blade faktiskt. Hade man lika bra ekonomi som när man tänkte slå till på Blade så hade man ju inte tvekat idag på just Blade. Jag valde bort dom på grund av att dom vägde för mycket minns jag. Otroligt. Inte varje år man nosar i den prisklassen. Det var tider det :D

Postad 12 September 2015 - 11:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vägde för mycket? Dom ligger väl bara på typ 50 kilo? :D

Postad 12 September 2015 - 12:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Det kanske är samma designer som har gjort den nya droiden till Starwars ;) 

http://www.youtube.com/watch?v=RXaDjuU0LHM

Postad 12 September 2015 - 12:24

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Ja, jag klarade 37. Det var vad mina Cremona M vägde i ett enda stycke. Då var dom 110cm höga, 43cm djupa och ca 30 cm breda nånting + kartong. Släpa upp det genom ett smalt svängt trapphus flera våningar utan hiss, det gör jag gärna inte en sommar till. En sak var ju Guarneri M men där var det iaf tre paket. Ett för marmorskivorna, ett för järn-plast stativen och ett för högtalarna där det sistnämnda bestod av en trälåda.

Ska man ha Blade kommer dom väl i, densamma kan tänkas.

Redigerat av Unregistered2294, 12 September 2015 - 13:47.

Postad 12 September 2015 - 14:17

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Ja, jag klarade 37. Det var vad mina Cremona M vägde i ett enda stycke. Då var dom 110cm höga, 43cm djupa och ca 30 cm breda nånting + kartong. Släpa upp det genom ett smalt svängt trapphus flera våningar utan hiss, det gör jag gärna inte en sommar till. En sak var ju Guarneri M men där var det iaf tre paket. Ett för marmorskivorna, ett för järn-plast stativen och ett för högtalarna där det sistnämnda bestod av en trälåda.

Ska man ha Blade kommer dom väl i, densamma kan tänkas.

Låter rimligt Perra, tror inte KEF anförtror åt kunden att bygga ihop högtalaren hemma efter leverans.
Särskilt inte om man skall stå för garantiåtaganden.

Postad 12 September 2015 - 14:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Dom kommer i ett stycke, foten är inte separerad från övriga högtalaren :)

Postad 12 September 2015 - 14:38

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Dela vetetusan om jag hade gjort på Blade. Hellre sparat stålarna och köpt Wilson Audio Duette eller deras vägghängda vad den nu hette. Den kostade visserligen 100k / paret men det var på den tiden man var en riktig hifi-nörd. Även om man skulle kunna handla idag nånting så finns inte intresset kvar på det sättet. Har nog växt ifrån det där lite. Sen är ju grannarna mycket trevligare nu faktiskt. Jag har lovat mig själv att endast spela musik när dom är bortresta. Jag har lyckats hålla det i två månader nu tror jag det är. Man är ju glad för deras skull. Innan kunde man ju inte låta bli att kräma på. Lite dumt faktiskt kan jag tycka så här i efterhand. Hur som helst så blir det ingen mera musik på hög volym och jag är rätt nöjd med min resa nu. Man har ju testat på allt som går att testa nästan.

Postad 12 September 2015 - 16:59

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

• 1723 inlägg
  • 0
Finns en mindre blade Perra, hade hellre haft senaste reference

Postad 12 September 2015 - 17:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
När nu nya reference kommer :)

Postad 13 September 2015 - 09:06

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Har lite svårt att se vem denna produkt är tänkt för.

Att den rent tekniskt och utseendemässigt är innovativ och annorlunda visst, men vilken är målgruppen?

För någonstans mellan 15 och 20ksek får man en monohögtalare med förhållandevis bra dynamik som jag tror i princip kräver ett bra stativ och ändå har den ett djup som gör att den i rummet tar lika stor plats i anspråk som en golvare.

Skall du ha Stereo så är det dubbla platsen och dubbla pengarna. Den kommer inte att flyttas runt nämnvärt enklare än en vanlig anläggning så det är ingen konkurrent till Muso och mindre musikspelare av samma typ ur det perspektivet.

Du skall alltså vara genuint intresserad av ljud för du skall ändå ut med rätt mycket pengar för stereoljud. Men du skall samtidigt inte vara en av dem som vill byta ingående delar/komponenter allt eftersom utan skall kunna sitta nöjd med dessa.

Känns lite som denna är framtagen för fotografering av inredningsmiljöer eller modemagasin.
Kan tänka mig att den tilltalar designers och konstnärer också. 

Den stora fördelen är väl den inbyggda förstärkningen men det finns ju en hel del andra sådana högtalare nu. Den yttersta frågan är väl hur bra är dessa rent ljudmässigt egentligen. Får nog ta mig en rejälare lyssning framgent.

"tycker ändå att de är en rätt kul konstruktion och hade ljudet varit i det närmsta perfekt så kunde jag leva med en lösning som denna"

Redigerat av Blåtand, 13 September 2015 - 09:12.

Postad 13 September 2015 - 09:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tror den ska stå på golvet faktiskt, den har ju viss lutning uppåt

Postad 13 September 2015 - 09:23

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Finns bilder där den står på bordsytor, stativ och golv. "googla bilder"

Frågan är väl om den spelas på när man ställt den på golvet eller om man bara ställt den där.

Tror alla dessa varianter kan fungerar men då vinklingen inte är så brant så tror jag de behöver lyftas upp en hel del i de flesta lyssningsrum.

Postad 13 September 2015 - 12:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Fanns endel bilder.

16236504555_e8ff82aff6_b.jpg
Med ett par stativ som nog är speciellt utvecklade för den. Lägg märke till att dom är två här.

maxresdefault.jpg
På en bänk. Två stycken här också.

screen-shot-2014-12-22-at-2-18-00-pm.png
Lite svammelbilder också...

296410d1419098595-devialet-vennetra-d-de
Något som jag tror att den duger bättre till än att spela i 16hz.

Redigerat av Zartok, 13 September 2015 - 12:29.

Postad 13 September 2015 - 13:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1
Två av dessa, och sen två PV1D, så har man den perfekta design-anläggningen.

Edit: bilden ovan antyder att de suger iofs...

Redigerat av Ageve, 13 September 2015 - 13:03.

Postad 13 September 2015 - 13:13

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Är det Miele som säljer den där dammsugaren? Det skulle det kunna ha varit. Den ser verkligen tidlös ut :D

3000 watt verkar lite klent tycker jag. Fabios hårtork är ju på 2000 watt.

"The Most Powerful Blowdryer On The Market!"

Postad 13 September 2015 - 13:19

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Är det Miele som säljer den där dammsugaren? Det skulle det kunna ha varit. Den ser verkligen tidlös ut :D

3000 watt verkar lite klent tycker jag. Fabios hårtork är ju på 2000 watt.

"The Most Powerful Blowdryer On The Market!"

Hahaha!!!

Postad 13 September 2015 - 13:21

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

:)

Postad 13 September 2015 - 13:21

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Klart dessa rymd-burkar inte kan sätta sig emot en dedikerad anläggning, men jag personligen tycker det är ett läckert och påkostat bygge, samt konstruktion, så skulle kunna ha en rymd-burk som en fräck pryl.

Tex i vardagsrummet eller köket.

Postad 13 September 2015 - 13:23

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Min granne skulle säkert köpa den om den kom på en "bestometer" skala i nån nyhetsblaska från Elgiganten.

Postad 13 September 2015 - 13:29

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 1

Så länge det står "Bäst i Test!" så skulle nog många välja denna fantastiska maskin. Men det jag alltid undrar är. Bäst för vem? För testaren?

Postad 13 September 2015 - 13:38

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Finns en mindre blade Perra, hade hellre haft senaste reference

Men den kom ju sen när jag hade slutat handla dyrt (Typ) :wacko:

Postad 13 September 2015 - 14:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

För stereo behöver man:

2st högtalare (no shit...): 37980kr

2st stativ: 5180kr

Totalt: 43160kr

Som hittat ;)

http://acshop.audioc...vialet-phantom/

http://acshop.audioc...evialet-branch/

De ser verkligen ut som dammsugare. Slangen kan ersättas med valfri high end strömkabel, t ex denna:

https://www.referenc...el?variant=3570

Bifogad fil  e0f75cceab4085be2be664cc087d67af.jpg   53.65K   0 Antal nerladdningar

Sen finns det en väska som liknar ett äggskal med. Pris? Endast 2690kr...

Bifogad fil  aggtoddy.png   106.39K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 13 September 2015 - 14:38.

Postad 13 September 2015 - 14:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Är den inte aktiv?

Postad 13 September 2015 - 14:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Haha, jo det missade jag. Tyckte bara att den verkade så prisvärd. Bara en kvarts miljon kr.

Snyggt bygge dock (till skillnad från högtalaren...):

Bifogad fil  800.png   453.5K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 13 September 2015 - 14:45.

Postad 13 September 2015 - 15:52

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Ingen kan ju säga annat än att Devialet är en cool firma med framtiden för sig.

Just deras förstärkare med konfigurerbara in och utgångar är hur fräckt som helst egentligen.

Långt utvecklat plattformstänk med kontinuerliga gratisuppdateringar på firmware. Vad mer kan man begära?

Sedan har de ju dessutom en hel del andra tekniker i dessa maskiner som känns 2000+, SAM osv.

Vet inte om tekniken är fullt mogen ännu, men coolt är det onekligen.

Gillar detta skarpt och en dag kanske det står en i riggen :)

Postad 13 September 2015 - 16:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag har hört deras lilla förstärkare, den med 120 watt. nu ska ni få höra den värsta hifihistorien någonsin, och det här har alltså hänt! mig!

jag var på en trolleributik här i umeå och skulle höra på ett par högtalare, då jag hört mycket gott om den serien. säljaren kom in och ville dema förstärkaren devialet något något, den där platta varianten, men med 120w istället för 250w.

han sa att den var helt otrolig eftersom den hade någon MAGISK egenskap. ok. då kör vi.

han sa att jag fick spela en låt och sa att basen var klumpig. sen bytte han ett sd-kort. därefter så sa han att det lät så otroligt bra. han förklarade att förstärkaren... ja, minns jag rätt så stramade den åt basen och gav energin till strängarna i låten, gitarrens strängar skulle spela ut på ett helt annat sätt. han sa att det ökade timeingen på musiken, så att istället för att dom skulle låta osammanhängande som det alltid för så fixade förstärkaren det nu. ok.

sen skulle han visa hur lätt det var att komma in på banan med den nya superspännande tekniken. då tog han upp ett program som visade vad det var. det var ett helt vanligt j*vla högpassfilter! ja, han glänste sönder när han förklarade att man kunde ställa in den i första, andra, tredje eller fjärde ordningen! ojoj! sen så kunde man välja vilken HZ som den skulle börja dela signalen. whaw!!!!

det var ju redan pinsamt här, men det värsta var ju när han skulle fippla. det han gjorde var att han, när basen var klumpig, hade HP ställt på 53hz andra ordningen. nu skulle han fixa klumpbasen! ja, vad tror ni att han borde göra? höja delningen så att mindre bas spelas?

NEJ! trollkarln SÄNKER delningen till 50 hz, och pang så var klumpbasen borta och all energi återkom till strängarna i gitarren! smack sa det bara! gissa om jag dog?

sen så pratade han om att man inte ska använda filter, det "plattar ihop rummet och trumpeten". fast... ja, han fattade alltså inte att han använde ett filter i devialet. ett HP-filter som han nu sa inte går att använda för att det förstör musiken. högtalare har i hans värld inga filter. det var en trevägskonstruktion (eller 3.5) som vi lyssnade på. tydligen helt filterlöst.

när han sen skulle beskriva sitt eget filterlösa system så berättade han att han delade basen i "runt 60-70 hz" i 6db. jag frågade om han då delade sitt bassystem i med 6db avrullning per oktav och fick som svar att "nej, basen finns bara där i 60-70 hz. ja, det är så svårt att förklara det här för det är så få som förstår sig på det".

alltså... det är så sjukt j*vla illa så att jag svor att ALDRIG NÅGONSIN sätta min fot i den affären igen. aldrig igen. säljaren fattar inte vad han gör, vad han säger och främst påstår att han vet mer än alla andra i ämnet filter. som man inte ska använda. som han använder. men som han inte använder eftersom det förstör ljudet. alltså... det är bara sinnessjukt. tack för att jag fick skriva av mig.

men jag måste säga att devialet-steget lät mycket bra. det distade inte i dom volymer vi spelade. när jag frågade hur många watt den hade så hade den för övrigt "FEM GÅNGER mer än vad du tror!".

URSÄKTA!?

nej. ajaj.

men jag slår ett slag för att kontrollen till devialet är bland dom snyggaste som någonsin existerat! fy fan vilken guldklimp. och som sagt, steget har ett högpassfilter. som inte förstör musiken bara för att det är ett filter. rummet och trumpeten plattas inte till =)

Postad 13 September 2015 - 16:21

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

:) verkar som han lyckades sälja in den maskinen hos dig..haha

Behöver ju inte betyda att Devialet är fel ute iofs. De kanske skulle certifiera sina säljare, är ju populärt nuförtiden.

Postad 13 September 2015 - 16:29

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Haha, hifisäljare är ett eget släkte...

Devialet verkar köra med lite Billebro-spec med:

http://www.rcljudbil...evialet-120.htm

Switchat nätaggregat 600W kontinuerligt, 3000W toppeffekt

Maximal uteffekt 2x110W enligt 6Ω

Uteffekten i 8 ohm borde då vara runt 2x85W. Med den trafon borde det vara sämre effektivitet än Klass A ;)

edit: Från specen (som verkar vara google-översatt): Patenterad digital / analog-omvandlare «Magiska Wire»

Det var kanske det han demade för dig  :rolleyes:

Redigerat av Ageve, 13 September 2015 - 16:39.

Postad 13 September 2015 - 17:29

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Designen är ju inte speciellt unik. Fanns mängder av runda högtalare på 70-talet. Visst, dessa är aktiva (?) men spela roll.

Postad 13 September 2015 - 17:45

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 1

Designen är ju inte speciellt unik. Fanns mängder av runda högtalare på 70-talet. Visst, dessa är aktiva (?) men spela roll.

Öhh, vad skulle vara sagt med det? "Runda högtalare är inget nytt" Håller med, men rund är den ju inte riktigt alltså.

Försök rulla den utför en backe så får du svar på hur det förhåller sig med den saken, ser mer ut som en knubbig fallos i så fall.

Att den är aktiv måste väl ändå ses som ett plus om man får lägga över 40 tusen på två Phantom med stativ. Kan väl vara trevligt att slippa göra plats och betala för en kompletterande förstärkare, eller?.

Postad 13 September 2015 - 17:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Försök rulla den utför en backe så får du svar på hur det förhåller sig med den saken

Det kanske är så man testar hur djupt den går. Jag tror att den rullar utan problem, även om den är mer äggformad än rund ;) 

Postad 13 September 2015 - 18:32

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Den påminner om dom som heter Everything but the box. Vincent Audio har också haft den stilen och även Franska Cabasse för att nämna några.

cabasse_laSphere.jpg

EverythingButTheBoxVenusF.jpg?itok=LfXbb

Venus;2-PicFront-74.jpg

Postad 13 September 2015 - 18:49

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Finns många andra

Antonio Gallo

Luxor

Elipsons

mm.

Denna är cool, behöver väl inte säga att den inte är direkt ny..

1025325-8510430_object.jpg

Postad 13 September 2015 - 19:02

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Ser ut som en lampa. Är det en Bang? :)

Postad 13 September 2015 - 19:32

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Ser ut som en lampa. Är det en Bang? :)

Inte 100% men den dök upp då jag sökte på Luxor så just nu lever jag i den tron, vet att de skall ha gjort helt runda högtalare som hängdes i taket ungefär som en rund lampa. Det är väl troligt att detta är en variant av den modellen fast ställd i en fot.

Lite oklar över vilken tidpunkt detta skulle vara men gissar på slutet av 60-talet.

Postad 13 September 2015 - 20:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

edit: Från specen (som verkar vara google-översatt): Patenterad digital / analog-omvandlare «Magiska Wire»

Det var kanske det han demade för dig :rolleyes:

Det var rätt förstärkare i rätt butik, så precis det demades! :o

Postad 13 September 2015 - 21:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Det var rätt förstärkare i rätt butik, så precis det demades! :o

http://www.svtplay.s...-psychic-medium   :o

Uteslutningsmetoden. Butik i Umeå som säljer Devialet  :P

Här är förresten källan till designen på högtalaren:

Bifogad fil  wall-e.png   461.22K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 13 September 2015 - 21:14.

Postad 13 September 2015 - 21:13

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Inte 100% men den dök upp då jag sökte på Luxor så just nu lever jag i den tron, vet att de skall ha gjort helt runda högtalare som hängdes i taket ungefär som en rund lampa. Det är väl troligt att detta är en variant av den modellen fast ställd i en fot.

Lite oklar över vilken tidpunkt detta skulle vara men gissar på slutet av 60-talet.

På den bilden som ligger uppe på Google på en exakt likadan står det 60-tal ja. Jag kan ju tillägga att jag tycker den är snyggare än högtalarna längre upp i tråden även om det kan vara kul att testa just Devialet.

Dessa kan säkert passa in i en del stilrena hem för mångmiljon belopp men jag är något tveksam till om just det folket ägnar dagarna åt att lyssna på high-end hifi.

Postad 13 September 2015 - 21:40

Bolle1
  • Bolle1
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Jag har sålt heela min stereo nuforce monoblock rubbet och kör nu bara Phantom

Postad 13 September 2015 - 21:44

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Jag har sålt heela min stereo nuforce monoblock rubbet och kör nu bara Phantom

Hur låter det då? Nöjd?

Postad 13 September 2015 - 22:04

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0

Kanske inte så kul att svara på den frågan i en tråd där man i stort sett dissar konstruktionen. Bättre går det nog på euphonia kan tänkas :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.