Philips DTR7005
58 svar till detta ämne
Postad 28 september 2006 - 22:29
Unregistered29785adf
-
Unregistered29785adf
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Sista dagarna i augusti publicerade Philips en PDF-broschyr om deras nya (dual tuner HDD) receiver för marknätet. http://www.p4c.phili..._00_pss_swe.pdfDen verkar i alla fall vara beställningsbar för runt 3500 kr, men om den levereras ännu har jag inte lyckats få fram. Nu kommer ju följdfrågan; Hur står den sig mot de "gamla" dvs Dilog 550 och Sagem 64160? Och kommer Humax 9200T att kunna bli ett hot? På pappret ser denna nya Philips väldigt bra ut, men hur är deras mottagare i verkligheten..? Jag har faktiskt aldrig sett nån själv. Så till er som sett, hört eller köpt, hör av er på denna tråd!
Redigerat av Unregistered29785adf, 28 september 2006 - 23:47.
Postad 29 september 2006 - 13:40
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Frågade TBH.se om leveransdatum, Boxer-paket osv. Vi har dessvärre inget bekräftat leveransdatum men de preliminära besked vi fått säger att den ligger någonstans 2-3 veckor fram i tiden. Vi säljer den inte med Boxer tyvärr.
Kan komma snart med andra ord. Då kommer säkert fler återförsäljare, och rabatterade paket. /Daniel
Postad 29 september 2006 - 14:54
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Kan komma snart med andra ord. Då kommer säkert fler återförsäljare, och rabatterade paket. /Daniel
<{POST_SNAPBACK}>
Så länge som Boxer inte har godkänt boxen lär de nog inte subventionera den, eller är det ngn som vet en icke-Boxer-godkänd box som säljs/sålts subventionerad?
Postad 29 september 2006 - 18:29
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Att de släpper boxen lär betyda att den är godkänd.
Postad 29 september 2006 - 20:40
Berkan
-
Berkan
-
Mästare
-
-
2 791 inlägg
Att de släpper boxen lär betyda att den är godkänd.
<{POST_SNAPBACK}>
Nej. Ta Dreambox som exempel, den är inte godkänd men säljs (dock utan ab). Nya boxar hinner ofta komma ut på marknaden innan Boxer och Teracom hunnit testa klart dem. Däremot är jag ganska säker på att du kan få denna box med Boxer-ab om kanske 1 mån, när den är testad och godkänd. EDIT: Så i takt med att fler säljer boxen lär den nog komma subventionerad också, men inte beroende på att fler säljer den utan på att Boxer hunnit testa den.
Redigerat av Berkan, 29 september 2006 - 20:42.
Postad 04 oktober 2006 - 21:26
Unregistered29785adf
-
Unregistered29785adf
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Sant, håller med föregående talare.
Sen får vi se om de fortsätter med den här subventioneringen, kan tro att de lägger av när de fått tillräckligt många kunder.
/ M
Postad 07 oktober 2006 - 15:18
DLS
-
DLS
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Postad 17 oktober 2006 - 19:30
Unregistered29785adf
-
Unregistered29785adf
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Nått nytt om boxen?
<{POST_SNAPBACK}>
Nä, inte ett ljud. Den finns att beställa på TBH.SE, men inte på lager så om de leverar kan man bara gissa. http://www.tbh.se/in...8&prod_id=13210 / M
Postad 18 oktober 2006 - 13:51
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Mailade Philips och frågade om denna... Tack för ditt mail gällande DTR7005. Vi har dessvärre inte fått något bekräftat lanseringsdatum för denna modell ännu. Den kommer troligtvis att vara godkänd av Boxer då våra andra digitalboxar är det. Detta är dock inget vi kan garantera i dagsläget.
Vet inte om jag blev så mycket klokare... /Daniel
Redigerat av Unregistered7f605233, 18 oktober 2006 - 13:51.
Postad 10 november 2006 - 16:20
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Kontaktade Philips och fick följande icke-besked... Indikationen just nu är att den kommer att lanseras i Sverige i början på nästa år. Det finns dessvärre inte fler konkreta uppgifter i dagsläget.
Heja Humax och Topfield! /Daniel
Postad 07 januari 2007 - 18:46
DLS
-
DLS
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
ingen som köpt o testat den här boxen än?
Postad 11 januari 2007 - 17:36
tobbe0
-
tobbe0
-
Rookie
-
9 inlägg
Vad tro ni om denna här boxern? Verkar vara bra i bruksanvisningen Hur står den sig mot humax:en?
Postad 26 januari 2007 - 22:49
Alind
-
Alind
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag tycker också att denna box verkar intressant. Manualen ger intrycket av att man tänkt till när det gäller användarvänlighet.
Eftersom inte boxen står som Boxer-godkänd, så ringde jag först till återförsäljaren TBH och sedan till Philips kundsupport.
Killen på TBH hävdade att boxen säkert snart kommer att bli godkänd och att man har sålt minst 10 stycken bara denna veckan.
Från Philips fick jag beskedet att boxen ännu inte är släppt för den svenska marknaden och att den box som finns hos t ex TBH troligen är avsedd för Finland. Boxen är följaktligen ännu inte inlämnad till Boxer för godkännande. På deras hemsida brukade man lägga ut information i förväg utan information om släpptidpunkt.
Han hade inget besked om när den skulle släppas för Sverige, men att de på support inte fick sådan information förrän strax före släpp. Han rekommenderade mig att vänta med köp till dess att boxen officiellt är släppt för Sverige.
Postad 27 januari 2007 - 14:14
tobbe0
-
tobbe0
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag trodde boxen skulle komma i Feb. Men sa kundtjänsten när den skulle komma? typ om någon månad eller flera år som humax:en....
Postad 27 januari 2007 - 14:16
tobbe0
-
tobbe0
-
Rookie
-
9 inlägg
vad kan det skilja mellan boxerna för finland och sverige? Det måste väl vara samma, eller??
Postad 27 januari 2007 - 16:06
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Om jag inte är helt fel ute så kör man Conax i Finland.
/Daniel
Postad 22 mars 2007 - 12:53
Unregisteredb4fbcdcc
-
Unregisteredb4fbcdcc
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu är den godkänd av Boxer.
Postad 29 mars 2007 - 20:32
Unregistered29785adf
-
Unregistered29785adf
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Nån som äger den här mottagaren???
*nyfiken*
Postad 29 mars 2007 - 23:15
Unregistered09f5ca4e
-
Unregistered09f5ca4e
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag köpte min idag på Clas Ohlson (3500:-). Verkar vara väldigt kompetent och tystgående pryl. Återkommer när jag testat den. Prylen saknar tyvärr ingångar (typ ethernet el dyl) för att flytta data till hårddisken. Verkar också endast klara MPEG2. Det är alltså en ren tv recorder med dubbla tv tuners.
Postad 30 mars 2007 - 15:57
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Är där inbyggd kortplats eller måste man ha Boxer CA-modul?
Edit: Finns det möjlighet att byta hårddisk, och hur är Philips när det gäller uppdatering av mjukvara i sina boxar?
Redigerat av Vilo, 30 mars 2007 - 20:28.
Postad 31 mars 2007 - 10:02
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Är där inbyggd kortplats eller måste man ha Boxer CA-modul?
Edit: Finns det möjlighet att byta hårddisk, och hur är Philips när det gäller uppdatering av mjukvara i sina boxar?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja angående mjukvaru uppdatering så är det väl så med alla "kända" märken att det är sirap på den fronten.
Postad 06 april 2007 - 20:07
Alind
-
Alind
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Så, då har man köpt och installerat sin DTR7005 efter flera månaders velande. 3495:- på Clas Ohlsson av alla ställen. Observera att DTR7005/13 är den Boxer-godkända varianten för svensk marknad.
Detta är klockrent en inspelarbox, ingen USB-kontakt för nerladdning av bilder eller musik och ingen uppladdning av inspelat material. Detta var jag klar över när jag köpte boxen. Man får väl köpa en DVD-inspelare utan hårddisk när man vill arkivera något så småningom. Med övriga boxar på marknaden verkar det ju hur som helst vara väldigt krångligt att gå från en inspelning till en DVD.
Observera också att man får köpa till en CA-modul om man vill köra med något annat än fria kanaler. Det är dock inte intressant för mig (förrän döttrarna växt till sig och börjar kräva TV3 eller liknande).
Funktionen verkar bra så här långt:
- God bildkvalitet på min 28-tums Philips CRT TV (man ska dock tänka på att slå om till RGB-överföring, det gjorde stor skillnad för mig)
- Ingångkörning och kanalsökning gick snabbt och lätt. Dock lägger den kanaler i konstig ordning. Jag ska experimentera lite med manuell kanalsökning för att få ordning på kanalordningen.
- Det går att programmera två inspelningar parallellt, och dessutom se på en tredje om den ligger på rätt MUX. För oss som bara ser på SVT och TV4 så går det alltså alltid.
- Fungerar fint att börja se på en inspelning innan den är klar.
- Det går att välja att spara en timeshift om man inte hann titta.
- Multifjärren verkar fungera OK än så länge. Jag har några undersökningar kvar innan funktionen kan visa sig klockren.
Återkommer med fler observationer efter hand.
Postad 12 april 2007 - 11:45
kevinergo
-
kevinergo
-
Användare
-
-
185 inlägg
Är det någon som använder denna tillsammans med CA-modul och Boxer-kort och vill dela med sig av sina intryck? Jag såg detta när jag skummade igenom manualen: Obs: Funktionen att använda två tuners (titta och spela in) kan inte garanteras i kombination med ett common interface som kodar av endast en kanal.
Om det inte fungerar att spela in en krypterad kanal samtidigt som man tittar på en annan försvinner ju lite av poängen med två tuners.
Redigerat av kevinergo, 12 april 2007 - 11:46.
Postad 04 maj 2007 - 22:06
jorgenlindell
-
jorgenlindell
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej hej!
Jag hittade samma info på netonnet´s hemsida.
Jag har själv en Samsung DTB-P850V och den klarar att spela in på en kodad kanal samtidigt som man tittar på en annan kodad.
Låter ju konstigt att Philips inte skulle ha samma funktion?
Postad 13 maj 2007 - 13:08
hembiorookie
-
hembiorookie
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
hallo där är det ingen som provat spela in en kodad kanal och samtidigt sett på en annan kodad kanal och kan svara om det funkar. sen undrar jag om den spelar in 5:1 ljud
Postad 13 juli 2007 - 09:45
kevinergo
-
kevinergo
-
Användare
-
-
185 inlägg
hallo där är det ingen som provat spela in en kodad kanal och samtidigt sett på en annan kodad kanal och kan svara om det funkar. sen undrar jag om den spelar in 5:1 ljud
<{POST_SNAPBACK}>
Fortfarande ingen som testat detta, eller använder denna box för att se kodade kanaler överhuvudtaget?
Postad 23 juli 2007 - 20:54
Alind
-
Alind
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det är lite lustigt. Jag har inte sett någon mer än mig i Sverige som har kommenterat denna box och jag har inget Boxer-abonnemang. När det gäller 5.1-ljud så vet jag bara att man kan ställa in ljudutgång för Dolby Digital (som väl innebär åtminstone 5.1-ljud) och det borde innebära att den även spelar in detta.
För övrigt är vi mycket nöjda med boxen. Inga stabilitetsproblem överhuvudtaget, och den är generellt mycket användarvänlig. Mina barn i lågstadieålder hanterar galant multifjärren.
Kort sagt ett kanonköp för dig som gillar public service-television!
Postad 24 juli 2007 - 09:27
lely
-
lely
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Jag har testat den här boxen i en månad och är inte imponerad.
Jag har även en Dilog 550 som jag trivs bättre med.
Det mest negativa med Philipsboxen är att man inte kan börja titta på en programerad inspelning innan den är klar.Andra saker som stör är rörig fjärr.menyer och epg.
Postad 24 juli 2007 - 10:50
Alind
-
Alind
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det går hur bra som helst att börja titta på ett program innan inspelningen är klar. Den enda begränsningen är när du har två inspelningar aktiva samtidigt. Då kan man inte titta på något från hårddisken, ej heller en av de pågående inspelningarna.
Du bör alltså testa lite till!
Postad 24 juli 2007 - 18:16
lely
-
lely
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Möjligen om min box var defekt, det luktade lite måndagsexemplar över den.
Hur gör man för att titta på en programmerad inspelning innan den är klar?
Redigerat av lely, 24 juli 2007 - 22:55.
Postad 27 juli 2007 - 21:43
Alind
-
Alind
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det är bara att trycka på HDD-knappen för att få fram listan med inspelade program. Det som håller på att spelas in ligger i listan och körs igång med OK-knappen.
Postad 28 juli 2007 - 09:06
lely
-
lely
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det är bara att trycka på HDD-knappen för att få fram listan med inspelade program. Det som håller på att spelas in ligger i listan och körs igång med OK-knappen.
<{POST_SNAPBACK}>
Funkade garanterat inte på min box,även timeshiftfunktionen var mycket buggig.
Postad 28 juli 2007 - 23:27
Alind
-
Alind
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Då ska du definitivt se till att reklamera. Observera att det är modellen 7005/13 som gäller för Sverige. Vilken mjukvaruversion har du?
Postad 29 juli 2007 - 00:36
lely
-
lely
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag lämnade tillbaka den förra veckan,efter 30 dagars öppet köp på Clas Ohlson.
Postad 10 augusti 2007 - 13:10
knuttan
-
knuttan
-
Rookie
-
4 inlägg
Några frågor från en nybliven ägare av DTR7005 som jag hoppas någon har svar på:
1. Min DTR7005 drar 22-25 Watt i standby. Enligt manualen ska den dra 9 Watt.
Är detta verkligen normalt ?
Som jämförelse visar samma elmätare 6 Watt på min DTR210 vid standby, så det är inget mätfel.
(Jag har skickat fråga till Philips men det verkar dröja att få svar därfirån.)
2. Min låda har i motsats till den som finns på bilder i bl.a. manualen inga ventilationshål på ovansidan. Är min en nyare version ?
3. Finns det något sätt att vid uppspelning av inspelat program återgå till den sekvens där man ev. senast avbröt tittandet, om man inte hann se hela inspelningen gången innan ?
Jag avser då en funktion där man inte manuellt behöver kontrollera och komma ihåg vilken minut man avbröt på, för den kan man ju lätt hoppa till med hjälp av den gula knappen.
4. Är mjukvaru-version 1.3 den senaste som finns tillgänglig ?
Förutom att kanalinformationstexten ibland hänger kvar tills den tas bort med exit-knappen vid zappning trots vald visningstid 1 sekund, verkar den i övrigt stabil och pålitlig så här långt.
Postad 14 augusti 2007 - 11:35
henkemannen
-
henkemannen
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur ser det ut när man spelat in? Jag har precis lämnat tillbaks min Samsung 830 eftersom inget fungerar som det skall (enligt mig). Bl.a. blev det en enda röra på inspelningarna.
Alltså fråga:
1.) Hämtas titlar upp från programguiden
2.) Kan man skapa någon biblioteksstruktur så att program som jag vill se ligger under mitt namn och ungarnas under deras. Helt okey ifall det bara går att flytta efter genomförd inspelning.
3.) Om jag drar in lite video filmer. Ligger dessa då på samma plats (inspelningslistan) och hkan hanteras av ev. biblioteksstruktur
4.) Några tips på hur man kopierar över DVD:er (skyddade) så att man kan ställa undan DVD:n
Finns det något mer kring hur fjärren fungerar.
Jag har också tjock TV och vill kunna använda den utan ytterligare digitalboxar.
Postad 14 augusti 2007 - 21:45
henkemannen
-
henkemannen
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Lagringskapacitet
Jag kom på en fråga till. Finns det möjlighet att ändra kvalitet på lagringen så att hårddisken räcker längre (med förlorad kvalitet)?? 160 Gb brukar ju räcka längre än 80 timmar för DVD med HDD.
Postad 15 augusti 2007 - 00:25
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlägg
3.) Om jag drar in lite video filmer. Ligger dessa då på samma plats (inspelningslistan) och hkan hanteras av ev. biblioteksstruktur 4.) Några tips på hur man kopierar över DVD:er (skyddade) så att man kan ställa undan DVD:n
Jag har också tjock TV och vill kunna använda den utan ytterligare digitalboxar.
<{POST_SNAPBACK}>
3) Om du menar att du vill kopiera VHS-rullar till boxen så går det inte (finns ingen box på svenska marknaden som klarar det). 4) Det går mig veterligen inte att lägga in material på hårddisken, oavsett format. Det skulle för övrigt krävas att man plockar ur hårddisken och kopplar den till en dator på lämpligt sätt eftersom denna box inte har några lämpliga interface för en sådan överföring. På denna typ av boxar kan du inte ändra lagringskvalitet, man lagrar den dataström man tar emot. Hur kommer frågan om tjock-TV in i bilden?
Postad 15 augusti 2007 - 13:53
knuttan
-
knuttan
-
Rookie
-
4 inlägg
Hur ser det ut när man spelat in? Jag har precis lämnat tillbaks min Samsung 830 eftersom inget fungerar som det skall (enligt mig). Bl.a. blev det en enda röra på inspelningarna. Alltså fråga: 1.) Hämtas titlar upp från programguiden 2.) Kan man skapa någon biblioteksstruktur så att program som jag vill se ligger under mitt namn och ungarnas under deras. Helt okey ifall det bara går att flytta efter genomförd inspelning.
<{POST_SNAPBACK}>
1. Ja, åtminstone om man programmerar inspelning via programguiden. Jag är osäker på hur det blir med automatisk namnsättning vid manuell programmering där man själv specar start och slut. 2. Ja det går att skapa underkataloger dit man flyttar färdiga inspelningar. Finns det ingen som kan svara på någon av mina frågor från 10:e Aug ? Philips tycks själva ha problem att ge några konkreta svar, så det lutar just nu åt att jag återlämnar min apparat inom Öppet köp-perioden på 30 dagar.
Postad 15 augusti 2007 - 21:52
Alind
-
Alind
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Knuttan bad mig att svara på hennes fyra frågor. Jag har inte så mycket svar men gör en ansats:
1. Min DTR7005 drar 22-25 Watt i standby...
Jag har ingen effektmätare, så jag har ingen aning. Philips kundtjänst verkar vara rätt långt ifrån produktutvecklarna, så jag vet inte hur bra svar man kan få. Jag gav dem lite synpunkt på bristande funktionalitet och fick ett artigt svar om att de tycker det är viktigt med kundernas synpunkter ...
2. Min låda har i motsats till den som finns på bilder i bl.a. manualen inga ventilationshål på ovansidan. Är min en nyare version ?
Min har heller inga ventilationshål på ovansidan. Jag upplever den inte som speciellt varm, så jag vet inte om det skulle vara något problem.
3. Finns det något sätt att vid uppspelning av inspelat program återgå till den sekvens ...
Jag har inte hittat någon sådan funktion. Man hade ju kunnat tänka sig att man kunde sätta bokmärken eller liknande. Man får nog vackert komma ihåg. Det är ju enkelt att hoppa framåt och bakåt både med pilar 1 minut, med sifferknappar x minuter och sedan med gula knappen till en specifik tidpunkt.
4. Är mjukvaru-version 1.3 den senaste som finns tillgänglig ?
Det är den version som jag har. Eventuella nya versioner verkar vara tänkta att komma over-the-air. Det finns ingen nedladdningsfunktion på philips hemsida.
Kul att det börjar bli en diskussion runt denna box. Ju fler användare som kommenterar, desto större möjlighet att påverka Philips till nya mjukvaruversioner.
Jag har synpunkter på att inte boxen kommer ihåg vilken favoritlista som valdes sist samt att man inte kan numrera om kanaler.
Postad 16 augusti 2007 - 14:22
knuttan
-
knuttan
-
Rookie
-
4 inlägg
Tack Alind för dina svar.
Håller med dig om dina synpunkter.
Fler synpunkter:
- Ljudet från aktuell kanal skulle kunna vara kvar då man tar upp EPG och Bibliotek.
- Bild-i-Bild skulle kunna användas även vid uppspelning. Nu tappar man helt kontakten med verkligheten under visning av inspelat material.
- Menyer m.m kunde gott vara transparanta (valbart) på samma sätt som i t.ex. DTR210.
- Text-TV-sidor kunde fylla ut hela bilden på samma sätt som i DTR210.
(I många avseenden känns den enkla DTR210 modernare än 7005)
Å andra sidan är det nog bättre med relativt få finesser om man kan lita på att det som finns är helt pålitliga.
Apropå min tidigare fråga 3:
Har du förstått vad som är tänkt att hända då man under uppspelning trycker på gul knapp (Gå till position) och därefter på den blå knappen ? Texten till blå knapp lyder här "Senaste " följt av något som liknar ett halvt "s". Jag fattar inte vad det avser och ser ingen mening med det som tycks hända heller. För det mesta skickas man tillbaka till starten av aktuell inspelning, men inte alltid. Nyligen hamnade jag t.ex. 1.22 minuter från starten då jag sett färdigt på en inspelning på ca 2 timmar. När jag därefter upprepade knapptryckningen hamnade jag på 0 som vanligt.
Jag har bett Philips support att förklara avsikten med denna funktion i samband med min fråga om den höga effektförbrukningen. Det är "bara" snart två veckor sedan de fick mitt mail som jag en vecka senare påminde om via telefon.
/Knuttan (som för övrigt är en hane)
Postad 22 september 2007 - 14:41
AiR
-
AiR
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Philipsen flaggar inte för byte från 16:9 till 4:3, bara tvärtom. Vilket betyder att det blir fel format varje gång du zappar. Kommer såklart inte vara ett problem när alla sänder bredbild men det lär väl bli nån gång år 2045. Ytterligare irritationsmoment- Om man använder sifferknapparna byter boxen till "främsta tvlistan" vilket helt förstör konceptet med att ha egna favoritlistor.
- Kanalbannern är för stor.
- Kanalbannern fastnar.
- Det finns ingen grafisk indikation av hur mycket av ett program som förflutit (förutom EPG, som även visar program som redan är slut)
- Språket i menyer och manual är mycket dåligt, det är helt klart underkänt för ett storföretag som Philips som har råd med riktiga översättare.
- Vissa funktioner är slarvigt borttagna/överrensstämmer inte med manualen/fungerar inte.
Positiva erfarenheter- Boxen är kvick i menyerna och snabb i kanalbyten.
- Multifunktionsfjärr som faktiskt fungerar (varianter av samma säljs även separat)
- Funktionell, spela in två program, se på ett tredje (med vissa förbehåll).
- Snygg att se på, tyst. Jag hör ett lätt vinande om rummet i övrigt är helt tyst men jag har också känslig hörsel.
- Fungerar. En punkt som inte borde finnas men varken Sagems eller Samsungs motsvarigheter gör ju det enligt rapporter på detta forum.
Redigerat av AiR, 22 september 2007 - 15:30.
Postad 28 september 2007 - 20:33
TantGredelin
-
TantGredelin
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Jag har köpt Philips DTR7005/13 för ca 1,5 månad sen och är nu inne på min tredje. (lämnade tillbaka de två första då jag trodde det var fel på dem, nu vet jag inte längre.)
Problemet består av att vissa inspelade program inte kan spelas upp kontinuerligt. Hela programmet är inspelat men vid uppspelning bryts uppspelningen vid olika tidpunkter t.ex. 8 minuter. Om jag påbörjar uppspelningen igen och hoppar framåt i filen med hjälp av siffer-knapparna kan jag fortsätta titta en stund till efter tiden då brytningen skedde första gången.
Jag kan titta ytterligare 5-10 minuter och sen bryts uppspelningen igen.
Problemet uppstår bara på vissa inspelade program. Det spelar ingen roll vilken kanal inspelningen utförs på.
Jag har varit i kontakt med Philips kundtjänst och de har ingen aning. De tror på digitala störningar i nätet.
Har någon haft liknande problem? Har någon några tips om vad felet kan vara?
Postad 28 september 2007 - 20:44
AiR
-
AiR
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Inget jag märkt än men jag har lite inspelat material att kika igenom nu, ska kolla efter problemet.
Postad 29 september 2007 - 17:57
AiR
-
AiR
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Nu har jag gjort ännu en tvångsinstallation (Standby-knappen intryckt under uppstart) och då löstes det rullande EPG-problemet men hårddisken "försvann". Efter 20 minuter utan ström återfanns dock hårddisken och boxen fungerade helt perfekt. Till och med skiftena mellan 4:3 och 16:9 fungerade som de skulle.
Ska se vad som händer när den varit igång ett tag, om problemen återuppstår...
Redigerat av AiR, 29 september 2007 - 18:41.
Postad 20 oktober 2007 - 13:31
AiR
-
AiR
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Problemen jag haft verkar ha varit värmerelaterade. Nu står den mer välventilerat (uppallad 2 cm) och fungerar som den ska. Intressant att jag inte fick upp någon värmevarning förrän efter jag gjort ännu en ominstallation, det verkar som om värmen fått värmevarningen att fallera.
Elektronik och värme, ingen bra kombination.
Postad 20 oktober 2007 - 19:51
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
Efter att ha testat olika sagem modeller och samsungs dito, verkar denna box vara ett alternativ för mig, dvs en enkel box som FUNGERAR!
Det har varit ganska tyst i den här tråden under en tid, så det verkar som om den inte dras med allt för stora buggar i alla fall.
Så alla användare; kan ni rekomendera denna box eller skall man fotsätta leta...
Postad 21 oktober 2007 - 13:28
AiR
-
AiR
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Nu kan jag rekommendera den. Lite avig att handskas med men ställ den inte i stereohyllan så funkar den bra.
Postad 21 oktober 2007 - 16:30
Alind
-
Alind
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Efter flera månaders användning har jag inte upplevt någon instabilitet överhuvudtaget, något som verkar vara ovanligt i denna branschen. Jag kan alltså rekommendera burken.
Nu borde det vara läge att utnyttja detta forum för att få Philips att göra en uppdatering som tar bort de systematiska glitchar som finns i funktionen och som tidigare har nämnts i denna tråd.
Postad 17 februari 2008 - 05:20
AtEase
-
AtEase
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
En tidigare fråga som det inte har svarats på: går det att spela in ett kodat program, under tiden som man ser på ett annat kodat program.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|