Och hur är det, om man stänger av displayen i menyn så tappar den det när man stänger av den och måste göra om det varje gång?
* Officiell tråd - Samsung DVD-HD850/950 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 03 januari 2006 - 09:49
Och hur är det, om man stänger av displayen i menyn så tappar den det när man stänger av den och måste göra om det varje gång?
Postad 03 januari 2006 - 09:56
Postad 03 januari 2006 - 11:29
jag vet inte vad 950 har för displayfärg, men läste något om hysteriskt vitt...850'n har ingen bakgrundsfärg i displayen utan det är ju bara siffrorna som lyser...aningen starkt kanske, men inget som stör...
Ok, tackar.
Upprepar fråga 2.
Hur är det, om man stänger av displayen i menyn så tappar den det när man stänger av den och måste göra om det varje gång? Det är 950 jag menar.
Postad 03 januari 2006 - 11:39
svar jajag vet inte vad 950 har för displayfärg, men läste något om hysteriskt vitt...850'n har ingen bakgrundsfärg i displayen utan det är ju bara siffrorna som lyser...aningen starkt kanske, men inget som stör...
Ok, tackar.
Upprepar fråga 2.
Hur är det, om man stänger av displayen i menyn så tappar den det när man stänger av den och måste göra om det varje gång? Det är 950 jag menar.

Postad 03 januari 2006 - 11:44
svar jajag vet inte vad 950 har för displayfärg, men läste något om hysteriskt vitt...850'n har ingen bakgrundsfärg i displayen utan det är ju bara siffrorna som lyser...aningen starkt kanske, men inget som stör...
Ok, tackar.
Upprepar fråga 2.
Tackar för snabba svar, trist att den inte kan komma ihåg den inställningen.
Postad 04 januari 2006 - 09:36
Jag funderar på ifall det är värt (bild- och ljudmässigt) att byta min Philips DVD963SA till någon budgetspelare (t.ex. 950'an) medan man väntar på HD-spelare...
Det är för övrigt väldigt mycket snack om bilden, men hur är ljudet - både vad gäller digital bitström (DD5.1 och DTS) vid DVD-tittande, samt hur analog och digital 2-kanals CD låter.
Min Philips DVD963SA låter bra (för pengarna) i båda avseenden, men den har varken uppskalning eller HDMI(/DVI) för bilden.
Postad 04 januari 2006 - 15:35
För mig dom tyckte svhs utgången var smådålig men den slog allt i testet om man tänkt köra den genom hdmi/digitalt ljud. Tänkte det kanske kunde vara till nytta i tråden..
Postad 04 januari 2006 - 17:27
Sen så undrar jag med om nån provat WhiteTop eller Princo DVD-R i spelarna och kan säga hur det gått att spela upp??
Ciao!
Redigerat av archmage4ever, 04 januari 2006 - 17:32.
Postad 04 januari 2006 - 18:07
Hur hanterar samsung 850/950 brända skivor (dvd-r, dvd+r etc)? Är den kinkig eller spelar den upp det mesta utan problem.
Det kanske varit uppe förut i tråden men jag är lite lat idag och orkar inte läsa allt.
Fråga nr två: Är det någon som använder samsung 850 eller 950 till Hitachi PJ TX-200 och i så fall kan berätta hur de upplever bilden via HDMI?
/Colonel
Postad 05 januari 2006 - 17:10
Kör komponent nu och bilden är OK, men antar den kan bli bättre via DVI.
Postad 05 januari 2006 - 17:26
Jensen; ser fram emot dina erfarenheter med HDMI från 950'an till DVI på PLV-Z2. Ingen annan som har denna kombination?
Jag funderar på ifall det är värt (bild- och ljudmässigt) att byta min Philips DVD963SA till någon budgetspelare (t.ex. 950'an) medan man väntar på HD-spelare...
Det är för övrigt väldigt mycket snack om bilden, men hur är ljudet - både vad gäller digital bitström (DD5.1 och DTS) vid DVD-tittande, samt hur analog och digital 2-kanals CD låter.
Min Philips DVD963SA låter bra (för pengarna) i båda avseenden, men den har varken uppskalning eller HDMI(/DVI) för bilden.
Ska berätta så fort jag får pengarna att köpa en HDMI-DVI kabel. Dom är ju inte gratis precis

Redigerat av Nomad, 05 januari 2006 - 17:27.
Postad 05 januari 2006 - 19:49
Min HD850 har börjat krångla (köpte den i slutet av September 2005).
Måste trycka flera gånger på fjärrkontrollens knappar innan den reagerar. Har provat bytt batterier och satt mig super-nära men inget verkar hjälpa.
Dessutom så stannar bilden i några sekunder ibland på vissa skivor. Helt nya och äldre skivor...stannar lite slumpvis. Hade inget problem med de på min tidigare Pioneer 444.
Har felanmält till Samsung...
Någon annan som har haft liknande problem ?
mvh
/Hasse
Postad 06 januari 2006 - 00:10
Har jag förstått det hela rätt att om jag skriver in regions-hacket så försvinner HDCP och då kan jag använda HDMI-->DVI på en Samsung Plasma som ej har stöd för HDCP?
Kör komponent nu och bilden är OK, men antar den kan bli bättre via DVI.
Njaa, det var på förra modellerna, 945 m.m.. det finns ett speciellt hack till den för att ta bort hdcp som inte funkade på min. reg. hacket funkade dock.
Postad 06 januari 2006 - 01:13
Problems...
Måste trycka flera gånger på fjärrkontrollens knappar innan den reagerar. Har provat bytt batterier och satt mig super-nära men inget verkar hjälpa.
Dessutom så stannar bilden i några sekunder ibland på vissa skivor. Helt nya och äldre skivor...stannar lite slumpvis. Hade inget problem med de på min tidigare Pioneer 444.
mvh
/Hasse
Hej.
Har en HD950 och kollade på första filmen nyss. Det som händer är att den hackar ibland, ibland så mycket att den stannar upp i 5-10 sek. Spelaren knastrar samtidigt och man hör ett ljud som kan tänkas vara läsarhuvudet som söker, låter som en liten elmotor iaf.
Sen satt jag i Pang i bygget och där var det ännu värre, hackar ca varannan minut mot ca 5 ggr på första filmen. Båda skivorna är helt rep och fettfri.
Knastret försvinner inte heller om man pausar. Det blir nog till att lämna tillbaka den i helgen.
Postad 08 januari 2006 - 19:41
Efter första provspelningen så märkte jag att inte det fanns någon resume.
Väldigt iriterad på att den funktionen saknades så funderade jag på att skicka tillbaka skiten.
Men så en dag när jag tänkte fortsätta att kolla en film som jag börjat på så fortsatte filmen från det stället jag slutat kvällen innan.
och nu har jag kommit på hur man går tillväga för att resumen ska fungera även när man stänger av spelaren.
I stället för att trycka på stop medans filmen spelar så tryck på on/off knappen.
Så nästa gång man startar spelaren så fungerar det perfect att spela upp från senaste ställe.

Postad 09 januari 2006 - 18:34
Problems...
mvh
/Hasse
Hittade problemet med fjärrkontrollen. Har en trådlös överföring av min IR-Signal så jag kan byta kanal på dekodern på övervåningen. Denna lilla makapär störde visst DVD-spelaren. Så fort jag flyttade lite på IR-Överföraren så funkar fjärren perfekt.
Angående att bilden stannar så sa supporten att spelaren är väldigt känslig för fingeravtryck. Så jag ska testa lite mer med skivorna och se att de är "super-rena".
Skönt med fjärr igen !!
/Hasse
Postad 10 januari 2006 - 07:42
För:
Mkt bra bild via hdmi iaf(enda jag kört).
Schysst och enkelt att ställa svärta och skalning.
Bra ljud, kör koax mot recievern och hittar inget att anmärka på.
Provade kasta in lite blandade xvidar och nån mpeg i sina respektive kataloger in på en dvd+r skiva o i testningssyfte och körde genom spelaren. Fick typ upp katalogstrukturen på ett hyggligt sätt, lätt att köra igång filerna, verkar ta det mesta.
Emot:
Allt den gör ovan gör den långsamt. Den är allmänt seg i sättet. Allt i från låtbyte på cdskivor till menybläddring och start av xvidfiler etc tar sin lilla tid. Vid cdspelning kan man tex stoppa i skivan och låta den starta på spår 1. Sen trycker man man fram till spår 5 snabbt(trycker typ 5 ggr på knappen) så ser man spelaren räkna upp från 1-5 i bästa sömngångarrespons.
Första spelaren jag haft som hänger sig ibland så man måste starta om den. Händer ej speciellt ofta och främst om man e snabb på fjärren. Men borde ej göra så oavsett.
Slutligt är jag dock nöjd med spelaren ändå. Trots den är seg som attans. Den gör det jag vill ha den till, dvs generera en bra bild på min plasma. Att den sen verkar spela dom flesta formaten också är ju rätt trevligt även om jag lär ha xboxen till det.
Postad 10 januari 2006 - 08:23
Jag jagar efter en bra spelare till den TV jag beställt (Pioneer 436XDE). Blev smått upprörd när jag upptäckte att min 2 år gamla Kiss spelare tydligen är skräp!

Vill dock inte lägga en halv förmögenhet på spelaren. är Samsung 950 ett bra alternativ? jag vill självklart kunna använda min TV till max.
Postad 10 januari 2006 - 10:03
Postad 10 januari 2006 - 14:18
Hej.
Jag jagar efter en bra spelare till den TV jag beställt (Pioneer 436XDE). Blev smått upprörd när jag upptäckte att min 2 år gamla Kiss spelare tydligen är skräp!
Vill dock inte lägga en halv förmögenhet på spelaren. är Samsung 950 ett bra alternativ? jag vill självklart kunna använda min TV till max.
Du som köpt en så pass dyr och bra TV som Pioneer 436XDE ska verkligen inte köpa en billig dvd-spelare som samsung 950. Det är nästan som att sätta cykeldäck på en Ferrari.

Spelaren måste matcha TVn ju och du säger själv att du vill använda din TV till max. För att matcha din tv ska inte du ha något mindre än t.ex Panasonic S97 som kostar ungefär 3200kr. Jag skulle helst köpa en Marantz 6600 eller ännu bättre Denon 2910 men den kostar 6500kr. Snåla inte heller på HDMI kabeln.
Postad 11 januari 2006 - 06:14
Du som köpt en så pass dyr och bra TV som Pioneer 436XDE ska verkligen inte köpa en billig dvd-spelare som samsung 950. Det är nästan som att sätta cykeldäck på en Ferrari.
![]()
Spelaren måste matcha TVn ju och du säger själv att du vill använda din TV till max. För att matcha din tv ska inte du ha något mindre än t.ex Panasonic S97 som kostar ungefär 3200kr. Jag skulle helst köpa en Marantz 6600 eller ännu bättre Denon 2910 men den kostar 6500kr. Snåla inte heller på HDMI kabeln.
Bara för att en vara är dyr så behöver den inte vara bättre än en vara som är billigare

Postad 11 januari 2006 - 20:30
![]()
Bara för att en vara är dyr så behöver den inte vara bättre än en vara som är billigareKan vara bra att tänka på.
Steget mellan 3200 till 6500 är rätt stort och då ska det hända mycket med bilden för att det ska vara vettiga pengar att lägga ut.
För övrigt så har jag lämnat in min 950 nu och väntar på besked medans det snickras nytt biorum

Postad 13 januari 2006 - 19:32
Fick denna spelare idag och kopplade in den... Bilden är chockerande bra med HDMI men först när jag kopplat in den och satte på så fick jag bara ett högfrekvent pip i högtalaren??? Röjde runt i menyerna men inget hjälpte till slut slog jag av spelaren och satte på den igen, problemet borta... Märkligt...
Det jag däremot undrar lite över när man kör med HDMI är att jag måste in i en meny hela tiden för att välja ljud??? Jag har förut haft det som så att när ungarna t.ex. sover eller sent på kvällen/natten så har jag kört ljudet genom tv´n istället för genom hembio-riggen... Nu måste jag alltså in i en audiomeny och ändra mellan bitrate/PCM beroende på vilken källa jag vill använda... (Visst ljudet funkar i hembiostärken men om jag vill få 5.1 ljud så måste jag göra denna manövern) Får dessutom upp en text med jämna mellanrum på Tv´n om att "HDMI Audio not supported"???
Lite krångligta att förklara hoppas ni fattar hur jag menar...
Precis så har jag det med.
Är det någon som vet om man kan fixa det?
Postad 15 januari 2006 - 11:41
Fick denna spelare idag och kopplade in den... Bilden är chockerande bra med HDMI men först när jag kopplat in den och satte på så fick jag bara ett högfrekvent pip i högtalaren??? Röjde runt i menyerna men inget hjälpte till slut slog jag av spelaren och satte på den igen, problemet borta... Märkligt...
Det jag däremot undrar lite över när man kör med HDMI är att jag måste in i en meny hela tiden för att välja ljud??? Jag har förut haft det som så att när ungarna t.ex. sover eller sent på kvällen/natten så har jag kört ljudet genom tv´n istället för genom hembio-riggen... Nu måste jag alltså in i en audiomeny och ändra mellan bitrate/PCM beroende på vilken källa jag vill använda... (Visst ljudet funkar i hembiostärken men om jag vill få 5.1 ljud så måste jag göra denna manövern) Får dessutom upp en text med jämna mellanrum på Tv´n om att "HDMI Audio not supported"???
Lite krångligta att förklara hoppas ni fattar hur jag menar...
Precis så har jag det med.
Är det någon som vet om man kan fixa det?
Samma sak med varningstexten konstaterade Hemmabio nr6-05 när de testade HD945
"En irriterande detalj är att när man kör HDMI och stänger av PCM-ljudet, för att kunna köra Dolby Digital eller DTS, varnar spelaren för HDMIaudio not supported"
Ingen lösning på problemet men kanske en ledtråd.
Postad 15 januari 2006 - 16:02
Tänkte ta o lämna in den o se om man kan få en ny.
---> Var HDCP som strulade, var inget på dvd spelaren i sig.
Redigerat av Baserz, 04 februari 2006 - 01:37.
Postad 16 januari 2006 - 15:38
Föreslår att du tar en titt på reglerna // Martin
formulerar om frågan.
Kan man se 720p.HDTV.AC3.5.1.XviD.avi på en hd950? Har bara lyckats med att se en "vanlig"
hdtv.xvid.avi på min out of the box samsung eller den klarar inte av höguplöst xvid? om det är någon som lyckats berätta gärna isåfall hur.
//Shamrock
Redigerat av shamrock, 17 januari 2006 - 09:28.
Postad 16 januari 2006 - 23:58
Då har jag beställt HD950 hos Technistore. Hoppas jag får den tills på fredag. Skall bli mycket intressant att testa den.

/FM
Postad 17 januari 2006 - 09:58
Jag fick först en felaktig hd-950, då hände detta med bilden och sedan hängde sig spelaren och gick inte att stänga av med mindre än att man fick dra ut strömmen. Sedan vägrade dock spelaren gå igång igen.Tror min hd-850 lagt av nu delvis. Jag lät den stå typ i meny några timmar medans tvn var avstängd. Skulle sedan starta en film och sålänge själva samsung splashen är uppe så ser man bilden, no probs. Men när man lägger i en film, oavsett vilken, hoppar bara tv:n mellan blått och svart typ väldigt snabbt. Får ingen bild alls.
Om du nu har kvar felet och inte bytt spelaren än, prova att ta ut bilden via annan utgång än HDMI. För mig funkade det via Scart och jag gissade att problemet berodde på inkompatiblitet i HDCP mellan spelaren och min TV... men kanske inte alltså.
Postad 18 januari 2006 - 17:35
Har precis fått min samsung 950 idag. Har kopplat in den och har digital ljudöverföring till receivern via optisk kabel. När filmen börjar så vägrar DVD:n köra Dolby Digital och kör endast Dolby prologic.

Nån som har haft dessa problem? Funkar inte ljudöverföring via optisk kabel mellan 950 och receiver/förstärkare? Måste jag köra ljudet till receivern via coaxialkabel istället??? Detta verkar mycket skumt!
Har skiftat tillbaka till min gamla DVD (Pioneer) och ljudöverföring mellan denna DVD och receiver och ljudet återges i Dolby Digital med samma optiska kabel!!!!
Jag förstår inte detta....blir skitarg om jag måste köpa en coaxialkabel för att det skall funka!

EDIT: Har mixtrat lite med ljudinställningarna. Dolby Digital /DTS var inställt på PCM (vet ej vad det betyder) och då funkade inte. Ändrade till Bistream och då fick man Dolby Digital i Receivern displayn!

/FM
Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 18 januari 2006 - 17:56.
Postad 18 januari 2006 - 18:01
bitstream skickar den okodade strömmen vidare. Så enkelt var det

Postad 18 januari 2006 - 18:06
Fick samma svar från Samsung support! Blev orolig för att DVD:n funkade inte!

Min gamla DVD måste ha varit inställd på Bistream direkt!

En fråga till dig Martin eftersom du verkar vara mycket kunnig. Har fått med DVD en HDMI kabel. Undrar hur bra denna kabel är? Har nämligen en annan HDMI kabel i oöppnad förpackning ( QED Qunex HDMI-P) som kostade en del och tänkte ifall bilden blir bättre med den oanvända kabeln. Skall jag använda kabeln som medföljde DVD eller använda QED kabeln? Vad tycker du? Blir bilden mycket bättre med QED kabeln?

/FM
Redigerat av Unregistereddbbf4a58, 18 januari 2006 - 18:09.
Postad 18 januari 2006 - 20:18
Antalet inlägg berättar inte mycket mer än att jag inte har något övrigt livEn fråga till dig Martin eftersom du verkar vara mycket kunnig.

Testa med kabeln som följde med, får du inget flimmer eller andra problem ser jag ingen anledning till att du ska använda den dyrare.Har fått med DVD en HDMI kabel. Undrar hur bra denna kabel är? Har nämligen en annan HDMI kabel i oöppnad förpackning ( QED Qunex HDMI-P) som kostade en del och tänkte ifall bilden blir bättre med den oanvända kabeln. Skall jag använda kabeln som medföljde DVD eller använda QED kabeln? Vad tycker du? Blir bilden mycket bättre med QED kabeln?
![]()
Här går dock åsikterna isär en del. Vissa hävdar att det är skillnader och andra säger ingen skillnad, ja du förstår.
Mitt tips alltså: Kör på kabeln som du fick med spara några kronor och köp ett par bra filmer istället.
Postad 18 januari 2006 - 22:09

Det stämmer att vissa personer hävdar att desto bättre kablar desto bättre bild och ljud. Får fundera på saken. Kanske byta HDMI kabeln mot en bättre optisk/coaxial kabel.

Nu skall jag berätta lite om mina första intryck och mina 4 inledande tester. Har testat 2 filmer nämligen Gladiator (köpt) och Van Helsing (DVD-R). Har Samsung LCD LE-40M61BX som TV. Testerna utfördes med SCART-kabel och HDMI-kabel.
Test 1 - Gladiator med SCART
Då jag körde med SCART kabel blev bilden så där. För att få bättre bild fick jag leka lite med inställningar. Tycket att bilden på det inledande slaget blev grynigt och efter 5 minuter tröttnade jag på det. Måste tillägga att SCART kabeln är inte av det bästa kvalité heller.
Test 2 - Gladiator med HDMI
Kopplade kabeln som följde med DVD:n och började med det inledande slaget. Först körde jag 576p och bilden blev mycket bättre jämfört med SCART-kabel. Skiftade til 720p och bilden blev riktig bra. Vilken skilnad mellan 576p och 720p och jämfört med SCART så var det fenomenal. Sist var det dags för 1080i. Bilden blev nästa lika bra men skilnaderna var inte så stora men det verkade som om 720p var lite bättre dock inte mycket.
Sen var det dags att titta på kapiteln "Slaget vid Zama" (Teamfight) och Maximus vs Tigris. Började med 576p och bilden blev bra. Skiftade till 720p och bilden blev ännu bättre. Sen var det dags för 1080i. Enligt mitt tycke genererades den bästa bilden med 1080i för dessa två filmddelar. Bägge dessa fildmdelar är mycket ljusare och det verkar som om 1080i gav bättre bild jämfört med 576p och 720p. För mörkare scener var det 720p som gav en bättre bild (inledande slaget). Har bild på Tigris spottandes blod i mitt album vid 1080i (har dock ingen riktig proffs kamera men bilden blev rätt bra)

Test 3 - Van Helsing med SCART
Kvalitén på denna film är inte den allra bästa men den är rätt bra ändå. Bilden med SCART blev inte bra alls. väldigt grynigt. Jämfört med Gladiator så var Van Helsing mycket sämre.
Test 4 - Van Helsing med HDMI
Oj Oj Oj vilken skilnad. Trotts att filmens bildkvalité är inte den bästa så blev det mycket, mycket bättre. Dock inte samma bildkvalité som Gladiator som var bättre. Körde också med de olika upplösningarna 576p, 720p och 1080i. 576p gav den sämsta bilden. 720p och 1080i gav en bättre bild. Återigen så verkade det som om att vid 720p så blev bilden bäst. Van Helsing är en rätt mörk film och återigen så verkar det som om 720p lämpar sig bäst (utifrån dessa tester) för lite mörkare filmer.
Slutsats - HMDI ger den bästa bilden utifrån ovanstående. Samsung 950 klarar av att leverera en dra bild via HDMI speciellt då man kör 720p och 1080i. Och kabel som man får på köpet leverarar en bra bild. Vet ej om bilden blir så mycket bättre med en dyrare och kabel som kostar 2000 -3000

Ja dessa var det mina första intryck.
/FM
/FM
Postad 19 januari 2006 - 12:57
Nu är det bara Lcd:n som fattas,,blir nog en Samsung LE-40R51,,,får se vart man handlar den då, inwarehouse kanske...!
jaja,,nu är man igång iallafall...

Postad 19 januari 2006 - 17:00
Väldigt tacksam om någon kan kolla upp detta på sin spelare.
Postad 20 januari 2006 - 18:39
För tilfället har jag ingen bild alls typ myrrornas krig fast stillbild i färg

Den har fungerat klockrent tidigare och jag kör HDMI till min 436FDE.
Konstigt är att scart fungerar.

Jag är rädd för att pojken min har kanske varit och tryckt lite på fjärren.
Har ringt support utan framgång testat att dra ur strömsladden. Tetat köra via scart där den funkar.
Jag får inte ens upp samsungloggan. Står att den kör 750p men det har jag inte ställt in.
Jag körde på 1080i men det går ju inte att ändra vad göra? Kan ju inte ens öppna menyn.
Redigerat av Unregistered60dc2a60, 20 januari 2006 - 20:40.
Postad 20 januari 2006 - 20:39

Kör 1125i med en supra HDMI kabel till min mediareciver (436fde).
Fattar inte vad som hänt, Bara en en stillbild med myror i färg.
Ska tilläga att inställningarna i tv:n är korrekta.
Får jag det inte att funka snart åker den tillbaka och då får det bli en annan maskin med HDMI utgång.

Postad 21 januari 2006 - 16:05
Skall beställa en ny billig spelare så snabbt som möjligt och den måste klara ovanstående. Pioneer skall klara det så en DV-585 lutar det åt just nu, men det hade eventuellt varit trevligt att få tillgång till uppskalningen på Samsungen.
Postad 21 januari 2006 - 20:25
Tyvärr verkar bildvisningen vara riktigt dålig. Grovkornigt och dålig upplösning samt utnyttjar inte hela panelen varken på höjden eller bredden. Har bara provat via HDMI. Uppskalning funkar inte och det går inte att ställa in aspekten via EasyView när du visar bilder (och med HDMI kan du troligen inte zooma via bildvisaren heller).Är på jakt efter billig DVD spelare med HDMI utgång att köra på en TX200 som snart skall inhandlas. Har plöjt igenom denna tråden nu och såg att någon klagat på att visningen av bilder (jpg) är kass på denna maksinen. Jag tänkte köra lite slide whow på min LCD TV och undrar om det är någon som kan kommentera bildvisningen. Är kvalitén kass? Vore ocskå bra att veta ifall man kan ställa in tiden varje bild visas (och vilka tider som går att ställa in), samt ifall den kan loopa bildspelet.
Väldigt tacksam om någon kan kolla upp detta på sin spelare.
Redigerat av Eskapisten, 21 januari 2006 - 20:26.
Postad 23 januari 2006 - 22:53

Postad 24 januari 2006 - 03:30
Postad 24 januari 2006 - 06:40
ok, men det är bra bild med scarten? Kommer att köra med den tills jag köpt lcd....Ha inte höga förväntningar på HDMI utgången i 950n. Jag testade den med LG 4RV plasman och kan säga att bilden från scart var mkt bättre än från HDMI. Det var en riktig besvikelse för att som alla andra trodde jag att HDMI är överlägsen. Samsung verkar inte ha lagt ner mkt kvalite och arbete på sin HDMI utgång.
Postad 24 januari 2006 - 14:05
Har sett detta på Batman Begins och senaste Harry Potter. Testade dessa filmer i xboxen och då fungerade menyerna som de skulle. Många andra filmer med komplicerad menygrafik, tex LotR, fungerar perfekt. Någon som har upplevt något liknande?
Postad 24 januari 2006 - 16:39
Funkar den bra för övrigt om du bortser felet från menyerna?Jag har inte plöjt igenom den här tråden utan använde sökfunktionen för att se om någon tidigare har svarat på min fråga, men hittade inget. Jag har problem med menyerna på min 950 i vissa filmer. Vad som händer är att vissa delar av grafiken, tex knappar, flyttas i sidled och ligger på helt fel ställe. Detta gör att de försvinner in bakom annan grafik och det blir väldigt svårt att navigera.
Har sett detta på Batman Begins och senaste Harry Potter. Testade dessa filmer i xboxen och då fungerade menyerna som de skulle. Många andra filmer med komplicerad menygrafik, tex LotR, fungerar perfekt. Någon som har upplevt något liknande?
Postad 24 januari 2006 - 17:16
EDIT: Sen undrar jag om det är någon som jämfört spelaren mellan komponent och HDMI? Stora skillnader, och isf vilka?
Redigerat av odditee, 24 januari 2006 - 17:18.
Postad 24 januari 2006 - 17:58
Funkar den bra för övrigt om du bortser felet från menyerna?
Jag har inte märkt några andra problem med den. Men att vissa menyer bugar ut så rejält är störande nog... Speciellt oroväckande eftersom det har hänt på de två senaste filmerna som jaghar skaffat.
Postad 26 januari 2006 - 06:46

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar