Att ha som "bakgrund" när man inte tittar på tv:n alltså
Tacksam för svar!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
SÖKES: Akvarie/bras-DVD!
Startad av
Unregisteredc9fa9ae7
, Jul 27 2004 17:03
44 svar till detta ämne
Postad 27 July 2004 - 17:03
Någon som vet var jag kan få tag på en akvarie-dvd eller något annat kul man kan spela upp på lcd-skärm?
Att ha som "bakgrund" när man inte tittar på tv:n alltså Tacksam för svar! Postad 27 July 2004 - 17:23
Jag hittade 2st på Discshop.se:
en som verkar lite lågbudget, och en annan(Mood maker) som jag själv har köpt där och är nöjd med: Mood maker - volume one Bras & Akvarie-DVD Redigerat av tb303, 27 July 2004 - 17:24. Postad 27 July 2004 - 18:59
Köp inte bras och akvarie dvd....
Den är verkligen lågbudget! Man ser inte alltid fiskarna och ibland kommer de simmande snabbt precis som om någon försökt skrämma över dem i den del där de filmat. Betyg 1 av 10 av mig... Postad 27 July 2004 - 19:28
Läste lite omdömen på sidan som länkades ovan. Bras- och akvarie dvd:n sågades rejält av samtliga som köpt den så jag valde den andra istället. Tack för hjälp och synpunkter!
Postad 27 July 2004 - 23:06
Gillade översta recensionen på Mood Maker...
"Jag tyckte handlingen hade sina rejäla brister men allt som allt var det en trevlig film. Med Akvarium 2 kan du få ett riktigt röj på festen eller te-bjudningen." Kanske man skulle lägga till den i korgen vid nästa beställning... Är en sucker för röjiga te-bjudningar... Postad 22 January 2005 - 19:51
Hittade en tråd i forumet i samma ärende (https://www.minhembi...showtopic=67091) där akvarie/bras-DVDn "Mood Maker" rekommenderas. Denna verkar dock ha ett tag på nacken och fler filmer i denna kategori (stämnings-DVD) finns på t.ex Discshop.se!
Någon som har en sån här DVD-film till sin plasma/projje? Vilken är att rekommendera? (det finns ett gäng på denna sida hos discshop länk) Redigerat av Stefan N, 22 January 2005 - 20:00. Postad 23 January 2005 - 13:17
Tror Onoff säljer både och, har sett det tidigare ute på varuhuset iaf (gävle)
Postad 23 January 2005 - 13:31
tackar för svaren! någon som själv äger en eller sett någon köras på plasma och kan ge ett "betyg" eller liknande?!
(som det verkar finns allt från snyggt filmade till rena skräpet...) Postad 23 January 2005 - 14:02
Jag köpte en på AG´s i från Pripps för en tjuga, tror jag. Har iofs inte kollat på den.
case ....fast det var kanske bara brasa...... Postad 24 January 2005 - 14:12
Skärmsläckaren Marine Aquarium (2.01) av Jim Sachs (som bla gjorde grafiken till gamla Defender of the Crown m.m.) släpptes som en DVD. Dock kan jag inte rekommendera denna eftersom det är en 4:3 produktion utan något extra. Att däremot koppla upp datorn mot plasman kan bli ganska tufft. Det behövs inte mycket till grafikkort i PC:n (eller Macen) för att köra akvariet i 1600x1200 vilket torde räcka för de flesta plasmor...
Den som vill surra mer om denna skärmsläckare är välkommen hit. Hälsa att Tiny skickade hit er! P.S. Den figurerade även kort i bakgrunden av Bridget Jones 2 om någon sett den... Bifogad fil(er)Postad 24 January 2005 - 16:22
Kan inte rekommendera Onoffs DVD'er. Sjukt dåliga.
Dom kunde väl ha filmat en riktig brasa ett tag istället för en riktigt fult animerad historia. Postad 24 January 2005 - 18:07
Vet du vad dessa heter? är det någon av dem i denna lista? [länk] Postad 24 January 2005 - 18:23
Nej det är inte en av dom, dom du länkar till verkar mer välgjorda har dock ej sett, men däremot har jag sett dom från OnOff, dom har ett vitt fodral där det står OnOff med stor text, går ej att missa. edit: rättning Redigerat av inphra, 24 January 2005 - 18:28. Postad 24 January 2005 - 23:18
Har en som heter Fish n flames. Köpte den på kul!
Flames delen: Riktigt bra faktiskt, satt med nacken mot en högtalare och höll på på internet. Fick värme-hallucinationer av den efter ett tag. Mkt bra brasljud och brasorna själva är faktiskt rätt mysig! Brukar sätta på den ibland fortfarande faktiskt! Fish delen: Riktigt dålig faktiskt, det absolut sämsta är att de har med något ruttet ljud från luftpumpen. Extremt irriterande och inte ett dugg mysigt. Tycker även det var fula akvurium. Nemo är nog ett bättre alt. Postad 27 January 2005 - 13:17
Tja!!!
ONOFF DVD-AKVARIUM DVD-AKVARUIM Digitalt akvarium som skapar en härlig stämning och ger hög mysfaktor utan risk för vattenskador. Denna var det sämsta jag har sett.. Hade jag inte fått den i julklapp så hade jag slängt den Pris: 69:- ONOFF DVD-BRASAN DVD-BRASAN Digital TV-brasa som ger hög mysfaktor utan brandrisk. Dolby Digital 5.1 surroundljud och anamorfisk widescreenbild. Den funkar men det måste ju finnas något som är bättre... Pris: 69:- OUTPOST FX PLASMA ART SPECIAL EDITION SPECIAL EDITION Plasma Art - Still Motion Series är baserad på stillbilder satt i rörelse, genom avancerad postproduktionsteknologi. Pris: 199 Tycker att det ser ut som om det är samma box som dom har på Discshop för 599:- eller har jag fel Postad 27 January 2005 - 13:30
kanske det är per styck, inte hela boxen? om det är hela boxen så ska man nog slå till... Postad 27 January 2005 - 13:57
Nej nej det är för hela boxen finns på onoffs hemsida på filmer övrigt/övriga Postad 27 January 2005 - 15:02
Fick Onoffs DVD-brasa i julklapp. Den är INTE animerad som någon nämner ovan, men de har nöjt sig med att filma en brasa i 13 minuter, sedan lagt den i loop 3 ggr (=39 minuter som står på fodralet) och sedan är det autorepeat på skivan.
Den funkar, men som sagt så är det bara 13 minuter som går om och om igen. Postad 27 January 2005 - 15:05
Nog verkar det vara hela boxen...nedsatt från 299;-
http://www.onoff.se/..._filmdvd-filmer Klart intressant! Postad 17 March 2005 - 21:23
Nu är den äntligen här! Den ultimata akvarie-DVD:n!
Naked Fish - Superbit Collection ![]() Mer info. Redigerat av MalcolmX7, 17 March 2005 - 21:29. Postad 17 March 2005 - 22:05
Ingen som har ett akvarie/Brasa, digitalvideokamera, tid och plats
Spela in i en timme typ och sen lägga upp den som man kan få ladda ner och sen får man köra repeate Postad 18 March 2005 - 10:43
Har en som heter Fish n flames. Köpte den på kul!
Flames delen: Riktigt bra faktiskt, satt med nacken mot en högtalare och höll på på internet. Fick värme-hallucinationer av den efter ett tag. Mkt bra brasljud och brasorna själva är faktiskt rätt mysig! Brukar sätta på den ibland fortfarande faktiskt! Fish delen: Riktigt dålig faktiskt, det absolut sämsta är att de har med något ruttet ljud från luftpumpen. Extremt irriterande och inte ett dugg mysigt. Tycker även det var fula akvurium. Nemo är nog ett bättre alt. Har samma och håller med fullständingt. Det är ju nästan inga fiskar med ju. Postad 22 February 2006 - 21:22
Var hittar jag en eldbrasa som jag kan spela upp på datorn och visa på min 32'' LCD-TV.
Vill ha det till mysiga tillfällen, gärna med ljud. Man brukar kunna se sådana spelas på elktronik affärer på stora patta TV'n. Tacksam för svar! Postad 22 February 2006 - 21:26
på OnOff...
tror de kostar cca 69:- per skiva finns flera olika.. eld, aquarium.... japp kollade nyss.. kostar 69:- kolla under Spel/filmer- dvd- övrigt Redigerat av Unregistered5794a5dc, 22 February 2006 - 21:29. Postad 22 February 2006 - 21:26
OnOff har det du söker.
Tror att den heter Dvd-brasa.... Elda försiktigt.. Postad 22 February 2006 - 21:32
Såg en variant på Coop Forum. Det var en dvd med brasa och akvarium.
De hade en stor låda med filmer: 1 för 59 två för 99 eller något åt det hållet. Postad 23 February 2006 - 21:25
Siba har samma som onoff för 69, annars en i 3 för 99 lådorna som heter Fireplaces. Har inte kollat in den så jag kan inte säga något om kvaliteten, men den för 69 är helt okej med 4 olika brasor.
Postad 24 February 2006 - 08:43
Någon som vet var på nätet liknande filmer finns gratis på DivX? Lagligt alltså.
Postad 24 February 2006 - 08:49
Fireplace verkar inte ha fått någon vidare bra kritik enligt prisjaktsbedömmare (3.5/10)
Hur kan en eld bli dålig? Hade de möjligtvis lite för höga förväntningar? Man får väl helt enkelt prova själv för en billig penning, eller finns det någon som har hittat en divx version att ladda hem? Postad 24 February 2006 - 11:56
Dessa från hembiobutiken känns omotiverat dyra
Dock lite vackrare än en brasa då, men jag skulle aldrig betala 200 spänn för det http://www.hembiobutiken.se/soknin... Postad 24 February 2006 - 14:37
Eh..5.1 vid en brasa är väl lite så där? Hur det låter runt omkring är ju inte beroende av brasan. Slå på 5-kanals-stereo istället om du vill det ska spraka lite varstans.
Jag har MoodMaker vol.1. Den har 5 olika brasor, 3 akvarium och lite lustiga mönster. Ljudet är DD 2.0. Är nöjd med denna, kvaliten är helt OK och den fungerar både i 4:3 och 16:9. Dock vet jag inte var man kan hitta den längre men den är utgiven av Scanbox. Postad 24 February 2006 - 18:11
Okej 5.1 med brasa kanske är lite konstigt, men jag ställer en annan fråga; finns det någon SACD eller någonting med regn eller skogsljud eller andra miljöljud som loopas.
Postad 24 February 2006 - 22:21
Haha, tänkte du att varje gång det sprakar till så ska subben jobba som fan eller?! Skulle ju kunna vara lite kul som plojgrej. Postad 25 February 2006 - 18:57
Ja jag vet, därför ändrade jag mig
Postad 27 February 2006 - 08:45
Ja nån regnskog med regn eller ett vattenfall i bakgrunden i 5.1 vore riktigt scysst faktiskt.
Hittade en faktiskt: Naked Fish, DTS / Dolby Digital 5.1 http://www.ezydvd.co...item.zml/778675 http://www.play.com/...p=57&g=72&pa=sr
778675.jpg 13.71K
5 Antal nerladdningarUhm sökte man vidare lite finns en hel del. Ett akvarium till, DD5.1 http://www.play.com/...p=57&g=72&pa=sr Och här har vi den, DD5.1 brasan http://www.play.com/...R2&title=104364
104364m.jpg 5.32K
1 Antal nerladdningar£12 inkl frakt. Redigerat av dhanjel, 27 February 2006 - 08:52. Postad 27 February 2006 - 09:42
Vad livsfarligt det låter med en brasa i 5.1... måste ju beställa och testa lite, pyroman som man är
Postad 28 February 2006 - 12:01
Fish & Flames finns också, utgiven av Universal (EAN-kod 602498005828). Hittade den i ett musikservice-ställ (en för 59:-, två för 99:-).
Har dock inte kollat på den, tänkte ev. ge bort den som en "skojpresent". Postad 28 February 2006 - 13:36
Även moderatorer bör använda sökfunktionen ibland, hehe
Slog ihop 3st trådar som handlade om samma sak.... 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |