Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Storleken har betydelse helt enkelt!

657 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Storleken har betydelse? (189 medlem(mar) har röstat)

Har elementets storlek någon betydelse?

1. Storleken har betydelse (123 röster [64.74%])

Procent av omröstning: 64.74%

2. Storleken har inte betydelse (67 röster [35.26%])

Procent av omröstning: 35.26%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 11 February 2009 - 13:35

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Vadå inte intresserad av såna experiment? Om vi testar 400watt RMS då? Eller litar du inte på uppgifterna som cerwin uppger?

Varför ska man riskera att ha sönder nåt för? Nu börjar denna diskution att urarta .Spela du med dina högtalare ock va nöjd i stället . :)

Postad 11 February 2009 - 13:55

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

matade mina rc-l med en vincent sv-233 2x280w tidigare...där började det låta okontrollerat först vid en volym som gjorde att jag höll på att kräkas och det är små gulliga 9" i dom. visserligen kapabla att spela ifrån de flesta subbor i lågbas...men det går även att spela högt och dom hänger med även när de flesta STORA högtalare skulle gett upp..

Får svara på ett till då ,just canton rcl har jag haft här inne för en a/b test mot mina ,dom hade inte mkt att komma med i fråga om bastryck kan jag säga .Om ni tror eller inte tror på mig vad jag skriver bryr jag mig inte om ,jag är så pass gammal (40) ock har varit med så länge ock testat så mkt olika högtalare på alla jä tänkbara sätt så det finns ingen anledning för mig att ljuga om nåt liknande :) (ps,förövrigt är rcl en mkt bra högt men i fråga om att spela ner grejer från väggarna va vegorna bättre) Till rcls försvar kan jag tillägga att deras känslighet är 88db om jag inte minns fel så det krävs rejäla doningar för att dom ska spela högt..

Redigerat av sollerön, 11 February 2009 - 14:16.

Postad 11 February 2009 - 14:21

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Rätta mej om jag har fel men RF83 spelar kraftigare bas än CV cls 215 ?

Postad 11 February 2009 - 15:08

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Rätta mej om jag har fel men RF83 spelar kraftigare bas än CV cls 215 ?

Det tror jag inte , .Vi jämför (parvis) 6 st 8" mot 4 st 15", en enorm skillnad på konarea ock lådvolym ,räkna att det går nästan 4 st 8" på en 15" :)

Postad 11 February 2009 - 15:46

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Såg en mätning. Cls 215 hade 97db/w vid 65-90hz... RF83 låg däremot på 97db/w från 45-90hz (tänk på att RF 83 klarar dubbelt med effekt jämtemot Cls 215)

Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 11 February 2009 - 15:47.

Postad 11 February 2009 - 16:55

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Såg en mätning. Cls 215 hade 97db/w vid 65-90hz... RF83 låg däremot på 97db/w från 45-90hz (tänk på att RF 83 klarar dubbelt med effekt jämtemot Cls 215)

Ja stämmer siffrorna så spelar alltså RF83 3dB högre än Cerwin Vega CLS215. Men dom får ändå pisk bägge två av Cerwin vega DC15 som sollerön har :)

Postad 11 February 2009 - 17:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Membranyta och slaglängd är ju bara intressant om lådan är bra optimerad för just det/de elementen.

De flesta Cerwin Vega är ett bra exempel på motsatsen. Stora lådor med stora element men ingen djupbas. Det har skrivits ett antal gånger i tråden, men det är hela konstruktionen som avgör hur det låter och hur mycket/djup bas det blir.

Postad 11 February 2009 - 17:58

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Membranyta och slaglängd är ju bara intressant om lådan är bra optimerad för just det/de elementen.

De flesta Cerwin Vega är ett bra exempel på motsatsen. Stora lådor med stora element men ingen djupbas. Det har skrivits ett antal gånger i tråden, men det är hela konstruktionen som avgör hur det låter och hur mycket/djup bas det blir.

Sant att det finns många cerwin modeller som mest dundrar på runt 50hz ,denna modell jag har dock är avstämd vid 30hz ock klarar av att återge ljud någorlunda ner till 20hz. :) Skulle aldrig behålla dom om dom inte klarade djupbas bra .Finns bättre högt än dessa ,det är jag fullt medveten om men då skulle jag få lägga ut en hel del ock det har jag varken råd eller lust med (sitter inget skräp i dessa) ;)

Postad 11 February 2009 - 17:59

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jag hänvisar e-lite till att läsa lite mer i tråden, gå tillbaka några sidor och plöj i genom så får du förhoppningsvis bättra förståelse för hur ett element fungerar i runda drag och hur förhållandet ligger mellan olika element. För just detta upplever jag att du inte har helt full koll på, rätta mig gärna med det e i alla fall den uppfattning jag får av dina inlägg i ämnet.

Jag kan med det jag hört, testat och vet sätta en slant på ett Solleröns CV klarar högra ljudtryck än din Klipch, och DC15 spelar riktigt bra både gällande ljudnivå och kvalitet helt klart och framförallt, man kan absolut inte titta på ett element's magnet och avgöra om den är bra eller inte, har till 100% med konstruktionen i övrigt att göra....
Hela element konstruktionen som sådan är noga avvägning av en mängd olika parametrar och dessa resulterar alltid i att man får prioritera något i första hand och beroende på dessutom vilken typ av konstruktion och vilka pryo man har, så avgörs även detta med magnet storleken.
Den behöver inte vara stor, om man gör annat för att väga upp detta :)

Som att varför skulle du ha ett 1000W nätagg till en dator vars delar drar 400W max i Load, då kan du ta ett 450W och det blir bra. Datorn blir ju inte på något vis bättre för att du har 1000W bakom den... ;)
allt hänger på konstruktionen av element om man behöver en stor och dyr magnet eller inte.

Redigerat av DVD-ai, 11 February 2009 - 18:02.

Postad 11 February 2009 - 19:50

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Sen kan en stor magnet vara av dålig kvalite och därmed vara mindre effektiv än en liten magnet så även här går det inte att med ögat bedömma om magenten är bra om den är stor och dålig om den är liten. Det hänger på kvaliten på järnet. Men om man vill luras lite med sin kund kan man som många gör hänga på en värdelös med asfet magent och påstå 50oZ magent och vips har man talat om för den lättlurade kunden att det är något magnefikt. :)

Postad 11 February 2009 - 19:55

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Sen kan en stor magnet vara av dålig kvalite och därmed vara mindre effektiv än en liten magnet så även här går det inte att med ögat bedömma om magenten är bra om den är stor och dålig om den är liten. Det hänger på kvaliten på järnet. Men om man vill luras lite med sin kund kan man som många gör hänga på en värdelös med asfet magent och påstå 50oZ magent och vips har man talat om för den lättlurade kunden att det är något magnefikt. :)

Självklart är det så, därmed så kan man säga att bara storleken på magneten hoss ett element säger ungefär lika mycket som färgen på en bil talar om hur fort den går, eller något sådant... ;)

Postad 11 February 2009 - 20:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
En neodymmagnet stor som en femkrona motsvarar väl en keramisk stor som en snusdosa ungefär.

Neodym är den starkaste magnettypen, men det finns ju andra material som är starkare än vanliga keramiska med, så det är kanske inte helt smart att dra slutsatser om ljudet eller ljudtrycket genom att titta på en bild :)

Sen har ju inte magnetens storlek nödvändigtvis något att göra med det senare heller. Allt beror på hur stor magnet elementet/konstruktionen kräver.

edit: Hittade en bild som visar hur starka neodymmagneter är. Den som används på bilden är mindre än en genomsnittlig högtalarmagnet ;)

Mythbusters har lekt lite med neodymmagneter i ett par avsnitt med.

Bifogad fil  Picture_3.png   168.94K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Picture_6.png   80.44K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 11 February 2009 - 20:25.

Postad 11 February 2009 - 20:40

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Det kan vara förädiskt med tumregler! :)

Postad 11 February 2009 - 20:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Det kan vara förädiskt med tumregler! :)

Japp ;)

Postad 11 February 2009 - 23:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Absolut! :)

Postad 12 February 2009 - 07:55

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Äsch, jag vet hur ett högtalarelement fungerar. Jag vet att det inte bara är magnetstorleken som har betydelse, det har jag aldrig påstått. Men membranets storlek är också helt oviktigt och inte avgörande som ensam parameter. Det är allt jag försöker säga. :)

Det jag markerat med fetstil var väl ändå att ta i :D
Men självklart är det som du säger, ingen enskild parameter avgör slutresultatet.
Dock vågar jag mig faktist att påstå att membranets storlek tillsammans med den maximala slaglängden sätter en övre gräns för vad som är möjligt i ljudtrycksväg för en högtalare. Den kan inte flytta mer luft än membranet kan röra sig (rätta mig om jag har fel men jag kan inte tänka mig någon högtalarkonstruktion som kan det iaf ;) ).

Sen når förmodligen ingen högtalare upp till denna (teoretiska) gräns pga alla andra faktorer som spelar in, men den absoluta gränsen sätts av storlek+slaglängd.

Postad 12 February 2009 - 09:11

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte vad mina basar har för parametrar då det inte finns några tillgängliga ,men kan säga så mkt att man får pressa dom bra nog innan dom börjar låta illa ock då slår basarna en hel del .En jag känner har ett par jm lab electra 936 ,sen har han ett par y-2 till det .En kunnlig person som har hullit på med finare hifi i många år .Nere i sin gillestuga har han en bus stereo med bla ett par dc-15.Han håller fullkomligt med mig om att dessa är förjävliga på att kunna spela högt (han spelar 130db därnere ,betong väggar iofs så ljudet stutsar väl utav fn men jag lovar,man står inte kvar därinne mer än några sek om man är rädd om hörseln) ;) (Har även provat dessa mot andra cerwinmodeller med 15" i basen ,dessa går att spela högre med helt klart ,va det beror på ska jag låta va osakt men det är enda cerwinmodellen med dubbla talspolar till basen så det är väl inte omöjligt att slaglängden är lite bättre)Spekulationer :)

Redigerat av sollerön, 12 February 2009 - 09:36.

Postad 12 February 2009 - 09:38

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Är det inte välljud vi är ute efter? Jag menar visst spelar en 15" eller 18" högre o med mer mängd bas än t ex en 6,5" eller 8" men vilken låter bäst? Jag har aldrig någonsin blivit övertygad av en bas större än 12" - Mängden finns där men den bryr jag mig fullständigt noll om, om inte kvaliten når de krav jag har

Postad 12 February 2009 - 09:47

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Är det inte välljud vi är ute efter? Jag menar visst spelar en 15" eller 18" högre o med mer mängd bas än t ex en 6,5" eller 8" men vilken låter bäst? Jag har aldrig någonsin blivit övertygad av en bas större än 12" - Mängden finns där men den bryr jag mig fullständigt noll om, om inte kvaliten når de krav jag har

En del vill ha välljud ,klart man ska respektera det (alla är vi olika) Men sen finns det såna som jag som vill kunna spela så byxbenen fladdrar ibland. Det får man också respektera :)

Postad 12 February 2009 - 09:54

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

En del vill ha välljud ,klart man ska respektera det (alla är vi olika) Men sen finns det såna som jag som vill kunna spela så byxbenen fladdrar ibland. Det får man också respektera :)

Visst är det så - alla har vi våra kriterier ;)
Jag vill dock kunna spela så byxbenen fladdra med välljud

Postad 12 February 2009 - 09:56

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Japp det måste man bara vill håller terminologin rätt. Det du håller på med är inte välljud för säger du det så inkräktar du på vårt revir och påstår vi att en 5,25" bas spelar djupbas högt så inkräkrar vi på ditt revis så att säga. Allt är så klart ok bara vi håller respekten likaledes även i vårt språkbruk. Detta även om du finner ditt ljud osm välljudande så är detta din subjektiva upplevelse och inte någon som av massan definierats som välljud. ;)

Postad 12 February 2009 - 10:09

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
mr välljud skrev ..

Japp det måste man bara vill håller terminologin rätt. Det du håller på med är inte välljud för säger du det så inkräktar du på vårt revir och påstår vi att en 5,25" bas spelar djupbas högt så inkräkrar vi på ditt revis så att säga. Allt är så klart ok bara vi håller respekten likaledes även i vårt språkbruk. Detta även om du finner ditt ljud osm välljudande så är detta din subjektiva upplevelse och inte någon som av massan definierats som välljud.

Klart det är så , det är ju huvudsaken man själv är nöjd sen kan man ju tycka olika bara man håller det på en nivå som är acceptabel ,jag gillar dessa högt för dom ger mig vad jag vill ha ,låter bra på normal lyssningsvolym ock går att spela utav fn med också om man vill det i bland.Dom som lyssnat på dom som vet lite om hifi tycker att dom håller en förvånansvärt hög ljudkvalite för att va den här typen av högtalare ,så då får man väl va nöjd :)

Postad 12 February 2009 - 10:14

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Det finns flera modeller av Vega och Klipsch som spelar vettigt men går att gasa som 17 med. Mina Klipsch Klf 20 ägde min bror före mig och han hade dem jämte Dc-1515 och de spelade brutalt högt. 130dB i hans vardagsrum och 132 tror jag på Dc1515och jag satt i skiten och jisses så man vill ut ur rummet. :) upplevde dock 1515 som fylligare och tyngre i basen.

Postad 12 February 2009 - 10:20

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Dom som lyssnat på dom som vet lite om hifi tycker att dom håller en förvånansvärt hög ljudkvalite för att va den här typen av högtalare ,så då får man väl va nöjd ;)

Hade du inte varit nöjd annars då? :) Huvudsaken är ju vad du själv tycker, sen vad andra tycker kan man ju strunta i anser jag

Postad 12 February 2009 - 10:27

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Kanske något för sollerön? :)

Bifogad fil(er)

Postad 12 February 2009 - 10:34

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Kanske något för sollerön? :)

HAHAHA ;) annars så är verkar dina Klipsch inte va nåt att leka med om vi pratar ljudtryck ,men fn va mkt fina prylar du har ,här är man en småhandlare i sammanhanget :D

Postad 12 February 2009 - 10:42

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
e-lite skrev...

För att få ut 130dB ur DC15 skall det matas in 1024watt (enligt cerwins egna spec tål de 500watt). Vad har han för slutsteg till dem då?

Jag skrev att dom stod i en gillestuga med betongväggar ,blir en jä till basförstärkning det .Jag spelar 124db här hemma i ett normaldämpat vardagsrum med gipsväggar .Vi har ungefär lika mkt watt bakom :)

Postad 12 February 2009 - 10:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Av storleken och utseeendet att döma torde det vara alla högtalares urmoder och överman :)

*dreggel*

Postad 12 February 2009 - 10:45

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

För att få ut 130dB ur DC15 skall det matas in 1024watt (enligt cerwins egna spec tål de 500watt). Vad har han för slutsteg till dem då?

nja

Du kan ju även få akustisk förstärkning på en hel del watt som placering nära bakvägg samt nära hörn och lite beroende på rummets beskaffenheter så mellan 3-12db kan du säkert få i ökning genom detta. Något som man i välljudssammanhang normalt försöker jobba bort. Vidare tål faktiskt CV 1000w peak och dessutom så kan vissa kraftiga steg lämna en hel del effekt peak. Sälla i possitiv bemärkelse men dock.

Postad 12 February 2009 - 10:46

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Av storleken och utseeendet att döma torde det vara alla högtalares urmoder och överman

Ja ,va kan mellanregistret va på 12"-15" haha... basarna 21"-24" nånstans ,det jävligaste jag sett :)

Redigerat av sollerön, 12 February 2009 - 10:49.

Postad 12 February 2009 - 10:49

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Vad i helsike är det DÄR för högtalare!?! ;)

Stra högtalare. :P

Av storleken och utseeendet att döma torde det vara alla högtalares urmoder och överman :)

*dreggel*

Troligen inget man gärna flytta på antar jag. Det ser sannerligen ut att väga en del! :D

Postad 12 February 2009 - 10:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Stra högtalare. ;)

Troligen inget man gärna flytta på antar jag. Det ser sannerligen ut att väga en del! :)

Nä...inget man säger till sambon i stil med "älskling tar du och vrider in höger kanal lite mer in mot sweetspot är du gullig?" :D

Redigerat av masse70, 12 February 2009 - 10:52.

Postad 12 February 2009 - 10:55

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Äh, vad är det där för bokhyllehögtalare :)

Redigerat av shifts, 12 February 2009 - 10:56.

Postad 12 February 2009 - 10:56

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
En till liten bild på åbäket!

Bifogad fil(er)

Postad 12 February 2009 - 11:14

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Eller för att ta det hela till total överdrift. Ni vet en del saknar ju helt farstu! Och fru!!!

Ock slutresultatet! :P

Bifogad fil(er)

Postad 12 February 2009 - 11:15

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
hahaha ,ja där kommer man inte långt med ett par cerwin vega :P

Postad 12 February 2009 - 11:19

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Tjena mr-välljud, det var ett tag sen

Vad är det för extremt fula högtalare du visar upp? Jag hade personligen inte tagit emot de om så ens fick betalt :P

Postad 12 February 2009 - 11:22

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Hehe! Det är tror jag de som länge balanserat på gränsen oför att tillslut helt bara totalt tappat fattningen och gått all in så att säga. :) Komplett idioti men rätt kul ändå. Vackert nej. Välljud? Ingen aning. Kul YES! Vi har alla skoj åt kompletta tokstollar! :P

Postad 12 February 2009 - 11:24

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
En liten bas kanske :P

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  gtff.bmp   351.62K   21 Antal nerladdningar

Redigerat av sollerön, 12 February 2009 - 11:25.

Postad 12 February 2009 - 11:25

justaudiomagic
  • justaudiomagic
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Jo det är väl så :P
Jag tycker de som lägger ner så otroligt mycket pengar på akustik är en hårsnudd ifrån

Postad 12 February 2009 - 11:54

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Man bör inte ta vanliga dB mätare som 100% korrekt sanning. Det finns för mycket felkällor för det.

Postad 12 February 2009 - 14:19

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Ja stämmer siffrorna så spelar alltså RF83 3dB högre än Cerwin Vega CLS215. Men dom får ändå pisk bägge två av Cerwin vega DC15 som sollerön har :P

Tidigare i denna tråd så sa en medlem att DC 12 spelade ifrån Cls 15 i allt, förutom bastryck... spelar då DC15 ifrån CLS 215 i bastryck ?

Postad 12 February 2009 - 14:33

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Nog tror jag cls-215 dundrar ifrån dc-15 i bastryck om inte konstruktionen är väldigt dålig , dom har ju dubbla konarean :P Men man vet ju aldrig för jag har haft ett par cerwin vega hp-215 härinne ock testat,dom hade då ingen chans med den förstärkaren jag har i alla fall (men jag är säker på att cls-215 är bra mkt bättre än dom).Men dom högtalarna (hp-215) måste va det sämsta jag hört faktiskt med dubbla 15", :) rena skämtet.Tror faktiskt dom är konstruerade mer för typ bystuga eller liknande,i ett vardagsrum lät dom då inte bra....

Redigerat av sollerön, 12 February 2009 - 14:52.

Postad 12 February 2009 - 15:17

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
haha HP-215.. står inte det är HouseParty ? :) säjer väl det mesta.

Har lyssnat på ett par Wharfedale LX218B (dubbla 18" 300 liters PA-basar på 67,5kg och 6400w effekttålighet 100db/w 30-1500hz) Precis sånn bas som jag söker efter. Ingen blötbas överhuvudtaget, men ändå djup.. hård och rapp med en ###### tyngd och tryck! förhållandevis billiga till storleken och effekttåligheten - 6255kr
Måste erkänna att jag funderat på en, drivet med ett bryggat Behringer E 2500 :P

Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 12 February 2009 - 15:18.

Postad 12 February 2009 - 15:22

Unregistered99c59bc0
  • Unregistered99c59bc0
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Kanske något för sollerön? :P

Och vad har SVen Wolter där att göra?

Postad 12 February 2009 - 17:01

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

haha han är ganska lik eller så har sven wolter fått hifi-feber på allvar..... :P

Postad 12 February 2009 - 17:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Haha, reagerade också på det... :P

Postad 12 February 2009 - 18:19

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Hehe. Det kunde man undra. Testa ny hörselapparat? :P

Postad 12 February 2009 - 20:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Han kanske förfryste Riiiksoooschteen? :D

Postad 25 March 2009 - 22:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Oj oj vilken tråd, stämningen lättade ju inte upp förens här på slutet :(

Jag har en liten uppmaning till trådskaparen efter att du skrev "Jag ligger med en fet eq som höjer 12db i 20hz"
Kan du inte spela låten Younge Jeezy - Whitegirl och sen filma när du dånar på i 120db ++

OBS jag tar ingen skit när du har eldat upp dina högtalare :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.