Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell The Calibrator-tråd *

318 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 December 2002 - 02:22

Bateman
  • Bateman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
...och man kan ju undra var Claes tog vägen...!?

Postad 17 December 2002 - 12:53

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

• 1119 inlägg
  • 0
quote:måste tyvärr hålla med om att de va de värsta skiten jag nånsin sett!

Låter som de där norska "dykarklockorna" som var på TV för några år sedan. I annonsen utlovades en superklocka vattentät till 100m osv och när kunderna fick klockan var det en 2-kronors plastklocka med målade visare, helt olik den på bilden och vad som annonserats. Som man kan förstå försvann norrmannen illa kvickt efter att han räknat ihop pengarna. Tilläggas bör att de flesta inte ens fick sina "dykarklockor".

Kan det vara så att de gjorde en kupp när de annonserade hela sommaren och hösten, folk beställde som tokar (det erkänner han i ett tidigare inlägg) och nu försvinner han...årets hembioblåsning?

Postad 17 December 2002 - 13:49

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

• 1665 inlägg
  • 0
Ja köpa skivan blir det iaf inte av för mig efter dessa inlägg...

Postad 17 December 2002 - 14:35

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
Ja var tog Claes vägen? Han brakade ju in i den här tråden ganska sent men med buller och bång och en höjd på svansföringen av sällan skådat slag! Kom igen nu Claes, vi saknar dig i debatten!

Postad 17 December 2002 - 19:50

Unregistered06930e7d
  • Unregistered06930e7d
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
När Claes dragit in de 2-3.000:- som skivan måste kostat i produktion så var ju resten av pengarna som kom in ren vinst.
Sitter väl på nån söderhavsö och tänker ut nästa scam!

En videobandspelare utan videohuvuden? En kamera utan lins?
Säkerligen någonting snyggt på utsidan men helt utan innehåll iallafall!

Han kanske borde slå sig på att göra skal till mobiltelefoner, där BEHÖVS ju inget innehåll[}:)]

/Djanzon

Postad 17 December 2002 - 22:44

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Kanske är den där Claes som ligger bakom de där billiga 5000 kr projjarna... [:)]

Postad 17 December 2002 - 23:21

thorre
  • thorre
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
vill bara ge min syn på The Calibrator:

Köp den inte, den är helt enkelt inte värd pengarna ....

Postad 20 December 2002 - 12:10

horizone
  • horizone
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Tja om ni tycker skivan suger så mycket kanske ni borde köpa en Supra S-Video kabel istället. Samma pris.. Jag får intrycket av att Ni bara söker fel och på något vis inte tycker att det var värt pengarna... Vad jag inte förstår är vad ni hade väntat er. Ni bara säger att det är sopor och skit och så vidare men inte många ord om varför. Mängden material? Vill ni ha kvantitet till lågt pris så får ni vänta er låg kvalité. Här får man kanske inte så mycket material men det är optimerat till förbannelse att utnyttja bitrate till max m.m. Ändå kan ni entuisiaster försvara kabelpriser på 100 kr metern trots att en 25 kr metern kabel inte går att skilja i ljudkvalité. Det är inte så att ni bara ger igen för lång leveranstid? Men men... Ni får ju tycka vad ni vill, jag står för min åsikt. Bra grej för normalt pris är vad det är.

Ni som kan göra bättre, sätt igång. Sluta var pessimistiska passiva konsumenter som bara vet hur man gnäller.

Ni som anser er vara proffs, köp kalibreringsgrejer för mycket mera pengar, dom är säkert bättre. eller? Vem vet..

Förresten, finns det nån här som har erfarenhet av att skapa musik i 5.1. Enkoda DD och DTS, har kunskap om signalteknik inom video och ljud. Kan skapa animationer i 3D och överföra dessa till Anamorfisk Video och synca med ljudet. Hantera ett authoring system. Ni som har dessa kunskaper och förstår denna produktion kan börja räkna på antalet arbetstimmar som krävs och vad de kostar med sociala avgifter.

Respect... ;)

Postad 20 December 2002 - 14:52

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

• 1119 inlägg
  • 0
Tja, den kanske motsvarar sitt pris (sin vikt i plast?) men den marknadsförs ju trots allt som "The Ultimate..." vilket gör att folk höjer kraven. Ser man till Video Essentials och de andra optimeringsverktygen så kostar de ju inte mer än Calibrator och ingen har minsann gnällt över dem! Så kritiken känns klart befogad, Horizone. Frågan är hur jag skall kunna utvärdera Calibrator själv utan att först köpa "grisen i säcken". [:))]

Vad gäller det tekniska är det inte direkt rocket science vi talar om, de flesta hem PC kan idag köra authoring av DVD och till och med lilla jag som inte förfogar över ett mediabolag hanterar 5.1 ljudhantering, videoredigering och DVD authoring. Dessutom brukar jag inte fresta vännerna med skidfilmerna innan de är klara! [:)]

/Marcus

Postad 20 December 2002 - 17:07

Unregistered14d550f2
  • Unregistered14d550f2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har skivan betalade i förskott med det erbjudande som kom med tidningen hemmabio.Fanns ingen manual eller någon hjälp på skivan faktiskt lite besviken.Köpte skiva för att få hjälp med att ställa in projjen rätt.Men har pratat lite med min lokale handlare och han har förklarat grunderna så nu kanske jag kan användaskivan helt.

Postad 20 December 2002 - 17:42

Unregistered09455cc1
  • Unregistered09455cc1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att den var så dålig som alla säger.Hade stor hjälp av den att kalibrera mitt ljudsystem.Bilden kan jag inte göra så mycket åt förutom att ställa in färg,kontrast och ljus så där hade jag inte speciellt mycket hjälp men det hade jag inte väntat mig heller.
Det verkar som vissa postar negativ kritik fast dom ens inte sett skivan bara för att stämma in i kören av pessimister.
Denna tråd speglar verkligen svenska folket,mycket snack och lite verkstad.
Fixa en skiva som är bättre själva.

Postad 20 December 2002 - 17:43

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
Jag såg verkligen fram emot "The Ultimate Calibration Tool" och dessutom i PAL. Efter att ha läst inläggen från dem som köpt skivan känns det inte motiverat att köpa den trots att jag inte sett den med egna ögon. AVIA är förvisso bara NTSC och 5.1 men den innehåller otroligt mycket information och vettiga tester. Jag köpte den, i stället, för knappa 400 kr från www.swedisc.com i väntan på DVE PAL...

Om The Calibrator är bra eller dålig bryr jag mig inte så mycket om men jag tycker att det är skumt när ett företag lägger upp en webbsida som de aldrig uppdaterar och marknadsför en produkt så stenhårt som de gjorde och på samma gång sköt upp lanseringen gång på gång (allt gav ett ganska amatörmässigt intryck) och sedan denne Claes som i elfte timmen kom in och tjoade om "att nu skulle vi allt få se på" jada, jada, jada och så blev det bara en tumme... Klart folk har rätt att vara upprörda! Var är Claes nu när det verkligen finns konkreta frågeställningar att besvara? [V]

Postad 21 December 2002 - 08:56

Unregistered9ab7a6cd
  • Unregistered9ab7a6cd
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Håller med om svenskarnas eviga gnällande men i detta fall är det sanneligen berättigat.
Ocker...hade skivan kostat 99 spänn hade det varit ok men 300 för det skrala innehållet är att luras....

Postad 21 December 2002 - 10:41

Unregisteredc60f43a5
  • Unregisteredc60f43a5
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Vad mer tycker ni skall innehålla i en sådan typ av kalibrerings dvd?
Har själv The Calibrator, och jag hade hoppats på 6.1inställningar och lite mer "demo" material.
Lite mer scener med effekter o dylikt.
Men det sistnämnda har ju igentligen inte något med kalibreringen i sig att göra. inget o göra åt..

Kan inte speciellt mycke om sådant här, men vad jag tycker det verkar som så tycker jag att ljuddelen i skivan har väldigt mycke inställningsmöjligheter.
Några har jämfört den med materialet som följer med vissa thx dvdér.
Och vad jag hittat på thx discarna så går det ju inte o jämföra..
Sen vad gäller video delen i the calibrator så är det kanske inte så mycke o hurra för..
Men vad mer kan man ha?
Vad saknas?
Alla gnäller, men vad är det ni saknar? berätta tack!
Tycker mest att det verkar som att folk här räknade med att få en film av toppklass i samma skiva.

Alltså detta är ingen kritik mot er som inte gillar the calibrator, men vad mer hade ni väntat er igentligen?

Och priset 300kr tycker jag är ok..
Sen att folk tycker den borde kosta 99kr, det är nog folk som igentligen inte är beredda att att betala några direkta pengar för att kalibrera systemet.

Köper du en ljudmätare för 500kr och the calibrator för 300kr så har du lagt 800kr..
800kr för att ställa in ljudet i ditt system i kanske 30-60 minuter förstår jag om inte alla tycker det är värt.
Men det är väl knappast ljudmätarns och the calibrators fel?
Folk väljer ju sådant själv.

Och att dom kallar det "Ultimate" m.m. är ju tråkigt.
Men det har väl de flesta lärt sig att så är inte fallet längre? inte vad gäller någon film.
Hur många filmer är det inte som döper sina filmer till Special Edition?
Vad är det som är special igentligen? :)

vissa sätter "Limited Edition" som namn på sina utgåvor.
Sen trycker dom upp det i 10 miljoner ex.

Det jag menar är väl att all sådan marknadsföring har ballat ur helt enkelt.
Och detta är ju inte direkt första o sista gången man får se "The Ultimate" när det igentligen inte är det...

Postad 29 December 2002 - 19:36

Unregistered82bea7b0
  • Unregistered82bea7b0
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag är kanonnöjd med Calibrator. Nu låter min hemmabio jättebra enligt mig. Ni som klagar på över Calibrator "Förväntning leder till besvikelse"

Postad 30 December 2002 - 16:01

Unregistered9ab7a6cd
  • Unregistered9ab7a6cd
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Vad mer?? Framför allt olika film sekvenser av hög kvalite, tom stillbilder så att man kan jobba med systemet för att minska brus och andra artifakter.

Eller varför inte sekvenser som belyser olika mastring tekniker och mpeg komprimering etc.

Halv taskigt mastrade Dolby trailers som de troligen fått betalt för hjälper inte.

Postad 17 February 2003 - 13:08

Unregistered33192
  • Unregistered33192
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
editman på dvdforum.nu lade in följande inlägg där:"

DTS-spåret på "The Calibrator har visat sig vara helt fel nivåmässigt.

http://www.fivechannels.com/
"

Postad 26 April 2003 - 14:10

mounte
  • mounte
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
det får väl bli till att sätta igång med en egen liten produktion ...
har ytterst lite erfarenhet av DTS och DD kodning ... samt 3Dmodellering ... men ... kan vara ett kuligt projekt ...
=o)

Postad 30 April 2003 - 19:23

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Uppföljare kommer !
Läste i senaste nummret av Hemmabio att det kommer en uppföljare till the calibrator.

The calibrator 6.1
* 5.1/6.1 Surroundljud kalibrering
* Dolby Digital EX, DTS ES
* Stort antal testbilder
* Superride, trailers
* utförligt häfte

Tror ni att det blivit någon förbättring eller ?
Kommer ni att köpa den ?

Hittar inget om den på deras hemsida, den verkar ha stelnat till !

http://linken.minhembio.com

Postad 01 May 2003 - 02:15

Unregistered8ae0fd6a
  • Unregistered8ae0fd6a
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Om det é så många som tycker skivan suger så borde det finnas massa The Calibrator till salu?? Jag é intresserad av att köpa en, maila mig för de som vill sälja.. OBS! Inget ockerpris då va, i och med att skivan suger fett.. [email protected]

Postad 12 May 2003 - 13:38

Unregistered8404e9c4
  • Unregistered8404e9c4
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hittade när jag gick igenom massa papper hemma, fakturan från Dahlströms Media.
Ringde på pin kiv upp dom och frågade var min DTS-skiva tagit vägen. Hör och häpna, han sa att den kommer nästa vecka(jag sa att det tror jag inte och det hade han förståelse för) Vi är drygt 400 som väntar på den enligt han.
Dessutom kommer (enligt dom alltså) hemsidan att snart komma igång och vara en bas för hur man använder sig av Calibrator samt deras övriga produkter vi alla sett bilder på i HemBio tidningen
Vi som fått vänta kommer enligt Dahlström Media få en rejäl rabbat på någon av deras övriga produkter(om vi vill ha dom).
Dessutom har dom engagerat Hans Wiklund från 4-an för att på dvd förklara hur hembio fungerar.
Se er härmed som uppdaterade [:)]
Peter

Postad 12 May 2003 - 18:34

Unregistered8ce2ba0a
  • Unregistered8ce2ba0a
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag köpte nyligen The Calibrator nu när den inte kostar mer än 199:-, trots all kritik. Jag var nyfiken på att se hur dålig den egentligen var och kritiken den tidigare fått är minst sagt befogad! :)
Det enda som jag personligen gillade var att man kunde kalibrera DTS. Bilddelen var rent SKRÄP, den saknade ju 95% av det man behöver. Omöjligt att kalibrera gråskalan med den. Tycker helt ärligt att THX-optimizern är minst lika komplett vad gäller bild.

Ser dock fram emot Digital Video Essentials när den väl kommer, troligen tidigare än nya "calibrator" med tanke på hur grymt försenad den blev, undrar hur den hade blivit ifall de hade nöjt sej med vad de hade vid utsatt release-datum. :D

Postad 12 May 2003 - 18:43

Unregistered2785219d
  • Unregistered2785219d
  • Lärjunge

• 420 inlägg
  • 0
Nu kommer ju även deras nya The visualizer och Plasma Art. Skall bli kul att se om de klarar att leverera under 2003 som de har annonserat!

Mvh
Joel

Postad 24 May 2003 - 15:14

Unregisteredb5eedfd3
  • Unregisteredb5eedfd3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by PeterV6

Ringde på pin kiv upp dom och frågade var min DTS-skiva tagit vägen. Hör och häpna, han sa att den kommer nästa vecka(jag sa att det tror jag inte och det hade han förståelse för)

Lite nyfiken blir man ju, har du fått DTS skivan?

Postad 25 May 2003 - 12:13

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

• 1133 inlägg
  • 0
Jag har då inte fått min iaf.
MR Clas varkar vara full med skitsnack tycker jag. Detta så kallade företag borde få en varningsstämpel i varje tidning som ges ut!!!
Helsidesanonnser i Aftonbladet,Expressen,HiFi o Musik,Hemmabio MM,MM,MM. ALLA har rätt att veta om det finns bluff o båg företag på marknaden.

Jag har lovat att polis anmäla Clas om jag inte fått skivan innan Maj är slut, " GÖR DET DU", säger han,"ALLA ANDRA ÄR MYCKET NÖJDA MED SINA VAROR" säger tönten då!!! Det är bara JAG som har ringt o klagat (enligt han). Tjejerna som svarar när han inte är anträffbar säger att DET ÄR MÅNGA SOM ÄR MISSNÖJDA.

NEJ DU MR FLOPP, jag vet var du bor!!!!!

//Janne

Postad 17 June 2003 - 15:45

Unregistered7249751f
  • Unregistered7249751f
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
För er som är nyfikna på The Calibrator men inte velat punga upp med 300 spänn med tanke på pratet i tråden så såg jag i ett reklamhäfte som damp ner i brevlådan idag att man får den på köpet om man tar en prenumeration på tidningen "Allt om DVD".
Tror det var 6 nummer för 189:-

/Mattias

Postad 17 June 2003 - 16:15

Unregistered6de8f2a4
  • Unregistered6de8f2a4
  • Veteran

• 1504 inlägg
  • 0
E du säker? http://www.alltomdvd...prenumerera.asp

Postad 17 June 2003 - 16:17

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
H/KJanne: Fick du skivan till slut eller blev det polisanmälan?

Postad 17 June 2003 - 17:54

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Är dom inte på G med en ny skiva?
Calibrator 6.1 eller nått sånt.
Någon som vet något[?]
Kan ju bara hoppas på att den blir bättre....
Kan ju inte bli sämre.[:D]

Postad 03 July 2003 - 17:50

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

• 1133 inlägg
  • 0
Jag har fått svar från Claes ang mitt inlägg som jag skrivit senast:

Dina känslor för mig personligen är helt fel
att skriva om på ett forum som t.ex. Minhembio.com.

Du känner mig inte ens!

Ser jag ett pip till kommer jag stämma dig för förtal.

Jag förstår att du saknar intelligens för att förstå
jag är en privatperson.

Hoppas du förstår den mycket allvarliga situationen du satt dig i.

Jag föreslår du kontaktar en advokat och berättar vad du gjort, så kanske
han kan förklara för dig.

Sluta lek!

Hälsningar

Claes Dahlström

Jag skrev då till svar:

CLAES

Jag fick inget svar av dig,du kanske råkade slänga min adress.

Kan du ge mig nåt besked om hur det blir med min beställning? Jag väntar fortfarande,men det antar jag att du förstår.Även fast jag (citat) "saknar intelligens" så kommer du inte undan med att inte skicka mig det du är skylldig mig.

JAG SKA HA ANTINGEN MINA PENGAR ELLER CD SKIVAN!!!! Du har inte så stort val.
JAG KOMMER ATT GÅ VIDARE MED DETTA IFALL DU INTE GER MIG ETT BESKED/DATUM.

Du får hota mig med stämning eller förtal hur mkt du vill,jag står för vad jag har sagt.Jag kommer ALDRIG att rekomendera dina produkter som du säger ha tillverkat!?! Detta är absolut den sämsta affär jag någonsin har gjort,men jag är ju inte ensam om att tycka det.Du har ju själv uttalat dig om Minhembio.Com´s medlemmar som har skrivit om ditt "paket".Ingen av oss verkar vara lika smarta som dig.Det finns flera forum på nätet som du är ett hett samtalsämnne i.ALLA KAN JU INTE VARA IDIOTER, eller är det så???

Nej du Claes,MYCKET DÅLIGT SKÖTT ALLTIHOPA, särskillt när du "lovade" att köra mitt paket själv om jag inte hade fått det före jul.( jag förstog att det var ett säljar skämt)

Jag antar att du inte vill att detta ska gå vidare till polis,men det gör det om jag inte får besked.Om du tar detta som ett "hot" så har du fel.DU är skylldig mig en redan betald vara som jag inte har fått.Eftersom du inte verkar vara villig att ordna detta så tar jag hjälp av nån som klarar att hjälpa mig.Så enkelt är det.

//Janne

Jag fick som vanligt inte min skiva som du nu flera ggr har lovat.
Man börjar nästan tro att du driver med mig...... Polis är iaf kontaktad ang om hur detta har skötts från dig.Allt är nu upp till dig om hur du vill göra med pengar/skivan som jag ska ha.

//Janne

Claes svarar:

DTS CD - CIRCLE OF SOUND.

Tjena Janne!

Jag, Claes Dahlström, är inte skyldig dig någonting! Jag är inte företaget.
Det är dock mig du har talat med i telefon, försök att håll isär begreppen.

Däremot ska du få ditt exemplar av DTS CD Circle of Sound från Dahlström Media i
enlighet med din beställning av Promotionpaketet.

Du bör ha den nästa onsdag! 2003-06-11.

Det är jättetråkigt att du fått vänta så länge och vi förstår att du är upprörd.

Hälsningar

Claes Dahlström

Jag har samtalat med poils ang detta köp & dom säger att ALLA vi som inte fått produkterna som vi har betalat för skall göra en gemensam anmälan mot detta företag/köp. Detta kommer att gå via konsumentköplagen samt sen via kronofogden.

Mitt ärende ligger redan hos polismyndigheten i Avesta & är det fler av er som inte fått sina varor så maila mig,så bifogar jag detta till handläggaren hos polisen.

Mitt "hot" på slutet i mitt senaste inlägg var en liten pik till Claes eftersom han lovade mig att själv komma med varorna om jag inte hade fått dom i December, citat: Jag vet vart Avesta ligger.

Jag har fortfarande inte fått min cd-skiva eller ett betalt porto för retur av DVD-skivan som jag enbart har fått,jag fick ju iof 2st bläck pennor o en tröja för "plåster på såren" (-02). Detta ser jag inte som nån lindran för min väntan,kanske var det en bra grej för att tillfredställa sina kunder till en början,men nu känns det som det kvittar eftersom min CD/DVD inte klarar T-Shirt format!!!

Detta är ingen vädjan till er andra,jag behöver inget stöd av er för detta.Jag klarar av att föra min egen talan,men är det nån som vill att SITT ärende ska behandlas av polis etc, så är det bara att maila mig så bifogar jag detta till befintlig anmälan.

//Janne

Postad 03 July 2003 - 20:50

Unregistered2bd6c20b
  • Unregistered2bd6c20b
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0
En liten onödig kommentar om denna tråd:
Den vägrar att dö!

Men visst är det roligt att följa utvecklingen. Själv ställer jag in anläggninen efter några spår som finns på min gamla First Blood laserdisk (givetvis även på andra sätt också!)

Postad 05 July 2003 - 10:50

Unregistered01ee2784
  • Unregistered01ee2784
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
den här tråden borde sparas och ingå i kursmaterial på universitet om hur marknadsföring och utvecklingsrapportering inte ska gå till...

Postad 05 July 2003 - 12:22

Unregisteredb79e8370
  • Unregisteredb79e8370
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Det verkar som om tråden blivit ett forum för skitkastning. Vad jag skulle vilja veta är: är det någon ny kalibreringsskiva som är på gång? Hänvisa gärna till andra trådar.

Postad 29 September 2003 - 12:15

Bateman
  • Bateman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det några nya kalibreringsskivor på gång från Dahlström Media?

Det verkar ju gå bra med http://www.thecalibrator.com i alla fall

Postad 02 December 2003 - 00:59

Unregistered217b1113
  • Unregistered217b1113
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0
Haha ja denna tråd va ganska kul läsning.. :)

och the calibrators hemsida är ju fortfarande (coming soon) lol

tacka vet ja AVIA...

föresten hur har det gått med din skiva (H/KJanne)??

/mateye

Redigerat av Unregistered217b1113, 02 December 2003 - 01:00.

Postad 09 February 2004 - 22:58

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Nu officiell tråd!

Postad 09 February 2004 - 23:53

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Nu är det fixat så att tråden definitivt är officiell, problem med rubriken förut.

Postad 09 March 2004 - 15:15

Unregistered5443661d
  • Unregistered5443661d
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
köpte the calibrator för 80kr på postorder i höstas (2003) och insåg
snart att det bara var skit! Ingenting att ha alls!

Köp inte den!!!

Bättre att köpa någon film (Star Wars, Pearl Harbour...) med testmtrl
som extramaterial.

/L

Postad 13 March 2004 - 02:16

Unregistered217b1113
  • Unregistered217b1113
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0
Har nu denna film i min ägo och kan ju konstatera att
det var tur att man hittade filmen för bara 69kr :P

några utav ljud kalibreringarna va nyttiga tyckte jag iallafall..

Postad 26 July 2004 - 20:51

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Dags att skaka liv i denna tråd nu när Calibrator - Deluxe edition ligger i antågande. Är det nån som tjuvkikat på den än?

Postad 30 July 2004 - 10:18

Unregistered4123dfbe
  • Unregistered4123dfbe
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Försenad enligt Discshop. Here we go again :wub:

Länk till Discshop

Postad 31 July 2004 - 23:28

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

För övrigt produceras just nu fem ytterligare titlar till som kommer
att släppas nästa år. Special Audio System Burn-In,
DTS-ES Discar med extrema show off material, Dolby
Digital EX. mm.

Ja, jag tyckte alla fem fungerade riktigt bra ;)

Postad 31 July 2004 - 23:48

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

Försenad enligt Discshop. Here we go again ;)

Länk till Discshop

Ohh och mitt förtroende som var så högt angående The Calibrator sedan de andra förseningarna. Nedrans att denna utgåva skall trasa mina åsikter.

Postad 25 September 2004 - 13:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Något nytt? Har bara min "video essentilals" som är på laserdisc och saknar rgb utgång, fast den duger bara till att ställa in ljuset och kontrast...vet inte om min plasma behöver justeras men framtida projje kanske?
Någon som provat eller vet nånting? :)

Postad 13 October 2004 - 10:22

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0
Luktar "Calibrator" över denna version också...

Postad 13 October 2004 - 11:26

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Efter att ha sett den förra versionen av Calibrator samt hur illa den lanseringen sköttes är mitt förtroende för det märket av kalibrering svalt milt uttryckt.

Postad 13 October 2004 - 11:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Finns det något alternativ "calibrator disc" att köpa då? <_<
Min upplevelse att ställa in plasman var en mardröm, och är projjen helt fel justerad från början bävar jag inför köpet av den <_<

Postad 13 October 2004 - 14:15

Unregistered3db4ee7e
  • Unregistered3db4ee7e
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0
Fan också..... Att ma inte kan köpa något utan att kolal på prisjakt först ;-)

*SMÅGARVAR* har beställt proj och hade velat ha något att testa med.

Hittade the calibrator för 79 pix och fraktfritt när man handlade lite andra skivor. Sagt och gjort... Beställde den.. för att SEDAN *mitt ###### pucko* gå in här och läsa... Och insåg att man likaväl kunde kastat pengarna i sjäön ;-)

Jaja.... Tips på någon film som har en bra kalibreirngsspår elelr liknande??

Postad 13 October 2004 - 14:21

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Samtliga filmer med THX-kalibrering som t.ex. Star Wars fungerar till en viss nivå av kalibrering.

Postad 12 November 2004 - 17:37

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Nu är i alla fall 3-discutgåvan släppt. Den första som köper den kan väl lägga upp en kommentar om den här.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.