Arcsoft Total Media Theatre
Postad 08 February 2010 - 22:39
Postad 09 February 2010 - 19:58
Vad kör ni för färginställningar på TMT?
Jag har inte behövt ändra någonting i TMT så jag kär med inställningarna från installationen.
Postad 13 February 2010 - 14:42
http://www.arcsoft.c...ts.asp?TID=5194
Fungerar perfekt med den enda nackdelen att man måste använda ATIs egen drivrutin till HDMI-ljudet, det funkar inte med Realteks drivrutin.
Postad 13 February 2010 - 15:09
Nu har det kommit en patch till TMT3 som get bitströmmat HD-ljud via HDMI för er som har ATI-grafikkort i 5xxx-serien!
http://www.arcsoft.c...ts.asp?TID=5194
Fungerar perfekt med den enda nackdelen att man måste använda ATIs egen drivrutin till HDMI-ljudet, det funkar inte med Realteks drivrutin.
Äntligen
Det spelar ju inte så stor roll när man kan bitstreama allt.
Postad 01 March 2010 - 12:11
Postad 01 March 2010 - 15:58
Ny patch till ARCsoft TMT så nu ska det funka med ATI kort för er som använder det 5XXX kort.
De har fortfarande inte löst realtekproblemet
Postad 01 March 2010 - 17:05
Okej, stod att det skulle funka med ATI HDkort när man uppdaterade patchen. Synd trodde det var fixat då.De har fortfarande inte löst realtekproblemet
vilket gör den oanvändbar för mig.
Postad 01 March 2010 - 19:09
Okej, stod att det skulle funka med ATI HDkort när man uppdaterade patchen. Synd trodde det var fixat då.
Jo, det funkar, men man måste använda atis egen driver och när jag använder den så funkar inte DD i livetvsändningar i mce, allt annat funkar med atis driver men eftersom att jag använder mce så blir allt crap.
Postad 02 March 2010 - 09:47
Då är det ju liksom skitsamma, måste ju funka rakt av, synd.Jo, det funkar, men man måste använda atis egen driver och när jag använder den så funkar inte DD i livetvsändningar i mce, allt annat funkar med atis driver men eftersom att jag använder mce så blir allt crap.
Postad 12 March 2010 - 15:34
Har googlat och sett att det finns fler som fått meddelandet, men det verkar vara grafikkortet som inte funkat för dem. Jag har testat med ATI Radeon 4650 i kombination med Asus slim och det borde väl inte vara några problem med HDCP?
// MikaelJ
Poblemmet löst, när jag uppdaterade sista patchen så försvann visa inställnngar, bl.a x i hardware accelation i video fliken. Ett kryss och problemmet var borta. I bland är man så trög och gör problemen större än vad de är utan att kolla det enkla
Redigerat av MikaelJ, 12 March 2010 - 18:21.
Postad 05 June 2010 - 08:31
Postad 26 November 2010 - 10:53
Postad 30 December 2010 - 16:21
Några tips
Hälsningar
MikaelJ
Postad 30 December 2010 - 17:18
vilken Catalyst kör du med? Tror inte hd-ljuden funkar med TMT5 förrän efter catalyst 10.6 eller nåt (och då funkar inte längre TMT3). Sen finns det lite patchar och så. Rekommenderat just nu verkar vara att installera ljud-drivisen (HDMI) från catalyst 10.11 och resten från catalyst 10.12.Hej! Uppdaterade till TMT5. Köpte och laddade ner, fick en nya TMT5 med 3:an kvar, alltså en helt ny version. Problemet är att jag inte får till HD-ljud i nya versionen utan bara DD & DTS. Version 5.0.1.80 är den jag har.
Några tips
Hälsningar
MikaelJ
Postad 30 December 2010 - 18:16
Tack för snabba svaret Crisscrossvilken Catalyst kör du med? Tror inte hd-ljuden funkar med TMT5 förrän efter catalyst 10.6 eller nåt (och då funkar inte längre TMT3). Sen finns det lite patchar och så. Rekommenderat just nu verkar vara att installera ljud-drivisen (HDMI) från catalyst 10.11 och resten från catalyst 10.12.
Jag har 10,11 så jag får uppdatera det och se om det hjälper.
// MikaelJ
Postad 30 December 2010 - 19:44
Tyvärr är läget det samma när jag uppdaterat till 10,12. Har ställt in den på orginalljud och HDMI och rätt ljudkort.Tack för snabba svaret Crisscross
Jag har 10,11 så jag får uppdatera det och se om det hjälper.
// MikaelJ
Det funkar fortfarande finfint med 3:an
Tips mottages varmt!
// Mikael
Postad 02 January 2011 - 15:12
Jag orkar inte mer så jag installerad Slimkortet så funkar det som det ska.Tyvärr är läget det samma när jag uppdaterat till 10,12. Har ställt in den på orginalljud och HDMI och rätt ljudkort.
Det funkar fortfarande finfint med 3:an
Tips mottages varmt!
// Mikael
Postad 11 July 2011 - 18:14
Jag har fått bekymmer efter att ha installerat ny mjukvara till Arcsoft's TMT3 Platinum.
Jag rippar alla mina filmer och konserter till HDD och spelar sedan upp dom direkt ifrån TMT (ruskigt smidigt)
Efter att ha uppdaterat drivrutinen så kommer följande meddelande upp när jag kör filmen.
"Det gick inte att initiera video överlägg. Du kan uppdatera grafikdrivrutinen. Om problemet kvarstår kanske
grafikkortet inte har stöd för video överlägg.
Rådfråga leverantören av grafikkortet"
Det skumma är ju att det har funkat felfritt innan med samma hårdvara som nu. Mitt grafik kort
heter Nvidia GeForce 7900 GTX och har den senaste mjukvaran.
Hoppas att ni kan hjälpa mig!!
Postad 11 July 2011 - 22:37
Kom igen nu då!! Låt kunskapen hagla!
Gå tillbaka till det som funkar då, om det börja strula när du uppgradera grafikdrivrutinen. Eller prova att installera om TMT
Min grafikdriver är från förra året, vägrar uppdatera så länge allt funkar
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 11 July 2011 - 22:37.
Postad 03 November 2012 - 14:20
När jag kör Arcsoft totalmedia theatre 5, vers.5.3.1.146, så fungerar allt perfekt på datorskärmen, men så fort jag ska skicka signalen till tv genom att duplicera skärm via Catalyst så blir det bara en svart ruta i programfönstret på tv:n, allt fungerar fortfarande på datorskärmen. Allt annat fungerar / syns på TV:n, skrivbordet andra program etc. bara TMT5 programmet som är svart. Från början så syns det tickande hjulet medans det laddar sen händer det ingenting. Har sökt runt som tusan på nätet men det verkar bara vara jag som har det här problemet. Ljudet skickar den ut som det ska, bara bilden som saknas.....
Kör bild via HDMI och ljud via Digital optical....
TV:n är en Samsung LED UE46C6006
Grafik kort: Dubbla Radeon HD7850
Catalyst version 12.8
TMT5 version 5.3.1.146
Någon som har en susning??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
10 bilder
138 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna