Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stream film till 360 med freeware?

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 January 2007 - 21:00

CinemaPWNS
  • CinemaPWNS
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har nu läst om Xbox360 och Window XP Home Edition
att man kan strema utan Windows Media Center i fem dagar cirkus och
YES det funkar efter många tester och många tips på forum så kom
jag fram till en enkel lösning som jag vill dela med mig. Här kommer lite info::

Avinstallera all codecs, K-lite divx.player. m.m.

Installera Sedan Windows media player 11:

http://www.microsoft...11/default.aspx

Det är så att Xbox360 kan bara spela WMV filer och dvd filer än så länge. Därför funkar inte vanliga divx,avi,xvid,mpeg,1,2,3,4. etc

Ladda sedan hemma denna Movie convertor

http://www.microsoft...;DisplayLang=en.

Med denna convertor blir det bra som fan. Men denna tar det lite att conventera. Beroende på dator och kvalite man vill ha på sin WMV fil.

Skickar även med en annan convertor som är väldigt enkel att använda med tycket inte kvaliten blev så bra på min 43" Plasma tv funkar säkert jätte bra på 27" 32".

http://www.marauderz...zx/default.aspx

Hoppas det funkar för er titta gärna in hos mig oxå

Lycka till .

Postad 25 January 2007 - 19:15

DVDRombo
  • DVDRombo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jag har gjort många egna filmer som jag har i dvd format på min hdd som jag inte får att fungera til min xbox 360. men du nämde ovan att 360:n läser wmv- filer och dvd-filer hur får man dvdfilerna att fungera? eller menar du dvd- från skiva???

MVh Rombo

Postad 02 February 2007 - 12:54

CinemaPWNS
  • CinemaPWNS
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Skrev lite fel där menar dvd skiva, Sorry. Men gör om dina dvd filer till WMV för i de programmet
Jag skicka med kan du konventera till High Defention som är bättre än dvd. Och även så får du digital när du spelar upp från x360

Mvh CinemaPWNS

Postad 06 February 2007 - 13:40

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jag har kört med Transcode 360 innan, och det funkade ganska bra. Men när det plötsligt slutade fungera (fråga inte varför) så installerade jag VLC360 istället. Detta program funkade direkt, och det verkar vara ganska bra.

Men en sak får jag inte att fungera alls. När man skall spela upp en .img film så brukar man ju hamna i orginal-DVD:ns meny, med val som "Se filmen", "Välj scen", "Inställningar" osv.

Dessa val kan jag inte välja, vilka knappar jag än trycker på, både på handkontrollen och 360 remoten. På datorn brukar man ju bara kunna trycka med musen direkt på skärmen.

Någon som har nån lösning? Eller skall man helt enkelt undvika .img filmer?

Postad 12 February 2007 - 13:15

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har fått igång Tversity under helgen.
Om man bara kör in programmet och tror det ska funka direkt så har man ju fel. Så avsatte lite tid och fick det att funka klockrent. Har sett på Prison break och My name is earl under helgen och jag tycker det fungerar helt perfekt, med text och allt.
Det som jag inte försökt fixa än även om jag läste att det skulle gå var att filmerna hackar till lite i mot slutet av dem. Kommer alltid nått rejält upphackning men man får ändå se hela avsnittet.

Finns ju bra guider ute för att få igång. Det viktigaste är väl att instalera om FFDSHOW,Xvid,Divx alt köra in K-lite codecsen.
Sedan kan man ändra en hel del inställningar i själva programmet. Om man tycker man går taskig bild så ska man ju pilla runt där och öka bildkvallen eller sänka den om man tycker det hackar (dock så kan det hacka pga av att dina codecs inte fungerar klockrent). Sedan vilken Image/video view man har så ställde jag in på 1024x720 vilken borde vara klockrent för min 42Lgpc1r jag tycker då det ser bra ut. vissa program som Simpsons och south park täcker ju inte hela skärmen och Tversity eller Xboxen har ju inte möjlighet skala om det i dagsläget men serier som Prison break, my name is earl ju täcker upp hela skärmen och ser lovely ut.

Så jag tycker ni som funderar på köpa en xbox360 eller funderar på att försöka streama från den inte ska bli skrämda av en del som har problem.
Det är inte lika "userfriendly" som om man kör med Mediaplayer11 men med lite pill så blir det bra.

Men allas vår förhoppning är ju att PS3 ger 360 lite hård konkurens så kanske microsoft tar sitt förnuft till fånga och släpper stöd till alla format.

Postad 06 April 2007 - 09:30

Unregistered11101bc2
  • Unregistered11101bc2
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
har samma problem som flera andra här i tråden,,använder windows vista och enbart den egna windowsbrandväggen där tversity är tillåtet. När jag sedan från xboxen letar efter datorer så finns inte tversity med alls. Jag har även bockat av mediadelning i windows media player 11 men detta resulterar enbart i att den inte längre heller hittar min "vanliga" dator döpt till TheHatch". Någon som vet vad man konkret ska göra för att lösa detta problem?
Det är inga problem att hitta mediacenter datorn när jag går den vägen men man vill ju streama allt annat godis man har på datorn,,

Postad 07 April 2007 - 12:30

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Finns i nuläget INGET bra & smidigt program för att strema till 360, inte om man är van vid xbmc som jag har kört i många år nu, då blir man ju bara trött i huvudet när man försöker annvända alla dessa nya skit apps !! kommer låta bli ända tills xbmc kommer på 360 in oxo vilket kan dröja ! sen enda anl till att man vill kunna strema med den är för att kunna köra hd materia vilket man inte kan än på den gammla xboxen även om det ryktas om ny media spelare där som gör så att man skall kunna strema en hel del HD vad jag förstått !

Postad 08 April 2007 - 09:31

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Jag har kört med Transcode 360 innan, och det funkade ganska bra. Men när det plötsligt slutade fungera (fråga inte varför) så installerade jag VLC360 istället. Detta program funkade direkt, och det verkar vara ganska bra.

Men en sak får jag inte att fungera alls. När man skall spela upp en .img film så brukar man ju hamna i orginal-DVD:ns meny, med val som "Se filmen", "Välj scen", "Inställningar" osv.

Dessa val kan jag inte välja, vilka knappar jag än trycker på, både på handkontrollen och 360 remoten. På datorn brukar man ju bara kunna trycka med musen direkt på skärmen.

Någon som har nån lösning? Eller skall man helt enkelt undvika .img filmer?

<{POST_SNAPBACK}>

Funderar samma sak som Falcon, finns det någon lösning på att streama img. filer?

Postad 04 June 2007 - 01:35

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Funkar det att köra DVD i form av VOB/image-filer komplett med menyer och allt med Transcode 360 eller TVersity? Har lagt in alla mina DVDer på datorn och det funkar ju fint att köra med menyer och allt genom MCE. Frågan är ju om det funkar genom 360n, inte hittat nåt spikrakt svar än.

Fredrik

Postad 04 June 2007 - 07:39

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
En liten efråga bara, måste man ha en chippat box för att köra programet?

Postad 04 June 2007 - 08:19

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Nej

Postad 01 August 2007 - 18:57

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Nu sitter jag och bråkar med detta! Jag "råkade" disconnecta Windows based pc i xboxnen, och kan inte åternasluta den... Hur gör jag det?

EDIT; Det löste sig, nu återstår bara att få skiten och finka ^^
//EasterN

EDIT2; Sweet det funkar! Musiken och bilder iallafall, men nån som har några förslag på varför det inte funkar nå bra med filmer. Står bara "No videos found" bla bla bla
Förslag?

Redigerat av EasterN, 01 August 2007 - 20:14.

Postad 01 August 2007 - 20:55

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Vilka filmformat försöker du köra? 360:n klarar väl bara *.wmv utan att behöva omkoda. Ska du köra divx/xvid behöver du TVersity el. liknande

Postad 19 August 2007 - 14:47

jp1
  • jp1
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hur bra dator behöver man för att streama till 360n? Fungerar det bra med trådlöst?

Postad 23 September 2007 - 07:49

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Hur bra dator behöver man för att streama till 360n? Fungerar det bra med trådlöst?

<{POST_SNAPBACK}>

Om du ska använda TVersity så står all information här.

Postad 31 July 2008 - 11:20

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Hur är bilden vid HD/ xvid med tversity? HD material kodas väl om on the fly?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.