Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken Cerwin-Vega serie är bäst?

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken Cerwin-Vega serie är bäst? Planerar ett 12" köp.... (40 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 30 August 2004 - 21:32

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

hej.ska väl vara lika i båda lådorna,vad är det för slags dämpmatreal?

Det är en tunn matta .. inte fluffigt skumgummi utan lite tyngre/ hårdare mörkgrått med små färgglada trådar lite huller om buller..

Det saknas helt på många sidor och sen så där själva dämpningen sitter är det inte heltäckt heller. Olika på båda högtalarna... Synd att jag inte kan öppna upp den mer...

Redigerat av Unregisteredef3dcc08, 30 August 2004 - 22:44.

Postad 30 August 2004 - 21:32

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

Det är en tjock matta nästan.. inte fluffigt skumgummi utan lite tyngre/ hårdare mörkgrått.

Mina högtalare ur E serien har vitt ull som dämpmaterial

Postad 31 August 2004 - 07:25

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Det är en tjock matta nästan.. inte fluffigt skumgummi utan lite tyngre/ hårdare mörkgrått.

Jo men dina är ur E-700 serien.. mina är då från E-300... synd att ingen annna har ur den serien här inne då...

Postad 31 August 2004 - 08:09

siljan
  • siljan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jo men dina är ur E-700 serien.. mina är då från E-300... synd att ingen annna har ur den serien här inne då...

hej.riv ur dämpmatrealet och köp nytt på hifikit el ljudia,sånt där satt det i mina ochså( v-serien ).dämpmatrealet ska ju ha den funktionen att det ska bromsa ned lufthastigheten inne i lådan och lura basen att lådan är större,så man får en djupare och musikaliskare bas.har sett cv-högt helt eller med väldigt lite dämpmatreal i.enda andledninget att göra så är att man vill få högtalaren att dundra så mycket som möjligt.meb jag vill ialla fall ha en högt som elementen spelar i inte som lådan sjunger med.har stagat mina invändigt med mdf stag som jag limmat och skruvat fast,så nu står prydnad sakerna still oppe på lådorna.roligare bas att lyssna till nu.

Postad 31 August 2004 - 11:13

siljan
  • siljan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

skjut fast dämpmatreal med häftpistol på sidorna och bakstycket,finns vitt dämpm påhifikit som är bra ca 5 cm tjockt.det blir bättre. så slipper du ha en högtalare som ekar.

Postad 31 August 2004 - 14:34

marcus_ec
  • marcus_ec
  • Beroende

• 1051 inlägg
  • 0
http://www.hififorum...?TOPIC_ID=29286

Kolla längst ner på sidan! Ganska billigt..

Postad 31 August 2004 - 15:07

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
ja de var ju ett jädra pris :D

Postad 31 August 2004 - 20:24

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
jockeleu, lägg upp bilder på högtalaren när du kan och har lust :angry:

Postad 31 August 2004 - 20:43

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Menar du mer utsidan, eller mer på insidan? =P

Jojoklart..ska dra hit någon polare med digitalkamera så jag får igång mitt galleri.

Postad 31 August 2004 - 21:07

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

Menar du mer utsidan, eller mer på insidan? =P

Jojoklart..ska dra hit någon polare med digitalkamera så jag får igång mitt galleri.

Både och. Ska se om jag också kan ta några bilder på insidan av högtalaren. Måste bara hitta en mindre digitalkamera. Orkar inte skruva ut basarna så det får bli genom basreflexhålet. :)

Postad 31 August 2004 - 21:17

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
[quote name='dimme' date='Aug 31 2004, 23:07 '] Jojoklart..ska dra hit någon polare med digitalkamera så jag får igång mitt galleri. [/QUOTE]
Både och. Ska se om jag också kan ta några bilder på insidan av högtalaren. Måste bara hitta en mindre digitalkamera. Orkar inte skruva ut basarna så det får bli genom basreflexhålet. :angry: [/quote]
Jo samma här genom hålet

.. mina rör går att ta av..dvs de är inte fastsatta mer än med motståndet plasten gör mot slutet mot träet... kanske inte ska vara så heller? :S ...

Postad 31 August 2004 - 21:41

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
[quote name='jockeleu' date='Aug 31 2004, 22:17 '] [quote name='dimme' date='Aug 31 2004, 23:07 '] Jojoklart..ska dra hit någon polare med digitalkamera så jag får igång mitt galleri. [/QUOTE]
Både och. Ska se om jag också kan ta några bilder på insidan av högtalaren. Måste bara hitta en mindre digitalkamera. Orkar inte skruva ut basarna så det får bli genom basreflexhålet. :angry: [/QUOTE]
Jo samma här genom hålet

.. mina rör går att ta av..dvs de är inte fastsatta mer än med motståndet plasten gör mot slutet mot träet... kanske inte ska vara så heller? :S ... [/quote]
Nja, det ska inte vara så att de går att ta av, de ska sitta bra hårt. Så är det iaf på mina. Tvivlar starkt på att det är annat på E-31X.
Du kan limma fast dom, eller så ser du buggen som en möjlighet att experimentera med röret (göra det längre) och se om det blir bättre.
CVs basreflexrör är lite utav ett skämt. Korta som fan, ser ut som att de bara är där för att låta en del bas smita ut bakvägen istället för att vara perfekt uträknad för element och låda.
Fast jag kan också ha fel?

Postad 31 August 2004 - 23:27

Unregisterede44ab590
  • Unregisterede44ab590
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0
Basportarna på mina CV går en bra bit in i kabinetten 2dm+ om jag inte har fel .. :angry:

Redigerat av Unregisterede44ab590, 31 August 2004 - 23:31.

Postad 01 September 2004 - 19:19

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Basportarna på mina CV  går en bra bit in i kabinetten 2dm+ om jag inte har fel ..  :angry:

Jo mina är runt 15 cm djupa sen är 15" större... Hmm.. hur tjock matta tror ni beövs?..och behövs det på alla väggar? förutom själva sidan med elementen eller?..

hmm..

Postad 01 September 2004 - 19:57

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Basportarna på mina CV  går en bra bit in i kabinetten 2dm+ om jag inte har fel ..  :angry:

Jo mina är runt 15 cm djupa sen är 15" större... Hmm.. hur tjock matta tror ni beövs?..och behövs det på alla väggar? förutom själva sidan med elementen eller?..

hmm..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.