Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken Cerwin-Vega serie är bäst?

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken Cerwin-Vega serie är bäst? Planerar ett 12" köp.... (40 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 23 August 2004 - 15:46

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Edit: Det blev ett par E-312 för 1800:- (!!!) ...får förstärkaren om en vecka.. Skriver intryck osv då.

Edit: Jag har missat LS och AT serien, är det dessa ni röstar på så välj "ANNAT-"..lite dumt jag vet..men vet inte hur jag lägger till saker i omröstiningen.

Omröstningen ser jag som hjälp för mitt val, jag prioriterar djup bas redan vid låga volymer.
( Betyder inte att jag skiter i hur klart diskanter/mellanregg spelar)

Sen så kan ni också rösta med dagens mått om man säger så.. Budget ligger på 4000Kr.

Redigerat av Unregisteredef3dcc08, 30 August 2004 - 09:50.

Postad 23 August 2004 - 15:52

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
hehe vill du ha mjuk bas välj V-serien :D mjuk bas uppfattar jag som "svampig" ? och ganska tam enligt mig så spelar de flesta Cv högtalarna Hårt!!! och har du drivning till de så gör de även de på normala volymer!

Postad 23 August 2004 - 15:56

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Njefan glömde lägga till LS-Serien..

Postad 23 August 2004 - 16:14

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

• 1317 inlägg
  • 0
ls serien får bli annat? :P Vad är det folk har emot v serien?Tyckte att dom var bättre änn nya classic.Men jag är totalt emot cerwin vega ihuvud taget :D ;) :D Skulle aldrig låta sånna stå på mitt rum.

Postad 23 August 2004 - 16:34

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
smaken är som baken :P
man ska aldrig säg så om en högtalare kan ju säg att din dator aldrig hade fått komma innanför min dörr :D ijalla fall itne chassit så där ser du smaken är som baken ;) hehe

Postad 23 August 2004 - 19:17

Unregisteredc5c121df
  • Unregisteredc5c121df
  • Beroende

• 1317 inlägg
  • 0
HAHA...det är farsans fel :P Men det ser bra mkt roligare ut änn grå vit iaf.

Det som gör att jag aldrig skulleta in en cerwin vega på mitt rum är: fula tycker jag.Speciellt den nya serien.Inte min typ av ljud.Hällre stativare för sammapeng.
Tänkte faktiskt köpa den minsta golvaren i V serien när den kostade 1800:- den var bra.Men sedan hittade jag mina :D Sedan är dom något för stora.typ därför skulle inte jag vilja ha cerwin vega.

Köp ni om ni vill ha.det är upp till var och en vad man vill ha/tycker om.

Postad 23 August 2004 - 19:40

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Hmm tycker det verkar onödigt med 2 lika trådar..??
du har redan startat en tråd om detta...

/jonas

Postad 23 August 2004 - 20:01

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

hehe vill du ha mjuk bas välj V-serien :D mjuk bas uppfattar jag som "svampig" ? och ganska tam enligt mig så spelar de flesta Cv högtalarna Hårt!!! och har du drivning till de så gör de även de på normala volymer!

Instämmer, V-serien är mycket mjukare än de flesta CV högtalare, tycker jag även gäller mellanreg & diskant, dock så är den lite för domnad och skillnaden är att det känns som att man lyft av en matta hos de flesta andra serierna.

Postad 23 August 2004 - 20:44

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
AT då?????? :D

case

Postad 23 August 2004 - 20:49

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
tobbe: håller med dig de är kanske inte de finaste särskilt inte att se classic serien på bild men i verkligheten är de snyggare de kan jag ju säg! :D
V-serien är ju en plast låda egenteligen vet itne vad de ser ut som med den där plast foten?!
varför itne bygga om datorn själv tobbe? hade jag lätt gjort (har gjort de me) ;)

Dexa:vilka tycker du att trådskaparen ska välja? själv tycker jag om E-seriens ljud och tycker dne är värd de pengarna om man har dem!

Gör inte som jag o duma mig med först ett par Cv-v12 F

Njae de är ingen bra bas i dem så jag bygger en subb för 5000 spänn hmm ja bas de fick man ju men va f*n nu letar man fel och märker att högtalarna är skit kan ju lika gärna lyssna från ett annat rum känns de som!?
skaffar nya förstärkare för en bra summa pengar dock fick jag den relativt billigt ändå jo nu börjar de låta nått men inte som en scv ska!!! hade bara en sak i tankarna ut med skiten :P in med ett par stativare och vips så hade man gått back typ 10 000 på de :D
lr back o back de blev bara 1500 minus från mellanskillnaden på stativarna o Golvarna.

Så tänk efter noga först o lyssna gärna om du har möjlighet till de för annars köper du kanske grisen i säcken!

Postad 23 August 2004 - 20:50

siljan
  • siljan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Instämmer, V-serien är mycket mjukare än de flesta CV högtalare, tycker jag även gäller mellanreg & diskant, dock så är den lite för domnad och skillnaden är att det känns som att man lyft av en matta hos de flesta andra serierna.

v-serien är nog gjord mer som en allroundhögtalare än dom andra serierna.v-serien spelar en väldig lågbas men kanske inte så snärtigt,svårt att stämma av en högtalare så att den spelar båda delarna.har jämfört v-15f med dc-15 på en mängd olika låtar med mycket bas ock v-serien spelar mer lågbas ock dc serien spelar med mer attack.sen är det svårt att jämföra högt som står på olika ställen,rumsakustiken spelar stor roll.så här ska högtalarna stå om man vill ha en exakt ock rättvis jämförelse.mot samma vägg ock(ab ab),måste säga att mina v-15f spelar i en helt annan divition sen jag bytte diskanter.(håller med om att det inte var så där jättebra från början).

Postad 23 August 2004 - 21:41

siljan
  • siljan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

v-serien är nog gjord mer som en allroundhögtalare än dom andra serierna.v-serien spelar en väldig lågbas men kanske inte så snärtigt,svårt att stämma av en högtalare så att den spelar båda delarna.har jämfört v-15f med dc-15 på en mängd olika låtar med mycket bas ock v-serien spelar mer lågbas ock dc serien spelar med mer attack.sen är det svårt att jämföra högt som står på olika ställen,rumsakustiken spelar stor roll.så här ska högtalarna stå om man vill ha en exakt ock rättvis jämförelse.mot samma vägg ock(ab ab),måste säga att mina v-15f spelar i en helt annan divition sen jag bytte diskanter.(håller med om att det inte var så där jättebra från början).

ps.det är bara en liten plast läpp på v-serien längst ned.classic serien är ju halva framsidan plast.tycker för min egen del att v-serien är neutral till utseendet så även folk som är äldre än 20 år kan ha ett par hemma.om jag ska svara vilken cv högt jag tycker är bäst så säger jag dc eller at serien.hög byggkvalitet ock bra element.

Postad 23 August 2004 - 22:46

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Saknar AT på listan... Min röst faller på dessa

Postad 23 August 2004 - 23:01

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Saknar AT på listan... Min röst faller på dessa

Glömde stoppa in AT- och två andra..tyvärr gå rinte att byta..Tryck in "annat"...
Mena du med dagens mått förresten?

Redigerat av Unregisteredef3dcc08, 23 August 2004 - 23:03.

Postad 23 August 2004 - 23:11

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Hmm tycker det verkar onödigt med 2 lika trådar..??
du har redan startat en tråd om detta...

/jonas

Hur tar jag bort den andra tråden ?...Har lite problem med att hitta hur man gör det...

Postad 24 August 2004 - 08:36

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
siljan: du har 15" i de går inte ens att jämnföra mot 12 orna!!
sen att du ahr stoppat i anan diskant osv o mixrat med dämpningen vid basen de är inte alla som har lust att göra de! njae jag tyckler den där plast biten ser lite barnslig ut :D

classic serien har kanske itne en jätter snygga överbaffel men där basen sitter tycker jag är helt ok sen finns den i 2 färgigt :P

hmm sen vet jag itne om jag kan hålla emd på att 12 orna i v serien ger snärtigare bas än vad classic 12 orna gör! de spelar i en helt annan division!

Postad 24 August 2004 - 10:48

siljan
  • siljan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

siljan: du har 15" i de går inte ens att jämnföra mot 12 orna!!
sen att du ahr stoppat i anan diskant osv o mixrat med dämpningen vid basen de är inte alla som har lust att göra de! njae jag tyckler den där plast biten ser lite barnslig ut :D

classic serien har kanske itne en jätter snygga överbaffel men där basen sitter tycker jag är helt ok sen finns den i 2 färgigt :P

hmm sen vet jag itne om jag kan hålla emd på att 12 orna i v serien ger snärtigare bas än vad classic 12 orna gör! de spelar i en helt annan division!

nej det är nog inte alla som vill skruva med sina högt.det jag vill ha sagt är att man kan greja till sina egna högt så dom blir bra mycket bättre än att förlora en massa pengar genom att sälja sina saker ock köpa nytt.visst kostar nya disk en tusing men man tjänar då bra mycke på en ombyggning än att sälja sina saker för en struntsumma.sen tycker jag att v-serien är cerwins klart diskretaste högt hittils utseendemässigt även om det sitter en plastbit längst ner,förresten classic serien har ju en plastbit som täcker halva fronten,men det är väl inget att tjafsa om.meningen med forumet är väl att man ska byta erfarenheter ock hjälpa varann.är det nån som är intresserad ock bor i dalarna(annars blir det nog långt)får gärna komma och lyssna på mina högt.hej.

Postad 24 August 2004 - 12:33

Unregistered1b42c15d
  • Unregistered1b42c15d
  • Forumräv

• 951 inlägg
  • 0

Dexa:vilka tycker du att trådskaparen ska välja? själv tycker jag om E-seriens ljud och tycker dne är värd de pengarna om man har dem!

Jag skulle nog satsat på clsc-12, dyrare än E men ändå mycket ljud för pengarna. Sedan så är jag lite skeptisk till E-seriens låduppbyggnad. En god vän har precis lämnat in sina pga av att den knarrar något otroligt vid högre volymer (påminner om ett par gamla JWS jag hade). Sedan så tycker jag ljudet är bättre i classic serien. Sedan får folk som diskuterar inte glömma att högtalare faktiskt åldras och det gör CV's högtalare likaså vilket märkbart försämrar ljudet, därför tycker jag det är värt att lägga en extra slant för att få något nytt med 5 års försäkring(890;- extra) som täcker det mesta, och vem vet 4 år efter du haft högtalarna så kanske dom ramlar ur backluckan i bilen, och då måste du givetvis köpa ett par nya och den gamla serien kanske inte finns kvar? :wub:
En annan faktor som spelar in är utseendet, alla CV förutom classic seriens ser mest ut som svarta skolådor med röda ringar på, lite roligare att ha något lite snyggare kanske?

Postad bild

Även dessa ser snyggare ut i verkligheten!
Här är en lite mer korrekt bild på ett par högtalare jag själv äger :wub:
Postad bild

Postad 24 August 2004 - 14:32

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Hmm, man blir lätt förvirrad av alla här, själv tyccker jag nog V-serien är lämpligast att ha i rummet (utseendemässigt) sen kommer clsc med "Körsbär"..
Synd att man inte får med duk istället för metallgrille, de ser tyvärr FÖR PA-Aktiga ut.

Jag ska försöka övertala snubben i hifiklubben så jag kan få lyssna CLSC/V sida vid sida... Men enligt honom går det inte eftersom de inte är siba eller dylikt. Rätt dåligt att man ska köpa blint.

Postad 24 August 2004 - 15:29

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
VA!! Det var det värsta jag hört!!! HiFi-klubbarna i Malmö gör allt för att dema sina prylar. Hur jobbig man än är så ställer det upp, en kompis till mig lyssnade på Classic 15 och 215 efter stängningstid för han jobbade till 20.00 och kunde inte komma annars.

case

Postad 24 August 2004 - 16:58

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

VA!! Det var det värsta jag hört!!! HiFi-klubbarna i Malmö gör allt för att dema sina prylar. Hur jobbig man än är så ställer det upp, en kompis till mig lyssnade på Classic 15 och 215 efter stängningstid för han jobbade till 20.00 och kunde inte komma annars.

case

Ja men det är det sista paret V-12F de har och demo-ex fanns helt enkelt inte.
Låna hem kunde jag inte heller..bara CLSC.... Men jag vill ha en jämmförelse..

Postad 24 August 2004 - 18:52

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
Kunde dom inte öppna lådan och provspelat dom?

case

Postad 24 August 2004 - 19:41

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

case

Skall dit på imorgon/fredag och fråga ut dem en gång till, somsagt det är orimligt att köpa utan att testa..och han beskrev tillochmed att V-serien har ett mer Hifi-Ljud eller ett "Bättre" ljud än CLSC... så ja tvärtemot vad alla ni här inne säger....

Jaja hårda tag får det bli...

Postad 24 August 2004 - 19:48

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

case

=) Förresten vet att det inte är rätt tråd eller ja kunde skickat det som PM..men jag gillar verkligen din upsättning du har hemma! =)

Ser förträffligt ut alltså.. måste låta rätt bra också! =)

Postad 24 August 2004 - 20:30

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
hmm ja v-serien kanske har ett mer likt " hifi" ljud än classic men bara för det så betyder de inte att den låter bättre!!

Så prov lyssna gärna och får du chansen att ta med dme hem så gör de för de är stor skillnad på dessa bägge, sen så upplever man nästan aldrig samma ljud hemma som i butik så hemmprobvning vore de ultimata!!

Postad 24 August 2004 - 21:57

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0

case

Skall dit på imorgon/fredag och fråga ut dem en gång till, somsagt det är orimligt att köpa utan att testa..och han beskrev tillochmed att V-serien har ett mer Hifi-Ljud eller ett "Bättre" ljud än CLSC... så ja tvärtemot vad alla ni här inne säger....

Vad som låter bra och inte låter bra i Cerwin Vega mått mätt är helt annat än vad som låter bra med andra högtalare, fattar du vad jag menar?

Mina AT är råa! Basen är åsnespark med rätt slutsteg, diskanten är vass men det är otroligt roliga högtalare. V-serien är lung och dämpad svår att få att spela ut, HiFi men ändå inte. Classic är lite mix av dessa, härlig attack i basen med ett fint mellanregister och diskant. Helt enkelt en ulv i fårakläder.

Om du ska köpa nytt välj Classic, V-serien har ju inte ens den röda Vega ringen :wub:

case

Postad 24 August 2004 - 22:08

Unregisteredd478e785
  • Unregisteredd478e785
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

[
Låna hem kunde jag inte heller..bara CLSC....  Men jag vill ha en jämmförelse..

:wub:

Selv klart skal du have mulighed for en jämmförelse Annet er jo inte acceptabelt. Det er vel derfor du går i en butik och inte köber via internet.

Postad 24 August 2004 - 22:12

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0

case

=) Förresten vet att det inte är rätt tråd eller ja kunde skickat det som PM..men jag gillar verkligen din upsättning du har hemma! =)

Ser förträffligt ut alltså.. måste låta rätt bra också! =)

Tack för de snälla orden! Ge mig gärna ett betyg i galleriet :wub: :wub:

Jag är egentligen ingen vän av subwoofers, testade lite med olika subbar till mina förra Audio pro, men hittade ingen som jag gillade. Ofta blev det bara ljud i vissa delar av rummet medans andra mest bara burrade hela tiden. Det hela brukade sluta med att jag var otroligt glad över att lämna tillbaka dem, samt en stigande önskan om större fullrange högtalare. Så förra våren bestämde jag mig att jag skulle satsa på Cerwin Vega, åkte in till klubben och kollade på V-serien och blev oerhört besviken på vad jag såg, och lyssnade på. Det lät ju inte alls som mindes CV!!

Åkte hem och bestämde mig för att börja leta beg CV istället. Valet föll givetvis på AT-serien då det var denna högtalaren som var kung när jag var tonåring. Nostalgin flödar!! :lol: :lol:

Hittade så ett par AT-40 av Dollar här på forumet, och sedan ett par AT-80 i Malmö för 1000 spänn!! Givetvis var det just då svårt att hitta ett par AT-100 just då, åkte till Jönköping och hämtade ett par (lagom tripp från Malmö trakten). Allt som allt landade jag på 5500:- för allt och för dom pengarna låter det toppen.

case

Postad 24 August 2004 - 22:27

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0

case

Ska berätta om en god vän till mig.

Han köpte för nått år sedan ett par LS-715 (heter dom väl) och ville sedan skaffa sig center och surrar. Vi kollade i klubbens katalog och såg då att det fanns en microskopisk center och pyttesmå surrat till V-serien. Vi åkte in till HiFi-klubben Mobilia i Malmö och kollade på dessa, det var ju rena leksakerna jämfört med hans LS-715. Men när vi pratade med Johnny (säljare) så berättade han att de precis fått in V6F (nått sånt) en liten golvare med 6 1/2" bas. Vi lyssnade och tyckte båda att de lät okej till surrar. Nu kvarstod ju problemet med en center, efter att ha kollat lite på mått kom vi fram till att en V-10F borde passa under duken.

Givetvis fanns det då inga demo högtalare framme utan det fick hämtas ett par från lagret (vi behövde inte ens fråga). Nu minns jag inte hur det hela gick till med vi gick därifrån med ett par V6F och EN STYCK V10F det var inga problem att dela på paret!!!

Så funkar en butik som sätter kunden i fokus. Stort + till Johnny!!

case

Postad 24 August 2004 - 22:39

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Så funkar en butik som sätter kunden i fokus. Stort + till Johnny!!

case

Jo men nu fick ni en sjysst försäljare, jag tror jag fick en som var där sin första vecka, Christofer hette han så jag kan väl inte lägga nån skuld på honom....Kanske ska ta kontakt med färs'ljare som inte är särskilt rädda för att tänja lite på alla codex:P

Sen så tror jag inte jag kan få samma service när det gäller just V-12 orna eftersom det är det allra sista paret! Finns inte ens fler i centralalageret----

Postad 24 August 2004 - 23:07

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
CLSC serien är generellt sett mycket mer trögdriven än V serien, och behöver en bra bit kraft för att spela ut helt och hållet. V serien klarar sig även på en mindre förstärkare och spelar högre än CLSC med samma effekt.
Det är sant att V serien låter mer dämpad och tillbakadragen än de flesta andra serier av CV. Visst, de kan spela grymt högt men är inte lika roliga som de övriga serierna.
Den där åsnesparken finns inte och man måste få den genom att dela lågt och köra sub för att få en rappare bas ur V serien och bibehålla djupet.

Om nu skillnaden är värd ca 2000.- ? Svårt att säga. Man får ju ett par V-15F till samma pris som CLSC-12.

Redigerat av dimme, 24 August 2004 - 23:08.

Postad 25 August 2004 - 00:01

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Om nu skillnaden är värd ca 2000.- ? Svårt att säga. Man får ju ett par V-15F till samma pris som CLSC-12.

Svaret vet jag inte än, men många som saäger det..annars har jag ändå itne plats för 15"... Funderar starkt på Någon gammal serie..LS-12 or får jag tag på billigt...vad tycks om sådana?

Som det ser ut nu har jag bara råd/är intresserad av
CLSC-10
V12-F
LS-12
Och alla övriga äldre/begagnade under 4000:-

Går det at skruva sönder tex LS-12 så jag kan "tapetsera" på något nyare träslag eller någon annan färg på dem.?

Och vad är det för två små hjul på tex AT-100 som man kan vrida på..Bas/Diskant?

MVH

Redigerat av Unregisteredef3dcc08, 26 August 2004 - 15:55.

Postad 25 August 2004 - 00:26

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
De vreden som finns på AT är för att justera diskant och mellanregister.

case

Postad 25 August 2004 - 06:15

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
köp sånt fix man klistrar på högtalare :wub: typ svart om du nu vill ha de?
Brukar värma med värme pistol osv o de färster bra kolla på Ljudia lr Hifikit de har de.

Postad 25 August 2004 - 18:05

Unregisteredc5e63219
  • Unregisteredc5e63219
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
kan starkt rekomendera ett par ls-12 har det själv och e mycket nöjd med dom ;) det går ju att hitta ls-12:er för under 3000 de e ett svin bra pris efter som dom e obetydligt gamla ;)

Redigerat av cerwin-vega!, 25 August 2004 - 18:06.

Postad 25 August 2004 - 20:15

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

kan starkt rekomendera ett par ls-12 har det själv och e mycket nöjd med dom ;)  det går ju att hitta ls-12:er för under 3000 de e ett svin bra pris efter som dom e obetydligt gamla ;)

Har du någon jämmförelse?,,,
Vad driver du de med?

MVH//Jocke

Redigerat av Unregisteredef3dcc08, 25 August 2004 - 20:16.

Postad 25 August 2004 - 20:45

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Det här har jag att välja mellan:

E-312 (Begagnad)
VS-12 (Begagnad)
LS-12 (Begagnad)
V-12F (Ny från butik)

CLSC blir för dyrt...
Alla får jag för mer eller mindre samma pris...

Redigerat av Unregisteredef3dcc08, 25 August 2004 - 20:52.

Postad 25 August 2004 - 21:09

Unregisteredc5e63219
  • Unregisteredc5e63219
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

kan starkt rekomendera ett par ls-12 har det själv och e mycket nöjd med dom ;)  det går ju att hitta ls-12:er för under 3000 de e ett svin bra pris efter som dom e obetydligt gamla ;)

Har du någon jämmförelse?,,,
Vad driver du de med?

MVH//Jocke

nee har bara hört min polares vs men det går inte att jämföra efter som han har en stärkare från 50talet.
jag driver dom med en rotel ra 980bx 2x100w rms 8ohm & 90ampere den driver dom finfint :D men drev dom med harman/kardon hk620 2x45w innan och den drev dom inte lika bra dåligt punch och skriligt hårt ljud i diskanten visst kunde man spela jävligt högt även med den lilla stärkarn för att dom e så lätt drivna men det va ingen kontroll

Redigerat av cerwin-vega!, 26 August 2004 - 09:02.

Postad 27 August 2004 - 14:33

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Det här har jag att välja mellan:

E-312  (Begagnad)
VS-12 (Begagnad)
LS-12 (Begagnad)
V-12F (Ny från butik)

CLSC blir för dyrt...
Alla får jag för mer eller mindre samma pris...

Somsagt, behöver fortfarande tipps =(

Postad 27 August 2004 - 18:24

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Bland de du har radat upp så skulle jag stryka V-12F och VS-12.
Hade jag valt så hade valet stått mellan LS-12 och E-312.
Estetiskt sett så är E-312 snyggare (tycker jag).

Postad 27 August 2004 - 19:04

Unregistered1d4e0ac0
  • Unregistered1d4e0ac0
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag kör med Cerwin-Vega's V serie till min hembio. Jag är mycket nöjd med ljudet, har dock inte haft Cerwin-Vega! tidigare så det är svårt att jämföra med tidigare modeller.

Har följande uppsättning till mitt 7.1 system:
V-15F = Front L+R
V-5C = Center
V-12S = Aktiv sub
V-6F = L + R Surround
V-5M = L Back Surround + R Back Surround

Driver allt med H/K DPR2005 och ljudet både känns och hörs :wub:

Postad 27 August 2004 - 19:16

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
de är i hemmbio de ja och jag anser inte att film kräver lika mycket av högtalarna. specielt inte när man ahr fler!

Jag talar nu om att du Har V-serien! de lämpar sig inte alls till musik! ingen vidare detaljrikedom i dem precis men nog om de för de har vi snackat ut om :wub:

Jag hade valt E-serien och inte alls pga att de ser bättre ut för där tycker jag nog Ls ser bättre ut men jag tycker E har något rappare bas ijalla fall när de gäller 12 orna 15 kan jag itne säg nått om för dem har jag ej hört!

Välj sjävl E-serien är ganska svår att komma över och Ls aningen lättare,du får nog punga ut aningen mer för E-serien än vad du behöver göra för LS högtalarna!

Postad 29 August 2004 - 00:14

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

de är i hemmbio de ja och jag anser inte att film kräver lika mycket av högtalarna. specielt inte när man ahr fler!

Jag talar nu om att du Har V-serien! de lämpar sig inte alls till musik! ingen vidare detaljrikedom i dem precis men nog om de för de har vi snackat ut om :D

Jag hade valt E-serien och inte alls pga att de ser bättre ut för där tycker jag nog Ls ser bättre ut men jag tycker E har något rappare bas ijalla fall när de gäller 12 orna 15 kan jag itne säg nått om för dem har jag ej hört!

Välj sjävl E-serien är ganska svår att komma över och Ls aningen lättare,du får nog punga ut aningen mer för E-serien än vad du behöver göra för LS högtalarna!

Okej, ska köra förbi och kolla på ett par 3-12 imorron.. tack för tippsen!

Postad 30 August 2004 - 02:51

moilis
  • moilis
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
tänkte sno tråden lite :o
och fråga om vad ny priset va på E-312

såg att tråd skaparen köpt ett par för 1800:-
har själv hittat ett par för 2300:-
är det rimligt eller?

Postad 30 August 2004 - 06:09

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
2300 är ganska rimligt! försök pruta ner ett par hundralappar så är de ett kap :o om de är i bra skick vill säga!

jasså har tråd skaparen hittat nu?

Postad 30 August 2004 - 09:49

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

2300 är ganska rimligt! försök pruta ner ett par hundralappar så är de ett kap :o om de är i bra skick vill säga!

jasså har tråd skaparen hittat nu?

Jepp kolla EDIT längst uppe i första inlägget =)

1800 de är alltså HELT i nysckick...rätt bra ;)

Postad 30 August 2004 - 12:06

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
Grattis!! 1800 var ett bra pris, ett fynd!!

case

Postad 30 August 2004 - 17:07

Unregisteredef3dcc08
  • Unregisteredef3dcc08
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

case

Jopp har inte testat de hemma än..väntar på förstärkare.. men Ni vet inte hur stoppningen ska se ut i dem?..den ena har typ dämpningsmatrial på bottnen och sidor..den andra har inte på bottnen..ojämt alltså

Postad 30 August 2004 - 17:20

siljan
  • siljan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

case

Jopp har inte testat de hemma än..väntar på förstärkare.. men Ni vet inte hur stoppningen ska se ut i dem?..den ena har typ dämpningsmatrial på bottnen och sidor..den andra har inte på bottnen..ojämt alltså

hej.ska väl vara lika i båda lådorna,vad är det för slags dämpmatreal?

Postad 30 August 2004 - 18:25

gujjas
  • gujjas
  • Beroende

• 1465 inlägg
  • 0
har du köpt E-serien för 1800 spänn? :D kap!

ehh ja de ska vara dämpmaterial i bägge högtalarna helst lika mycket och fördelat lika!

har för mig de är nån slags matta i dem, skummfront kan man säg stämemr de i dina??

har dock sett E-serien med blandade, en sort i botten och en på sidorna dock låg de bara ca 30 cm högt upp sen var de tomt!!

Typ som detta http://www.ljudia.se.....033 &cart_id=

(gråa)

Redigerat av lodden, 30 August 2004 - 18:26.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.