Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mera godis från Vincent (ShengYa) SDV-3.

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 januari 2004 - 13:37

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Det handlar alltså om en ny dvd-spelare som designmässigt ser ut som Vincents större förstärkare och deras stora CD, CD-S3.

Spelaren erbjuder Progressive Scan, HDCD och balanserade utgångar.

Denna spelaren är alltså klar, och jag såg den levererad till den lokala hifi-affären nu på lunchen. Mycket snopen blev jag måste jag säga, då jag i princip bara gått och väntat på att det skulle komma en ny DVD-spelare i denna design.

De skulle testa den under de närmaste dagarna så jag återkommer med lite om hur det gick, och hur den står sig mot CD-S3.

Postad 19 januari 2004 - 13:44

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 19 januari 2004 - 14:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 692 inlägg
  • 0
För 20.000 är den din, eller? ;)

Postad 19 januari 2004 - 14:26

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0
va e de för specs på denna?? har den möjligen hdmi/dvi?? mm

Postad 19 januari 2004 - 14:46

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Hehe, nej priset är "bara" 11,000 kr. ;) I och för sig helt i linje med Vincents övriga priser. Å andra sidan förstår man ju att de kan hålla så pass låga priser när det rör sig om Kinesiska produkter ända från utveckling till produktion.

Den har tyvärr varken DVI eller HDMI.

Jag vet inte mycket om specen, jag fick syn på spelaren bakom disken när jag var på väg ut nu på lunchen.

- PDVD player, picture display precision up to 500 lines
- DTS, AC-3 and HDCD decoder built-in 27MHZ/10BIT D/A video transmitter, 24BIT/96KHZ audio decode with SCART output
- Super Slim case 6.2 cm thick
- XLR in/output
- Scart

Vad de menar med att den progressiva delen är "upp till 500 linjer" förstår jag inte. Vore ju korkat att inte släppa en fullvärdig progressiv PAL-maskin.

Postad 19 januari 2004 - 15:08

MasterOfPuppetz
  • MasterOfPuppetz
  • Beroende

• 1 362 inlägg
  • 0
Snygg var den iaf ;).

Postad 19 januari 2004 - 15:39

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Mycket! ;) ShengYa har verkligen öga för design. Underligt att det inte kommit någon spelare från dem med den här designen tidigare, men dom kanske har sparat "looken" till en produkt som håller måttet bland de andra komponenterna med samma utseende.

ShengYa's tidigare DVD-spelare har haft ett bedrövligt utseende imo. ;)

Postad 20 januari 2004 - 10:17

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Hehe, nej priset är "bara" 11,000 kr.  ;)  I och för sig helt i linje med Vincents övriga priser.

Septons prispolitik menar du....
Man kan säkert köpa den från Tyskland för runt 8000:-

Undrar vilket chip dom har för PS....
Det intressanta för mig är de balanserade utgångarna, om dom nu är "äkta" vill säga...

Postad 20 januari 2004 - 15:22

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Priserna på Vincents produkter brukar inte vara så mycket dyrare här i Sverige. Inte tillräckligt för att i min mening motivera import just från Tyskland.

Vincent kör stenhårt på äkta balanserade kretsar, inte bara kasta in balanserade anslutningar för att sedan konvertera detta till obalanserat direkt inne i burken.

Vill man få produkterna till avsevärt mycket bättre pris (och högre risk naturligtvis) ska man fundera på att importera från Hong Kong. Men då står det förstås ShengYa på produkterna, men det är ju ingen nackdel, det är ju ShengYa och inte Vincent som har gjort prylarna.

Gissningsvis kommer denna DVD-spelare kosta runt 3500-4000 kr om man importerar den från Hong Kong, vilket påvisar hur låga priserna verkligen kan vara på produkter utvecklade och tillverkade i Kina, ÄKTA kinesiska produkter.

Det gäller alla Kinesiska märken, inte bara Vincent (ShengYa).

Ang. PS så tycker jag specen ser lite oroväckande ut när de anger att det är PS upp till 500 linjer. Rent tidsmässigt skulle det vara helt fel att komma med en spelare som inte presterar progressiv PAL, än om div. tweaks kanske aktiverar funktionen.

Besökte affären idag igen, men då en av de två var hemma med sjukt barn så hade han inte hunnit testa den. Ska springa in där på torsdag igen så får vi se om han har hunnit dra igång den och testat den ordentligt.

Mycket trist med Vincent/ShengYa att de inte specificerar deras produkter bättre. Det finns t.ex. ingen spec på DAC:ar etc, och varken Septon eller Vincent kan svara på sådana frågor så det handlar helt enkelt om att skruva upp grejorna och kolla själv. Mycket störande!

ShengYa må hända kunna tillverka högkvalitativa produkter, men de har ingen känsla för marknadsföring (eller val av samarbetspartners för den delen).

Redigerat av MovieFanatic, 20 januari 2004 - 15:29.

Postad 20 januari 2004 - 15:35

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0
Tror tyvärr man ska hålla sig till deras slutsteg då övriga produkter verkar lite sisådär i kvalitet och specar..

Dvd tror jag inte alls på av det lilla som framgått.... kolla de DVD spelare som dyker upp inom snar framtid.. tex Pioneer 868 med enormt mkt bättre specar...
Tror inte att den är värd de 11k... kanske bra cd ljud men tvivlar på bild och filmljud..

Dock hysteriskt snygg! ;)

Men med tanke på hur mitt Vincent AV försteg lät så hoppar jag över deras prossesorer och dvder. ;)

Redigerat av Unregistered8fda5b62, 20 januari 2004 - 15:36.

Postad 20 januari 2004 - 15:46

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Jag har inte hört deras AV-försteg, men jag har läst lite tester och tycker att de ger ett lite förbryllande resultat gent emot vad jag hört här på forumet och i några andra forum.

Vad är det för problem med försteget? Jag hörde att den hade dålig dynamik, men mer än så har jag inte hört.

Postad 22 januari 2004 - 10:15

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Demon: Såg i din andra tråd att det var brus det handlar om. Det finns andra exempel på Vincent integrerade förstärkare som också har gett brus som inte ska finnas där. I dom fallen jag har hört av så reklamerades dem och de nya brusade inte, så det i sig gör inte SAV-C1 en dålig produkt, bara lite "otur" :P :D

Redigerat av MovieFanatic, 22 januari 2004 - 10:16.

Postad 22 januari 2004 - 10:35

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0
Tyvärr så har jag lite inside info ang detta... :P

ALLA SAV-C1 har detta bakgrundsbrus!!.. Hårdvaru relaterat problem och INGET kommer att göras åt detta innan nya modellen dyker upp till våren/sommaren.

Detta är direkt från Vincent Tyskland... dock inofficiellt då de till de som inte tjatar tillräckligt säger att det är normalt!
Jag lyckade returnera mitt försteg till handlaren och byta till Rotel..

Enormt lyft i ljudkvalitet!
Vincent försteget låter väldigt kallt och stelt... inte alls lika öppet som Rotel försteget... Tyvärr för det är hysteriskt snyggt det med!

Men men får väl se hur det nya försteget kommer att bli! :D

Postad 22 januari 2004 - 11:29

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Hm :D Intressant :D

Otroligt synd att Vincent (och ShengYa för den delen) inte presenterar några nyheter förrän de i princip står i affären.

Jag hade funderat på att köpa SAV-C1:an som första steg, iof inte just nu (förstärkare först) men då får jag väl ändå ta och avvakta få se vad det kommer för nytt gott-gott från Vincent på den fronten :P

Jag har också kikat lite på Rotel 1098:an och Myryads flerkanalsförsteg, men det är ju rätt mycket mer pengar det handlar om så SAV-C1:an hade varit en bra mellanlandning, men när du säger att Vincents respons är sådan så går den ju bort direkt ;)

Tack för infon!

Postad 22 januari 2004 - 12:39

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0
Ja vad du än gör så köp INTE SAV-C1an!!!

Vänta till nästa modell dyker upp... då ska förhoppningsvis problemen vara borta!

Postad 22 januari 2004 - 13:10

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Men bara för nyfikenhetens skull, hur stort är detta bakgrundsbrus innan Vincent ignorerar problemen, och vissa tester inte påvisar problemet?

Jag önskar att jag hade möjlighet att lyssna till försteget, men den enda (!) hifi-affären här i staden har inte pjäsen :P

Postad 22 januari 2004 - 13:23

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Förresten, du har väl kvar Vincent -förstärkaren? Vincents förstärkeri funkar alltså bar i kombination med Rotel? Själv har jag B&W CDM-högtalare och dom testas ju med Rotel elektronik så dom två länkarna i kedjan borde ju passa som handen i handsken.

Såg att det var en 1098:a du har. Har sneglat på den med och Myryad MDP-500 G6, men det är ju rätt häftigt med pengar för dom processorerna.

Postad 22 januari 2004 - 20:57

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Jag önskar att jag hade möjlighet att lyssna till försteget, men den enda (!) hifi-affären här i staden har inte pjäsen :blink:

Du kan få köpa mitt billigt.... :D

Jag har reklamerat det och det ska bli kul att se vad Septon säger.
Om dom kan få tummen ur nån gång, det har gått en månad nu....

Det försteg jag fick brusade inte först...varken i affären eller hemma.
Jag lyssnade igenom några CD-skivor utan att höra nåt av det (och jag lyssnade verkligen efter det).
Det började när jag skulle spela upp DD 5:1 från DVD första gången.
Då hörde jag direkt brus från bak-kanalerna och när jag sen körde CD igen brusade det även ur frontarna.

Jag har ingen db-mätare så det är svårt att säga hur mycket det brusar, men det stör helt klart mer än vad en DLP-proj jag lånade för ett par månader sen gjorde.
Det var en CineVision från Davis...inte direkt färsk alltså.

Edit/
De tester jag hittat har varit tyska.
Dom har väl lika svårt att hitta fel på Vincent som svenska tester har att hitta det på Audio Pro...

Redigerat av Unregisteredebdbf243, 22 januari 2004 - 21:00.

Postad 23 januari 2004 - 07:49

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0
Men Agamemnon!!!

Jag varnade ju dig!!!!!!! :blink:

Det är ett stort problem med bruset från SAV-C1an.... tyvärr!

Men enligt Vincent så ska det dyka upp en ny version snart där detta skall vara åtgärdat!

Men jag är toknöjd med slutsteget... sanslöst med kraft och låter grymt bra med Rotel försteget!.. skillnad som natt och dag jämfört med SAV-C1an!

Postad 23 januari 2004 - 13:10

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Jag vet, Demon.... :blink:
Jag sa till min handlare att han får tillbaks det om det dyker upp nåt, och det gjorde det ju.
Enligt Septon har dom "sålt tiotals" och "ingen annan har varit missnöjd".
Det vanliga säljarsnacket m.a.o...

Nu ska jag ha Rotel RSP-1068 istället.... :D

Postad 23 januari 2004 - 16:22

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Om vi bortser från bruset då, är det i grunden ett bra/välljudande försteg? Hade ni varit nöjda (tro) om bruset inte hade funnits där?

Postad 23 januari 2004 - 19:27

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Jag kan bara jämföra med min H/K AVR7000 jag hade innan, och C1:an är klart bättre. (inte så svårt iofs... :D )
Överlåter man CD-ljudet till C1:ans DACar gör den också ett bättre jobb än min Philips 963.

Detta baserar jag på den korta tid jag lyssnade utan brus.
Efter att det började kan inte jag göra en rättvis bedömning...jag hör bara BRUUUSSSSS hela tiden.... :blink:
Det går nästan att leva med bruset vid tvåkanalslyssning, men det är helt oacceptabelt i flerkanal.
Kan som exempel nämna att när jag tittade på Hulk lät det som det regnade under tysta passager i filmen....då befann sig handlingen ofta mitt i öknen.

En annan underlig sak:
När jag ställde in kanalerna första gången, så stod centern på +8 och bak-kanalerna på -7.(eller tvärt om, kommer inte ihåg riktigt)
Det tror jag inte är "default" från tillverkare, och då kan man ju misstänka att jag inte är den förste som haft detta ex hemma...
Jag läste (nånstans) att bruset kan släppa om den står utan ström en längre tid.

Postad 23 januari 2004 - 19:35

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Nu är vi nog ganska OT här... :blink:

Postad 19 mars 2004 - 08:00

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Jag knuffar upp denna. Finns det någon som har lyssnat till den som CD-spelare, eller vet mer om specs t.ex. om den fixar progressiv PAL?

Hifi-stället här som har den verkar lite oengagerade och har varken provat den som CD eller DVD (???).

Postad 20 mars 2004 - 12:47

AKA
  • AKA
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
"Vincent kör stenhårt på äkta balanserade kretsar, inte bara kasta in balanserade anslutningar för att sedan konvertera detta till obalanserat direkt inne i burken."

Vincent har fuskbalanserade CD-spelare, så varför skulle inte deras DVD också vara det?

Postad 24 mars 2004 - 13:08

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Är CD-S3 fuskbalanserad?

Otroligt dåligt av Vincent att inte ha någon som helst information om SDV-3, SP-997 och SAV-P200 samt SAV-C1 online :)

Progressive PAL?

Traskade in på hifi-butiken nu på lunchen och de hade den utlånad till någon som hade jämfört den med sin egen Copland CD och han tyckte att den var rusktigt bra.

Ingen som vet något mer, eller kanske hört den?

Redigerat av MovieFanatic, 24 mars 2004 - 13:10.

Postad 26 mars 2004 - 07:14

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1 121 inlägg
  • 0
Efter lite kontakt med Coem Audio som i sin tur tog kontakt med ShengYa så kom det fram att:

- Spelaren konverterar den oblanserade signalen vid output stage enbart för att erbjuda balanserade utgångar :) Inte bra, men visst, reducerar ju risken för mer distortion vid långa kabeldragningar, så det är ju bättre än inget, om det skulle behövas. Å andra sidan gäller det ju så korta signalvägar från DVD till försteg så det lönar sig knappast.

- Spelaren ger både progressiv PAL och NTSC via komponentutgångarna.

- Spelaren är region fri. Tyvärr är Kineser dåliga på engelska, så min ingående fråga om den var regionfri eller multi-region, d.v.s. manuellt omställbar förblir obesvarad. Förhoppningsvis (och troligtvis) grejar den RCE discar utan problem.

Postad 12 maj 2004 - 00:23

Unregistered943376ae
  • Unregistered943376ae
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Är det någon som sett denna maskin i en butik i Stockholm? Skulle vara kul att titta lite närmre på den.

//Johan

Postad 12 maj 2004 - 23:14

Unregistered943376ae
  • Unregistered943376ae
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Jag hittade en recension på portugisiska om nu någon kan det. Försökte att babelfisha den, men det vart inte någon vidare översättning så jag är lite osäker men jag tror att han gillade den...

Länk, klicka på Vincent SDV-3: Progressive Scan DVD Player

Några bilder på den också, tyvärr små men ändå...

//Johan

Postad 26 juli 2004 - 11:05

palla
  • palla
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Coem-audio sälger shengya SDV-3 för 350 dollar

Postad 26 juli 2004 - 11:17

Unregisteredb1065a2a
  • Unregisteredb1065a2a
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Den har vga-utgång också om det inte nämnts:

Postad bild

För 3000SEK kan jag tänka mig att äga detta fina maskineri ;) .

Postad 26 juli 2004 - 17:57

palla
  • palla
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Är det nogon som vet var man kan hitta info om den här produkten (på engelska)

Postad 26 juli 2004 - 18:09

Unregisteredb1065a2a
  • Unregisteredb1065a2a
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Här är en länk till en sida med en bra bild med sdv-3 bl.a.:

http://www.cinenow.c...ge.php/sid,897/

Sida på engelska:

http://vincent-tac.de/ (tryck på english)

Postad 26 juli 2004 - 18:12

Unregisteredb1065a2a
  • Unregisteredb1065a2a
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Ojsan, jag märkte att SDV-3 inte fanns med på deras engelska sida, men på den tyska.

Du får väl babelfish:a den, fast det tekniska är rätt begripligt även över språkbariären.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.