Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS2 eller Nintendo Wii

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 oktober 2008 - 10:05

Callemankan
  • Callemankan
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej! Jag har endast erfarenhet av spel via pc men funderar som bäst på att skaffa mig en spelkonsol till Tv:n. PS3 tycker jag är för dyr och har kikat på PS2 men även på Nintendo Wii. Tycker det är kul med racingspel och krigsspel typ Call of Duty. Även olika typer av sportspel är aktuellt. Finns det spel där man t ex kan köra mot varandra på delad skärm/Tv? Jag menar då bil eller MC-spel. Inser att de två enheterna är väldigt olika och Wii är mycket nyare med en unik handkontroll. Ge mig gärna tips och råd. Tack på förhand!

Postad 13 oktober 2008 - 10:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Med tanke på att du gillar såna spel och tycker Ps3 är för dyr så tycker jag du ska köpa en 360
En premium 60 giggare för 2000 spänn

Wii 2380 spänn...

Inget att fundera på ens :)

Postad 13 oktober 2008 - 10:46

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Håller med om att skaffa en 360 om du har råd. Annars skulle jag rekommendera PS2:an framför Wii:n. Wii:n vänder sig mer till "casual gamers" och barn, och risken är att du tröttnar på Wii snabbt som jag gjort.

Postad 13 oktober 2008 - 11:12

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Ja en 360 är nog det du ska ha om man tolkar det du skriver rätt :)

Billigare än Wii, fler billiga spel som är gammla men fortfarande ruskigt bra, grymma kommande spel tex GeOW 2 nästa månad, billigare handkontroller och framför allt mycket bättre grafik.

OnOff tar just nu 1999:- så åk å köp på en gång, det är en order :)

Just racing och skjuta spel finns väl inte så många bra till Wii

Postad 13 oktober 2008 - 11:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Dessutom görs det knappt några nya spel till ps2 längre. Är mer om man vill spela gamla spel som det är ngn idé att köpa en sån. Man kan dock fynda ordentligt när det gäller ps2.

Postad 13 oktober 2008 - 12:53

Callemankan
  • Callemankan
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Tack för alla bra synpunkter. Jag har i och för sig en son som snart blir 5 år, han kanske skulle uppskatta Wii mer men vad vet jag. En av anledningarna till just valet mellan PS2 och Wii är att Toysrus öppnar ny butik här i Norrköping i veckan och säljer ett antal Wii för knappt 1.400 kr och PS2 för 700 kr.............Annars kanske det självklara valet är Xbox som ni skriver.

Postad 13 oktober 2008 - 12:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ahhh...Men då köper du en Wii till sonen och du blir världens bästa farsa å en 360 till dig själv :-)

Billigare än en Ps3 :)

Postad 13 oktober 2008 - 13:02

Callemankan
  • Callemankan
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Ahhh...Men då köper du en Wii till sonen och du blir världens bästa farsa å en 360 till dig själv :-)

Billigare än en Ps3 B)

Ha, ha ja det kanske vore en bra idé.

Förresten, jag som inte har någon erfarenhet av att köra spel via TV:n. Är det just skärmstorleken som gör att det är bättre/häftigare via TV jfr med PC:n? Eller finns det några andra fördelar? Utbudet av just spel för pc är ju trots allt ganska stort.

Postad 13 oktober 2008 - 14:21

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Är väl mycket smidigheten också, slippa installera (iof behövs det ibland numer) och strul med drivrutiner mm mm

Postad 13 oktober 2008 - 16:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tycker det känns skönt å slippa uppgradera datorn hela tiden..

mest för att jag inte har dom pengarna men :-)

Postad 13 oktober 2008 - 17:48

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Ha, ha ja det kanske vore en bra idé.

Förresten, jag som inte har någon erfarenhet av att köra spel via TV:n. Är det just skärmstorleken som gör att det är bättre/häftigare via TV jfr med PC:n? Eller finns det några andra fördelar? Utbudet av just spel för pc är ju trots allt ganska stort.

Det är en del grejer i min mening.

• Slipper tekniska strul man lätt dras med när det gäller datorer (installera, problem med drivrutiner etc).
  • Som du säger själv. I många fall en större skärm.
  • Härligare att kunna vara lite mer tillbakalutad i soffan.
  • Lättare att samspela, ha sällskap etc medan man spelar.

Postad 13 oktober 2008 - 17:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Utbudet av spel till PC är ganska stort men utbudet till konsoler är också stort. Ska man spela på PC så får man fixa en riktig handkontroll att spela spel som ska spelas med handkontroll. Sportspelen är bättre på konsol, FIFA t ex är ett skämt i jämförelse mot konsolversionerna. PC får ofta spel senare. Långt ifrån alla PC-spel kommer till konsol och långt ifrån alla konsolspel kommer till PC.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.