Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xoro HTL-2711W 9995:-

61 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Xoro HTL-2711W (TV) 0 6,67 (2) Inga priser

Postad 02 april 2005 - 22:28

kossamu
  • kossamu
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Hmmm nu är jag nog inte med...Jag har aldrig haft en 16:9 tv förut just på grund av att jag tyckt det verkat jobbigt att se på en förvrängd bild... men nu är man ju sugen på en snygg platt-tv
Jag har en kompis som har en vanlig CRT tv där automatiken saknas vilket resulterar i att han aldrig orkar ändra format på bilden. Dvs bilden förvrängs när en vanlig 4:3 bild visas på hela 16:9 ytan. Mycket irriterande tycker jag man vill ju ha en korrekt bild även om det blir svart till höger o vänster.
Sen antar jag att man måste zooma för att nyttja hela bild ytan när det väl är bredbild. Är det inte något mellanting till bredbild SVT sänder ibland också?

men åter till ditt svar ...jag hajar faktiskt inte vad du menar med att gubbarna inte blir feta i mitten ...bilden blir väl lika förvrängd över hela?
När du angav bra och dåliga sidor på tvn så var automatiken med på både bra och dålig. Jag hajade aldrig riktigt vad du menade där.

Som sagt tack för hjälpen på förhand, är lite ny på det här området

Stämmer!

Jag föredrar dock lite feta gubbar i kanten framför att inte använda hela bildytan.

Tänk på att i mitten på bilden så är gubbarna inte feta.

Philipsapparater jag sett har inget sådant smart läge och då kan jag förstå att man vill hålla på att koppla om, jag tycker inte det behövs på Xoron.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 03 april 2005 - 10:06

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Bra för att den har den bästa utdragningsfunktionen.
Dålig pga av att den saknar funktion att känna av svarta kanter uppe och nere på 4:3-sändningar.

Förklaring:
Den bästa utdragningsfunktionen är när bilden dras ut mer ju längre från mitten bilden visas, dvs en gubbe i mitten på skärmen blir inte fet men om ngn skulle stå allra längst ut till höger eller vänster blir den jättefet.
Det är sällan viktig bildinformation finns i kanterna därav är det en bra utdragningsfunktion.

Redigerat av junkan, 03 april 2005 - 10:07.

Postad 07 april 2005 - 08:16

kossamu
  • kossamu
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Efter att ha gett upp xoron och letat efter något annat har jag nu insett att xoron nog i alla fall ger mest valuta för de mindre pengarna. Dock är det ju vissa viktiga frågor kvar i mitt huvud.

Vid tex SVT sändning av långfilm i 16:9 format fast i grund och botten 4:3 format går det i xoron att i menyn gå in och zooma så att filmen fyller hela skärmen?

Är det någon som lyckats med att visa äkta 1280*768 från en xbox via komponentkabel (ybpbr)

Någon som med tex powerstrip fått äkta 1280*768 från datorn via DVI ?

Postad 15 april 2005 - 10:26

Unregistered28e14e7d
  • Unregistered28e14e7d
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har just köpt en sån Xoro 27 och har inga problem att köra texttv via scart RGB. Jag har en Nokia 112t digitalbox. Texttv via analog fungerar utan problem också.

Det borde ju inte vara problem att visa texttv via scart eftersom det är boxen som sköter själva texttv biten. Eller har jag fel?

Postad 15 april 2005 - 18:04

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Du har fel!
Naturligtvis funkar digitalboxens text-tv.

Nu är det så att jag har en Sagem som inte har minne för många sidor så det hade varit mycket bättre att använda TV:ns text-tv dekoder som lagrar 500 sidor, dessutom blir normalt bilden ngt bättre om man använder tv:ns text-tv.
Alla andra tv jag provat klarar detta.

Postad 18 april 2005 - 17:59

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Hallå, jag undrar en sak kring denna aparat och ni som har den borde nog kunna besvara detta utan problem.

Blir bilden fin och klar när man kopplar in datorn till den? DVS, kan man använda den som dataskärm?
Tänkte nämnligen ha en LCD skärm i vardagsrummet och kunna använda den till att surfa osv, syns text bra och tydligt? Hur är den jämfört med en vanlig 17" TFT skärm?

Verkligen tacksam för svar här då det är avgörande för mitt val av tv.

Postad 30 maj 2005 - 23:21

Smulan99
  • Smulan99
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är på samma spår faktist! Vore ju grymt om det skulle se bra ut...
Hur blir upplösningen med dator någon som har den?

Postad 21 juli 2005 - 14:56

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Xoro 2711 kompletterad med moddad Pioneer 380 och digitalbox.

Bifogad fil(er)

Postad 24 juli 2005 - 21:51

OXYD
  • OXYD
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Xoro 2711 kompletterad med moddad Pioneer 380 och digitalbox.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu efter en bra tid vad tycker du nu i efterhand? Kan du rekomendera den? Den har ju ett mkt attraktivt pris.

Postad 24 juli 2005 - 22:47

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Har man inte de allra största kraven är den prisvärd, det finns mängder av ingångar för den som är ute efter detta också.

En liten intressant sak är att jag tycker bilden har väldigt få digitala artefakter jämfört med tex sharp 26GA5 som jag tycker är ganska outhärdlig.

Postad 24 juli 2005 - 23:33

[Esc]
  • [Esc]
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Har man inte de allra största kraven är den prisvärd, det finns mängder av ingångar för den som är ute efter detta också.

En liten intressant sak är att jag tycker bilden har väldigt få digitala artefakter jämfört med tex sharp 26GA5 som jag tycker är ganska outhärdlig.

<{POST_SNAPBACK}>

Funderar ev på 32-tummaren, bland några andra apparater. Xoron är ju klart billigare än de andra jag funderar på, men är det dum-snålt att köpa Xoron? Känner du till 32-tumaren något?

Postad 25 juli 2005 - 12:26

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Tyvärr inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.