Jag sätter 30.000 kr i forumets största vadslagning om att en kabeltroende INTE kommer att höra skillnad på en dyr köpessladd och mina väldigt billiga kablar från Kjell och Co.
Villkoren är enkla. Vi kommer att mötas upp i Umeå där vi gör ett kontrollerat blindtest. 95% felmarginal används och blir testet uppfyllt måste det göras ytterligare en gång för att eliminera felmarginalen som vi använder (dvs 5%). Detta måste göras eftersom var 20:e test annars statistiskt kommer att ge resultat (5% av alla tester kommer att ge ett slumpmässigt felvärde).
Om du lyckas med kabelutmaningen så förbinder jag mig att ersätta dig med 30.000 kr inom en vecka. Misslyckas du är du förbunden att göra samma sak. Det är alltså en vadslagning. Om någon av oss måste resa så ersätts resa och logi av den förlorande parten.
Jag har ett ställe där vi kan testa, och det kommer inte vara svårt att kontrollera fusk. Kabelordningen kommer att slumpas och skrivas ner INNAN testet utförs, så att det finns en referens att mot.
Det här är seriös utmaning. Har du ett par köpta kablar av god kvalitet som du vill testa mot mina billiga högtalarkablar? Är du säker på att du hör skillnad mot billiga som kostar runt 5 kr metern? Hör av dig, 30.000 kr är mycket pengar.
Om du känner att du är något osäker så godtar jag självklart ditt lägre bud. Av ekonomiska orsaker så kan jag inte sätta ett bud på över 30.000 kr själv.
Nu har vi minhembios inofficiella kabelutmaning.
Kriterier på DIN kabel är följande: det är en kabel som är max tre meter lång (praktiska skäl). DIN kabel är en standardkabel som är köpt på något av alla ställen du kan köpa en kabel, den är original. Kabeln är inte ett märke av transparent (eller annat märke med en inbyggd signalförvrängare, detta kriterie ställs eftersom transparent mfl. är tillverkare som sätter något i signalvägen och som teoretiskt ska kunna förändra ljudet).
Någon som känner sig manad? Utmaningen sker i Umeå eller på din ort. Vi kommer överens om en tid, denna måste vara efter stängning.
Mvh
Lägger till om utmaningen: ang betalning, som inte är juridiskt bindande så föreslår jag att båda parter sätter in vadslagningssumman hos tredje person som gåva. Ger bort pengarna. Därefter så får tredje person ge vinstsumman till vinnaren. Då går vi förbi lotteriinspektionen. Det här ska alltså handla om riktiga pengar, inget svammel. Inget käbbel! https://www.minhembi...IR#/biggrin.png
Edit: strömkablar, signalkablar och optiska kablar får vara med i testet givet att dom uppfyller mina kriterier.
Det här inlägget har ändrats av Zartok 15 april 2016 - 05:59