Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frÄgor

9485 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 april 2011 - 10:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0
Hej

HÀr i vÄr Canal Digital trÄd har vi möjlighet att ge er feedback, svara pÄ era frÄgor gÀllande Canal Digitals tjÀnster och produkter.

Vi kommer Àven bevaka övriga trÄdar som rör oss hÀr pÄ forumet.

Ni kan lÀsa mer om vÄr sociala medier policy pÄ Besök min webbsida

Mvh
Canal Digital

#2

Postad 11 april 2011 - 20:22

puts
  • puts
  • Wannabe

  • 37 inlĂ€gg
  • 0
Eftersom ni totalvÀgrar att besvara 4 vÀlformulerade brev o mail tycks ni bara anvÀnda till en sak:Ring kundtjÀnst.
Ringa kundtjĂ€nst hos er innebĂ€r 3 svar:ÅterstĂ€lla,formatera o byta strömadapter.
SÀmre bemötande mot kunder har inte jag vart med om.Att fÄ boxen utbytt mot en likadan Àr en tafatt lösning.
Förmodar att era boxar har samma inredning,eller?
Hur mÄnga har problem utan att veta,bry sej eller anvÀnda den till annat Àn att bara se pÄ TV?
Hur tröstar ni att fortsÀtta sÀlja den utan att Àndra beskrivningen pÄ skrÀpboxen till mer sanningsenlig?
Hur gör man för att hÀva köp o bindningstid pÄ en vara som inte fungerar som tÀnkt?

Det finns en enda anledning att ni klarar er undan:Ert kanalutbud o inget annat.
Vore kul o höra hur snacket gÄr hos er om oss kunder.Viasat har drömlÀge till att vÀxa men det oroar vÀl inte er.

#3

Postad 11 april 2011 - 22:48

jokim
  • jokim
  • ForumrĂ€v

  • 527 inlĂ€gg
  • 0
jag har nu haft min digitalbox (hd-versionen med inspelning) i lite merÀn ett Är, 3ggr har jag fÄtt en ny nÀtadapter, 1gÄng har jag fÄtt en ny box. jag dock aldrig fÄtt nÄgon som helst ersÀttning pÄ grund av allt besvÀr som denna box orsakat. bÄde jag och min tjej anvÀnder inspelningsfunktionen varje dag dÄ vi Àr hemma sent pÄ kvÀllen och vi följer en hel del serier. besvikelsen har varit jÀttestor nÀr boxen inte spelat in dom program som stÄr pÄ inspelning, boxen kan helt utan förvarning ta bort inspelningslistorna, att boxen numera startar om sig dÄ och dÄ har vi nÀstan vant oss vid...

som jag ser det sÄ Àr detta en produkt som inte fungerar som ni bÄde skrivet pÄ er hemsida samt i er reklam, denna digitalbox Àr en defekt produkt dÄ jag inte kan anvÀnda den som den Àr tÀnkt.

enligt er kundtjÀnst sÄ Àr detta ett "mjukvarofel" och det rÀknas dÄ enligt er att digitalboxen inte Àr defekt utan det Àr "buggar" i den. jag kan köpa att det Àr mjukvarofel i boxen, men jag köper inte instÀllningen att produkten inte Àr defekt, det Àr ju ni pÄ CanalDigital som orsakat mjukvarofelen och lÄter era kunder fÄ dras med en defekt digitalbox...

jag kan inte i ord beskriva hur missnöjd jag Àr med denna digitalbox och CanalDigitals hantering. nÀr jag först köpte denna box sÄ var den redan defekt med problem som ni lovade skulle fixas till med en uppdatering, detta var snart ett Är sen och boxen Àr fortfarande defekt.

nu lÀser jag pÄ er hemsida att en ny box Àr pÄ vÀg, jag har betalt 3600:- för den box jag har nu, det minsta ni kan göra Àr att lÄta era kunder inklusive mig fÄ dessa pengar tillgodo pÄ den nya boxen...

#4

Postad 12 april 2011 - 08:48

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • LĂ€rjunge

  • 471 inlĂ€gg
  • 0
Hej Canal Digital!!

TÀnkte tipsa er om lösningen till de allra flesta av alla problem med HDD boxen.

Mjukvaran V2.3.0 fungerar perfekt ihop med boxen. (dessutom Àr bilden bÀttre - bÄde Sd & HD)
- Erbjud alla med problem denna - en nödlösning fram till nya boxen kommer.
Jag har haft 3st HDDboxar, 4 nÀtdelar - har just nu en box med denna gamla mjukvara (v2.3.0) som fungerar utan de problem jag hade med nya mjukvaran.
FörvÀntar mig att alla vi som lagt timmar och Äter timmar av vÄr tid pÄ mail/telefonkontakt med er support, in och urkoppling av box , Äkande till/frÄn postkontor med nya/retur boxar - fÄr den nya boxen gratis nÀr den kommer.
BÀst ni skyndar pÄ - för folk flyr till era konkurrenter nu.
HDD boxen blev i princip fördÀrvad nÀr ni bytte mjukvara i höstas. Alla uppdateringar sen dess har bara gjort den Ànnu sÀmre.
Mvh, Jörgen

#5

Postad 12 april 2011 - 08:52

Mastera
  • Mastera
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Kan inte annat Àn hÄlla med Jörgen.
Är helt sjukt att nĂ€r ni vĂ€l fĂ„tt ordning pĂ„ mjukvaran sĂ„ byter ni ut den till en som Ă€r sĂ€mre Ă€n nĂ„gonsin.
Vore helt underbart att fÄ tillbaka gamla mjukvaran.



/en kund sedan lÀÀÀnge.

#6

Postad 12 april 2011 - 11:39

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlĂ€gg
  • 0
Haft er som leverantör sedan 5 Är tillbaka, men för var dag som gÄr Ängrar jag detta val Ànnu mer..

*UrdÄlig support (Àven otrevlig sÄdan)
*UrdÄliga produkter (hÄrdvara/mjukvara)
*Priserna bara höjs och höjs till synes utan kvalitetsförbÀttringar
osv...

Mitt abb. gÄr ut om ett par mÄnader VIASAT here I come....

#7

Postad 12 april 2011 - 12:30

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlĂ€gg
  • 0
VÀldigt tyst frÄn CD i en trÄd de sjÀlva skapade för att kunna kommunicera med sina kunder/presumtiva kunder! Om ni inte vill svara pÄ klagomÄlen gÀllande HDD-boxen sÄ skulle ni inte startat denna trÄd pÄ ett hemmabioforum! Ni plockar ju inte direkt pluspoÀng...

Äger sjĂ€lv den ökĂ€nda HDD-boxen och har Ă€ven jag problem till och frĂ„n, men kanske inte drabbats i samma utstrĂ€ckning som andra. Dock strular den tillrĂ€ckligt mycket för att jag övervĂ€ger byte av leverantör.

//P

Redigerat av peppelito, 12 april 2011 - 12:32.


#8

Postad 12 april 2011 - 17:00

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 300 inlĂ€gg
  • 0
Jo man övervÀger ju helt klart att byta leverantör nÀr de inte fixar en sÄ enkel sak som en fungerande box.

Till deras försvar skall vÀl dock sÀgas att jag hittills aldrig har Àgt en box som fungerat 100% felfritt, och dÄ Àr det ett 30-tal boxar som passerat av alla möjliga olika fabrikat.

#9

Postad 12 april 2011 - 17:45

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0
Köpte den inspelningsbara boxen (samt förlÀngde mitt abb 24mÄn) 2 veckor innan ni nedgraderade den med fw dÀr flertalet funktioner försvann (ex. redigering av inspelat material). TÀnk hypotetiskt om man hade gjort likadant med min nyinköpta bil exempelvis plocka bort farthÄllare, kupevÀrme och lÀgga till hastighetsbegrÀnsning till 80kmh. Fattar inte att ni kan ha gÄtt obemÀrkt förbi detta utan juridiska pÄföljder. NI HAR JU LURAT OSS! /Tony

#10

Postad 13 april 2011 - 09:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0

Hej Canal Digital!!

TÀnkte tipsa er om lösningen till de allra flesta av alla problem med HDD boxen.

Mjukvaran V2.3.0 fungerar perfekt ihop med boxen. (dessutom Àr bilden bÀttre - bÄde Sd & HD)
- Erbjud alla med problem denna - en nödlösning fram till nya boxen kommer.
Jag har haft 3st HDDboxar, 4 nÀtdelar - har just nu en box med denna gamla mjukvara (v2.3.0) som fungerar utan de problem jag hade med nya mjukvaran.
FörvÀntar mig att alla vi som lagt timmar och Äter timmar av vÄr tid pÄ mail/telefonkontakt med er support, in och urkoppling av box , Äkande till/frÄn postkontor med nya/retur boxar - fÄr den nya boxen gratis nÀr den kommer.
BÀst ni skyndar pÄ - för folk flyr till era konkurrenter nu.
HDD boxen blev i princip fördÀrvad nÀr ni bytte mjukvara i höstas. Alla uppdateringar sen dess har bara gjort den Ànnu sÀmre.
Mvh, Jörgen


Hej Jörgen A,

Tack för din feedback. Vi tar sjÀlvklart till oss detta. VÄr rekomendation Àr att alltid ta hem den senaste mjukvaran dÄ de skapats för att bidra till förbÀttringar och Àven lösa tidigare kritiska buggar. Vi hoppas pÄ att vi sÄ fort som möjligt kan erbjuda en ny mjukvara som fungerar bra tillsammans med boxen och löser de buggar som finns idag.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#11

Postad 13 april 2011 - 09:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0
Hej alla.

Vi vet att flera utav er har haft problem med mjukvaran och beklagar sjÀlvklart det. De senaste mjukvarulanseringarna har visat sig stabilisera och fixa till de flesta kÀnda buggarna och vi jobbar fortfarande hÄrt för att lösa de sista problemen. Vi anvÀnder er feedback i trÄden och svarar dÀr ni har frÄgor eller dÀr vi kan ge er mer information.

Vi kommer dÀremot inte svara pÄ alla kommentarer dÄ vi hellre lÀgger tid pÄ att ge er support. I de fall ni Àr missnöjda fÄr ni gÀrna ta kontakt med oss sÄ vi kan fÄ mer information och vi förhoppningsvis kan lösa problemen dÄ det i mÄnga fall ocksÄ kan vara andra tekniska problem som pÄverkar. Ni Àr alltid vÀlkomna att skicka oss ett privat pm med era uppgifter sÄ tar vi kontakt med er sÄ fort som möjligt.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#12

Postad 13 april 2011 - 10:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0

jag har nu haft min digitalbox (hd-versionen med inspelning) i lite merÀn ett Är, 3ggr har jag fÄtt en ny nÀtadapter, 1gÄng har jag fÄtt en ny box. jag dock aldrig fÄtt nÄgon som helst ersÀttning pÄ grund av allt besvÀr som denna box orsakat. bÄde jag och min tjej anvÀnder inspelningsfunktionen varje dag dÄ vi Àr hemma sent pÄ kvÀllen och vi följer en hel del serier. besvikelsen har varit jÀttestor nÀr boxen inte spelat in dom program som stÄr pÄ inspelning, boxen kan helt utan förvarning ta bort inspelningslistorna, att boxen numera startar om sig dÄ och dÄ har vi nÀstan vant oss vid...

som jag ser det sÄ Àr detta en produkt som inte fungerar som ni bÄde skrivet pÄ er hemsida samt i er reklam, denna digitalbox Àr en defekt produkt dÄ jag inte kan anvÀnda den som den Àr tÀnkt.

enligt er kundtjÀnst sÄ Àr detta ett "mjukvarofel" och det rÀknas dÄ enligt er att digitalboxen inte Àr defekt utan det Àr "buggar" i den. jag kan köpa att det Àr mjukvarofel i boxen, men jag köper inte instÀllningen att produkten inte Àr defekt, det Àr ju ni pÄ CanalDigital som orsakat mjukvarofelen och lÄter era kunder fÄ dras med en defekt digitalbox...

jag kan inte i ord beskriva hur missnöjd jag Àr med denna digitalbox och CanalDigitals hantering. nÀr jag först köpte denna box sÄ var den redan defekt med problem som ni lovade skulle fixas till med en uppdatering, detta var snart ett Är sen och boxen Àr fortfarande defekt.

nu lÀser jag pÄ er hemsida att en ny box Àr pÄ vÀg, jag har betalt 3600:- för den box jag har nu, det minsta ni kan göra Àr att lÄta era kunder inklusive mig fÄ dessa pengar tillgodo pÄ den nya boxen...


Hej jokim,

TrÄkigt att du har problem. VÄr tekniker tar gÀrna kontakt med dig sÄ ser vi till att göra allt vi kan för att hjÀlpa dig. Du Àr varmt vÀlkommen att skicka dina kontaktuppgifter och kundnummer i ett meddelande till oss.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#13

Postad 13 april 2011 - 10:09

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Hej Jörgen A,

Tack för din feedback. Vi tar sjÀlvklart till oss detta. VÄr rekomendation Àr att alltid ta hem den senaste mjukvaran dÄ de skapats för att bidra till förbÀttringar och Àven lösa tidigare kritiska buggar. Vi hoppas pÄ att vi sÄ fort som möjligt kan erbjuda en ny mjukvara som fungerar bra tillsammans med boxen och löser de buggar som finns idag.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

Hur kan ni fortsÀtta att rekomendera en mjukvara som har förstört för sÄ mÄnga i över 7 mÄnader?
Vi hoppas nog mycket mer Àn ni att SAGEM fixar en mjukvara sÄ att ni kan erbjuda oss den, problemet Àr tiden.
Som bÀst verkar ni hoppas pÄ en lite stabilare mjukvara efter sommaren, eller hur ser tidsplanen ut??
Vad Àr ert ansvar för boxen??

Ni skyller pÄ SAGEM, LG och alla andra!!
Jag fattar inte att det kan ta sÄdan tid att fixa detta, om viljan verkligen finns mÄste det gÄ att lösa snabbare!!
I över7 mÄnader
eller över 30 veckor
eller över 215 dagar
eller över 150 arbetsdagar
eller över 1200 arbetstimmar utan övertid för 1 st tekniker
och det har inte hÀnt mycket, utan ni ber oss vÀnta 90 dagar sÄ kanske ni har en mjukvara som Àr lite stabilare, dvs, om SAGEM lyckas.

Bit i det sura och slÀng in gamla mjukvaran som Jörgen föreslÄ.

#14

Postad 13 april 2011 - 10:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

Bit i det sura och slÀng in gamla mjukvaran som Jörgen föreslÄ.


nej tack sÀger jag, jag gillar den nuvarande mjukvaran (med en del invÀndningar givetvis) men jag Àr en av de fÄ (?) som har en stabil box.
Men Ä andra sidan kan CD aktivera USB-ingÄngen och göra den uppdaterinsgbar den vÀgen kan de ju alltid lÀgga ut en modifierade version av den gamla mjukvaran, en som inte tjatar om uppdateringar, för den som vill men tvinga pÄ den gamla pÄ alla med boxen, nej tack. Det Àr inte en lösning.

Canal Digital: Nog har antalet som hör av sig till kundtjÀnst med problem minskat efter senaste uppdateringarna? För Àven med gamla blÄa mjukvaran (v2.3) fanns det de som hade problem.

NÄgra nya kanaler pÄ gÄng? NÄgot ni kan hinta om? Kanal 5 HD?

NÄgon chans att ni ligger pÄ kanaler för att fÄ dem att sÀnda Dolby-ljud? Uselt att bara sÀnda stereo idag anser jag.

BÀttre EPG-data? Det finns plats för mycket mer data Àn ni har idag. Ta filmer pÄ C+ som exempel, regissör, skÄdespelare, originalnamn och kort om handlingen fÄr lÀtt plats. Betyg frÄn IMDB (eller betyget frÄn C+ hemsida) vore inte heller fel... lÀnk till IMDB i boxen... fast webblÀsare kanske Àr lite att ta i för den nuvarande boxen.

Okej, det Àr de data kanalen skickar som ni sÀnder vidare men ni kan alltid ligga pÄ och önska bÀttre data. Eller fixa sÄ boxen kan plocka hem bÀttre data via internet.

#15

Postad 13 april 2011 - 11:09

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Men Ä andra sidan kan CD aktivera USB-ingÄngen och göra den uppdaterinsgbar den vÀgen kan de ju alltid lÀgga ut en modifierade version av den gamla mjukvaran, en som inte tjatar om uppdateringar, för den som vill men tvinga pÄ den gamla pÄ alla med boxen, nej tack. Det Àr inte en lösning.

Canal Digital: Nog har antalet som hör av sig till kundtjÀnst med problem minskat efter senaste uppdateringarna? För Àven med gamla blÄa mjukvaran (v2.3) fanns det de som hade problem.

+1 Bra idé att man borde kunna vÀlja mjukvara som lÀget Àr justnu.

Ja, nog Àr det fÀrre som klagar men det Àr ju inte sÀket att det beror pÄ lyckade uppdateringar?
Dom som inte tröttnat pÄ att klaga har kanske lyckats sÀga upp sitt abb ( det rycktas om 60 000 kunder i Norden pÄ ett halvÄr).
DÄ bör det bli fÀrre som hör av sig till kundtjÀnst.

Jag har sjÀlv inte hört av mig till kundtjÀnst pÄ ett par mÄnader.
Har inte hittat nÄgon anledning sÄ lÀnge dom inte har nÄgot bÀttre att komma med Àn:
"Du har nog för stark insigna"
"Prova att formatera om" (har gjort det 6 gÄnger).
"Köp en ny för 1495 kr eller tÀckna ett tvilling abb sÄ fÄr du den för ??? kr"
"Om du vÀntar lite sÄ kommer en ny uppdatering som löser detta problem"


Sist jag skrev ett lÄngt mail angÄende mina problem fick jag detta svar:

"Hej och tack för ditt mail
Vi Àr medvetna om att denna version av programvaran inte löser alla buggar och arbetar redan nu pÄ nÀsta version som berÀknas komma januari/februari."


Detta var för ett tag sen sÄ kanske dax att maila dom igen!

Redigerat av B BUS, 13 april 2011 - 11:10.


#16

Postad 13 april 2011 - 11:19

Mastera
  • Mastera
  • Rookie

  • 8 inlĂ€gg
  • 0
Det som jag upplever som det största problemet Àr bilden som Àr mkt sÀmre Àn med gamla mjukvaran.


/Anders

#17

Postad 13 april 2011 - 14:55

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

nej tack sÀger jag, jag gillar den nuvarande mjukvaran (med en del invÀndningar givetvis) men jag Àr en av de fÄ (?) som har en stabil box.


Ja du har tur som har en stabil box.
SÀttet du fÄtt den pÄ Àr ju Ànnu mera tur, eller;)

Redigerat av B BUS, 13 april 2011 - 15:00.


#18

Postad 14 april 2011 - 08:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0

nej tack sÀger jag, jag gillar den nuvarande mjukvaran (med en del invÀndningar givetvis) men jag Àr en av de fÄ (?) som har en stabil box.
Men Ä andra sidan kan CD aktivera USB-ingÄngen och göra den uppdaterinsgbar den vÀgen kan de ju alltid lÀgga ut en modifierade version av den gamla mjukvaran, en som inte tjatar om uppdateringar, för den som vill men tvinga pÄ den gamla pÄ alla med boxen, nej tack. Det Àr inte en lösning.

Canal Digital: Nog har antalet som hör av sig till kundtjÀnst med problem minskat efter senaste uppdateringarna? För Àven med gamla blÄa mjukvaran (v2.3) fanns det de som hade problem.

NÄgra nya kanaler pÄ gÄng? NÄgot ni kan hinta om? Kanal 5 HD?

NÄgon chans att ni ligger pÄ kanaler för att fÄ dem att sÀnda Dolby-ljud? Uselt att bara sÀnda stereo idag anser jag.

BÀttre EPG-data? Det finns plats för mycket mer data Àn ni har idag. Ta filmer pÄ C+ som exempel, regissör, skÄdespelare, originalnamn och kort om handlingen fÄr lÀtt plats. Betyg frÄn IMDB (eller betyget frÄn C+ hemsida) vore inte heller fel... lÀnk till IMDB i boxen... fast webblÀsare kanske Àr lite att ta i för den nuvarande boxen.

Okej, det Àr de data kanalen skickar som ni sÀnder vidare men ni kan alltid ligga pÄ och önska bÀttre data. Eller fixa sÄ boxen kan plocka hem bÀttre data via internet.


Hej Monshi och tack för din feedback,

VÄra samtalsvolymer har helt klart minskat i takt med vÄra fortlöpande uppdateringar för att komplettera och förbÀttra den inspelningsbara boxens funktioner dock har vÄr ambition att fÄ en Ànnu bÀttre box inte minskat. Om Kanal 5 HD har vi för tillfÀllet ingen information men vi förhandlar stÀndigt med nya kanaler. Vi gÄr ut med information sÄ fort den finns sÄ hÄll gÀrna koll pÄ hÀr i företagstrÄden och pÄ vÄr hemsida.

AngÄende din önskan om fler kanaler som sÀnder ut i dolby digital sÄ har vi tyvÀrr ingen möjlighet att pÄverka deras val av utsÀndningar. Vi köper endast in kanaler till vÄrt utbud men det Àr i slutÀndan de som vÀljer vilket ljud de ska sÀnda ut i.

Vi uppskattar verkligen de tips du gett oss om en utökad EPG och vi hÄller absolut med om att en möjlighet att fÄ tillgÄng till IMDB vore vÀldigt bra. Kontinuerligt ser vi över möjligheterna att utveckla EPG-funktionen och undersöker olika lösningar för att uppnÄ en Ànnu bÀttre fungerande programguide.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Filippa

#19

Postad 14 april 2011 - 14:11

doland
  • doland
  • Wannabe

  • 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag har ett problem som jag inte lÀst om hÀr med den nya boxen. Vi har lagt in en favoritlista pÄ kanaler och det hÀnder flera gÄnger i veckan att det försvinner kanaler i listan. Oftast kanal 6, tv3, tv4 göteborg. VÀldigt irriterande!

Bilden har jag ocksÄ mÀrkt blivit sÀmre.
Fungerar inte usb:n? Det verkar ju helt hjÀrndött att man inte kan föra över det man spelat in till nÄn annan media.
Funkar sÀkert om man kopplar datorn till tv:n men vi Àr nog mÄnga som inte har datorn vid tv:n.

Borde ju verkligen vara sÄ att man fÄr kompensation.

TÀnk om man köper en bil och fÄr problem med tex. bromsarna, vi har lite problem med detta men om nÄgra mÄnader har vi nog löst det. Skulle inte tro att man skulle behöva accepter det.

Hoppas att det Àr nÄgon som orkar ta kontakt med nÄgon tidning som kanske kan fÄ CD att snabba pÄ.

#20

Postad 14 april 2011 - 15:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ett problem som jag inte lÀst om hÀr med den nya boxen. Vi har lagt in en favoritlista pÄ kanaler och det hÀnder flera gÄnger i veckan att det försvinner kanaler i listan. Oftast kanal 6, tv3, tv4 göteborg. VÀldigt irriterande!

Bilden har jag ocksÄ mÀrkt blivit sÀmre.
Fungerar inte usb:n? Det verkar ju helt hjÀrndött att man inte kan föra över det man spelat in till nÄn annan media.
Funkar sÀkert om man kopplar datorn till tv:n men vi Àr nog mÄnga som inte har datorn vid tv:n.

Borde ju verkligen vara sÄ att man fÄr kompensation.

TÀnk om man köper en bil och fÄr problem med tex. bromsarna, vi har lite problem med detta men om nÄgra mÄnader har vi nog löst det. Skulle inte tro att man skulle behöva accepter det.

Hoppas att det Àr nÄgon som orkar ta kontakt med nÄgon tidning som kanske kan fÄ CD att snabba pÄ.



Hej Doland,

Vi har skickat dig ett personligt meddelande som du hittar i din inkorg.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Filippa

#21

Postad 14 april 2011 - 17:17

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlĂ€gg
  • 0
NÄgra frÄgor.
Ang. HD-PVR 101-ST

* NÀr jag pratade med teknisk support sep-10 sa man att USB-porten skulle öppnas upp under hösten, har detta gÄtt i graven eller var det bara ett spel för gallerian.

* Det har snackats mycket om den försĂ€mrade bildkvalitĂ©n. I samband med att jag frĂ„gade teknik om detta, var det mest en frĂ„ga om hjĂ€rnspöken och/eller fel instĂ€llningar ut frĂ„n boxen, signalen via Scart osv. Jag förmodar att ni har mĂ€tt upp detta i skiftet mellan gamla/nya fw, sĂ„ vad visade svaren? Är det skillnad pĂ„ bilden mjukvarumĂ€ssigt?

* Har ni tagit stÀllning i kompensationsfrÄgan, och dÄ inte bara alla dessa gratismÄnader som skickats ut till höger och vÀnster i samband med missnöjet. Blir det en generell kompensation för oss drabbade? Ex. fritt utbyte till kommande box?

Mvh, Tony

Redigerat av toy2me, 14 april 2011 - 17:23.


#22

Postad 14 april 2011 - 17:32

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 396 inlĂ€gg
  • 0

Hej Doland,

Vi har skickat dig ett personligt meddelande som du hittar i din inkorg.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Filippa


Jag föreslÄr att Canal Digital alltid svarar i trÄden istÀllet för att skicka pm om att man ska kontakta dem, pÄ sÄ vis kan alla ta del av svaret hÀr i trÄden och dÄ blir sjÀlva trÄden en kunskapsbank istÀllet för ett envist rapande med fel.

Redigerat av Iwarsson, 14 april 2011 - 17:33.


#23

Postad 14 april 2011 - 17:59

AC3
  • AC3
  • ForumrĂ€v

  • 866 inlĂ€gg
  • 0

Jag föreslÄr att Canal Digital alltid svarar i trÄden istÀllet för att skicka pm om att man ska kontakta dem, pÄ sÄ vis kan alla ta del av svaret hÀr i trÄden och dÄ blir sjÀlva trÄden en kunskapsbank istÀllet för ett envist rapande med fel.

Jag hÄller med. Det Àr mycket irriterande att följa en diskussion och sen helt plötsligt försvinner svaret man vÀntar pÄ i ett PM. :)
Detta Àr ett diskussionsforum dÀr vi hjÀlps Ät att lösa varandras problem med krÄnglande elektronik och diverse handhavande mm. FortsÀtt med en öppen diskussion tack!

#24

Postad 14 april 2011 - 21:42

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • ForumrĂ€v

  • 916 inlĂ€gg
  • 0
Precis jag vill ocksÄ veta det dÀr med tappade kanaler i favoritlistan dÄ min far har haft EXAKT samma problem i Äratal.

#25

Postad 14 april 2011 - 22:35

innoAX
  • innoAX
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0

Jag föreslÄr att Canal Digital alltid svarar i trÄden istÀllet för att skicka pm om att man ska kontakta dem, pÄ sÄ vis kan alla ta del av svaret hÀr i trÄden och dÄ blir sjÀlva trÄden en kunskapsbank istÀllet för ett envist rapande med fel.


Jag Àr hyfsat sÀker pÄ att saker av en personlig karaktÀr inte har ett diskussions vÀrde i ett öppet forum. Men alla svar pÄ direkta frÄgor de kan kommentera utan att gÄ in pÄ person nivÄ borde ju verkligen hÄllas öppet för allas hjÀlp!

Jag hÄller med. Det Àr mycket irriterande att följa en diskussion och sen helt plötsligt försvinner svaret man vÀntar pÄ i ett PM. :)
Detta Àr ett diskussionsforum dÀr vi hjÀlps Ät att lösa varandras problem med krÄnglande elektronik och diverse handhavande mm. FortsÀtt med en öppen diskussion tack!


Vi vet ju faktiskt inte vad som skrevs i deras PM?

#26

Postad 15 april 2011 - 08:31

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 396 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr hyfsat sÀker pÄ att saker av en personlig karaktÀr inte har ett diskussions vÀrde i ett öppet forum. Men alla svar pÄ direkta frÄgor de kan kommentera utan att gÄ in pÄ person nivÄ borde ju verkligen hÄllas öppet för allas hjÀlp!



Vi vet ju faktiskt inte vad som skrevs i deras PM?


1: HÀr behandlar vi Canal Digital, inte vad du ska Àta till middag. SÄledes inga frÄgor av personlig karaktÀr.

2: NÀhÀ!? Det Àr ju precis dÀrför vi vill att de ska svara i trÄden sÄ att det kan gagna alla.

#27

Postad 15 april 2011 - 09:02

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • AnvĂ€ndare

  • 164 inlĂ€gg
  • 0
Varför kan inte CanalDigital erbjuda mailkonversationer? Är ni rĂ€dda för att fĂ„ alla fel "pĂ„ papper"? Direkt teknisk
support sker naturligtvis bÀst via telefon, men vissa Àrenden hanteras bÀst mailledes, för att kunna fÄ bÀttre
hjÀlp Àven om man inte fÄr kontakt med samma person t.ex.

Har ni överhuvudtaget nÄgot Àrendehanteringssystem? Med tanke pÄ de olika besked (Formatera HDD/
FabriksÄterstÀllning/Ny nÀtadapter/Köp en annan TV) ni ger verkar det ju som att varje fel som anmÀles anmÀls
för första gÄngen. Supporten verkar inte ha nÄgon aning om vilka problem man haft tidigare och vilka ÄtgÀrder
som gjorts. Är detta ytterligare ett försök att sopa allt under mattan?
Vid frÄgor ang. kompensation vore det ju bra att ha alla felanmÀlningar tillgÀngliga.

Ekonomiskt sÄ borde ni ju ta ert ansvar och inte ta betalt för tjÀnster som inte fungerar, ni har i vissa delar av
landet ett monopol pÄ t.ex Allsvenskan (t.ex. villor i glesbygd) och jag anser att ett monopol Àven innebÀr skyldigheter.
Hur ser ni pÄ den reklam ni sjÀlva gör genom ert upptrÀdande/produkter (HD-PVR:en)?
Jag som betalande kund fÄr en sÀmre upplevelse Àn de som kör piratsvÀngen, hur skall nÄgon kunna fÄ dem att
betala för sig nÀr jag fÄr en skitprodukt för 800:- i mÄnaden och de fÄr allt till bÀttre kvalitet för en tiondel av priset?

NÀr jag valde bort piratsvÀngen gjorde jag det av följande anledningar:
-BÀsta bild (Det var det faktiskt en gÄng, men DET lyckades ni ju Àndra i.a.f)
-Support (Den var ju inte riktigt vad man hoppades pÄ)
-Enkelt handhavande för hela familjen (NÀr den fungerar Àr det nÀstan ok, största felet Àr att man nu inte (efter
dödsstöten i september) kan lÀsa vad som stÄr i GUI:et pÄ vÄr 20" sovrumsTV)
-Fungerande box (Inte ens nÀra)
-Stabil Box (Inte ens felen Àr stabila)
-En box anpassad till leverantören (Ja, den Àr nog anpassad till leverantören, men tyvÀrr bara till er plÄnbok)
Vilka argument har ni för att anvÀnda era tjÀnster (sjÀlvklart förutom lagligheten)?

Nu har ni pÄ CD krupit ut ur gömslet och visar er pÄ forumet, dags att leverera svar och ge gÀrna er syn pÄ saken!

#28

Postad 15 april 2011 - 09:34

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Varför kan inte CanalDigital erbjuda mailkonversationer? Är ni rĂ€dda för att fĂ„ alla fel "pĂ„ papper"? Direkt teknisk
support sker naturligtvis bÀst via telefon, men vissa Àrenden hanteras bÀst mailledes, för att kunna fÄ bÀttre
hjÀlp Àven om man inte fÄr kontakt med samma person t.ex.

Har ni överhuvudtaget nÄgot Àrendehanteringssystem? Med tanke pÄ de olika besked (Formatera HDD/
FabriksÄterstÀllning/Ny nÀtadapter/Köp en annan TV) ni ger verkar det ju som att varje fel som anmÀles anmÀls
för första gÄngen. Supporten verkar inte ha nÄgon aning om vilka problem man haft tidigare och vilka ÄtgÀrder
som gjorts. Är detta ytterligare ett försök att sopa allt under mattan?
Vid frÄgor ang. kompensation vore det ju bra att ha alla felanmÀlningar tillgÀngliga.

Ekonomiskt sÄ borde ni ju ta ert ansvar och inte ta betalt för tjÀnster som inte fungerar, ni har i vissa delar av
landet ett monopol pÄ t.ex Allsvenskan (t.ex. villor i glesbygd) och jag anser att ett monopol Àven innebÀr skyldigheter.
Hur ser ni pÄ den reklam ni sjÀlva gör genom ert upptrÀdande/produkter (HD-PVR:en)?
Jag som betalande kund fÄr en sÀmre upplevelse Àn de som kör piratsvÀngen, hur skall nÄgon kunna fÄ dem att
betala för sig nÀr jag fÄr en skitprodukt för 800:- i mÄnaden och de fÄr allt till bÀttre kvalitet för en tiondel av priset?

NÀr jag valde bort piratsvÀngen gjorde jag det av följande anledningar:
-BÀsta bild (Det var det faktiskt en gÄng, men DET lyckades ni ju Àndra i.a.f)
-Support (Den var ju inte riktigt vad man hoppades pÄ)
-Enkelt handhavande för hela familjen (NÀr den fungerar Àr det nÀstan ok, största felet Àr att man nu inte (efter
dödsstöten i september) kan lÀsa vad som stÄr i GUI:et pÄ vÄr 20" sovrumsTV)
-Fungerande box (Inte ens nÀra)
-Stabil Box (Inte ens felen Àr stabila)
-En box anpassad till leverantören (Ja, den Àr nog anpassad till leverantören, men tyvÀrr bara till er plÄnbok)
Vilka argument har ni för att anvÀnda era tjÀnster (sjÀlvklart förutom lagligheten)?

Nu har ni pÄ CD krupit ut ur gömslet och visar er pÄ forumet, dags att leverera svar och ge gÀrna er syn pÄ saken!


Bra frÄgor Eldebrink.

Dessutom har det pÄstÄts att det Àr viktigt att kontakta er support, för dom för nÄgon typ av "logg" pÄ buggarna vi kunder har.
Den uppfatningen har jag aldrig fÄtt nÀr jag kontaktat CD.
Om ni var inteserade av verkligheten, borde ni för lÀngesen skickat ut ett frÄgeformulÀr till era kunder dÀr ni gjorde en riktig annalys om hur det stÄr till ute i stugorna. Ni behöver inte redovisa det resultat ni skulle komma fram till (det skulle inte vara trovÀrdigt ÀndÄ, dÄ ert förtroende just nu Àr förbrukat).
Kan det vara sÄ att ni vet hur resultatet pÄ en sÄdan undersökning skulle se ut, och ni vet att boxen fortfarande Àr oduglig och dÀrför vÀnta lite.
Ni har hela tiden sagt att det Àr ett fÄtal som har problem, Àr ni sÀkra pÄ det?

Redigerat av B BUS, 15 april 2011 - 09:39.


#29

Postad 15 april 2011 - 11:07

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

  • 616 inlĂ€gg
  • 0
Hur gÄr testandet av ADB boxen?
(Àr den trippel som det stÄr pÄ specifikationerna dvs land- sattellit- ,ip-tv) eller Àr den enbart för satellit?

Hur lÀnge berÀknar ni att testandet kommer ta? (Àr tidsperioden ett Är, ett halvÄr?) vill bara fÄ en uppskattning nÀr ni tror att den kommer ut i norden.

Redigerat av Megaman2, 15 april 2011 - 11:08.


#30

Postad 15 april 2011 - 12:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0
Hej allihopa,

I fortsÀttningen kommer vi skriva i trÄden om vi önskar att komma i kontakt med nÄgon av er anvÀndare. Vissa inlÀgg Àr bÀttre att hantera enskilt dÄ vi behöver tillgÄng till historik och kontaktuppgifter för att kunna hjÀlpa er. För er sÀkerhet ber vi er att alltid skriva kontaktuppgifter i ett PM istÀllet för i de olika forumtrÄdarna.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#31

Postad 15 april 2011 - 19:02

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 300 inlĂ€gg
  • 0
KÀnns som CD inte riktigt fattar vad ett öppet forum Àr...

Att det Àr fÄ som har problem Àr nog relativt enkelt att motbevisa, kolla antal inlÀgg i trÄden om boxen det rÀcker lÄngt.

#32

Postad 15 april 2011 - 19:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

KÀnns som CD inte riktigt fattar vad ett öppet forum Àr...

Att det Àr fÄ som har problem Àr nog relativt enkelt att motbevisa, kolla antal inlÀgg i trÄden om boxen det rÀcker lÄngt.


ge dem lite tid, alla Àr vi unga nÄgon gÄng och de Àr unga pÄ forumet.
Det finns utrymme för förbÀttring, lÄt oss hoppas att de lÀr sig.

#33

Postad 18 april 2011 - 09:11

tony97
  • tony97
  • ForumrĂ€v

  • 502 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Jag hade bÄde Canal Digital och Viasat först. Men dÄ Boxer var den enda som hade bÄde TV3 och Kanal5 bytte jag till dem.
Sedan fick ni bÄde TV3 och Kanal5 och kom med ett bra bytes erbjudande till oss Boxerkunder. Jag bytte och var nöjd i början.
Nu har ni en katastrof box och kan inte som Boxer kan erbjuda bÄde TV3HD och Kanal5HD. Ni ligger efter.
Om jag inte fÄr ett svar i denna trÄd mÄste jag nog sÀga upp abonnemanget hos er och ÄtergÄ till Boxer.

Tacksam för svar nu!

#34

Postad 18 april 2011 - 12:41

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

ge dem lite tid, alla Àr vi unga nÄgon gÄng och de Àr unga pÄ forumet.
Det finns utrymme för förbÀttring, lÄt oss hoppas att de lÀr sig.

Ja, förbÀttra sig kan inte vara svÄrt.
Men snart 8 mÄnader i tid Àr för lÄng tid för en sketen elektonik pryl, borde kunna fÄ fram minst 1 ny mjukvara i mÄnaden, Canal Digitals tid Àr snart slut.

Jag sammanfattar vad CD har gett oss för rÄd sÄ hÀr lÄngt:
- VÄr rekomendation Àr att alltid ta hem den senaste mjukvaran dÄ de skapats för att bidra till förbÀttringar och Àven lösa tidigare kritiska buggar.

-Vi vet att flera utav er har haft problem med mjukvaran och beklagar sjÀlvklart det. De senaste mjukvarulanseringarna har visat sig stabilisera och fixa till de flesta kÀnda buggarna och vi jobbar fortfarande hÄrt för att lösa de sista problemen.

-VÄra samtalsvolymer har helt klart minskat i takt med vÄra fortlöpande uppdateringar.

-Vi uppskattar verkligen de tips du gett oss om en utökad EPG och vi hÄller absolut med om att en möjlighet att fÄ tillgÄng till IMDB vore vÀldigt bra.

-I fortsÀttningen kommer vi skriva i trÄden om vi önskar att komma i kontakt med nÄgon av er anvÀndare.

- ta kontakt med oss sÄ vi kan fÄ mer information och vi förhoppningsvis kan lösa problemen dÄ det i mÄnga fall ocksÄ kan vara andra tekniska problem som pÄverkar.

Detta Àr exakt samma dravel CD kört med i 8 mÄnader, jag trodde att det skulle komma nytt ur denna trÄd, men,,,
CD kommer troligtvis alltid förakta oss kunder som inte bara Àr nöjda och betalar utan att klaga pÄ en produkt som inte funkar som den ska. Dom behandlar oss som vi Àr helt bakom flötet och tror att dom ska lyckas hjÀrntvÀtta oss till att tycka som dom.

Redigerat av B BUS, 18 april 2011 - 12:48.


#35

Postad 18 april 2011 - 13:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0

NÄgra frÄgor.
Ang. HD-PVR 101-ST

* NÀr jag pratade med teknisk support sep-10 sa man att USB-porten skulle öppnas upp under hösten, har detta gÄtt i graven eller var det bara ett spel för gallerian.

* Det har snackats mycket om den försĂ€mrade bildkvalitĂ©n. I samband med att jag frĂ„gade teknik om detta, var det mest en frĂ„ga om hjĂ€rnspöken och/eller fel instĂ€llningar ut frĂ„n boxen, signalen via Scart osv. Jag förmodar att ni har mĂ€tt upp detta i skiftet mellan gamla/nya fw, sĂ„ vad visade svaren? Är det skillnad pĂ„ bilden mjukvarumĂ€ssigt?

* Har ni tagit stÀllning i kompensationsfrÄgan, och dÄ inte bara alla dessa gratismÄnader som skickats ut till höger och vÀnster i samband med missnöjet. Blir det en generell kompensation för oss drabbade? Ex. fritt utbyte till kommande box?

Mvh, Tony



Hej Tony,

Den informationen du fÄtt att USB-porten skall öppnas vid en speciell tidpunkt stÀmmer ej. Vi undersöker möjligheten att öppna porten, dock har vi Ànnu inget datum pÄ nÀr detta i sÄ fall sker.

Det Àr ingen skillnad pÄ bildkvalitén efter mjukvaru uppdateringen dÀremot Àr det Àr det en del kunder som rapporterat detta till oss. Det har dÄ varit olika faktorer som pÄverkat exempelvis instÀllningar i boxen eller i tv:n.

Vi kan tyvÀrr inte ge dig ett generellt svar gÀllande kompensation. Det mÄste alltid föregÄs av felsökning, i vissa fall behövs en installatörs eller teknikers bedömning men det varierar frÄn fall till fall. Kompensationen baseras dÄ pÄ felsökningen samt indivduell historik och bakgrund. DÀrför rekommenderar vi att alltid felanmÀla och höra av er till oss sÄ vi kan göra en rÀttvis bedömning.


Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam

#36

Postad 18 april 2011 - 14:45

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr ingen skillnad pÄ bildkvalitén efter mjukvaru uppdateringen dÀremot Àr det Àr det en del kunder som rapporterat detta till oss. Det har dÄ varit olika faktorer som pÄverkat exempelvis instÀllningar i boxen eller i tv:n.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam


Hej Miriam.
Kan Ni inte vara snÀll och upplysa oss lite mer om vilka dessa faktorer kan vara.
Ser fram mot ett svar.

Tack pÄ förhand:-)

#37

Postad 18 april 2011 - 15:43

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • LĂ€rjunge

  • 471 inlĂ€gg
  • 0

Hej Tony,

Den informationen du fÄtt att USB-porten skall öppnas vid en speciell tidpunkt stÀmmer ej. Vi undersöker möjligheten att öppna porten, dock har vi Ànnu inget datum pÄ nÀr detta i sÄ fall sker.

Det Àr ingen skillnad pÄ bildkvalitén efter mjukvaru uppdateringen dÀremot Àr det Àr det en del kunder som rapporterat detta till oss. Det har dÄ varit olika faktorer som pÄverkat exempelvis instÀllningar i boxen eller i tv:n


Med vÀnliga hÀlsningar,
Miriam


Nu mÄste jag lÀgga mig i!!!!!!!!!!!!

Jag har haft 2 olika boxar med nya mjukvaran, och har nu en med gamla ( det blÄ grÀnssnittet) och kan bara konstatera:
Det Àr skillnad pÄ bilden.
Den gamla har bÀttre bild, nÀstan sÄ att SD pÄ den gamla Àr lika HD pÄ den nya.
Framförallt SD med den nya mjukvaran Àr betydligt sÀmre Àn med den gamla.
Om kom inte och snacka om TV apparater - jag har haft samma kringutrustning hela tiden.
Ni borde sjÀlv koppla upp gammal & ny pÄ en full HD tv sÄ fÄr ni se!
Lyssna pÄ era kunder för en gÄngs skull - ert lilla standardformulÀr med lösningar Àr passé sen lÀnge.
Jag sÀger bara:
Gamla mjukvaran.
Den Àr absolut inte perfekt, men den fungerar hjÀlpligt iallafall - nÄgot man inte kan sÀga om den senaste, dÀr Àven kylningen/flÀkten slutat fungera som den ska- kanske blir det denna uppdatering som brÀnner boxen för alltid...
Jag skulle absolut inte vilja byta plats med dig Miriam, men ska ni komma nÄnstans med detta mÄste ni nog sluta jobba pÄ mÄfÄ och metodiskt sammanstÀlla alla felrapporter ni fÄtt frÄn era kunder.
Mvh, Jörgen

Redigerat av Jörgen A., 18 april 2011 - 15:48.


#38

Postad 18 april 2011 - 15:46

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Nu mÄste jag lÀgga mig i!!!!!!!!!!!!

Jag har haft 2 olika boxar med nya mjukvaran, och har nu en med gamla ( det blÄ grÀnssnittet) och kan bara konstatera:
Det Àr skillnad pÄ bilden.
Den gamla har bÀttre bild, nÀstan sÄ att SD pÄ den gamla Àr lika HD pÄ den nya.
Framförallt SD med den nya mjukvaran Àr betydligt sÀmre Àn med den gamla.
Om kom inte och snacka om TV apparater - jag har haft samma kringutrustning hela tiden.
Ni borde sjÀlv koppla upp gammal & ny pÄ en full HD tv sÄ fÄr ni se!
Lyssna pÄ era kunder för en gÄngs skull - ert lilla standardformulÀr med lösningar Àr passé sen lÀnge.
Jag sÀger bara:
Gamla mjukvaran.
Den Àr absolut inte perfekt, men den fungerar hjÀlpligt iallafall - nÄgot man inte kan sÀga om den senaste, dÀr Àven kylningen/flÀkten slutat fungera som den ska- kanske blir det denna uppdatering som brÀnner boxen för alltid...

+1 TACK!

#39

Postad 18 april 2011 - 19:59

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 396 inlĂ€gg
  • 0

Nu mÄste jag lÀgga mig i!!!!!!!!!!!!

Jag har haft 2 olika boxar med nya mjukvaran, och har nu en med gamla ( det blÄ grÀnssnittet) och kan bara konstatera:
Det Àr skillnad pÄ bilden.
Den gamla har bÀttre bild, nÀstan sÄ att SD pÄ den gamla Àr lika HD pÄ den nya.
Framförallt SD med den nya mjukvaran Àr betydligt sÀmre Àn med den gamla.
Om kom inte och snacka om TV apparater - jag har haft samma kringutrustning hela tiden.
Jag skulle absolut inte vilja byta plats med dig Miriam, men ska ni komma nÄnstans med detta mÄste ni nog sluta jobba pÄ mÄfÄ och metodiskt sammanstÀlla alla felrapporter ni fÄtt frÄn era kunder.
Mvh, Jörgen


+2 Jag höll pÄ att sprÀcka en Äder i pannan nÀr jag lÀste CDs svar... Ynkligt att bara skylla ifrÄn sig!

#40

Postad 19 april 2011 - 10:46

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0
Vilka TV apparater Àr Canal Cigital godkÀnnda?

Jag har sett att om man gÄr in och tittar pÄ olika tv apparaters egenskaper pÄ Prisjakt,
finns alternativet Canl Digital godkÀnnd.
Jag har inte sett nÄgon Tv som Àr grön/godkÀnnd dÀr (har inte letat utan bara kollat runt lite).

Är det CD som godkĂ€nner vissa apparater eller har det med typ kortlĂ€sare att göra eller??

HÀr Àr ett exempel pÄ vad jag menar:
https://www.prisjakt...kt.php?e=790809

Redigerat av B BUS, 19 april 2011 - 10:47.


#41

Postad 19 april 2011 - 10:56

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlĂ€gg
  • 0

Vilka TV apparater Àr Canal Cigital godkÀnnda?


StÄr pÄ hemsidan under kundservice-teknik-tv med inbyggd box.

Sony Bravia KDL-55EX505 Àr ex pÄ en Sony tv

SÄ att dom Àr godkÀnda av CD innebÀr vÀl bara att deras kort fungerar med tv n, inte att den inspelningsbara boxens mjukvara fungerar med den tv n.


/Fredrik

#42

Postad 19 april 2011 - 11:02

Iwarsson
  • Iwarsson
  • LĂ€rjunge

  • 396 inlĂ€gg
  • 0

Vilka TV apparater Àr Canal Cigital godkÀnnda?

Är det CD som godkĂ€nner vissa apparater eller har det med typ kortlĂ€sare att göra eller??

HÀr Àr ett exempel pÄ vad jag menar:
https://www.prisjakt...kt.php?e=790809


Det har att göra med att de Àr godkÀnda för att köra med en av CD godkÀnd CA-modul och dÀrmed berÀttigas support. Helt enkelt inbyggd DVB-S.

#43

Postad 19 april 2011 - 12:50

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

StÄr pÄ hemsidan under kundservice-teknik-tv med inbyggd box.

Sony Bravia KDL-55EX505 Àr ex pÄ en Sony tv

SÄ att dom Àr godkÀnda av CD innebÀr vÀl bara att deras kort fungerar med tv n, inte att den inspelningsbara boxens mjukvara fungerar med den tv n.


/Fredrik

Jo, men det blir lite rörigt, för om man gÄr in pÄ CDs teknik-service sida sÄ finns Àven en flik med "godkÀnnda tv-apparater för parabol".
DÀr finns tex, inga LG apparater med pÄ den listan, och Sony Bravia KDL-55EX503 Àr inte med.
Vad innebÀr detta nÀr man fÄr problem?
Varför ha en sÄdan lista med "godkÀnnda tv-apparater för parabol" om den inte har betydelse?
Är dom garanterat befriade frĂ„n tex, handskakningsproblem?

LĂ€nk till Listan:
http://www.canaldigi...r-parabol/Sony/

#44

Postad 19 april 2011 - 15:06

jokim
  • jokim
  • ForumrĂ€v

  • 527 inlĂ€gg
  • 0

Jo, men det blir lite rörigt, för om man gÄr in pÄ CDs teknik-service sida sÄ finns Àven en flik med "godkÀnnda tv-apparater för parabol".
DÀr finns tex, inga LG apparater med pÄ den listan, och Sony Bravia KDL-55EX503 Àr inte med.
Vad innebÀr detta nÀr man fÄr problem?
Varför ha en sÄdan lista med "godkÀnnda tv-apparater för parabol" om den inte har betydelse?
Är dom garanterat befriade frĂ„n tex, handskakningsproblem?

LĂ€nk till Listan:
http://www.canaldigi...r-parabol/Sony/


kollar du pÄ vÀnstersidan pÄ den hemsidan sÄ ser du Àven "TV med inbyggd box" ...

#45

Postad 19 april 2011 - 15:11

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

kollar du pÄ vÀnstersidan pÄ den hemsidan sÄ ser du Àven "TV med inbyggd box" ...

Jaha, menar du att det finns TV apparater med inbyggd box för parabol?
IsÄfall har jag missat det.

#46

Postad 19 april 2011 - 15:26

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlĂ€gg
  • 0

DÀr finns tex, inga LG apparater med pÄ den listan, och Sony Bravia KDL-55EX503 Àr inte med.
Vad innebÀr detta nÀr man fÄr problem?


CD fÄr vÀl svara pÄ varför t ex LG, Philips mm inte Àr med. Har sjÀlv en Pioneer som inte heller finns med.

Men som sagt , de apparater som finns med Àr vÀl de som CD garanterar ska fungera med deras CA- modul. Och jag vet att det var strul med HD kanalerna nÀr man provade en CA-modul i Pioneer 5090H som jag har. Men det kanske Àr löst?

Jaha, menar du att det finns TV apparater med inbyggd box för parabol?
IsÄfall har jag missat det.


Visste du inte det?, har ju funnits lÀnge :)

#47

Postad 19 april 2011 - 15:36

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Visste du inte det?, har ju funnits lÀnge :)

NÀ, det har jag missat, har nog suttit fast i PVR trÀsket förlÀnge!

#48

Postad 19 april 2011 - 16:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Jag hade bÄde Canal Digital och Viasat först. Men dÄ Boxer var den enda som hade bÄde TV3 och Kanal5 bytte jag till dem.
Sedan fick ni bÄde TV3 och Kanal5 och kom med ett bra bytes erbjudande till oss Boxerkunder. Jag bytte och var nöjd i början.
Nu har ni en katastrof box och kan inte som Boxer kan erbjuda bÄde TV3HD och Kanal5HD. Ni ligger efter.
Om jag inte fÄr ett svar i denna trÄd mÄste jag nog sÀga upp abonnemanget hos er och ÄtergÄ till Boxer.

Tacksam för svar nu!



Hej Tony97,

Vi förhandlar stÀndigt om nya kanaler och jobbar hÄrt för att kunna erbjuda det vÄra kunder önskar. Just nu har vi ingen information om TV3 HD eller Kanal 5 HD men hÄll utkik pÄ vÄr hemsida dÀr vi uppdaterar med ny information sÄ fort den Àr tillgÀnglig. DÄ det gÀller ditt abonnemang hos oss hoppas vi pÄ att du vÀljer att stanna kvar som kund och ber dig kontakta kundservice i frÄgor som rör ditt abonnemang.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Filippa

#49

Postad 19 april 2011 - 16:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 253 inlĂ€gg
  • 0

Varför kan inte CanalDigital erbjuda mailkonversationer? Är ni rĂ€dda för att fĂ„ alla fel "pĂ„ papper"? Direkt teknisk
support sker naturligtvis bÀst via telefon, men vissa Àrenden hanteras bÀst mailledes, för att kunna fÄ bÀttre
hjÀlp Àven om man inte fÄr kontakt med samma person t.ex.

Har ni överhuvudtaget nÄgot Àrendehanteringssystem? Med tanke pÄ de olika besked (Formatera HDD/
FabriksÄterstÀllning/Ny nÀtadapter/Köp en annan TV) ni ger verkar det ju som att varje fel som anmÀles anmÀls
för första gÄngen. Supporten verkar inte ha nÄgon aning om vilka problem man haft tidigare och vilka ÄtgÀrder
som gjorts. Är detta ytterligare ett försök att sopa allt under mattan?
Vid frÄgor ang. kompensation vore det ju bra att ha alla felanmÀlningar tillgÀngliga.

Ekonomiskt sÄ borde ni ju ta ert ansvar och inte ta betalt för tjÀnster som inte fungerar, ni har i vissa delar av
landet ett monopol pÄ t.ex Allsvenskan (t.ex. villor i glesbygd) och jag anser att ett monopol Àven innebÀr skyldigheter.
Hur ser ni pÄ den reklam ni sjÀlva gör genom ert upptrÀdande/produkter (HD-PVR:en)?
Jag som betalande kund fÄr en sÀmre upplevelse Àn de som kör piratsvÀngen, hur skall nÄgon kunna fÄ dem att
betala för sig nÀr jag fÄr en skitprodukt för 800:- i mÄnaden och de fÄr allt till bÀttre kvalitet för en tiondel av priset?

NÀr jag valde bort piratsvÀngen gjorde jag det av följande anledningar:
-BÀsta bild (Det var det faktiskt en gÄng, men DET lyckades ni ju Àndra i.a.f)
-Support (Den var ju inte riktigt vad man hoppades pÄ)
-Enkelt handhavande för hela familjen (NÀr den fungerar Àr det nÀstan ok, största felet Àr att man nu inte (efter
dödsstöten i september) kan lÀsa vad som stÄr i GUI:et pÄ vÄr 20" sovrumsTV)
-Fungerande box (Inte ens nÀra)
-Stabil Box (Inte ens felen Àr stabila)
-En box anpassad till leverantören (Ja, den Àr nog anpassad till leverantören, men tyvÀrr bara till er plÄnbok)
Vilka argument har ni för att anvÀnda era tjÀnster (sjÀlvklart förutom lagligheten)?

Nu har ni pÄ CD krupit ut ur gömslet och visar er pÄ forumet, dags att leverera svar och ge gÀrna er syn pÄ saken!



Hej Eldebrink,

Vi hÄller med om att man ska kunna föra konversationer via mejl. Det Àr just nu en teknisk begrÀnsning för oss men vi hoppas att inom kort ha en lösning dÄ vi förstÄr att det Àr efterfrÄgat.
Varje gÄng nÄgon av er kunder hör av er till oss förs en logg av agenten som talat med er. Vi har nyligen Äterinfört ett system som gör att agenten uppmÀrksammas nÀr en kund hört av sig mer Àn en gÄng under tvÄ mÄnader. Detta för att vid ett tidigt skede upptÀcka om det Àr nÄgot som inte stÀmmer och i sÄ fall ÄtgÀrda det.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Filippa

Hur gÄr testandet av ADB boxen?
(Àr den trippel som det stÄr pÄ specifikationerna dvs land- sattellit- ,ip-tv) eller Àr den enbart för satellit?

Hur lÀnge berÀknar ni att testandet kommer ta? (Àr tidsperioden ett Är, ett halvÄr?) vill bara fÄ en uppskattning nÀr ni tror att den kommer ut i norden.



Hej,

Vi har Ànnu inget specifikt datum men vi hoppas pÄ att kunna lansera den till slutet av Äret. Den testas för tillfÀllet och nÀr den slÀpps beror pÄ utfallet av dessa tester dÄ vi vill kvalitétsÀkra boxen innan den nÄr er kunder. Vi Äterkommer sjÀlvklart sÄ fort vi har mer information. HÄll Àven koll pÄ vÄr hemsida dÀr ny information lÀggs upp med jÀmna mellanrum.

Med vÀnliga hÀlsningar,
Filippa

#50

Postad 19 april 2011 - 18:56

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 300 inlĂ€gg
  • 0

Jaha, menar du att det finns TV apparater med inbyggd box för parabol?
IsÄfall har jag missat det.

Finns mÄnga...
Jag har en Samsung i sovrummet, den fungerar mycket bÀttre Àn CD's skitbox.
Att de Àr godkÀnda innebÀr nog i första hand att de lÀgger kanalerna pÄ den plats CD vill + att kanallistorna automatuppdateras varje gÄng man startar apparaten, det fungerar i vart fall utmÀrkt pÄ Samsung.



1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.