Postad 06 September 2005 - 16:10
Postad 06 September 2005 - 16:54
lampan. Men att spela upp det på datorn verkar vara värre. Windows media player klarar
ju HDCD, men bara om man kör CD, inte wav.
Postad 06 September 2005 - 16:57
Kan tyvärr inte testa detta själv ännu då jag inte köpt en stärkare som stöder HDCD (men snart så),,
Postad 06 September 2005 - 17:23
test. Efter det, ingen HDCD. Har glömt formatet men jag tror det var ape.
Postad 06 September 2005 - 17:55
Postad 08 September 2005 - 02:25
Postad 08 September 2005 - 07:34
Men jag vill helst ha min musik och eventuellt spela denna från xboxen el dylikt så därav undrar jag om det kan tänkas finnas ngt lossless format som klarar detta.
Dvs kopiera en CD till en annan är inte intressant.
Postad 08 September 2005 - 11:29
Postad 15 September 2005 - 13:21
Redigerat av Melmac, 15 September 2005 - 13:22.
Postad 16 September 2005 - 09:30
Jag har rippat både HDCD och DTS-CD till FLAC format och en tebax, båda har fungerat utan problem. Kanske är så att ape faktiskt har en nackdel gentemot FLAC!
Det låter intressant, det jag undrar då är om du har rippat en HDCD till flac och tex testat köra denna i en xbox (el dator) till en receiver som klarar HDCD lyser då din HDCD lampa på receivern.
Postad 16 September 2005 - 19:58
Jag har rippat både HDCD och DTS-CD till FLAC format och en tebax, båda har fungerat utan problem. Kanske är så att ape faktiskt har en nackdel gentemot FLAC!
Det låter intressant, det jag undrar då är om du har rippat en HDCD till flac och tex testat köra denna i en xbox (el dator) till en receiver som klarar HDCD lyser då din HDCD lampa på receivern.
Intressant tråd.
Får man fråga.. Vart säljs HDCD och DTS-CD skivorna?
Har sett nån DTS på dc. Men vart köper man dom?
Postad 16 September 2005 - 21:07
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?