Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal+ sänder elitserien live via webben...

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 September 2005 - 16:00

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Såg att Canal+ tänker ge sig på att sända elitserien live via webben.
Man behöver ej vara abonnent, pris 99:- per match...

Info

/Jocke

#2

Postad 27 September 2005 - 11:59

Unregistered1fa05d6a
  • Unregistered1fa05d6a
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Dyyyrt! Men bra. :)

#3

Postad 27 September 2005 - 13:14

skum
  • skum
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Ja, det var faktiskt ett riktigt överpris.

#4

Postad 28 September 2005 - 09:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0
Någon som testade detta nu i premiären ?
Kan vara en bra grej men det är ju dyrare än att gå på själva matchen i verkligheten, 25kr hade varit okej.

Redigerat av BioBerra, 28 September 2005 - 09:49.


#5

Postad 28 September 2005 - 13:27

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Med tanke på att comhem och canaldigital tar 69:- per match + krav på abonnemang på ett programpaket, så är väl inte 99:- så farligt för en match. Är man några stycken som delar på priset så kommer man undan rätt billigt tycker jag. Ska testa imorgon att köpa hem en match och se om kvaliten duger för att köra på projektorn...

/Jocke

#6

Postad 04 October 2005 - 11:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0
är nog för dålig kvalite för det... sänds i 1000kbit.. motsvarar väl ungefär 2500-3000kbit kanske i mpeg2

#7

Postad 06 October 2005 - 17:16

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0
Ska nog testa att se FBK mot Frölunda idag. Ska bli intressant att se hur bilden blir om man för över den till TV:n. Skulle tippa på att bildkvalitén kommer att vara dålig, men det är ändå värt 99 SEK för att testa åtminstone en gång. Kan återkomma senare med mina intryck.

Edit: Har nu sett första perioden och kan konstatera att bildkvalitén är usel. Min dator (P4 2.4, 1024MB RAM, ATI RADEON 9200) och min bredbandsanslutning (10Mbit fiberoptik) uppfyller kraven med marginal, men bildkvalitén är såpass dålig att man inte kan se pucken. Eller rättare sagt, man ser pucken flimra till ungefär varannan sekund och lämnar ett litet streck efter sig. Bilden flimrar och hackar, är fylld av artefakter som påminner om de som uppkommer när man har komprimerat en filmfil hårt och den är allmänt suddig. Dessutom växlade bilden fram och tillbaka mellan helskärmsläge och minimerat läge, vilket var ganska störande.

Det ser något bättre ut på min vanliga 4:3 TV än på min CRT monitor, men ändå under all kritik. Bilden är ganska jobbig att titta på eftersom man är tvungen att anstränga sig ordentligt för att se någonting överhvudtaget. Kanske ser det bättre ut på en projektor eller plasmaskärm som matas med en digital insignal, men det har jag tyvärr inte möjlighet att testa.

Bildformatet verkar vara 4:3 och spelas upp i WMP. Har inte lyckats få fram uppgift gällande upplösningen.

Det är möjligt att jag inte har optimala inställninger på min dator eller så kräver det kanske en bättre internetanslutning än vad jag har. I vilket fall är jag inte nöjd med tjänsten, särskilt inte med tanke på priset. Om den inte förbättras så kommer jag inte att utnyttja den igen.

Redigerat av MalcolmX7, 07 October 2005 - 23:57.


#8

Postad 07 October 2005 - 16:23

Lust
  • Lust
  • Veteran

  • 1707 inlägg
  • 0
Tror att det är tekniskt omöjligt att göra det som rubriken påstår...



...och då menar jag inte att sända elitserien live via webben...

#9

Postad 07 October 2005 - 17:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0
hehe borde ändras till se leksand spela i kvalserien :lol: :lol: :lol: :) ;) :D

#10

Postad 17 November 2006 - 10:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0
Någon som har kollat på webben i år och kan säga om det är bättre bild nu på Elitserien ?
Säger nämligen upp mitt canal digital nu i November och man vill ju ändå följa sitt favoritlag när det visas på säsongskortet.

#11

Postad 17 November 2006 - 15:44

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0
Har inte testat i år, då jag blev så besviken förra året. Men Canal+ hade iofs ingen förståelse för mina klagomål och ansåg att tjänsten fungerade alldeles utmärkt. Så det är väl osannolikt att de gjort någonting för att förbättra bildkvalitén till årets säsong. Testade att köpa Barcelona-Chelsea från Viasats "web-TV" tjänst och min uppfattning var att den fungerade klart bättre. Men troligtvis berodde det på att det är lättare att se en fotboll än en puck, vilket kanske gav en felaktigt uppfattnigg om att bildkvalitén var bättre hos Viasat.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.