Kameo
37 svar till detta ämne
Postad 05 december 2005 - 15:48
Fnk
-
Fnk
-
Beroende
-
-
1 098 inlägg
Kameo
kameo.jpg 6,14K
4 Antal nerladdningarFrån de legendariska spelutvecklarna Rare® kommer Kameo™: Elements of Power™, ett storslaget äventyr med intensiva strider, dynamiska världar och innovativa metamorfoser. Den framtida världens öde ligger i händerna på Kameo som måste lära sig hantera sin förmåga att förvandla sig till olika krigargestalter. Hon måste bemästra elementarkrafterna för att rädda sin familj från den onde trollkonungen Thorn. På äkta Rare-manér är världen fantastisk och intensiv, problemen och utmaningarna briljanta och den varelseorienterade striden innovativ och unik.
Redigerat av Zoiler, 05 december 2005 - 16:39.
Postad 12 december 2005 - 13:33
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Kameo inhandlades på releasedagen. Hade tidigare i år rätt höga förväntningar som under tiden fram till relasedagen sjunk en aning tack vare forum komentarer och recensioner som inte riktigt höjde det till skyarna men samtidigt kunde man sammanfatta dem med att Kameo förmodligen var ett helt ok spel.
Tack för det! Mina lite lägre ställda förväntningar gjorde Kameo till en glad överraskning även det. Grafiken är i mina ögon helt fantastisk. Visserligen ser man spår av dess arv ibland, men ljuseffekter och att det händer så otroligt mycket runt om kring en hela tiden väger tyngre. Ta bara första banan som anses som den tråkigaste av många, håller med faktiskt. Men ändå. Tittar man upp passerar en drakarme ovanför. Eldklot slungas tätt förbi en o.s.v. o.s.v. Inte helt fel att kasta is på en drake eller två ibland heller. Redan nu på första banan tyckte jag att det var rätt snyggt endå, sedan kom jag ut i ljuset på andra banan och det var väl här någonstans jag började tycka att grafiken var mer än helt ok om man säger så. Kan förstå att inte alla uppskattar sagostuket men man behöver inte tänka länge innan man inser att det behövs en muskel eller flera för att kunna få till det man får skåda nu och framåt i spelet.
Bra ljud i form av berättar röster och skön musik bidrar också mycket till spelupplevelsen. Kul spel som på nått sätt för in Nintendo känslan till xbox360. inte så konstigt med tanke på att Rare har lånat friskt från just olika Nintedospel i upplägget av spelet m.m. Men de lyckas enligt mig så bra med att sy ihop detta så de kommer undan med det i mina ögon. Mysigt äventyr/plattformspel.
Gav det en fyra i betyg. Hade det varit lite större, som förhoppningsvis tvåan blir hade det lätt fått en femma. Ser framemot en hel serie av detta spel,jag kommer äga dem alla!
Postad 12 december 2005 - 14:06
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Gillar Kameo och dess sagovärld. Gav spelet en 4 i betyg, då det inte direkt ger någon utmaning (hittills) men definitivt spelglädje ! Ser fram emot en eller flera uppföljare.
Postad 12 december 2005 - 15:53
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Har bara provat demot och det gillade jag skarpt. Däremot känns huvudkaraktären Kameo her self lite fjantig och hon är faktiskt värdelös på att slåss, men de övriga karaktärerna är coola, speciellt igelkotten som rullar sig till en boll a la Metroid/Samus
Förövrigt är spelet mycket vackert och har sköna sagomiljöer. Det märks tydligt att man hämtat inspiration från Metroid spelen och till viss del även Zelda, synd att det verkar så kort och framstressat, det kunde ha blivit en riktig hit annars. Men det får 4- i betyg av mig.
Postad 12 december 2005 - 17:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Har bara provat demot och det gillade jag skarpt. Speltråden skapas som en rösttråd. Ni som har spelat fullversionen av spelet kan då rösta med en betygsskala från 1 till 5. På så sätt kan folk som ännu inte har spelet få en personlig uppfattning om hur bra spelet är från oss på forumet. Tänk på att inte rösta innan ni verkligen känner er säkra på vad ni vill ge för betyg, eftersom ni inte kan ändra det senare. Man får inte sätta betyg om man inte spelat fullversionen  . Tänk dig hur CoD2 betyget hade sett ut då tex (demot är kasst, fullversionen är grym). Just a reminder, så att betygen blir så genuina som möjligt.
Postad 12 december 2005 - 19:15
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
jag ger det en 4a. Bästa äventyr/plattformsspelet jag spelat sen mario 64.
Redigerat av Zoiler, 12 december 2005 - 19:36.
Postad 13 december 2005 - 00:10
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Hade det inte varit så förbannat kort och så ont om sidequests hade det fått en fyra. Nu får det bara en trea av mig.
Synd på ett annars överraskande roligt spel. Men sju hundra kronor för ett spel som tar tio timmar att klara och i princip inte har något replayvalue alls funkar inte för mig.
Postad 13 december 2005 - 09:58
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Två ettor, tyvärr utan förklaring. Ja det var ju mycket till hjälp till de som kanske tänker köpa spelet.
Postad 13 december 2005 - 10:21
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Definitivt alldeles för kort ! Men ack underhållande den korta stunden
Postad 16 december 2005 - 12:08
Harpa
-
Harpa
-
Rookie
-
9 inlägg
Hade fått en femma om det vart något längre, ett riktigt bra äventyrsspel detta.
Postad 16 december 2005 - 12:20
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Spelet är tjusigt, även på min SDTV.
Väldigt fina färger, ibland lite för mycket olika, ser nästan grötigt ut. Men jag har spelat det på HDTV där det ser bättre ut och färgerna är mer distinkta.
Spelet är lite väl lätt, har iofs inte spelat så länge än men hitintills så är det det.
Ganska scriptat och linjärt, du får inte bestämma själv vad du skall göra utan har din punkt på kartan. Gå dit och gör vad du skall.
Men spelet förtjänar en fyra pga - grafiken, känslan, emotionell musik och bra inlevelsefulla rollgestalter av rösterna.
Tyvärr så vill min sambo att jag spelar detta före PGR3, vilket jag skulle vilja gasa på online med er andra. Jaja när Kameo är klart finns ju inte mycket annat kvar än PGR i hyllan så..
Slutpledering.
Ett spel älskat av alla i familjen i famlijen som hunnit bli 1.5, 4, 28 och 33 år gamla konsumenter.
Postad 16 december 2005 - 14:00
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
Det enda jag tycker är tråkigt är att spelet var så enkelt, slutbossen var ju ingen match.. Dock så finns det väl lite sidequests att köra för att få lite Ranking i spelet.
Postad 19 december 2005 - 12:13
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Lyckades efter många om och men få A ranking i thorns castle. 190 miljoner plus  Ska man göra det kan man lika gärna göra det ordentligt, hehe. 11 i världen räckte det till tydligen. Den som leder på just den leaderboarden ska tydligen ha 707 miljoner, puuh.
Bara fem banor kvar då...  (slitit som fasiken i forest temple redan, att få A ranking alltså...)
Postad 15 februari 2006 - 21:47
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Verkar som att co-op via live snart är verklighet http://www.planetxbo...ticle=882&cat=1Great news for all you Kameo fans - Rare have announced that the are just finishing up on an update to the game which will bring co-op multiplayer support over Live.
Rare had the following to say on their website:
“Co-op over Live is currently in the last stages of debugging and should be available very soon. And there are firm plans to release more downloadable content soon after - details of which will be made available soon. Watch this space...”
Verkar ju lovande! edit: finns nu för nedladdning via xboxlive. 26 Mb. Har inte testat den ännu men bör ju fungera utmärkt tycker man.
Redigerat av Donmeta, 28 april 2006 - 08:52.
Postad 06 augusti 2006 - 19:01
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Lite info angående kommande "power pack" expansionen. http://kameo.com/Roy..._Power_Pack.htmRoyal Fun:
Coming Soon: Kameo Power Pack!
Think you’ve mastered Kameo™:Elements of Power™? Think again! With expanded co-op action and super challenging gameplay, the upcoming Kameo Power Pack is sure to put your abilities to the test. This downloadable content contains three great new co-op modes of play: Expert Mode, Rune Battle Mode, and Time Attack Mode.
* Expert Mode: Expert Mode features six re-mastered tougher-than-ever levels, for both solo and cooperative play. Be prepared to face battles that will make even the most hardcore Kameo veterans balk. Suited up in their exclusive new Armor Skins, all ten of your Elemental Warriors will be on hand to help you in the enhanced combat...and you’re gonna need ‘em!
* Time Attack Mode: In Time Attack Mode, team up with a friend over split-screen, System Link, or Xbox Live®, and work together to try and beat the clock—and the Trolls—against seemingly impossible odds.
* Rune Battle Mode: Rune Battle Mode turns traditional Kameo co-op on its head, with new VS gameplay that pits you against your opponent—as well as Trolls—in a fight to grab the most runes. Use one of the unique new weapons to thwart your adversary in this no-holds-barred arcade scramble!
The Kameo Power Pack also introduces 15 new achievements and worldwide leaderboards. Check the Kameo community site frequently for the latest news and to see how you can get the Kameo Power Pack for yourself.
Postad 06 augusti 2006 - 20:15
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Men *suck* , jag sålde precis min kopia på EB Games, eftersom jag inte orkade spela igenom det, och det verkade inte som det skulle komma någon form av "expansion".
Postad 07 augusti 2006 - 11:56
Donmeta
-
Donmeta
-
Veteran
-
-
1 705 inlägg
Bara vänta så kommer det säkert nån butik som säljer det tokbilligt:
www.pricerunner.se
Men av de spel jag har så blir kameo ett av dem jag kommer behålla helt klart. Hoppas de gör en två bara med lite mer djup och framförallt mer att utforska
edit 332 verkar billigast just nu.
Redigerat av Donmeta, 07 augusti 2006 - 11:57.
Postad 25 september 2006 - 14:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Rare har just utannonserat nytt DLC till Kameo. Det är nya skins, eller om det är en editor så att man själv kan göra nya skins. Gratis är det iallafall och släpps gör det imorgon (i USA, vet inte om det är worldwide). http://www.xboxyde.c...ws_3558_en.htmlSå här kan det se ut » Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
Postad 25 september 2006 - 19:17
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Mycket bra plattformsspel med grym grafik. Synd det var så kort bara.
Postad 27 september 2006 - 17:43
Bakerman1972
-
Bakerman1972
-
Amatör
-
-
89 inlägg
har kört mkt co-op riktigt kul
Idag 27 / 9 spelade jag med en kille som fråga hur gammal jag var jag svara att jag är 34 ......
hade head setet på hehe det var faktiskt skit kul ...
ahh sa han lika gammal som min pappa hehe
då hörde man pppan i bakgrunden garva
men kul hade vi
spela banor på tid och få bra betyg
nu har jag bara haft det sen förra helgen mao 1.5 vecka drygt o spelat kanske 2 - 3 timmar per dag fick igång co-op för tre dagar sen
kan rekomendera det men ja har inte klarat det själv ännu bara som co op
Postad 19 februari 2007 - 13:48
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
plockade upp en kopia av Kameo idag på OnOff, specialerbjudande för de med onoff-kort. 99kr. klart värt...
Postad 07 januari 2008 - 15:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Postad 29 juli 2008 - 14:58
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
en liten fråga.. köpte spelet idag.. har fastant på trädbossen.. man ska kasta stenar på trädet när han öppnar munnen.. men hur får man honom att öppna munnen?
Postad 29 juli 2008 - 18:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Pummelweed och kryp under explosiva skal som du sedan kastar på honom (RT när du är nära).
Postad 29 juli 2008 - 22:31
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
hmm.. tyckte jag testade det.. får testa igen
edit: tackar för hjälpen, dödade han omgående nu
Redigerat av Majorglenn, 29 juli 2008 - 22:50.
Postad 29 juli 2008 - 23:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Postad 09 december 2008 - 19:53
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Hittade det här för dryga sjuttiolappen så jag slog till. Det påminner väldigt mycket om Zelda tycker jag. Har än så länge bara klarat första "borgen" och om det blir lite klurigare längre fram och inte blir sämre så måste jag nästan säga att det här är roligare än Zelda (Twiligt Princess).
Postad 09 december 2008 - 20:20
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Känslan är skön i alla fall. Du valde rätt årstid att spela det på.
Postad 09 december 2008 - 20:53
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Känslan är skön i alla fall. Du valde rätt årstid att spela det på.
Känns bra så här efter Dead Space
Postad 09 december 2008 - 23:28
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
Upptäckte själv Kameo för någon månad sedan. Tänkte klara det på en helg, men fastnade på en boss längre fram. Annars riktigt skoj spel som känns lagom fritt och varierande.
Postad 10 december 2008 - 00:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Känns bra så här efter Dead Space 
Kan tänka mig det
Postad 10 december 2008 - 08:52
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1 302 inlägg
Det var Kameo som fick mig att förhandsboka en 360. Och jag tycker fortfarande det är ett av de bästa adventure spelen på 360:n. Hoppas verkligen Rare gör en uppföljare. Det är fett med deras crowd system. Kändes verkligen "next-gen" när man red igenom den crowden i början av spelet.
Postad 10 december 2008 - 21:24
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Efter att precis ha spelat Dead Space och förundrats över hur bra grafik det spelet har tycker jag att Kameo verkligen var före sin tid. Det är fortfarande skitsnyggt.
Postad 10 december 2008 - 23:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jo på vissa grejer. Vatteneffekterna äger. Men elden från draken t ex = urk.
Fast många partiklar har de fått med - såsom pollen + gräset utanför slottet och tronrummet (har du sett tronrummet?)
Postad 10 december 2008 - 23:33
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Jo på vissa grejer. Vatteneffekterna äger. Men elden från draken t ex = urk.
Fast många partiklar har de fått med - såsom pollen + gräset utanför slottet och tronrummet (har du sett tronrummet?)
Är på andra bossen nu. Kan inte minnas något tronrum ännu...
Postad 11 december 2008 - 01:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Det är i staden. Miljoner partiklar i luften.
Edit: Finns en bild på första sidan.
Redigerat av Zoiler, 11 december 2008 - 01:58.
Postad 11 december 2008 - 23:16
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Det är i staden. Miljoner partiklar i luften.
Edit: Finns en bild på första sidan.
Då missade jag den. Jag hade lite bråttom i början. Varför envisas alla med att kalla fienden för Trolls, det syns ju tydligt att det är Orcs!
Postad 11 december 2008 - 23:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Missade och missade. Det är ju i hubben där man går till allting så dit kommer man alltid förr eller senare
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|