// Fixade rubriken, skriv alltid rubriken så att man slipper klicka sig in i tråden för att förstå vad den handlar om
Redigerat av Martin.M, 13 December 2005 - 16:23.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 13 December 2005 - 14:03
Hur högt ska man sätta en 42 tums plasma,från golvet räknat? Hur har ni gjort? Lämpliga avstånd att sitta på?
// Fixade rubriken, skriv alltid rubriken så att man slipper klicka sig in i tråden för att förstå vad den handlar om Redigerat av Martin.M, 13 December 2005 - 16:23. Postad 13 December 2005 - 14:35
Ska och ska. Höjden är väl en högst personlig "inställning". Be nån svullen vän hålla den på olika höjder så blir det lättare att bilda sig en uppfattning
Jag har min 42" på 3 meters avstånd. Ganska lagom enligt mig. Redigerat av Unregistered3757f53c, 13 December 2005 - 14:36. Postad 13 December 2005 - 14:40
En del sätter plasman på väggen 1,5m över golvet men detta ger både sämre betraktningsvinkel och ont i nacken... Jag ska ha min på en TV-bänk 70 cm över golvet.
Postad 13 December 2005 - 14:47
Bra fråga funderar på detsamma. Gör ett tillägg till frågan om det är ok. Hur har ni löst det med kablarna upp till TV:n vid väggmontering. Alltså ni, som precis som mig, har betongvägg och inte kan/ får bila upp ett spår i väggen. Kabelkanal antar jag? Fick tips om denna på ClasOhlson ClasOhlson Kabelkanal, men någon kanske har fixat det bättre/ snyggare? Postad 13 December 2005 - 14:48
Sätt dig i soffan/fåtöljen och mät avståndet från golvet till ögonhöjd.
Mätt sedan upp detta avstånd på väggen och placera plasmans mittpunkt där. Postad 13 December 2005 - 15:58
eller kanske något lägre så att ögonhöjd också blir ögonhöjd på personer som visas i TV:n t.ex. hallåor eller nyhetsuppläsare.
Allt är naturligtvis en smaksak men det är lättare att böja huvudet framåt/nedåt än bakåt/uppåt....och mycket bekvämare för nacke. /staffan Postad 13 December 2005 - 16:21
Jag löste det genom att hänga plasman lågt över bänken så att Video / DVD täcker kablarna. Kolla i mitt galleri! case Postad 13 December 2005 - 16:41 Mm, har redan fluktat i ditt galleri, mest på whiskeyn dock. Allvarligt, snyggt gjort. Har dock lägre tv bänk så någon form av kanal blir ett måste. Postad 13 December 2005 - 18:22
Vad är det absolut lägsta avståndet. jag har cirka 2-2.4 meter till tv, och undrar om det är för lite = /.
Postad 13 December 2005 - 19:49
Beror väl på TV'n och materialet du tittar på. Har du en högupplöst 42" och kollar på HDTV material så är det inte för nära. Har du lågupplöst TV och / eller tittar mest på vanliga, icke högupplösta, TV sändningar och dylikt material så låter det lite nära.
Sitter själv 3 meter ifrån en 50". Vanliga sändningar (ej digitalt) blir lite grynigt, DVD och HD däremot blir suveränt. Postad 13 December 2005 - 20:35
Låt oss säga att jag mest kommer att använda den för DVD och Xbox 360... lite tvtittande kommer väl också förekomma, mest några tvserier och simpsons. Slötittar sällan =) .
Postad 13 December 2005 - 21:54
Då borde det inte vara någon större fara , men det är ju väldigt personligt också så ingen kan ju säga säkert att du kommer tycka det är bra. Själv har jag en lågupplöst på ca 2,8-3 m tittavstånd med 75cm från golv till nederkant av bilden, den står på en Magiker TV-bänk från IKEA. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |