TV-bänk + C360
21 svar till detta ämne
Postad 01 February 2006 - 18:01
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Hej,
har nyligen köpt en beta c360 center och behöver lite tips på en tv-bänk som den passar i. Har kollat runt på webben och även varit inne på mio men det verkar inte finnas något som man får in den centern i.
Någon som vet en bra bänk till ett hyffsat pris, mörk eller svart? Får gärna gå in lite andra saker i den som stärkare, digitalbox osv.
Postad 01 February 2006 - 18:21
Lukassvensson
-
Lukassvensson
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Min tvbänk (kolla mitt galleri) rymmer en C360 om du tar bort ena glasskivan och en 32" CRT ovanpå, den kostar 450 kr på IKEA och heter STORMARK.
Vilken bänk du ska ha beror ju helt på vilken tv du har (vägg-tv eller CRT). Har du vägg-tv kan du ju lägga centern ovanpå bänken.
Redigerat av Lukassvensson, 01 February 2006 - 18:23.
Postad 01 February 2006 - 21:24
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Den är nog lite för liten för mina andra prylar. Konstigt att ikea inte rekommendera den när jag snacka med dom dock.
Postad 01 February 2006 - 21:31
Lukassvensson
-
Lukassvensson
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Antagligen för att man måste ta bort glasskivan (när du tagit bort den går den inte att sätta in igen) för att få in den centern.
För klen för dina andra prylar? Ha två bänkar, som jag har, en för elektroniken, och en för tv och centerhögtalare.
Jag antar att det är en 32" CRT du har, och då är väl detta ända sättet om du inte vill lägga centern ovanpå tvn.
Postad 02 February 2006 - 01:10
Combo
-
Combo
-
Användare
-
-
149 inlägg
Min center gick inte heller in i min gamla tvmöbel, så jag gjorde en egen! Det tog ungefär två veckor från idé tills den var betsad, lackad och monterad! Kostade nånstans mellan 2-3000 inklusive allt tror jag. Finns bilder i mitt galleri!
Postad 02 February 2006 - 08:18
Unregistered77246013
-
Unregistered77246013
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Ett alternativ kan väl vara en lägre bänk och lägga centern ovanpå. LACK är väl ett populärt alternativ t ex?
Postad 02 February 2006 - 08:29
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Som ovanstående säger, en LACK-hylla. Jag har en sån i ekfanér som jag helt enkelt "moddat" för att få plats med centern i mitten....
Postad 02 February 2006 - 11:34
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Lukas, inte för klen utan för liten. Vill helst undvika att använda 2 bänkar/rack.
Combo, såg ganska trevlig ut.
Anselm, på vilket sätt har du moddat den ?
Postad 02 February 2006 - 20:08
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Jag var inne på den lokala svenskahem butiken, dom hade en bänk ( hugo  där centern passar i ett mittenfack direkt. Billig också, 1390:-.
Postad 02 February 2006 - 22:35
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4120 inlägg
Jag var inne på den lokala svenskahem butiken, dom hade en bänk ( hugo där centern passar i ett mittenfack direkt. Billig också, 1390:-.
<{POST_SNAPBACK}>
Bild tack! EDIT. hehe don't bother. Jag hitta en själv på denna sidan:  //Loofy
Redigerat av Unregistered42611, 02 February 2006 - 22:37.
Postad 07 February 2006 - 10:08
Iqulah
-
Iqulah
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Min center gick inte heller in i min gamla tvmöbel, så jag gjorde en egen! Det tog ungefär två veckor från idé tills den var betsad, lackad och monterad! Kostade nånstans mellan 2-3000 inklusive allt tror jag. Finns bilder i mitt galleri!
<{POST_SNAPBACK}>
Ruskigt fin bänk! Hur är skivorna fästade i "mellanväggarna"? Vad har du för mått på den?
Postad 09 February 2006 - 22:43
Combo
-
Combo
-
Användare
-
-
149 inlägg
Tackar!
Mellan skivorna är egentligen små lådor utan lock och botten, det går gängstänger rakt igenom bänken. Mått på bänken:
3 st limträskivor 2100x500x18mm
8 st 20cm höga lådor (hade jag byggt den idag hade jag lagt på en eller två centimeter för att underlätta för DVD-filmerna)
Det betyder väl att bänken är 460mm hög, plus hjulen.
Postad 12 February 2006 - 13:22
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Tackar! Mellan skivorna är egentligen små lådor utan lock och botten, det går gängstänger rakt igenom bänken. Mått på bänken: 3 st limträskivor 2100x500x18mm 8 st 20cm höga lådor (hade jag byggt den idag hade jag lagt på en eller två centimeter för att underlätta för DVD-filmerna) Det betyder väl att bänken är 460mm hög, plus hjulen.
<{POST_SNAPBACK}>
Otroligt fin TV-bänk Conbo. Var fick du tag på materialet...främst de 8 lådorna. Köpte du dessa färdigbyggda. Vad är det för hjul du har satt på? Jag antar att bänken väger en hel del  . mvh Manor
Postad 12 February 2006 - 16:42
ErOx
-
ErOx
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Jag hade oxå stora problem med att hitta en bänk där min C360 fick plats, så jag (som så många andra) fick bygga en egen bänk.
Bilder finns i mitt galleri.
//ErOx
Postad 12 February 2006 - 19:26
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Om man inte har verktyg och/eller tillgång till snickeriverkstad finns det då nånstans man kan lämna in en spec och nån som kan snickra utför jobbet? Bor i Göteborg så det får ligga nära om nån vet.
Förresten, snygga bänkar ni hade gjort. Den sista var dock i minsta laget för mig.
Redigerat av vilse, 12 February 2006 - 19:26.
Postad 15 February 2006 - 23:53
Combo
-
Combo
-
Användare
-
-
149 inlägg
Trevligt med alla positiva kommentarer!
Bänken är gjord framförallt av limträskivor köpta på Obs Bergvik här i Karlstad. Lådorna är hemmagjorda, limträskivor på sidorna och furulist fram å bak. Limmade "lådorna" med trälim, slipade och betsade. Hjulen kommer också därifrån, 8 hjul som kostade ungefär 10kr/st och ska klara 45kg var, insåg precis som du skrev att det skulle bli ganska tungt, men 360kg ligger jag under!
Postad 19 February 2006 - 20:58
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Har fått och byggt ihop "Hugo" bänken nu. Funka fint med C360, den passa kloss på höjden och ca 1dm ledigt på varje sida. Har ingen kamera annars skulle jag postat en bild.
Postad 09 March 2006 - 07:52
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Fan blir galen av detta. Finns det verkligen ingen vettig bänk att köpa? Känns svårt att bygga en bra bänk själv som skulle bli snygg.
Hugo går bort då det endast får plats centern i den, jag vill ju ha mina övriga stereoprylar i bänken också (typ, dvd, reciever osv...)
Redigerat av vilse, 09 March 2006 - 07:53.
Postad 09 March 2006 - 08:04
Macneil
-
Macneil
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Fan blir galen av detta. Finns det verkligen ingen vettig bänk att köpa? Känns svårt att bygga en bra bänk själv som skulle bli snygg. Hugo går bort då det endast får plats centern i den, jag vill ju ha mina övriga stereoprylar i bänken också (typ, dvd, reciever osv...)

<{POST_SNAPBACK}>
Under luckorna på Hugo bänken är det hyllor för att ställa grejjer så som dvd, reciever m.m. Sen om du vill se all elektronik så tar du bara bort luckorna. Peace out.
Postad 09 March 2006 - 22:35
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Fan blir galen av detta. Finns det verkligen ingen vettig bänk att köpa? Känns svårt att bygga en bra bänk själv som skulle bli snygg. Hugo går bort då det endast får plats centern i den, jag vill ju ha mina övriga stereoprylar i bänken också (typ, dvd, reciever osv...)

<{POST_SNAPBACK}>
Under luckorna på Hugo bänken är det hyllor för att ställa grejjer så som dvd, reciever m.m. Sen om du vill se all elektronik så tar du bara bort luckorna. Peace out. 
<{POST_SNAPBACK}>
Ok. Nån här som har en Hugo och all elektronik under med luckorna borttagna? Bilder??
Postad 13 March 2006 - 07:40
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Det blev en Hugo i helgen. Blev faktiskt ganska bra. Dock är det ju inte megastort i bredd i hålet under så 2 förstärkare i bredd kan man glömma. Som tur är så är DVD:n och digitalboxen inte så breda som förstärkaren så allt gick in.
Postad 03 August 2007 - 19:30
heinze
-
heinze
-
Användare
-
-
112 inlägg
Nån som vet om denna tv-bänk fortfarande går att få tag på via nätet? Har för mig att den även såldes under namnet Buffer hos vissa butiker. Har en C360 och måste få tag på en tv-bänk som passar till centern. Eller finns det några nya bänkar idag som passar`?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Inredning & Möbler
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|