Mitt tips är att du skriver om spelaren i den officiella Pioneer 380/470/575-tråden. Där finns många fler som kan ge dig svar.
Jag köpte själv en 380 för några veckor sedan på Elgiganten, och jag blev väldigt missnöjd.
Jag hade samma problem som du - Den skrek nåt hemskt, och det blev brus vid alla konturer. Jag körde över scart, och jag provade att ändra inställningarna och körde progressivt, och då blev bilden faktiskt lite bättre. Lite.
Åsikterna om ljudnivån på Pioneers spelare skiftar nåt makalöst - Hälften tycker att det är den tystaste någonsin och hälften tycker den skriker som en stucken gris. Ett vanligt problem hos flera av Pioneers modeller, efter vad jag har hört.
Jag tyckte 380:an spelade upp så gott som alla DivX/XviD-filmer väldigt stabilt, men jag lämnade tillbaks den p.g.a. oväsendet och för att jag HATADE de omständiga menyerna

. En hemskans massa klickande bara för att ändra nån liten inställning.
Du ville ha tips om andra DVD-spelare:
BBK DV971 - jag har haft den i lite över ett år nu, och den har fungerat bra. Den spelar inte upp mpeg4 lika bra som Pioneer 380, men den är knäpptyst, och det går jättesnabbt att ändra inställningar.
( Det går även att spola i 32x både på DVD och mpeg4, vilket inte gick på 380:an

)
Det finns en 971c med inbyggd kortläsare, och en 971dt med inbyggd "digitalsändningsmottagare" för de fria kanalerna (1:an, 2:an, 4:an, barnkanalen/kunskapskanalen och svt24)
Det finns lite olika varianter av 971:an - du kan ju kolla priserna här på forumet.
DV971
DV971C - Inbyggd kortläsare
DV971H - DVI-utgång - Kommer du inte ha nån särskild användning för om du inte har plasma-TV
DV971DT - Inbyggd mottagare för de "fria" kanalerna. Jag tror att den kommer gå ner i pris så småningom.
Finns på Inwarehouse.se, Hembiobutiken.com, och går säkert att beställa igenom Teknikmagasinet också
Om du vill veta mer om BBK DV971, så skicka ett PM till mig - jag tycker inte det är passande att skriva en massa om den här. Jag har hunnit testa den rätt ordentligt!
Ha det!
Redigerat av Thuyner, 20 mars 2006 - 16:06.