Postad 30 March 2006 - 16:36
varför sätter du inte de bakre högtalarna på den bakre väggen istället för vid sidan som du har nu?
Där fanns ju plats både till höger och vänster vid bokhyllan?
Där fanns ju plats både till höger och vänster vid bokhyllan?
Postad 30 March 2006 - 16:59
Jo den tanken har slått mig. Det jag igentligen vill är att ha 7.1, vilket blir väldigt svårt när fönstret sitter där det sitter
Men frågan är om jag inte kör 5.1 och biampar frontarna istället. Musiklyssning är minst lika viktig för mig.
Tack för Tipset.....det blir Bi-Amping, och högtalarna på bakväggen. jag kom just på att man kunde köra 7.1 "virituellt" med ett 5.1 system. Då körs bakre centerhögtalarna i "Phantom" läge om jag förstått det rätt. Får göra en test när jag fått upp högtalarna.
Tack för Tipset.....det blir Bi-Amping, och högtalarna på bakväggen. jag kom just på att man kunde köra 7.1 "virituellt" med ett 5.1 system. Då körs bakre centerhögtalarna i "Phantom" läge om jag förstått det rätt. Får göra en test när jag fått upp högtalarna.
Redigerat av King Cobra, 30 March 2006 - 17:04.
Postad 30 March 2006 - 17:19
vet hur det är ville ha 7.1 själv. Fick ge upp den tanken skall med bi-ampa frontarna får d som att det ej finns så mycket 7.1 ännu och tills man skall ha 7.1 får man lösa det då dvs om ett år eller något.
Körde dock stora stativare till bakre för att få maximal ljudbild ur 5.0 (skippade subben men har den oinkopplad).
Körde dock stora stativare till bakre för att få maximal ljudbild ur 5.0 (skippade subben men har den oinkopplad).
Postad 31 March 2006 - 18:19
Tjena.
Jag håller på med att sätta upp högtalare för surr.Back så det blir 7.1 och ställa dom mellan front o surround högtalarna så man hör ljudet vandra mellan dom men har inte kommt så lång än.
Saftig stärkare har du helt klart
.
Tack för titten oxå .... jag är en stor ac diggare oxå
//Golfen
Jag håller på med att sätta upp högtalare för surr.Back så det blir 7.1 och ställa dom mellan front o surround högtalarna så man hör ljudet vandra mellan dom men har inte kommt så lång än.
Saftig stärkare har du helt klart
Tack för titten oxå .... jag är en stor ac diggare oxå
//Golfen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
88 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?