Min lnb till parabolen har precis lagt av och fick slÀngas.
Behöver en ny men jag kan absolut ingenting om lnb osv. Finns en massa o vÀlja mellan.
Vilken rekomenderar ni?
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
1 relaterade trÄdar
Postad 09 April 2006 - 13:06
Vet inte om jag har kommit i rÀtt forum, men jag provar:
Min lnb till parabolen har precis lagt av och fick slÀngas. Behöver en ny men jag kan absolut ingenting om lnb osv. Finns en massa o vÀlja mellan. Vilken rekomenderar ni? Postad 09 April 2006 - 17:37 Det spelar inte sÄ stor roll vilket mÀrke du vÀljer. Det viktiga Àr att det Àr ett lÄgt brustal pÄ huvudet och att det Àr ett universal lnb om du anvÀnder det till digital sattelit tv. Alps och MTI Àr tvÄ stora mÀrken som gör bra huvuden Hade du bra bild med ditt förra huvud kan du vÀlja ett med samma brustal eller lÀgre. www.satpro.se Àr en sida som har mycket att vÀlja pÄ. Du vÀljer singel dual ell quattro beroende pÄ hur mÄnga boxar du vill ansluta. Har du bara en box vÀljer du singel. lycka till //mackan Postad 09 April 2006 - 18:00 Det spelar inte sÄ stor roll vilket mÀrke du vÀljer. Det viktiga Àr att det Àr ett lÄgt brustal pÄ huvudet och att det Àr ett universal lnb om du anvÀnder det till digital sattelit tv. Tackar för infon, Hade 0.8 eller 1.3. Minns inte riktigt men de hade ett par Är i nacken. Ska gensast kolla in sidan och bestÀlla:D Postad 09 April 2006 - 18:37
Ăr det stor skillnad ifall jag skulle vĂ€lja tex en universal lnb singel 0.3 brus som kostar 85:- istĂ€llet för en liknande fast med 0.5 -0.6 i brus som kostar 180:-?
Va tycker ni om denna: (Vet att det Àr lite snÄlt o vÀlja de billigaste, men om det inte Àr sÄ stor skillnad sÄ spelar de nog inte sÄ stor roll?) MAXIMUM single lnb 0.3dB Technical data Low band Hi band Input Frequency Range 10.7 ~ 11.7 GHz 11.7 ~ 12.75 GHz Output Frequency Range 950 ~ 1950 MHz 1100 ~ 2150 MHz L.O. Frequency 9.75 GHz 10.6 GHz Band Switching 0 KHz 22 KHz ±4 KHz continuous tone signal** Data Noise Figure 0.3 dB (Typ.) F/D Ratio 0.6 Input Reflector Type Offset Cross Pol. Isolation 22 dB (Min.) 28 dB (Typ.) Conversion Gain 50 dB (Min.) 62 dB (Max.) Gain Flatness ± 0.5 dB / 27 MHz L.O. Frequency Stability (25°) ±1 MHz (-30° ~ 60°) ±3 MHz L.O. Phase Noise (1 KHz Offset) - 60 dBc/Hz (10 KHz Offset) - 80 dBc/Hz (100 KHz Offset) - 100 dBc/Hz Output Power (at 1 dB Gain Compression Point) 0 dBm (Min.) Output Return Loss 7.5 dB Output Connector 75à F Type (Female) D.C. Supply Voltage 11.5 ~ 19 V D.C. Current Consumption 110 mA (Typ.) 150 mA (Max.) Polarity Switching Voltage Vertical: 11.5 ~ 14 V Horizontal: 16 ~ 19 V Operating Temperature -30° ~ 60° ** This tone control signal should meet Astra recommendation. Specifications are subject to change without notice. Redigerat av Ticalo, 09 April 2006 - 18:46. Postad 09 April 2006 - 18:50 Jag skulle tro att du hade ett 0,8 det verkar rimligt. Om det funkade bra kan du ta det billigaste du hittar av hyffsad kvalite som Àr pÄ 0,8 eller mindre. Det Àr inte som sÄ att du fÄr bÀttre bild med ett som Àr lÀgre om det funkade innan. Oftast vÀljer man ett med lÄgt brustal om det Àr nÄgon kanal som man har svÄrt att fÄ in men har en för liten parabol. DÄ kan ett huvud med lÄgt brustal göra susen. DÀremot kan ett med lÄgt brustal vara till stor fördel nÀe det regnar eller snöar. DÄ blir det mindre störningar ju lÀgr brustal pÄ huvudet du har. //mackan Postad 09 April 2006 - 18:50
man anser att ju lÀgre brustal dÀstÄ bÀttre men man ska ocksÄ tÀnka pÄ annat, typ hur bra kvalitet pÄ andra elektroniska komponenter... bla bla
det ska inte vara stor problem om du köper den billiga för 85:- om du bor inte för lÄngt uppe i Sverige. ...... har blandade LNB bÄde gamla och nya och alla funkar bra. ALPs Àr bra men Samsung oxÄ. Postad 09 April 2006 - 18:55 Om jag skulle valt huvud skulle jag vÀlja mellan Alps Universal Single LNB 0.5dB Art nr.: 300464Jag skulle tro att du hade ett 0,8 det verkar rimligt. Om det funkade bra kan du ta det billigaste du hittar av hyffsad kvalite som Àr pÄ 0,8 eller mindre. Det Àr inte som sÄ att du fÄr bÀttre bild med ett som Àr lÀgre om det funkade innan. Oftast vÀljer man ett med lÄgt brustal om det Àr nÄgon kanal som man har svÄrt att fÄ in men har en för liten parabol. DÄ kan ett huvud med lÄgt brustal göra susen. Alps Universal Single LNB 0.3dB med kylare Art nr.: 300468 Om din anlÀggning Àr kÀnslig för snö och regn hade jag valt den pÄ 0,3 för 220:- den andra kostar 180:- //mackan Postad 09 April 2006 - 19:03
Tack ska bestÀlla senare nÀr jag kommer hem.
Om den Àr bra sÄ funderar jag pÄ att byta mina 3 andra lnb till denna. Postad 26 February 2007 - 02:18
LÄnar den hÀr gammla trÄden,,, OM man bor uppe i Lappland, ska man dÄ köpa nÄgot speciellt LNB? Postad 26 February 2007 - 08:57
Köp ett med bra kvalitet, tex Alps eller Maximus. Postad 06 May 2007 - 22:02
Satsa pÄ bra mÀrken som sagt. Brustalet sÀger egentligen inte sÄ mkt.....det Àr mest ett försÀljningstrick.
Mao. ska du helst satsa pÄ ett bra mÀrke som kanske kan ha lite högre brustal Àn ett mindre kÀnt mÀrke med lÀgre brustal. Postad 06 May 2007 - 22:08
Kör sjÀlv numera med Titanium Edition 0.2 och Àr helnöjd, ska vara ett av de bÀttre lnb.
Satellitproffsen lnb // Hifighost 1 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |