Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bredbandsbolagets DigitalTV, driftstörningar

75 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 September 2005 - 13:41

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som upplever att det är ganska mycket störningar.. Bilden fryser till ibland, ljudet försvinner korta stunder mm .,..trodde att det bara var "barnsjukdomar" men det har pågått ett par månader nu,,Man kanske skulle ringa och klaga :lol:

Postad 03 September 2005 - 07:24

Thompa bompa
  • Thompa bompa
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som upplever att det är ganska mycket störningar.. Bilden fryser till ibland, ljudet försvinner korta stunder mm .,..trodde att det bara var "barnsjukdomar" men det har pågått ett par månader nu,,Man kanske skulle ringa och klaga :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har märkt av att det hänt ibland jag med. Är väl inte direkt ofta iofs, inte så ofta att jag irriterat mig på det iaf. Lite illa är det väl, undrar vad det beror på.

Postad 03 September 2005 - 11:50

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som upplever att det är ganska mycket störningar.. Bilden fryser till ibland, ljudet försvinner korta stunder mm .,..trodde att det bara var "barnsjukdomar" men det har pågått ett par månader nu,,Man kanske skulle ringa och klaga :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har märkt av att det hänt ibland jag med. Är väl inte direkt ofta iofs, inte så ofta att jag irriterat mig på det iaf. Lite illa är det väl, undrar vad det beror på.

<{POST_SNAPBACK}>

För mig är det dagligen iaf, ska nog ringa upp dem och höra vad de pysslar med.

Postad 03 September 2005 - 18:14

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Det händer ju att det blir lite bildbuggar och så ibland,, men inte så ofta att det fryser sig länge än ½ sek.

Det enda negativa jag jag tycker är att det är tragiskt att de inte visar äkta 16:9 på många av kanalerna, specielt tv1000´s alla kanaler, som bara ibland visar filmerna i äkta widescreen.

Sen tycker jag att menyerna kunde gått lite fortfare.

Sen tycker jag att Video on demand måste bli billigare och med lite nyare filmer, då typ de senaste filmerna som kommer där är filmer som typ redan går på tv1000 kanalerna.

// Cineoholic

Postad 04 September 2005 - 23:59

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med Bredbandsbolagets digital rent kvalitetsmässigt men jag tycker boxen är på tok för seg ibland reagear den inte på knapptryckning på flera sekunder vid kanalbyte ska det verkligen vara så?

Postad 17 September 2005 - 08:21

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande grova störningar fast BBB har justerat hastigheten på min uppkoppling. När jag kör med tptest så har jag nu 10/10 med TCP och 15/15 med UDP. Alltså måste digital tvn gå via UDP protokollet? Inte konstigt att det blir störningar då när protokollet inte har handskakningar och felkorrigering... Eller har jag fel?

Postad 17 September 2005 - 09:49

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ringde till BBB och frågade varför det är så mycket störningar, svaret blev att det INTE skulle vara några störningar, teknikern tyckte att jag skulle prova koppla bort allt utom tv:n och se om det kan vara så att sändningarna störs av switchen, eller annan trafik som går till datorn.

Frågade om det var vanligt med störningar, han sade att det inte var det. Men att döma av vad man hör av kompisar, läser här. Så verkar det vara väldigt vanligt..

Postad 17 September 2005 - 14:20

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Ringde till BBB och frågade varför det är så mycket störningar, svaret blev att det INTE skulle vara några störningar, teknikern tyckte att jag skulle prova koppla bort allt utom tv:n och se om det kan vara så att sändningarna störs av switchen, eller annan trafik som går till datorn.

Frågade om det var vanligt med störningar, han sade att det inte var det. Men att döma av vad man hör av kompisar, läser här. Så verkar det vara väldigt vanligt..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har väldigt lite störningar efter att BBB justerat hastigheten och då har jag både bredband och telefon i samma kabel så något måste vara fel hos dig.

Postad 17 September 2005 - 14:46

Unregistered1a1a8abb
  • Unregistered1a1a8abb
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har väldigt lite störningar efter att BBB justerat hastigheten och då har jag både bredband och telefon i samma kabel så något måste vara fel hos dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft bbb-dtv sedan maj och nu har det börjat bli kraftiga störningar. I princip så blir det några stopp varje kväll, ljudet försvinner och bilden blir dålig, detta kan hålla på i 15 minuter, sedan blir det bra bild igen. Har även märkt att det är fler småstörningar nu också, där bilden fryser i nån sekund för att sedan fortsätta som vanligt.

Vad kan detta bero på? Måste ringa bbb och kolla, men jag har en teori: fler sitter framför datorerna och tankar efter sommaren och alla semestrar. Eller så är det ngt fel i deras grejjer?

Annars är jag skitnöjd över kvaliteten. Någon nämnde om det var ngn skillnad jämfört med canal digital, och kan bara säga: BBB har bästa bilden (bortsett från C more HD). Frånsett från de senaste veckans störningar givetvis...

Postad 17 September 2005 - 20:27

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Håller med om att bilden är grymt bra, dock drar ju alla störningar i sändningen ner glädjen.

Postad 18 September 2005 - 15:06

johanhi
  • johanhi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har haft tjänsten sen i Fredags. Men har stora problem med tjänsten, efter cirka 2-5 minuter fryser bilden helt och jag blir tvungen att byta kanal för att det ska fortsätta. Någon annan som har haft/har detta problem?

Kanske beror på ojämn kvalitet på signalen till modemet, hur som helst riktigt irriterande :( . (har 24 tjänsten och ip-telefoni cisco ATA dosan)

Skulle vara intressant att se om någon annan har haft detta problem.

/ Johan

Redigerat av johanhi, 18 September 2005 - 15:07.

Postad 18 September 2005 - 18:18

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Har haft tjänsten sen i Fredags. Men har stora problem med tjänsten, efter cirka 2-5 minuter fryser bilden helt och jag blir tvungen att byta kanal för att det ska fortsätta. Någon annan som har haft/har detta problem?

Kanske beror på ojämn kvalitet på signalen till modemet, hur som helst riktigt irriterande :( . (har 24 tjänsten och ip-telefoni cisco ATA dosan)

Skulle vara intressant att se om någon annan har haft detta problem.

/ Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har hört cisco dosan för ip-telefoni inte fungerar så bra med digitaltv tjänsten. Själv så fick jag en force box när jag beställde telefoni.

Postad 18 September 2005 - 19:23

iller_
  • iller_
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Man kanske ska vänta med och skaffa digital-tv via telejacket, verkar ju bara vara massa problem. Har en cisco telefondosa, men har sett att BBB har en adsl modem med inbyggd telefon del. Undra om man får byta till en sådan?

Postad 18 September 2005 - 20:52

johanhi
  • johanhi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Man kanske ska vänta med och skaffa digital-tv via telejacket, verkar ju bara vara massa problem. Har en cisco telefondosa, men har sett att BBB har en adsl modem med inbyggd telefon del. Undra om man får byta till en sådan?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men de ska komma och se över alla jack och testa andra modem osv. i nästa vecka. Hoppas det löser sig då, riktigt dåligt som det är nu. Men när det flyter verkar ju kvaliteten vara toppen. :(

Postad 19 September 2005 - 11:48

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Tycker det är dålig stil av BBB att lansera tjänster som tydligen inte fungerar helt 100%...

Tycker inte om att betala för saker som inte fungarar som utlovat. Undrar vad man har för rätt som konsument i detta läge, kan man kräva lägre avgift.

skulle man kunna säga upp avtal trots bindningstid pga att tjänsten inte fungarar som utlovat..

Postad 21 September 2005 - 10:47

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
He he he, efter BBB justerade hastigheten har jag nu denna hastighet...

733192192 bytes transferred. (2,52 MB/s) (00:04:36)

Med 10/10 bredbands jack :huh:

Störningarna borde ju försvunnit nu eller??

Postad 22 September 2005 - 06:14

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Har som bäst kommit upp i 8Mb/s sen dom justerade uppkopplingen för mig. Sen börjar det bli lite halvsvårt för datan att orka med med hårddiskar osv.
:huh:

Och det där med Canal+ låter ruggigt bra. Kan knappt bärga mig!
;)

Postad 22 September 2005 - 08:48

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

He he he, efter BBB justerade hastigheten har jag nu denna hastighet...

733192192 bytes transferred. (2,52 MB/s) (00:04:36)

Med 10/10 bredbands jack  ;)

Störningarna borde ju försvunnit nu eller??

<{POST_SNAPBACK}>

Då har du mer än 20 Mbit nu alltså, så det får du ju vara nöjd med :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

2.52mb/s är ca 20mbit.... 1 byte är 8 bitar...

<{POST_SNAPBACK}>

Fortfarande grova störningar... ;)

Postad 24 September 2005 - 13:01

iller_
  • iller_
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har det blitt några förbättringar för er som har bbb digital-tv?

Postad 24 September 2005 - 14:06

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Har det blitt några förbättringar för er som har bbb digital-tv?

<{POST_SNAPBACK}>

Nja... Jag har nog mer störningar nu när jag har över 20 Mbit men tänker inte klaga mer. 20 Mbit är ju inte helt fel för datorn :) Jag undrar om det kan va min nätverkskabel som går från switchen till boxen som e boven, den är böjd i 90 grader på ett ställe och det får man ju inte göra enligt standarden. Jag ska prova med en ny kabel och se om det fungerar bättre...
För övrigt ska jag säga upp mitt abb. när det går ut då TV tjänsten ännu inte är 100% fungerande enlig mitt tycke.

Postad 24 September 2005 - 20:53

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ska ringa till BBB på måndag och fråga vad de pysslar med, varför det är så mycket störningar..ska ringa om min telefon (BBB) fungerar, för den lägger av titt som tätt också ,,igentligen bara internetuppkopplingen som fungerar felfritt för mig :)

Postad 25 September 2005 - 11:25

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Finns det någon BBB-abbonent här som inte upplever några störningar med bilden???

Postad 25 September 2005 - 16:01

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Finns det någon BBB-abbonent här som inte upplever några störningar med bilden???

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, finns det någon? isåfall träd fram. Enligt supporten jag talade med, ska allt fungera felfritt, dvs inga störningar alls :)

Postad 25 September 2005 - 20:26

iller_
  • iller_
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag ringde till bredbandsbolaget, och frågade en del saker om digital-tv tjänsten. Frågade även om det fanns några som hade problem med den, han sa att han inte kände igen någon som hade fel. Men just nu känns det ju märkligt att de erjuder en tjänst, som inte fungerar. Om det inte ens fungerar med de som har fiber, hur ska de då fungera med oss med adsl??

Postad 25 September 2005 - 23:13

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Jag ringde till bredbandsbolaget, och frågade en del saker om digital-tv tjänsten. Frågade även om det fanns några som hade problem med den, han sa att han inte kände igen någon som hade fel. Men just nu känns det ju märkligt att de erjuder en tjänst, som inte fungerar. Om det inte ens fungerar med de som har fiber, hur ska de då fungera med oss med adsl??

<{POST_SNAPBACK}>

Han måste ju ljuga då han säger att han inte känner till någon med problem,,imorgon ska jag ringa igen , och fråga om dom tycker att man ska betala fullpris för en tjänst som inte fungerar som utlovat..uppmanar alla andra med störningar på bilden att också ringa och fråga vad de håller på med.

Postad 27 September 2005 - 11:46

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ringde just till kundtjänst och klagade igen, fick beskriva problemen noga, vilka tider det var mest störningar mm. Han sade att det kan bero på att det är så många som tecknat deras tv tjänst att de kanske måste uppgradera sin utrustning. Han skulle skicka vidare ärendet till sina tekniker. Tog mitt mobilnummer och sa att de skulle höra av sig, skulle det inte bli bättre efter att de ringt så skulle jag kompenseras sade han..Vi får se vad som händer.

Tycker att alla som har problem ska ringa in och klaga.

Postad 27 September 2005 - 16:01

johanhi
  • johanhi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men de ska komma och se över alla jack och testa andra modem osv. i nästa vecka. Hoppas det löser sig då, riktigt dåligt som det är nu. Men när det flyter verkar ju kvaliteten vara toppen. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Gjorde tyvärr inte det! Det var inget större fel med vår uppkoppling, han bytte en sladd. Men boxen fungerar fortfarande inte, ringde därför kundtjänst nyss. De sa att det var fel på hela nätet, varför kunde de inte sagt det förra veckan? Boxen startar inte ens upp längre. Hon i teknisk support sa att det hade prio 1, barnsjukdomar :) .

Postad 27 September 2005 - 19:14

Jimbo_
  • Jimbo_
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Kopplade in mitt Bredbandsbolaget IP TV idag. Var inställd på mycket störningar, men jag blev glatt överraskad!
Allt fungerade klockrent, bra bild, snygg box osv.
jag har bredband 10mbit fiber.
så det fungerar för en del iaf!

Mvh Niklas

Postad 27 September 2005 - 19:30

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Kopplade in mitt Bredbandsbolaget IP TV idag.  Var inställd på mycket störningar, men jag blev glatt överraskad!

Mvh Niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Nybörjartur :)
Håll oss uppdaterade, har själv BBB 10Mbit och är i funderingsstadiet, de här störningarna verkar väldigt avskräckande.

Postad 27 September 2005 - 21:28

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Kopplade in mitt Bredbandsbolaget IP TV idag.  Var inställd på mycket störningar, men jag blev glatt överraskad!

Mvh Niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Titta ett tag och säg mig att du inte har några störningar, ge det ett par timmar. Har du inga störningar kan jag bara gratta dig. :)

Postad 28 September 2005 - 02:15

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Mvh Niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Titta ett tag och säg mig att du inte har några störningar, ge det ett par timmar. Har du inga störningar kan jag bara gratta dig. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Är det någon med fiber som upplever mycket störningar? Jag skulle aldrig skaffat tjänsten själv om jag t.ex. bara hade ADSL tror helt enkelt inte det är tillräckligt bra för att klara av både tv och bredband över gammal telekabel. Men för mig med fiber är det max några störningar per kväll så jag kan inte klaga.

Postad 28 September 2005 - 09:09

LastingDamage
  • LastingDamage
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inga störningar... Tråkigt för er som har det, hoppas det fixar sig. Men inga problem för mig, har inte haft några de 3 månader jag haft abbonemanget heller.

Postad 30 September 2005 - 20:17

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Har dom fått iordning på problemen ännu?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade precis ett avbrott på cirka 10-15 minuter mitt på bästa sändningstid en fredagskväll. Alla kanaler slutade fungera blev bara svart bild. Men nu fungerar det igen så dom kanske bara bootade om någon Windows dator som hängt sig :)

Postad 30 September 2005 - 20:20

Snigel
  • Snigel
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Fungerar långt ifrån klockrent........ :)

Postad 30 September 2005 - 20:48

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Har dom fått iordning på problemen ännu?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade precis ett avbrott på cirka 10-15 minuter mitt på bästa sändningstid en fredagskväll. Alla kanaler slutade fungera blev bara svart bild. Men nu fungerar det igen så dom kanske bara bootade om någon Windows dator som hängt sig :)

<{POST_SNAPBACK}>

Även BBB internet låg nere hos mig för en stund sedan.

Postad 04 October 2005 - 10:03

Jimbo_
  • Jimbo_
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har haft BBB IPTV i en vecka nu.

Bilden är fortfarande knivskarp.
Ljudet är inte 5.1 men stereo (pcm 48 khz står det på förstärkaren)

jag har kollat ungefär 3 timmar per dag och har haft max 5 sekunders störning per dag.

Till en början förlorade jag ca 6mgbit av min internethastighet (betalar för 10 mgbit) ringde till suporten och en dag senare så har jag 20 mgbits istället.

så för en del (med nybörjartur ;) ? ) så fungerar det!

/mvh Niklas, Mycket nöjd kund

ps bara Monday Night Football ;) gör det värt pengarana

Redigerat av Jimbo_, 04 October 2005 - 10:04.

Postad 04 October 2005 - 14:28

johanhi
  • johanhi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nu har det fixat sig!!!
Var tydligen problem med nätet eller liknande. Fungerar näst intill klockrent fast vi har ADSL. Två bildstörningar sammanlagt och då har tvn stått på i timmar.

Började nästan ge upp hoppet, men tydligen var det inte uppkopplingen trots allt.
Nu hoppas vi bara på att viasat tar sig i skinnet och börjar sända wide på alla sändningar med DD.

Någon som vet ifall viasat sänder 5.1-ljud på vissa av SVTs sändningar?

Jag har problem med 16:9 inställningen, man får ju ändra i inställningarna om man ska se ett program i 16:9 och sedan ett annat i 4:3 för att bilden inte ska få fel proportioner. Någon som har nån lösning på det? Eller ska man alltid ha det ståendes 4:3 i inställningarna?

/Johan

Postad 04 October 2005 - 20:09

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Själv får jag mer störningar för var dag som går ;)

Postad 10 October 2005 - 17:19

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Kan någon beskriva dessa störningar lite utförligare, fryser bilden till eller pixeliseras den eller vad pratar vi om. Med andra ord, går det att leva med det om man får ett par störningar om kvällen????

Postad 10 October 2005 - 17:22

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Kan någon beskriva dessa störningar lite utförligare, fryser bilden till eller pixeliseras den eller vad pratar vi om. Med andra ord, går det att leva med det om man får ett par störningar om kvällen????

<{POST_SNAPBACK}>

Bilden fryser i ett par sekunder, ljudet försvinner också, har haft störningar med ett brusljud som uppkommer med jämna intervall...pixligt och förvridna bilder blir det då och då också...

Postad 10 October 2005 - 19:59

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Tackar för svaret, nu blev jag bara mer fundersam :blink: .

Kommer det nåt bra erbjudande så tror jag att jag tar det, och så får man hålla tummarna att det fungerar som det ska.

Postad 11 October 2005 - 06:42

Unregistered1a1a8abb
  • Unregistered1a1a8abb
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

jo, jag bara tänkte på en sak!

Borde det inte gå att "modda" programvaran till boxen på något sätt? Är det någon som har gjort detta?

Kreatel har en egen mjukvarulösning där man kan använda boxen som mediacenter med access till nätverket (endast till bredbandsoperatörer).

Skulle vara intressant att se om det finns någon som har testat att på något sätt komma in i programvaran i boxen.

/Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Har tidigare haft störningar, men nu har det blivit betydligt bättre senaste veckan.

Nu är det knappt nå störningar alls, mindre än Canal digital på jobbet, om nu detta ger någon jämförelse.

Postad 15 October 2005 - 11:06

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

jo, jag bara tänkte på en sak!

Borde det inte gå att "modda" programvaran till boxen på något sätt? Är det någon som har gjort detta?

Kreatel har en egen mjukvarulösning där man kan använda boxen som mediacenter med access till nätverket (endast till bredbandsoperatörer).

Skulle vara intressant att se om det finns någon som har testat att på något sätt komma in i programvaran i boxen.

/Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Har tidigare haft störningar, men nu har det blivit betydligt bättre senaste veckan.

Nu är det knappt nå störningar alls, mindre än Canal digital på jobbet, om nu detta ger någon jämförelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Fick ett sms från BBB, ditt fel är fixat...For hem och slog på tv:n ,,,nästan så att det var mer störningar än någonsin..Ringde upp BBB och hörde wtf är detta, då sa killen att jag måste byta kabel mellan jacket och switchen ?? tydligen har de skruvat upp hastigheten för tv:n och det skulle kräva att man har en nätverkskabel som klarar av högre hastighet, har någon hört talas om något liknande?? ....nu skulle jag uppskatta att jag har störningar ca i gång i minuten...börjar bli mäkta less på det :unsure:

Postad 15 October 2005 - 13:30

miwa60
  • miwa60
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Japp, står på deras sida att det behövs en bättre kabel då hastigheten skruvas upp till 100Mbit för samma summa som 10 Mbit...320:-/mån.

Postad 15 October 2005 - 15:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
det är ingen skillnad på kablarna för 10 och 100mbit... däremot router/switch osv måste klara 100mbit...

Postad 15 October 2005 - 16:50

miwa60
  • miwa60
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Taget från BBB:s sida.
"För att få 100 Mbit/s hastighet måste du ha ett bredbandsuttag installerat i din bostad. Denna höga hastighet kräver en dator med minst Pentium 3 (700 Mhz processor och 256 MB internminne). Nätverkskortet och nätverkssladden måste ha stöd för 100 Mbit/s."

Postad 15 October 2005 - 17:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
bry er inte om sladden... nätverkskort och router/switch däremot måste vara 100mbit... är väl nån som inte kan nåt som skrivit det där... däremot kan de väl variera i kvalite mellan sladdar självklart som med allt annat... har man en gammal utsliten kabel så kan de vara dags och byta kanske... däremot för ett internt gbit nätverk så kan de krävas cat6 kablar men då hårddiskarna inte klarar max ändå idag så räcker det med vanliga standardkablar där med...

Redigerat av Leatherface, 17 October 2005 - 17:15.

Postad 16 October 2005 - 00:01

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

bry er inte om sladden... nätverkskort och router/switch däremot måste vara 100mbit... är väl nån som inte kan nåt som skrivit det där... däremot kan de väl variera i kvalite mellan sladdar självklart som med allt annat... har man en gammal utsliten kabel så kan de vara dags och byta kanske...

<{POST_SNAPBACK}>

Har provat med 3 olika kablar, och att bara köra tv:n rakt in i jacket...sitter med tv:n på i bakgrunden nu, skojar inte om jag säger att det är störningar var 5:e sekund...Går inte att se på skiten längre...Har blivit sämre sen jag fick 100Mb,,och har bytt till samma kabel som de rekomenderar , cat5e....oups nu frös bilden totalt :unsure:

Postad 16 October 2005 - 01:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
då är det ju nå problem med sändningarna och inte kabeln... kan ju vara så att det är deras limiter som inte funkar som den ska eller nåt sånt.. kanske därför alla ska få 100mbit nu....

Redigerat av Leatherface, 16 October 2005 - 01:03.

Postad 19 October 2005 - 10:25

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Efter många samtal till supporten verkar det ha ordnat sig med tv-bilden nu..Har fått 100/100 mbps lina och fixad tv-bild, är ganska nöjd just nu :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.