Funderar på att skaffa mig en sådan!
Länk till Bangprodukt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 16 May 2006 - 12:00
Jag undrar om någon kan dela med sig av sin erfarenhet kring bang olufsen BeoVison 6.
Funderar på att skaffa mig en sådan! Länk till Bangprodukt. Postad 16 May 2006 - 12:52
@raffe_paffe
Om du vill ha erfarenhetsutbyte av Beovision 6 så har du nog kommit till fel ställe. Använd bifogad länk så kommer du närmare sanningen. Bang&Olufsen? M.V.H nafets Postad 16 May 2006 - 15:30
bang och olufsen produkter är överprisade och överskattade...
du kan hitta bättre tv för 1/10 av en bangs tv pris... Postad 16 May 2006 - 17:27
Jaha, så man kan alltså få en bra 40" lcd tv för 5000kr? Halva priset kanske är mer realistiskt... Ofta så innehåller B&O prylar smart finesser som alla kanske inte värderar lika högt. Jag själv skulle aldrig köpa ljud eller bild från B&O men har man ändå pengar så varför inte. Motordrivet stativ som styrs av tvns fjärkotroll kan ju vara kul. Postad 17 May 2006 - 13:30
Min fundering var egentligen kring ut och ingångar. Enligt specen är det inte mycket att skryta med, frågan är om det är tillräkligt ett par år framåt....
Postad 17 May 2006 - 16:49
Det man betalar för med en Bang & Olufsen är ju som tidigare nämnts extra finesser men framför allt design... Man försöker ju inte dirket maxa bästa tv för bästa priset
Postad 17 May 2006 - 17:56
Om du vill ha en glidartv så är väl sonys nya strået coolare där skärmen åker upp ur basen när du ska kolla. Att den dessutom inehåller dvd och högtalare så att du kan använda den som snygg stereo borde väl motivera de 60 000:- den betingar
Postad 18 May 2006 - 13:27
Sant, MEN, jag undrar fortfarande om någon kan kommentera det tekniska. Det jag vill veta är om den är bra nog, dvs om den håller eftersom den bla inte har HDMI. Jag vet att jag betalar för design, det viktigaste är inte att den har alla tekniska finesser. Jag kan inte heller utläsa om den klara 1080i? Tack för alla svar. Postad 18 May 2006 - 14:00
Vill du ha en snygg design tv.
Borde du kolla på philips 9830 serie. Bra tekniskt, och har massa finesser. som motoriserat ställ, Ambilight, kort läsare och äkta 1920*1080 upplösning. deras nya 9831 serie ska tydligen vara riktigt vass rent bildmässigt. och har du pengar till en sån tv, så tycker jag du ska kolla upp den. Sen skulle jag alldrig köpt en ny tv som inte har HDMI. Postad 18 May 2006 - 15:43
@raffe_paffe
God middag Har själv en del B&O men inte en TV. Här kommer lite mer hjälp på traven. Denna länk kan kanske också vara användbar Beoworld Nedan är för 26tummaren BeoVision 6-26 Technical Specifications: Technical Specifications: CTV : Cabinet finish Black/aluminium Power consumption Typically 116 watt/stand-by 0.5 watt Terminal included Beo4 LCD 26" 15:9 TFT LCD Resolution 1280 x 768 pixels Display colours 16.7 mio. (true) Luminance of white (centre of screen) typ. 450 cd/m2 Contrast ratio (centre of screen) typ. 500:1 (min. 400:1) Response time typ. 15 msec. Viewing angle typ. 85 degrees (min. 75 degrees) Contrast screen Anti-reflex coated VisionClear Adaptive black Adaptive Dynamic Luminance Peaking Adaptive Noise Reduction Blue Stretch CTI (Colour Transient Improvement) Luminance Transient Improvement Digital Noise Reduction Green Enhancement Automatic Picture Control Teletext Teletext level 2½, approx. 2000 pages Wide Screen Signalling (WSS) VPT (Video Programming by Teletext) 9 memory pages per program 17 Teletext languages in 7 groups Group 0 Group 1 Group 2 (Russian) Group 3 (Greece) Group 4 (Arabic) Group 5 (Hebrew) Group 6 English, German, Swedish, Italian, French, Spanish/Portuguese, Czech/Slovak Polish, German, Swedish, Italian, French, Serbo-croat, Czech/Slovak, Romanian English, German, Swedish, Italian, French, Spanish/Portuguese, Turkish English, Russian, Estonian, Czech/Slovak, German, Lithuanian/Lettish, Ukrainian English, German, Swedish, Italian, French, Spanish/Portuguese, Turkish, Greek English, Arabic, French English, Hebrew, Arabic Tuning Autotune, program move and automatic naming Tuner range 45 - 860 MHz, VHF, S, Hyper, UHF TV programmes 99 Stereo decoders A2 + NICAM Formats Format 1: 15:9 Panorama Format 2: 15:9 Letterbox + Soft Scroll. Format 3: 15:9 for unik 16:9 Automatic format optimization via "Black Bar Detection" 16:9 detection on both SCART connectors. Options 0, 1, 2, 4, 5, 6. Menu languages English, Danish, Dutch, Spanish, Italian, German, French, Swedish PIN-code protection With pin-code or Disabled Set Top Box Controller (STB-C): Built in - Supports one STB (IR-blaster included). Controlling boxes with BEO4 Supported boxes : Se list at Bang & Olufsen Retail System (via internet) -------------------------------------------------------------------------------- Loudspeakers: Power amplifier module 4 units Frequency range 65 - 20,000 Hz Max. sound pressure level 95 dB Cabinet principle/ Net volume Bass Reflex / 2,5 litres per side Driver units 1 x 4” (105 mm) cone / 1 x 3/4" (21 mm) dome (per side) Magnetic shield Yes System modulator : Splitter/system modulator output to link room (Beolink Video Distribution) Frequency range 479 - 831 MHz (in 1 MHz step), Dual side band Audio Mono According to type : FM sound system G : 5.5MHz, FM sound system I : 6MHz Connection Dolby® Digital Decoder : (optional) 1 x 75 ohms aerial male Decoding capabilities Dolby® Digital 5.1 channel decoding Dolby® Pro-Logic decoding of two channel Dolby® Digital Dolby® Pro-Logic decoding of two channel PCM Dolby® Pro-Logic decoding of two analogue channels (Lt/Rt) Automatic format detection (Dolby® Digital, PCM) Calibration 3 channel Tone control & loudness (L/C/R) Bass management, Delay management Sound modes (Speaker 1 - 5) Speaker 1 : Stereo internal speakers (subwoofer muted) Speaker 2 2.0/2.1 : Stereo external speakers / Stereo external speakers + subwoofer Speaker 3 3.0/3.1 : Dolby®-3 stereo / Dolby®-3 stereo + subwoofer Speaker 4 4.0/4.1 : Stereo-4 / Stereo-4 + subwoofer Speaker 5 5.0/5.1 : Dolby® Digital or Dolby® Pro-Logic Surround / Dolby® Digital + subwoofer Connections : - Digital audio input - External Beolab loudspeakers 2 x Coax phono, Input-1 for AV-SCART, Input-2 for DECODER-SCART 5 x Power Link (left, right, rear left, rear right, subwoofer. - internal centre) Loudspeakers recommended, front/rear BeoLab 1, BeoLab 3, BeoLab 8000, BeoLab 6000, BeoLab 4000 Loudspeakers recommended, subwoofer Satellite module: (optional) BeoLab 2 Tuner range 950 - 2150 MHz Programmes 119 TV/Radio Sound systems Mono/Stereo Satellite radio Yes Down conv. supply 14/18 Volts control, Tone control (22 KHz) DiSEqC (One way control) Connections 2 x F-connectors (2 x 75 ohms) Connections: TV Input 1 x 75 ohms aerial female V.TAPE - AV 2 x 21-pin Scart sockets V.TAPE : CVBS in/out, RGB in, Y/C in (automatic 16:9 sense (pin-8), automatic Y/C detect, B&O AVL) AV : CVBS in/out, RGB in, Y/C in (automatic 16:9 sense (pin-8), automatic Y/C detect, B&O AVL(1-way)) Camcorder/Auxiliary 3 x Phono sockets (video in/audio L-R in), auto detection (video) Power link 2 PL connectors (Right and Left) Master Link ML connector Headphone socket 1 x Mini jack STB-Controller output 1 x Mini jack (supports one STB) PC input DVI-I connector/audio L-R in Motorised stand (optional) 5 pole DIN connector. System Modulator 1 x 75 ohms aerial male (splitter/system modulator output). According to type : G or I RF output Digital Surround Sound module (AC-3/DTS) (optional) 5 x 8-pin sockets Satellite module (optional) 2 x F-connector input (2 x 75 ohm) Link Compatibility: Master Link module Optional features & modules: Table stand (black) 4090 Motorised table stand (aluminium) 4092 Motorised floor stand (aluminium) 4091 Wall bracket (aluminium) 4093 Digital Surround Sound module (AC-3/DTS) 4005 Satellite (DVB-S) to be announced * Basic CTV systems can be switched ON in Service menu KÄLLA http://www.beoworld.co.uk/ Med vänlig hälsning nafets Postad 20 June 2006 - 14:05
Jag har en Beovision 6-26 med golvstativ och är mycket nöjd. Visst, den saknar HDMI-ingång, men det är enkelt att ordna en adapter, så man kan använda DVI-ingången i stället.
Ljudet är helt klart i toppklass och bilden är riktigt bra. Upplösningen är 1280x768 pixlar, så 1080i är inte aktuellt. För övrigt är det en vedertagen fördom att B&O betyder design till överpris, men jag inser att det här inte är rätt forum för att argumentera om detta även om jag definitivt är av en avvikande mening. Men fundera lite på integrationsmöjligheterna B&O erbjuder. Postad 02 October 2006 - 14:52
Tjena.
Om du inte har köpt en 6-26 än så kan jag råda dig att vänta. Det släpps snart en Beocenter 6-26 där du kan välja till inbyggd radio. Ej helt klart vad det blir för övriga uppdateringar. /Beosäljare. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |