Postad 15 augusti 2007 - 22:21

jag kollar runt lite efter trådlöst tangentbort + mus, jag vill helst inte lägga för mkt. Jag såg att du skrev lite om Logitech Cordless Desktop S510 (SV). Tycker du att det är något att satsa på? Kommer ju inte att spela spel med det tangentbordet och med den musen, bara använda dem när jag ligger och surfar i sängen

mvh/ tommy
Postad 16 augusti 2007 - 13:34
Tjena
jag kollar runt lite efter trådlöst tangentbort + mus, jag vill helst inte lägga för mkt. Jag såg att du skrev lite om Logitech Cordless Desktop S510 (SV). Tycker du att det är något att satsa på? Kommer ju inte att spela spel med det tangentbordet och med den musen, bara använda dem när jag ligger och surfar i sängen. Jag är lite orolig för räckvidden som du skrev var dåligt (runt 1,5-2 meter i värsta fall) Jag undrar hur lång mottagar sladden är, vore väldigt tacksam för svar
![]()
mvh/ tommy
Tjenna!
Sladden till tangentbordet är ca 1 meter. Men mottagaren är väldigt riktingskänslig och jag har testat det i sängen med. Sjunker tangentbordet ner en smula i täcket så funkerar det riktigt dåligt. Mitt tips är att skaffa ett tangentbord med antingen blåtand eller RF... infrarött funkar enligt mina erfarenheter väldigt dåligt.
Köpte nu senast Microsoft Wireless Keyboard 7000 som har blåtand... Funkar klockrent och klart det jag skulle rekmmendera även om det kostar en smula med. Fördelen med det är även att det har en liten touchpanel på tangentbordet så du slipper ha mus i sängen.
Mvh
Rasmus
Postad 16 augusti 2007 - 19:57

Den där touchpanelen gör mig väldigt nyfiken på just det tangentbordet du skaffat

Vart köpte du ditt tangentbord?
Läste också lite om det på netonnet, det står att det är speciellt utformat för Windows Vista, jag använder ju Xp :/ tror du det är ett minus då?
Mvh/ Tommy
Redigerat av EclipsE_1989, 16 augusti 2007 - 20:36.
Postad 18 augusti 2007 - 10:45
Okej tack så jätte mkt för hjälpen
jag tror nog att det blir ett tangentbord med blåtand som du rekommenderade
Den där touchpanelen gör mig väldigt nyfiken på just det tangentbordet du skaffat
Vart köpte du ditt tangentbord?
Läste också lite om det på netonnet, det står att det är speciellt utformat för Windows Vista, jag använder ju Xp :/ tror du det är ett minus då?
Mvh/ Tommy
Jag köpte mitt tangentbord på PC City. Touchpanelen fungerar bra på tangentbordet även om det inte är lika bra som på en lap-top. Ska man klicka runt mycket är musen givetvis bättre, men den fungerar bra för att vara ett komplement när man inte har plats eller sitter bra till för att använda musen.
Jag kör Vista och det är byggt för det men ska funka till XP också. Enda skillnaden tror jag är att du inte kan använda alla funktioner som förstoringsglaset och gadgets. Men det är klart ett prisvärt tangentbord tycker jag. Musen man får till är klockren.
Mvh
Rasmus
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar