Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Onkyo TX-SR674E *

185 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 August 2006 - 09:44

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Onkyo TX-SR674E

Bifogad fil  Onkyo_TX_SR674E__big_.jpg   36.05K   1 Antal nerladdningar

Manual

Shifting Home Theater Performance and Control into Another Gear

--------------------------------------------------------------------------------

To move to a level beyond purely functional home theater, the TX-SR674E gives you everything you need for audibly powerful, visually expressive home entertainment. The first consideration should be the essentials—like rock-steady amplifier power and performance through Wide Range Amplifier Technology (WRAT) and the cleanest audio signals generated by Vector Linear Shaping Circuitry (VLSC). And with HDTV in mind, the TX-SR674E also offers High-Definition Multimedia Interface (HDMI) and connectivity with the latest high-definition disc formats. Capping it off with Audyssey 2EQ™ room acoustics correction technology, the TX-SR674E stands out as one of the more complete A/V receivers in its class.

Features

--------------------------------------------------------------------------------

Amplifier Features
• 150 watts per channel minimum into 6 ohms, 1 kHz, IEC (1 channel driven)
• Wide Range Amplifier Technology (WRAT)
• Vector Linear Shaping Circuitry (VLSC) for all channels
• Optimum Gain Volume Circuitry
• H.C.P.S.—high current power supply
• Discrete power amplifier circuitry for all channels
• High-current, low-impedance drive
• Aluminum heatsink
• Auto-protection circuitry

Audio/Video Processing and Connectivity Features
• DTS,DTS 96/24,DTS-ES Discrete/Matrix, DTS Neo:6 decoding
• Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx decoding
• 192 kHz/24-bit DACs for all channels
• Advanced 32-bit processing DSP chip
• HDMI and Component-Video Upconversion (Passes progressive Signals)
• Time Base Corrector (TBC) for Upconversion
• Composite- to S-Video upconversion
• HDTV-Capable HDMI Video Switching (2 Inputs and 1 Output)
• HDTV-capable (50 MHz) component video switching (3 Inputs and 1 Output)
• 6 digital inputs (4 optical [1 front panel]/2 coaxial) and 1 optical output
• 5 S-Video inputs and 3 outputs
• 5 composite video inputs and 3 outputs
• 5 A/V inputs and 2 outputs
• 2 audio inputs and 1 output
• Front panel audio, video, S-Video, optical inputs
• Pure audio mode
• Color-coded 7.1-multichannel inputs
(Ready for new DTS and Dolby Digital formats for high-definition discs)
• Powered Zone 2/Zone 2 lineout with 12 V trigger
• IR input
• A-form listening mode memory
• CinemaFILTER
• Double Bass function
• Digital upsampling
• Non-scaling configuration
• Tone control (bass/treble) for front L/R channels
• Zone 2 volume control
• Late night mode (high/low/off)
• Speaker level adjustment
• Direct mode
• Subwoofer pre out
• Color-coded dual banana plug-compatible speaker posts (including Zone 2)

FM/AM Tuner and Other Performance Features
• 40 FM/AM random presets
• RDS (PS/RT/PTY/TP)
• Auto/manual tuning modes
• Intellivolume
• Audyssey 2EQ to correct room acoustic problems
• Display dimmer (3 modes)
• On-screen display
• Headphone jack (standard)
• Audio mute (via remote)
• Sleep timer (via remote)
• Battery-free memory backup
• Heavy-duty power cord
• Large, non-resonant feet
• Heavy-gauge, anti-resonant, reinforced steel chassis
• Vibration-resistant cover
• Aluminum front panel
• Independent crossover adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz)
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod
• A/V synchronization function (up to
100 ms in 10-ms steps)
• Preprogrammed RI (Remote Interactive) remote control with mode-key LEDs

Redigerat av Martin.M, 23 December 2006 - 18:28.

Postad 06 August 2006 - 12:34

visuatrox
  • visuatrox
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Tror jag eventuellt hittade svaret på min egna fråga, på Onkyos Amerikanska hemsida står specifikationerna lite mer utförligt. Antar att TX-SR674 är i princip samma som TX-SR674E.

Specs för TX-SR674 modellen

Deinterlacing for HDMI Output (480i to 480p) yay ;)

Postad 22 August 2006 - 16:49

hpdaxelsson
  • hpdaxelsson
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat denna förstärkare och har lite mer input. På pappret ser det bra....

Postad 23 August 2006 - 06:03

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1281 inlägg
  • 0
Canseda är beräknade att få sin första leverans i slutet av denna vecka. Så räkna med lite mer feedback efter det.

Postad 13 September 2006 - 13:07

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Funderar också på denna men har ett par frågetecken. Jag är lite förvirrad :( kring det här med singaler, kablar och anslutningar vad gäller bild.

Har idag en oldfashion widescreen TV med endast scartingångar (kan ta emot s-video på den ena) samt en ny Epson TW600 med alla möjliga anslutningar, bl.a. HDMI.
Som videokällor har jag DVD(HDMI ut), DVD-inspelare(komponent ut) samt PlayStation2(komponent ut).

Klarar den här receivern av att visa dessa 3 olika källor på både TV och projektor? Jag fattar förstås att jag måste välja om jag vill visa det på TV eller projektor, men kan jag göra det utan att behöva koppla om några kablar?
Om så, hur fasen talar jag om att jag vill använda t.ex. PS2 + TV vid ett tillfälle och PS2 + projj vid ett annat. Kan man skapa sådana "förinställingar"? Eller måste man varje gång ange vilken källa man vill ha och därefter ange vilken destination man vill ha?

Vad jag förstår skall jag kunna använda mig av endast HDMI till projjen, men det förutsätter ju att signalerna från källorna görs om till progressiva, eller? Klarar denna receiver det? Är det det de menar med Deinterlacing for HDMI Output (480i to 480p)?

/Stone

Postad 21 September 2006 - 11:06

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag har fått min 674:a idag :) så ikväll skall det kopplas, kanske jag kan svara på några frågor innan veckan är slut.

Byter ut min 6 år gamla Nackamichi AV-7, så jag tror att det blir ett LITET lyft ljudmässigt och det skall, förhoppningsvis, bli lite smidigare, nu är förstärkaren kan användas som videoväxel med.

Nu väntar jag bara på att Onkyos DV-SP504E skall komma till Svedala den med =)...

Postad 25 September 2006 - 17:42

Always
  • Always
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Är lite sugen på att skaffa en 674:a. Är det någon som har lite pos/neg att säga om den ännu?
Bättre att skaffa en 703:a istället om man klarar sig utan HDMI och videokonvertering?
Andra förslag?

Postad 27 September 2006 - 14:08

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Jag har fått min 674:a idag  :)  så ikväll skall det kopplas, kanske jag kan svara på några frågor innan veckan är slut.

<{POST_SNAPBACK}>

Är inte veckan slut snart? :) Jag är nyfiken!

En enkel fråga - blir den mycket varm? Jag kände på den i affären och då kändes den kokhet, men det kan ju bero på något annat... hur är det vid normal användning?

Postad 29 September 2006 - 16:22

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag är väldigt intresserad av den här recivern jag också ingen alls som har testat den än?

Postad 03 October 2006 - 10:22

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nu är jag tillbaka igen :)

Jag har kopplat in fem av 674:ans sju kanaler. Frugan vill inte ha ett par högtalare till på väggen bak :blink:

Första intrycket: Låter riktigt musikaliskt med en släng åt det analytiska hållet, detaljer i ljudet är lättare att hitta och stereoperspektivet bra.
Lätt att koppla in med ordentliga anslutningar till högtalarna.
HDMI funktionen har jag inte fått ordning på pga att min Sony DVD inte vill släppa ut en komponent signal, så den skall bytas ut. Audysseys funktionen verkar vettig, om jag bara kunde få tyst på hunden, som stör testslingan. Riktigt bra fjärr som kan styra fler maskiner av olika fabrikat, min hanterar Canal Digital boxen, Sony DVD:n och videon men inte TV:n (Lava LD-37LTB).

Angående värmen från 674:an, min står i ett skåp med öppen baksida, och visst den blir varm med inte så jag är orolig för det.

Kringutrustning: Sony DVD/SACD spelare 700-någonting, ca 3 år gammal.
Celestion SL12si frontar, SL6si som center och ett par noname som surround. Ultimate PS10II - förserie. Tidigare förstärkare Nakamichi AV-7 (till salu)

Redigerat av Unregisterede93e9d1b, 03 October 2006 - 14:47.

Postad 03 October 2006 - 14:43

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nu är den testat i Hifi & Musik, nr 10. Bara Denons AVR-2807 var bättre enligt testpanelen, och den listar 10kkr! Känns som deras bedömning av ljudet stämmer väl med min och som jag har gjort ett bra köp :)

Postad 03 October 2006 - 14:57

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1281 inlägg
  • 0

Nu är den testat i Hifi & Musik, nr 10. Bara Denons AVR-2807 var bättre enligt testpanelen, och den listar 10kkr!  Känns som deras bedömning av ljudet stämmer väl med min och som jag har gjort ett bra köp  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Inte i hemmabio?

Postad 03 October 2006 - 15:40

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med "konvertering" till HDMI?
Skulle jag kunna använda följande maskiner hemma hos mig......

Dilog - scart
DVD spelare - komponent
XBOX - komponent

......och då få ut signalen via HDMI istället och använda maskinen som en hdmi-växlare?

Postad 04 October 2006 - 08:25

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Dilog - scart
DVD spelare - komponent
XBOX - komponent

......och då få ut signalen via HDMI istället och använda maskinen som en hdmi-växlare?

<{POST_SNAPBACK}>

Den kan, om jag har förstått det rätt, bara uppkonvertera komponet till HDMI. Scart-in finns inte på den. S-video och komposit kan uppkonverteras till komponent.

Postad 04 October 2006 - 08:25

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Nu är den testat i Hifi & Musik, nr 10. Bara Denons AVR-2807 var bättre enligt testpanelen, och den listar 10kkr!  Känns som deras bedömning av ljudet stämmer väl med min och som jag har gjort ett bra köp  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Inte i hemmabio?

<{POST_SNAPBACK}>

Nix.

Postad 04 October 2006 - 11:44

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1281 inlägg
  • 0

Nu är den testat i Hifi & Musik, nr 10. Bara Denons AVR-2807 var bättre enligt testpanelen, och den listar 10kkr!  Känns som deras bedömning av ljudet stämmer väl med min och som jag har gjort ett bra köp  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Inte i hemmabio?

<{POST_SNAPBACK}>

Nix.

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte tidningen igårkväll. Vet att den ska vara med i test i hemmabio så det var därför jag frågade.... :wub:

Postad 04 October 2006 - 15:58

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Dilog - scart
DVD spelare - komponent
XBOX - komponent

<{POST_SNAPBACK}>

Den kan, om jag har förstått det rätt, bara uppkonvertera komponet till HDMI. Scart-in finns inte på den. S-video och komposit kan uppkonverteras till komponent.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok isåfall skulle man kunna koppla in s-video till den och köra alla mina grejor med komponent.
Nån som kan bekräfta hur det fungerar med uppkonverteringen?!

Hade varit ultimat om alla kunde konverteras till HDMI.... :wub:

Postad 05 October 2006 - 12:09

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1281 inlägg
  • 0
...

Redigerat av BioBanditen, 05 October 2006 - 12:10.

Postad 06 October 2006 - 11:39

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Som det verkar i manualen kan den skala upp alla inkällor till HDMI, ja.

Dock verkar den inte kunna skala upp, 476i -> 720p tex, vilket ju hade varit förnämligt.

Postad 15 October 2006 - 11:52

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Hej

skulle vara kul om ni som köpt denna skulle kunna berätta om ni är nöjda med den

framförallt hur den funkat till film?

Då jag starkt funderar på att köpa en sådan

tacksam för svar

Postad 15 October 2006 - 16:51

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Vilken miss att den inte skalar upp till 720P. Var lite sugen på en sådan först men om den inte klarar det då får det bli något annat.

Det lutar åt en 603 eller 604 från tyskland pga det smaskiga priset
Jag personligen kommer nog att vänta ett par år innan jag köper en med video konvertering. Verkar som det inte är "färdigt" idag, klarar inte alla signaler och format som man vill ha. Visst finns det maskiner som kan det, men då kostar de ju på tok för mycket.

Postad 18 October 2006 - 15:06

joje1
  • joje1
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har tröttnat på att jaga priser och specar mm på en ny receiver.
Jag går på Onkyos 674.
Har haft Onkyo tidigare och var hel nöjd.
Byte sedan till Sherwood och blevinte fullt så nöjd.
Jag tror Onkyon passar som handen i handsken till mina Kef "ägg" och Amoi Lcd 42".
Jag fick pytsa ut 578 euro (5367 kr) för godbiten inkl frakt och moms.
De är också humana i pris på 604:an.
Säljare är Audio-vision-shop med webbadress: www.audiovision-shop.de

Preis fuer Onkyo TX-SR 674. 549,-
TX-SR 604 429,-

Versand nach Schweden = 29 EUR

Priset är odiskuttabelt bland det bästa ni kan finna...lycka till. ;)

Postad 22 October 2006 - 23:49

jg83610
  • jg83610
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Har som du Joje tröttnat på jaga pris och spec. 674 verkar vara en kanonmaskin men, jag har försökt hitta information om det går att bi-ampa mina frontar med 674 lr 604:an, går det?

Postad 28 October 2006 - 08:34

MWessman
  • MWessman
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har lite funderingar;

Läste följande under ett avsnitt gällande att koppla komponenter via HDMI i manualen: "The AV receiver uses HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection), so only HDCP-compatible components can display the picture."

Antar att det är ett skydd för att förhindra att man i framtiden spelar in tv-program som sänds i HD upplösning. Men innebär det att komponenter måste implementera detta skydd även för t.ex. filmvisning via DVD?
1. Vad jag egentligen är ute efter är huruvida marknadens komponenter (framförallt DVD-inspelare) stödjer denna standard och om det är ett krav för att överhuvudtaget få igenom bild och ljud via HDMI.

Dessutom, det som är speciellt för modellen 674 är väl att den kan uppkonvertera ljud och bild via HDMI. Hur är det med Onkyo TX-SR604E, om man t.ex. kopplar in en DVD via HDMI och spelar film i 720p, antar att bilden då kommer till tv'n i detta format.
2. Men om man skulle man skulle köra något interlacing format från dvd'n så kommer inte 604'an uppkonvertera detta till progressive. Är det detta som är skillnaden mellan de båda?

3. Måste man vid användning av 604'an koppla ljudet separat, dvs. bilden via HDMI och ljudet via någon optisk kabel, medans 674'an sköter detta via bara HDMI kabeln?

4. Stor skillnad mellan ljud via optisk kabel och HDMI?

Postad 28 October 2006 - 08:46

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Har som du Joje tröttnat på jaga pris och spec. 674 verkar vara en kanonmaskin men, jag har försökt hitta information om det går att bi-ampa mina frontar med 674 lr 604:an, går det?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det går tyvärr inte.

Postad 28 October 2006 - 09:51

Isengrim
  • Isengrim
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Så har man då beställt en sådan här pryl, det tyska priset var alltför tilltalande!
Hade först tänkt mig en Pioneer vsx-1016, sedan funderade jag på en NAD t753v2 men tillslut föll alltså valet på denna Onkyo TX-SR674E.

Fick ett bra pris på www.audiovision-shop.de, närmare bestämt 578€ inklusive frakt (samma som joje1 alltså) och det motsvarar just nu ca 5330:-

Till denna reciever tänker jag koppla ett par Dali Concept 8, som jag tänker införskaffa på hifi-klubben i växjö. Detta blir mitt startpaket, första kopmpletteringen blir nog en HDD DVD-spelare (detta dröjer nog ett tag) och sedan kommer jag att komplettera högtalarutrustningen efterhand som ekonomin tillåter.

Jag återkommer med lite sjyssta bilder och en liten recension när den kommit (förhoppningsvis i slutet på nästa vecka, förmodligen i mitten på veckan därefter... ;-)

Postad 01 November 2006 - 21:13

joje1
  • joje1
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
:huh: Så är äntligen väntan över. Har i eftermiddag fått skönheten hemlevererad.
Har temporärt slängt in förstärkaren i hyllan med halvtaskiga sladdar.
Ej hunnit testat annat än radion i stereoläge.
Ska inhandla lite anslutningskabel och försöka dra den lite snyggt.
När detta är gjort kommer en utförlig recention med bilder.

Vad gäller leverans, så har allt fungerat förträffligt.
Onkyn var snyggt förpackad och verkar varsamt hanterad under resan.
Inga skador på emballage.

Jag är så långt nöjd med mitt köp och Audiovision-shops pris och service.

Ser fram emot fler recentioner från er övriga.

Hej så länge, nu är det dags att koja....är grymt förkyld

Postad 14 November 2006 - 11:09

The Cee
  • The Cee
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hmm...Om man har en HDMI-källa från DVD, måste man skicak ljuder i en RCA då?

Postad 14 November 2006 - 15:44

Vrålapan
  • Vrålapan
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Rätta mig gärna om jag har fel men jag tror att förstärkaren stödjer ljud via HDMI i alla fall. Din DVD-spelare kanske också måste göra det för att det ska fungera.

Postad 16 November 2006 - 09:27

The Cee
  • The Cee
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Allt fixat! Supe bild och ljud..växlingen från både HDMI, S-video och komponent till HDMI går smutt.

Postad 19 November 2006 - 11:06

ruvinn
  • ruvinn
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan man switche mellom hdmi inngangene fra fjernkontrollen ,jeg tenker da uavhengig av hvilken audio kilde som er i bruk?

Postad 20 November 2006 - 19:35

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Hur tror ni Pioneer VSX-1016V står sig mot denna?

Postad 21 November 2006 - 16:07

Unregistereda035dd9a
  • Unregistereda035dd9a
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är på g beställa Onkyo TX-SR674E som jag tycker verkar bra i den prisklassen. Hade tänkt köpa den i Sverige men efter att ha läst här har även jag bestämt mig för att köpa från www.audiovision-shop.de

Har tänkt köpa Dynavoice Definition 5.0 högtalare http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2438 och det lutar som sagt mot att förstärkaren blir Onkyo TX-SR674E. Har skickat ett mejl till dynavoice och frågat om den passar bra till högtalarna. Hoppas på ett ja.

Postad 26 November 2006 - 12:17

Isengrim
  • Isengrim
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har nu haft min Onkyo ca 2 veckor tillsammans med mina sprillans nya Dali Concept 8.
Kan inte säga annat än att det låter superbra!!! Provlyssnade högtalarna på HiFi klubben när de var inkopplade till en Denon 2307 (tror jag) och jag måste säga att jag får ett djupare och mer välbalanserat ljud med min Onkyo!

Jag kör alltså bara 2 fronthögtalare och har inte testat surround alls. Jag har också anläggningen uppställd i ett väldigt litet rum och tror nog att när jag flyttar efter jul och får ett större rum, så kommer jag att få ett ännu bättre ljud! (Då kommer det bilder också!)

Jag är imponerad över inställnigsmöjligheterna på recievern, inte mycket har lämnats åt slumpen.

Som sagt, jag återkommer med fler bilder och kanske lite mer utförlig ljudbeskrivning.

Till sist måste jag berömma www.audiovision-shop.de för en snabb och smidig affär.
Fastän deras hemsida ger allt annat än ett seriöst intryck (allvarligt, hur svårt är det att göra en sjysst hemsida?? , är deras leveranstider snabba och deras mailrespons god! Låt inte den fula grafiken lura er i detta fall!

Postad 28 November 2006 - 16:08

kilsbo
  • kilsbo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Det är tyskland vi talar om nu, sedan när har tyskarna haft smak vad det gäller utformning och design på webben? :o

Jag är ruggit sugen på denna stärkare som ett komplement till min PT-AX100 som jag åker och hämtar strax. Vad jag dock undrar är hur det är med uppskalningen, det låter lite som olika bud på den punkten.

Jag vill ju att onkyon alltid ska leverera en 720p-signal till min proj via HDMI oavsett vad källan är, det verkar inte som om den alltid gör det.

Hur är det, misstar jag mig?

Postad 29 November 2006 - 10:34

d96angl
  • d96angl
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Någon som har koll på om Onkyon lägger på HDCP vid konvertering av komponentsignal till HDMIsignal? :)

Postad 03 December 2006 - 23:52

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
En fråga... Den blåa lysande ringen runt volymknappen...lyser den blått jämt? Eller lyser det som på Sonys maskiner blått när den kör multikanal/avkodar?

Om den lyser alltid... Finns det något annat enkelt sätt att snabbt avgöra vilket ljudformat man fått på...alltså syns det i fönstret dts 5.1 eller...hur fungerar det?

JO, jag gillar Sonys lösning ifall någon nu trodde annat :huh:

Annars verkar ju denna maskinen helt fantastisk till priset...
(får köpa en för 6.500:- av min lokala handlare)

Enligt manualen/specen på Onkyos hemsa verkar det som att den har linjedubblering på komponent och hdmi, åsså har den uppkonvertering Composite till S-Vhs. verkar ju lite mysko, står inget om att den konverterar S-vhs uppåt vad jag kan se.

Ni som hunnit testa den och säkerligen redan förälskat sig i den, får gärna svara...

Blir nog en sån i julklapp till mig själv oavsett vad ni svarar iof =)

Postad 04 December 2006 - 00:19

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

En fråga... Den blåa lysande ringen runt volymknappen...lyser den blått jämt? Eller lyser det som på Sonys maskiner blått när den kör multikanal/avkodar?

Om den lyser alltid... Finns det något annat enkelt sätt att snabbt avgöra vilket ljudformat man fått på...alltså syns det i fönstret dts 5.1 eller...hur fungerar det?

JO, jag gillar Sonys lösning ifall någon nu trodde annat    :huh:

Annars verkar ju denna maskinen helt fantastisk till priset...
(får köpa en för 6.500:- av min lokala handlare)

Enligt manualen/specen på Onkyos hemsa verkar det som att den har linjedubblering på komponent och hdmi, åsså har den uppkonvertering Composite till S-Vhs. verkar ju lite mysko, står inget om att den konverterar S-vhs uppåt vad jag kan se.

Ni som hunnit testa den och säkerligen redan förälskat sig i den, får gärna svara...

Blir nog en sån i julklapp till mig själv oavsett vad ni svarar iof  =)

<{POST_SNAPBACK}>

På sidan 32 så kan du se hur den konverterar.

"(TX-SR674/674E, TX-SR8467)
Digital video signals received at HDMI IN 1 and 2 are only output by the HDMI OUT. By configuring the AV receiver, input signals from the composite video, S-Video, and component video jacks can be output through the HDMI OUT
."

Postad 04 December 2006 - 15:28

Isengrim
  • Isengrim
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Den blåa LED:en lyser konstant, den går såklart att stänga av om man inte gillar den... :lol:
Jag tycker den är riktigt snygg faktsikt och stör inte alls när jag kollar på film.

Däremot den lilla LED:en som lyser när jag aktiverar "Pure Audio" kan vara ganska iriiterande, den verkar inte vara avstängingsbar...?

Postad 08 December 2006 - 00:45

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Hej hopp!

Min gamla Nad T751 har nog gjort sitt nu. Så dåligt ljud ur den, samt att den börjar brumma när jag kör digitalt till den. Låter bra mycket bättre när jag kör analogt 5.1 från min Pioneer 575 och låter den sköta allt.

Ja, nu ett par frågor.

Onkyo TX-SR674E ligger i lagom prisläge för mig just nu så den är en stark kandidat.

Högtalarna som den ska driva är:

Front: B&W DM602 S3
Center: B&W LCR60 S3
Back: B&W DM601 S3
Sub: B&W ASW600

Kommer Onkyon orka med eller behöver man något kraftigare för att få ut ordentligt?
Audyssey 2EQ har inget filter och kalibrering för subben, men det torde väl vara ett struntproblem om man inte har problem med lågbas i rummet eller?

Dyker nog upp fler frågot senare men skulle uppskatta några kloka svar på dessa först. :P

Postad 18 December 2006 - 23:14

beniblasnok
  • beniblasnok
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0
Väntar nu på gobiten från http://www.audiovision-shop.de... Någon som har koll på ungufär hur lång leveranstiden är?

Mvh Johan

Postad 23 December 2006 - 18:17

Isengrim
  • Isengrim
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Grattis till ett bra val!
Jag är jättenöjd!

Du ska nog räkna med 6-10 arbetsdagar innan det dyker upp något paket.

Postad 24 December 2006 - 13:20

beniblasnok
  • beniblasnok
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0
Okej då är det bara hålla tummarna att det kommer innan nyår.:)

Postad 24 December 2006 - 17:40

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Är lite sugen på den här recivern jag också det jag saknar är dock att den inte har preout om man skulle vilja utöka anläggningen med värre högtalare. Var ju iaf ett vettigt pris när man beställer den från Tyskland. Får tänka nåra timmar och bestämma mig! :) Sitter man och jobbar Jul Afton så känns det som om man borde ha råd med en ny stärkare.

Postad 28 December 2006 - 21:58

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Fick min 674`a för ett par dar sen och tänkte koppla ihop allt ikväll. Men jag får ingen bild från den! Har kopplat den både via HDMI och komponent men bilden är bara grå! Inga menyer och den hittar inga komponenter, ingenting! Bara grått!

Någon som vet varför?

Postad 29 December 2006 - 08:37

InSaint
  • InSaint
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Fick min 674`a för ett par dar sen och tänkte koppla ihop allt ikväll. Men jag får ingen bild från den! Har kopplat den både via HDMI och komponent men bilden är bara grå! Inga menyer och den hittar inga komponenter, ingenting! Bara grått! 

Någon som vet varför?

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte just varför bilden blir grå... Men jag följde manualen grundligt när jag installerade 674'an.
Jag antar att du ställt in "insignalerna" till vilken funktionsknapp (DVD, Video1.. osv.) du vill koppla apparaten. Det låter som du inte får någon signal in till 674'an, du har en knapp på fjärren längst ner till vänster som det står display på tryck på den och se om den har signal in... har den inte det står det "No Signal" i Displayen...

Postad 29 December 2006 - 08:57

InSaint
  • InSaint
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag behöver lite hjälp med inkoppling av PC genom Onkyo 674'an till InFocus IN76 projektorn...

Min tanke är att koppla PC:n via "DVI UT" till "HDMI IN" på förstäkaren.
Sen är Förstärkaren kopplad med "HDMI UT" till "HDMI IN" på Projektorn.

Verkar inte vara några problem!!!

Men jag får ingen signal på HDMI Ingången i förstärkaren från datorn...
Kopplar jag datorn direkt till Projektorn fungerar det felfritt och jag får bild direkt.

Är det någon som har gjort en sådan koppling och fått det att fungera?
Eller någon som har en idé om vad som kan göra att signalen inte vill gå igenom förstärkaren...

Väldigt tacksam för svar och idér, mina är snart slut...!!??

Postad 01 January 2007 - 13:07

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
är i startgroparna på att inhandla en sån här pjäs men är lite orolig för värmen som den alstrar, kommer inte ha mer än 5 cm tillgodo i den bänk jag ska införskaffa. Är det för lite tro?
Baksidan på bänken kommer att vara öppen...

Postad 02 January 2007 - 00:51

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

är i startgroparna på att inhandla en sån här pjäs men är lite orolig för värmen som den alstrar, kommer inte ha mer än 5 cm tillgodo i den bänk jag ska införskaffa. Är det för lite tro?
Baksidan på bänken kommer att vara öppen...

<{POST_SNAPBACK}>

Har ungefär samma utrymme i min bänk där jag har 674:an. Det har fungerat helt ok.

Postad 04 January 2007 - 20:56

beniblasnok
  • beniblasnok
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0
Hej!

Har nyköpt en Onkyo tx-sr674e och undrar nu hur ja ska koppla?

Har hdmi på dvdn, ska ja koppla den via hdmi till förstärkares hdmi in och sen en hdmi ut från förstärkaren till tvn? förlorar ja något på det och vad ger det?

Kopplar ja datorn via s-video till förstärkaren och sen via hdmi ut till tvn?

Eller med andra ord kopplar jag allt till förstärkaren och har bara en hdmi från den till tvn? Den klara att få in s-video och skicka den till tvn via hdmi?

Många frågor.... tacksamm för svar!!

Mvh Johan

Redigerat av beniblasnok, 05 January 2007 - 22:26.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.