Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG LH-T756TK

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 September 2006 - 19:48

n.forsberg
  • n.forsberg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Postad bild

LG LH-T756TK

Tänkte höra efter om någon mer än jag beställt/har funderingar på att beställa LG LH-T756TK?

Jag var inne på POWER i Marieberg här i Örebro och provlyssnade rejält på paketet och
blev mäkta imponerad av det klara och kraftfulla ljudet som paketet levererar!

Provlyssnade både på film och på en egen medtagen skiva med Psy-Trance som trycker ut
en hel del bas och subwoofern hängde med rejält!

Jag har nu beställt paketet och skulle fått det i fredags egentligen.
Tyvärr blev POWER försenade efter diverse strul, men som det ser ut nu så ska det komma imorgon (håller tummarna!).

Är det någon som redan har detta paket hemma som kan ge lite mer information?

För er som inte har koll på paketet så ska jag försöka förklara lite kortfattat.
Det finns mycket dålig information om paketet ännu då det är flångnytt och LG har enbart
levererat ett begränsat antal till Europa änsålänge. Fler ska tydligen släppas i mitten av november.

LG LH-T756TK Hemmabio
Hembiosystemet består av 4 pelarhögtalare på 100W vardera, en center på 100W
samt en subwoofer på 200W. Allting paketerat i ett riktigt snyggt och stabilt skal i trä lackat
i inte mindre än 20 lager äkta pianolack!

Högtalarna står stabilt på golvet och väger en del för att vara pelarhögtalare i den storleken.
Samtliga element står på resonansplattor upphöjda ca 1-2 cm.

Anslutningarna är i guld och enligt POWER skall kablarna som medföljer vara av mycket
hög kvalitét. De såg grova ut, men troligtvis långt från de bästa på marknaden, vågar inte
uttala mig alltför mycket angående just denna biten.

Den tillhörande spelaren kan jag tyvärr inte ge några större recensioner om mer än
att man inte kan justera bas/diskant etc separat, utan man får tillita sig till de olika presets
som finns förprogrammerade (enligt säljaren på POWER).

Teknisk data:
- 700W
- HDMI
- USB Host (koppla in MP3-spelare, kamera etc etc...)
- DVD
- RDS FM/AM RADIO
- DD, DPL II, DTS
- Kevlar + Titanium element
- Utvecklar väldigt lite värme
- Spelar de flesta format som dagens DVD-spelare klarar av (DivX, Xvid og MPEG4 etc etc)
- Ingen hårddisk eller brännarfunktion

Slutsats
Jämför man detta paket med ex LG LH-RH760IA som ligger runt 3,000 kr billigare än
T756TK-paketet så är det hästlängder bättre vad gäller ljudkvalitét. Samma sak gäller Samsungs
HT-P1200R
som även det ligger ca 3,000 kr billigare än T756TK.

Enligt LG själva skall LG med detta paket ha bevisat att man kan använda hembiopaket även för
uppspelning av musik utan att bli missnöjd vid högre volymer. Jag tror dem! Det lät urläckert även
när man höjde volymen. Rejält!

Med reservation för eventuella fel och ändringar då jag enbart sett paketet i butiken änsålänge.
Så fort jag får paketet hem så ska jag klämma rejält på det.

Håller denna tråden uppdaterad!

Men som sagt! Om någon annan har information om detta paketet så tycker jag det vore kalas om vi kunde samla all information i denna tråden...

Tack för mig!

Postad 05 October 2006 - 20:29

Unregistered11d6df01
  • Unregistered11d6df01
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Du skrev att du skulle hålla tråden uppdaterad... Väntar fortfarande : )

Det vore intressant att höra dina åsikter om detta kit, då ja själv ska till shoppa

Mvh Henke

Postad 07 October 2006 - 06:53

n.forsberg
  • n.forsberg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Oj ni får ursäkta! Fullt upp med nya lägenheten + att jag börjat nytt jobb precis!

Jag kan gott säga att du kan köpa paketet utan att vara orolig! Det uppfyller alla
krav som det utlovar det skall göra.

Jag ger paketet 9 av 10! Det enda negativa är att man inte kan justera bas/diskant etc
steglöst utan man får förlita sig åt de förinställda programmen i equalizern.

Mer info och bilder kommer så fort jag fått in paketet i nya lägenheten, just nu har jag
dem nerlagda i kartonger redo för frakt.

Postad 24 May 2007 - 19:56

madnez
  • madnez
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som har köpt och kan jämföra det med liknande?!
Är det värt att köpa detta paket? ;)

Postad 10 November 2010 - 00:05

--=Key=--
  • --=Key=--
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag vet att detta troligen inte passar in här.

Men tänkte höra om någon försökt använda dem till annan reciver än den man får som orginal i paketet?
Jag köpte mig en H/K AVR 255 men kan juh tyvärr inte koppla subwoofern till den recivern pga att subben är passiv, någon som har ett tips på hur man kan fixa så man kan använda subben även till min AVR255?

Eller har jag oturen att jag måste inhandla mig en aktiv subwoofer istället?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.