Skaffade för ett tag sen The Knives nyaste skiva, blev förvånad över hur bra lokalisering av ljudet man kunde göra med enbart stereo, inget som jag upplevt förut.
Dock så tyckte jag ljudet låg lite till vänster om var det borde, så vred ena högtalaren något, då försvann lokaliseringen helt. (hade innan inte lagt någon tid på vridande av högtalare, helt enkelt bara tur med att de hamnat precis rätt) Suttit ett tag nu och vridit båda högtalarna fram och tillbaka, och efter många finjusteringar med någon mm åt gången har jag åter igen lyckats hitta den perfekta vinken.
Ljudet låter fint, jag har min sweetspot mitt i rummet, allt är väl frid och fröjd? Nä, sweetspoten är ENBART mitt i rummet, då i placeringen mitt mellan två dynor i soffan, och just bara där, flyttar man sig någon dm åt höger eller vänster tappar man direkt djupet i ljudet, ljud som är gjort att komma från mitten kommer mestadels från högtalaren man sitter närmast osv. osv.
Vad finns det för knept att bredda sweetspoten? Funkar ju bra så länge jag ska lyssna själv, men har man vänner på besök eller så vill man ju ha lite bättre spridning på välljudet.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
261 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?