Hur funkar det med nedåtriktat element och betongplatta, finns det någon anledning att misstänka att det ej är optimalt? Eller det kanske inte gör ngn skillnad..? Nån som vet eller har jämfört?
Postad 12 November 2006 - 00:20
Funderar lite på ny subb och den jag är sugen på har nedåtriktat element. Har min nuvarande sub på ett betongblock och den har framåtriktat element och basporten nedåtriktad.
Hur funkar det med nedåtriktat element och betongplatta, finns det någon anledning att misstänka att det ej är optimalt? Eller det kanske inte gör ngn skillnad..? Nån som vet eller har jämfört?
Postad 12 November 2006 - 09:04
Har min Rel sub stående på granit platta och tycker att det ger lite mer "klipp" än när den står direkt på golvet.
Postad 12 November 2006 - 09:28
Ja, det beror på. Alltså jag har min data subb hörnplacerad under data bordet spelandes mot kuddar det gör en djävulsk skillnad jämförelse om de får spela mot betongväggen. Jag har dock ingen nedåtriktad subb, de nedåtriktade borde ju vara menat att spela mot ganska hårda underlag. Men testa du.
Postad 12 November 2006 - 09:48
Jag gjöt en betongplatta 5-7 cm tjock och hade under min Magnat Omega 380 då jag tyckte jag fick skumma ljud ur mitt gamla trägolv.. Hade sen gummimellanlägg under plattan o subben på spikes..
Detta gav ett mycket bättre ljud utan resonanser.. Jag gjöt den ca 10 cm bredare än subben på alla sidor..nackdelen blev ju att den blev väldigt hög och tog mer plats.
Detta gav ett mycket bättre ljud utan resonanser.. Jag gjöt den ca 10 cm bredare än subben på alla sidor..nackdelen blev ju att den blev väldigt hög och tog mer plats.
Postad 12 November 2006 - 18:39
Ok, då verkar det alltså snarare va bättre med betongplatta och nedåtriktat element än att det skulle låta sämre som jag var rädd för. Hmm, kanske läge att slå till då...tack för svaren! AP sub level 110 är förresten den jag spekulerar på. Hoppas den ska spela sk-ten ur min gamla sub nova
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
52 bilder
1291 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?