Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips MCD288

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2006 - 09:46

Pahlsson
  • Pahlsson
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!

För några dagar sedan köpte jag en Philips MCD288 och när jag packat upp den och kört igång den märker jag ett konstant surrande i bakgrunden. Ljudet hörs väldigt mycket vid låga volymer. Jag tog kontakt med återförsäljaren och vi bestämmer att byta ut den och jag får en ny. Även denna har samma egenskap. För att utesluta att någon annan utrustning stör (ex. trådlöst nätverk, datorer osv...) stänger jag av allt som kan tänkas störa. Problemet återstår. Efter kontakt med ÅF igen får jag reda på att de INTE lyckats återskapa surret och att de misstänkrt att det är fel på elen hemma hos mig. Jag får iallafall lämna tillbaka spelare och får pengarna tillbaka.

Igår var jag på Siba i Kalmar och där hade de samma spelare uppställd och jag lyssnade på den och jag hör samma surr även på detta exemplar!! Så antingen har Siba samma elfel som jag har eller är det jag som på något sätt stör denna spelare :D

Om det är någon annan som äger denna stereo, kan inte ni testa om ni har samma surr. För att alla ska göra likadant, ställ in källan på AUX, ställ volymen på min eller 1 och lyssna. Är det helt tyst nu (under förutsättning att ni inte har något ljud in på AUX) eller hörs ett surrande i bakgrunden?

Tack på förhand och God Jul!

Postad 23 December 2006 - 21:59

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Släng skitet och köp ny.

Postad 23 December 2006 - 23:50

Pahlsson
  • Pahlsson
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Släng skitet och köp ny.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, jag vet inte om du läste hela mitt inlägg men jag har alltså lämnat tillbaka spelaren och fått pengarna tillbaka. Jag är mest nyfiken på om det verkligen är så att jag kan ha sådan "otur" att samtliga av de spelare jag har varit i kontakt med har detta problem.

Postad 24 December 2006 - 00:00

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Jag får iallafall lämna tillbaka spelare och får pengarna tillbaka.

Postad 24 December 2006 - 00:05

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Förlåt jag förstår din nyfikenhet, men tror du gör rätt i att lämna tillbaka den och köpa en annan!!

Får jag försiktigt fråga varför du valde just den spelaren? Snygg?

I denna klass tror jag en sony hade presterat mkt bättre!

Postad 25 December 2006 - 10:27

Pahlsson
  • Pahlsson
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Den passade in där den var tänkt att placeras, så ja... det kan man ju säga. Det var ju inte det enda jag tittade på men det var en viktig egenskap.

Postad 25 December 2006 - 14:38

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Den passade in där den var tänkt att placeras, så ja... det kan man ju säga. Det var ju inte det enda jag tittade på men det var en viktig egenskap.

<{POST_SNAPBACK}>

Klart man vill det, men låter det piss e det ju inte så lönt!..

Trist!

Har du hittat någon ersättare då?

Mvh. YOU

Postad 28 December 2006 - 14:06

Pahlsson
  • Pahlsson
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har fått veta av återförsäljaren att det förmodligen är så att stereon ska ha ovan beskrivna egenskap, och samtidigt tycker de att det är tråkigt att Philips släppt en sådan dålig produkt. Vad säger man. Till er som funderar på att köpa en Philips MCD288, gör inte det! :)

Postad 28 December 2006 - 14:46

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Jag har fått veta av återförsäljaren att det förmodligen är så att stereon ska ha ovan beskrivna egenskap, och samtidigt tycker de att det är tråkigt att Philips släppt en sådan dålig produkt. Vad säger man. Till er som funderar på att köpa en Philips MCD288, gör inte det!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Att Philips gör det tycker jag inte är så farligt, inte så mkt pengar heller.. Tänk på alla dem som lurats på en NAD i t7x3 serien från hifiklubben.. kostar desto mer oxå!!

Förmodar att problem finns hos alla tillverkare och din återförsäljare har ju i alla fall hövligheten att ta tillbaka varan!

Som sagt har du hittat någon ersättare?? B&O ska ha snygga microstereo!!

Mvh. YOU

Postad 28 December 2006 - 15:23

Pahlsson
  • Pahlsson
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har fixat en temporär lösning iform av några gamla datorhögtalare + sub. Funkar skitbra. Mycket bättre ljud än Philipsen dessutom :) Blir nog permanent... Placeringen är i sovrummet, därav önskemålet att inte behöva spela skithögt, det är svårt att sova då :)

Redigerat av Pahlsson, 28 December 2006 - 15:24.

Postad 02 January 2007 - 12:27

Dan_30
  • Dan_30
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har oxå detta surr, vilket är ganska högt och helt oacceptabelt. Har anmält det till servicesupporten där jag köpt varan, låter ju dock inte som dom kommer kunna lösa problemet när man läser detta....

Postad 02 January 2007 - 17:09

Pahlsson
  • Pahlsson
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har oxå detta surr, vilket är ganska högt och helt oacceptabelt. Har anmält det till servicesupporten där jag köpt varan, låter ju dock inte som dom kommer kunna lösa problemet när man läser detta....

<{POST_SNAPBACK}>

Visst är det högt och oacceptabelt! Jag hoppas inte det är allt för länge sen du köpte spelaren, då är det bara att häva köpet. Som sagt, jag har lyssnat på 3 och alla tre har haft samma fel och även din spelare uppenbarligen. Trist...

Postad 25 January 2007 - 13:24

jisse
  • jisse
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Trist nyhet...

Hade spanat in den, snygg, bra pris samt att den skulle passa mkt bra hos mig. Vill inte ha något kraftpaket utan endast lite bättre än köksradion...

Har någon ett annat förslag, har även kollat på
och

Postad 25 February 2009 - 08:00

myrn
  • myrn
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Trodde först att MCD289 var den svarta modellen av detta system. Ser nu att det verkar vara en ersättare. Vet nån om även denna surrar? MCD288 har 50W står det på Prisjakt. Går inte att hitta MCD288 på Philips sida längre. Hade det en lägre effekt än MCD289?

Redigerat av myrn, 25 February 2009 - 08:01.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.