Satt och lyssnade på musik uppe vid teven för några dagar sen och kom då på att det lät väldigt dåligt.
Jag är inte speciellt bra på att bedömma ljud, men det låter som om ljudet är "långt borta"
Jag har 2 gamla Sharp högtalare kopplad till förstärkaren på en Hyundai Q320 vilket antagligen inte direkt är optimalt ur ljud synpunkt...
Hur som helst så har jag kollat runt efter ett par andra högtalare, helst högtalarkit eftersom jag vill kunna göra dom exakt som jag vill ha dom.
Valet hamnade då mellan HiFi kits HFLS-1 och Valutronics SQ-50L (den kortare modellen) läste runt lite och hörde att HFLS-1 var väldigt tungdriven, eftersom jag har en 70 tals förstärkare på 2x100W så är dom nog uteslutna...
Kvar var då SQ-50L vilket var bra för min plånbok och förstärkare...
Frågor:
- Läste nåt om att GrodanB hade gjort ett nytt delningsfilter till denna högtalare, vad är för/nackdelen med de och vart kan jag hitta lödschemat?
- Har ni några bra tips på bra ljusa träslag för högtalare? Bok är bra har jag hört, stämmer det?
- Är SQ-50L bara bra för musik, eller går dom att använda till film också?
- GrodanB sa nåt om att fasning av kanter var bäst, om han läser det här skulle han kunna vara så vänlig att ta det igen? (Eller nån annan som vet vad det innebär!)
-Har dett några som stadgat de här högtalarna, är det bara de gamla (höga) som måste stadgas, eller bör man göra det på dessa också?
- Det ska tydligen vara bra bas i dessa högtalare, gäller det om man har en klen förstärkare också, eller ska jag behålla subben?
- Valutronic rekommenderar 16mm spånplatta till bygget, men det låter lite B, vad ska det vara för tjocklek på matrialet?
- Hur bär man sig åt för att göra egna tygfronter? Det låter ganska svårt...
Har läst en del recensioner om den här högtalaren, men om nån som har dessa känner för att berätta lite om dom så blir jag inte ledsen
Tja, det var allt för den här gången... Hoppas på svar...
Sökningen pågår
Avancerad sökning
69 bilder
5 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?