Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

QNAP TS-101 NAS

63 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
QNAP TS-101 (NAS-servrar) 2 7,5 (3) Inga priser
QNAP TS-201 (NAS-servrar) 1 7,57 (6) Inga priser
QNAP TS-109 (NAS-servrar) 1 9 (13) Inga priser
QNAP TS-109 Pro (NAS-servrar) 1 7,89 (8) Inga priser
QNAP TS-209 Pro (NAS-servrar) 1 8,67 (5) Inga priser
QNAP TS-209 (NAS-servrar) 1 7,83 (5) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 28 februari 2007 - 09:29

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Någon som testat denna? Är själv sugen..

"Samtliga QNAP TS-101 levereras med Slim Server för Slim Devices Squeezebox och Transporter förinstallerat. Bara att packa upp, plugga in och börja njuta av din musik digitalt."

"..fläktlösa värmeledande chassit i aluminium."

Pris, ca 3500 ink moms och 25GB disk.

Låter ju bra..

Postad 28 februari 2007 - 15:31

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Wow, det finns ju en storebrorsa till 101:an också.. 201:an, med plats för två SATA diskar.. 1,5TB.. villhafaktor.. :)

Postad 28 februari 2007 - 15:33

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

"Samtliga QNAP TS-101 levereras med Slim Server för Slim Devices Squeezebox och Transporter förinstallerat. Bara att packa upp, plugga in och börja njuta av din musik digitalt."

<{POST_SNAPBACK}>

Vart har du saxat informationen från? länk? :)

Postad 28 februari 2007 - 15:45

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Den finns bla på Dustin (det var där jag klippte texten ifrån), fast där har den nu status "inte i lager". Hittar den även på digilive via Google.
Den diskuteras också på "3rd Party Hardware" forumet på http://forums.slimdevices.com

Postad 01 mars 2007 - 14:23

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Ok, tackar...hittade lite info men det verka ju inte som det fungerar helt felfritt för alla som testat. :)

Postad 01 mars 2007 - 14:59

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Ok, tackar...hittade lite info men det verka ju inte som det fungerar helt felfritt för alla som testat. tongue.gif

Nej, exakt.. men å andra sidan kan det ju vara så att det funkar för nästan alla (utom dom som skriver om sina problem).. så himla dålig kan den väl ändå inte vara.. man kan ju alltid hoppas :)

Leveranstiden är tydligen 2-4 dagar på Dustin.. hm, är sugen men har inte tid den närmaste tiden med nya leksaker..

Postad 03 mars 2007 - 22:43

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Nej, exakt.. men å andra sidan kan det ju vara så att det funkar för nästan alla (utom dom som skriver om sina problem).. så himla dålig kan den väl ändå inte vara.. man kan ju alltid hoppas  :)

Leveranstiden är tydligen 2-4 dagar på Dustin.. hm, är sugen men har inte tid den närmaste tiden med nya leksaker..

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, och jag har inte plats för fler leksaker annars är jag sugen på att prova. :D

Postad 05 mars 2007 - 14:29

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Asch, det kliar i fingrarna... det blir nog en snart ändå.. måste få lite tid över bara.. :)

Postad 08 mars 2007 - 16:15

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Visst fan kliar det i fingrarna, men det är dyrt. Men just att det går att köa slimserver direkt på disken är en killer app!

Men jag har kolla på Lacies ethernet disk, detta ska ju vara en NAS server - går det inte att köra slimserver eller annan server vara på denna? Priset är ju betydligt billigare!?

Såg att några hade hört talas om problem just med att köra squeezebox och Qnap: men vad är det för problem ?

Postad 09 mars 2007 - 18:05

Unregistered8424f05b
  • Unregistered8424f05b
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Såg att några hade hört talas om problem just med att köra squeezebox och Qnap: men vad är det för problem ?

<{POST_SNAPBACK}>

"3rd Party Hardware" forumet på http://forums.slimdevices.com <------------- :)

Postad 24 april 2007 - 12:40

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Ser nu att Dustin har plockat in dessa underbara prylar utan hårddiskar så man själv kan välja vad man vill stoppa i den. Billigare blir det också. De skall tydligen komma in i lager under första veckan av maj! :rolleyes:

Se här:

Länk till Qnap hos Dustin

Postad 27 april 2007 - 13:49

Unregistered75fd19d5
  • Unregistered75fd19d5
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Upptäckte Qnap:en igår. Vill ha!

Kan ingen köpa och prova först så man vet att det är bra grejer :)

Postad 01 maj 2007 - 14:22

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
vad e skillnaden på TS-100 och TS-101?

och jag såg att man kör med filsystemet EXT3, hur stora filer klarar det?

Postad 04 maj 2007 - 10:24

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

vad e skillnaden på TS-100 och TS-101?

<{POST_SNAPBACK}>

TS-100 har något långsammare processor samt att den använder Qnap UPnP/DLNA istället för Twonky UPnP/ DLNA with Internet Radio.

Postad 05 maj 2007 - 12:44

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Beroende på blocksize, antingen 16GB, 256GB eller 2TB. Källa: Wikipedia

Postad 11 maj 2007 - 07:10

Unregistered75fd19d5
  • Unregistered75fd19d5
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Någon som provat denna än?

Postad 17 maj 2007 - 10:18

Unregistered75fd19d5
  • Unregistered75fd19d5
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en Qnap 101 och Seagate Barracuda ES ST3500630NS 16MB 500GB.

Kunde inte hålla mig längre ;)

Ska främst ha den för squeezebox och filerserver.

Återkommer med omdöme.

Postad 24 maj 2007 - 08:51

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Grattis! Kul! Köpte du modellen med SlimServer förinstallerat eller ska du installera själv?
Glöm inte att ge oss dina intryck när du fått den!

Jag är 60% säker på att jag köper en till semestern.. :wub:

Postad 24 maj 2007 - 10:56

Unregistered3410f9c7
  • Unregistered3410f9c7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Ett annat tips är att använda en Buffalo Linkstation PRO. Den har snabbare processor och mera RAM än Qnapen. Det är ju inte Slimserver förinstallerat så lite mera handpåläggning blir det ju, men det kan ju vara kul... :wub: En kompis köpte en sådan här i USA och är mycket nöjd.

Finns dock inte att få tag på i Sverige, men kan beställas från Finland

Det skall även komma en ny Synology Discstation (DS-107+ tror jag den hette) också med mera RAM och snabbare processor än Qnap.

/Jens

Postad 24 maj 2007 - 12:52

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Jo, det finns ju en del att välja på. Grejen med just QNAP är just att den kommer helt förinstallerad, så man slipper strul (förhoppningsvis..).
Jag vill inte spendera tid med att få igång den, det räcker med tiden det kommer att ta att rippa skivor, tagga och fylla disken..

Postad 28 maj 2007 - 09:10

luttvish
  • luttvish
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon här kanske har lite koll och kan hjälpa mig med ett tekniskt problem.

Jag köpte nyligen en Qnap 101 från Dustin, med en Maxtor hårddisk 500 GB enligt de rekommendationer Qnap har gett.

Jag lyckas formatera och ansluta till den, men då jag försöker mappa en enhet eller ansluta genom IE (http://IP-nummer:port) så kan jag inte finna den. Jag har även provat att ansluta genom (Start - Kör).

Brandväggen är av, såväl Windows som Nortons. Jag avinstallerade den till och med för att vara säker. Jag har till och med provat med att ansluta en annan dator till routern. Vidare har jag provat att ansluta Qnapen direkt, utan router med fixa IP-nummer.

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Kan det ha något med Slimserver att göra?

Postad 28 maj 2007 - 14:12

Unregistered75fd19d5
  • Unregistered75fd19d5
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Grattis! Kul! Köpte du modellen med SlimServer förinstallerat eller ska du installera själv?
Glöm inte att ge oss dina intryck när du fått den!

Jag är 60% säker på att jag köper en till semestern..  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag installerade det själv. Lätt som en plätt om man bara följer instruktionerna här http://www.progressi...1201/index.html

Fick lite problem med uppdateringen, men lyckades lösa det efter en ominstallation av systemet, vet inte riktigt vad jag gjorde för fel första gången.

Qnapen + Squeezebox funkar OKEJ, men inte bättre än så. Kan ibland vara i segaste laget. Framförallt om man håller på och tankar upp/ner filer samtidigt som man browsar låtar.

Störde mig lite på det i helgen när jag hade fest så gick tillbaka till datorns slimserver. Kommer i fortsättningen bara använda Qnapen som slimserver när datorn är avstängd

Någon här kanske har lite koll och kan hjälpa mig med ett tekniskt problem.

Jag köpte nyligen en Qnap 101 från Dustin, med en Maxtor hårddisk 500 GB enligt de rekommendationer Qnap har gett.

Jag lyckas formatera och ansluta till den, men då jag försöker mappa en enhet eller ansluta genom IE (http://IP-nummer:port) så kan jag inte finna den. Jag har även provat att ansluta genom (Start - Kör).

Brandväggen är av, såväl Windows som Nortons. Jag avinstallerade den till och med för att vara säker. Jag har till och med provat med att ansluta en annan dator till routern. Vidare har jag provat att ansluta Qnapen direkt, utan router med fixa IP-nummer.

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Kan det ha något med Slimserver att göra?

<{POST_SNAPBACK}>

Så du kommer inte in på slimserver? det som är problemet? stängt av Twonky UPnP?

Redigerat av Unregistered75fd19d5, 28 maj 2007 - 14:16.

Postad 06 juni 2007 - 12:52

Unregistered285c4efa
  • Unregistered285c4efa
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Använda QNAP ihop med WII? Någon som provat hur QNAP fungerar ihop med WII? Jag tänkte använda mitt WII som mediaspelare till min TV, främst för att titta på foto.
Ska jag använda webbrowsern, eller kan jag använda fotokanalen?

Postad 06 juni 2007 - 17:45

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Jag tänker inte tanka några filer utan bara köra slimserver på den, antagligen inga plugins heller. Vad tror du om prestandan då?

Har du märkt om din hårddisk spinner ner när du inte spelar från den?

Postad 17 juni 2007 - 10:39

JiTe
  • JiTe
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Har någon testat Printer servern?

Läste dettta på Bjorn3d testet "Furthermore, the TS-101 also supports USB Printer sharing. This is great feature as not only it functions as a server, it also shares any USB printer without the need for a printer server. A networked printer usually costs anywhere from $50~100 more than a non-network printer. By incorporating a print sever into the TS-101, QNAP has saved this cost from a home user or a small business. Unfortunately the TS-101 only supports generic USB printer and not the multi-function printer and this feature is only supported under Windows but not MAC."

http://www.bjorn3d.c...007&pageID=2803

Men vad menas med Generic usb?

Funkar det att köra en photo skrivare tex Canon 6700D?

Är det krypterad filöverföring från tex ftp servern?

Ps. Såg att det finns en TS-109 nu... är den ett bättre köp?

Redigerat av JiTe, 17 juni 2007 - 19:09.

Postad 25 juni 2007 - 09:31

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Har någon testat Printer servern?

Läste dettta på Bjorn3d testet "Furthermore, the TS-101 also supports USB Printer sharing.  This is great feature as not only it functions as a server, it also shares any USB printer without the need for a printer server.  A networked printer usually costs anywhere from $50~100 more than a non-network printer.  By incorporating a print sever into the TS-101, QNAP has saved this cost from a home user or a small business.  Unfortunately the TS-101 only supports generic USB printer and not the multi-function printer and this feature is only supported under Windows but not MAC."

http://www.bjorn3d.c...007&pageID=2803

Men vad menas med Generic usb?

Funkar det att köra en photo skrivare tex Canon 6700D?

Är det krypterad filöverföring  från tex ftp servern?

<{POST_SNAPBACK}>

Generic menas typ som "general". Vanlig skrivare, inga andra funktioner såsom fax, skanning osv.
Har du tur kommer din skrivare upp på deras kompatibilitets-lista. (shit, långt ord..)
http://www.qnap.com/...patibility.html

Angående kryptering. Nej, den är inte krypterad. Deras nya modell TS-109 kommer, med ny firmware som kommer i juli, att få krypterad.. Det betyder alltså att TS-109 kommer att stödja kryptering, inte TS-101.

Postad 22 juli 2007 - 11:21

Unregistered057fae28
  • Unregistered057fae28
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Är det krypterad filöverföring  från tex ftp-servern?

<{POST_SNAPBACK}>

Skillnaderna mellan QNAP TS-109 (Inkl Pro) och 101 vad jag ser är:
* 500 MHz-processor mot 266 MHz
* 128MB DDR2 mot 64MB DDR.
* 8MB flash mot 16 MB
* 0-95% Humidity mot 0-85% Humidity (Troligen hur fuktig luften är)

TS-109 (Inkl Pro) har mot TS-101:
* Stöd för NFS (GNU/Linux-fildelning) (Endast Pro-modellen)
* FTP: 32 "connections" mot TS-101:s 16, Krypteringsstöd ("SSL/TLS (Explicit) encryption"), "Passive port range support".
* MySQL-support
* DHT-stöd för BitTorrent
* 256 konton mot 128
* 128 grupper mot 64
* 256 utdelningar (shares) mot 128
* "Changeable Protocol Management"
* "Easy IP Filter Control"
* "Romote Login by SSH / Telnet connection"
* "UPS Support"

Skillnad mellan TS-109 och TS-109 Pro är NFS-stödet samt Active Directory enligt QNAP själva. Om man inte håller på med GNU/Linux, någon BSD-variant eller liknande och har ingen aning vad Active Directory så duger TS-109 fint. (Borde det inte gå att flasha TS-109 med TS-109 Pro:s firmware då de verkar identiska för övrigt?)

Här finns en jämnförelse hos QNAP själva:
http://www.qnap.com....ison_TS109.html

QNAP TS-201 verkar ha samma processor som TS-101 och det säger lite hur kass prestanda den har. Jag testade en gång en TS-201 och dess prestanda var inte bra alls. Jag låg runt 5MB/s med peak mot 10MB/s.

Jag pratade lite med en som äger en TS-109 Pro och personen sa att enheten känns mycket långsam då man överför större filer. 1GB överfört från dator till enheten = 2m45s = 6MB/s och 3 minuter från enheten till datorn i 100Mbps-nätverk. (Har sett en del tester och liknande NAS-enheter med Gigabitstöd presterar ofta sämre i 100Mbit-nätverk mot 1Gbps även om dess överföringshastighet inte kommer över 100Mbps teoretiska gräns. Man kan hoppas att det är samma med denna enhet.)

Ett test länkat till på Prisjakt säger att TS-109 Pro hade som mest 18MB/s i överföringshastighet. Det stod dock inte om det var läs- eller skrivhastigheten. Jag förmodar det var läshastigheten då den ofta är snabbast.

Själv är jag lite intreserad av TS-109 Pro faktiskt, även med min dåliga erfarenhet med TS-201, enheten som behöver betydligt tystare fläkt och bättre prestanda. Även nytt webinterface skulle inte skadat. Enhetens storlek är dock inget fel på då den var riktigt liten och smidig. Smidig att ställa sina andra enheter som t.ex router på den och sedan ha någon kort nätverkskabel på två-tre dm mellan dessa två.

(Mitt inlägg passar nog inte så bra in här under ljuduppspelning men jag besvarade endast en persons fråga i denna tråd.)

Ett tillägg:
QNAP skall komma med en snabbare variant mot TS-201, och den kommer ha namnet QNAP TS-209. http://www.qnap.com....il.asp?pr_id=52

Då den verkar vara släppt samtidigt som TS-109 så kanske enheten har samma processor och då ungefär lika "ok" prestanda.

Redigerat av Unregistered057fae28, 23 juli 2007 - 16:06.

Postad 02 augusti 2007 - 14:32

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
Har en TS-109 hemma sen några dagar sedan. Den fungerar och står och tuffar på dygnet runt. Verkar ha det mesta men det är långsamt att föra över internt hemma. Beror nog också lite på att den är inkopplad med homeplug hemma. Möjligtvis flyttar jag den till min switch så är åtminstone den hårdkopplad mot internet. Bittorent klienten fungerar perfekt kan jag meddela :)

Ska lägga in hela mitt musikarkiv och strömma den till en SB2000 framöver via Twonky. Det funkar fint. Ska hänga på min USB-disk och föra över direkt vilket borde skynda på det hela. iTunes klinet ska väl också funka men inte lika enkel att få stil på som Twonkyn.

109:an är snygg och rejäl. Den är varm på höljet som verkar vara kylningen till själva disken (och processorn). Förutom diskens knattrande är den tyst.

Postad 03 augusti 2007 - 10:57

Unregistered735fb370
  • Unregistered735fb370
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
editman: Återkom gärna med lite rapporter när du har testat 109:an med slimserver och squeezebox ett tag. Framförallt är jag intresserad av hur pass väl det web-baserade interfacet flyter tillsammans med TS-109. Jag har planer på att använda PSP eller liknande som fjärrkontroll, och då verkar det vara serverns hastighet som är flaskhalsen. Dessutom kan lite enkla pointers när det gäller installation av slimserver på 109:an vara intressanta.

Postad 25 augusti 2007 - 16:42

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hej.

Har en 101:a som jag är mycket nöjd med.

Har dock en fråga/fundering:
När man går in i Slimservern. står det att det finns en nya version av Slimserver.
Hur kan jag upgradera denna?
Det ha rinte kommit någon ny s/w från Qnap, kan man upgradera Slimserver separat?

Please hjälp...

Mvh F

Postad 26 augusti 2007 - 11:19

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Hur ska man göra igentligen så man får filservern att fungera?

Min qnap sitter i en router men fattar inte alls hur jag ska komma åt den via nätet(inte nätverket).
Någon som vet hur man gör?

Postad 26 augusti 2007 - 12:34

Unregistered057fae28
  • Unregistered057fae28
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Min qnap sitter i en router men fattar inte alls hur jag ska komma åt den via nätet(inte nätverket).

<{POST_SNAPBACK}>

Fungerar det inte att forwarda portar i routern till QNAPs FTP-port?

Postad 26 augusti 2007 - 12:52

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Gör det säkert bara jag som inte vet hur man gör.

Har hittat var man ska forwarda men är ett par saker jag är osäker på.

"Destination port" och "Incoming ports". På båda dessa ska man ha från en viss port till en annan och vet inte alls vilka portar jag ska ta.

Postad 27 augusti 2007 - 11:24

kalman
  • kalman
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

För mig är det tvärtom. Jag kommer åt servern (servrarna) och admin-verktyget via web-gränssittet men inte via nätverket. Kan inte SSH:a eller Telnet:a in.

När jag formaterar disken och kör "initialiseringen" så går det inte att "mappa nätverksmappar". Vilket det gjorde första gången.

Lite yvigt främställt inser jag, men är det någon som har en aning om hur man löser det?

Postad 27 augusti 2007 - 12:08

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Har inte lyckats lösa mitt problem men har hittat ett till. När jag laddat hem något från bittorrentklienten och vill föra över det till min dator finns det verkligen inte nått smidigt sätt så man bara kan markera alla och föra över?

Postad 27 augusti 2007 - 12:26

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

För mig är det tvärtom. Jag kommer åt servern (servrarna) och admin-verktyget via web-gränssittet men inte via nätverket. Kan inte SSH:a eller Telnet:a in.

När jag formaterar disken och kör "initialiseringen" så går det inte att "mappa nätverksmappar". Vilket det gjorde första gången.

Lite yvigt främställt inser jag, men är det någon som har en aning om hur man löser det?

<{POST_SNAPBACK}>

Har du rätt Firmware? Skall vara en som slutar med ett "t" för att kunna använda Telnet om jag inte missminner mig....

Har inte lyckats lösa mitt problem men har hittat ett till. När jag laddat hem något från bittorrentklienten och vill föra över det till min dator finns det verkligen inte nått smidigt sätt så man bara kan markera alla och föra över?

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte heller hitta någon bra lösning på det...har kört via ftp än så länge...

Postad 27 augusti 2007 - 12:56

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Efter lite läsande i manualen hittade jag hur jag skulle göra för att få över filerna.

Nu är det bara ftpn som ska igång så annat folk kan komma in på den. Har en dell wireless 2350 broadband router om någon vet hur man gör med den så berätta gärna hur.

Redigerat av Unregisteredb8bb5cfd, 27 augusti 2007 - 13:55.

Postad 27 augusti 2007 - 14:28

kalman
  • kalman
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Har du rätt Firmware? Skall vara en som slutar med ett "t" för att kunna använda Telnet om jag inte missminner mig....

japp, det är den versionen med -T

Postad 27 augusti 2007 - 14:29

kalman
  • kalman
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Efter lite läsande i manualen hittade jag hur jag skulle göra för att få över filerna.

Nu är det bara ftpn som ska igång så annat folk kan komma in på den. Har en dell wireless 2350 broadband router om någon vet hur man gör med den så berätta gärna hur.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken manual? Berätta gärna hur du löste det.
(Jag har bara installationsmanualen. Den ger inte mycket vägledning)

Redigerat av kalman, 27 augusti 2007 - 15:06.

Postad 27 augusti 2007 - 22:25

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
bara att skriva \\x.x.x.x där x är din/dina siffra/siffror i ip-numret så för mig blev det \\192.168.2.4

Sen måste du förstås aktiverat ftpn i nasen.

Redigerat av Unregisteredb8bb5cfd, 27 augusti 2007 - 22:26.

Postad 01 september 2007 - 15:35

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Frågar igen....

När man går in i Slimservern. står det att det finns en nya version av Slimserver.
Hur kan jag upgradera denna?
Det ha inte kommit någon ny s/w från Qnap, kan man upgradera Slimserver separat?

Please hjälp...

Mvh F

Postad 03 oktober 2007 - 18:31

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Har precis kört igång min TS-109 , är lite att mecka med.

Fick dock problem när jag skulle flytta över mappar med bilder i till Qmultimedia : den fördefinerade multimedia mappen. Disken saknar stöd var förslaget från Total Commander. Samma sak händer när jag ska flytta via XBMC.
Ngn som vet varför. Nu flyttar jag över dom via filhanteringen i MS Utforskaren men jag har mestadelen av filerna på mitt gamla Xbox.

Redigerat av Caulfield, 04 oktober 2007 - 07:02.

Postad 07 oktober 2007 - 20:32

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
SmallNetBuilder har testat QNAP TS-209 Pro: Mini-server or NAS? You Decide!

Pros
• Hot-Swap RAID 1
• Gigabit Ethernet with jumbo frame support
• Full-featured
• Good Performance
Cons
• Relatively Expensive

Fler NAS-tester

Postad 14 december 2007 - 16:51

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Har precis köpt TS-109 - är skitnöjd. :P

Postad 02 januari 2008 - 23:47

frosty_aw
  • frosty_aw
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en men jag har ont om fysisk plats där jag vill ha den. Det står att den är 60mm bred, är det med eller utan ställningen/foten? Ngn som har en(TS-109) som kan mäta hur bred den är utan för jag antar att man kan ta bort ställningen/foten?

Postad 04 januari 2008 - 00:44

Unregistered87f27abe
  • Unregistered87f27abe
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tänker köpa en 109:a men blev lite osäker på om man behöver pro-versionen eller inte (ska köra SlimServer på den).

Såg på deras hemsida att detta är vad som skiljer dem åt:
- NFS (Linux client support)
- Windows AD Service Yes No

Promodellen har ovanstående men inte den andra.

Någon som vet om de fortfarande kommer med SlimServer förinstallerat?

Postad 04 januari 2008 - 04:06

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Tänker köpa en 109:a men blev lite osäker på om man behöver pro-versionen eller inte (ska köra SlimServer på den).

Såg på deras hemsida att detta är vad som skiljer dem åt:
- NFS (Linux client support)
- Windows AD Service Yes No

Promodellen har ovanstående men inte den andra.

Någon som vet om de fortfarande kommer med SlimServer förinstallerat?

Man skall inte svara när man är vråltrött...

Såg först nu att du har varit inne på deras hemsida. Ingen idé att länka dit då, liksom... :unsure:

Redigerat av Tompa123, 04 januari 2008 - 04:16.

Postad 05 januari 2008 - 20:07

Unregistered5c63df0c
  • Unregistered5c63df0c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Funderar på en TS-109 Pro eller ev en 209 men har en liten fundering, kan man browsa i delade mappar direkt i utforskaren i Windows? Såg några bilder på "ljudspelaren" i någon recension men jag vill kunna browsa som vanligt bland mapparna som man är van från Windows. Det funkar väl gissar jag, men vill ändå fråga...

Postad 06 januari 2008 - 07:07

Forden
  • Forden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det funkar väl gissar jag, men vill ändå fråga...

Du gissar ju rätt...

Postad 11 januari 2008 - 20:03

peegee08
  • peegee08
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har en Qnap 109 pro och håller på och försöker lära mig hur den fungerar.Har läst forum osv men kan inte få "Unrar" att funka,Någon som vet vad detta betyder:

Command 'tar -xz --directory="\\\\NASAC4518\\Qmultimedia\\film" -f "rep-w4.r00"'
failed with return code 2 and error message
gzip: Invalid magic
tar: Child returned status 1
tar: Error exit delayed from previous errors.

Tacksam för all hjälp jag kan få.... :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.