Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Proson Blackbird Sub 8.1

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 March 2007 - 17:07

tehking
  • tehking
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en Proson Blackbird Sub 8.1 som jag fick nyligen, märkte direkt att när den är i viloläge så surrar den svagt. Det kan man dock leva med genom att dra ut sladden om än lite jobbigt.
Men när man sätter på den så brummar den oerhört, dock bara om den har subwoferkabel inkopplat oavsett om kabeln i sin tur sedan är inkopplad i förstärkaren i andra ändan eller inte.
Har testat med olika kablar varav en är prosons egna subkabel.

När jag sedan sätter igång musik så hörs inte brummandet däremot hörs brusande om man lyssnar noga. Att man inte här brummande kan ju iofs bero på att man spelar musik samtidigt.

Jag är en riktig n00b så mitt öra är inte så tränat så ni får ursäkta om min förklaring av hur ljudet låter är kass :)

Skulle vara mycket tacksam om någon kunde kommentera det här, något jag kan testa med eller som jag bör tänka på. Tänkte höra med proson själva men får ta det i nästa vecka.

Tack på förhand!

Postad 21 March 2007 - 10:44

Rudd
  • Rudd
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Det är inte så att du lagt subkabeln bredvid en drös strömkablar? Hört att det ska kunna störa om man inte har en skärmad subkabel.

Postad 21 March 2007 - 10:51

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
du kan ju alltid testa flytta sladden från strömsladdarna, men de bör ej vara problemet eftersom prosons egna är skärmad, jag har oxå 8.1 och hör bruset när jag lyssnar nära och den är på, men i off läget inget alls.

Vad jag dock tror personligen är problemet är att den ansluts via 2 rca, och jag kör bara med en singel, tänkte köpa en y-link när jag orkar och testa om brusandet ger sej=P

Postad 27 March 2007 - 08:01

simonerlandsson
  • simonerlandsson
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
kan väl bara nänma att jag testade med en y-link och det hjälpte inte=P

Postad 05 January 2008 - 12:07

daviid
  • daviid
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med min. Det är nätbrum trots att man inte har någon ingångssignal ansluten, och det verkar inte förändras när man vrider på volymratten heller.

Edit: Jag kontaktade fynda.se idag och tydligen så har proson ordnat ett avskärmnings-kit. Det är tydligen transformatorn som stör elektroniken, så en avskärmning av den ska lösa problemet.

Redigerat av daviid, 07 January 2008 - 22:47.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.